-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaben22
senior tag
válasz Throme #28749 üzenetére
A 24-120 F4-emen van ilyen kapcsoló, de használatiban azt írták, hogy active-ra kapcsoljak pl. autóban stb... amikor nagyon "rázós" a helyzet. Egyébként meg az írták, hogy az objektív érzékeli automatikusan, ha panningolok. Ettől még persze lehet ez a vízszintes stabilizáció. Legalább most már ezt is tudom .
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: DAP: Astell&Kern AK70 mkII; IEM: JVC HA-FW01, RHA T20
-
SPEA
aktív tag
Sziasztok
Canon 24-105 F4 is usm első verziónál mire kell / érdemes figyelni (karcokat, port, gombát leszámítva) ha használtat vesz az ember? Van típusbetegsége?
Köszi
-
Pikaa
aktív tag
-
Laby
senior tag
Azt honnan tudom, hogy melyik objektív tudja az egy irányú stabilizálást (svenkeléshez)?
Van betűje vagy bármi amiről lehet tudni? Objektíveket böngészek és ez egy fontos szempont. -
PuMbA
titán
-
gaben22
senior tag
Minap már meglepődtem ezen, de elfogadtam, most gondoltam megnézem még egyszer. Svenkelés alatt ti a panningot értitek? Nikon szerint Normal módban az automatikusan fel van ismerve, Active mód pedig csak "rázósabb" helyzetekre van. Nem tudom más lencséknél (ahol nincs normal/active kapcsoló), mi a helyzet, de ezek szerint sima VR felismeri ezt (így meg lehet az összes VR-s lencse talán, bár ez lehet kicsit bátor kijelentés ). Úgy emlékszem használatiban nekem is ez volt 24-120-ra, de lehet nem ott olvastam erről.
Eladó cuccok: DAP: Astell&Kern AK70 mkII; IEM: JVC HA-FW01, RHA T20
-
Dexter68
addikt
Sziasztok, van egy Sigma 18-200 1:3.5-6.3 DC OS objektívem, ami újabban azt csinálja, hogy az AF halkan kerreg, a gépem (Canon EOS 700D) meg fél perc után behisztizik, hogy ő bizony nem bír vele kommunikálni. Ki tudja megjavítani?
Arculat tervezés | Weboldal készítés | Nyomdai anyagok | Illusztrációk, grafikák, festmények | http://www.artcharacter.hu
-
Roxx
tag
Sziasztok,40D-hez szeretnék egy zoom obit 300 körüli véggel.Mik jöhetnek számításba.Amiket eddig hondoltsm Sigma 18-250 OS,Tamron 70-300VC,Sigma 70-300APO.....
-
-
SPEA
aktív tag
Nehezen megy a választás...
Canon 80D-re milyen zoom üveget tennétek? Városi, kis erdei poroszkálós általában.
Néztem ezt a 18-135 nano usm-et, de azt olvasom/látom eléggé lágy tud lenni a képe. Sajna van egy defektusom, szeretem ha "vágja a retinám" na jó, persze kompromisszum kész vagyok, de inkább szeretném boldogan használni mint bosszankodni -
Laby
senior tag
Sziasztok!
Nikon D7000 vázam van és lelkes amatörként szeretnék egy haladóbb minőségi objektívet.
Tervben van, hogy lecsapok egy Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD kifutó szériára amíg még kapni a boltokban.Viszont itt írtátok, hogy nagy a gyártási szórása, fokusz drift/fokusz shift hibái vannak (amiről fogalmam sincs hogy micsoda), illetve van ami nem csinál olyan éles képeket.
Mivel nincs összehasonlítási alapon, ezért az utóbbi fel sem tűnne nekem. Mennyire zsákbamacska beruházni rá? Nagyon egyértelmű hogyha belenyúltam egy rosszabba?
Kösz, Üdv,
Bence -
Laby
senior tag
Motorosokat menet közben, svenkelés, néha portré.
-
-
itouchfan
senior tag
Nem tudom, sajnos nem használtam még egyiket sem. Ahogy most nézem a Tamron 24-70 270 körül van akciósan, a Sigma 24-105 pedig 230 körül.
Nem hiszem, hogy egy sigma art-os obinak ne lenne kellően éles és jó a képe, szóval én mindenképp azt venném a nagyobb átfogás miatt, vagy ha nem tudsz annyira közel menni a motorosokhoz esetleg. Az F4 meg egy jó általános fényerő, utazó obinak elég. A nagylátó rész hiányozni fog az alján de ha nem használod, nem fontos. És ugye kb 40.000rel kevesebbe kerül a sigma, abból pedig vennék egy 50mm f1,8at (használtan) portréra és kész.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
-
Laby
senior tag
válasz #92251648 #28778 üzenetére
Esetleg a Sigmát is próbáltad és ahhoz képest ajánlod a Tamron-t, vagy csak szimplán az van és nagyon szereted és ezért ajánlod?
Portréra van egy fix 50-es F1.8, persze azért nem lenne hátrány az F2.8 hogy ne kelljen sokszor objektívet cserélgetni, de Sigma tesztek szerinti élessége és nagyobb gyújtótáv eléggé vonz.
(#28777) itouchfan
Köszi a segítséget -
randras_83
addikt
válasz itouchfan #28781 üzenetére
Gyanítom hogy fókusz problémák. Sajnos bele lehet nyúlni csúnyán, ha nem vagy szerencsés, és akkor már a dokkoló sem segít, rosszabb esetben a szerviz sem. A tripontos expon kipróbáltam sok Sigmat, meggyőző volt, viszont tuti itthon venném és újat, mert így ha nagy a gebasz akkor csere. Az tény hogy ha frankó akkor nagyon penge.
https://www.flickr.com/randras83/
-
#92251648
törölt tag
válasz itouchfan #28781 üzenetére
Nálam bizonytalan AF és életlenség jelentkezett sorozatosan. Sajnos a régebbi Sigma objektívek nagy minőségi szórást mutatnak, de az új Art széria sem hibátlan, pl. a 24-70 erősen elmarad a hasonló kategóriás Tamrontól. 2 napig volt lehetőségem mindkettőt próbálgatni, de kb 3 perc alatt eldőlt a kérdés.
-
amulet
senior tag
Canon m50 (milc)-en egy 50mm-es objektiv mekkorának felel meg? Egy aps-c gépjez képest nagyobb. Int 50 vagy ugyna akkora, itt van szorzó?
-
80hun
addikt
válasz amulet #28790 üzenetére
Nikonnál 1.5x a Canonál 1.6x aszorzó APSC szenzornál.
Hogyha nikonon 35mm-est használtál akkor canonon 33mm-es a megfelelője hogy ugyanazt a látószöget kapd.. De pár mm-en ne muljon így kerekítsünk ott is 35mm-reEOS-M50-re csak adapterezni tudsz EF/EF-S bajonettes obit ha kell ez a látószög.
Az sem olcsó EF 35/2 IS + ADAPTERHa nem használsz FF-m gépet ne kavarodj bele a crop szorzókba.
Nikon APSC-re szinte ugyanaz kell mint Canon APSC-re[ Szerkesztve ]
-
Laby
senior tag
Félve kérdezem, mert eléggé kezdő kérdés.
APS-C-re készített objektív, nem működik egyáltalán FX gépeken, vagy működik csak kompromisszummal jár?
-
gaben22
senior tag
Működik, csak nem rajzolja ki a szenzort (nem tud rávetítetni teljes képet), azaz egy kört fogsz látni az elkészült képen. Van úgy emlékszem settings, hogy DX üzemmódban akarod használni a gépet, akkor feltételezem levágja neked a képet DX méretre.
https://www.flickr.com/photos/dcapfoto/3077518931/
Fordítva már sokkal érdekesebb egyébként a kérdés, azt többen csinálják, hogy FX objektívet használnak DX-en, remélve, hogy egyszer FX-re váltanak vagy épp azért, hogy az objektív szar részei (széleken általában szar a kép már) ne kerüljenek rá a képre.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: DAP: Astell&Kern AK70 mkII; IEM: JVC HA-FW01, RHA T20
-
Laby
senior tag
Köszi-köszi
-
Lex Icon
senior tag
Miért ne volna értelme?
Ha FX-es géped van, de vannak (megmaradt) DX-es obijaid, akkor azokat is tudod használni. Az FX-es géped pedig biztosan jobb minőséget ad DX-es kivágással, mint a DX-es gép.
A Nikon is így látja, hiszen ezért rakta bele ezt a funkciót az FX-es gépekbe.
Egy fotó felszerelést a többség nem egyben vesz meg és ez igaz a DX-ről FX-re váltásra is. Így pedig könnyebb a váltás. A Nikon-nak is érdeke, hogy minél könnyebben lehessen az FX felé terelni a fogyasztókat.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Lex Icon #28798 üzenetére
"Az FX-es géped pedig biztosan jobb minőséget ad DX-es kivágással, mint a DX-es gép."
Csak akkor, ha a szenzor dizájnja nagyban javított, mert ugyanúgy APS-C-nyi méretet használsz az FF szenzorból, továbbá, ha az FX géped ugyanannyi megapixeles, mint a DX, akkor FX-et DX módban használva kevesebb megapixeled lesz a kivágás miatt, tehát még hátrébb is vagy felbontásban nemhogy ugyanott
"Egy fotó felszerelést a többség nem egyben vesz meg és ez igaz a DX-ről FX-re váltásra is. Így pedig könnyebb a váltás."
Vagy megvárod, míg összegyűlik a pénz nemcsak a vázra, de az obira is Mindegy, nekem furcsa ez.
[ Szerkesztve ]
-
Lex Icon
senior tag
Csak akkor, ha a szenzor dizájnja nagyban javított, mert ugyanúgy APS-C-nyi méretet használsz az FF szenzorból
Pont az a lényeg, hogy a DX-es kivágáson 2,25-öd annyi pixel lesz, ami biztosan kevesebb pixel lesz, mint a DX-esen és pont emiatt lesz jobb a minőség, mert nagyobb pixelek vannak az FX-es lapkákon. Meg persze az FX-es gépekben jobb a proci és a SW is.ha az FX géped ugyanannyi megapixeles, mint a DX, akkor FX-et DX módban használva kevesebb megapixeled lesz a kivágás miatt, tehát még hátrébb is vagy felbontásban nemhogy ugyanott
Ha a megapixeleket akarod hajtani, akkor biztos. Ha a minőséget, akkor meg pont fordítva, ahogy fent írtam.
Vagy megvárod, míg összegyűlik a pénz nemcsak a vázra, de az obira is
És az miért jó? Addig se tudod használni a gépet, hiába van meg rá a pénzed.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen videókártyát?
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Spórolós topik
- Készül a Galaxy S24 FE
- Projektor topic
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Asustor NAS
- Óra topik
- További aktív témák...