-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
Renault 1,6 dci-ben Elf Fulltech FE 5W-30 (RN0720 szabvány) van használatban.
Igazából nincs baj vele.
Csak érdeklődnék, ha váltanék, akkor mire javasolt? Motul rn0720-as olaja? Más esetleg? Van itt tapasztalat ezzel a motorral és más olajjal?És a korábban belinkelt Motul motortisztítót ismeritek, használjátok?
-
DonThomasino
veterán
A mostani API SN szint már magába foglalja
a korábbi SE vagy SF szintet ?
Szóval hogy a nagyobb mindigg jobb ?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DonThomasino #3004 üzenetére
Igen, visszafelé kompatibilisek az API szabványok.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
-
gzbotii
veterán
Nem is azért raknám ezt újra, mert nem ette. Hanem középútnak találom a Mannol és a Motul között.
5W40 és az 505.00 szabványt is tudja, szóval rossz nem lehet...Sok pálya miatt meg amúgy is fogyna, magas terhelésen mind...
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #3011 üzenetére
Jogos pályázol sokat és mivel a turbót is motorolaj hűti/keni kell oda az 5W40.
mod:
tibbike01: Attól függ, hogy mennyire hosszú távon tervezek a kocsival. Ha nem akkor én is vastagabb olajjal járatnám. Aztán eladni még a generál előtt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gzbotii
veterán
válasz gzbotii #3011 üzenetére
5W40 az előírás. Azt is kapja.
Nem azt csináltam/om, hogy 1L/1000km fogyás mellett kerül bele 10W45 vagy bármi, mert azt nem fogja enni...
Most fél liter fogyott 10.000 alatt. Motulbol több.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
tibbike01
őstag
Hát vesszek meg de én még mindig Magnatec 5w40re esküszök. Eddig ez a legjobb olajom minden szempontból. Tudom és sajnos sokan lenézik őt.
Tulajdonságra kopp ugyanaz, mint az Edge, talán egy hajszállal kevesebb adalék lehet benne. Talán.
[ Szerkesztve ]
-
DJ. Ru$y
félisten
Valaki ki tud segíteni egy kicsit?
VW 504.00 specifikációjú olajat kellene vásárolnom. Az alábbiak közül melyik az ajánlott inkább? (4.1 L kell elvileg a motorba.)
Motul Specific 504.00–507.00 5W-30 5 L
Castrol Edge Titanium FST 5W-30 LL 4 literes + 1 db 1 literesEsetleg valami mást ajánlanátok?
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
eTrade
tag
Hmmmm... ez már nem is olajiszap, ez törökméz kéremszépen.
-
kIsDe`
tag
Sziasztok! Lett 2. autónak egy Audi A4 B5 1.9tdi AJM. Vissza olvastam és Mágus írta a mobil1 0w40 turbo diesel olaját. Leginkább városi autó lesz időnként autópálya. Erre a felhasználásra akkor nincs jobb opció ennél és teljesen megfelel?
-
gzbotii
veterán
TDI-be 5W40-et ajánlanak. Ha ez PD-s (és úgy nézem az), akkor az 505.01 szabványt kellene tudni.
Esetleg nézz be VAG topicba is.(#3031) i-sti: AJM 85kW/115Le, rosszul írtad be.
Kicsit utána néztem, PD motorokba 5W40 az ajánlott, ami tudja az 505.01-et. és ez a legfontosabb.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
veterán
-
i-sti
senior tag
válasz gzbotii #3036 üzenetére
Ez a mobil keresője.
[Mobil Super™ 3000 Formula LD 0W-30]
Ezt az olaja listázta ki, ami 506 01 szabványt tudja.
Net ezt mondja:
VW 506.01
These oils are especially for "Pumpe-Düse" (unit injector or "PD" engines) running on extended service intervals (30,000 - 50,000km / 24 months). Oil change is indicated by the electronic service indicator.Oké, kiszállok a témából
Novum Forum Siculorum
-
tibbike01
őstag
Az autó gépkönyve vagy egy-egy gyártó olajkeresője megbízhatóbb?
Miért akartok 0w30-at egy 2000es évek elején gyártott diesel motorba, amiben biztosan 200k+ km van és eddig soha nem volt bene 0w-s olaj. Még a gyárból sem 0w-el gurult ki.
Szerintem egy normális 5w30 vagy 5w40 tökéletes választás lenne. Pl Edge vagy ESP.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #3038 üzenetére
Ha csak a hidegoldali viszkozitást viszed le azzal bajt nem tudsz okozni. Előfordulhat, hogy jobban eszi majd a motor de azt a motor kopottság okozza, nem magának a konstrukciónak a hibája. Többnyire a kezelési könyvben azért nem szerepelnek 0W-s olajok ezeknél a régebbi autóknál, mert akkoriban még egyáltalán nem volt elterjed a 0W-s olaj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz tibbike01 #3038 üzenetére
Mindenképp az autó gépkönyve a kiindulópont. Ha 5W40 van benne megadva, mondjuk A3/B4 és SL minősítéssel, akkor ilyen kell bele, ha kell VW szabvány is, akkor meg azt is kell keresni.
Azt viszont érdemes megjegyezni, ha a 2000-es évek eleji gyártást felhozzuk, hogy hasznos lehet tételesen összehasonlítani (valahol meg is volt de nem találom), hogy egy 2004-es gyártású A3/B4 -04 olaj, és egy 2017-es gyártású A3/B4 -16 olaj tulajdonságai között milyen lényeges különbségek, változások vannak. Valamint jellemzően a 0W30-ak Group IV, míg az 5W40-ek Group III olajok. Ami nem feltétlenül jelent minden tekintetben előnyt, de azért nem árt tudni, hogy jellemzően milyen előnyei lehetnek/vannak egy G-IV olajnak a III-assal szemben.
Vagyis nem azt mondom, hogy egy 2004-es autóba mindenképp jobb választás az ACEA A3/B4-04, API SL, 5W40 ásványi bázisú olaj helyett az ACEA A3/B4-16, API SN, 0W30 szintetikus olaj, de az biztos, hogy a gépkönyvben szereplő, ott megadott szabványkövetelmények az akkori elérhető szabványverziókat veszi figyelembe, miközben az egyre szigorodó követelmények az újabb olajok esetében esetleg egy alacsonyabb viszkozitású olaj esetén is képesek teljesíteni az autógyártó által 2004-ben elérhető és figyelembe vett követelményeket.mod: teljesen nyilvánvaló, hogy az A3/B4-04 5W-40 és az A3/B4-16 5W-40 között is jelentős változások történtek, az utóbbi javára, tehát konkrétan gépkönyvben megadott viszkozitástól nem eltérve is sokkal jobb minőségű olaj lesz a motorban, mint amit a 2004-es szabványok megköveteltek.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tibbike01
őstag
válasz BlacKSouL #3041 üzenetére
Egyetértek! De, az tuti, hogy a mai 0w-s menő olajokat nem a 2000-es évek elejei régi benzin motorokhoz fejlesztik...inkább a start-stop, hibrid és alacsony köbcentis turbósokhoz.
Az teljesen igaz, hogy egy mai 5w40-es olaj kenderbe veri a régi 5w40, de még lehet az 5w30-at is. Én most a legújabb dobozos Magnatec 5w40-et használom egy 2004-es Leonban és így 6000km után is azt mondom, hogy az eddigi legjobb olaj, amit használtam (Mobil, Total).
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz BlacKSouL #3041 üzenetére
És honnan lehetne megnézni hogy mondjuk 2005-ben milyen tulajdonságai voltak a olajaknak
Mert nekem 2005-ös PD TDI van gépkönyvébe csak annyi van hogy 505.01 de hogy azon belül mi
Touran 1.9 (BRU)És mióta a családban van (kb 45e Km) 0W30 as olajat kap, több mint fél éve én használom
Én főleg rövidebb távokon 25Km alatt, sok a "hideg" üzem
De én nem megyek sokat egy év alatt ha összejön 6-7e Km (ahogy számolom)Ilyen van benne
Castrol EDGE 5W-30 C3 [link], Adatlapok [link], [link]Következőleg is ugyan azt az olajat terveztem mert ezt megtudom venni nagyon jó áron(fél áron)
Tudom hogy 5W40 ajánlanak sok helyen, de ahogy írtad lehet hogy a mostani 5W30-as tud annyit mint a 2005 szabvány szerinti 5W40-es,
Vagy rosszul logikázokMost a létező összes helyen megnéztem kocsimhoz és ezt találtam de ez is németül van nem igazodok el rajta
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
gzbotii
veterán
Én most cseréltem olajat, Total ment bele újra, 6.300Ft volt az 5 liter.
Motulon is gondolkodtam, következőleg az megy bele szerintem - az is kijönne max 12.000ből.
Szűrőkből minden Mannfilter, mert az a gyári minőség, ha egy kicsivel jobb, mint a 400Ft-al olcsóbb akármi, nekem megérte.
Ha azért raksz bele olyan olajt, mert az olcsóbban kapod, éves szinten spórolsz vele nagyon max 6000Ft, és ezt egy PD TDI-nél, akkor én nagyon megnézném, hogy megéri-e esetleg, vagy aztán lesz egy gazdasági totálkar és bele kell lökd a Sebes Körösbe.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
bul07
nagyúr
válasz gzbotii #3045 üzenetére
Enyémbe nem jók a linkeltek, nem 505.01 minősítésűek
Ahogy nézed a táblázatot a 5W30-ad is szerepel, bár nem teljesen vágom miért van olyan sok fajta
Ha jól tudom a 40-es részének akkor van szerepe ha valaki nagyon sokat magas tempóban autópályán használja a kocsiját, nagy fordulat, hogy a bütykös tengely ne kopjon annyira
De biztos lesz itt aki pontosabban tudja5W40-be nem sok 505.01 olaj van(Amit meg is vennék)
[link], [link]Total-t nem komázom édesapám WV kocsijában azt jobban ette mint a sima zöld Castrol-t, szemre is mintha más lett volna
Na meg még egy dolog hogy 2005-ben milyen olaj volt az elterjedtebb ajánlott, ásványi, fél szintetikus, szintetikus
Mert ugye én is már szintetikus olajat teszek bele, ami jobb tulajdonságokkal bír mint egy fél szintetikus(#3046) BlacKSouL
Fentebbi képből neked mi jön le mi a gyári viszkozitás ajánlás a kocsihoz, miért említenek ilyen sokfajta olajat?
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Zizmand
aktív tag
Nekem a héten lesz olaj csere PDTDI-be, nekem is 505.01-es kell, én ilyen olajat vettem: [link]
Ezt a Fuchs GT1-et most rakom 3. alkalommal a kocsiba, én meg vagyok vele elégedve.Előtte próbáltam már mindkét általad linkelt olajat, a Castrolt és a Motult is, de a Castrolt csipegette, a Motul meg drága, így maradtam a Fuchsnál.
[ Szerkesztve ]
-
Tomi0703
őstag
Hali!
Faternak rendelnem kellene olajat a kocsijába. Toyota Hiace (2,4 szívódízel, 75 lóerős változat, 2L motorkód, 2000-res évjárat). Könyve nincs meg. Milyen olajat kellene beletenni? Vagy milyen szabványt teljesítsen az olaj? Ha jól tudom világ életében 10W-40-et kapott.
-
bul07
nagyúr
válasz Zizmand #3048 üzenetére
Erről az olaj márkáról még nem is hallottam, senki nem használ a környezetembe ilyen márkát
Nekem vagy 1deci fogyhatott a legutóbbi csere óta olyan 2500Km alatt
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
- Router gondok
- Autós topik
- NVMe protokollal dolgozó BGA SSD-k jelentek meg a Greenliant portfóliójában
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Crypto Trade
- Megbénítaná Kína chipgyártását az USA
- Politika
- Projektor topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpársportok
- További aktív témák...