-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
smkb
őstag
NVIDIA GeForce GTX 660 Ti at High AA Settings Review
Jó kis teszt, érdekes konklúzióval...
-
Löncsi
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10903 üzenetére
Addig nincs baja a flex vezérlésnek, amíg nem megy a játék memóriaigénye 1,5 GB fölé. Mivel H olyan játékokkal tesztelt, amelyek ezt nem lövik túl, így a kártyának sincs igazán gondja.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Max Payne 3.... cikkben írták h 2560-as felbontás mellett csak 4X MSAA-t tudtak ráadni mert 3GB bufferbe ennyi fért bele... ez tuti több mint 1.5GB.
Nagyon jó lenne egy 150-200 dolláros kártya amúgy. Az NV eddig nagyon finoman butította a GK104-et, jó lenne ha így egy olcsó de süti kártyát adnának kis fogyasztással.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10905 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű, ahogy egy program leírja. A mai játékok jellemzően annyi VRAM-ot használnak, amennyi rendelkezésre áll. Egyszerűen töltik, amíg befér, majd ha már nem, akkor a régen használt dolgot helyére írnak. Ezért is hülyeség a Rockstarnak ez a memórialimitje. Semmi alapja nincs, csak megpróbálják limitálni a felhasználók elől a beállításokat, mert sokan nem értenek hozzá. Ami fixen zabbant VRAM-ot azok a bufferek és a render targetek. A textúrákra és az objektumokra viszont felesleges bármit is fixen számolni, azok úgyis streamelve lesznek.
Ez szerintem egy nagy hibája a R.A.G.E. motornak. Teljesen felesleges bármilyen limitet felállítani a VRAM-ra. Nem véletlen, hogy a Rockstaron kívül senki más nem teszi ezt meg. Ezzel nem segítik a felhasználókat, de a tesztelőket szopatják, mert olyan beállítást kell találni, ami mindegyik kártyára ráaggatható. Ezt utáltuk a Shogun 2-ben is. Rádobtuk maxra, majd az 1 GB-os kártyákra kiírta, hogy nem akarja. Ezt még eltűrtük neki, de az új patchekkel a GeForce kártyák teljesítménye nagyon ingadozik (mintha nem lenne QA, teljesen érthetelen ... az NV megoldja a problémát, majd jön egy patch, ami újra elbassza a sebességet), így köszöntük neki a "szép napokat" és jött az Anno 2070. Most a Max Payne 3-ra is találtam egy egész jól mérhető részt, de rájöttem, hogy a 2 GB alatti kártyákon nem lehet maxra állítani a grafikát. Szóval megint szopás lenne, mint a Shogun 2-nél.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Hát... de akkor BF3 alatt is el kellett volna dobja magát, 2560 + Ultra beállítás elkér ~2GB-ot. Ez a játék ugye folyamatosan stream-el.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10907 üzenetére
A BF3-ben meg van húzva az a limitáció, hogy nem lehet az MSAA 8x, így csak 4x a max beállítás. Ez szükséges, mert 8xMSAA-val 2560-ban 1,3 GB lenne csak a képkockára vonatkozó információk, és akkor még kell a hely a textúráknak és a többi streamelt dolognak. 4xMSAA-val jóval kellemesebb a helyzet, az úgy 800 MB körül eszik. Ha beállítható lenne a 8xMSAA akkor a maradék 200 MB-tal nyilván nem menne sokra a 660 Ti, szóval aktívan hozzá kellene nyúlnia a másodlagos fél gigabyte-os részhez. Persze 8xMSAA az összes render targeten nem gyengén teljesítményzabáló. Amelyik kártyának nincs 250+ GB/s-os sávszélje hozzá sem szagolna ehhez a beállításhoz, szóval nem véletlenül maradt ki.
A VRAM zabáló játékok közé a Sleeping Dogs és a Sniper Elite V2 sorolható az SSAA opció miatt. Ezenkívül kimaxolva szépen eszi a VRAM-ot a Nexuiz, a Serious Sam 3 és a The Witcher 2. A többi annyira nem vészes. Vannak kifejezetten VRAM kímélő új játékok is, mint a DiRT Showdown. Ez a játék meglepően kevés terhelést fejt ki a fedélzeti tárra.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Jó, de az SSAA eléggé feketebárány az AA-k között... Sajnos nagyon eszi a kártyákat, ergó ha az ember bekapcsolja akkor kezdődik a "ki tud jobban szaggatni" verseny és itt még ha bele is férunk a bufferbe, a GPU ezt nem szereti... SS3-ban sem lehet presetből előcsalogatni... többi játékot nem néztem.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10909 üzenetére
Az SSAA azért kerül manapság elő, mert a deferred MSAA nem sokkal jobb már. Ha a 4x deferred MSAA-t nézed, akkor 2,25x SSAA hasonló teljesítményvesztés mellett dolgozik, és jóval több felületet szűr. 8x deferred MSAA-nál pedig gyorsabb a 4x SSAA. A helyzet tehát a deferred renderrel odáig fajult, hogy az SSAA jobb alternatívává vált a deferred MSAA-hoz képest.
Manapság három út létezik az AA-nél. Deferred render lesz a motor, és a fejlesztők kiépítenek rá egy saját agyontrükközött AA-t, aminek nem lesz jó a minősége, de legalább gyors. A második opció az SSAA, mert deferred MSAA már nem sokkal jobb alternatíva. A harmadik megoldás hagyni a deferred rendert és visszatérni a forward renderhez (a forward+ lighting erre lehetőséget ad), és akkor adott a hagyományos MSAA akár adaptív szűréssel is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Igen, túl sokat kérnek ezek a tradicionális AA-k... Pl. ha Crysis 1-ben ráadsz egy 4X MSAA-t, az nálam egy GTX460-on olyan -20% FPS-t jelent ami jó és megéri... de deferred esetén ez FPS felezést jelent és még csak nem is találja meg az éleket (összehasonlítva az FXAA-val)...?
Persze lehet az SSAA jobb ebben de az minden kártyát megtérdel. Sleeping dogs alatt is az Extrem beállítás hazavágja a kártyákat, sima High nem tudom mit használ.[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10911 üzenetére
A deferred MSAA egész jól működik. Van amit nem szűr le, de aránylag ok. Nyilván nem könnyű ezt működésre bírni egy csomó render target mellett. Ezért mennek inkább az SSAA felé a fejlesztők, mert egyszerűbb, biztos működik, és a mai hardvereken már gyorsabb is, mint egy deferred MSAA.
A Sleeping Dogs az normálon egy AMD által átdolgozott FXAA-t használ. Ez gyakorlatilag az NV 3.11-es verziójának DirectCompute-ra átrakott algoritmusa. High módban ugyanez az FXAA van, és ehhez jön egy 2,25x-ös SSAA. Az Extreme mód szintén ezt az FXAA-t alkalmazza, amit egy 4x-es SSAA+negatív LOD egészít ki, majd ezt kiegészíti egy speciális irányított DirectCompute MLAA, ami csak azokat az éleket keresi, amelyek 45 fok körüli szögben állnak a képen, ezekkel ugyanis az FXAA nem bánik el.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Értem, de azért az Extrem AA negyedeli a teljesítményt, el kell gondolkodni mennyire éri meg. High beállítás kellemes komprumisszumnak tűnik teljesítmény szempontjából.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10913 üzenetére
Világos. 4xSSAA az alapból kemény terhelés negatív LOD-dal, és erre még két compute shaderes post AA jön rá. Annyira nem csodálkozom, hogy esik a sebesség. Az irányított MLAA is csak úgy irányított, hogy meg van mondva neki, hogy mit keressen. De ettől a teljes képen lefut, mert post-process. Lehet, hogy egy élen sem kell módosítani, vagyis elképzelhető, hogy az MLAA fázis nem csinál majd semmit, de ettől még lefut. És ezek a post-AA-k nem olyanok, mint a többi játékban. Az SSAA miatt jóval több pixelre dolgoznak, mint a natív felbontás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
No igen, de kicsit túlzás h a teljesítmény ~75%-a csak az AA-ra megy el... szerintem kissé sok, bár az eredmény gondolom elég jó.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
De akkor nem bukjuk a szép/lágy megvilágítást ? (ala BF3). Crysis 1 óta nekem ez az 1 dolog volt, amire azt tudtam mondani, hogy érezhető előrelépés...
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10920 üzenetére
Ok. Tegyük fel, hogy megjelenik a Tegra 4 holnap. Ki fogja gyártani? Mert a TSMC-nek biztos nincs rá kapacitása. Az év végéig biztos nem is lesz.
(#10919) tombar: Bármerre el lehet vinni. A Maxwell szerintem zsír új lesz. Valszeg az Echelon ötleteinek egy részét valósítja meg, szóval lehet, hogy a GeForce FX után újra belevágnak a VLIW-be.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Hát, igazad van, de ettől jöhetne még pár benchmark, jóideje semmit nem hallani róla... csak, hogy 64 magos lesz mást nagyon nem... Vagy a fantasztikus GT640 helyett lehetne gyártani pár ilyen mobilos lapkát.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Crytek
veterán
Next PC Upgrade: 2022
-
tombar
senior tag
válasz ricshard444 #10927 üzenetére
téényleg
olyan hüjje vagyok h észre sem veszemEverybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Löncsi
őstag
Reggeli kiflihez és kávéhoz ideális.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
válasz ricshard444 #10931 üzenetére
Én eladnám. Nagy áramfelvétele/zaja lehet...
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
nagyúr
ugye jól emlékszem, hogy a 4xSSAA azt jelenti, hogy a fullHD képet 3840x2160-ban rendereli, és aztán valamilyen interpolációs algoritmussal leskálázza? mert akkor persze kell hozzá powa', de belepusztulni nem kellene - ez az 5760x1080-hoz képest csak +33% pixel, és kevesebb geometriai munka.
btw. az SSAA fölé minek FXAA / MLAA?"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
tombar
senior tag
válasz ricshard444 #10936 üzenetére
hátnemtom Abu azt írta a 2.25ös ssaaről h nagyjából 4xmsaa teljesítményigénye van, viszont mivel kapásból nagyobb képet renderel, így jobb lesz a minősége. viszont ha a 2.25ös ssaa 4xmsaa teljesítményigényen dolgozik, akkor elvileg a sniper elite nem emiatt piszok lassú.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
ricshard444
veterán
válasz fatallerror #10938 üzenetére
CGI kb 10 évvel van a mai real time grafika elött,addig nem okés?
Vannak dolgok...
-
tombar
senior tag
válasz fatallerror #10938 üzenetére
dafuq, ehhez majd kell phsyx is? nídd a sittet h porlik
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
fatallerror
addikt
válasz ricshard444 #10939 üzenetére
nem nagyon, szerintem a mai játékok grafikája elavult.... most jönnek kicsit modernebbek de hiába néz ki jól 1 játék ha ilyen gyermeteg fizikája van, a fizika nagyon szörnyű.
kérdezem abut h miért tart ott a fizika ahol mert nem vmi életszerű a legtöbb esetben
#10940) tombar: jaja a cgi már elég pöpec, a batman és ez az év filmjei nekem
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
nagyúr
válasz ricshard444 #10936 üzenetére
ezt azért így nem lehet kijelenteni. szerintem az MSAA-val szemben simán megéri használni, az FXAA / MLAA páros pedig nem minden játék vizuális világával kompatibilis (ld. elmosódás). kedvenc példám továbbra is a Crysis, ahol az MSAA ront a képen - ott jól jönne az SSAA.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10937 üzenetére
Nem az MSAA-val hasonlítottam össze, hanem a deferred MSAA-val. Nem mindegy. Az MSAA szerintem még mindig a legátfogóbb megoldás, csak a deferred render miatt bajos az alkalmazása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak azért ront a képen, mert az MSAA kikapcsolja a vele nem kompatibilis effekteket, mint az EdgeDetect blur a növényzetre. Az ilyen parák miatt kellene hagyni a francba a deferred rendert.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Jövőhétre várható a kis-tesóval (GTX650 ?) együtt.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Crytek
veterán
A Jövőbe látva hozzáértő szemmel hogy látjátok a dolgokat, nvidia is jobban elfog menni abba az irányba amerre az amd tehát jobban rágyúr majd a compute hatékonyságra?
A kiadok vajon azt fogják erőltetni a játékokban?Azért kérdem hogy mit vegyek GTX 670 és 7950 között vacilálok hosszú távra.
Next PC Upgrade: 2022
-
Löncsi
őstag
válasz Crytek #10948 üzenetére
Miért menne el ha a Kepler ebben nem olyan jó ? Nem hiszem.
De el kell dönteni mi a fontosabb, compute hatékonyság vagy az nVidia féle szolgáltatások. Nekem pl. utóbbi többet számít (Physx, driverekbe épített extrák (AO,AA), kevesebb bug stb.), ezért is várok egy olcsóbb GTX variánsra.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kupon kunyeráló
- Kezünkben a Razr 50 Ultra
- Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
- Assassin's Creed Shadows - Elhalasztották a megjelenést
- Megérkezett a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
- PlayStation Plus 2024 Essential - Az októberi lista
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Filmvilág
- nVidia tulajok OFF topikja
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen