-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szoftver az nem számottevő, mert a szoftver nem garantálja a nagy vásárlóbázist a VGA-kra. A gyártóknak az kell, hogy terméket vegyetek, és nem az, hogy legyen rájuk olyan szoftver, ami kihasználja.
Igazából a BF3 semennyit nem lendített. Várták a gyártók, hogy jobb lesz az év vége, de teljesen átlagos volt. A mostani negyedév is azért volt jobb, mert nagyobb lett az ASP az új generációval. Az eladások viszont nem ugrottak meg.Nagyon egyszerű a helyzet. A gyártóknak jelzés kell, hogy van a VGA-kra igény. Ha most mindenki elmegy és vesz két új VGA-t, akkor az elég jó jelzés. Ha jön egy új Metro, akkor az nem jó, mert attól még nem biztos, hogy a felhasználó beruház egy új termékbe. Sőt, az is lehet, hogy elege lesz a folyamatos beruházástól, és vesz egy konzolt.
A gyártói kimutatást hagyjuk. Mit mondjon az NV, hogy rossz az egész piac? Ez a befektetőknek szól, amíg a Tegra nem indul be. Beleszámolod a farmolást és a facebookos játékok reklámjaiból származó bevételét, és rögtön a konzolok fölött vagy némi optimizmussal a jövőre nézve, csak addig az AAA címeknél a Call Of Duty legújabb részéből a PC-s eladások a teljes eladás 1%-át teszik ki. Nyilván ezt elfelejtették megemlíteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
NVIDIA says desktop GPU sales up 23% While a lot of the talk in the call was about the company’s booming tablet processor business, where it’s Tegra 2 and forthcoming Tegra 3 dominate Android manufacturers’ designed, desktop hardware sales were above expectations. Notebook graphics sales were – surprisingly – down but the company says that thanks to Battlefield 3, Call of Duty: MW3 and Star Wars: The Old Republic (funny they didn’t mention Skyrim…), there’s been an increase in demand from gamers for upgrades over and above the seasonal norm.
Nvidia posts revenue and profit growth thanks to “highly anticipated blockbuster PC games”The firm noted growth in desktop GPU sales, naming Battlefield 3 as a major factor, along with Modern Warfare 3 and Star Wars: The Old Republic.
Lefogadom, hogy a Kepler is lendít még az eladásokon.
PC-n a szoftver adja el a hardvert és nem fordítva, meg konzolon is persze.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha az valóban így lenne, akkor sokkal jobb negyedéves eredményeknek kellett volna jönni. Ezzel szemben kaptunk legutóbb az NV-től 60 millás nyereséget (egyszeri kiadások nélkül), melyben az Intel bánatpénze ~80 millió. Enélkül az NV veszteségben lenne. A játékokkal való kombinálás tipikusan olyan kijelentés, amit nem lehet ellenőrizni, ezért be lehet dobni, mert logikus. Aztán mire a statisztikák elkészülnek a JPR-nél az eladások csökkenéséről, már senki sem emlékszik erre. A tény pedig az, hogy 2011-ben ~30%-ot esett a VGA-piac. Erre független statisztika van.
Nagyon nagy tévedés. Te vettél a Metro 2033-ra két GTX 480 SLI-t a megjelenéskor?[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
nem mind1 h eltűnnek e majd 1x a vga-k? a lényeg h legyen vmi amivel játszani lehet, lehet az apu v akármi... sok hátránya van az integrációnak de nem lesz az rossz
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annak oka van, hogy a Tahiti ilyen lett. Egyszerűen jóval bonyolultabb az architektúra, mint a GK104-ben a Kepleré. Sokkal több tranyó megy el arra, hogy a rendszer jól kezelje a bonyolult számításokat. Azért ezek a mérnökök eléggé jártassak ebben. Ha tudnak valami általános infót, akkor órajelek alapján 5%-os pontosságra belövik a várható teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
PC-n a szoftver adja el a hardvert és nem fordítva, meg konzolon is persze.
Nagyon nagy tévedés. Te vettél a Metro 2033-ra két GTX 480 SLI-t a megjelenéskor?
Mi adja el a hardvert akkor PC-n?
Én nem vettem, de engem a Metro nem izgatott fel, de egyébként is hiba lenne belőlem kiindulni... -
nagyúr
ez így nem kerek sehogy sem. az nVidia szerinted előre tudta, hogy az AMD nem fog belerakni 48 ROP-ot a Tahiti-be? kizártnak tartom.
#10053: az nagyon érdekes, amit a post végén feszegetsz. vajon tényleg lehet SLI sales-t generálni olyan hülyeségekkel, mint a metroban a ddof vagy a mafia 2-ben a cloth physx? amikor az előbbi ddof nélkül és aaa mellett majdnem ugyanazt mutatja (ott az utolsó igazi lépés a lighting a very high beállításban), és egy 480-on simán elmegy, míg az utóbbinak még a 480 sem kell, hogy cloth nélkül tökéletesen fusson?
szóval, vajon ezek miatt vesz-e olyasvalaki is SLI-t, aki amúgy végül nem vett volna?"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Löncsi
őstag
Azért elég gáz lenne ha 1%-nál több lenne PC-n ez eladás abból a CoD nevű szoftverből.
Amúgy szvsz a jövő inkább kisebb fejlesztésű játékoké lesz, valahogy sokkal jobban meg vannak ezek csinálva PC-re és szórakoztatóbbak, grafika is elég korrekt (pl. Blades of Time, Nexuiz az utóbbi időből). Másik, hogy a lelkes amatőrök is dobnak az összhatáson, lásd ENB.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Löncsi #10059 üzenetére
Én látok fantáziát a "mass development" nevű csodában is, aminek keretein belül például a Project C.A.R.S. készül. Mitöbb, szerintem az olyan réteg-termékekből, mint amilyen egy szimulátor, csak ilyen módszerrel lehet minőségi AAA címet alkotni. Így azok dobják össze a pénzt, akik mag is veszik/vennék, cserébe extra szolgáltatásokat kapnak.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
fatallerror
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10060 üzenetére
igen csak kicsi a közönsége a szimulátoroknak meg most éppen nincs is de sok jó készül a cars is ilyen mégha nem is teljesen szimulátor lesz inkább a pc-s forza hálistennek sok tartalommal végre, várom már nagyon : D
warcraft, diablo, sims, simcity stb dolgok amik elég erősen életben tartják a pc-s játékipart és ezek olyan jók is h meg is veszik őket tehát ha van jó játék akkor megveszik a vga-kat
én se értettem h abu mire gondolt az alatt h nem a játékok miatt veszik meg az erős vga-t
don't tell me what i can't do!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #10061 üzenetére
Ezért mondom, hogy be kell vonni azt a kicsi közönséget a fejlesztési költségekbe.
Hányan fizették ki azt a 25$-t, amiért az ég egy adta világon semmi kedvezmény nem jár majd vásárláskor, csak havonta letölthetik az aktuális utolsó alfát. Emellett valszeg meg fogják venni a teljes játékot is egy 50-esért. És akkor ott vannak még, akik kedvezményt és/vagy több beleszólást akarnak a fejlesztésbe. Ők egészen 25k$-ig is elmehetnek.
És asszem 50 vagy 100k$-nál kezdődik az az összeg, ami fölött már részesedés jár a bevételekből.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
fatallerror
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10062 üzenetére
jajaja, de nem feltétlen kell bevonni. ha sok melót ölnek vmibe akkor visszajön bőven minden fáradságuk és pénzük tehát csak jó játékot kell csinálni és viszik mint a cukrot : D
don't tell me what i can't do!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #10063 üzenetére
Ezért is emeltem ki a réteg-termékeket. Ott a megtámadható fizetőképes kereslet eleve kisebb, mint maga a piac.
De nagy játékoknál is meg lehetne ezt csinálni. Például a STALKER 2 se ment volna a levesbe csapatostul, ha a fejlesztés a potenciális vásárlókra támaszkodik...
sz: De abban a szegmensben ott a Metro, ami nem gyenge nVidia hátszéllel megy...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
tombar
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #10064 üzenetére
szerintem az a hátszél abban merül ki, h egy jó nagy adag optimalizálatlan kódkupacot kapunk jó sok pénzért. pl a c2 és a metro is olyan tesszallációs képességeket "használ ki", amelyek a gcn-ben lazán megvannak, míg keplerben hibádzanak. mondjuk tény h a fermi ebből a szempontból nem volt teljesen alkalmatlan. c2nél is abban merült ki a pártosság h sli-t meg cfet kellett építeni h menyjen. de pölö cwarhead simán jobban fut radeonokon, vagy f1 2010/11 is szemtelenül jobb. persze másik oldalon hawx, batman stb. lassan már csak bf3 eredményeket nézek.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Löncsi
őstag
válasz zoltanz #10067 üzenetére
Heaven benchmarkot ismered? Elég látványos, és egy korrekt középkategóriás kártya könnyedén begyűri. Persze ez is csak bench, de jó szemléltetés.
Vagy itt van egy demo, ez is elég komoly, talán JC2-ben is ilyesmi van implementálva, igaz nem néztem meg. [link]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a probléma, hogy jelenleg nincs semmi, amiért VGA vásárlásra adná a fejét a piac. Ezért csökken az eladás. A probléma persze nem a programokban keresendő, vagy magában a VGA-kban, mert a asztali PC-k eladása is meredeken csökken. Ahol nő az eladás, az a mobil piac, és a kisméretű, vagy monitorba szerelt PC-k. Ezt a cégek látják, és a fejlesztéseket is ide fogják koncentrálni.
(#10058) gbors: Nem tudhatták, de sejthették. Az biztos, hogy egy ~600 mm2-es lapkát képtelenség olyan feltételek mellett gyárni, mint amit most a TSMC-vel kötöttek. Ahhoz, hogy legyen rajta nyereség 1500 dolláros árcédula kell minimum. Ha a kihozatalt is rászámolod a mennyiségre, akkor 2000 dolláros ár is kellhet. Ez a HPC- és a professzionális piacon nem gond, de egy GeForce-ért senki sem fog ennyit adni.
Egyébként annyira radikálisan nem gondolkodik már senki, hogy na most megverjük őket. Vannak növekvő piacok, amikre építeni kell. A GCN-nek meg van a helye az integrációs projektben. A kis Kepler architektúra megy a Tegrába, míg a nagy Kepler profi célra jó, és fejleszthető tovább az NVIDIA integrációs projektjébe. Minden döntést amit meghoztak a cégek, azért tették, mert az adott architektúrával egy értékesebb piacra akarnak betörni. A VGA-k azok vannak, de a pénz már nem itt van. El lehet persze adni a termékeket, sőt jó teszt a VGA-piac, hiszen valós körülmények között látod, hogy mennyire működik a rendszer, de semmi több. A tervek túlmutatnak ezen a szegmensen.
Másképp mi értelme lenne belerakni egy csomó pénzt, ha nem remélnének tőle eladást. Azt persze nagyon nehéz kideríteni, hogy ennek tényleg volt-e valós eredménye, de igazából lényegtelen is. Attól, hogy valaki SLI-t vesz, még a tömeg marad IGP-n, így sok lényegi szempontja ezeknek az akcióknak nincs, ugyanakkor minden alkalmat meg kell ragadni az NV-nek, mert nekik már/még nincs IGP-jük, így a baráti gépigényben jelenleg egyáltalán nem érdekeltek.(#10059) Löncsi: A kisebb fejlesztések jellemzően azért menők, mert nincs benne akkora kockázat, mint az AAA címekben. Budget az ár, és budget a befektetés is. Persze ettől lehet nagyon jó a játék, és sikeres is, sőt, jellemzően azok, de ugyanúgy benne van a bukás lehetősége. Ha ezek kerülnek előtérbe, akkor az csak a kisebb kockázat miatt lesz.
(#10072) Löncsi: A tesztprogram az specifikus környezetet teremt. A valós környezet teljesen más. Ott nem lehet mesterségesen felépíteni egy terhelést. Kivéve, ha ez a cél, lásd Crysis 2, de ezzel ez is teljesen használhatatlan lesz a teljesítmény mérésére. Korábban már leírtam, hogy ezek a helyzetek mesterségesen születnek. [link] - rendszerit az a jobb, ahol az adott mesterséges terhelés jobban fekszik a hardvernek. Tessmark és Heaven esetében az NVIDIA megoldása, míg a Crysis 2 és a 3DMark 11-ben az AMD GCN tesszellátora.
Az NVIDA tesszellátora rendszerint akkor teljesít jól, ha kevés az objektum a jelenetben (Tessmarkban egy azaz egy darab), vagy akkor, ha az adott tesszelláció kevésbé reagál jól a vertex re-use teljesítményre. Az AMD tesszellátora akkor teljesít jól, ha sok az objektum a jelenetben, és a vertex re-use funkció jól hasznosítható. A faktorra lebontva, az AMD úgy 1-20 faktorig jelentősen gyorsabb, míg 20-40 faktorig egál, majd 40-64-ig jobb az NV. Raszterizálás mellett persze ez erősen változik, mert nem csak a tesszellátor számít, hanem a raszter motor teljesítménye is. Itt mindegyik rendszer büntizik elég sokat, így 1-30 faktorig az AMD teljesít jobban, ám magasabb faktorszám mellett a raszter hatékonysága 50% alá esik, vagyis kivégzi a teljes tempót. 50 faktor felett 10% is lehet a hatékonyság, ami vicc. Ezzel egyetlen GPU sem tud mit kezdeni, limitáló lesz a setup oldalon a rendszer. Innentől mindegy, hogy mi mennyire gyors, mert a limit a működésben születik. Az AMD tesszellátora még annyiban bekavarhat ezekbe az elméleti helyzetekbe, hogy képes felületeket menteni, vagyis 40-64 faktor mellett egyszerűen elment részeket, és amíg az hasznosítható, visszatölti az L2 cache-ből, vagy a VRAM-ból, ha jobb oda lementeni. Itt az AMD szintén óriási előnyre tesz szert, mert nem számolja újra minden képkockánál a bonyolult felületeket, amivel felszabadul az erőforrás a többi feladat feldolgozására. Jellemzően ezt az AMD nem alkalmazza szintetikus benchmarkban, ha a fejlesztő megkéri a céget. Nyilván ez a megoldás alapvetően ellehetetlenít minden szintetikus mérést pl. a tessmark esetében, mert nem fog a rendszer számolni. Egyszerűen az első képkocka után lementi, és visszatölti a VRAM-ból a teljes objektumot. Gyakorlatilag nem dolgozik az első képkocka után semmit.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
de, nyugodtan lehet a "hibát" keresni a programokban - az a baj velük, hogy a többségükben nincsenek mesterséges gépigényt gerjesztő effektek, és azok a dolgok, amik ténylegesen komoly hatással vannak a látványra, azok már nem kerülnek annyiba, hogy egy középkategóriás kártya ne vigye el őket fullHD-ben. vagy éppen nem kerülnek semmibe - ld. textúrák minősége.
azokkal a dollárokkal kicsit megszaladt a cerka, honnan jött ki az 1500?
mivel az nVidiának >10 éve az a stratégiája, hogy ők a leggyorsabbak, és ezért praktikusan bármire képesek, nem hinném, hogy 3 éve (GTX285 és GTX295) a második helyre terveztek.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mesterséges részen azt értem, hogy a sík felület nem 20, hanem 10000 poligonból áll. Ennek látványbeli jelentősége nincs, mert a felület ugyanúgy sík.
8000 dollár egy 28 nm-es eljáráshoz tervezett bulk wafer a TSMC-nél. Mivel mindenki waferekért fizet, így ebből le lehet számolni, hogy egy lapka mennyibe kerül. ~600 mm2-en a költség óriási. A Fermi idején más volt az NV-nek nagy lapkát tervezni. Amint megjelent a GF100 megváltoztatták a szerződést jó lapkák utáni fizetésre. Ezzel az NV csak a megjelenést követő negyedévben terhelte meg magát anyagilag, ami veszteség is lett. Utána nem vették meg a TSMC-től a rossz lapkákat. 2012-ben ilyen nincs. A nagy igény miatt a wafereknek megvan az ára, ha kell vedd meg. Ha rossz a lapka, akkor valahogy old meg az eladását. Ezért skandálja folyamatosan az NV, hogy nagyon kellenek a 450 mm-es waferek, mert nem gazdaságos a 300 mm-es. Igazából a 450 mm sem lesz sokkal jobb, de tény, hogy jobb lesz. Az új gyártástechnológiák költsége viszont egyelőre exponenciálisan nő. Ez olyannyira rosszul áll, hogy a 20 nm már sok piacon irreleváns lesz, csak akkor éri meg átállni, ha az adott lapka csak így fér bele normális mérethatárokba, vagy kell az extrém magas teljesítmény. Más esetben a 28 nm gazdaságosabb marad, most sem annyira gazdaságos a 28 nm. A SoC-ok esetében simán jobb maradni a 40 nm-nél.
A stratégiát a piac diktálja. Ha kicsi a piac, akkor változik a stratégia is. Jelenleg az NV-nek a Tegra a legfontosabb konzumér szinten, mert annak a piaca nő. A Keplert elég erősen úgy tervezték, hogy lefelé is jól skálázható legyen, nem úgy, mint a Fermi. Tipikusan illik a Tegra 4-be ez az architektúra. Ez a priorítás. A VGA-k szempontjából pedig lesz, ami lesz. Ha tényleg számítana ez a piac, akkor az AMD sem így tervezte volna a GCN-t, semmi szükség egy normál VGA-ban MMU-ra (ez mondjuk még belefér), a nagyon erős context switch képességek (na ez az ami már kérdéses, mert a 8 MB regiszterterület a Tahitiben nagyon sok, és ez bizony eszi a tranyókat ... a Pitcairnben is van 5,12 MB, és a Cape Verdében 2,56 MB van, vagyis még mindig több, mint amennyi regiszterterület van GK104-ben), vagy a brutálisan hatékony cache szervezésre. Ezeknek a grafika csak ritkán veszik hasznát. Arra sincs szükség, hogy egy dedikált GPU natívan támogassa a C++ virtuális funkcióit, a kivételkezelés, a rekurziót, illetve nem kell ugyanazokat a 64 bites pointereket kezelnie, mint a CPU-nak (AMD64 architektúra). Az, hogy a GCN ezt mind tudja, csak az integrálás miatt valósult meg.
Ugyanúgy gondolkodott az AMD és az NV. A növekvő piacokra terveztek egy ideális architektúrát (ugye kinek mi volt a fontos, és mi az elérhető piac). A VGA-knál meg lesz, ami lesz. A piac aktuális mérete mellett jelentősége már alig van.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Az a probléma, hogy amikor azt írják, hogy csökkentek a diszkrét GPU eladások, abban benne van az összes dGPU, az a rengetek alsó kategóriás VGA is, amiket nyilvánvalóan kiszorítanak az APU-k. PC-s gamer piac viszont növekszik, nyilván nem az APU-kkal játszanak az 1000$-os gépekben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez bizony valóban nagyon nagy probléma, mert a nyereség nagy része onnan jön. Ezt kompenzálná az egyre drágább árazás a combosabb VGA-k esetében.
A JPR anyaga az nem csak a VGA-król szól, hanem mindenről amin játszanak, kezdve az egerektől, a gémer monitorokon át, a hangszórókig, sőt még a tápok és a házak is. Egyébként ebben benne vannak a processzorok is.
Ezt nekem is nehéz feldolgozni. Én is rajongok a VGA-kért, de a tények azt mutatják, hogy a piac csökken.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Én is rajongok a VGA-kért, de a tények azt mutatják, hogy a piac csökken.
Kész katasztrófa.
TESCO-Zsömle
Mintha ez akkora tragédia lenne. Nagyteljesítményű GPU csak VGA-ban van mai napig.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
TESCO-Zsömle
félisten
Amit írsz, abban az a katasztrofális, hogy a rengeteg alsó kategóriás cucc tartja al acsonyan a felső ház árait. Ha teszem azt HD77xx alatt eltűnne az összes, akkor olyasmi árazásra lehetne számítani, mint most a Quadro vagy FireGL kártyáknál. Mert akkor azoknak a kártyáknak kellene kitermelnie a fejlesztési költséget és a hasznot.
Löncsi: Csak annak, aki szereti a VGA-kat meg a "legózást". Én modderként úgy érzem, hogy ezek kikopásával nagyot lépünk előre, de egyúttal szegényebbek is leszünk kicsivel. Egyre kevesebben ismerik meg azt az élményt, mikor az ember összeválogatja a HW-eket, hazaviszi, egyesével kicsomagolja őket, mintha karácsony lenne, és egy kisebb szeánsz keretein belül, nagy gondossággal összerakja a számítógépet.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10083 üzenetére
Nézd, valaki örül ennek, mert nem kell többet VGA-t venni, de van akinek ez egy hobbi szinten létező szokás. Jellemzően ők járnak ide a PH-ra, mert ha nem lenne hobbijuk, akkor nem érdekelné őket. Egyértelmű, hogy számukra ez katasztrófa. Én katasztrófának nem fogom fel, de rajongani nem rajongok azért, hogy a PC-imet ne én állítsam egyéni döntés szerint össze.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
De nem értem mai napig ezt a sírást, már bocsánat. Ha annyira nem lenne rá igény, akkor nem lenne hiány a 28nm-es termékekből. Meg ottvan a Steames survey, elég sokan használnak sima VGA-t, GTX460/560 vezeti a listát DX11-ben.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
fatallerror
addikt
de még mindig nem értem h miért probléma ez nekünk... mire addigra lecsökken a piaca addigra jó beállításokkal v kitudja lehet még magas beállításokkal is lehet majd játszani apu-val...
most sem magára a vga-ra izgulunk hanem az fps-ekre a tesztekben, majd a jövőben akkor új apu-t várunk és az ábrákon ugyan úgy figyelhetjük az fps-eket de magán a vga külsején hamar túlleszünk : D inkább az lesz a gond az integrációval h ha csak az igp döglik meg akkor kuka az egész illetve h nem lesz szabadakaratod h pl neked csak erős cpu erő kell de elég lenne 1 közepes vga de így kikell fizetned az erős igpvel együtt"Ezt kompenzálná az egyre drágább árazás a combosabb VGA-k esetében." árnöveléstől aztán nem lesz jobb a bevételük, inkább játszanak alacsonyabb beállítással mintsem 200 ezerért vegyenek vga-t azaz valószínűleg többel fog csökkenni a vásárlók száma mint amennyit letudnak verni azokon akik vesznek kártyát... nem szabad majd jó nagy réssel az apu-k fölé árazniuk... mert akkor tényleg rájuk marad : D
eleve szerintem nem is érinti a dolog őket, amd ugye apuzik így neki majd abból jön a zsöci, az nv meg vagy társul az intellel v mittomén v csinálja a sajátját szóval majd mással keresnek pénzt ha már a vga nem lesz
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10086 üzenetére
A 28 nm-es termékekből már nincs hiány, a Radeonok elérhetősége elég jó. A GeForce-okból van kevés, de már átbeszéltük, hogy az NV nagy kevés gyártókapacitással rendelkezik. Ez okozza a hiányt. Ez változni fog. Ettől viszont az arányok nem változnak. A teljes piac ~70%-át az IGP adja, és még annak a ~30%-os VGA-piacnak is a ~75%-a a 100 dollár alatti termék. A 200 dollár feletti termék képzik a VGA-piac 5%-át. Ha belevesszük az IGP-ket, akkor a drága (200 dollár feletti) VGA-k eladásai kvázi mérhetetlenné vállnak százalékosan. A 300 dollár feletti szint eladásai már a VGA-k szintjén is 1% alatt vannak. A piacot lényegében az a 75%-os 100 dollár alatti rész tartja el, ha az bedől, akkor bedől a többi is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #10087 üzenetére
Valaki a VGA-ra izgul. Ez amolyan hobbi. Nincs neki értelme, de jó csinálni.
Világos, hogy az árnövelés nem megoldás, de a cégek nem fogják veszteséggel fenntartani a piacot. Ha ennyiért nem kell, akkor azt úgy értelmezik, hogy a termékekre nincs igény.
Persze ... kidolgozott tervek vannak itt a cégeknek. Az NV-nek is lesz APU-ja. A Maxwell esetében már mondták, hogy ez tartalmazza majd elsőként a saját processzormagjukat. Reagálnak ők a piac változásaira.
(#10089) Löncsi: Erre hiába reagálsz így, ettől a helyzet nem változik. A notebookgyártók sem a félmillás notikból élnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
az is mesterséges, de a metro ddof-ja ugyanúgy. meg a hdao. meg sorolhatnám. sztem ismered már ezeket a sirámaimat
számoljunk akkor. egy 300mm-es gofrira durván 80db fér egy 600mm2-es lapkából, azaz a darabár 100 USD körül van. a kihozataltól persze sok függ, de egy katasztrófálisnak számító 33%-os kihozatal esetén sem nagyobb egy jó lapka költsége, mint 300 USD. ez egy sokkal ideálisabb chippel összevetve 200-220 USD felárat jelent a költségekben, de nem többet.
a stratégia bizonyos elemeit a piac diktálja, másokat a cég víziója és alapvető értékei. az nVidia, ha nem akarna nyerni, akkor nem lenne nVidia. ezért vitatom, hogy a 2. helyre céloztak.
a leírt architektúrás megfontolásokban persze igazad van. de ne mérjünk kettős mércével - ha anno az AMD okosabb volt a Cypress-szel, mint az nVidia a Fermivel, akkor most az nVidia okosabb a GK104-gyel, mint az AMD a Tahitivel. hm?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Löncsi
őstag
De ne keverjük már a noti IGP-t a GTX680-al. Az, hogy a gyártó miből él az engem hidegen hagy, én miből fogok élni, az itt a kérdés. Állandóan ezt kell olvasgatnom, rohadt fárasztó, ezért se nagyon járok már be ide.
De mind1 felőlem csődbemehet minden, ritkán játszom, legalább majd nem kell olvasgatnom itt a drámát.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
veterán
Már most látszik, hogy az árazás változik, nem fognak ezentúl nulla haszonnal csúcsVGAkat gyártani az biztos, de azt ne mond nekem, hogy a 670/680-ak nem tudják _nagyon_ magas haszonkulccsal eladni.
nem csak a VGA-król szól, hanem mindenről amin játszanak, kezdve az egerektől, a gémer monitorokon át, a hangszórókig, sőt még a tápok és a házak is. Igen mindenről, amit 1000$-os játékos PC-be vesznek, amibe nyilván dGPU is van(/fog kerülni).
Ezt nekem is nehéz feldolgozni. Remélem az ilyen mondatokkal, nem azt akarod sugallni, hogy érzelmi alapon nem tudom feldolgozni a dVGA-k halálát, és ezért foggal körömmel ragaszkodok hozzájuk... LOL Te meg az APU-k ért rajongasz...fatallerror:
de még mindig nem értem h miért probléma ez nekünk... mire addigra lecsökken a piaca addigra jó beállításokkal v kitudja lehet még magas beállításokkal is lehet majd játszani apu-val... Olvas el te is a #10039 -et. Nyilván megragadunk a BF3-nál grafikai szinten, és 2017-ben is így fog kinézni minden játék, főleg úgy hogy lassan itt van az új konzol generáció...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Löncsi #10095 üzenetére
Lenyomják a torkomon mindenképpen, mert akkor is benne lesz a prociban, ha nem kérem, de attól még nem fogok 720p-ben lown 30fps-el játszani, mert akkor inkább nem játszok, és ezzel biztosan nem vagyok egyedül.
Szeretném, ha vki megmagyarázná lassan, hogyan fogunk 2017-ben APU-val játszani úgy, hogy közben nem áll meg a játékok fejlődése (#10039).
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Úgy, hogy a GPU és a CPU egyesítése sok szűk keresztmetszetet von ki a képletből. Emellett az API-t is jól meg kell kopasztani, átalakítani, esetleg lecserélni, hogy a programozók a lehető legközvetlenebb elérést kapják a HW-hez a kompatibilitás fennmaradása mellett.
Hatásfok. Azt hiszem ez a kulcsszó.
Jobb hatásfokkal, kisebb teljesítmény is elég jobb végeredmény eléréséhez.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
veterán
válasz TESCO-Zsömle #10098 üzenetére
Igen kivonja a képletből a PCIe buszt mint szűk keresztmetszetet, és helyére hozzáadja a szűk memória sávszélességet, meg a korlátozott tranzisztorszámot. Ha az API-kat megkopasztják az nem csak a APU-kon gyorsítana, tehát ez nem csökkenti a teljesítménybeli szakadékot.
-
fatallerror
addikt
erre csak azt tudom neked mondani h semmi sem lehetetlen, a fejlődés üteme sem azonos. gondoltad volna 5 évvel ezelőtt h iPad-en ilyen grafika lesz? rohamosan fejlődnek ezek a dolgok és semmit sem jelent h most 20 fps-el megy vmi közepes beállítással és nem úgy lesz h hopp 2017 és bedaráljuk az összes vga-t : DD
a valóságban nem bedarálni fogják őket hanem a skynet az összeset ellenünk fordítjaén is szeretem időről időre összelegozni a gépem de nem halok bele ha ez változik, nyitott vagyok az új dolgokra, a lényeg h legyen mivel játszani és megnyugodhatsz h a játékélmény (vizuálisan értem) javítása a célja mindenkinek nem a csökkentése tehát biztos h nem kell 720pben low-on játszanod v mit írtál
don't tell me what i can't do!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Revolut
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- PR-Telecom
- HMD Skyline - jó szerelés
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 AMP HOLO Eladó! 107.000.-
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Tápkábelek És Adapterek 12VHPWR Egyedi Harisnya Nvidia
- MSI GTX 1050 TI OC 4 GB GDDR5 PCI-E videokártya
- GIGABYTE RX 6600 XT 8GB GDDR6 EAGLE - 3 ventis hűtés - Eladó!
- ASRock RX 6900 XT 16GB GDDR6 Phantom Gaming OC Eladó! 175.000.-
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen