-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #79001 üzenetére
Nem ezzel leszel kanyarvadász szerintem sem, de biztosan megvan a feelingje, és egy párszáz kilóval könnyebb kasztnit rángathat is vidáman.
Ez egy nagyon érdekes kérdés, eddig több helyen is azt olvastam/hallottam, hogy ha a honosított autónak a külföldi forgalmijába be vannak vezetve az átalakítások, akkor azt a honosítás során a magyar forgalmiba is átvezetik. Tapasztalatom nincs ezzel, szóval lehet, hogy urban legend.
De ha tényleg működik, akkor... -
trassher
addikt
válasz Szada85 #79002 üzenetére
Az a gond, hogy itthon csak típus azonos motorral szerelt autó vehet részt a forgalomban. Szerintem ebbe az is beletartozik, hogy egy ferrari motoros kispolák nem megy át hiába kint lepapírozták és ott legális volt.
Youtube-on van fent pár videó ilyen g astra-król, tuti király lehet a "tol mint egy mozdony" érzés.Redmi Note 7
-
Declare
őstag
válasz Tothgera30 #78993 üzenetére
Pont emiatt az evi kb 8-10k km miatt nem kell szerintem annyira ezen a "szivomotor = örökelet" vonalon annyira elakadni. Elöbb fog elrohadni az auto, mint a motor a km ek miatt kifeküdne.
Szivo benzinesnek is ugyan ugy elöjöhetnek nyügjei az evekkel meg a km ekkel. Ha pl a fenti linkelt 170k km körüli feher astra egy ceges, "ütjük, vagjuk, hajtjuk" astra volt, jo esellyel jobban beszivod, mint egy valoban megkimelt turbossal.Ha van idö, en a helyedben vadasznek egy szep es megkimelt turbos benzinest, ami takarekosabb lesz, sokkal elvezetesebb lesz vezetni es mire a 8k eves km futasoddal a motor elerne a veget, elötte 3x szet fog rohadni minden egyeb alkatresz
mod:
Közben a kis Astra megkapta a masodik vezerlescserejet, amiota nalam van, mert atlepte a 270k km t. Jelentem a "sz@rf@s dizel, turbos, mindmeghalunk, 200k km fölött felrobban a motor, meg amugy is a dizel 10k km enekent tönkremegy es 1millio a javitas" dizel astra a friss olajjal, szürökkel es vezerlessel a szerelöm szerint a következö negyedmillio km is hitelesitve van ha a kettöstömegü nem volt cserelve, az esetleg jöhet.
[ Szerkesztve ]
-
Imy
veterán
Astra J
Sziasztok! Én ma küldöm a levelet a tetőn lévő festékleválással kapcsolatban. Egy egyszerű levelet fogalmaztam meg. (mellékeltem) Kérném, hogy mindenki akinek van ilyen problémája küldje el nekik, úgy talán foglalkoznak a problémával. Sajnos ha nem küldünk levelet, akkor vagy mi csináltatjuk meg, vagy egy idő után átrozsdásodik... egy próbát megér. Kérem akinek ismerősének is Astra J-je van, és ilyen probléma, hívjátok fel a figyelmét, és menjen a levél. Ide tettem fel egy doksit, aki gondolja írja be, ha küldött levelet, így látszani fog, hogy mennyi kocsiról jelentettük be a hibát. https://drive.google.com/open?id=1EXdR-SxYc1Pf_4dzlo1DLO3PLiyoHYEhq1CKq3PO26w
-
-
Imy
veterán
válasz Luck Dragon #79011 üzenetére
Igen, oda is írtam tegnap, de nem túl nagy a lelkesedés, pedig korábban többen is írták, hogy ilyen nekik. Ahogy járok a városban 5-ből 3-4 kocsi ilyen.... És Opel-t nem érdekli.
-
Lehet butaság, de lehet itt is idővel a több vissza jelzésnek köszönhetően, olyan eredménnyel jár majd, mint a H Astra esetében. Hogy garanciális javításban kezelik az első kerék ív részét ahol a torony csapágy is található.
Itt csak az a kérdés ,hogy mennyi vissza jelzés kell az Opelnak. Meg az hogy az új tulajdonos (PSA) a garanciális ügyintézéseket hogy változtatta meg visszamenőleg. Főleg regionális szempontból.
Nem akarok vész madár lenni, de szerintem ez önköltséges eljárásban fog részesülni az autód, ahogy sok tulajdonosnak is, persze ha foglalkozik vele egyáltalán.Más hogy itt van azaz évszak ami ha jól látom ez a tetőcsomagtartó sín beágyazódásában jelentkezik a hiba, és a sok csapadék ezt tovább ronthatja idővel. Én minél hamarabb utána járnék a dolognak és ha nem járt sikerrel párosulna az ügy kimenetele. Akkor önköltségen megcsináltatnám, hogy későbbiekben ez ne legyen nagyobb tétellel járó javítás..
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Imy
veterán
válasz Luck Dragon #79014 üzenetére
Én is abban reménykedek, és azért írom be mindenhova, hogy ha több visszajelzést kapnak, akkor foglalkoznak vele...
Kb 1 hónapja felhívtam a budaörsi ügyfél-szolgálatot, de ott nagyon leráztak. 5 éves kocsival mit akarok? Másnak is rozsdásodik? Ők nem tudnak róla, fórumokon meg hogy ki mit ír nem érdekli őket. Mondtam, hogy több kocsin is láttam, mondta okés, de őt nem érdekli...
Ezért most írásban megkeresem őket, és ha tényleg több levelet kapnak, talán visszajeleznek.
-
Tikakukac
titán
válasz Petyyyyy #79007 üzenetére
Isten ments, ennél racionálisabb vagyok Van nekem hobbim, az nem ez az autó. Ami bekerül az lehetőleg funkcionális legyen, ez tényleg azért jött, mert ha a gyári rácsokat adják 3-4k-ért, akkor azért 6k körül már szerintem megér egy seggemelést a dolog
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #79003 üzenetére
Háááát nem egészen. Ha mérnökkel meg van terveztetve, lepapírozva, akkor szinte bármi átmegy a hatósági vizsgán is.
Múltkor volt egy videó egy villany kacsáról... megterveztette, beépítette, levizsgáztatta és ott vigyorog rajta a zöld rendszám. Mondjuk 1.5 milliós játék volt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Tothgera30
Ármester
válasz amargo #79000 üzenetére
A szívó motoroknak már utánajártam, Z16XER, A16XER ami igazából minimális költséggel járhat, ha meghibásodik. Értem hogy nem egy erőgép, ritkán vinném a tetején a cangákat, inkább horogra rakható tartón vagy benne.
#79009 Declare: Még talán egy 1.4T-vel meg is tudnék barátkozni. De biztosan nem lenne kihasználva az sem, pénztárca meg vékonyabb lenne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
trassher
addikt
válasz Markizmark #79020 üzenetére
És itt bukik el a dolog, a költségen. Nagyon elvakultnak kell lenni ahhoz, hogy a példánál maradva egy g astra-ba hivatalosan benne legyen egy z32se motor. Amennyi plusz költséget jelent csak a terveztetés, engedélyezés már lehet kapni gyárilag erős autót. 1 milliós g + legyen 1,5 millió az egyéb költség máris van 2,5 millió forintunk amiből nyugodtan vehetünk egy b5 s4-et ami mint tudjuk kicsit más kategória minden téren.
Szerk.: Amiről a korábbi hozzászólásban írtam az ugye az ingyenes részhez tartozik. Nem meglepő, hogy 10-ből 7 e46-os motoron ki lesz savazva a szám.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Tikakukac
titán
Astra G multikormány átvezetőnél a simán egyezik maga a műanyag rész csak a csati más vagy belül is van diffi? Mert akkor nem veszek feleslegesen patikát, elég ha a kábel jó rajta.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Declare
őstag
válasz Tothgera30 #79021 üzenetére
Mi nem lenne kihasznalva? Kb alig több loerö, mint az 1,6 szivo, de kevesebbet eszik es lehet vele elözni, mert sokkal nyomatekosabb. Van hozza egy turbod is, ami 3-500k km t el kell menjen, ha nem ölik meg. Nekem 10 eves az astra es 270 k km van benne es semmi baja
Nem kell elöre paranoiasnak lenne, egy 1,6 os ceges ütött vagott szivomotor ugyan ugy lehet motorgeneralos / hengerfejes es nem 10k lesz az a javitas sem
-
Tothgera30
Ármester
válasz Declare #79024 üzenetére
Egy hasonló modern motornál a turbo a legkisebb gond, ha hozzá kell nyúlni, annak mindig komolyabb előzménye van. Az pedig értem hogy előnye sok van egy feltöltős rendszerű motornak, de olyan nincs hogy az élet szivárványos, és csak pozitív része van. Leélt autót pedig egyértelműen kihagyom, bármilyen motor is legyen benne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
amargo
addikt
válasz Tothgera30 #79021 üzenetére
Ott sem jár minimális költséggel, de esetleg kevesebb lesz, kisebb a meghibásodási esély, mert pár komponenssel kevesebb, ez tény.
Én Z14XE-ből ültem át, ami egy G astrát mozgatott.
Van itt fórumtárs, akinek 1.6 sedanja van. Talán eltudja mondani objektíven, hogy milyen. De a G-s tapasztalataim alapján nyáron nagy melegbe, nem lehet valami kellemes a városi közlekedés.(#79026) Tothgera30: A turbó önmagában egy roppant egyszerű szerkezet. Hozzá teszem én nem győzködlek, mert tudod, hogy ez az igényed, csak bemutatom a másik oldalt, hogy tévképzeteid is vannak a turbós motorokkal kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Declare
őstag
válasz Tothgera30 #79026 üzenetére
latom a regi lemez forog azert tovabbra is itt a forumban
Szerencsere van meg egy 10 evük kb es ugyis kihalnak a rettegett turbo motorjaitok . Addig meg marad alternativanak a jol bevallt modszer:
-
amargo
addikt
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #79022 üzenetére
Otthoni hivatalos utat én azért nem is említettem, mert azt én sem tartom gazdaságosnak/ reálisnak.
De így - azzal a kritériummal, hogy müködik ez a német-magyar okmány átvezetés -, hogy egy átlagosabb OPC árából megvan maga az autó nem rossz opció szerintem, ha valaki valami különlegesebbre vágyik.Az S4 hasonlattal azért azonosulok nehezen, mert maga a vételár része oké lenne, de utána minöségileg fenntartani/ szintentartani mondjuk egy ilyen 3.2-es szívómotor hibridet, és egy b5 S4-et a 2.7-es biturbós motort szerintem két külön világ.
(És ezt nem számolja bele sok ember, hogy nem megvenni nehéz adott esetben egy ilyet, hanem utána akár rövid idö alatt komolyabb összeget beleöntve az adott szinten tartani.) -
-
trassher
addikt
válasz Szada85 #79031 üzenetére
Valóban nem egy kategória de ezt írtam is. Értelemszerűen drágább hozzá minden, fenntartani többe kerül de cserébe többet is ad. Már egy mezei 1.8 akármi (leon, passat) is űrhajó ahhoz képest amivel az emberek nagy része itthon közeledik. Dízelhez meg nem hasonlítható mert az egy munkagép motor csak éppen a szmókendcsárm közösség gondolja úgy, hogy versenyautóban ül.
Redmi Note 7
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok!
Kérdésem lenne. Ha egy benzines autó hidegben folyamatosan fehéren “füstöl”. Gázadásra jobban, illetve melegen indításkor is. Álló helyzetben viszont enyhe vízgőz jön csak a kipufogóból. Az olaj nem fogy nem vízes, a víz nem fogy, vagy csak millimétereket csökken a tágulási tartályban, és nem is olajos. Az olajbetöltő sapkánál nincs hab. Hidegen indításkor is simán indul, az összes henger. Semmivel nem gyengébb mint amikor vettem. Akkor attól még lehet hengerfejes? Ez a füstölés zavar engem. Tavaly is csinálta hogy hidegben állandóan jött a fehér “füst”, sőt olyan is volt enyhébb időben, hogy vízet köpött a kipufogóból. Főleg ugye elinduláskor illetve melegen indításkor látszik jobban. Menet közben semmit nem látni belőle belülről, álló helyzetben meg tényleg ilyen elég ritka gőz látszik csak. -
Tikakukac
titán
-
trassher
addikt
-
Tikakukac
titán
válasz Petyyyyy #79040 üzenetére
Két gond van ezzel: a gyári nem multis és nem bőr Azt festheted ezerrel. Plusz tényleg brutál, hogy mennyire agyig koptatják a szülők a kapcsolókat egy fejegységen, szóval lesz multikormány, jön holnapután az adapterkábel, angolból meg az interfész és az új BT-s JVC fej. Ezt kapja a mutter karácsonyra. Meg hátulra ajtónyitókat és akkor este ha jön haza ilyenkor a 6 tonna papírt nem telóval keresi meg a hátsó soron
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Markizmark
addikt
válasz Chiftain #79034 üzenetére
Barátnőm folyton 1-2 km-t megy a kis B Corsájával, lett beletéve neki lecsapató, 2 hetente üríteni kell. Amikor megvette a gépet annyira habos volt az olajbetöltő, hogy az apja majdnem sírva fakadt, hogy hengerfejes. Mondom nyugi ... nem menne fel 4-ben a 12%-os dombon a 45 lovas 1.2 benga, ha hengerfejes lenne.
1 éve nálunk van már, csendes jó kis motor. A múltkor mentem vele aknára amikor felújítottam az összes féket, és amikor rátolattam hallottam, hogy kuruttyol a kipuff, na mondom ez mi a here ... odaléptem neki egy jó öblöset és szabályosan lefosta a falat.
A sok rövidtáv miatt telerakódik párával a kipuff és az olaj sem tud kiszáradni. De a habzást megszüntettem neki Mannol Extreme 5w40-nel.Egyébként a nem rövidtávos autók is indítás után párát köpnek, a 0 km-es és a 25 éves is, ha átforrósodik a teljes kipuff akkor elmúlik, nem kell betojni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Markizmark #79043 üzenetére
Jah, enyém is párát köp, pedig pályázok vele, napi 2x35km-t. És ugye itt nincs korlátozás, tehát kapja az ívet.
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #79033 üzenetére
"Értelemszerűen drágább hozzá minden, fenntartani többe kerül ..."
Pedig ez nem ennyire értelemszerü ám a legtöbb embernek, ebböl lesznek az ímmel-ámmal életben tartott, de nem minöségileg megörzött OPC-k is például.
Ott volt az én esetem is, 1,2-ért megvettem az OPC Caravant annó (és nem a legaljáról, a legleharcoltabbat), egy év alatt abba is beleszaladt az ára majdnem még egyszer (új turbó, féltengely, olajcserék, satöbbi, ), és a következö egy évben tuti kinézett bele újra még egyszer ennyi (kuplung+kettöstömegü, plusz egy szelepszárazás vagy generál, hozzá apróságok).
És erre lehet mondani, hogy akkor az egy szar autó volt, pedig alapvetöen nem, ez szinte minden OPC-nél benne van 200 ezer Km felett elöbb-utóbb, mind ismert "betegségei" a Z20LET-nek, illetve szokásos kopó dolgok, csak ezt nem nagyon reklámozza egyik tulaj sem a Fb posztok alatt, csak a nagykereket, sztédzs1 chipszet.
-
Declare
őstag
válasz trassher #79033 üzenetére
"Dízelhez meg nem hasonlítható mert az egy munkagép motor"
Mitöl lesz egy motor munkagep motor? Az hogy pörög a motor es üvölt, attol meg nem lesz versenygep (lasd 1,6 honda civic es tsai ). Teljesitmeny es loerö kell....az meg lehet dizelbe, benyaba es villanyban is
Ne a felpimpelt 15 eves 1,9 es A4 tdi re gondolj, ami okadja a füstöt....gondolj mondjuk egy 550d munkagepre ....el dolgozgatnek vele
(#79045) Szada85 azert azt tudni kell, ha valaki egy OPC t vesz mondjuk, azt azert veszi, meg azert vette az elözö tulaj is, mert szereti taposni. Ebböl azonnal következik, hogy mindene elöbb fog sz@rra menni. Raadasul nem is uj gepekröl beszeltek, hanem 2-ik, 3-ik tulajosokrol, ahol egyre könnyebben befigyelhet egy hatraforditott basketball sapkas, logogatyas hülyegyerek, aki eppen összesprolta a verdara a penzt, csaja elött tolta neki hidegen/melegen, közbe ment bele az osan benzin....na erted Te vennel ujjonan egy OPC t az nem nyulna ki 10 ev utan sem 200k km fölött sem jo esellyel.
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz Markizmark #79043 üzenetére
Köszönöm a választ. Az enyém is rövidtávos, 10-20km között szokott lenni általában. Csak azért merült fel bennem mert valamelyik nap volt egy 30 km-es karikám, és a végén még jött kifelé a vízpára, nem volt vészes de azért látható volt. De így akkor nem aggódok ezen.
-
trassher
addikt
válasz Szada85 #79045 üzenetére
Ezeken az embereken nem lehet segíteni mert ők csak azt látják, hogy sok lovat kapnak kevés pénzért. A turbó + benzin mindig is egy drága játék lesz mert érzékeny alkatrészek vannak a rendszerben és aki ezzel nincs tisztában az jól megszivatja saját magát.
Declare: Ööö mert mi is a dízelmotor előnye a benzineshez képest? Alacsonyabb a fajlagos fogyasztásuk. Nem azért találták fel anno a dízelmotort, hogy tádéi jancsika a körúton ezzel veressen hanem generátorok hajtására, később vontatókban és hajókban alkalmazták. Nem véletlen, hogy senki sem látott még benzines traktort vagy kombájnt. Nekem semmi problémám a dízel motorokkal csak az zavar ahogy sokan hozzáállnak a dologhoz.
Redmi Note 7
-
farkas-j
őstag
válasz Tothgera30 #79032 üzenetére
„Egy évtized és az elektromos autók kiszorítják a belsőégésű motorokkal hajtott szgk-kat.”
Én erre azért mérget nem vennék. Az egy dolog, hogy esetleg jönnek újabb, jobb, könnyebb, megnövelt kapacitású akkuk amik elviselik a rendkívüli gyors töltést és 5-600 km a hatótávolságuk. Egy kérdésem lenne csak. Hol és mivel fogják őket tölteni??? Ma pl. egy igen nagy hatótávolságúnak nevezett 100KWh-ás akkuval szerelt Teslát ami közelíti az előbb írt igényeket, hol, mivel és mennyi idő alatt lehet feltölteni?Számoljunk. Tegyük fel, hogy egy újfajta szuper akkut 1 óra alatt teljesen fel lehet majd tölteni. Az egyszerűség kedvéért ne számoljunk semmiféle töltési vesztességgel. Hazamész a kertes házadba és felcsatlakoztatod a töltőre az autót. 100kWh-ás az akku -> 1 óra alatt kell 100kW-ot belepumpálni. Ha 3 fázisod van akkor fázisonként ~33kWh. A veszteséget nem számolva ~140 A-t (Ampert) kíván! Ez a három fázisra vetítve ~420 A (Amper). De töltsd fel 5 óra alatt, ez is fázisonként ~28 A. Hol van még a ház egyéb fogyasztása? Ki fogja ezt a bődületes teljesítmény igényt biztosítani a lakosságnak? Ki fogja a villamos hálózatot ilyen horror szintre felfejleszteni? Mennyibe fog kerülni egy ilyen töltő? Hol lesz erre a bődületes teljesítményigényre háttérfedezet? A töltést a lakosság ugyanis zömében vélhetően az esti órákban végezné, amikor már pl. az alternatív napkollektorok által termelt áramra sem számíthatunk. Hol lesz erre erőművi kapacitás?
És jön a „benzinkút” probléma. Egy óra alatt hány benzines autó szokott tankolni? Na annyi elektromos csatlakozást nem fognak kiépíteni! Ha mondjuk 10 nagyáramú töltőhelyet kiépítenek egy kútnál, és mondjuk a 10 perc alatt fel lehet majd tölteni egy 100kWh-ás csoda akkuval szerelt autót (ez egy elviselhető és kezelhető idő, senki sem szeretne 1-2 órát a kúton dekkolni), akkor egy óra alatt (5x10 perc töltés +5x2 perc átállási idő) kell feltölteni mondjuk 5 autót egy töltőhelyen. Ez 10 töltőhely x 5 autó/óra x 100kW. Ez ha minden ideális 5MW igény egy 10 töltőhelyes kútnál. Ezt ki fogja tudni biztosítani és mennyibe kerülne a beruházás???
A népesség túlnyomó többsége lakótelepen lakik. Ott pl. ki, hol és hogyan fogja biztosítani az irdatlan töltési igényeket? Nem 10 töltőhely kellene patkolónként! Ráadásul pl. Budapesten örülnek a lakók, ha parkolót találnak a lakótelepen. Este hazamegy az autós, töltőhelyet keres és mondjuk szerencsés és talál. Utána mivel becsületes megvárja a töltés idejét vagy visszamegy később a parkolóba, hogy átálljon másik parkolóhelyre, hogy más is hozzáférjen a töltőhelyhez. Ugye ez teljesen életszerű dolog? Vagy mindenki kilógatja az ablakon a hosszabbítót és tölti a 16A (Amperes) hálózatáról???
Na ezeket végiggondolva mondom (és nem csak én hanem az energiaszektorban sokkal járatosabbak is), hogy az elektromos autók csak igen kis részben fogják kiváltani a mai autókat az elkövetkezendő 20-25 évben. Vannak alternatívák még, de ezekben is rendkívül sok a buktató. Ilyen pl. a hidrogén hajtás, hidrogén/elektromos meghajtás vagy éppen az energiacella/elektromos hajtás stb.
Az még mindig nem lefutott kör, hogy a leselejtezett irdatlan mennyiségű akkuval ami veszélyes hulladék mi lesz? Mennyibe fog kerülni azok semlegesítése és újrahasznosítása? Nagyon jó példa a kompakt fénycsövek esete! Olvass utána.
Ráadásul egy kutatócsoport vizsgálta a „tiszta energiával működő” elektromos autók környezet terhelését. Mennyi természet rombolással, környezetszennyezéssel és energiával jár csak az akkumulátorok nyersanyagának kibányászása, majd az akkuk elkészítése. Pl. csak egy akkura való lítiumért hány tonna kőzetet kell megmozgatni? Mennyi energiába és mekkora környezetterheléssel jár az előállításuk, majd később az ártalmatlanításuk. Az áramot is elő kell állítan valamiből, Sok tényező van, ezeket sokan nem veszik számításba.
Nagyon jó dolog az elektromos autó, de az említett dolgokat sokan nem veszik figyelembe!
A lényeg, hogy nem ennyire fekete-fehér a dolog. Mindenesetre szurkolok, hogy valami jó alternatívát találjanak a mai belsőégésű motorok kiváltására![ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4