-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Van egy Renault Megane II-m (2007-es, 1.5dCi, 106LE). Lassan esedékes az olajcsere. Szeretnék bele jó olajat tenni, olajszűrű mindenképp Mann lesz. Tudnátok ajánlani? Mennyi kell bele? 4.5-öt ír a könyve, ezzel már másik autónál szívtam meg, oda is 4.5-öt mondtak az olajszűrő miatt (0.5-öt felvesz a szűrő), de 4-gyel mindig tele lett.
A Renault-hoz általában az Elfet ajánlják, de más Renault csoportban olvastam, hogy attól hogy Renault, nem csak Elfből áll a világ. Az előző autómban próbáltam a Liqui Mollyt, ott nem igazán jött be (igaz az 1.9D volt).
Más: van valami ajánlott adalék üzemanyaghoz? Régebben a Castrol TDA volt a nyerő (viszont sosem próbáltam), szeretheti ez a motor az ilyesmit? Ha igen, hogy érdemes adagolni?
85237km van benne
Renault Megane IV Limited
-
Jaded
senior tag
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Sok embertől hallottam, h szokott a dízelhez némi 2T-s olajat tölteni. Van ennek valami tudományos magyarázata? Ha igen, hogy kell adalékolni??
THX!!
Joe
-
csiga8
senior tag
válasz simonjoe #259 üzenetére
Részemről bejártam a magam útját, nem is akarok vitatkozni, sem ajánlani semmit.
Farkas Kálmán részére minden tiszteletem, de ugye Te sem gondolod, hogy maga ellen fog beszélni...
A magasnyomású rendszerekből az egyik legérzékenyebb pl az 1.5 dci ( Delphi).
Kérdezz a dci-sektől. Sokan másképp vélekednek, majd mint Farkas úr.
Amelyik dci-s már egyszer pórul járt, az utána kínosan vigyáz.
Gyakorlati tapasztalatuk alapján a legkevésbé hibásodik a rendszer ( kenés hiánya miatt nem morzsolódik a magasnyomású pumpa) az a premium üza, abból is az OMV. Jónéhányan használnak 2T-t, van aki videot is készített, hogyan indul a dci a -10 fokban 370.000 Km-nél, végig 2T-vel járva, bontatlan üza rendszerrel.
A 2T olajból JASO FD minősítésűt használják . ( nem mindegy mit használsz) Van aki 1:200, van aki 1:300 arányban. 2T olaj miatti meghibásodásról egyik sem fog beszámolni.... Meg szivattyú hibáról sem...
Az üza kénmentesítése miatt jócskán veszít kenőképességéből, ami helyett utólag, adalékot tesznek. Van jobb és kevésbé jó adalék. (Nézhetsz angol, német oldalakat, a probléma ugyanaz.)
A Castrol TDA jóféle adalék, de nagyon drága. Mágus a VIF-et ajánlotta, a CR-be azt teszem az OMV premium mellé.
Az ellenzők tábora sosem próbálta a 2T olajat, ők általában elméleti hibákat generálnak. Aki használja, az meg inkább nem vitatkozik. (A DPF azért lehet némi akadály)
A Spurit évente kétszer, rendszer takarítás gyanánt érdemes használni.
-
SPeti1984
senior tag
Egy 2003-as Opel Corsa C 1.2 Z12XE 178 ezer km-es autónál ha picit csipegeti az olajat (szept végén vettük és akkor Total Ineo MC3 dexos 2 5w40-es olajat tettünk bele), akkor milyenre lenne célszerű legközelebb lecserélni? pl Valvoline MaxLife 5w40 vagy 10w-40 vagy melyik más márka típus? Ahogy néztem eddig a kb 2.500km alatt olyan 4dl fogyott.
-
SPeti1984
senior tag
-
Graphics
Jómunkásember
válasz SPeti1984 #263 üzenetére
Az még egy régi Ecotec motor, fogja csípni az olajat.
Vastagabbat semmiképp ne tegyél bele, mert akkor a hidrotőkéknek és a láncos vezérlésnek adsz egy döfést, majd a motornak is.
Én Castrol Magnatec 5W-40-est tettem a X10XE-be, azóta csendesebb. Olajfogyás már az előző olajjal sem volt igazán mérhető, de kevés km-t is ment.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Markizmark
addikt
Mi a véleményetek 5w40-es Mannolról + Fimol-ról?
Jelenleg ez kering az astrámban. Tudom létezik 10w40 Mannol, gyárilag adagolt molibdénnel, de kíváncsi lennék melyik a jobb, a házilag adagolt 5w vagy a gyárilag adagol 10w.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Markizmark #273 üzenetére
Házilag adagolt? Ne akarjunk otthon adalékolni, mindenféle csodaszarral.
Pici támpontot adj a segítőknek a motorod típusával
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #273 üzenetére
-
Markizmark
addikt
válasz Graphics #274 üzenetére
Igen, házilag. Olvass utána a molibdén-diszulfidnak, mint "csodaszar".
Ezen kívül adalékolni én sem szoktam semmivel.(#275) csiga8:
Astra F, X14NZ. Mannol olaj kiválasztási segéd szerint Extreme 5W-40 kell bele, ez is van benne + 2 deci Fimol.
Viszont elgondolkodtatott a gyárilag molibdénnel adalékolt olajuk, de az 10w, ez a bajom vele.
Ráadásul valamiért sehol sem szerepel, hogy mennyi MoS2 van benne.
Liqui-Moly MoS2-t is használtam már de azon sem szerepeltek mennyiségek.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #276 üzenetére
Megnéztem, valóban az etremet dobja hozzá, ettől függetlenül még mindig az elitet ajánlom.
Igaz nincs GM LL A/B-025 jóváhagyása, de azért az nem is kell ( szerintem)
Ez nem egy fiatal motor, az A3/B4, a 3,5 HTHS érték és a "magas" TBN az elvárás.
Az Elite olajnak jobb a viszk. indexe ( jobb alapolaj), magasabb a lobb. pontja, jóval alacsonyabb a dermedéspontja ( téli hidegindítás), ráadásul rendelkezik valódi MB approval 229.5 ( ajánlással) is.
Az alapelvárást bőven teljesíti.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Markizmark #276 üzenetére
Megtörtént
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #276 üzenetére
Ismerem a fimolt, használtam, ( nagyon régen) próbáltam.
Nem vagyok tribológus, - szerintem Te sem - ezért maradjunk a józan paraszti gondolkodásnál.
Az olajban a MoS2 ha gyárilag jelen van, akkor az feltehetően vegyi, vagy kémiai úton oldott állapotban lehet.
Az utólag beöntött pedig szilárd állapotú.Ami kémiailag kötött állapotban van az olajban, az vele együtt tapad a kenendő helyre, a lebegtetett adalék meg nem tapad a felülethez. Másrészt a mai szűrők igen hatékonyan néhány mikronra szűrnek. A szilárd fimol nem tudom mekkora méretű, hogy megakad-e a szűrőben, vagy nem.
Feltételezem, hogy nem, különben csak nem árulnák. Na de. Egy átlagos olaj a tömegének max 2,5%-át tudja dzsuvaként lebegtetni, az LL olajok max 5%-ot. Ha nem kötődik kémiailag az olajhoz, így azt lebegteti, ergo lehet, hogy dzsuvaként kezeli. ( tehát hamarabb telítődik az olaj, hamarabb kell cserélni)
Mindez egyszerű feltételezés, lehet nagy hülyeséget írtam, de érdemes elgondolkodni rajta.
A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.
A rövid, ( hideg üzem ) miatt jóval több üza+ égéstermék+ vízpára jut az olajba. Ezt egyféleképpen tudom eltávolítani, az olacserével. ( ok, a víz + úza hosszútávon elpárolog) Az új olajban 100%-os minden adalék, az oxidációs védelemtől a szimering duzzasztó-puhító adalékig minden. Előszőr mindig az adalék fog kikopni és az olaj telítődni. Ezt a folyamatot utólagos adalékkal nem lehet befolyásolni.
Amikor egy autó az olacsere után elkezdi jobban csippantani az olajat, akkor kezd kifáradni benne a viszkozitás módosító adalék. Feltehetően a többi is erősen fogyóban...
Ilyenkor kell(ene) lassan felkészülni a következő olacserére.Az olaj "kopás" erősen függ a motor típusától, állapotától, a használat módjától.
Részemről úgy cselekszem, amit nagyon régen még tanárom mondott: Az olajat nem akkor kell cserélni, amikor elhasználódott, hanem előtte.
Ebben az esetben, ha valaki így gondolkodik és cselekszik - szerintem - nem kell plussz adalék.
Van ezért kivétel. Ilyen pl az eladás előtti "kozmetikázás", illetve a végsőkig nyúzás esete, amikor az utolsó lehelletéig használom a verdát, felújítani gazdaságilag nem érdemes, és azt a kis időt, míg összeszedem a másik autóra a pénzt, életben tartom a régit. A plussz adalékok időtartama általában max 3-4 ezer km, utána észrevehető a hiánya. ( már amelyik használ valamit)
-
Markizmark
addikt
Mondjuk a Fimolt nem reszelővel öntöttem hozzá az olajhoz, hanem a kis tubusából, nekem elég folyékonynak tűnt.
Egyébként nem a csereperiódus nyújtása miatt használom, mindig 10ezrenként cserélem az olajat, bőven összejön 10 hónap alatt. Egyébként az autóval munkába járok 45km-re, indítás után 10km közút, 25km pálya és 10km közút következik, tehát nincs rövidtáv, nincs pára az olajban, nincs "elbenzinesedés". Egyszerűen csak a tartós magas fordulat miatt gondolom úgy, hogy nem árt egy kis plusz kenés MoS2 formájában.
Kipróbáltam már sokféle olajat, gagyitól a márkásig, Q8 10w40, Eneos 5w40, Castrol Magnatec 10w40, Valvoline MaxLife 10w40, Liqui Moly MoS2 10w40. Utóbbival járt a legszebben, legcsöndesebben a motor (ennek köze lehet a MoS2-hoz), de ez is volt a legdrágább. Harmad ennyiért van szinte az összes Mannol, ezért úgy néz ki végleg ennél maradok.
Lehet kipróbálom a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10W-40-et. 2 hét múlva csere ...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
K Norbi
addikt
A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.
És mennyi km-nél érdemes ledobni, ha a fent említettként használom?
[ Szerkesztve ]
-
#89874944
törölt tag
Milyen autómata váltó olaj való az Aisin TR60SN-be?
[link] - melyik autókba szerelték
Ezt a váltót többek között rakták Audi Q7-be 2006-tól (3.0 tdi, BUG), Porsche Cayenne-be 2002-től, de Lexus 460-ba (2009-től) és LX570-be (2008-tól) is került.
Az Audi két olajat is hoz rá:
[link] G 055025A2
[link] G 055162A2Ők se tudják eldönteni?
Az elsőre jó a 3309 szabvány, pl Mobil 3309 [link]
A másodikra jó a Mobil LT 71141 [link]
Találtam egy elég terjedelmes dokumentációt [link] amit a Volkswagen segítségével készítettek, ebben is JWS3309-et írnak.
Ha egy Toyotás tudna nézni gyári specifikációt az nagy segítség lenne
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Akiknél LL olaj van, 30.000 km-es periódus van és a computer figyel, ott bizony az óvodajáratos gépeknél 12-15.000 km-nél többet nem mennek, köpködnek is miatta a tulajok...
A gondos gazda megközelítést pedig Qru fórumtárs már megválaszolta, én is hasonlóan gondolkodom.
Annyival kiegészítve, hogy ha nem csak óvodajárat van, hanem 20-30% hosszabb táv is, akkor a 10.000 km-t szoktam mondani. Az könnyen követhető is, a gazdiknak csak arra kell figyelni, mikor fordul az óra 10-20-30 ezer stb. km-re, akkor célszerű cserélni. Nem kell felírni, könnyen megjegyezhető.
-
Graphics
Jómunkásember
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #286 üzenetére
Ha nem hagyod kihűlni az olajat akkor azért nem olyan gáz a helyzet egy oktatóautóval sem. Inkább arra kellene figyelni, hogy alacsony fordulaton ne kapjon nagy terhelés, hiszen a nyomaték öl nem a fordulat.
De ez egy oktatóautónál kb lehetetlen...#nincsbennetarcsi
-
Graphics
Jómunkásember
Hál istennek a tanulók átveszik a vezetési szokásaim javarészét, legalábbis figyelnek arra, amit kérek.
Jazz-nek előnye, hogy nagyon kezes, hidegen sose hajtom, 1 percig járatom, a tanulók hideg autót nem kapnak, mert csak tiporja...
Én bemelegítem inkább.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #289 üzenetére
Az én oktatóm akkor nem vt jó, ha 40-nél nem kapcsoltam 4-est akkor már rámszólt.
Azért az 1 perces járatás bőven nem az üzemmeleg állapot de semmitől jobb persze. Inkább arra figyelj, hogy próbáld beosztani őket úgy, hogy egymás után jöjjenek sorba és akkor kevesebb a "hidegperiódus" a motor életében.
#nincsbennetarcsi
-
Graphics
Jómunkásember
40-nél én is kérem a 4-est, főleg, hogy a Jazz igényli is.
2-3 percenként váltják egymást, max 5-10 perc a leghosszabb pihenő két tanuló között, ezalatt nem hűl ki.
Szeretem ezt a kocsit
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Graphics #291 üzenetére
Mondjuk ehhez jobb választás volt az L13A mint az L12A mert a tiédben rövidebbek a fokozatok. De azért 2000 rpm alatt ne legyen használva tartósan.
Akkor nincs gond, olyan gyorsan nem hűl ki az olaj. Sőt inkább csak felmegy a hőmérséklete az elején mert ugye megszűnik a keringés.
#nincsbennetarcsi
-
Graphics
Jómunkásember
1. Fokozat elindul
2. 20
3. 30
4. 40
Városban, kint duplazva
+/- lehet persze eltérés, de így lehet könnyen megjegyezhetővr tenni, később kialakul náluk. Na de ez off keresek egy szakmai csoportot erreEAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
K Norbi
addikt
-
#89874944
törölt tag
Vaico szűrőkkel mik a tapasztalatok? Megfelelő minőségű? Meyle és topran van még, azokat nem szívesen... (autómata váltó szűrő)
Új hozzászólás Aktív témák
- XMLTV EPG letöltő progi
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- Nők, nőügyek (18+)
- Aliexpress tapasztalatok
- Az USA beperelte az Apple-t: túl drágák az iPhone-ok
- Gitáros topic
- Idén vége lehet a Pixel 'a' szériának?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...