-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
A te gondolkodás meneted szerint a DXR 1.1 esetében azt gondolod, a Turing abban csak szoftveres optimalizálással fog működni a tehát a navi 5700 és Turing nagyjából egy cipőbe focizik, mert a DXr 1.0 hoz kifejlesztett célhardver nem ér semmit a DXR1.1 alatt. Tehát ezen kell majd meglepődni mondjuk 1 év múlva a navi 5700 és az RTX 2060 között mondjuk szignifikáns különbség lesz valami csoda folytán a jóslatod ellenére DXR 1.1 RT alatt az utóbbi javára.. Esetleg majd akkor is csodálkozhatunk ha valami oknál fogva nem csak háromszögeket tud kezelni a Turing vagy CPU helyett az RTX ben mégis a Crytek féle BVH struktúra kezelhető a Turing RT magjában....és akkor nem lassításra költi NV a pénzt a Crytek engine alatt.
Én azt gondolom mindegyik esetben meg fogsz lepődni, illetve olvashatunk majd jó kis magyarázatokat.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Segal
veterán
Magyarul ha jól értelmezem a hozzászólásod hogy ugyan futni fog a turing alól is a DXR 1.1 csak maximum sokkal lassabban. Ergó kb mint most a ray tracing az 1080Ti-n.
Írtad hogy a DXR 1.1-hez hardveres támogatás kell (jó ha van). Szerinted az Ampere támogatni fogja hardveresen?"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen nehéz lesz egy hardvernek lekövetnie a teljes sugárkövetést, ha egyszerűen nem erre tervezték. Olyan ez, mint a 2000-es években a transzformáció és megvilágítás forradalma. Előbb kaptunk T&L-t, ahhoz új hardverek kellettek, majd nem sokkal később jött az alapszintű programozhatóság, megint új hardverek igényével, és így tovább. Most megint van valami újdonság, ami ráadásul fixfunkciós blokkokra épít, és amint van valami kicsit is nagyobb újítás az API-ban, rögtön kellenek hozzá az új hardverek. Egy pár év, és ugyanúgy be fog ez állni, mint anno a programozható shading, de amíg csak gyerekcipőben tipegünk, addig 2000-es évek eleje lesz megint, ahogy jön új DXR, kell majd hozzá az új hardver.
A nagy kérdés az, hogy a játékok csak inline raytracinget fognak tartalmazni, vagy lesz egy port a dynamic shader raytracingre is. Utóbbit tudja támogatni a Turing, hiszen erre tervezték. De az inline raytracingben nincsen bekötési tábla, nem tudja a hardver végigkövetni a teljes feladatot, ki kell írni a részeredményeket, de mivel a fejlesztők nem írnak külön shadereket, így nem is írják meg a hardvernek, hogy mit hova írjon ki, és melyik shadernek mire van szüksége. Márpedig a hardverek ugyan sok dologra képesek, de kismillió memóriacímből nem tudják találomra kiválasztani, hogy melyik kell éppen, ha nem mondja meg nekik a program. Ezért kell az inline raytracinghez lényegesen combosabb ütemező, hogy ne szoruljon rá a hardver a szoftveroldali segítségre. Ha csak ezt támogatja egy új alkalmazás, akkor új hardver nélkül nem sokra mész. De ha kap még dynamic shader raytracing módot is, akkor működhetnek a Turing fixfunkciós blokkjai. Ez pedig már a fejlesztőktől függ, hogy ugyanazt az eljárást egyszer, vagy kétszer írják meg.
(#26652) Segal: Ha csak inline raytracinget fog támogatni a program, akkor az nem jó a Turingnak. Ahhoz új hardver kell mindenképpen a jó sebességhez. A dynamic shader raytracing viszont jó a Turingnak is, csak ez lassabb, mint az inline raytracing.
Sajnos hivatalosan a Microsoft nem mondhatja el, hogy mit támogatnak az új architektúrák, de egyértelműen utaltak rá, hogy a következő generációban mindenkinek lesz DXR 1.1-hez tervezett hardvere.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Az anandtech Dx 12 U táblázatában a dxr.1.1 hardveres támogatásáéhoz egyedül a Turing és a RDNA 2 van beírva és kérdőjellel a Xe, nem szoftveres átportolásról beszélnek ott, hanem hardveres közvetlen támogatásról...
"
Ultimately, this collaboration and timing means that there is already current-generation hardware out there that meets the requirements for 12_2 with NVIDIA’s GeForce 16 and 20 series (Turing) products. And while AMD and Intel are a bit farther behind the curve, they’ll get there as well. In fact in a lot of ways AMD’s forthcoming RDNA2 architecture, which has been at the heart of this week’s console announcements, will serve as the counterbalance to Turing as far as 12_2 goes. This is a feature set that crosses PCs and consoles, and while NVIDIA may dominate the PC space, what AMD is doing with RDNA2 is defining an entire generation of consoles for years to come."
tehát ezen kívül egyetlen Architektúra sem lesz támogatva sem szoftveresen sem hardveresen. Igen az RDNA sem..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a táblázat arra vonatkozik, hogy a Turingra és az RDNA2-re létezik DXR 1.1-es implementáció. Az Xe azért van kérdőjellel, mert ahhoz még abban az időben nem készített implementációt az Intel. Egyébként mára már készített. Az implementáció viszont a támogatásra vonatkozik csak, lásd a Pascal is rendelkezik DXR 1.0-s implementációval.
A Microsoft egészen konkrétan azt mondta, hogy az új generációs termékek hardveresen is támogatni fogják a DXR 1.1-et, külön kiemelték az inline raytracinget. De architektúraspecifikusan nem mentek a részletekbe, azt is elmondták, hogy ez nem az ő feladatuk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem egészen, de majd meglátod, ha közelebb kerülünk az új GeForce megjelenéséhez. Ne éld bele magad, mert csalódni fogsz. Egy hardvert nem tudnak felokosítani, nem véletlenül olyan a DXR 1.0, amilyen, és nem véletlenül csak most jön az inline raytracing, ami egy elég nagy váltást képvisel. Leírtam fentebb, hogy nehéz lesz a nem felkészített hardvereknek kiválasztani találomra azt a memóriacímet, amire pont szükségük van, mert bekötési táblájuk a DXR 1.1-ben nem lesz hozzá. Egy a sokmilliárdhoz az esélye, hogy sikerülni fog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
De igen, konkrétan ezt mondta és nagyjából minden oldal Turingot írja a DXR1.1-el teljesen kompatibilisnek az új funciókkal a jelenlegi hardverek közül.Nem is azt várom el ,hogy az Ampere sebességét hozza,sehol nem olvastál ilyet tőlem, én azt várom el hogy gyorsabb legyen DXR1.1 alatt mint egy olyan hardver amiben nincs fixfunciós hardver RT re mindenféle varázslat nélkül, natívan támogatva az inline RT -t, mesh shadert stb...
Én bízom abban hogy nálad okosabb mérnökök dolgoznak a Microsoftnál és az Nvidiánál és ezt nem lebecsmérlő megjegyzésnek szántam,mielött félreértesz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem akarlak elkeseríteni, de nem az ész fogja meghatározni a váltást. Amiért az inline raytracing felmerült az az, hogy még az elején járunk az egésznek, tehát az volt a kérdés, hogy megéri-e most jelentősen belenyúlni a működésbe, és felkínálni egy sokkal gyorsabb alternatívát. A legtöbben erre azt mondják, hogy megéri, mert a legtöbben úgysem váltottak új hardverre, annyira nem volt sikeres a DXR marketingje, tehát ha valamikor, akkor most még megéri a reset. Egy körrel később már sokkal nehezebb lenne, mert sokkal több hardver lenne a felhasználóknál, amiket igenis támogatni kellene.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
nem keserítesz el. Két különböző dologról beszélünk. Lesznek jobb és fejlettebb hardverek a DXR1.1 kiszolgálására. Amit én mondok az az hogy Turing képes a DXR1.1 kiszolgálására hardveres gyorsítással és támogatja azt úgy ahogy Nvidia és más oldalak állítják.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Segal
veterán
Ez nekem speciel jó hír mert én sem váltottam 1080Ti-ről mert úgy voltam vele hogy minek. Nem ér meg plusz 20% 2.5x-ös felárat, de azért aki mondjuk valami régebbi kártyáról (vagy akár 1080Ti-ről) bevállalt egy félmilla+os 2080Ti-t az nem fogja értékelni hogy max fél év múlva megjelenik egy olyan technológia ami elértékteleníti a kártyáját.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
félisten
pedig ezt akarja sugallni már amióta megjelent, kb most futjuk a 10. kört hogy a Turing miért lesz kuka az új DXR megjelenésével..
Egyébként az RT-n kívül sok egyéb hasznos DX12 ultimate dolgot támogat, amit az eddigi hardverek nem..Mesh Shaders és Variable Rate Shading például...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenképpen a legújabb hardverekből vegyél, ha maximalista vagy. Amik most vannak azok nem túl jó vételek az új lehetőségek szempontjából. Meg ha már eddig kibírtad, akkor...
(#26662) b. : Attól, hogy az inline raytracinghez új hardverek kellenek, még nem lesznek kukák a mostaniak. Maximum azoknak, akik nagyon maximalisták. Viszont xy effektet ki is lehet kapcsolni például. Nem kell azokat megjeleníttetni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmörlock007
aktív tag
Nem kuka, mert alapból csak a ray-tracing szempontjából beszéltetek, azon kívül továbbra is kegyetlen erős marad a kártya, és mint Abu mondta, Turing is futhat gyorsabban mint mondjuk az Rdna1, ha a dxr 1.1-et támogató játék fejlesztője külön ír egy dxr 1.0 implementációt a Turingra. Legalábbis én így értelmeztem, garanciát nem vállalok
Abu85: Kicsit off, de a gen12-ről lehet mán tudni valamit uarch szempontból
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #26664 üzenetére
Ezt írtam, jól értelmezed.
Csak a Tiger Lake-ről van pár adat, de nem ugyanazt a dizájnt kapja a dedikált GPU. Eléggé hasonló amúgy a felépítése a mostani dizájnokhoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz szmörlock007 #26664 üzenetére
Most leírod azt amit Abu írt?szerinted vele min vitatkozok? Nem kell implementációt írni, ezt csak Abu állítja. A DXR1.1 a z Nvidia és úgy kb a világsajtó szerint natívan támogatott a Turing architektúrán.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
szmörlock007
aktív tag
Lehet, mostanában kicsit kevesebbet követtem ezen híreket idő híján(amit sebtiben igyekszek is majd pótolni ), szóval személy szerint kíváncsian várom a történéseket.
Abu85: Egyébként lehet tudni 2020 év végén kijövő játékról ami már kihasználja az új kártyák dxr 1.1-es képességeit? Mondjuk a Halo infinite meg a kövi forza biztos és ugye ezek jönnek pc-re is.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Azért majd itt a fórumban egy nyilvános bocsánatkérést remélem megejtessz, ha esetleg 10% se lesz a performance különbség egy hasonló rtx magszámú ampere kártyán dxr 1.1-ben egy játék, mint 2070-2080-on...
További jó retteg(te)tést.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #26667 üzenetére
Pontosan nem tudni, de a Microsoft a DXR 1.1-et már támogatni fogja. A DXR 1.0-t azért hanyagolták, mert nem ők tervezték. Nem is foglalkoztak igazából a támogatásával. Ezért alakulhatott ki az a furcsaság, hogy a Microsoft hozott egy API-t, de külső fejlesztők hozzák a játékokat rá.
(#26669) Jacek:
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Nem azt állítottam hogy megfelezi majd a kötlségeket, de rengeteg artist munkát megspórol hogy nem kell kézzel odabigyeszteni az árnyékokat (ráaádásul szarul). Az a vicces, hogy nagyon úgy emlékszem hogy ez az ,,RT csökkenti a játékfejelsztés költségét" dolgot először szerintem pont Tőled hallottam. De redditen is olvastam és magyar (VR) játékfejlesző ismerős is mondta, hogy abszolút várják hogy elterjedjen mert munkát spórolna meg nekik. Most hogy ez hány % azt nem tudom, de ha az lesz az új irány hogy minél nagyobb játéktereket töltsünk be akkor feltesztem több objektummal is lesz a következő évek játékaiban, ergo még több artist munkát spórol meg. Nyilván a költségeket nem fogja nullázni, de abszolút jótékony hatással lesz rá.
"A DXR 1.0-nak azzal vége is, hogy a DXR 1.1-ben jön az inline raytracing, tehát a mostani dynamic shader raytracing gyakorlatilag halott, az erre tervezett hardvereknek pedig kampó. Kellenek az inline raytracingre tervezett új hardverek, tehát a terjedést a nulláról újra kell kezdeni. Semmit nem nyertünk végül ezzel az időszakkal, csak csináltunk egy zsákutcát, amire a Microsoft csinált is gyorsan egy sokkal jobban működő alternatívát."
Maradjunk annyiban hogy az, hogy a Microsoft amúgy alapból inline raytrcinget akart és csak a hülye Nvidia felesleges baszogatása miatt adták ki a jelenlegi 1.0át de amúgy ez tervben se volt az a te nagyon szubjektív véleményed. Jóeséllyel a valódi forgatóköny az lett volna hogy ha az Nvidia nem ugrik rá erre akkor a Microsoft 2020-21 környékére nagy nehezen kiszütyögött volna a jelenlegi nem optimális megoldásával, aztán vagy hagyta volna az egészet a francba vagy évekkel később kijött volna az IRT. Az a baj (nem, nagyo nem vagyok Nvidia fan és nem akarok szentimentális lenni), hogy nem látod az értékét annak, hogy az Nvidia kitaposta az utat a jelenlegi szar RT-vel, hogy erre játékfejlesztők játékokat írtak, tapasztalatok lettek. Ha ebben a történetben minden az MS-re lett volna hagyva akkor abszolút semmi nem sarkalja őket egy 2020-as inline raytracing megoldásra, így hogy az AMD behypeolta ezt és a piacot érdekelté tette viszont igen.
Persze ez meg az én véleményem, szerintem hasonlóan találgatás mint a te ,,Nvidia rákényszeritette az MS-t hogy dobjon ki egy szar félmegoldást és gyakorlatilag semmit nem nyert a piac a zsákutca megoldással".Egy kérdésre válaszolj, ami itt az elmúlt 40 kommentben közted és b. kolléga között folyamatosan körvonalazódott:
Szerinted mennyi (és kinek) a javára lesz a különbség
- 5700 és 2060 és az 5700XT és a 2070 között Crysis remasteredben bekapcsolt voxeles RT-nél
- DXR 1.1-es játékoknál bekapcsolt raytracingnél egy RTX 2080 és ,,egy kikapcsolt RT-nél perfomanceban ele egyenértékű kb 10TFLOPS" Ampere között. Ha esetleg ilyen kategóriája nem lenne akkor mondjuk ugyanez a 2080Ti és a 13-14TFLOPS-os Ampere közöttErre és ne többre, de egy konkrét válaszokat kérek/kérünk.
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #26671 üzenetére
Nem. Ez egy nagy tévedés. Bizonyos munkákat megspórol, de más munkákat megnövel, mert a geometria válik a szűk keresztmetszetté, és így jobban kell majd optimalizálni a modelleket. Nem véletlen az, hogy az RT patchek nem jönnek napokon belül. Nagyon sok munka ezt is megcsinálni, nem optimális modellek mellett még több munka is, mint raszterizációs trükköket alkalmazni. Szóval a sugárkövetés csak egy olyan módszer, amivel bizonyos trükkös megoldások kiválthatók, de nem automatikusan olcsóbb, csak máshova költöd majd a pénzt. És ugyanúgy lesz vele munka bőven, egyáltalán nem "just works" jellegű a dolog. Ha az lenne, akkor nem patchben jönnének az effektek a játékok zöméhez.
A Microsoft számára természetesen jó volt egy nulladik generációs irány. Csinálták a sajátjukat a háttérben, és azért a fejlesztők is tapasztalatot szereztek ezzel. Pár játékban azt is meg lehet mutatni, hogy mit nem szabad csinálni. Ez nulladik generáció nélkül nem lenne, és ezekbe a csapdákba most esnének majd bele a fejlesztők. Nyilván nem lenne jobb a helyzetünk.
A Crytek megoldása a processzoron fut, tehát a gyorsítóstruktúra generálása ugyanolyan gyors lesz, akármilyen VGA mellett, feltéve ha van elég gyors processzor hozzá. A host CPU-ra való kihelyezés egyébként a Vulkan API-nak is a része lesz, így tehermentesíteni lehet a GPU-kat. Persze a CryEngine az tényleg erre szabott motor, itt előnyben vannak. Ami biztos, hogy ugyanolyan processzor mellett mindegyik VGA ugyanolyan gyorsan dolgozik majd a gyorsítóstruktúrával. A többi már a shaderektől függ, amik majd a multiprocesszorokon futnak.
Az Ampere sokkal gyorsabb lesz. Korábban írtam, hogy maga a DXR 1.1 az, ami jelentős gyorsítást jelent. Ha ezt kezeli a hardver, akkor állva tud hagyni bármi korábbi generációs terméket. Mindemellett azért tudni kell azt is, hogy az új generációs GPU-k egyik fő újítása, hogy igazi cache szörnyetegek lesznek. Egységnyi ALU-ra, sokkal, de sokkal több cache fog jutni. Ez óriási segítség a komplex shadereknél, amelyek mondjuk a kevés LDS és cache miatt nem tudnak kellő mennyiségű wave-et indítani. Ég és föld lesz ilyenkor a különbség még ugyanannyi ALU mellett is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz GeryFlash #26671 üzenetére
"a ebben a történetben minden az MS-re lett volna hagyva akkor abszolút semmi nem sarkalja őket egy 2020-as inline raytracing megoldásra, így hogy az AMD behypeolta ezt és a piacot érdekelté tette viszont igen."
Hát kétlem, hogy a 2020-as xbox series -ben ne lett volna ugyanez a megoldás a dxr 1.0 nélkül.
-
félisten
Jack@l korábbi hozzászólására reagálva. mai napon ugye kijött az RTX és Quadro kártyákra a béta driver a DX 12 ultimate FULL support [link] a Windows nagy frissítése is érkezik ehhez is többek között . [link]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz szmörlock007 #26673 üzenetére
Miért kétled?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #26673 üzenetére
Bizonyosan meglett volna az inline raytracing, de ettől a DXR 1.0 így is előnyös volt, mert hiába rossz a hatásfoka a dynamic shader raytracingnek, akkor is egy rakás tapasztalatot lehetett vele gyűjteni. Az inline raytracing ugyan hatékonyabb, de az effekt dizájnja szempontjából a kérdések ugyanazok, és ez sem egyértelmű ám.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
,,Nem. Ez egy nagy tévedés. Bizonyos munkákat megspórol, de más munkákat megnövel, mert a geometria válik a szűk keresztmetszetté, és így jobban kell majd optimalizálni a modelleket. Nem véletlen az, hogy az RT patchek nem jönnek napokon belül. Nagyon sok munka ezt is megcsinálni, nem optimális modellek mellett még több munka is, mint raszterizációs trükköket alkalmazni. "
Igen ez így van. Bár a 2. kérdésemre nem adtál választ, korábban azt írtad 3-400%-os lesz a teljesítményjavulás inline-nal, számoljunk most ezzel illetve azzal hogy kb mit fognak tudni az Amperék csupán sima perfomanceba RT nélkül:
- 3060 = 2080+5%
- 3070 = 2080 Ti +20%
- 3080 = 2080TI+45-50%Lássunk egy példát a Control játéknál (nem volt kirívóan jó se rossz az RT teljesítménye):
Highest settings RTX OFF:
2080: 1440p/75FPS - 2160p/50FPS
2080TI: 1440p/90FPS - 2160p/65FPSRTX ON:
2080: 1440p/36FPS - 2160p/15FPS
2080TI: 1440p/51FPS - 2160p/20FPSFelvetés: ha a 300-400%ot gyorsul valóban az RT és a Control most inline raytracignet használt volna, akkor gyakorlatilag az Nvidia 3060-as kártyával egy olyan cuccot dobna a piacra, ami RT mellett 1440p-t röhögve tudna, de olyan 30+ FPS-sel még a 4K is mehetne.
Kérdés: Ha igaz ez, hogy az inline raytracing és a rengeteg cache miatt olyan szinten fog javulni az RT, mintha közel be se lenne kapcsolva, akkor szerinted majd fognak törődni vele a fejelsztők hogya modellek RT-re optimaliázltak legyenek? Szerintem rohadtul nem, elég majd ha 4k RTX-szel a 3080 viszi, 3060meg majd 1440/1080p-n.
Másik dolog ami ezsembe jutott, hogy régen mindig azt mondad hogy a ray tarcing azért akad ennyire, mert nem is a számításteljesítméyne kevés a mostani felső kategóriás rtx nvidiáknak, hanem a memóriasávszél. Ezt már akkor se értettem, hogy ha ez valóban így van akkor miért nem raknak rá HBM2-t, de oké. Kérdésem az, hogy innentől az inline raytracing + sok cache-sel akkor elég lesz a GDRR6 sávszéle, és a HBM2-3 meg marad majd a professzionális kategóriának?
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
félisten
válasz GeryFlash #26677 üzenetére
valószínűleg amit felvetettél igaz lesz. Anno a Final fantasy készitői írták ezt a posztot hogy eljutunk 2 generáción belül arra szintre RT ben ,hogy elég a fényforrásokat megadni és a kezdő képkockából képes lesz kiszámolni az adott jelenetre az árnyékokat és a tükröződéseket az engine. De ez azért még arrébb van.
Eddigi pletykák alapján az Ampere 3-4 x teljesítmény javulást hoz a Turinghoz képest RT ben.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GeryFlash
veterán
End of the day a végén még is csak csökkenti a fejlesztési költséget a réjtrészing
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
-
huskydog17
addikt
Új RTX Feature
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Dyingsoul
veterán
válasz huskydog17 #26684 üzenetére
Na ha ez kiszedi a mecha bill csattogását akkor számomra nagyobb érv lesz ez egy RTX kártya beszerzésére, mint a ray tracing... Több "barátságot" is tönkretett már a mecha billem. De a billentyűzetemre nagyobb szükségem van, mint barátokra trolololo.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Busterftw
veterán
"köszönjük meg az AMD-nek hogy még 2020ban se támogatja a directx raytracinget, pedig ezt a konkurencia mar 2018 vegen megtette"
Kiegeszitve, ahogy en ertettem. Szoval igen, osszejohet, de en ugy ertettem, hogy 2019-ben es iden 4 honap utan sem hoztak ki ilyen kartyat.
[ Szerkesztve ]
-
GeryFlash
veterán
válasz Dyingsoul #26680 üzenetére
Nézd meg a hozzászólás időpontját, már kancsintottam az álmosságtól
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Segal
veterán
válasz Dyingsoul #26685 üzenetére
El kellett volna felejteni azokat a Brown kapcsolókat
Az én Corsair mecha billentyűzetem egész csöndes"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #26677 üzenetére
Az inline raytracing sebességelőnye attól függ, hogy mi lesz a munkamenet. Nem lehet ezt ennyire leegyszerűsíteni, mivel teljesen más kódot igényel.
A másik dolog, amit fontos észben tartani, hogy manapság az RT effektek minőségileg extrém módon vissza vannak fogva. Nem véletlen, hogy sokan azt írják a youtube-on az egyes videókra, hogy a sebesség csökkenésén kívül nem látnak semmit. Ez nem az eljárás hibája, hanem azé, hogy nem lehet szélnek ereszteni a lehetőségeket, mert kevés a hardverek teljesítménye, és a működést biztosító rendszer sem működik hatékonyan. Tehát a következő körben egy RT effekt akár sokkal jobb is lehet a sebességnövekedés miatt, mert el fogják költeni a nagyobb teljesítményt a minőségre, hogy tényleg látni lehessen, ha bekapcsolod. És remélhetőleg el fogják felejteni a kamurobbanásokat is, amivel elrontották a BF5-öt. Ugye ott az a gondjuk, hogy egyszerűen nem számol annyira nagy távolságra a sugárral, így ha a számítási határon kívül esik egy robbanás, akkor az már nem látszik visszatükröződve a felületen. Ezért azt csinálták, hogy néha megtörténik a felületeken egy kamurobbanás, ami viszont a tényleges pályán nem létezik. Na erre oltári jó lesz az inline raytracing, mert például a Microsoft devnapján bemutatott Xbox Series X demón nagyon nagy távolságig el voltak engedve a sugarak, és a felület nem csak a távoli felületet tükrözte vissza, hanem azt is, ami a visszatükrözött felületen belül is vissza volt tükrözve. Persze szerintem ez marhára overkill, de azt ténnyleg mutatja, hogy mennyire hatalmas a fejlődés a dynamic shader raytracinghez képest, ahol kamurobbanásokat kell csinálni, hogy látszódjon a működése. Viszont ezek azért még a szoftveres fejlődéssel sem lesznek ingyen, bizony követelni fogják a hardveres hátteret, elsősorban sebességet.
Szóval a jövőben is nagy teljesítményhátrány lesz a sugárkövetés, mert egyszerűen számításigényes. Az inline raytracing egyszerűen csak megadja azokat a lehetőségeket, hogy az RT effekt minőséget is hordozzon, ne legyen jelentősen limitálva.
A memória-sávszélességre vonatkozó problémán nem tudsz hogyan segíteni. Egyszerűen a másodlagos sugarak nem koherensek. Talán egy hardveres koherenciadetektor előnyös lenne, de az sem olcsó ám a tranyóköltségek szempontjából. Itt a cache sem igazán segít, mert összeszemeteli a feladat. Ha nincs koherenciadetektor, akkor több memória-sávszélesség kell. Az inline raytracing ezen a problémán annyiban javít, hogy a sugárkövetés egy shaderből való megoldása redukálja az adatforgalmat a memória felé, esetenként komolyan, de az alapproblémát magát nem oldja meg, csak valamennyit segít a hardvernek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Utolsó bekezdésedből azt veszem ki, hogy tehát még mindig kéne szerinted a nagyobb memória sávszél, de azt sehol nem írod hogy akár az RDNA2 akár Amperénél számíthatnánk bármi másra GDDR6-on kívül? Mi az az indok amiért egy 3080/3080TI árazású kártyára se kerül fel GDDR6 helyett (úgy emlékszem marginális az árkülönbség a a HBM és a gddr6 között) ha valóban még mindig bottleneck? Esetleg úgy bottleneck hogy elméletben az, de mivel mindennek úgyis kompatbilisnek kell lennie a konzolokkal, így az ottani GDDR6 lesz a target amit memória sávszélen át akarnak küldeni, ergo PC-n is emiatt ragadunk ott?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #26691 üzenetére
A legnagyobbakon valószínű, hogy nem GDDR6 lesz. Abból nem lehet kihozni 1+ TB/s-ot.
A konzolok itt nem számítanak. Egyrészt ott vannak egyéb tényezők, például sokat kell belőlük gyártani, másrészt a Sony például trükközik, van valami extra hardverjük, amivel hatékonyabb lesz a GPU kihasználhatósága. Továbbra sem érdemes a konzolt és a PC-t hasonlítgatni ezek miatt az apróbb nyalánkságok miatt, ami konzolon működhet, PC-n viszont nem célhardverre fejlesztenek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dyingsoul
veterán
Eredetileg kéket szerettem volna a clickyness miatt de az még számomra is hangos volt. Pedig annyira jó azt is nyomkodni! De a Brown az arany középút, nagyon-nagyon szeretem!
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Jack@l
veterán
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
GeryFlash
veterán
válasz Callisto #26696 üzenetére
Abszolút az. 7nm-re váltás, archiektúra boost. Korábban volt egy anandteches(?) találgatás hogy a 3070 a 2080TI-hoz képest +20%. Igazából ennyi abszolút elképzelhető lehetne, vagyis hogy ugyanabban a kategóriában +50-60%. Jönnek az új konzolok ami 2020 elekén elég az 2021-22ben már rohadtul nem, és elmúltak már azok az idők amikor 18 havonta megéri új VGA szériát tervezni.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
félisten
válasz GeryFlash #26698 üzenetére
MIkor láttál olyan utoljára hogy 60 % -t lépett előre egy generációváltásnál egy kártya? volt már rá példa de nem mostanában. A konkurenciánál meg végkép nem. Az 5700 XT a vega 64 hez képest talán 20 %.a radeon 7 hez meg visszalépés. Irreális elvárásaitok vannak. A 40 % abszolút jó főleg ha RT ben 300 % lesz a gyorsulás..
Ráadásul a 7 nm nem is biztos jelenlegi állás szerint, Samsung 8 nm is benn e van a pakliban...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest