-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
válasz Laci2277 #16000 üzenetére
H Astránál nincs külön cserélhető benzinszűrő. A tartályon belüli modulba van integrálva a szűrő, csak azzal együtt cserélhető.
Két féle van, az egyik 156 000 HUF a másik 126 000 HUFEzt megtudtam tavaly mert a szerviz3+ba tartalmazta a benzinszűrőt, de viszont nem volt számlázva így rákérdeztem anno.
-
Jofi81
őstag
válasz zolikaDB #15998 üzenetére
A Classic nem egy felszereltség. Miután megjelent a G Astra, az F Astrákat gyártották tovább a lengyeleknél Astra Classic néven. Hasonlóan a H Astra megjelenésével a G-ből lett Astra Classic II, valamint a J Astra után a H-ból Astra Classic III. Talán ezek valamivel fapadosabbak voltak, mint az eredetiek.
-
adorjant
senior tag
válasz Jofi81 #16002 üzenetére
Valamivel fapdosabbak? Én inkább Astra Light-nak hívnám. Nincs venti a klímahűtőn (kivéve dízel),rengeteg zajcsillapító elem ki van spórolva,de még a kesztyűtartó polca is... Csak az egyik kulcs távirányítós... Az egyetlen komoly fenyvertény az a motor. Iszonyatosan jól fogyaszt a Twinport.
Érzetre viszont inkább 2003 előtti Astrát vennék inkább. Sokkal halkabb,sokkal komolyabb autó érzetét kelti,még így,majd tíz év távlatából is.Egyébként a felszereltségi szintre,mint névre nem nagyon kell adni,akkoriban rengeteget legóztak az extrákkal.
-
zolikaDB
veterán
Visszatették a gyönyörű kombit: 1.7 DIT Caravan
-
fero02
veterán
válasz zolikaDB #16009 üzenetére
Ezek a motorok sztem nem valók csipre. Ha meg mégis belemész egy ilyen mutatványba, akkor sztem olyan helyre menjél, ahol a tuningot a motor képességeihez mérten állítják be.
Értelemszerűen ez drágább lesz, de kevésbé fogja csökkenteni a motor élettartamát a hülyegyerekcsip-hez képest.Amúgy nekem a 68Le-s német dízel kerreg az Fastrában, de mentem már Isuzu motorral szerelt verdával is, így sztem van viszonyítási alapom. Ebből kiindulva mondtam, h sztem kevéske az a 80 ló...
-
kisspista
senior tag
Van valakinek ELM327-autodiagnosztikai interfésze?
Tegnap kaptam egyet, de sajnos nem tudtam kapcsolatot teremteni az ECU-val. Astra G X14XE (1999)-es autón próbáltam. A szoftver felismeri az interfészt, villognak a sárga LED-ek, néha a zöld is felvillan, de megszakítja a kapcsolatot.
38400-as sebességen próbáltam először automatikus protokoll beállítással, majd végigzongoráztam minden lehetőséget, de hiába. Valahol olvastam, hogy az USB megszakításai beleesnek a 38400-as sebességbe, így valahogy eldobálja a jelet.Tudnátok ebben segítséget, vagy információt adni, hogy tudnám működésre bírni a kütyüt. Köszi!
-
TasiA
senior tag
válasz #TOTTI #16013 üzenetére
Nem annyira rossz dolog ez a chip, egy olyan motoron, ami létezik erősebb formában, de a tiédben a butított van. viszont azt nem árt tudni, hogy a megnövelt teljesítménnyel jelentősen rontod az élettartamot. Kb úgy kell elképzelni, mint, ha állandóan tipornád szerencsétlent. A hajtáslánc+dugattyúk+turbó, kuplung stb, mind megkapja a nagyobb terhelést, sőt, ha még ki is használod a + lóerőt, mert taposod neki, akkor még többet is kap az egész hóbelebanc, mint amire tervezték. Nem fog egyből szétesni, nem erre gondolok, de lehet, nem 400 ezernél jön elő a lendkerék, porlasztók, kuplung, váltó, tartóbakok, stb cseréje, hanem már 200-körül.
-
kisspista
senior tag
7.000 Ft
-
erikke17
őstag
válasz erikke17 #15991 üzenetére
Üdv, [Ide] ide ha valaki tud valami okosságot mondani megköszönöm
De a lényeg, Astra F nek a kézifékjét hol lehet állitani hogy lejjebb fogjon? Mert szét lett bontva a kézifék környékén a boritás, de semmit nem találtam, alulról szintúgy semmi se, de mondtak olyat hogy a hátsó kereket ha leveszem ott egy csavarral lehet állitani vajon igy lenne?
Előre is köszönöm[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
_seth_
veterán
válasz zolikaDB #16016 üzenetére
Rádugod a gépre és hibakód műveletek, diagnosztika ha épp az adott autóval működik. OP-COM az ajánlott, kicsit többe kerül de 99%, hogy működik.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz erikke17 #16017 üzenetére
B vectránál így megy:
A kézifékszoknya alatt van egy 10-es anya amivel a bowden előfeszítését lehet állítani. A kerék levételével oldalanként lehet állítani a fékdobban a fékpofák előfeszítését. A kereket le kell venni és lesz egy olyan lyuk a fékdobon ami nem menetes, mellette közvetlenül egy menetesnek, ezt a kettőt állítsd úgy, hogy felül legyenek, világíts be zseblámpával és addig mozgasd míg nem látsz egy olyan anyát aminek hosszú "lábai" vannak mint egy propellernek, azokat a lábakat kell egy csavarhúzóval fel-le tolni attól függ, hogy mit akarsz csinálni vele lefelé tekerve tudod levenni a fékdobot és úgy tudod gyengébbre venni azon az oldalon a féket, ha már úgyis tekergeted akár le is veheted és kitisztíthatod.
Nekem ez hátul tárcsafékes b vectránál van így, tehát az üzemifék nálam hátul is tárcsa és a dobfék csak a kézifék.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
erikke17
őstag
válasz _seth_ #16019 üzenetére
Hmmm, remek köszönöm , de akkor ezek szerint kell lenni valaminek amivel lehet egyszerre állitáni, mert azzal a csavarral csak külön külön lehet állitani.
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
_seth_
veterán
válasz erikke17 #16020 üzenetére
A kézifékkarnál tuti lennie kell valaminek amivel az együttes előfeszítést állíthatod de F astrához nem értek.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Henk
veterán
válasz erikke17 #16020 üzenetére
A középső kipufogódob felett van egy anya az első kézifékkötél végén azzal tudod állítani. De igazán jól úgy tudod belőni, hogy a kötélnél visszaállítod alapra és a fékdobon belül a kitámasztó hosszával beállítod pontosan mindkét oldalt, ha ez meg van utána még a kötél végén az anyával ráállítod, hogy a kar ne menjen fel nagyon. Ez így komplikáltabb de a legtöbben csak a kötél végén állítanak utána az anyával ha kopik a fékpofa viszont ezt a végtelenségig nem lehet mert egy idő után annyira elő lesz feszítve, hogy a kötél végén összeül a rugó és hiába húzod be nem fogja meg a kereket.
-
_seth_
veterán
F astrán akkor a kardánalagútban van ez az anya? Jól eldugták... A többi teljesen igaz Mindenhol állítani kell, persze nem kell mindig mindent egyszer ki lehet hagyni a kerekeket de ha utána is állítani kell érdemes az egészet újra beállítani. Bowdent ellenőrizni, hogy a kézifékkar behúzásával mindkét oldalon ugyanannyit húz-e a bowdenen bár lehet f astrán 1 nagy bowden van, b vectrán 2 külön így előfordulhat, hogy nem egyenletesen nyúlnak meg.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Jofi81
őstag
Mi lehet az oka annak, ha menet közben néhány percre felgyullad az olajnyomás visszajelzője, majd elalszik. Az olajszint rendben van, egy hete töltöttem utána, de most is ellenőriztem. Lehet esetleg az üzemanyagtól? Pár kilométerrel a benzinkút után jött ki először. X16XEL
-
_seth_
veterán
válasz Jofi81 #16026 üzenetére
Üzemanyagtól nem hinném, nem lehet, hogy a hidegtől? Ilyenkor már kicsivel több idő kell, hogy mindenhova eljusson az olaj.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
-
-
zolikaDB
veterán
Ez az írás állja a helyét? 1.7 DTI elektronika
Miszerint a DTI motorok vezérlőelektronikája szériahibás, és egy vagyon??? -
#TOTTI
őstag
válasz zolikaDB #16034 üzenetére
Nekem 2.0Di van turbós 3 év alatt 114 ezret tettem már bele, állítólag ezek is szarok, adagolóbajosak, most van benn 239 ezer km, de egy apró köhintése nem volt még ezalatt. Pedig az is benne van hogy 200-at vissza tekertek, vízpumpa ékszíjjal együtt, meg olaj lett cserélve, vezérműlánc még nem. Szóval az árát már behozta, és átlagos tempó 90-120, simán 7 alatt eszik, néha közelebb a 6-hoz. Tompított égőt cseréltem vagy 10-et, de semmi több..
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz zolikaDB #16034 üzenetére
Igen igaz, rendszeresen tönkremegy ezeken a motorokon ez az alkatrész, mivel elég hülye helyen van és kapja a meleget. Mivel a sok év alatt a -20-tól a +60 fokig éri minden, előbb utóbb elfáradnak a belsejében a forrasztások. Ha javítható, akkor 15-30-ezer között kérnek el egy ilyen műveletért, aki meg újat akar berakni 450-ezerért, azt megsütötte a nap.
-
zolikaDB
veterán
Na ez az!
Ezért kérdezek olyan helyen, ahol lehet kérdezni, és több szem többet lát!
Mert elolvasok egy hibajelenséget pl a Népítéleten, és nem feltétlen veszem készpénznek, mert:
1, lehet ez az 1000-ből 1 jellegű hibajelenség
2, gondatlanság, amit nem észlel a tulaj
De amikor 2x fordul elő, akkor gyanús.
Viszont ezek szerint javítható, olcsón, és ez a fő.
Vki megmondaná, h mi a különbség a DTI, DIT és CDTI motorok közt? Melyikkel érdemes vásárláskor foglalkozni egyáltalán? Előnyök/hátrányok?[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz zolikaDB #16038 üzenetére
DI és CDTI nekem bejöttek, igaz a 1.9 CDTi már 50e km után motortartó bakot kellett cserélni, bár törve is volt 22e-nél. Klímája mindkettőnek eresztett de ez már más tészta. Nekem úgy jön le, hogy igénytelen motorok. Persze meg lehet szívni, de nekem Opelekkel még mindig szerencsém volt.
Most egy 1.3CDTi Corsa D VAN-ra pályázok. Remélem szerencsém lesz vele, végső alternatíva egy ugyanilyen Grande Punto.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
#TOTTI
őstag
válasz fero02 #16040 üzenetére
A Grande Punto és a Corsa D 70%-ban azonos alkatrészekből készült, a motor Fiat, a váltó ugyanaz, fogásra, az Opelben is Fiatos, lötyögős hosszú a rúd. Midnegyik 90LE nem tudom súlyban van e különbség, de a légellenállás, stb is ugyanaz. Pl. kormányösszekötő visszahívásnál Opelt, Fiatot egyaránt kellett vinni. De nem gondolom, hogy érzékelhető lenne a különbség. Lehet pár LE, pár 10 kiló, de nekem ez nem számít majd. 1-2 évest akarok, max. 50-60e km-el, amelyikből szebbet találok azt veszem.
(Nem akarok kötözködni, de remélem nem is olyan a hangnem, próbáltam már mindet vezetni hasonló, hideg motorral eddig egyikben sem néztem mit bír.)
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #16040 üzenetére
Ez sok mindentől függ. Én pl. pont a fordítottját tudom elmondani, Opel Astra vs. Fiat Stilo, 1.9 Dezső, 120LE. A Fiat kimondottan lusta.
Érzésre meg azért mehet jobban, mert zajosabbak belül. Ha versenyeztetnéd őket, nem jönne ki.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-
zolikaDB
veterán
Uhh, mire jó egy 1.3-as dízel moci??
fero02: én nem tudom, de érdekel a dolog!! Milyen motor?[ Szerkesztve ]
-