-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
válasz zolikaDB #56999 üzenetére
Benzinesben a 116Le Z16XER nagyon kellemes, most, hogy igyekszem kicsit nyugodni is már 7 literrel is lazán el lehet járni és néha még ígyis elrugom, 2500 -tól érződik, hogy húz, 200 -at is lazán megy pályán, légkondival sem hal meg, érezhetően más üzemmódba kapcsol az ECU. Nekem bejövős, hétköznapinak, olcsón fenntarthatónak, örökéletűnek szerintem jó választás. Ha sikerül szerezni 1.8 vagy (van egyáltalán?) 2.0 verziót, akkor az biztosan elég brutális tud lenni, ill. van 2.0 turbó is (nem csak az OPC)
Nem elég annyit mondani, hogy "1.6", mert a Z16XEP az se nem változó szelep., se nem változó szívócső. Ez meglátszik a lóerőkön is (talán 100 körül van), de ami sokkal fontosabb, hogy a dinamikából sokkal több tűnik el (vagy jön meg a XER -rel), mint amennyit 16 paci sugallna
-
BigBlackDog
veterán
válasz haddent #57003 üzenetére
Ez H Astra? Milyen fordulaton viszi a 130-at (5. sebességben)? Mennyire zajos ilyen tempónál?
Most látom, hogy 3500-4000 környékén, ha jól vettem ki.
[ Szerkesztve ]
-
Fkris
őstag
Sziasztok!
Használtautón nézelődtem, megtaláltam
Ezt
.Ha nem lóg a bele, jó árban van.
Vagy túl nagy lutri?Köszi!
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
w333
félisten
Úhhh ... gyorsan felejtsd el, ez egy széthajtott nagy sz*r, lóg a bele ... nem hallod a motor hogy kalapál, pedig nem egy diesel, csattog ott már minden !
Lábon érkeztek 1200km -t
Szembeköpném az ilyen hazug neppert ... 100€ autónál nem kockáztatnak 1000€ büntetést, természetesen tréleren jött az autó
Még 500k környékén is nehéz találni, nemhogy ilyen áron !
Inkább néznék egy B Corsat, sokkal erősebbe és jobb autó + olcsóbb is !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
C Vectrába hol kell feltölteni meg leengedni a váltó olajat ?
[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz Directors #57011 üzenetére
A váltó oldalán van valahol egy szintjelző furat/csavar, betölteni meg a szellőzőnél lehet házilag, vagy lehet van rajta külön betöltőnyílás.
Macera, mert az alján nincs leeresztő csavar, így "kókányolni" kell. Vagy levenni az alján a teljes takarólemezt. (én ezt fogom majd tenni)
Én sem csináltam még, ill. ezeket csak olvastam, készülve a majdani műveletre.
EZT megnézheted, segít valamennyit.[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Petyyyyy
addikt
Ma este nyolckor az Aréna -1 szintjén fordulok elő és nem leszek egyedül. Ha valakinek van kedve kigurulni, összefuthatunk.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
Ha akartok bandazni este 20 ora korul Pety kollegaval Arenaban leszunk. Aki szeretne csatlakozni dobjon privit
-
AMD Power
titán
Egyik kollégám nagyon szemezget az 1.2 C Corsákkal. Ilyen 2002-03 évjáratokat nézeget belőle. Mire érdemes figyelni? Van típushibája?
-
Petyyyyy
addikt
Megvót a nagy tanákozás. Végül kiderült, hogy kellően balf.sz módon fényképezek.
[link]Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #57029 üzenetére
Y20DTH, duplasoros - en ugy tudom. Nekem is ez a motor van, igy volt osszehasonlitas.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57030 üzenetére
A duplasoros az örök élet +1 nap, 400e km-t megjárt 2.4TDDi transitunkban is az van. Direkt fordokra szakosodott szerelő ismerős is (apámnak 30 éve haverja, rosszat nem akar) azt mondja, hogy ezeket soha nem kell cserélni.
Olyan a világon nincs, hogy egy addig teljesen csörgésmentes lánc egyik pillanatról a másikra csak úgy elszakad. Szíjnál előfordul, hogy egy külsőre jó állapotú szíj elszakad. De a lánc előbb megnyúlik és ebből kifolyólag csörögni kezd.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #57033 üzenetére
En is ezen a velemenyen vagyok. Es a motornak gyonyoru hibatlan hangja volt! Lanc meg csorog ha megvan nyulva. Tudok olyan esetrol ahol szakadt a lanc (ford transit) de annak meg semmi elozmenye nem volt, es mindenki csak a fejet vakarta wtf? De ezen az egy eseten kivul en meg olyanrol nem tudok ahol egyszer csak elszakad a lanc minden elozmeny nelkul egy hibatlan motornal.
Mas:
Ha kulso levego beszivasra van allitva a keringtetes akkor uzemmeleg motornal tolja be a meleg levegot a motorterbol. Ha lezarom akkor nem. Kerdes hogy ez normalis? Marmint dizelnel ha kulso levegot sziv akkor a motor melege ennyire erezhetoen aramlik be? Gyakorlatilag futenem se kell mert tolja be a forro levegot.[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
-
diegho
nagyúr
Megvolt a szellőzés rendberakása (nem lehetett állítani milyen levegő jöjjön be az utastérbe), a hűtő venti előtét ellenállás csere és a hátsó ablak fűtés megcsinálása. 15k munkadíj, 8k anyagköltség. Elég baráti ahhoz képest, hogy szét kellett szedni a fél műszerfalat.
-
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #57035 üzenetére
Akkor lehet itt is ez volt, mert nem volt sok km az autoban 100 vagy talan 150 ezer.
-
félisten
Latjatok ti is tudtok esetekrol, mikor elszakad a lanc elojel nelkul, megis azt a hulyeseget ajanlgatjatok neki, hogy ne csereljen egy ismeretlen allapotu lancos vezerlest.
Olyan sincs, hogy a jo allapotu szij csak ugy elszakad.
-
Markizmark
addikt
Olyan sincs, hogy a jo allapotu szij csak ugy elszakad.
Nem is azt írtam... KÜLSŐRE jó állapotút írtam. Ugyanis az nem látszik, ha belül a szálak szakadtak.
De továbbra is hirdesd azt a hülyeséget, -csak hogy a saját stílusodban írjak neked- hogy láncot kell cserélni. Minden szaki és minden gyártó hangsúlyozza, hogy nem kell cserélgetni, de te csak erőlködsz valami szíjas berögződés miatt. Elárulom neked, hogy a szíj is tud szakadni idő előtt, ha hibás, csak annyira mint a lánc.
Igen, tudunk olyan esetről amikor szakadt a lánc, gari időn belül, nem a 200ezredik km után. Ha a lánc hibás, az kiütközik jóval előbb. Sokkal drágább egy lánc csere, mint egy szíj csere és pont azért mert nem számít előírt szerviznek.
De nekem aztán tökmindegy ki mire költ súlyos pénzeket, egy lánc nem 18ezer forint, mint egy jobb szíj. Plusz akkor már lánccal együtt cserélni kell lánckerekeket és feszítőket, hogy újként összejáródjanak. Ott tartunk, hogy 100ezer.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
F_Gergely
őstag
A lancnak pont az a lenyege hogy gondozasmentes es nem kell cserelni. Neki van az autoban 317 ezer km. Ha gyarilag rossz lenne a lanc mar reg elszakadt volna.
Persze ettol meg igazad van abban cserelni lehet. Mindent lehet, de akkor mindenki cserelje a lancot a kocsin hisz mivan ha elszakad. En pont azert veszek lancos autot mert nem kell hozzanyulni. -
diablo1984
veterán
Előfordul, de nincs csereperiódusa előírva ha csörög akkor cserès. Mindegy milyen az előèlete, èn láncos motoron nem cserèlnèk vezèrlèst, ha nem csörög. Ha időben megkapja a bele való jó minősègű olajat, akkor a lánc kitart örök èletig. A yarisom is láncos, 275ezer km van benne, mèg eredeti lánccal, kutya baja...
-
félisten
válasz Markizmark #57039 üzenetére
Ha "megtorod" a szijat es nincs elrepedezve, nem fog elszakadni.
Igen, le kell cserelni a lancos vezerlest, ha nem ismerjuk az eloeletet a vezerlesnek es a motornak.
-
Markizmark
addikt
Gyakorlatilag soha nem lehetsz biztos egy használt autó előéletében, még akkor sem ha addig a kilométerig van vezetve a gyári szervizkönyv. Ismerünk olyan eseteket amikor csak beírták a cserélt alkatrészt de valójában hozzá sem nyúltak. Olvastam ilyet, hallottam is és közeli körömben is előfordult.
Szóval ilyen alapon mindig cserélni kéne a láncos vezérlést. Egyedül a nem megfelelő viszkozitású olaj vagy a későn cserélt olaj tehet kárt a láncban, főleg amiatt, mert nem megfelelően működik olyankor a feszítő.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
félisten
válasz Markizmark #57043 üzenetére
Igy van, ezert kell hasznalt auto vasarlasa utan cserelni a vezerlest, szuroket, olajokat, szijakat.
-
F_Gergely
őstag
Ertsd mar meg lancot nem cserelunk
A szijjasnal van hogy vasarlas utan vezerlescsere. Nade azta mugy is 60 vagy nem tudom hany ezer km utan cserelni kell. Lancosnal nem, amig nincs hangja (ha hangja van megnyult a lanc, vagy kopott a fogaskerek) nem kell hozzanyulni, pont ezert talaltak ki a lancos motorokat
Lancos motorok karbantartasmentesek, nem kell a vezerleshez hozzanyulni. Persze van gyarto es azon belul szeria hiba ahol a lanc gyorsabban elkopik, de nagyon jellegzetes semmihez nem hasonlo hangja van a megnyult/kopott lancos vezerlesnek, es ez allando hang, nem csak neha neha. -
félisten
válasz Markizmark #57048 üzenetére
Hubaszki.
-
Markizmark
addikt
Bizony ám, saját típusra rákerestem (15 éves típus), 132000 a csere anyagára, plusz munka. Ismerős szétvert motorja (törött vezérműtengely, 2 szelep, szétvert csapágy) szereléssel együtt 150 volt.
Szóval ez a fogyasztói társadalmas elméleted, hogy az illuminati azt akarja elhitetni veled, hogy a lánc csere nem szükséges, mert kell nekik a pénzed, az hülyeség.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Politika
- Sorozatok
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...