-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
trassher
addikt
válasz diablo1984 #61998 üzenetére
Mindig elfelejtem, hogy az összefoglalóban ott vannak a tagok autói.
Redmi Note 7
-
-
Egy olyan kérdésem lenne hogy a H astra is McPherson futóműves?
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Gergőke88
addikt
válasz Luck Dragon #62007 üzenetére
Elol biztosan, mival az a legolcsobb es egyben igenytelen is.
-
-
Markizmark
addikt
válasz HoaryFox #61950 üzenetére
Elég egyszerű bekötni, másfél órám ment rá, de annak a nagy része a felcsavarozás volt, bekötés már pite. Persze könnyű nekem villamosmérnökként, de akkor sem bonyolult. Én DRL-102-t vettem, szép homogén fénycsíkkal világít, nem pöttyös. Ez dimmerelős típus, nem kapcsol le teljesen. Amúgy összesen 4 szálat kellett bekötnöm, piros közvetlen az akksi pozitívra megy (gyárilag van a modul előtt a vezetékben biztosíték), fekete közvetlen az akku negatívra, narancssárga megy egy gyújtás pontra (én a trafó alatt a gyújtás modul egyik feketéjére tettem, kilámpáztam), zöld szál a tiltó szál amit a helyzetjelzőről vettem, aztán már csak rögzíted a kábeleket és a modult aztán csók. Gyújtásra már felkapcsol a DRL, helyzetjelzőre le és mivel a helyzetjelző a tompított mellett is világít ezért amikor felnyomod a tompítottat vagy a refit akkor is ledimmerelve marad. Teljesen szabályos. Viszont amikor lekapcsolt lámpa mellett csak villantasz egyet a fénykürttel akkor nem dimmerel le, mivel akkor nem villan a helyzetjelző.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Fkris
őstag
válasz Markizmark #62010 üzenetére
Nem tudom miért, de ez a kis leírás nagyon jó érzéssel töltött el, kicsit elégedettséghez, teljességhez hasonlitanám.Mondjuk nemtudom miért, mert nem én csináltam..
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
Markizmark
addikt
Csak leírtam mennyire nem bonyolult, hátha más is tud vele spórolni 5-10 ezer forintot, ha magának csinálja. Egyébként a mellékelt leírásban is minden lépés le van írva, pontosabban képekkel bemutatva, különleges szerszám sem kell mert adnak mellé egy jó adag gyorskötegelőt a kábelek rögzítésére, a piros és fekete gyárilag saruzott, csak rá kell szorítani az akkusarura, a 2 vezérlőszál csupasz, de adnak még ilyen bontás nélküli csatlakozót amivel össze kell fogni a 2 vezetéket és rároppantani. Egy villáskulcs kell az akksira szereléshez és egy csillagcsavarhúzó a lámpatestek felcsavarozásához ami szintén 2-2 önmetsző csavar, meg persze 1 fúró kell amivel az állampolgár kifúrja a lökösben a lámpatest vezetékének lyukát.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Jofi81
őstag
X16XEL-hez szeretnék gyújtótrafót venni. Egy közepes árkategóriát céloztam meg a HÜCO-Hitachival. Megjegyzésben az van odaírva, hogy "Teljesen elektronikus gyújtáshoz (VZ)teljesen elektronikus gyújtáshoz (VZ)". Az összes többinél nincs ilyen. Mit jelent ez? Jó lehet nekem?
-
BaKeSZ87
senior tag
Sziasztok!
F astrába milyen fékbetétet érdemes tenni? 4 éve került bele brembo, de nem vagyok vele elégedett. Kopni szinte semmit nem kopott, de fogni sem fog normálisan. -
-
Petyyyyy
addikt
Ha túl könnyen mozog a visszapillantóm - tehát egy ujjammal is el tudom állítani - akkor magát a visszapillantót elég cserélnem, ugye?
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
trassher
addikt
válasz Petyyyyy #62020 üzenetére
Tessék menni bontóba. Tőlem 17 km-re van egy bontó, a tulaj szintén Zsolti névre hallgat. Legutóbb nekem is tükör kellett. Belépek a műhelybe, csak ennyit kérdezett: Fiúk, g astra-hoz van minden ugye?
Most jutott eszembe, hogy még az a zafira belső tükre is passzol.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz zolikaDB #62024 üzenetére
Ezt láttam tegnap, eléggé átverés. A fényezése szép de amúgy mondhatni egy alap signum. Ilyet 800-ért is lehet venni, a maradék 500K-ból meg bőven szebb/jobb lesz mint ez.
Petyyyyy: Egy próbát megér ha szépen letudod venni a tükröt.
Doggy dog: Öreg, alacsonyan felszerelt és ehhez képest drága. Itthon nagyon kicsi a választék signum-ból és jellemzően automaták.
Redmi Note 7
-
Doggy dog
senior tag
-
zolikaDB
veterán
válasz Doggy dog #62026 üzenetére
Ebben a kereskedesben akkor se vennek kocsit, ha csak naluk lehetne kapni.
Szepen fotozott autot korbeneztem eloben, es csak hebegtek-habogtak. 98-as elso generacios A6, 1.9 dizellel. Lewaxolva, de az oldala vegighuzva, sarvedok pereme rugyezett, kerekek tukrosre kopva, motor lemosva, valto alig talalta meg a fokozatot... Persze kepen semmi se latszott, de ott a duma, h jajj full HD kepek, meg agyonkimelt, 93 eves nemet bacsi kocsija blabla...
Az en akkor 10 eves Astram nekik 400 ezret ert volna meg, az o Audijuk meg 1.1m-ert volt hirdetve, es nem engedunk belole egy fillert sem...
Kapjak be! -
Petyyyyy
addikt
válasz Doggy dog #62028 üzenetére
Ez egy elég csini darab. A fényezett díszlécek, a fejegység, színes kijelző, 4 ea ami ritkítja. Egy vizitet megérhet, meg egy kis alkut. Mondjuk ennyi pénzért C Vectra is akad, akár dízel is.
Múltkor említettem, egyik barátom C GTS-t vett, 1.9 CDTI - 1 gurigáért.zolikaDB - Igen, adagoló a típushiba.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
Mostanában autócserén gondolkozok, az öreg G Astrát le akarnám cserélni. Találtam ilyeneket:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_c/opel_vectra_c_2.2_comfort-10456590http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/vectra_c/opel_vectra_c_1.8_gts_elegance_gyari_allapotban__176.000_km-10427203
Bocsi a linkekért, telefonról vagyok, lassított nettel. Érdemes lenne?
-
Declare
őstag
válasz oliwire #62033 üzenetére
Kerdes miert akarod cserelni? Annyit irtal, hogy "öreg" G astrat....na most a G astrat 2005 ig gyartottak, ezek az autok, meg 2002 es evjaratok, azaz 14 evesek.
Nekem az a 2.2 es gyanusan olcso....az 1,8 as szepen nez ki kepekröl, de azert 14 ev az 14 ev...kerdes milyen allapotban van az alja, kipufogo, klima, futomü....szoval kerdes, hogy mennyit kell rakölteni. Esetleg...motorikusan nem tudom milyen az az 1,8.
Ha fiatalitani szeretnel lehet erdemes a H astra iranyaba is nezelödni.
[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
Srácok,létezik,hogy a lefalazott EGR alapjárati problémát okoz?
Egy ideje alapjárati gondokkal küszködik a Astrám,többnyire üzemmelegen nincs alapjárat,leesik 500 köré,aztán ad egy kis gázt,felugri,majd megint le,és sokszor annyira,hogy le is áll. Hidegindításkor is megesik hasonló Elkezdtem próbaképpen lehúzni a szenzorokat,beszívott levegő hőmérsékletre meg se rezzen ( ), ha a MAP szenzort lehúzom,akkor ritkán,de produkálja a hibát,viszont értelemszerűen többet fogyaszt. Ha lehúzom az EGR csatlakozóját,akkor minden probléma megszűnik...A csavar a dologban az,hogy mióta nálam van az Astra,azóta le van falazva (4 éve) Vagyis a szívóága zárt,a szelep nyitott,tehát üresen megy. Kipróbáltam normál üzemben az egr-t,össze-vissza rángat a motor,azt se tudja mi van Gondolom elszokott attól,hogy kipufogógázt is kell ennie
[ Szerkesztve ]
-
Doggy dog
senior tag
válasz Petyyyyy #62032 üzenetére
Kiírva ugyan nincs,de az egyik képen látszik a 4 el. ablakemelő kapcsolója.
Szerintem is túlárazott 1 kicsit.Nem tudom mi lehet a reális ár érte.
C Vectrákat is átnéztem Hahu-n.A legtöbbnél mégis megemlítik a kettős tömegű cseréjét.
Mindnél van típushiba.Csak nem mindegy mennyire költséges az a hiba.
A Signumot felejtsük el teljesen?
Már azt sem tudom melyiket nézzem...APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Petyyyyy
addikt
válasz Doggy dog #62038 üzenetére
Olyan 1.1-et mondanék rá maximum. C Vectránál lehet, hogy kettőstömegű csere lesz, de hogy az sokkal feljebb van kategóriát tekintve, mint egy Zafira, az tuti.
Signum is jó, míg kicsik a gyerekek 12-14 éves korig. Bár hosszú hétvégére csomi miatt nem túl ideális.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
oliwire
őstag
válasz Declare #62034 üzenetére
Na hat a csere gondolatának oka a következő: Most a fékkel van probléma, nem tud néha kiengedni, pontosan nem tudom miért, felkeményszik, és érződik, hogy fog, lassabb az autó, kiszállva érezni, hogy melegszik a felni is. Emiatt áll az udvaron egy hete, és várom, hogy a szerelőnek legyen szabad kapacitása, hogy megcsinálja. De emellett az alapjárata még mindig nem oké, de nem nagyon volt időm rá magam megnézni alaposan, de beadni megint egy hétre eddig nem akartam, nem nagyon volt lehetőség nélkülözni, de most meg tudtam oldani. Nem jó benne a központi sem, meg a klíma sem, a bal első ajtaját nem lehet nyitva tartani, mert folyton bezáródik magától, nem lehet kiakasztani. Az ablaktekerője kurblis, amivel nincs is gond, de már úgy nyikorog, hogy az egész utca tudja, hogy lehúzom az ablakot. Ezek nem annyira nagy bajok, valaki szívesen elbütykölné ezeket, de nekem eddig az új munkahely miatt nem sok időm van ilyenekre, meg úgy szerszámom sem hétköznap, hétvégén meg időm. Találtam H Astrát is:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_1.6_essentia-10456926
-
Declare
őstag
válasz oliwire #62040 üzenetére
Kerdes, hogy egy autot, amit ismersz erdemes e eladni egy fekhiba, ingadozo alapjarat es nyikorgo ablak miatt semmi garancia nincs ra, hogy egy masik 10+ eves auton nem jön elö egyszer csak valami hasonlo.
Amugy ez az 1,6 os H Astra egesz szimpi. Kicist tulsagosan ki van rittyentve, az ilyen nagyon patyolat motor bennem azert mindig felkelti a gyanakvast...de összesegeben szimpatikus.
Azt hiszem ez a motor amugy sem problemas. Az olajat ha jol tudom eszi egy kisse, de ez nem a vilagvege....ha nem eszi nagyon. Ezt ugye nehez a helyszinen kinyomozni.
Ha jol tudom szijas a vezerlese, szoval egy vezerles/vizpumpa csere az epp aktualis lehet...olajcserevel, szürökkel együtt azert az is egy kezdeti költseg. Fek/futomü/akku, kipufogo ezek megint csak olyanok, amikre itt is lazan elkepzelhetö, hogy költeni kell. Azert ezeket szamitasba kell venni.
Rozsda szempontjabol jo a H astra. Nekem 2008 as, aljan azert van rozsda, de semmi olyan, ami rendellenes lenne.
Többiek irnak majd pontosan a motorrol szerintem
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok!
Bár még nem írtam ide, de már 2009 óta tulaja vagyok egy ötajtós Vectra B-nek (X16XEL). Most vettünk a feleségemnek egy 2007-es Corsa D-t, Z14XEP motorral. Mivel a kézikönyve nincs már meg, lenne néhány kérdésem:
- 0W30 vagy 5W30 olaj a javallott?
- A vezérműlánc cseréjére van kilométer megadva, vagy valóban fülre megy?
- Vízpumpa, görgők, egyéb kopó alkatrészek csere periódusa?
- Általános jótanács Corsa D-hez, vagy a motorhoz?Köszönöm!
-
oliwire
őstag
válasz Declare #62041 üzenetére
Igazából van még baja, csak hirtelen ennyit írtam le a belső keringetést váltó kapcsoló sem megy, 2000-res fordulatszámon pici köszörűhang jön a motortérből, néha parkolásnál elmegy a szervó, csak újbóli beindítás után megy. Dudagomb kiszakadva. Az előző tulaj eléggé belesz@rt a kocsi igényessége megtartásába, és úgy gondoltam, hogy nem vészes ez, első autó, de tanulópénznek jó volt, és legalább tudom, hogy mit nézzek mindenképp meg egy kocsin. Természetesen nem sürgős a csere, mindenképp meg akarom találni a megfelelőt, meg addig is csak a keret bővülne ráadásul. De szeretnék úgy beülni a kocsimba, hogy azért inkább a jó érzés fogjon el meg egy picit érzelmi okok is mondhatják ezt velem, de az nem illik már ide
-
HoaryFox
Topikgazda
Szia, üdv köztünk!
- Km-től függ, én az 5W30-at tenném bele.
- Igen
- 60ezer az általános
- Rozsda, olajfogyás, ezekre figyelni.Ui: SZEMÉLYES vélemény, nem készpénznek veendő
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
veterán
válasz HoaryFox #62044 üzenetére
Köszönöm a fogadtatást, és a tanácsokat! X16XEL-nél tartom a 60 ezres ciklusokat, de a láncra - elvileg - más intervallumok tartoznának. Ezt állította a kereskedő, legalábbis. Mindenesetre, nehezen hiszem, hogy a hajtás módja befolyásolna teszem azt a vízpumpa cseréjének intervallumát.
-
Declare
őstag
válasz oliwire #62043 üzenetére
Vilagos! Hat akkor tenyleg erdemes lepni
Nem tünik rossznak tenyleg ez a H astra, ahogy mondtam, elvileg az olajat ez a konstrukcio eszegeti, ami normalis, de ettöl meg törödest igenyel, azaz ra kell nezni olykor es picit utannatölteni.
Elsö szervizre egy 160-200k t rakalkulalnek (vezerles, olaj, vizpumpa, szürök stb csereje + esetleges aprosagok, fek vagy ilyesmi). Kipufogot megnezetni, nem csereerett e, ha sokat varosoztak vele, aktualis lehet. Ezen kivül lengescsillapitok, egr szelep (tisztitas 5k kb).
Ezen kivül teli gumit nem ir, azt hozza kell meg venni, vagy esetleg beszerezni egy mischeli crossclimate gumit, ha nem mesz sokat es nem jarsz extrem havas/forro helyeken.
En kb igy allnek hozza/ezek jutnak hirtelen eszembe, de vannak itt 1,6 os tulajok, biztos jön meg velemeny
(#62045) Timer Azert irta ugy, hogy "-Igen" (azaz akkor kell cserelni a lancot, ha csörög), mig a masodik kerdesedre "- 60ezer az általános" (a vizpumpara es görgökre vonatkozoan en is ilyesmire gondolnek amugy. Welcome
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
Vezérműláncot nem kell cserélni ... csak akkor ha már hallod a hangját hogy csörög, de az legalább min. 300-400 ezer Km -t simán kibír !
Vízpumpát inkább vezérléscserével együtt (szíjas autóknál) szokták ahol a vízpumpa a feszítőgörgő szerepét játssza, nálam pl. külön van a vízpumpa így csak akkor cserélem ha tönkremegy, szóval én a helyedben nem piszkálnám csak akkor ha kell (nálad is külön van a vízpumpa a vezérléstől ?) !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
beg
veterán
Erről jut eszembe.
Parkolok a nagyboltnál lehúzott ablakkal, egyszer csak ütemes fémes nyüszögés kintről (alapjárat ütemében), mint amikor csapágyas valamelyik görgő. Lejátszódott a fejemben az összes variáció: vízpumpa, valamelyik feszítő, generátortárcsa. Közben pörögtek az ezresek/tízezresek lelki szemeim előtt.
Álltam egy helyben alapjáraton, közben füleltem. Gázadás, nem változik az ütem. Mondom mi a gyösz? Finoman kigurulok a parkolóhelyről-vissza. Ütemes fémes nyüszögés marad. Szentségelve felpöccintem a motorháztetőt, leállítom a motort.
Hang marad....Felnézek a fára ami alá beálltam és egy öklömnyi madár adta ki a hangot De olyan élethűen és kitartóan, hogy simán elhittem. Azt hittem felmászok és lerúgom onnan, de szegény nem tehetett róla, hogy ezt így betanulta
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
oliwire
őstag
válasz Declare #62046 üzenetére
Köszönöm a szerviztippeket remélem a kocsi minél hamarabb kész lesz, hogy élőben is elkezdjek nézelődni. Érdemes amúgy Pestre felmenni, ott kedvezőbb árak vannak, mint itt Szabolcs megyében meg Hajdú-Biharban. De ott meg "kockázat" az utazási költség. Mert be akarnám számoltatni az Opelt, és az újjal hazajönni.