-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10016 üzenetére
Tudtommal úgy áll a helyzet, hogy GTX 660 lesz. A Ti jelölést elhagyják belőle. Egyébként úton van, egy-két hónap még. Csonkolt GK104-re épít, és a HD 7870 ellen lesz árban, és várhatóan teljesítményben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz tombar #10031 üzenetére
Elég egyértelmű, hogy miért nincs rendes árverseny, és nem kell itt egyből rosszra gondolni...
Jelen helyzetben az NV tudna folyamatosan az AMD alá árazni, csak éppen ennek semmi értelme nem lenne, mert az új gyártástechnológia problémái miatt, egyszerűen nem tudnak annyi VGA-t gyártani, amire igény lenne olcsóbb ár mellett. Magyarul, ha olcsóbban adnák az új karikat, hiány alakulna ki, és nem jutna egy csomó embernek, ami az árak emelkedéséhez vezetne, csak ezzel a kereskedők, és nem az NV járna jól. Szóval az Nvidia üzletileg nagyon jól csinálja SZVSZ, azon a kevés VGA-n ami van nekik jelenleg, jó sokat keresnek, mert így sincs túlkínálat se 680-ból se 670-ből.Az APUzást meg hagyjuk már, mert nagyon fárasztó...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tombar #10036 üzenetére
Szerintem egyik gyártó sem mondott konkrétan olyat, hogy nem lesznek videókarik már 2017-től, max. bele lehet magyarázni néhány nyilatkozatba... Ahogy az nv terveit elnézem ők, inkább a procikat száműznék 2017-re a HPC szegmensben.
Mi kéne ahhoz, hogy ne legyenek játékos videókarik 2017-ben?
Hát az kéne, hogy ne legyen olyan játék, ami kihasználná az extra képességeiket, legyen elég az APU-k teljesítménye a full grafhoz, és akkor nem lesz igény rájuk -> nem lesznek.
2017 körül az APUk vagy ki tudja hogyan fogják őket hívni éppen, kb. ott fognak tartani teljesítményben mint most egy 670 vagy 680, tehát BF3 szintű grafika 60FPS-es már reális lesz. 5 év múlva még mindig a BF3 szintjén fog tartani a PC-s játékipar, vagy egyáltalán nem lesz? Ha így lesz akkor, lehet tényleg nem lesz értelme dGPU-t fejleszteni, de ha mégsem áll meg a PC-s játékok fejlődése, akkor biztos vagyok benne, hogy lesz elég ember akik elég vásárlóerőt képeznek egy dGPU fejlesztéséhez.Persze ilyenkor szokott jönni az, hogy 2017-ben már az APU-k olyan jók lesznek mint a dVGA-k, ezért fognak kihalni. Mi kéne ehhez jelenleg? Kellene egy ~4-500 mm2-es óriás "proci/APU/akármi" amiben elfér egy "GK104" szintű GPU meg mellé egy 4 magos Ivy-ből csak a CPU magok, és hozzá egy LGA2011 szintű alaplap, ami tudja a 256bit-es memvezérlést. Ez így rohadt drága lenne, főleg hogy külön APU kéne irodákba, meg a csóróbbaknak, mert erre a nagy többségnek nem futná. Ez a jövőben sem fog változni, ha csúcsteljesítményt akarsz, csúcsmennyiségű tranzisztorra van szükséged.
Az árak pedig nem mesterségesen vannak fenntartva, jelenleg is a kereslet-kínálat törvényei szabályozzák, mert az NV nem valószínű, hogy sunyiban, tonnaszámra rejtegeti a 680-akat, ezzel mesterségesen fenntartva a magas árakat, ahelyett, hogy kifacsarná az AMD-t... Így is előfordul, hogy egyes kereskedők nyerészkednek a kialakult helyzeten és az ajánlott árnál jóval magasabb áron árulják a 680-akat, mert náluk ténylegesen van készleten...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tombar #10146 üzenetére
Azért az figyelembe kellene ám venni, hogy amikor kijön az adat, hogy kevesebb dGPU fogyott, akkor a csökkenés nagy részéért a játékra teljesen alkalmatlan, alsó kat. kártyák a felelősek, egyértelmű, hogy miért, de a játékra szánt PC-k piaca növekszik.
Kínában elsődleges játékplatform a PC, és jelentős növekedés várható az elkövetkező jó pár évben, tehát a ténylegesen játékra szánt dGPU-k piaca nem szűkül. A GK110-et csak azért nem hozták most le, mert bőven elég volt a GK104.Amit írtál jövőképet, attól nem kell tartanod, a felhős játék egyelőre csak arról szól, hogy egy olyan szegmensbe is elvigyék a legújabb játékokat, ahol eddig technikai korlátok miatt nem volt megoldható, és az NV ebben csak meglátta a piaci rést, ha már hardvere úgyis megvan hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tombar #10151 üzenetére
A dGPU-k szerintem egészen biztosan megmaradnak, csak jelentősen leszűkül a számuk.
Gondolom, a középkategóriás GPU-k belekerülnek majd a prociba, vagy annak szerves részévé válnak, kicsit később a felső kategória alja is. Marad az erős felső és csúcs kategória. Egy ilyen fórumon valószínűleg a tagok jelentős részének ugyanúgy lesz dVGA-ja, viszont az irodai gépekből, notikból, és a boltban kapható normális árú játékos PC-kből valószínűleg teljesen ki fog kopni a dVGA.
Az egy ilyen extra felszerelés lesz, amit a vérbeli játékosok beletsznek, ha telik rá. Gondolom a sokkal kisebb eldaott példányszám miatt jó drágák lesznek.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10320 üzenetére
Tippelni tudok. Szerintem GK104 lesz csonkolva 4-ből 3 GPC, a 32-ből 24 blending és így 256 bitből 192 bites memóriabusz marad. Így szerintem van sansza a HD 7800-ak ellen. De csak abból indulok ki, hogy a GK107 mennyire gyenge lett a Cape Verde ellen, valamilyen probléma van a skálázhatósággal, amit csak az NV láthat. Lehet, hogy ez csak a GK107-re igaz, de lehet, hogy a GK106-ra is, és akkor a Kepler esetében a GK104 az ideális felépítés. Sajnos többet kellene tudni, hogy konkrétan elemezzük ezt. Az biztos, hogy a GK107-ben van valami szűk keresztmetszet, mert az Anand tesztje szerint a Radeon HD 6670 ellen sem valami acélos. Ok raknának mellé GDDR5-öt, de a HD 7750-800 MHz így is messze van.
Ezt sem teljesen értem [link] ... tipikusan olyan algoritmuson teljesít gyengén, ami a Keplernek fekszik. Ehhez képest a Fermi feleakkora teljesítménnyel gyorsabb. Teljesen rejtély ez a GK107. Valamit iszonyatosan elrontottak a tervezésnél, vagy a szimulációk során nem ellenőriztek mindent.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
válasz tombar #10367 üzenetére
a lényeg h júli és h csütörtöki nap lesz :]
arra vagyok kíváncsi h hogy lesz ez a memóriadolog, 660 ti 2 gb-os lesz szerintem és kb 100e huf a 660 meg 1,5 gb-os és 70-80e huf mert ez a legnagyobb félelmem h ez nem lesz 2 gb-os ami a jövőbe tekintve nálam megkérdőjelezi a vásárlást :/
ha nem 2 gb-os lesz akkor 7850es lesz a dologból pedig most szívesen választanék nv kártyátdon't tell me what i can't do!
-
FireKeeper
nagyúr
válasz tombar #10465 üzenetére
hát pedig a 660 tényleg jöhetne, ha azt jól sikerülne leskálázni, az jót tenne a piacnak. egyrészt lenne potens NV kártya a középkategóriában, másrészt a konkurneciának is lépnie kéne új kártyákkal és/vagy árcsökkentéssel, mindegy, a felhasználó jól jár.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10488 üzenetére
Lehet olyan is, de ha 1,5 GB a VRAM, akkor biztos, hogy nem lesz asszinkron a vezérlés. 2 GB VRAM-mal természetesen már flex mód kell 192 biten. Azt viszont kizártnak tartom, hogy lesz 2 GB-os verzió. Túlságosan negatív lenne a hatása. Lesz 1,5 GB, a gyártók pedig opcionálisan csinálnak 3 GB-ost és kész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
fatallerror
addikt
-
-
fatallerror
addikt
válasz tombar #10537 üzenetére
biztos h a tsmc is benne van mint lassító tényező, egészegyszerűen nincs kapacitásuk és többen is már más bérgyártót keresnek...
az előződre is reagálva tuti h már most is kevés a 1,5 gb vram sok esetben és mivel 1 100 ezer körüli kártyát azért magas beállításokra vesznek ezért necces ha nem 2 lesz pedig szerintem sem 2 lesz :/
nem játékhoz kötöm de tény h nyáron kevesebb hardver fogy ezért nem kapkodnak a kiadással de már tuti kijött volna ha a tsmcnél nem lenne ez a szarakodás...
abu egyébként 1 gyártótól júliusi megjelenést kapott mint megjelenés
don't tell me what i can't do!
-
fatallerror
addikt
válasz tombar #10539 üzenetére
eddig is volt sok amd-s és sok nv-s játék is dehát ezek csak ilyen marketinghülyeségek :]
ha nem lesz a köv konzolokban nv hardver sem számít mert ők a tegrával 1 más irányt is belőttek amiben még lehet h több pénz is lesz :]
na te maradj csöndben mert legalább jön fizetés, most fejeztem be a sulit és örülök ha találok vmi munkát : D
(#10540) Abu85: ezt írtam én is h ilyenkor nem igazán van igény hardverre :]
don't tell me what i can't do!
-
Löncsi
őstag
válasz tombar #10539 üzenetére
El van lustulva az nV, Tegra + GK100 sztem fontosabb nekik. Összeütnek egy 7 milliárd tranyós GK100-at computre kihegyezve, ott a CUDA szakértelem és van népszerű ARM chipjük is, de középkategóriás VGA nincs....
Marad az AMD.[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
fatallerror
addikt
válasz tombar #10544 üzenetére
megnyugodhatsz h nagyon jól tudják a dolgokat, majd ők megteremtik az igényt ha szükséges :] lásd apple bár ők kicsit más szint : D
nem néztem negyedéves eredményt nv részről de túl nagy bajban nem lehetnek ahogy az amd se
ja h te még tanulsz, annyira nem bánom h én már nem mert kéne pénz... az álom a nettó 110 a realitás a 105 xDDDD annyi mindent kell venni ráadásul olyan kell ami mellett még edzeni is lehet :/ na mind1 ez az én problémám :]
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10543 üzenetére
Nem, a VLIW sosem volt a compute akadálya. Ha nem volt sok a kódban a függőség, akkor brutálisan skálázódott. A Fermi csak abban különbözött, hogy nem volt lényeg a függősége, mert a végrehajtás utasításfolyam szintjén történt.
A VGA-piac nem fontos. Jó, hogy van, de ha kell választani, akkor biztos, hogy egy másik piac elsőbbséget élvez a fejlesztések során. A GCN is egy brutál compute monster rendszer. Valójában nem kellene ennyire combos, de az AMD már arra gondol, hogy jövőre komolyan integrálnak. Az NV-nél a Kepler a Tegra miatt ilyen. A Tegra 4 IGP-jének kellett valami. A G80 alapja nem hatékony, a GT200 sok tranyót zabál, míg a Fermi skálázhatósága gyenge. A Kepler ideális. Ott lett herélve, ahol a Tegra szempontjából nem lényeges a teljesítménye. A Maxwell egy későbbi fejlesztés. Biztos vagyok, hogy addigra lesz egy új NV architektúra, ami már jó hatékonyságot mutat fel compute-ban is. A Kepler ide úgy sem jó, mert a Maxwellhez olyan GPU kell, amit az NV az ARMv8/Denver procimagokhoz tervez.
Minden fejlesztő biztos nem tudta, hogy milyen lesz a Kepler. Sőt, meggyőződésem, hogy nagyon kevesen tudták. Nem véletlen, hogy abból az 5 DX11-es játékból, ami megjelent a GCN és a Kepler megjelenése után 4 erős compute terhelést fejt ki. Nem mindegyik teljesen egységes, de a mostani szinthez képest eléggé érezhető a különbség. Ez onnan jött, hogy tervezték a játékokat, és az új generációra készültek. Örültek, hogy végre brutál lesz compute hatékonyság, és lehet nyomatni a real time GI-t. A helyzet nem lett olyan jó, amilyenre a fejlesztők számítottak. Ezt lehet kommunikációs hibára is fogni, de mondjuk ha az NV mindenkinek elkürtöli, hogy harmadára csökkent az LDS teljesítmény, akkor elég nagy lett volna a szivárgás kockázata. Emellett meggyőződésem, hogy a fejlesztők így sem változtattak volna a terveken. Az effektet beépítik ahogy tervezték, és kikapcsolhatóvá teszik. Ha ugye szaggat mehet az Off, ha nem, örülj. Egyszerű ez.
Az világos, hogy pár játékban messze nem az az erősorrend köszön majd vissza, amit eddig láttál, de lesznek olyan játékok, ahol meg igen. Szóval ez programfüggő lesz. Általánosan azt nem mondanám, hogy most mindenki elkezd keményen compute irányba fejleszteni. Valamennyire mindenki lépked előre, de nem kell nagyot lépni. Minden fejlesztőnek megvannak a maga tervei. Aszerint kell fejleszteni. Persze most, hogy látják, hogy vannak eltérések, érdemes gondolkodni olyan algoritmusokon, amik mindegyik kártyának megfelel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
válasz tombar #10570 üzenetére
lol az meg már gyanúsan olcsó vagy túl gyenge és a 7850 az ellenfél és más lesz a 7870 ellen.. az biztos h ha 230-250 dollár lesz akkor túl nagy űr lesz a gtx 670 között és oda is megy még vmi...
vagy ha mégis 230-250 lesz és olyan erős lesz mint a 7870 akkor bestbuy : D
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
-
-
nagyúr
válasz tombar #10604 üzenetére
abban az irányban, igen. a 192-bit 3db 64-bites memóriavezérlőből jön össze (vagy 6db 32-bites? mindegy, a lényeg ugyanaz). ha mindegyik vezérlőre 512MB VRAM-ot teszel, akkor jön ki az 1.5GB. ha ebből 2GB lesz, akkor az minden bizonnyal úgy fog történni, hogy az egyik vezérlőn 1GB, míg a másik kettőn 512MB van. miután az egyik kontrollernek átlagosan duplaakkora forgalmat kell bonyolítania, mint a másik kettőnek, könnyen válhat szűk keresztmetszetté - különösen azért, mert nem hiszem, hogy a GPU és / vagy a driver figyelne arra, hogy a memóriatartalmat ehhez a felálláshoz optimalizálja.
1GB téma: lassan megy lefelé az határ a GPU sebességében, ahová már elkelne több, mint 1GB VRAM fullHD-ben. a jelenlegi alsó-középkategóriában (GTX460, HD6850) ez már helyenként így van, bár az emiatt kötendő kompromisszumok jellemzően vállalhatók. ez változhat, ha egyre több játék fog érkezni brutál méretű textúrákkal.
a GTX660-hoz szerintem már kevés lenne az 1GB, de a 1.5GB egyelőre elég kellene legyen. a GTX580 hol fogy ki a VRAM-ból? annál azért lassabb VGA lesz."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Löncsi
őstag
válasz tombar #10614 üzenetére
Persze, de a tudatalatti e-penisz-nek azért kellemetlenek ezek a specifikációk és lehet ebből a spórlásból csak a gyártók látnak valamit... lásd pl. HD7770, 16ROP, 128-bit, 123 mm2 lapkaméret és elkérnek érte egy csomó pénzt. GPUZ-t meg se merném nyitni.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10645 üzenetére
Nem tehetnek mást, próbálják úgy alakítani az árakat, hogy az számukra megérje. Az olcsó árcédula veszteséget okoz.
Gyakorlatilag, csak a high-end rész fennmaradása 2015-ben már a vég. Nyilván idővel ez is el fog tűnni teljesen, szóval az NV a 2016-2017-es jóslatával reálisan gondolkodik. De azért öt évre nehéz ezt előre megállapítani. Az még talán segíthet, ha a gyártók platformhoz kötnek szolgáltatásokat. Ergo csak akkor kapsz meg minden funkciót egy VGA-tól, ha a vásárolt APU is a dGPU gyártójától származik. Ez abból a szempontból jó, hogy a dGPU-t vásárló réteget megpróbálják a nagy nyereséget termelő APU-kra kényszeríteni, ami összességében kedvező anyagilag.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10687 üzenetére
Igen. Tulajdonképpen jól érted. Feltételezve azt, hogy a svéd oldal paraméterei helytállóak, akkor a 660 így fog működni:
Az egységes mód 1,5 GB memóriát használhat 144 GB/s-os sávszéllel. Ha ez elfogy, akkor a kiterjesztett mód lép érvénybe és a maradék csatornáról is felhasználható 0,5 GB memória. Ezt 48 GB/s-os sávszéllel lehet elérni. Tulajdonképen addig nincs nagy baj, amíg ki nem fut a program a 1,5 GB-ból. Ha megtörténik, akkor a teljesítmény bedől.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
válasz tombar #10687 üzenetére
1536 MB-ot ér el 192 bit-en. Kíváncsi leszek a végeredményre, de sztem a lassú buszos memóriára csak a ritkán használt adatokat rakja majd a vezérlő, nem hiszem, hogy fölöslegesen éheztetnék a GPU-t ilyen kategóriában.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
tombar
senior tag
válasz tombar #10690 üzenetére
arctic hűtői már 660 ti kompatibilisek
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
fatallerror
addikt
válasz tombar #10695 üzenetére
nem, úgy volt/van h a gtx 670 a 7950 ellenfele :]
a 660 ti megy a 7870 ellen, de eza bittalálgatás már vicc, szerintem 64 bites lesz és kész xD
nem a speckók számítanak, speckók alapján a 670/680nak jóval lassabbnak kellene lenniük a 79xx-ekkel szemben szóval várjuk meg a teszteket de szerintem az nv nem teljesítményben tudna győzni hanem az árazással. lehet lassab pár %-al a 7870nél de ha ezt 75 ezres árcédulával tenné akkor nyert az nv
a vram a nagyobb 660-nál kötelezően 2 gbnak kell lennie, 2gb manapság már az alap de a 3 a tuti ha azt nézem h milyen játékok jönnek a jövőben (pl a simcity elképzelhető h 2 gb-al nem fogja jól érezni magát)
don't tell me what i can't do!
-
nagyúr
válasz tombar #10703 üzenetére
szerintem várd meg a 660-asokat ÉS az őszi játékfelhozatalt. amit Abu a GCN architektúra játékokkal kapcsolatos előnyeiről ír, az ott fog a gyakorlatban is bebizonyosodni vagy cáfolódni. ha jön 3-4 olyan high profile játék, mint a dirt showdown, az tényleg ciki nVidia oldalon - de engem azért meglepne, ha tényleg ez következne be.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest