-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tacso
aktív tag
válasz helkis #20999 üzenetére
Hibakód kiolvasás X-es motorkódnál: [link]
Amúgy X-es motoroknál nem elektromos (potis) a gázpedál, hanem sima bowdenes.
Első körben én megnézném nem szív-e fals levegőt valahol, EGR szelepet kipucolnám, akár még egy ECU reset (akku le) is segíthet.Hopp megelőztek...
[ Szerkesztve ]
No Stress on Cres - I love my Cruze
-
-
helkis
addikt
válasz sziada5925 #21000 üzenetére
a kiolvasás nem jött be, semmit nem csinál... ill. u.a van mint tegnap, kis gázadásra indul, különben nem.. meló előtt elviszem egy körre itt a 8-ason, meglátjuk mi lesz..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Rotor82
aktív tag
Sziasztok!
Astra h 1.4 benzines, 2009 évjáratú autónál mennyi km elteltével eszik meg 1, vagy 2 liter olajat?
Egyáltalán mennyi fér bele maximum?
Úgy vettem észre, hogy igen-igen eszi az olajat... Pontos infót még nem tudok, de majd utánaszámolok.
Jelenleg 5w30 van benne.Köszönöm a válaszokat előre is!!
-
sziada5925
aktív tag
-
Rotor82
aktív tag
válasz sziada5925 #21005 üzenetére
1,4 Twinport
105ezer km van benne.
Hogy mikor cseréltem, azt már pontosan nem tudom, de felírtam valahova, majd megkeresem. -
helkis
addikt
válasz sziada5925 #21005 üzenetére
köszi, ha esetleg járok arra lehet megkereslek..
szerk: ja. majd elfelejtettem, kicsit megjárattam a kocsit, kopp-kopp, azóta nem fulladtam le még sehol..
(#21004) Rotor82 : - mióta van benne az 5w30-as? esetleg egy 10w40-est kéne kipróbálni, illetve egy kompressziómérést, amúgy jól megy a kocsi? vagy lehet csak elfolyik valamerre..
[ Szerkesztve ]
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Pitu
aktív tag
válasz helkis #21007 üzenetére
A "kikormolás" nekem is segített már.
Rotor82: Ha rendszeresen karban volt tartva, a 105ezer km nem sok szerintem. Lehet rosszul emlékszem, de a gyári adatok szerint az 1000km/1L-es fogyasztás még belefér (sajnos). Olajcserét én 9-10ezer km-enként vagy évenként végzek.
-
válasz Rotor82 #21004 üzenetére
a gyári előírás valóban 0.7-1l/1000 km között van, motoronként változó, de ez csak azt jelenti, hogy ha ennél kisebb a fogyás, akkor a gyár nem hajlandó gariban foglalkozni vele.
az optimális eset az, ha két olajcsere között egy litert eszik meg a motor, mert akkor pont jól jön ki az utántöltés.
magánvéleményem az, hogy 8-10 ezer kilométerenként 1 liter az elfogadható, ha annál több, akkor javítani kell. szelepszár szimmering csere, ilyenek.
az olajfeltöltés mértéke változó, 3.5-4.5 liter körüli ezeknél a motoroknál. de ez erősen típusfüggő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz helkis #21007 üzenetére
"kicsit megjárattam": felszállt a nato légierő miattad?
amikor egyszer sok idő után megint a kezem közé kaptam az astrámat, akkor elég lomhának tűnt.. a józsai shell kúttól a polgári elágazásig mentem vele az m35-ön egy lendülettel 3-ban padlógázon. utána már nem volt lomhaEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tacso
aktív tag
válasz Rotor82 #21004 üzenetére
105.000 km-nél nem szabadna ennie az olajat, ezek már nem a régi 1.6-os "nagy tűrésű" motorok. Egyébként ha 15.000 km alatt megeszik 1 l-t az még nem vészes.
Szerintem cserélj mihamarabb olajat és figyeled 1000 km-enként meleg motornál az olajszintet. 3,5L kell bele. Az 1.4 Twinportba csak 5W-s, vagy 0W-s Dexos2, GM-LL-A minősítésű olaj való. A 10W-s olajat el kell felejteni a gyári 30.000km-es csereperiódussal egyetemben![ Szerkesztve ]
No Stress on Cres - I love my Cruze
-
myke009
csendes tag
Sziasztok
Remélem tudtok segiteni ,2008 h astra caravan ,2000 es fordulat felett környékén nyikorog valami a motorban ,nemtudom mi lehet !Voltam ma az autószerelőnél és ő halott mást is mondta hogy porlasztó csúcs csere (nem olcsó) .De az autó lomha lett valamitől!! Tudna valaki egy jó autószerelőt ajánlani ? vagy mi lehet a gondja ?(autószerelő halja : olyan hag mintha fogaskerekek müködnének olaj nélkül!Náluk volt olajcserén 1 éve !) -
zolikaDB
veterán
válasz realmadrid #21013 üzenetére
Igen.
myke009: KonzolKartel majd segít, de ez véletlen nem kettős tömegű lendkerék, ez a fogaskerékrecsegés-hang? -
Rotor82
aktív tag
válasz zolikaDB #21012 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a választ, azt sem tudom kinek válaszoljak! Rendesek vagytok!
Tehát a kocsit egy éve vettem 95.000km-el. most 105.000km van benne.
És elnézést a félretájékoztatásért, javítanám magamat, mert nem 5w van benne, hanem "vatoil syntech 10w-40" .
ez tavaj nyáron lett bele töltve (4L), és most a nívó alulról az utolsó pöcköt, vagy jelzést mutatja. Tehát majdnem elfogyott benne.És hogy az előző 3 évben mi történt vele, azt nem tudhatom, mert mint azt írtam egy éve vettem 3évesen (flottás).
És a szervízkönyv szerint 3x volt benne olajcsere 5w30. -
Rotor82
aktív tag
válasz sziada5925 #21020 üzenetére
Akkor vissza állok szerintem valami 5w típusúra.
Egyébként itt egy kép a nívóról, hogy mennyi olaj van benne jelenleg: [link] -
őstag
válasz myke009 #21018 üzenetére
Mikor hallod a hangot? Gáz adásnál is jelentkezik? Ha gáz elvételkor hallod, akkor szinte biztosan a váltó.
Egy csapágyat kell kicserélni, nem nagy tétel.szerk.: Ja, hogy lomha is az autó . Ehh. EGR, MAF kipucolás volt?
Hibakód van? Ha nem olvastátok ki, akkor nézd meg magad.
Fék+padlógáz és gyújtást rá, ekkor kidobja a hibakódokat.szerk2.: pedig a jelenség amit leírsz, az váltó csapágy gyanús, de attól elm. nincs teljesítmény vesztés.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
válasz KonzolKartel #21022 üzenetére
"Egy csapágyat kell kicserélni, nem nagy tétel.": nekem is úgy indult a múltkor, hogy csak a gyertyákat kell kicserélni, nem nagy tétel igazuk volt, a gyertya végül már nem volt nagy tétel a számlán
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
myke009
csendes tag
válasz KonzolKartel #21022 üzenetére
Elvileg nincs hiba kód ! saját szememmel nem láttam ,ezt mondták!nem hiszem hogy bármi ki lett volna pucolva ! nem tudok róla
-
myke009
csendes tag
válasz KonzolKartel #21022 üzenetére
Elvileg nincs hiba kód ! saját szememmel nem láttam ,ezt mondták!nem hiszem hogy bármi ki lett volna pucolva ! nem tudok róla csak akkor ha gyorsitok és visszaengedem a gázt ilyenkor van hangja és persze váltáskor!
-
őstag
válasz myke009 #21025 üzenetére
Nem vagyok egy nagy szaki, csak annyit tudok, ami rám ragadt, de szerintem baromi nagy hülyeség a porlasztócsúcs ezeknél a hibajelenségeknél.
Z19DTH-nál ezek a leggyakoribb hibák(mind volt nálam).
Szerintem két különálló hibád van. Az egyik valószínűleg a váltó. Ennek a darálását hallod. A másik pedig lehet akár az EGR szelep, MAF, vagy MAP szenzor, illetve szívósor kormolódás, és akár még sok minden más, de ez a négy dolog baromi gyakori.
Csináltam egy képet, hogy mit hol találsz. Gagyi, de valamire csak jó. Gugliból szedtem, a piros karikázás nem én voltam.Először nézd meg a szívósort, hogy rajta van e a rudazat, ami mozgatja a pillangószelepeket, ha rajta van, akkor is érdemes megfigyelni, hogy rendesen mozognak e a szelepek. Tud e nyitni illetve zárni rendesen.
Mivel az EGR átküldi még egyszer a kartergázt a motorba, így szívósorban hihetetlen mértékű lerakódás lehet, ami kinyírja a szívósort, sőt tovább jut a hengerekbe...
Ha nem a szívósor, akkor nézd meg ezeket, hátha.
Maf, Map szenzort érdemes féktisztítóval(1-1 flakon tutira) kitisztítani. Ecsettel, illetve semmi mással ne érj hozzá, csak a féktisztítóval fújd közelről.
EGR-t szedd le(én le is dugóztam), nézd meg mennyire van lekormolódva. Ha annyira nem vészes, akkor csak tisztítsd ki.
Remélem valamit tudtam segíteni.[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
aLávaló
csendes tag
válasz Rotor82 #21017 üzenetére
Szia,
A családba került hasonló kilométerrel(most 114e) egy 1.4-es 5 ajtós H Astra. Ahogy látom nekünk is eszi az olajat, kevesebb mint 2 év alatt 25e km-t tettünk bele. Évenként cserélem amúgy az olajat. 7-8e felé a nívópálca aljára ér...
Ami rossz, de sajnos egy Opel(GM) motornál előfordulhat...már említett 1l/1000km gyári bullshit![link]
Opel gyári Dexos2 5W-30 5lA taktikám a következő. Veszek egy ilyet 5 lityis kiszerelésben. 3.5l belemegy a maradékot meg utánatöltögetem. Így elmegy 15e-t akár többet is. Elvben ez "longlife" olaj és akár 30e-t is elmehet így. A szervizkönyv szerint a 85es szervizig volt 3 olajcsere...szerintem túl sokat engednek a gyártók. Bár igaz az első tulaj hosszú utakra használta ahol akár meg lehet kockáztatni a hosszú periódust.
15e-nél többet egy olajba én nem teszek bele. Nálam vegyes a futásteljesítmény.Remélem így elketyeg a motor hosszú évekig és nem kell megbontani. És elfogadom, hogy ez ilyen. Ha nem fogja kibírni 5 lityóval a 15 ezres periódust akkor bontok addig nem...szerelőm és a net tanácsára.
Ez hátha segít neked.
-
Janoss
csendes tag
Sziasztok! '98-as 1.6 16V Astra G-m van és mióta beköszöntött a hidegebb idő a vízhőmérő mutatóját külön mutatvány elmozdítani a kiinduló pontról. Pontosabban, ha a fűtést rátekertem akkor vissza esett (de legalább meleg volt) 3 hete vizsgázott az autó és ha már ott volt jeleztem a problémát. Jópénzért termosztátot cseréltek benne, de semmi nem változott. Azaz mégis! Most már fűtés nélkül sem igen mozdul a mutató. Indítás után hamar melegszik a befújt levegő és az alapjárat is visszaáll. Nem mondom, hogy szétégeti a fűtés az arcomat, de meleg lesz rendesen. Vajon hány foknál mozdul a mutató és az alapjárat majdnem hideg motornál is visszaáll?
-
myke009
csendes tag
válasz KonzolKartel #21026 üzenetére
köszönöm holnap neki is esek! Remélem jó idő lesz ! szar kint a hidegben ! ecn 50074 ecn 380004 ezeket irta ki
-
sziada5925
aktív tag
válasz Janoss #21028 üzenetére
Amikor megmozdul a mutató, már ~70 fokos a motor, tehát majdnem üzemmeleg. Jellemző, hogy a többi típushoz képest lassabban melegszik, télen méginkább.
Milyen márkájú termosztátot raktak bele? Sajnos elég sok a selejt. Általában a német gyártmányok a megbízhatóbbak.Üdv: Ádám
-
őstag
-
helkis
addikt
válasz helkis #21007 üzenetére
tegnap este melóból hazafelé már megint fulladozott..
ma reggel cseréltem egy ac-pumpa-relét, , illetve léptettem a gyertyákat eggyel előre+felülvizsgálat+tiztítás = szinte megtáltosodott a kocsi. remélem így is marad!egy kérdés egy ac-relé mennyi km-t/üzemórát bír ki?
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
-
helkis
addikt
válasz sziada5925 #21036 üzenetére
NGK-k, kb 1hónaposak, csak volt egy kis gixer a csere előtt, ezért ellenőriztem őket, valszeg nem ettől javult meg.. ma hazafelé is teljesen kóser volt a verda!
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz sziada5925 #21040 üzenetére
Az azt jelenti, hogy egy olajcsere-intervallum alatt kétszer megenné a teljes olajmennyiséget? Igazán baráti.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jim Tonic #21041 üzenetére
igen, ezt jelenti, mert juzer fuggo is
aki tiporja, annak magasabb hoterhelesen magasabb az olajhomerseklete is, ekkor pedig az olaj vizkozitasa csokken, sokkal konnyebben megeszi a motor a gyuruk mellett annelkul, hogy keken fustolne az auto kozben
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zolikaDB
veterán
Astra G ködlámpában izzót cserélni hogyan kell? Lököst le kell venni?
-
őstag
Ma elvittem kicseréltetni a csapágyakat a generátorban.
Fél órán belül hívtak is, hogy a csapágyakat inkább tartsam meg egy új generátorhoz, hátha még szükségem lesz rá...Állórész, diódasor, feszszabályzó halott. Nem értem, hogy akkor eddig hogy volt elég töltésem...
K.O vagyok már ettől az autótól.Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
őstag
válasz KonzolKartel #21047 üzenetére
Egy dolgot nem értek, ebben kérnék egy kis segítséget, vagy inkább megerősítést.
Ha értelmezitek a képet, akkor látjátok, hogy a vezető görgőn(barázdázott) igazából nem is a szíj azon oldala fut, amin a barázdák vannak, így mi a p*cs értelme van ott egy vezetőgörgőnek?
Ez olyan szinten megzavart, hogy a végén már teljesen azt hittem, hogy felcseréltem a görgőket, és ott sakkoztam vagy egy órát ezen...Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
sziada5925
aktív tag
válasz KonzolKartel #21048 üzenetére
Szerintem a szíj feszessége miatt kell oda az a vezető görgő.
Üdv: Ádám
-
tomyoy
senior tag
válasz KonzolKartel #21048 üzenetére
az direkt van úgy, hogy a nagy tárcsára minél jobban ráfeküdjön( ne tudjon megcsúszni), ha az egyenesen menne föl a generátorhoz akkor megcsúszhatna, mivel a "cs" a hajtás... a fölső "g" meg azért van, hogy ne rezonáljon be merevebben tartja.
nyiknyiknyiknyik