-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TasiA
senior tag
Sziasztok!
B Vectrásoktól (esetleg C-s is) kérdezném, hogy nektek mennyire eszi a hátsó gumikat a vas? Mondjuk én csak (95%) pályázok és 6-8000 ezer km alatt fűrészfogas a gumi belseje. Az autó ültetve van, gyári Irmscher futómű. Nekem feltűnően nagynak tűnik a hátsó kerekek dőlése, rohadtul terpeszt. Futóművesnél voltam, szerinte hibátlan, de ha jól láttam, csak az összetartást nézte elöl.
Igen bosszant a dolog, nem tudom mi lenne a megoldás.
Köszi!
-
F_Gergely
őstag
B Vectra kombi hátsó ablaktörlő gumit hol lehet venni? Vagy ez egyben van magával az ablaktörlővel? Sajnos a gumi elég rossz állapotban van, cserélném csak nem tudom hol lehet ilyet venni? Tesco, benzinkút?
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #26006 üzenetére
köszönöm, meg is rendeltem eredeti opel ablaktörlőt, remélem jó lesz
-
soo277
őstag
Karácsonyi ajándékom(unk) ASTRA G 2.0 dti16v 2003
Egy nagyon megbízhato 1.4 16v F astrát váltot,(ami azota is megvan
BT: wersoo#21211
-
realmadrid
aktív tag
Skacok, cserélt már valaki visszapillantó tükör külső burkolatot H Astrán ? Le tudná írni a menetét ?
A sas nem vadászik legyekre
-
nagyon.
"szerinte hibátlan": nem hibátlan, hanem megfelel a gyári előírásoknak.a probléma megoldására a gyár a túlfújást javasolja, ez kismértékben segít. vagy inkább semennyire sem.
egy megoldás van: sűrűn cserélni kell az első és a hátsó párt, egy szezonban minimum egyszer, de inkább kétszer, ha sokat mész. ez alatt azt értem, hogy amikor leszeded a télit és felrakod a nyárit, akkor cserélsz, meg még további egy vagy két alkalommal.érdekes módon a télinek nem zabálja le a peremét, csak a nyárinak és azokból is csak a jobb minőségűekét.
a túlfújásból meg az a probléma szokott keletkezni, hogy mindig veszekedni kell a gumisnál, mire felfogják végre, hogy a kettő vagy a kettőkettő kevés. volt, amelyiknek meg kellett mutatni a tanksapka fedelében a táblázatot és akkor se hitte el, olyankor kicsit kiabálni kell. Én 3-3.1-et szoktam az elejébe fújni/fújatni és 2.9-3 között hátulra. gyakran leteherautózzák ezért az autót
szerk: nekem minden gyári az autón
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
soo277
őstag
válasz realmadrid #26014 üzenetére
Szia
nézd meg ITT
én mindig innen rendelek,megbizhato,és jo minöségüa termék.BT: wersoo#21211
-
Jim Tonic
nagyúr
A Vectra marhán terpeszt, mint egy BMW, a C még jobban, mint a B. Cserébe nem esik le az útról. A gumikat nekem zabálja. A télieket nem annyira, de ez inkább az Michenlin Alpine érdeme. A nyáriak viszont brutálisan félrekopnak. Az ültetés óta talán kicsivel rosszabb lett, de nem vagyok biztos benne.
Bambano: ez érdekes, a télit neked sem eszi? Nem értem.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
nzozz
aktív tag
Sziasztok!
2007 -es Astra G Z14XEP motorban kb. mennyibe kerül a hidrotőkék cseréje? Indításkor egyre hosszabb ideig és egyre csúnyább hangon csörömpöl. Kb. 3-4 sec után már teljesen csendes.
A Fuchs titan GT1 pro flex 5W-30 olaj mennyire ideális választás az említett motorhoz? Szeptember környékén lett erre cserélve az motorolaj, ennyi idő alatt "eltűnt" 2 nívó jelölésnyi olaj. Nem füstöl, egyéb probléma nem tűnt fel. 150 000km van a motorban, mindig 5W-30 volt benne. (2. tulaj vagyok)
Mi lehet a baj?[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
biztos hogy hidrotőke?
nekem pont fordítva van indításkor jó és üzem melegen csörögnem a vezérműlánc csörög? az szokott indítás után pár másodpercig míg helyre nem áll az olajnyomás
lehet kinyúlt, laza a lánc, mikor volt lánc cserélve?"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #26015 üzenetére
Hali!
Hát, én havi 8-10 ezret megyek, igen sűrűn kell cserélgetnem, mert már nagyon borzasztó volt hallgatni a vrumvrumvrum-ot, ezért átcseréltem. Azóta mentem 6-8 ezret és mintha kezdene hangosodni a hátsó is. Meg is simogattam a belső felét, érezhetően fűrészesedett, szal rakhatom vissza a szart hátra és a majdnem szart előre. GoodYear all season van rajta, ez volt hozzá. Mivel még 6 mm-es nem akartam cserélni.
Na most akkor jól bevásároltam ezzel a masinával. Fogyasztással sem vagyok kibékülve, kényelmetlen is hosszútávon, meg a gumit is zabálja. (és az olajat is töltögetem szépen) Asszonykám meg vígan boldogan, csak elfordítja a kulcsot és minden gond nélkül ide-oda farolgat az A Vekivel.Az A veki is ezt művelte a hátsó téli gumikkal de ahhoz kellett 35 ezer km. Azért nem ugyan az.
de az tény, hogy úgy áll az úton mint a cövek, kombi létére. EZ volt az első, ami átülve azonnal feltűnt,. Úgy kanyarodik, mint egy álom.
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
Nekem a téli gumi az Michelin Pilot Alpin, a nyári most Continental SportContact (volt, mert ennek annyi).
Én most 15km-re megyek a munkahelyemre, ebből kb. 10 városon kívül, 6.5l a fogyasztásom télen. Marhára elégedett vagyok vele.
Sajnos van pár dolog, ami jön:
- olajcsere (nálam az 7l 5w30 + bazi nagy belső szűrő)
- ablaktörlő motor cseréje
- izzítógyertyák (6db, kb. 40e lesz)
- valami zörög a váltónálMost családprojekt van, csere nem jöhet szóba. Majd utána.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
hdman
őstag
válasz Jim Tonic #26024 üzenetére
Pilot Alpin nagyon jó, nálunk a Grande Punto-n volt 15"-os, tökéletesen elégedett voltam vele, amig totálkárra nem törték
Nyárra nekem is kell valami gumit vennem 225/45/R17 méretben.
A fogyid marha jó
Milyen izzitógyertyát tervezel? Én nemrég vettem 4 bosch-t, elégedett vagyok velük.
Január 3.-án megyek az ajánlott szerelőhöz, kiváncsi vagyok mit mond
Sopron city :)
-
válasz diablo1984 #26017 üzenetére
ezen dühöngök évek óta, gyakorlatilag mióta megvan a veki, hogy a sok okostojás mindig jön ezzel a szerintemmel. gumiszerelők is.
a guminyomás nem szerintemen alapszik, hanem kinyitjuk szépen a tankbetöltő fedelét és megtekintjük az odaragasztott táblázaton a gyári előírást. Az nálam üres autónál 2.8/2.8. kibicek pedig nem ugatnak bele, mert rettenetesen unom. mindig többet fújatok bele 5-10%-kal, ami százalékosan nem sok, mert mindig minden kerék engedi valamennyire a levegőt. Ha a 2.8-as gumi kap még +10%-ot a gyári előíráshoz képest, akkor 3.1 lesz belőle. és teszek rá magasról, hogy ki "szerint".
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
havi 8-10k-nál lehet, egy hónapot sem érdemes várni a cserével.
nekem az eleje lekoptatja a fűrészfogat, úgyhogy ha gyakran cserélném, nem lenne túl zajos.
a good year vector meglehetősen rossz értékelést kapott az adac gumitesztjén, én levenném róla, ha lehet.
nekem 8 ezrenként belemegy egy doboz olaj, nem tudsz vele mit kezdeni, el kell viselni. mondjuk én mostanában keveset autózom, évi időszaki szerviz van, meg egyszer egy évben felöntöm olajjal és kész.szervizben is azt kezdték játszani, hogy nem töltik maximumra az olajszintet, merthogy az valami bajt okoz, és nem szabad. ami természetesen marhaság, nincs nyomás alatt az olajkarter, tehát nem tud semmi gondot okozni. így először fél liter olajat zabál le, akkor beleöntök ez egész dobozzal, és azzal már elmegy következő szervizig.
majd ha raksz alá rendes gumit, rájössz, hogy kanyarodik én is így jártam vele, egész jól ment az autó azzal a gumival, amivel vettem, majd következő nyárra kapott pirelli pzero nero-t. akkor rá kellett jönnöm, hogy a gyorsulásról és lassulásról alkotott fogalmaim tévesek
(#26018) Jim Tonic: elképzelésem sincs, hogy a télit miért nem eszi... mondjuk a téli nekem forgásirányos szokott lenni, a nyári meg külső-belső oldalas.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
soo277
őstag
Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek
BT: wersoo#21211
-
_seth_
veterán
Szintén B veki szintén irmscher futómű, már a 100 ezredik kilométerhez közelítek vele és nem eszi a gumit.
Hátul akkor dől nagyon a kerék amikor a szilentek már jócskán csereérettek. Ami konkrétan a dőlést okozza az a keréknél található legalsó vasmagos szilent.
2 éve lézeres futómű beállításon hozták ki nekem is, hogy pirosban van a hátsó jobbos kerék de hátul nem állítható, kicseréltem a szilentet, idén nyáron vittem ismét lézeres futóműbeállításra és hibátlan az a kerék ellenben a másiknál látható volt, hogy a korábbi méréshez képest romlott, kicseréltem azóta ott is a szilentet
A télim goodyear ug7 gyári méret 15-ös gyári kerékkel nem kopik félre, újonnan vettem a gumit és arányosan kopott eddig. A nyári gyári 16-os keréken fulda carat progresso is szépen kopik. Amíg a nyári is 15-ös volt azon sem láttam rendellenes kopást.
Nekem főleg főút de pl augusztus második felében belement 2700 km autópálya hirtelen és semmi sem tűnt fel azóta sem.Hátul terpeszt vagy az első kerekek is? Nekem csak hátul látni. Piros vagy sárga rugós? (Piros 30mm, sárga 40 mm ültetés, nekem piros van) A teleszkóp és a rugó is irmscher vagy csak az egyik?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Ivan15
senior tag
a füreszfog szerü kopäs a gumin tulterhelesnel jelenik meg: pl. amikor rossz dölesszög miatt nem a teljes felületen egyenletesen fekszik az uton es igy az egyik oldal füreszfogas lesz = tulterhelt a gumi, mert az eröt az egyik fele (nalad a beslö oldal) teszi az utra, ott jobban is kopik: füreszfogasan kopik: be kell majd allitatni
[ Szerkesztve ]
-
válasz diablo1984 #26030 üzenetére
először is te max. a te könyvedben tudod megnézni, nem az enyémben, pláne nem az adott autó konkrét táblázatát, ami a kasztniba van ragasztva.
másodszor alapból hajíts ki minden olyan véleményt, ami szerint hátra nagyobb nyomás kell, mint előre. 940 kiló az első tengely terhelése, 620 a hátsóé, menetkészen. Következésképp lehetetlen, hogy értelmes keréknyomás javaslat legyen, ahol hátra nagyobb nyomás kell, nem fullra pakolva.tekintve, hogy a kibicek véleménye azt sugallja, hogy nem tudok olvasni vagy matematikai alapműveleteket elvégezni, ezt személyes sértésnek veszem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26032 üzenetére
vectra c kombid van? nekem is! nehogy azt hidd, hogy mindegyikhez külön könyvet csinálnak egyenként! üresen 2,3 előlre, 2,4 hátulra, ha televágod emberrel és csomaggal, akkor is a hátsó tengely terhelése nő nagy mértékben, az első elenyésző, mert a motortért nem pakolod meg! épp ezért kell a hátsóknak magasabbnak lennie, mert oda is bepakolhatsz! szerintem egy motor hány kg? és egy akkora picsa üresen, mint ami a vectra alatt van? plussz hátul van a tank is! a gumiknak is van egy max nyomása amire tervezték és tényleg a c-s gumikat kell 3 fölé fújni, de azok súlyt visznek!
engem nem zavar, ha hülyének tartasz és a leírtak átgondolása után sem adsz nekem(és a gyárnak) igazat, nyugodtan tolhatsz bele 3 bar-t, ha neked úgy jobb....
BÚÉK!
-
Calogero
addikt
válasz diablo1984 #26033 üzenetére
nem kombia van, igazi GTS-se van.
-
TasiA
senior tag
válasz Ivan15 #26031 üzenetére
Én eddig meg pont fordítva olvastam mindenhol. Mivel leginkább terheletlenül járok és 130-150-el autópályán, ezért alakul ki, mert leginkább csak forognak, meg fékeződnek a hátsó kerekek. Na mind1.
Na most levettem az összes kereket, elsőket hátraraktam. Igazából alig észrevehetően lett fűrészfogas a hátsó, viszont a 4 körül csak 1 az ami nem picit fűrészfogas, valszeg az a zajos gumi. Kezdem azt hinni, hogy csak én fújom fel ennyire ezt a dolgot, mivel vásárlás után cserélve lett ez-az, szilentek is, lehet ez még a vásárlás előtti időszak eredménye. Le van tojva, nyárra, amúgy is szeretnék normális "nyári" gumikat, nem ilyen 4 évszakos szart. Addig meg kibírom -
TasiA
senior tag
válasz _seth_ #26029 üzenetére
Piros, dehogy milyen gátló,azt nem tudom. Szerintem még a gyári lehet benne, igen rozsdásnak tűnik, de sima fekete, feliratot nem nagyon keresgéltem rajta (hátsó). Elöl nem dől, inkább hátul. Ezt a szilent dolgot még átnézem, lehet cseréltetem is, bajom nem lesz. Melyik is ez pontosan? Viszont fura, mintha a segge lentebb lenne,mint az eleje, ha oldalról nézem.
-
diablo1984
veterán
válasz Calogero #26034 üzenetére
az sem lehet kicsi, de a könyv univerzális, benne van a kombi és limuzin változat adatai is, ha grs, akkor min 16-os kerekek vannak alatta, 2,3-2,4 és 2,3-2,9 van leírva feketén fehéren, a 205/55 r16-os téli kerék nyomásra írja a hátsót 3barra terhelésnél, az első 2,4 ott is!
-
válasz diablo1984 #26033 üzenetére
nem kombim van, c1-es gts-em van.
valóban nem csinálnak mindegyikhez külön könyvet, de a könyvekben külön táblázat van a gumiméret, a váltó, a kivitel szerint és a motor mérete szerint, motorkód alapján. tehát az sem igaz, hogy 2.4 mindig és pont.
bocs, de annak tartalak, ha többszöri figyelmeztetésre sem akarod elfogadni, hogy a guminyomást az aktuális példány kasztnijára ragasztott táblázat dönti el, minden más csak pletyka.
a tank a hátsó tengely előtt van, kevesebb, mint hatvan liter, az 0.7-es sűrűséggel számolva nincs fél mázsa sem. ezt akár ahhoz is viszonyíthatod, hogy én 1.3 mázsa vagyok, ehhez képest a benzin kb. semmi.
az igaz, hogy hátra sokat lehet pakolni, ezért is adnak meg a táblázatban több terhelésre adatot. én a kevés személy, alacsony terhelést szoktam nézni, mert ritkán ül benne a család, a kiskutya meg a komód.
"adsz nekem(és a gyárnak) igazat": a gyárnak igazat adok, neked nem. és remélem nem azon megy a vita, hogy 0.2-0.3 barral túl szoktam fújni a gyári ajánláshoz képest a gumikat, mert úgyis ereszt mindegyik.
A gumikat alapvetően nem nyomásra tervezik, bár a számítási folyamat vége tényleg nyomás. A gumikat sebesség és terhelés indexre tervezik, a terhelés-index megmondja, hogy a gumi hány kiló tömeget képes elviselni. a tömegből, a szélességből és a gyártó által ideálisnak tekintett keresztmetszetből kijön az elvárt guminyomás. Tehát ha az autómba beleraknak egy klímát, változni fog a gyári előírás.
Te tudod, hogy mi van az én autómban? nem hiszem. következésképp az erőlködésed az irreleváns számokkal pletyka kategória.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
A gyári irmscher teleszkóp is fekete csak minden más is, a közepén kellene lennie mindnek egy matricának irmscher felirattal és kóddal na de nem a teleszkóp miatt kopik félre a gumi így mindegy is
A hosszlengőkar kerékagy felőli alsó vasmagos szilentjére, de a felső is fontos, hogy jó állapotban legyen. Egybként autós alkatrészárakhoz képest filléres tétel érdemes lecserélni őket újra.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
válasz diablo1984 #26033 üzenetére
erőltetném még azt is, hogy írtam, mennyi a tengelyterhelése az autónak.
ez nem gépkönyv meg nem álmodozás, hanem konkrétan megmértem. tehát nem pletyka.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz bambano #26039 üzenetére
valszeg az van a könyvemben is, mint a tanksapkádban, ha mind a 2 opel, akkor biztosan! mint írtad te a terheletlent szoktad nézni, az hol van neked 3 bar? meg mit jelent a maximum+0,3 bar neked? ha pattogni akarsz, akkor hajrá, egy ekkora kasztnival élmény a szar úton kocsizni, de kinek a pap, kinek a papné!
de azt leírni, hogy 3,2bar egy személyautónál normális szerintem baromság! gondolom a tanksapkán lévő táblázatot tudod is értelmezni, gondolom nálad repkedhetnek a 3bar-os értékek!
nekem mindegy, hogy te egy makacs ember vagy, toljad bele a 3 bart, az úgy pont jó!
mod: örülök neki, hogy lemérted, akkor az sem jelent neked semmit, hogy az első a kormányzott kerék, ami ennek hatására tud is fordulni, ami már irányú terhelésnek is ki van téve, meg hasonlók, más a dőlésszöge, összetartása van, meg mittudoménmi! a gyárban(gyárakban) tudják mennyi kell bele, nekem az eddigi autóimban bejött mindig! ha te okosabb vagy mint a gyár, akkor hajrá, csak keményen!
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #26041 üzenetére
független ez is
B veki futómű -
-
válasz diablo1984 #26043 üzenetére
"valszeg az van a könyvemben is, mint a tanksapkádban": biztosan nem, mivel a könyvben többféle modellvariációra van adat, a betöltő nyíláson meg egyre.
"meg mit jelent a maximum+0,3 bar neked?": mi lenne, ha elolvasnád, amire reflektálsz? vagy megpróbálnád megérteni? ez utóbbi jól láthatóan nem sikerült eddig.
"de azt leírni, hogy 3,2bar egy személyautónál normális szerintem baromság! ": helyes, akkor ne írd le többet, én sem írtam ilyet. vagy mutasd meg, hogy hol, de ne félreértelmezés legyen.
"ha te okosabb vagy mint a gyár, akkor hajrá, csak keményen!": ezt a mondatodat mire alapozod? mondd már meg, hogy hol írtam bármi olyat, ami alapján ezt megalapozottan leírhatod?
mozog bennem egy félelem, hogy a válaszod megint funkcionális analfabétizmuson fog alapulni, de próbáljuk meg, hátha meglepetést okozol.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Calogero
addikt
válasz diablo1984 #26043 üzenetére
Én azt mondom mindenki maga tapasztalja ki hogy mi a jó és az autója számára.
Én sem a gyári értékre lőttem be a gumikat. Végig próbáltam amit könyve írt. komfort beállítást is 2.0-2.0 illetve a ECO-t ami gyár szerint legjobb fogyasztást adja 2.5-2.5 Nha nálam itt fogyasztott legtöbbet.
2.0-2.0 esetén meg úgy nézki a mintha defektes,lapos lenne.nyári :205/55 R16 MICHELIN Primacy HP (MO kivitel)
téli: 195/65 R15 Continental WinterContact TS810 Az utolsó évét futja, még nincs elkopva de kora miatt (6.éves) cserélem jövőre Continental WinterContact TS850-reÉn 2.4-2.4-et rakok a gumikba (hidegen)
-
_seth_
veterán
válasz bambano #26041 üzenetére
Merev persze mint egy kisteherben, sőt mi tőbb taposólemez sincs mert lábbal hajtjuk
"A hosszlengőkar kerékagy felőli alsó vasmagos szilentjére" Ebből kiderül, hogy mi van hátul
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Rubik kocka
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Politika
- A lengyelek szerint az Amazon félrevezette a vásárlókat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- További aktív témák...
- Roborock S7 Max Ultra Robotporszívó és felmosó (2in1)
- Delonghi Magnifica ESAM 3000 AKCIÓ -15%
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.