-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gonosz15
aktív tag
"Nem tudom megengedhetik e maguknak."
8800 GTS 512 => 9800 GTX(+) => GTS 250 => A végtelenbe és tovább
A G92 óta bármit megenged magának az nVidia...[ Szerkesztve ]
"Az igazi érték az nem is a szépség, meg nem az intelligencia, nem a humorérzék, nem az hogy milyen a kocsid, vagy az hogy mi a neved, hanem ha te kerülsz szóba azt mondják egy korrekt gyerek."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amíg tudnak bevételhez jutni a GPU piacon addig persze, hogy maradnak. Persze a fejlesztések abszolút GPGPU vonalra történnek, így a GPU piacon a PhysX és a marketing lesz a termék. Ezzel nyilván kisebb kiadások érhetőek el, így elég lesz a kisebb bevétel is, ahhoz, hogy pozitív legyen a mérleg a szegmensben. A PhysX is csak NV-n lesz, így az árverseny sem fontos, hiszen aki PhysX-et akar csak GeForce-ban gondolkodhat, még a Radeon mellé helyezhető társkártyás lehetőséget is megvágták. Gyakorlatilag az NV nem tekinti az AMD-t követlen ellenfélnek, felkínálnak egy plusz szolgáltatást, amit csak az NV-n érhetsz el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
janos666
nagyúr
Ha a Larabee jó lesz az akkori játékpiacra is, akkor egy ilyen, ma csak ködös jóslatokban létező, tegra-szerű magokból összerakott, sokmagos GPGPU is jó lesz, sőt, akkor az AMD lesz bajban az R600 alapokkal.
Persze, itt az nv lesz bajban, ha CUDA kéne ahhoz, hogy meghajtsa a chipet, de az Intel sem áll a CUDA mögé, és nem is ad az nv-nek licenset olyan utasításkészletekhez, vagy olyan kompatibilis programozási keretrendszerhez, amit a Larabee-nél a játékipar használna.Pedig nagyon érdekes lenne, ha eltűnne a DirectX, és akár CUDA (vagy más hasonló) alól mindenki írhatna GPGPU-s software-t, beleértve komplett játékmotort, vagy 2D/3D tervező, szerkesztő programokat.
Ehhez kidobhatnának a GPU-ból egy adag felesleges cuccot, és még jobban felfuthatna a nyers számítási teljesítmény. A játékok pedig gyorsítókártyát bevonva renderelnének, azzal számítanák a fizikát, az AI-t, stb. Még a renderelés is javulhatna (nem lennének ilyen hülyeségek, mint hogy nincs AA), ha megszűnnének a DirectX, mint szabványos zárt rendszer korlátai, és főleg a fizika és AI terén nagyságrendi javulások szemtanúi lehetnénk pár generáció alatt.De még több fantáziát látnék a CAD programokban. Már realtime is egész élethű minőségben renderelhetné a szoftver a tervezés alatt álló, félkész művet, mert például a szilárdástni és dinamikai számítások is nagyságrendileg gyorsabban futnának le a GPGPU-n, ami ebből rögtön renderel is képet. (persze nem a végleges terv nagy pontosságú hálójával számolva, de a véges elem modelleknél is jól skálázható a felbontás az előnézethez, csak kéne az erős processzor).
Vagy ott vannak az áramlástani modellek, azok is bezabálnák a világ CPU-it, ha tényleg a szinte-valóságot akarnád lemodellezni, mondjuk egy Duna méretű folyóra, ilyen helyeken is odatehtnék magukat a GPGPU-k, azzal az extrával, hogy ugye rögtön animálhatják is az eredményeket, ha kell, tehát érzékletesebb a visszajelzés a tervező felé. (Persze, hogy ő számokból is ért, de a politikus, vagy pénzember nem, és neki is meg kell mutogatni, hogy adjanak rá pénzt is, meg úgy egyébként sem árt, ha minél emberközelibb a felhasználó felület)De ami itt még érdekes, hogy ha kilőjük a képből a DirectX-et, hirtelen megnyílik az út a Linux felé is, ha addigra tényleg lesz windows kompatibilis kernel, már csak egy driver kéne, még akkor is jól futhatnának ezek a 3D-s programok, ha nem is portolnák őket linuxra, vagy csak minimálisan igazítanának rajtuk.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
rocket
nagyúr
Nekem abbol a kepbol az ugrott be Charlie elmelkedese alapjan, hogy 1 a 7-bol
Egyebkent eleg ciki, hogy igy mutogatjak, es nem mukodes kozben, lehet tenyleg csak egy nyak meg a hutes GPU nelkul.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
janos666
nagyúr
Vagy csak összeültek megint brainstorming-olni, mint a régi szép időkben.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából nekem mindegy, hogy ki a menő, csak a szabványt vegyük komolyan. Azt nagyon utálom, amikor valaki nem ezt teszi. Az ATI-nál ezt nem szerettem az X1000-ben. Gyanítom a mérnökök nem olyan hülyék, hogy félreértelmezzék az MS előírásait, márpedig a Vertex Texture Fetch eljárás csak, akkor nem volt egyértelmű, ha a sorok mögé akartál olvasni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
janos666
nagyúr
Amit mondasz, az is átfogó nagy igazság, viszont ebben a kérdésben az Itanium64 esete is Zeratul #3563-as elvét igazolja. Azóta véletlen sem veszek AMD CPU-t, hogy kihozták az x86_64-et.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ukrán csapat csinálja, azok akik kiléptek anno a STALKER-es csapatból. Nem jó előjel. Amúgy nem tudom vagy gondolom, hogy bugos lesz, csak félő, hogy az NV nyomására adják ki márciusban, mert kell a Ferminek valami húzócím.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyelőre a 470-re még nem mondtak megjelenést, de szerintem április végére tehető. Elsősorban az a baj, hogy most még kevés a gyártósor, ilyenkor elég a GTX 480-at indítani, mert valszeg abból sem tudják majd az igényeket lefedni. Egy olcsóbb modell esetében több lapkát kellene gyártani, így ahhoz a starthoz még idő kell. Gyűjtögetik a lapkákat, amik jók lesznek. Meg ugye kell a Tesla startjára is a chip. Mivel sikeres volt az év végi Tesla akció, így a cégek várják a 20-as sorozatú rendszereiket, ez elsőbbséget élvez. Ugye itt arról volt szó, hogy aki év végén vásárolt 10-es Teslakat, annak az NV most ingyen cseréli Fermis modellekre. Mivel elég sokat rendeltek, így ezt is megérezheti a PC-s piac. Nyilván az NV-nek ezeket az igényeket kötelessége elsődlegesen teljesíteni.
ADAM1337: Szerintem ha közvetlenül a gyártóktól nem is, a külföldi webshopokból, biztos szerválnak pár kártyát a nagykerek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tzsolesz
nagyúr
A végén csak kiderül, hogy R600 szindróma fog fennállni.
Egyre inkább az kezd kirajzolódni, hogy a DX11 nem a tesszelációról fog szólni. Akkor pedig a Fermi egyetlen nagy előnye fog a füstbe menni. Már ha igazak az infók, és valóban hatékonyabb, erősebb tesszelációra lesz képes a jövevény.
Hajjaj, kíváncsi vagyok már az új gpu teljesítményére. -
priti
addikt
Szerintem meg az a vicc, hogy mindenki a 2D-s képeket veti össze és az alapján próbál értékítéletet alkotni az egészről. amikor már régen ott tartunk, hogy a grafikusok a 3D-s tartalmakban elmerülve próbálnak versenyképeset alkotni, mert munkahelyi ártalom lévén a magasabb vizuális élményt keresik, mindenkinek a 3D tetszik, nekik is, az ad jóval magasabb vizuális élményt. Aki számára elérhető az ki se kapcsolja még akkor sem, ha az adott játékban alig látszik a 3D-s effekt.
Ugyanabból az okból nem, amiért ti sem kapcsoltok ki 2D-ben egy ilyen effektet ha már egyszer be lehet kapcsolni és nem szaggat tőle, akkor miért ne...
...szóval...
Meg kéne talán venni egy iz3D monitort, ki kéne fizetni a fizetős 3D-s drivert, amit az ati kártyákhoz fejlesztenek és utána kéne megnézni bekapcsolt 3D mellett a különbséget, mivel (ahogy a 2D-s képeket nézem) ha a driver jó (és egyre jobb a driver) akkor ez a cucc nagyon úgy túnik, hogy növeli a térérzetet, mert több irányban lehet arányosan piros szellemképet dobni az így kidomborított részekre ami szemüveggel kurvajól néz ki és így effektíve megnő a tér érzékelhető mélysége 3D-ben. Ergó könnyen lehet, hogy brutálisan, irgalmatlanul durvábban néz ki 3D-ben teszellációval a kép, mint nélküle. Nem véletlenül ment rá az NV se...Kb. két helyes arcú lány igazolványképét nézve vitatkoztok azon, hogy melyik a jobb nő. 2D ben keresve különbséget ezen a szinten vagytok. Na ez a vicc.
Hardverlesen
-
priti
addikt
Feltelepíted a 3D drivert és az összes játék 3D-s lesz, max lesz olyan ahol semmi nem látszik a 3D-ből és lesz olyan ahol meg beszarsz olyan jól néz ki, számos lista kategorizálta már a játékokat, hogy melyikben mennyire látszik. Az NV-nek is van ilyen listája, az iz3D-nek is, mindkettőben több száz játék van kategorizálva látvány szerint, de legalább 100-ban már nem csak egy picit, hanem jelentősen megdobja a látványt, százszor jobban növelve a vizuális élményt mint egy 16x AA meg a hasonló finomítások. Ez bőven elég szoftveres támogatottság, ha azt veszem, hogy hány dx11-es játék van, vagy hány physx-es.
A rendszerek meg egy nyugati közalkalmazott egyszeri jutalmának az ötödéért elérhetők. Az hogy itt a balkánon csóróság van csak egy dolog. Ha tetszik ha nem a grafikai fejlesztések nem a 2D-re fognak fókuszálni, megjegyzem szerintem nem is kell, egy crysis már bőven jó, ebben a túlnyomó többség egyetért. Elviekben el lehet érni a teljes élethűséget, minden fejlesztésnek valahol az a célja, hogy közelebb kerüljünk ehhez a célhoz, de 2D-ben csak egy jó kamera által rögzített képig lehet eljutni, tovább nem. Nézz meg egy kamera által rögzített képet és ugyanazt digitálisan megrajzolva, egyszerűen már elértük, tovább kell lépni. Fel lehet fedezni különbségeket a fények vetődésén stb, de az már ilyen lófing. Most az, hogy egy játék mögött mennyi aknamunka van szinte már csak pénz kérdés, hidd el, hogy ha gazdaságilag megérné egy játék elkészítésére tízszerannyi pénzt áldozni és ugyanúgy használnának hozzá profi színészeket stb. stb. úgy nézne ki, mint egy film. Nem a grafikus korlátok miatt marad el, hanem a munka ára miatt.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
Nézd végig még 2D-ben is tisztán látszik szerintem, hogy a 3D-s megjelenítésről szól, gondolj bele milyen szemüveggel ha driverszinten generálják hozzá a sztereo képet.
Ott sincs kolbászból a kerítés, én csak a normális, tisztességes, nem képzetlen, hanem diplomás munkáért kapott bérből és fizetésből élő emberek életszínvonaláról beszéltem. Nekik nem olyan hatalmas összeg z a 600 euró amibe egy alkalmas projektor+az NV szemcsi kerül. Ennyi. Ettől persze ők is megnézik mire költenek és mire nem.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
Szerintem az lehet itt inkább, hogy az alien fejlesztésének inkább utószakaszában kezdték beleerőszakolni a tesszelációt, egy-két apróságot oldva meg csak ezzel, no meg a marketing miatt, hogy el lehessen mondani, hogy ez már dx11-es játék. Biztos emlékszel az elején hány dx10-es játék volt simán rondább megjelenéssel, mint egy alaposan elkészített dx9-es. A linkelt demoból is látszik, hogy közvetlenül az alapoktól, erre építve milyen megjelenést lehet prezentálni és a zseniális az benne, hogy ha kikapcsolod akkor simán elfut a progi egy jóval gyengébb VGA-n is, így nem kell azon görcsölni, hogy mi lesz a régebbi VGA-t használó gamerekkel, szépen fog futni náluk is fullHD felbontásban, csak mást fognak látni a játékból.
Az látszik, hogy az alien-nél az volt a cél, hogy ne legyen rondább nélküle mint vele és nem az, hogy kiaknázzák a lehetőségeket, ami persze e pillanatban érthető is, de ettől függetlenül az NV jól döntött szerintem, amikor erre a teljesítményre fókuszált a fermiben. Egy dx10-es izomkártya grafikus teljesítménye bőven elég lesz/lenne a jövőben, minden azon fog múlni, hogy az új VGA sorozatok hogy bírják majd a tesszelálást, mert nem azért fogják megvenni az emberek az új VGA-t mert lassú, hanem azért mert szarul fog kinézni kikapcsolt tesszel a játék. Rájöttek hogy a teljesítmény és az árverseny miatt túl jó lett már játékra egy olcsó VGA is, így már nem lehet akkorát kaszálni, másrészt az erős meg túl erős így aki megvesz egy csúcskarit évekre eltűnik a piacról, mint vásárló, így meg szépen csavarnak egyet a történeten aztán nézheti a GTX295-tel 1 év múlva azt, ami marad a slágerjátékból tessz nélkül, az meg aztán gyönyörű lesz ha tesszre lett fejlesztve. Rögtön eszébejut majd, hogy kéne egy új VGA, hiába erős a kártyája. Ki van ez találvaHardverlesen
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez egy régóta keringő pletyka a Sweet Spot stratégia következő állomásáról. Az AMD célja egy olyan elgondolás kifejlesztése, melynek segítségével egy teljes generációt le lehet fedni két darab rendkívül kis méretű chip használatával.
A jelenlegi fejlesztés költséges, mert a teljes piac öt részre osztható, ami azt jelenti, hogy öt lapkát ideális egy generációba fejleszteni. Az AMD a Sweet Spot stratégia miatt négyet csinál, és az ötödik lapka helyett két felsőkategóriás chipet használ, azaz a legnagyobb chip kifejlesztésével nem is erőlködnek.A master chip design design ezt úgy módosítaná, hogy lenne egy master chip, amihez tartozna pár slave chip. A számításokat a slave chip végezné, míg a master chip felelne minden egyéb dologért. A fejlesztés és skálázhatóság ezzel nagyon egyszerű lenne, hiszen két kisméretű lapka van, amik tetszőlegesen felhasználhatóak. Például egy master és egy slave lapka lehetne olcsó megoldás, míg négy vagy több slave lapka a drágább. Az egész dolog a kommunikációtól függ, hiszen nagyon jó sávszélességű csatorna kell a lapkák összekötéséhez. Ilyennel kísérletezett az AMD, amikor a CrossFire Sideportot tesztelési céllel belerakta az RV770-be. Ez azóta eltűnt. A rendszer egyébként a Rambus Flex-IO-ra épül.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
priti
addikt
Persze, 40 nanométeren ennyi tranyónak ez a terepasztal kicsi, huzalozási távolságot nem lehet növelni, így a felület a tokozáson belül nem növelhető, egyszerűen nem megy, így 40-es gyártósoron az eredeti elképzelése a Ferminek megvalósíthatatlan, egyszerűen qrvaforró a végeredmény. A demo kártyát nyilván hűtötték minden szarral ők is.
Amikor elkezdenek órajelet csökkenteni, vagy a mégbrutálisabb letiltásokat kezdik alkalmazni az már minden csak nem hatékonyság. Ennek nem lehet egyszerűen versenyképes ár az eredménye.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
9950es
aktív tag
-
smkb
őstag
NVidiának nincs szülsége az Intelre. Olyan területekre ment, ahol senki nem tudja érvényesíteni az erejét e többiek, fölött. Nem akar az NV visszamenni x86 környezetbe és visszarakni az Intel béklyóit a nyakába. Az egy zárt szegmens, ahol az Intel totális fölényben van és ráhatással az egész szegmensre, ő irányít, az van igazából amit enged, a többi szereplőnek csak a morzsa jut.
HPC szegmens, meg az ultraportable meg egy pénzzel teli feltörekvőben lévő terület, ahol az liszenszel ARM architektúrát aki akar, onnantól meg az egyéni képességeikre van bízva, hogy sikeresek e. Ez fáj az Intelnek, hogy perpill 2 olyan szegmens kezd neki elúszni, ami biztosíthatná számára a növekedést, és egy ilyen Intel méretű birodalomnak létalapja, hogy terjeszkedni, nőni kell mert fenn kell tartani a hatalmas infrastruktúrát. x86 és PC piac perpill nem az a dinamikusan növő szegmens, mint az ultraportable és mobil, itt nagy változás nem lesz, továbbra is meg fog maradni a 80% közeli Intel fölény, csak épp növekedni nincs nagyon hova. Erre még jön fel az ARM is, mint a talajvíz és lassan bekopogtat asztali meg szerverszegmensbe is (ez pont ugyanannyira lehet fájó az AMD-nek is, mint az Intelnek), főleg ha NV elképzeléseit nézzük, hogy ARM alapú magokat tesznek a HPC kártyáikba, akkor önálló szerver rendszerrel is piacra léphetnek.
Nagyon jól tette NV, hogy kilépett ebből a szegmensből.
Valószínűleg itt akar az Intel valamit az NV technológiák keresztliszenszelésével (amiről az eredeti hírben is szó van, ott nincs semmiféle bánatpénzfizetésről meg egyebekről szó, az van megemlítve hogy december 6-án kezdődne a tárgyalás a csipszetperben, ezért addig próbálnak meg a felek valamit kitalálni, hogy végül ne kelljen a tárgyalást elkezdeni), mert egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy ennyire beragadjon az x86-ba.
Huang meg biztos nem adná magát az Intelnek könnyen. Ne feledjük ő egyben az NV egyik társalapítója is, tulajdonosa, nem csak egy választott, felvett ügyvezető elnök, így ő gyermekeként kezeli az NVidiát, büszke rá, nem fog lefeküdni. Én is büszke lennék, ha egy ilyen céget tudtam volna összehozni 500+ millió usd-s magánvagyonnal
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Android 14-re vált a Nokia X10 és az X20
- Magyarországra is megérkezett a Xiaomi Smart Band 9
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Kupon kunyeráló
- Kezünkben a Razr 50 Ultra
- Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
- Assassin's Creed Shadows - Elhalasztották a megjelenést
- Megérkezett a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
- PlayStation Plus 2024 Essential - Az októberi lista
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen