-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
Akárhogy nézegetem, hiába csábító az az OPC jelzés, mindenképpen jobban járnék egy 2.2-es B Zafival. Viszont abban tudtok segíteni, hogy melyik felszereltségi jelző mit jelent? Enjoy, Comfort, Cosmo, Elegance, Essential? Legalább egy annyit, hogy vannak sorrendben. Próbáltam wiki-t meg Opel honlapot, de az előbbin erről semmi, az utóbbi meg már csak a legújabb Zafirák újfajta megjelöléseit tartalmazza.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz kelly416 #77004 üzenetére
A 2.2-es Motor a B Zafiban 2.2 Direct névre hallgat ( motorkódja Z22YH ), érdemes a motorkódra rákeresni Google-ban, valóban elég problémás / foglalkozós Motor hírében áll. ( feljebb is említették ).
Van egy Totalcar-os cikk is " 20 Motor, ezeket kerülje " címmel, ott is szerepel a 2.2-es blokk.
A felszereltség kérdésre van egy kedvenc oldalam ( sajnos német ), viszont ennél alaposabb, részletesebb gyüjtést én még nem találtam:
Itt motorok, váltók, felnik, kárpitok, fényezés színek, minden össze van gyüjtve, legalul pedig egy halom PDF doksiban árlisták, brossúrák, felszereltségek a Zafirához. ( persze más típusra is rá tudsz keresni, igény szerint ).
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #77005 üzenetére
A fene egye meg. Ha el akarom kerülni a turbós buktatókat, eszement ráköltéseket, akkor a turbó nélküli alternatívája meg szemét. Lehet, mégis marad a turbó akkor meg az OPC.
És köszi a listát is. Ezer hála!Szada85:
Neked is köszi, így hamar lebeszéltetek.
És hatalmas köszönet a linkért, letojom, hogy minden szót fordítozni kell, már előrébb vagyok sokkal.Úgy általában:
Próbáltam nem lomha 7 személyest keresni (a következő 8-12 évre... ) 2misi alatt, de kb csak a Zafira OPC maradt versenyben. És még mondják, hogy akkora a kínálat autóból, mint állat... mondjuk terepjáró (városi sem) nem kell, meg az Audi A6 kombi/Merci tudomisénmi kombi csomagtartójában kialakított üléssor nem vonz. -
diegho
nagyúr
Az mitől lehet, hogy a kormány egy kicsit megmozdul balra bármilyen kis úthibára és úgy is marad? Tényleg 1-2 fokról van szó. Ezért húz balra az autó kicsit. Jobbról tökéletesen visszajön mindig, balról pedig a középállás előtt megáll egy nagyon picivel.
-
diegho
nagyúr
válasz Markizmark #77012 üzenetére
A futómű be van állítva. 3 helyen állították 3 műhelyben, mindhárom ugyanazt eredményezte. Lengőkar, lengéscsillapító, stab pálcák, szilentek, torony cserélve volt.
-
N.GÁBOR
aktív tag
Nagyon jó tipp, csinálnám én is, de nálunk nem csak a gumi fáradt el, hanem ahogy a megsérült antennát kicsavartam volna, észrevettem, hogy "belerohadt" a talpba. Persze kicsit feszegettem, így pörög a menet is meg minden és bár még fent van a régi talp meg benne a rúd is, mégsincs rádió. Szóval valami megszakadt. Lefűrészelhetném a rudat és rárakhatnám ezt a cápát, de gondolom akkor sem lenne jel mert a talpban valami nem oké. De mint ötlet nagyon jó. Sok időt spórolsz magadnak
May the force be with you!
-
atyca
senior tag
válasz Markizmark #77002 üzenetére
Köszi,és Neked is zolikaDB!
Win11 Pro/64, MI TV Stick, Kodi 20.2 (többi az adatlapomon)
-
WP14
őstag
Semennyivel nem jobb a kétpólusú. Kétpólusút cseréltem platina elektródás egypólusúra és azzal meg sem mozdul alapjárat, áll, mint a szög, viszont kétpólusúval picit ingadozott. Irídium, vagy platina elektródásat keress hozzá, pl.: BOSCH FR5KI332S
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
dkaro
őstag
Sziasztok!
A 2007-es Corsámban lebénáztam az egyik műszarfali szellőző rácsát. Kiesett az a műanyag ami függőlegesen fut, meg egy ami keresztbe.
Vissza lehet ezt rakni normálisan? A bumszli ujjaimmal nem igazán férek hozzá.
Előre is köszi!
dkaro -
DZs
senior tag
Olyan kérdésem lenne - mert keresgéltem, de nem találtam választ -, hogy a 2010-től gyártott 1,4-es, benzines, turbós motornál van-e szelep szenesedés, mint a tsi-k, vagy ecoboostoknál?
-
WZP
aktív tag
Tanulságos első pár napom volt az OPC-vel.
Az első amit észrevettem már első nap, hogy a sima Astra G-hez képest szörnyű a fordulóköre. Mélygarázsban ahol eddig gond nélkül elfértem minden kanyarban, most nagyon neccesen, vagy tolatgatva kell rámennem a rámpákra. Gondolom majd megszokom.
Másik: F23 váltó még erősen újdonság nekem. Őszintén szólva nem tudom valaha meg tudom-e majd szokni hogy a hátramenet jobbra lent van. Valahogy nem áll kézre hogy gyűrű+jobbra le. De együtt lehet élni ezzel is.
Majd a váltókar lötyögésével kell kezdenem valamit, mert most vagy 1,5-2 centis holtjátéka van üresben. Gondolom ott valami műanyagokat kell cserélgetni alul. Plusz 1-es és 2-es kicsit nehezen kapcsolható. De ez gondolom egyrészt a holtjáték számlájára is írható, meg ahogy olvasom az F23-as váltó egyszerűen ilyen és kész.
Ami még eléggé zavar, hogy az indexkar sokszor nem tér vissza az alappozícióba kanyarodás után. Gondolom valami el van kopva belül. Ilyenkor mit kell cserélni ? Elég a kart vagy valami komolyabbat is kell ?
ParkolóParádéra ki jön ?
Inter Arma Enim Silent Leges
-
Petyyyyy
addikt
F23: hogy kell érteni a holtjátékot? Váltófixálásban eléggé otthon vannak az urak lásd herr trassher megoldását [link]
Öregemnek F18 van, ott egyes mellett van hátramenet. Szerintem az élhetőbb, de mára megszoktam hogy a hatos helyén találom.
Az első két fokozat kapcsolása csak hidegen borzasztó, utána már szinte vajpuha kell legyen.Ha nem szakad le az ég, megyünk parádéra.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
WZP
aktív tag
Köszi a tippeket. Megpróbálkozom velük.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
amargo
addikt
Sziasztok!
Kértem árajánlatot Vezérlés cserére és váltóolaj cserére gyári alkatrészekkel, mennyire reális ez az ár érte?
VEZÉRMëT.SZIMMERING|I085C, FTG.E.SZIMMERING, VEZÉRLÉS, VÁLTÓOLAJ, VÍZPUMPA, SZELEPFEDÉLTÖMÍTÉS, TISZTÍTÓ/LEMOSÓ ezek durván 103e.
és van erre egy 25e vezérlés csere munkadíj és egy 15e-es váltóolaj csere munkadíj.
Összesen 143e. Ez így mennyire reális?A16LET a motor és M32 a váltó.
Az ár nekem teljesen elfogadható, bevallom többre számítottam.. csak, hogy kérjek-e még 1-2 helyről ajánlatot?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
mohabá 007
aktív tag
válasz amargo #77027 üzenetére
Ha valóban a felsorolt gyári cuccokat teszik bele,akkor az anyag ár rendben,a munkadíj is baráti.
Tedd még hozzá a hosszbordásszíj cseréjét is.
Ha a sebválóban úgy cseréli le az olajat,hogy csak simán "kiszívja" soha nem tudod meg,hogy valóban le is cserélte,vagy csak mondta.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
amargo
addikt
válasz mohabá 007 #77028 üzenetére
Rendben belerakatom azt is, köszönöm a segítséget. Amúgy számít, hogy csak leszívta vagy tényleg szét is szedte?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz amargo #77029 üzenetére
Ha jól tudom,neked sincs a sebváltón olajleeresztő csavar.A szintellenőrző csavart kihajtva,egy vékony csövet bedug,de a csövet a legmélyebb pontra nem lehet bedugni,szív amennyit szív,majd rátölt,és kész.Az új olaj szine meg ugyanolyan piros színű,mint az új olajé.Úgy lehet a teljes mennyiséget lecserélni csak,ha az olajteknő alját leszereli.Ahhoz meg kell új pakolás.Ha le lett szedve,azt meg is lehet látni.
Én is nemrég ellenőriztem le az olajszintet,és akkor láttam,hogy az olaj olyan tiszta,mintha most öntöttem volna bele.
a kép nem a legjobb minőségű,de talán látszik a piros szine.15-ezeré egy sima leszívás?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
kelly416
veterán
Jó barátomnak van egy Isuzu motoros G Astra-ja. Tavasszal össze keveredett a víz az olajjal, 300+ pénzébe került, mert vízszivattyúval kezdték, meg a végén vetettek vele egy hengerfejet, miután a sajátját síkoltatták, nyomáspróbázták, ott jónak találták és újra össze folyt a víz az olajjal. Kitalálták, hogy hajszálrepedéses. Nyomáspróbán meg jó volt?
Na mindegy, csak nem akarom, hogy megint nagyon lehúzzák. Most elkezdett apránként az egész műszerfala világítani, minden mutató leesett nyugalmi helyzetbe, nem indul a technika. Állítólag generátor hiba. Nektek mi a meglátásotok, mielőtt kicseréltetik Vele a váltót, vagy tudomisénmivel fogják megpróbálni lehúzni...
-
kelly416
veterán
válasz mohabá 007 #77033 üzenetére
Menet közben lett karácsonyfa, megállás után nem indult újra.
-
diegho
nagyúr
válasz kelly416 #77032 üzenetére
A nyomáspróba nem jelent semmit. Egy primultini fűrészgép hidraulika tömbjét hoztuk el használtan a gyárból, tökéletesen felújítva, padon minden jó volt, 1 órán át tesztelték, szuper minden. Beszerelve 2 óra alatt az üzemmeleg eresztette az olajat, gyárba vissza és jöhetett az új.
-
amargo
addikt
válasz mohabá 007 #77031 üzenetére
Köszönöm, szerintem csak szívni fogják, de inkább lecsereltettem így, mint, hogy nagy baja legyen.
Megnéztem pár videót, hogyan szívnak...ják le, de ettől még nem kezdenék bele
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Skizz
addikt
A kihagyó tempomat kapcsoló is a haldokló CIM modul jele?
-
-
Skizz
addikt
válasz Luck Dragon #77041 üzenetére
Nem úgy, nem lehet bekapcsolni. 10-ből mondjuk 2x. Csak restart után.
-
félisten
C-s 2004-es corsához milyen ODB szett kell?
-
-
Skizz
addikt
válasz Luck Dragon #77045 üzenetére
Akinek már megvolt a javítás, kb. mekkora összeg maszekkal megcsináltatni?
kösszi
-
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #77047 üzenetére
&Skizz:
Még én is a javítás előtt vagyok, nekem is az utolsó nyaraláson produkált hasonlót, nekem akkor magától eldobta a tempomatot, és a műszerfal is megállt , majd fél percre rá ujra minden oké volt.
Weisz Danit emlegetik több csoportban, fórumokon, hogy ő (is) javítja ezeket, állítólag 1-2 óra alatt megvan vele, pontos árat nem tudok sajnos, még nem léptem vele kapcsolatba.
(Fb-on a C Vectra, Signum csoportban biztosan megtalálható, illetve opelforum.hu C Veci csoportjában is.) -
félisten
Ahogy motornál úgy autónál sem hagyott nyugodni és kivillogtattam a hibakódokat. Meg van a táblázat, de ez a kód nincs benne. 100db egymás utáni villogás után meguntam. Gondolom ez a no error akar lenni. Stimm?
Új hozzászólás Aktív témák
- Idén vége lehet a Pixel 'a' szériának?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Mini-ITX
- OLED TV topic
- Milyen autót vegyek?
- Az USA beperelte az Apple-t: túl drágák az iPhone-ok
- További aktív témák...