Új hozzászólás Aktív témák

  • zoli62

    addikt

    válasz NFT2 #334 üzenetére

    Plusz az előfizető érdekében az ÁSZF-től el lehet térni.

  • zoli62

    addikt

    válasz 4Grider #348 üzenetére

    Telekomnál mióta vannak akciós mellékletek? Régebben ez nem volt szokás.

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz zoli62 #352 üzenetére

    Néhány éve biztosan (ha jól rémlik, egy jelentősebb NMHH büntetés után terjedt el a szolgáltatók között).

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz zoli62 #354 üzenetére

    Én már elég régóta várom, de úgy látszik, hogy házhoz mennek...

  • sifarr

    senior tag

    válasz T 1000 #349 üzenetére

    Látom nem érted mi a problémám, mivel nem akarod érteni.
    Tévedsz! Szeretném, de az "érveid" alapján tényleg nem értem.

    Leírtam, hogy ez még akár törvényes is lehet, de nem jövőbe mutató.
    Hogy mi a "jövőbe mutató", annak megítélése szubjektív.

    A gondom pont az, ami írsz "Viszont csak az adatvédelmi szabályzatot fogadod el, valamint az ÁSzF-et."
    ad 1. Mivel a "megrendelés" során megadod a személyes adataid, ezért a szolgáltatónak (adatkezelőnek) kötelező szabályzatot alkotnia. Neked pedig aktív módon elfogadnod (akár olvastad, akár nem), különben nem rögzítheti az adataid.
    ad 2. Az ÁSzF-ben sokmindent kötelezően le kell írni (pl. szolgáltatások részletezése, technikai rendelkezésre állás, stb.), amelyek arról szólnak, hogy mit, milyen általános feltételekkel nyújt a szolgáltató. Ezt fogadod el - de ez még nem jelent semmit!
    Mivel - ahogy írtam - az ÁSzF elfogadása még nem szerződéskötés. Ezért ha elfogadod az ÁSzF-et, az még nem vonatkozik rád!! Mert nem vagy szerződő fél. Kockázat nulla.

    biztos csak én vagyok olyan hülye, hogy egy szerződés megkötése előtt tájékozódok.
    Nem vagy hülye, ilyenre én nem utaltam.
    Viszont van különbség a tájékozódás és aközött, hogy - csak a legerősebbet idézem - jogszabályellenes.

    olyan vicces díjak a 6-os pontban, mint 12,8 ezer forintos belépési díj
    Kiszámolót olvasom, kedvelem. de itt nem volt a tájékozódása teljes körű.
    Belépési díj - Netfone-nál van. Nála is van.
    De van (ha hűség nélkül kötsz előfizetést: Voda 10 ezer, Telekom 5 ezer.
    Igen, vannak egyéb díjak másoknál is, amit bizonyos esetekben elengednek.

    ... és nem szeretném megszivatni magunkat.
    Ne vegyél telefont és akkor nem tudnak "megszivatni". (Már a szóhasználat is furcsa. Miért feltételezed, hogy meg akarnának szivatni?)
    Ha nem tetszik, akkor otthagyod őket.
    Ha telefont vennél, ha hűségidőt kötnél 1-2 évre, ha lejárata előtt fel akarnád mondani, na akkor lenne csak lényeges a kedvezmény nélküli tarifa. Mert a havi díjkedvezmény lenne a kötbér számításának alapja.

    Még egy: ha teljes körűen akarsz meggyőződni mindenről, akkor nézd meg, ahol jellemzően használnád az előfizetést, ott milyen a Telekom lefedettsége. Tudnád-e beltéren is használni. Ez a fontos műszaki feltétel nem a Netfone-on múlik, hanem a Telekomon. A Telekomot ellenőrizd le, hogy adott esetben ne a Netfone-t szidd a Telekom miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz 4Grider #348 üzenetére

    Már hogyne lenne benne, a Telekom nem kispályás. Akciós melléklet 32. pont.
    Neked sasszemed van! ;) Én erre nem figyeltem fel.

    Viszont az a kérdés, hogy ez a melléklet szerves része-e az egyedi előfizetői szerződésnek. Szerintem nem.
    Ha az lenne, akkor sokkal egyértelműbben kellene meghatározni az akciós feltételeket!!
    A legtöbb akciónál az szerepel, hogy "visszavonásig" él. Egyértelműen ki kellene derülni, hogy egy visszavonás adott esetben egyoldalú szerződésmódosításnak minősül vagy sem.

    Csak egy példa. 16-os akció. Dominóról havidíjasra váltás. Feltétel a váltás mellett az 1-2 éves hűség vállalása. Mobil S díjcsomag esetében a pecdíj 37 helyett 19.
    Mi van, ha visszavonják az akciót? A 19 automatikusan 37-re vált? Ha valakinek van még hátra féléve a hűségből, akkor felmondhat-e egyoldalú szerződésmódosításra hivatkozva vagy sem?
    Vagy a hűség végéig marad a 19 és csak utána 37?
    A mellékletből ezekre a kérdésekre nem olvasható ki az egyértelmű válasz. Márpedig ha a szerződés része lenne ez a melléklet, akkor egyértelmű szabályozás kellene.

    Szerintem pl. ez a 16-os úgy működik, hogy a melléklet "csak" meghirdetés, tájékoztató.
    Feltételezem, hogy a váltáskor az egyedi szerződésbe írják bele konkrétan, hogy
    - a hűségidő 1 vagy 2 év, és
    - a hűségidő alatt a Mobil S díjcsomagjában szereplő percdíj helyett 19 a díj,
    - lejárat után pedig az aktuális Mobil S percdíj az érvényes.
    A mellékletnek pedig nincs jogi relevanciája.

    Na, hasonló történik a Netfone-nál. Az "akció" benne van az egyedi szerződésedben. Jogvita esetében az az irányadó. Akkor is, ha nincs akciós melléklet.

    [ Szerkesztve ]

  • zoli62

    addikt

    válasz sifarr #357 üzenetére

    Mondjuk évekkel ezelőtt az NMHH egy szolgáltatókkal folytatott egyeztetésén elhangzott, hogy a szerződéskötés előtt az előfizetők minden azzal összefüggő lényeges információ birtokában kell, hogy legyenek.

  • NFT2

    junior tag

    Sziasztok! Élnek levelezés van a már ügyfeleink között, akik megtapasztalták, hogy a weblapon és minden más kommunikációnkban szereplő ajánlatok valósak, illetve a még érdeklődők között, akik teljesen korrekt módon alaposan megnézik, hova is szerződnek.
    Az ÁSZF és egyedi szerződés viszonyát már említettem, most a rendelés és szerződéskötésről pár szó, amit egyébként sifarr nagyon jól körbeírt, rá is hagyhatnánk a blogot részünkről:-) Szóval amikor a weblapon valaki rendel, az egy megrendelés, ami ha sikeres, azonnal kap egy írásbeli visszaigazolást, ami egyébként tartalmilag egy Egyedi előfizetői szerződésnek felel meg. Ebben a megrendelt csomag pontos adatai, köztük a díjak benn vannak. Önmagában ez még nem jelent semmilyen elköteleződést, hiszen később telefonon kötünk hang szerződést, ez és a korábban megküldött írásbeli visszaigazoló jeleneti együtt a szerződést, illetve az ezekben nem szereplő feltételekbe az ÁSZF rendelkezik. A szerződéskötés előtt vagy közben is vissza tudtok lépni, ha valami miatt nem komfortos ez így nektek. És ami fontos, hűségidő nélkül megyünk, tehát ha csalódnátok bennünk - amiben nagyon hiszünk hogy nem fordul elő - , úgy bármikor fájdalommentesen elválhatunk egymástól. Tegyetek egy próbát, azt javaslom:-)

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz NFT2 #359 üzenetére

    Tudtok valamit arról, hogy a Telekom hálózatán mikor szűnik meg a 3G? A VoLTE hiánya miatt is fontos információ lehet ez az előfizetőiteknek.

  • sifarr

    senior tag

    válasz NFT2 #359 üzenetére

    amit egyébként sifarr nagyon jól körbeírt, rá is hagyhatnánk a blogot részünkről:-)
    Nem vállalom!! :N Én csak akkor írok, ha kedvem van. :K
    Viszont nem ártana a topic elejére egy összefoglaló. Beleértve egy GYIK-et is.
    Ilyen nem ártana a honlapra sem. Mindkét helyen sok kérdést meg lehetne előzni.

    És ha már írok, lenne egy kérdésem is.
    Szerintem (!!!) a társkártya csomag rosszul van pozicionálva. Ezt én nagyi-csomagnak értékelem (gyereknek kell a sok net). Esetükben van 50-100 kimenő perc/hó (ritkábban esetleg 150). Inkább csak fogadják a családtagok bejövő (Netfone-os) hívásait. Viszont a csomag havi díja nem lebeszélhető. Így ilyen használat mellett a percdíj (50-100/hó) 20-30 forint között váltakozik. Ez sok. Ennél akár egy Voda Tuti jobb, olcsóbb, rugalmasabb.
    Ez direkt van így, mert ezzel akarjátok a korlátlan felé terelni az ügyfeleket?
    Ha volna némi igazságom, akkor esetleg, talán lesz ebben változtatás? Ha lenne, akkor én bevinnék egy családon belüli nagyi-prepaidet 3. előfizetésnek.
    Jó, ez üzletpolitikára kérdez rá, ha nem lehet/akarsz, akkor nem kell válaszolnod. Akkor üsd el valamivel. :)

  • T 1000

    aktív tag

    válasz sifarr #356 üzenetére

    Ha visszaolvasol láthatod, hogy én sosem írtam azt, hogy jogszabály ellenes. Én azt írtam: "Összegezve elhiszem, hogy ez akár még törvényes is lehet, de semmi képen nem jövőbe mutató". Az hogy nem jövőbe mutató meg azt jelenti, hogy ha én most korrekt és ügyfélbarát szolgáltatóként ügyfeleket szeretnék megnyerni magamnak, akkor nem ezt a megoldást választanám, mert ez inkább riasztó, mint bizalom keltő. Biztos én vagyok szűk látókörű, és van rá értelmes magyarázat, miért jó egy új szolgáltatónak, ha az ÁSZF-be 20 000,-FT-os előfizetői díjjal riogatja az embereket.

  • Ksix

    tag

    válasz sifarr #357 üzenetére

    „Viszont az a kérdés, hogy ez a melléklet szerves része-e az egyedi előfizetői szerződésnek. Szerintem nem.”
    Szerintem tévedsz. :) És van a mellékletnek is jogi relevanciája. Lásd ÁSZF 7. oldal:
    „A mellékletek a jelen ÁSZF szerves részét képezik, így a törzsrész és a mellékletek együttesen alkalmazandóak.”
    A hűséges kérdésedre meg nyilván nem az akciós mellékletben van a válasz, hanem az általános részben, a hűségnél, mert az vonatkozik az akciókra is, meg a nem akciókra is, felesleges lenne mindegyiknél külön-külön leírni. Pont ettől egyértelmű a szabályozás, hogy nem függ az egyes akcióktól.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Ksix #363 üzenetére

    Szerintem tévedsz. :) És van a mellékletnek is jogi relevanciája. Lásd ÁSZF 7. oldal: ...
    Lehet, elvégre "errare humanum est".
    Lehet, hogy neked van igazad.

    De feltettem egy konkrét kérdést a 16-os Telekom akcióval kapcsolatban. Felelj akkor a kérdésre az akciós melléklet alapján.
    Ha visszavonják az akciót, akkor 37-re emelkedik-e a pecdíj vagy marad 19 a hűség végéig? Csak az akciós mellékletből tudsz-e egyértelmű választ adni? Ha igen, akkor mi a válasz?

    A hűséges kérdésedre meg nyilván nem az akciós mellékletben van a válasz, hanem az általános részben ...
    Megnéztem a törzsrészt is. Semmi eligazítást nem ad az előző kérdéssel összefüggésben.

    A 16-os akciónál az ügyfél határozott idejű szerződést köt az akciós kedvezményért cserébe. Az akciós mellékletből nem derül ki egyértelműen, hogy a szolgáltató is vállalja-e a határozott időre a kedvezményes percdíjat. Márpedig az akciók feltételeinek is (a szolgáltató határozza meg) is egyértelműen értelmezhetőnek kell lennie. Ha a szolgáltató vállalja a határozott idő végéig a 19-et, akkor ez nem derül ki a mellékletből.
    Tőlem tekintheted a szerződés részének azt a mellékletet, de nincs benne válasz, hogy mi van/lesz az akció visszavonása esetében a fennmaradó hűségidőben. Azaz adott esetben semmit sem ér.

    Adtam megoldást is, ahogy szerintem az ilyen váltás esetében a szerződést kötik. Az akció egyértelmű feltételei az egyedi szerződésben vannak szabályozva.

  • ajapi

    tag

    válasz sifarr #361 üzenetére

    Ha már ötletelünk:
    Ha lenne "családi csomag" azaz második - harmadik előfizetésre kedvezmény, akkor én 3 előfizetéssel mennék. Biztosan többeket is csábítana.

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz ajapi #365 üzenetére

    Sőt, ha már ők fizetnének neked, hogy korlátlanul telefonálhass, akkor főleg.
    Azért lássuk be, elég jók az áraik. Erre még kedvezményrendszert kialakítani...

  • Ksix

    tag

    válasz sifarr #364 üzenetére

    „Csak az akciós mellékletből tudsz-e egyértelmű választ adni? … Az akciós mellékletből nem derül ki egyértelműen,… a mellékletet, de nincs benne válasz”
    Ez magyaráztam az előbb is, hogy ezek a dolgok nem az akciós mellékletben vannak, mert nem ott van a helyük, hanem a törzsszövegben. Hiszen hűség nem csak a 16-os akcióra van, hanem készülékvásárlásra, kábel tv szolgáltatásra, otthoni internetre is. Nem fogják ezerszer külön leírni mindegyiknél, hogy az adott szolgáltatás esetén hogyan működik a hűség, mert teljesen ugyanaz a helyzet vele az összes Telekom szolgáltatás esetén.
    Tehát a válaszom nem, csak az akciós mellékletben nem lehet megtalálni az egyértelmű választ a kérdésedre, de mondom mégegyszer, nem is ott van a helye, hanem a törzsszövegben, az összes szolgáltatásra egységesen vonatkozó általános szabályok között.

    „Megnéztem a törzsrészt is. Semmi eligazítást nem ad az előző kérdéssel összefüggésben.”
    De, ad, ÁSZF 50. oldal:
    „A Szolgáltató a határozott idejű Előfizetői szerződést nem jogosult egyoldalúan módosítani az Előfizetői szerződés időtartama, alapvető díjszabása (rendszeres díjak, különösen előfizetési díj, forgalmi díj), megszüntetésének jogkövetkezményei vagy a szolgáltatásminőségi követelmények célértéke tekintetében sem módosítani, kivéve …”
    Azaz itt van a helyes válasz a kérdésedre, hogy 19 Ft. Akármikor azonnal megszűntethetik a 16-os akciót, de az a már megkötött szerződéseket nem érinti. Az új ügyfelek nem tudják onnantól igénybe venni, de akinek még él a hűsége, az még 19 Ft-ért telefonál.

    De, mert mindig van egy de, ahogy ott látszik az ÁSZF idézetben, ott van egy „kivéve”, ami miatt, ha nagyon akarja a Telekom, akkor meg tudja tenni, hogy mégis 37 Ft legyen a már meglévő hűségszerződéseseknek is, a 19 Ft helyett (persze valószínű utólag jól megbüntetnék érte). Ekkor lép viszont érvénybe, a szintén ugyanazon az oldalon, lejjebb található pont:
    „Amennyiben a módosítás az előfizető számára bármilyen hátrányos rendelkezést tartalmaz – így különösen, ha a szolgáltatás díja emelkedik, módosul a kínált csatornák összetétele vagy a szolgáltatás tartalma – az előfizető az értesítéstől számított 45 napon belül, azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést.”
    Azaz rosszabbul akkor sem járhatsz, ha mégis megemelik, mert onnantól már téged sem köt a hűség, azonnal felmondhatod a szerződést, nem vagy köteles 37 Ft-ért telefonálni még hónapokig.
    És ezek nem csak a Telekomos hűségszerződésekre érvényesek, hanem minden hírközlési szolgáltatóra, mert ezeket alapvetően törvény írja elő, nem maguktól ilyen rendesek a szolgáltatók.

  • NFT2

    junior tag

    válasz sifarr #361 üzenetére

    Ami megoldja majd a felvetésedet, az a prepaid kártya, amin dolgozunk. Pontos határidőt nem tudok mondani a bevezetésére, de rajta vagyunk, mert ahogy írod, pl a családi használatban jól ki tudja egészíteni a korlátlan csomagokat is.

  • ajapi

    tag

    válasz 4Grider #366 üzenetére

    Hát azért nem pont így gondoltam, (ámbár végül is jó lenne)
    Jejenleg voda flottában vagyunk, amelyik majdnem!!! tökéletes számunkra. Valamennyivel többet is fizetnénk, hogyha ennél még jobbat találnánk. (Remélem, hogy eddig elfogadható a dolog.)
    Netfone valóban elég jó csomagjai az általában "szokásos" családi kedvezménnyel, már pont azt nyújtanák, amit keresünk.
    üdv

  • sifarr

    senior tag

    válasz Ksix #367 üzenetére

    Köszönöm a válaszod.
    Csak azért folytatom, mert a polémia onnan indult (te később folytál bele), hogy egyesek nem tartották megnyugtatónak, hogy a Netfone "akciós, promóciós" díjszabása nincs benne az ÁSzf-ben, mellékletében sem. Ezzel állították szembe a nagyobb szolgáltatók gyakorlatát, akiknél (pl. lásd Telekom) az akciók az ÁSzF mellékletében megjelennek. Én csak annyit állítottam, hogy a Netfone-os gyakorlat (akciós díjszabás az egyedi szerődésben) nem eredményez bizonytalanabb helyzetet. Sőt, fordítva - és erre példa a Telekom.

    Tehát szerinted az akciós melléklet a szerződés része, a törzsszöveg pedig értelmezi az akció feltételeit. Konklúziód, hogy az akció visszavonása esetén "új ügyfelek nem tudják onnantól igénybe venni, de akinek még él a hűsége, az még 19 Ft-ért telefonál".
    Jó. Ebben az esetben viszont az is igaz, hogy a hűségidő lejárta után is marad a 19 Ft-os percdíj. (Az is mindegy, hogy visszavonták az akciót vagy sem.) Ugyanis az Eht. szerint a (hűség) határozott idejű szerződés lejártakor az határozatlan idejűvé alakul át. Az Eht. 134. § (14) szerint a határozatlan idejű "szerződési feltételek nem lehetnek az előfizetőre nézve hátrányosabbak a korábbi határozott idejű szerződésben szereplő szerződési feltételeknél".
    Így értelmezi a törzsszöveg alapján az akciót a Telekom? Én nem tudom. Az akció 2020. 09. 04-től él, tehát még nem volt eset, amikor valakinek lejárt volna az 1 év hűsége.
    Viszont én a szavaidból azt szűröm le, mintha te is úgy értenéd ("akinek még él a hűsége"), hogy a csak hűség alatt érvényes a 19 Ft. Biztos? Ha a határozott idő alatt a szerződés része a 19 Ft-os díjtétel, akkor megváltozhat az az átalakuláskor? Biztos, hogy ez tövényes lenne?

    Visszautalva a kiindulópontra. Mi most "vitatkozunk" a melléklet és a törzsszöveg összefüggésein, értelmezésén. Nem egyértelműbb, megnyugtatóbb, ha az akciós díjak az egyedi szerződés szövegébe vannak tételesen belefoglalva? Nem jobban kielégíti ez a mód a "közérthetőség" követelményét (Eht. 127. § (1)), mintha a laikus előfizetőnek ÁSzF szövegekben kell bogarásznia, összefüggéseket értelmeznie?

    De, mert mindig van egy de, ahogy ott látszik az ÁSZF idézetben, ott van egy „kivéve”, ami miatt, ha nagyon akarja a Telekom, akkor meg tudja tenni, hogy mégis 37 Ft legyen a már meglévő hűségszerződéseseknek is, a 19 Ft helyett
    A "kivéve" miatt nem tudja megtenni, ha akarja sem. Mert nincs joga megtenni erre hivatkozva.
    A kivéve után ugyanis így folytatódik a szöveg: kivéve, ha azt az Eht. 132. § (2) bekezdésének b), illetve e) pontjában foglaltak indokolják. (Eszr. 27. § (4)).
    Az ÁSzF itt lényegében az Eszr. 27. § (4)-et idézi. A probléma csak az, hogy a jelenleg hatályos Eht. 132. § (2) bekezdésének nincs b), illetve e) pontja. Volt, de már nincs. A törvény ugyanis decemberben megváltozott. Az Eszr. (még) nem módosult, elmaradt a jogharmonizáció. És (még) elmaradt a Telekom ÁSzF szövegének szükséges változtatása is, a hivatkozások aktualizálása tekintétében biztos. Pl. az új, helyes hivatkozás itt az Eht 132. § (6) a), b) és c) lenne. Ezt pl. beletehették volna akár soron kívül is.
    De ezt is csak azért említettem, mert ez is azt bizonyítja, hogy az előfizető számára az a megnyugtatóbb, biztosabb, egyértelműbb, ha a szerződés lényeges elemei az egyedi szerződésbe vannak foglalva.

  • dajj

    csendes tag

    válasz 4Grider #360 üzenetére

    Nyárig ígérték a VoLTE megoldást, a Telekom addig nem hinném hogy lekapcsolná a 3G-t! Amúgy is tökönlövés lenne az összes szolgáltatónak!

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz dajj #371 üzenetére

    Mostanában 1-2%-ot csökken csak a lefedettség, nyárra két számjegyűre nő, de pontos értékeket nem írnak. Ez csak annak szívás, aki ezen a néhány százaléknyi területen (vagy eleve 3G lefedettséggel nem rendelkező területen) él. Mert azért a korlátlanul telefonálókra nem igazán a butatelefonok a jellemzők, márpedig engem biztosan zavarna egy hd képes telefonnal a 2G-n történő telefonálás. Főleg ha tényleg sokat telefonálnék (érdemes lenne korlátlan csomagra előfizetni).

  • martonl

    senior tag

    válasz 4Grider #372 üzenetére

    Szerintem az itt roamingolók szempontjából is óvatosan kell bánni a 3G visszavételével. Most nem aktuális, de az lesz majd, mármint hogy lesznek itt külföldiek. VoLTE roaming meg tudtommal még mindig nincs.

  • madbutcherh

    csendes tag

    Kérdezném hogy a havi adatforgalmamat hol, hogyan tudom ellenőrizni?

  • Lindus20

    friss újonc

    Sziasztok. Most rendeltem meg korlatan csomagot korlatlan nettel es hozza keszuleket. Persze új számmal. Az tetszet hogy egybol kitoltve szerződést kiküldték. Mennyi kaukciot szamolnak fel? Meg ha közüzemi számla nem a nevemen van de itt lakok saját lakásba azt is elfogadják? Amúgy nagyon tetszik a szolgáltásuk.... és mennyi türelemidőt adnak ha kések a számlafizetésel?

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz Lindus20 #376 üzenetére

    Az elég rossz belépő, ha kapásból a késedelmes számlafizetés tolerálásáról kérdezel. Annak kellene alapnak lennie, hogy ha igénybe vettél egy szolgáltatást, akkor az időben fizesd is ki. Ebből az is következik, hogy ha ez nem megy, NE vedd igénybe a szolgáltatást.

  • Lindus20

    friss újonc

    válasz 4Grider #377 üzenetére

    Nem azert kerdeztem csak barkivel megesik hogy 1-2 napot csuszik. Voltam a 9 perceseknel vagy hogy hivtak oket es ok csusztal le is korlatoztak pikkk pakk... de idom nem volt eljutni sehova mert reggel 6tol este 10ig dolgoztam akkor. Moat mar megoldhato mert bankkartyaval fizetek es munka kozben is 1 percet vessz igenybe. Csak erdeklodtem. Kaukciomreszevel hogy van?

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #378 üzenetére

    Nem azert kerdeztem csak barkivel megesik hogy 1-2 napot csuszik.
    Fizesd csoportos beszedéssel, és akkor nem fogsz csúszni. Nem kell attól félni. A számlád összege havonta úgyis ugyanannyi lesz. Legfeljebb a 100 sms túllépése, a nemzetközi hívások vagy a nem EU-s roaming növelhetik esetileg.
    Nekem az első, januári számlát február 1-én vonták. Valószínű, hogy mindon hónap első munkanapján lesz a terhelés. Tehát kiszámítható, a fedezet biztosítása tervezhető.

    Kaukciomreszevel hogy van?
    Egyedi döntés, pont úgy mint minden más szolgáltatónál. Főleg azért, mert készüléket is veszel. Befolyásolhatja, hogy a készüléket egyben fizeted ki, vagy részletfizetést kértél.

  • Lindus20

    friss újonc

    válasz sifarr #379 üzenetére

    Reszletre kertem. Na de nagyon korrekt eddig minden. Elege tetszet hogy szerzodest kikuldtek hogy atnezzem benne mindent. Ez teljesen korrekt. Vodafonet egy eletre megutaltam... allandoan plusz netet kellett rendelni anno. Pikk pakk lement. Ami meg nem tetszet plusz telefon dij felvan szamolva a havidjhoz az mellett plusz reszlet dija. Itt lattom nincs ami korrekt. Igy azert kerdeztem hogy mennyi kaukciot kerhetnek el hogy ugy osszak szorazak fizunal.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #380 üzenetére

    Ami meg nem tetszet plusz telefon dij felvan szamolva a havidjhoz az mellett plusz reszlet dija.
    Te már szerződtél és már az első számládat nézed?
    A számlában 1 sor a "telefonszám havidíj", ez a beszélgetés havidíja. A következő rész az "opciós díjak". Itt egy sor mindenképp van, az internet díja.
    Neked volna akkor még egy tétel "plusz telefon díj" címen?
    Ha igen, akkor azt nem értem. Nem hinném, hogy ez lenne a kaució. (Bár, ha nagyobb összeg, akkor lehet.) A kauciót a szolgáltatók egyben szokták kérni. Ha ilyet fizetned kell, külön díjbekérőn inkább el tudnám képzelni.

    De a legegyszerűbb: hívd fel őket, és ők elmondják, mi micsoda.

  • Lindus20

    friss újonc

    válasz sifarr #381 üzenetére

    Felreérteted. Telekom voda es telenor... 24 ho szerzodes plusz vesszel telefont a kartyad melle. Havidijad telo nelkul pl 10.000 de teloval mar 12-13 ezer es ez melle meg jon a havi reszlet ha ugy veszed a telot. Soha se ertetem miert kell plusz penzt felszamolni. En meg ma adtam le a rendelest es annyit irtam hogy teljesen korekt minden szempontbol nem ugy mint ezzek. Itt ha telefont veszek elofizu melle a havidijam nem lesz 2000-3000Ftal tobb mint mas szolgaltatonal es csak a reszletet fizetem ki havidij mellett. Mas szolgaltatonal van havidij plusz kihozzod a telot meg ra rak 2-3ezret es plusz meg kulon a telo reszlet. Na ezert sokszor inkabb maradtam kartyas mert szerintem kicsit tulzasba esnek. Ezert orulok epp ratalaltam mer reg keressek jot es korrektet.

    En most arra voltam kivancsi ha kernek is kaukciot mennyit szoktak kerni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #382 üzenetére

    Felreérteted.
    Bocs.

    Telekom voda es telenor...
    Telekomnál nincs így, nincs plusz. Vodát nem tudom.
    Telenornál valóban más a havi díj, ha telefont veszel. Ők más rejtett trükköt is alkalmaznak.

  • maxikaa

    csendes újonc

    Sziasztok.
    Végig olvastam az összes hozzászólást.
    Volt egy kis időszak mikor a beszélgetésről, hangminőségről nem mondtatok jót.
    Azóta sikerült azt a szolgáltatónak koorigálni vagy vannak még gondok a hangminőségen?

  • Lindus20

    friss újonc

    válasz sifarr #383 üzenetére

    Telekomnal is van. Anno volt. Akkor mentem bele 6ft vagy 9 ftosba csak ugye becsodoltek es felszivodtak. Ezzel meg teljesen megvagyok egyenlore elegedve de csak meg rendelest adtam le. Másnak is ajanlani fogom batran.

    Hány előfizut lehet kozni egy néven?

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz maxikaa #384 üzenetére

    A netfone-val csak az a gond, hogy nincs náluk 4G-n hang (nincs VoLTE). Marad tehát beszélgetésre a 3G vagy 2G. Ha sokat beszélsz, akkor tudod mi a kettő között a különbség.
    Nyárra állítólag megoldják a VoLTE-t itt is, addigra tehát ez már nem lesz probléma. Ha meg most is van felétek a Telekomnak jó lefedettségű 3G-je, akkor nyárig sem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #385 üzenetére

    Hány előfizut lehet kozni egy néven?
    Hányat szeretnél? :D
    Ha van korlát, akkor az ÁSzF-ben benne kell lennie. Nézd meg!
    Havi 2-4-es tételben biztos emelheted a számot, ha már kifizetted az előző havi számlád.
    Megpróbálhatsz akár 20-at is hozni. Legrosszabb esetben díjelőleget kérnek. :DD

  • Lindus20

    friss újonc

    Csak gondoltam a gyereket is berakom. Fizetessel nincs gondom szerencsere :D csak munkahelyen is ido adjak a fizut :D

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #388 üzenetére

    Csak gondoltam a gyereket is berakom.
    Az biztos nem gond. :N Behozhatod akár a párodét is mellé. Egy ügyfélszámon 4-5 előfizetés egyik szolgáltatónál sem probléma. Netfone-nál sem hiszem, hogy az lenne.
    Én is 2 számot hoztam át, 2-2,5 hét különbséggel.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #390 üzenetére

    Automatrica es lotto ezek is mukodnek?
    ÁSZF szerint van, biztos működik is. Viszont a mobilvásárlás - úgy tudom - alapból nem aktív. Kérni kell a bekapcsolását. Mivel ilyenkor a szolgáltató "hitelez" és pl. a lottóval sokat el lehet játszani, ezért díjelőleget kérhetnek. Később, hónapok múlva, amikor már kiderül, hogy rendes fizető vagy, akkor biztos adnak "hitelkeretet" a mobilvásárlásra.
    Én várok még ezzel, előlegeket nem szeretek fizetni. :N Parkolásra szoktam használni a mobilvásárlást. Erre megtartottam egy Dominót. Elintézem arról.
    Mondták, hogy később lesz erre applikáció. Azt megvárom, megnézem. Ha jónak tűnik, akkor legfeljebb ezt is áthozom a Netfone-hoz.

    [ Szerkesztve ]

  • Lindus20

    friss újonc

    válasz sifarr #391 üzenetére

    Értem. Nagyon tetszik ìgy is. Az se zavar 6 honap lesz a törlesztő a telonak es nem 12 vagy 24 hónap. Igazaból nem vagy nagy lottos de neha eszembe jutt akkor szoktam feladni. Meg youtubozni szoktam azert is fontos a korlatlan net ha nem vagyok otthon.
    Meg ami tenyleg meglepo volt hogy megrendeles utan emailbe szerzodest is kuldtek kitoltve es atlehetet mindent benne normalisan nezni. Most csak varom a hivasukat a szobeli megerositeshez.

  • maxikaa

    csendes újonc

    válasz Lindus20 #392 üzenetére

    Lindus, interneten vagy közvetítőn keresztül történt a regisztráció? Hogy az egyszerűbb?

  • Ksix

    tag

    válasz sifarr #370 üzenetére

    Itt voltam akkor is, és én is az egyesek közé tartozom. Mindig minden nagyobb szolgáltatónál benne van az ÁSZF-ben és a mellékleteiben az összes lehetséges csomag/opció/minden. Ott nincs olyan szerződés, amiben olyan dolgok vannak, amik nincsenek benne az ÁSZF-ben is, és „csak rád” vonatkoznak. Ha mindenki más így csinálja, ők miért nem? Nyilván van oka, beleírhatnák az ÁSZF-be, de nem teszik, miért? Lehet, hogy ez így teljesen szabályos, fogalmam sincs az ÁSZF-ekre vonatkozó rendetekről, de én sem tartom megnyugtatónak a dolgot. Ja, és az ÁSZF-ek kapcsán pl. az is megnyugtató valamennyire, hogy azokat látja, és remélhetőleg ellenőrzi is az NMHH. Ami viszont nincs benne az ÁSZF-ben, csak a szerződésben, azt nyilván nem is tudja ellenőrizni.
    Nem, szerintem a Telekom, meg az összes többi szolgáltató pont arra példa, hogy nincsen semmi bizonytalanság, mert az ÁSZF-ben benne van minden, ha elolvasod, nem érhet semmi meglepetés. Persze nem mondom, hogy könnyű olvasmány.

    Igen, úgy értem, hogy a hűség alatt 19 Ft, és hogy csak az alatt biztos. Lehet 19 Ft utána is, akármeddig, csak arra már nincsen biztosíték, a szolgáltatón múlik. Igen, határozatlanná alakul, ami azzal jár, hogy már mindegy is, hogy mennyi a percdíja, mert simán felmondhatja a szolgáltató, ha már nem akarja annyiért adni.

    Nem, nekem se nem megnyugtatóbb, se nem közérthetőbb. Minden szolgáltatónál benne vannak a pontos díjak a szerződésben is, és ugyanazok a díjak vannak az ÁSZF-ben is. Ez közérthető. Az, hogy a te szerződésedben van egy díj, az ÁSZF-ben meg valami teljesen más, az nem az, elég csak ezt a fórumot megnézni, hogy hányan nem értették ezt.

    Van egy rossz hírem, mert igazad van a törvényváltozással, csak éppen nem úgy változott. Így már a hűség alatt sem biztos az a 19 Ft. Eddig ugyanis korlátozva volt a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosítása, most már úgy tűnik, hogy nincs.
    Eszr. 27. § (4) „… A határozott időre kötött előfizetői szerződés egyebekben az Eht. 132. §-ában foglalt rendelkezések, feltételek szerint módosítható egyoldalúan.”
    Eht. 132. § (2) „Az általános szerződési feltételek lehetővé tehetik az előfizetői szerződésnek az egyedi előfizetői szerződésre kiterjedő szolgáltató általi egyoldalú módosítását.”
    Azaz, ha holnap kijavítja a Telekom az ÁSZF azon bekezdését, hogy „A Szolgáltató a határozott idejű Előfizetői szerződést nem jogosult egyoldalúan módosítani” arra, hogy ha bármikor úgy tartja a kedve, akkor jogosult egyoldalúan módosítani, akkor ez 30 nap múlva hatályba fog lépni, és onnantól bármi lehet a 19 Ft-ból. Persze attól a jogodtól, hogy emiatt azonnal felmondhasd a hűség alatt is a szerződést, attól nem tud megfosztani. És nyilván attól, hogy valamit megtehet a szolgáltató, nem feltétlenül fogja megtenni, szerintem itt egyéként a hűség lejárta után is 19 Ft marad a percdíj, amíg csak létezik a csomag.

    Mi az a lényeges elem, ami a Netfone szerződésben benne van, és bármelyik másik szolgáltatóéban nincs? Szerintem nincs ilyen. (De nem tudom biztosra, mert pl. a Telekommal ellentétben, nem rakják ki a szerződés minden elemét a weboldalra, mi ez, ha nem bizonytalanabb helyzet?) Nem az a megnyugtatóbb, ha mindenhol (szerződés, ÁSZF) ugyanaz az információ szerepel? Neked egyértelmű, hogy itt miért van a kettő között különbség?
    Az meg, hogy kinek mi lényeges, az elég változó. Szerintem lényegi infó az is, hogy a „korlátlan” szolgáltatásoknak mi a korlátja, ez pl. benne van a szerződésedben? Vagy az, amit még sehol máshol nem láttam, hogy ha hajnal 3-kor bekopogtatnak azzal, hogy meg szeretnék nézni a telefonodat, akkor köteles vagy ezt lehetővé tenni? :)

  • Ksix

    tag

    válasz martonl #373 üzenetére

    Én arra tippelnék, hogy mivel a roamingot már az EU által meghatározott egységes nagykereskedelmi díjszabás szerint számolják el egymás között a szolgáltatók, már egyáltalán nem olyan jó üzlet, ezért nagyjából semennyire sem érdekli a szolgáltatót a külföldi felhasználó, és egyáltalán nem is lesz szempont a 3G lekapcsolásánál.

  • Lindus20

    friss újonc

    válasz maxikaa #393 üzenetére

    Szerintem neten leadottmis gxorsan tortenik. De ugye hetvege van igy gondolom nem ugy dolgoznak. Majd holnap hivnak.

  • AtHoS

    nagyúr

    válasz Ksix #394 üzenetére

    UPC/Voda vezetékes topikban szoktál olvasgatni?
    Ha igen, akkor lehet skippelted azokat a hozzászólásokat, melyek arról szólnak, hogy két szomszéd házban lakó/élő előfizetők azonos csomagra más-más havidíjjal rendelkeznek. Sokszor több ezer forintos eltéréssel.
    Na ezek az egyedi ajánlatok szerinted benne vannak az ÁSZF-ben?

    read-only mode on the forum

  • martonl

    senior tag

    válasz Ksix #395 üzenetére

    Lehetséges, de azért érkeznek ide eu-n kívülről is. Igaz kevesebben, de azokon azért kaszálhatnak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Ksix #394 üzenetére

    Azt hittem, hogy abbahagyjuk ... :K Koki lesz a vége valamelyik moderátortól, ha itt folytatjuk, s nem a jogász topicban. :Y De megkockáztatom.

    Mindig minden nagyobb szolgáltatónál benne van az ÁSZF-ben és a mellékleteiben az összes lehetséges csomag/opció/minden. Ott nincs olyan szerződés, amiben olyan dolgok vannak, amik nincsenek benne az ÁSZF-ben is, ...

    Nem. A flottás szerződések csomagjai nincsenek benne az ÁSzF-ekben, mellékletekben. Pedig azok is szerződések. Ez a szerződési gyakorlat nem tiltott, és nemcsak jogi személyekkel, hanem természetes személyekkel is lehet ilyet kötni. Akár 1 ügyféllel is!

    Minden szolgáltatónál benne vannak a pontos díjak a szerződésben is, és ugyanazok a díjak vannak az ÁSZF-ben is.
    Mivel én nem ismerem az összes szolgátató összes szerződéstípusát, ezért ezt nem merem leírni. De elhiszem neked. Ebben az esetben a Netfone is ugyanezt a gyakorlatot követi.
    És ebben az esetben a tárgyalt Telekom szerződésben benne van az akciós percdíj és az is, hogy meddig vállalja ezt a szolgáltató. Azaz nem az ÁSzF törzsszövege értelmezi az akciót, hanem az egyedi szerződés szövege.

    ... igazad van a törvényváltozással, csak éppen nem úgy változott. ... Eddig ugyanis korlátozva volt a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosítása, most már úgy tűnik, hogy nincs.
    Neked úgy tűnik, de ez nincs így.
    A korábban és a jelenleg hatályos Eht. rendelkezéseinek összehasonlításából kiderül, hogy nem változott az a jogalkotói szándék, hogy bizonyos esetekben védje a szolgáltatóval szemben az előfizető érdekeit.
    Az igaz, hogy a szolgáltatónak joga van egyoldalúan szerződést módosítani (akár az ÁSzF módosításon keresztül is). A korábban hatályos Eht. szerint is volt joga.
    Az is igaz, hogy egyes esetekben az előfizető köteles volt tudomásul venni a módosítást.
    A korábbi Eht. 132. § (2) b), c) és e) pontok. A b) és c) esetében sem minden esetben, lásd (2b).
    Jelenleg hatályos Eht. 132. § (6) a), b) és c) pontok határozzák meg ugyanezt.
    Ha az egyoldalú szerződésmódosítás feltételei nem állnak fenn, akkor a szolgáltató nem jogosult egyoldalú szerződésmódosításra. Módosíthat a szolgáltató, de az előfizetőnek joga van azt nem elfogadni és a szerződést femondani. Mégpedig joghátrány nélkül.
    Régi Eht.132. § (5):
    "Amennyiben a módosítás az előfizető számára bármilyen hátrányos rendelkezést tartalmaz – így különösen, ha a szolgáltatás díja emelkedik, módosul a kínált csatornák összetétele vagy a szolgáltatás tartalma – az előfizető az értesítéstől számított 45 napon belül, azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést."
    Új Eht. 132. 85):
    "A nyilvánosan elérhető elektronikus hírközlési szolgáltatást nyújtó szolgáltató egyoldalú szerződésmódosításáról szóló értesítés kézhezvételétől számított 45 napon belül az előfizető azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani az előfizetői szerződést."
    Tehát nincs kiszolgáltatva az előfizető a szolgáltatónak, vannak jogai egyoldalú szerződésmódosítás (pl. díjemelés) esetében. Ezek a jogok a hűségszerződéses (határozott idejű) előfizetések esetében érdekesek. Határozatlan idejű esetében bármikor felmondhat az ügyfél, nem kell indokolni.

    Eszr. 27. § (4) „… A határozott időre kötött előfizetői szerződés egyebekben az Eht. 132. §-ában foglalt rendelkezések, feltételek szerint módosítható egyoldalúan.”
    Ezt honnan idézted?
    Jelenleg 2 Eszr. van hatályban. A 2/2015. (III. 30.) NMHH rendelet (hatályos 2017.11.07 - 2021.06.30) és a 22/2020. (XII. 21.) NMHH rendelet (hatályos 2020.12.22 - 2021.06.29), viszont az utóbbinak a rendelkezései még nem hatályosak (majd július 1-től). Az "új" EU-s irányelvek miatt született, és épp azért van a félév átmenet, mert minden szolgáltatónak több ponton is módosítania kell emiatt az ÁSzF-jét. A félév türelmi idő az átalakításhoz.
    A Jelenleg hatályos (2/2015. (III. 30.) Eszr. 27. § (4) így szól:
    "A szolgáltató a határozott időre kötött előfizetői szerződést nem jogosult egyoldalúan az alapvető díjszabás (rendszeres díjak, különösen előfizetési díj, forgalmi díj), az előfizetői szerződés időtartama, megszüntetésének jogkövetkezményei, vagy a szolgáltatásminőségi követelmények célértéke tekintetében módosítani, kivéve, ha azt az Eht. 132. § (2) bekezdésének b), illetve e) pontjában foglaltak indokolják. A határozott időre kötött előfizetői szerződés egyebekben az Eht. 132. §-ában foglalt rendelkezések, feltételek szerint módosítható egyoldalúan."
    Ott van benne az utalás a Eht. 132. § (2) b) és e) pontokra, amelyek a jelenleg hatályosban már nincsenek. Viszont, ha az utalások tartalmát a régi Eht. szövegében megnézzük, akkor az azoknak megfelelő pontokat az új Eht-ban megtalálhatjuk: 132. § a) és c).

    Azaz, ha holnap kijavítja a Telekom az ÁSZF azon bekezdését, hogy „A Szolgáltató a határozott idejű Előfizetői szerződést nem jogosult egyoldalúan módosítani” arra, hogy ha bármikor úgy tartja a kedve, akkor jogosult egyoldalúan módosítani, akkor ez 30 nap múlva hatályba fog lépni,

    A fentiek miatt nem. Egyébként is igaz, hogy egy szolgáltató nem tehet az ÁSzfF-ében olyan rendelkezést, amely a jogszabályokkal ellentétes. Különösen nem, ha ezzel az ügyfél jogszabály adta jogait elvonja.

    Végül pedig. Szerinted a Netfone eljárása nem megnyugtató a többiéhez képest. Ne szerődj velük. Ennyi.

    Vagy az, amit még sehol máshol nem láttam, hogy ha hajnal 3-kor bekopogtatnak azzal, hogy meg szeretnék nézni a telefonodat, akkor köteles vagy ezt lehetővé tenni?
    hol van ez (így, ilyen tartalommal) leírva akár a szerződésben, akár az ÁSzF-ben. :F
    Az más szolgáltatónál is van korlátlan csomagok esetében, hogy
    - adatcsomag esetén pl routerben nem, csak mobiltelefonban használhatod,
    - hívás és sms csomag esetén pl. automata hívó, sms-küldő készülékben nem használható.
    De a használt készülék hálózati oldalról azonosítható, és figyelmeztetés után a sim akár ki is kapcsolható. Ez máshol is van.
    De amit írsz, azt nem értem.

    [ Szerkesztve ]

  • Dracula72

    senior tag

    válasz sifarr #399 üzenetére

    "Végül pedig. Szerinted a Netfone eljárása nem megnyugtató a többiéhez képest. Ne szerődj velük. Ennyi." - jó lenne, hátha másik topikba megy okoskodni.

    ( ͡° ͜ʖ ͡°) Debrecen Telefon Adás-Vétel: https://www.facebook.com/groups/1953581434945040/

Új hozzászólás Aktív témák