-
Fototrend
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moby
addikt
válasz
Kendek #134263 üzenetére
Elhiszem, valamit elkefélt a C9-nél a sony. Ami csak azért fura, mert hát ennek nem lenne szabad modellfüggőnek lennie. A szabvány az szabvány. Béár a sony világ életében csak egy szabványt tudott tartani: az AS szabvány (Ahogy Sikerül)
/még azt sem tartom kizártank, hogy ezek úgy összekutyultak már mindent, hogy a HDMI forum VRR helyett jelenleg valamilyen módon freesyncet csinálnak, mert a C9 HDMI forum VRR-t tud (tehát a szabvány szerintit), freesyncet viszont nem, az összes azutáni modell viszont megkapta a freesyncet is. Ami viszont ugye nem szabvány. És lehet, hogy ez valamilyen módon az 1440p támogatással van összefüggésben.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz
krx21 #134266 üzenetére
Az LFC miatt valójában semmilyen tartomány nincs mamár, csak a sony nem implementálja az LFC-t. Ami amúgy része lenne a szabványnak. Hivatalosan ilyennek nem szabadna léteznie, hogy kiesik a range-ből, ez a jelenség csak a sonynál létezik, illetve az őrsrégi, 1.gen freesyncet támogató eszközöknél. De ezeknek nincs közös halmaza a sony egyéb működése miatt sem.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz
syler123 #134272 üzenetére
Alapvetően három különböző működési elvről beszélünk:
1. Nincs vsync és nincs VRR sem. Ilyenkor a kijelző frissít valamilyen frekvenciával, és frissül a kimenet vlaamilyen frekvenciával. A kettő nem vesz tudomást egymásról. Ilyenkor van a képtörés, mert az új kép akkor fog megérkezni, amikor a képkirajzolás a megjelenítőn valahol a felénél jár (a mai kijelzőkön nem így történik, de most teoretikusan képzeljük el így).
2. Vsync van. Ilyenkor a kijeléző ketyeg egy fix működési ritmussal, mondjuk 60Hz-el. Mindig amikor a kép elejére ér a kijelző, küld egy szinkronjelet a gépnek, hopgy küldheted az új képet. Ilyenkor Nincs képetörés, hiszen az új kép mindig akkor érkezik, amikor épp elkezdődne a kirajzolás. Viszont várnia kell a gépnek arra, hogy jöjjön a szinkronjel, tehát ha az új kép érkezése mondjuk pont lemaradt az előző szinkronról, akkor feleslegesen vár egy csomót a következőre. emiatt látod az akadozást. Ez az, amit pc esetében minden játékra rá tudsz erőszakolni, emiatt nincs PS4-eny PS3-on, stb képtörés 30 meg 25 fps-nél sem. Pedig azok nem tudtak VRR-t.
3. Freeync, VRR, adaptive sync van. Ilyenkor a kijelző frekvenciája igazodik a gép által küldött új képkockához. Amikor új képkocka jön, azonnal visszaugrik a kép elejére, és rögtön kiteszi az egészet. Ilyenkor sincs képtörés, és senki nem vár feleslegesen senkire, azaz az akadozás az előbbihez képest csak alacsony értékek esetén lesz érzékelhető.Az FPS és a képtörés semmilyen viszonyban nincsenek egymással, mert a képtörés egyetlen (illetve kettő) képokocka frissítésénél jelentkezik, és nem függ attól, hogy ezekből hány történik egy másodperc alatt (FPS). Vsync nélkül egy 60fps-es játék 60Hz-en is képtörést okozhat, ha egymáshoz képest pont egy fél képpel vannak elcsúszva.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
-
Moby
addikt
válasz
Mr. Y #134319 üzenetére
Mechanikus switch, ami 20 lábat kapcsol? Ilyenről valóban nem hallóttam, mert megkockáztatom, hogy ilyen nincs
Attól, hogy nem kér külön tápot, még valószínűleg a HDMI 5V-járól vesz le. Illetve van egy szabadszemmel jól látható tétem arra, hogy van abban elektronka, és nem mechnaikusan kapcsolgat egy 20 lábú fésű benne
De ez ilyen egyszerű sztori, ami empirikusan kideríthető: ha kikötöd belőle, és jó lesz, akkor mégis csak az EDID lesz a gond. És akkor marad az, hogy kell egy normális switch/matrix.[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz
sting2 #134411 üzenetére
Itt nincs protokollütközés. Egy high speed kábellel is 2.1-2.1 a jelút, de valójában nem is léteziik 2.1 protokoll (a jelátvitel tekintetében). A kábelnek sincs protokollja, a 2.0 és a 2.1-es kábel bekötésben ugyanaz, a kábel minősége, az árnyékolás, az átmérők, a fizikai paraméterei dönti el, hogy alkalmas-e a magasabb sávszél átvitelére, vagy sem. Hozzáteszem a kábelre ráírt képessége az esetek egy részében nincs köze a valósághoz. Linusék szereztek egy profi kábeltesztert, amivel rámértek a kanadában kapható nevesebb kábelekre. 53-ból 9 nem teljesítte a 2.1 követelményeit (48gbps). Egy szélesebb körben tesztelve valszeg mégrosszabb eredmények születnének.
Tegyük azt is hozzá, hogy a PS5 sem képes a HDMI2.1 teljes kihasználásrása, 32gbps-re van korlátozva a sávszélessége, és ez is ugye 120Hz, 4K, és HDR esetén értendő. -
Moby
addikt
válasz
Yodafon #134522 üzenetére
Ott trainer sem kell. A játék nehézségét a kontroller adja. Egérrel ugyanez walk in the park. Pusztulgurul minden. Össze sem lehet hasonlítani, pedig nekem megy a kontrollerezés is, de ez kb olyan, mintha eredően billegérre találták volna ki az egész játékmenetet, annyira széles a szakadék a két irányítás között.
-
Moby
addikt
válasz
ΞΔGLΞ #134592 üzenetére
Itt van most nálam egy szett, egyelőre nem tudom hova tenni a pozitív review-kat az eszközről. Nekem ilyen orrnehéz, rohadt kényelmetlen HMD a VR éra eleje óta nem volt a fejemen. Mintha nem is ezek csinálták volna az elsőt. Azu egy jól kiegyensúlyozott, stabil cucc volt, ez meg olyan, hogy borul előre. A HMD is, meg a viselője is. Emiatt állandóan CA-s a kép, mert nem lehet az optimális pozícióban tartani. Rettenetes.
Mondjuk a review a nevetséges kontrolleridőkről sem írtak, de az a DualSense után akkora meglepetés már nem volt, inkább csak az, hogy még azt is el lehetett negyedelni. -
Moby
addikt
Én is ahhoz hasonlítom, és kényelemben komoly ugrás visszafelé. És az legalább olyan fontos egy HMD-nél, mint a képminőség. De én azt látom, hogy a képminőség nem ugrott akkorát előre, mint a kényelem visszafelé (a viselésben). Ami hatalmasat ugrott azok a kontrollerek. Az tényleg egy másik szint.
-
Moby
addikt
>valamint néha zavaróan ül az orrnyergemen és nyomja a cimpáimat.
Erről beszélek. Ez azért van, mert rohadt nehéz lett a HMD eleje, és nagyon nincs kiegyensúlyozva. Ezért folyamatosan csúszik le, és ül rá az orrnyeregre. Ennek a fejen kellene megülnie, de erre esély nincs. MINDENKI erre panaszkodik, akire feltettem, és egyetlen review-t nem láttam, ahol megemlítették volna, hogy mennyire zavaró ez. Nem szivacs kellene oda, a régin sem volt szivacs. Egyszerűen nem kellene oda csúsznia. És nem csak a komfort miatt szar, hanem piszokosul rontja a képminőséget, mert attól, hogy állandóan lejjebb van a HMD, mint ahol kellene lennie, konstant CA van. Nem lehet pontosra belőni. Ezeknek a fresnel lencséknek pont szemben kellene lennie, mert különben prizma.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
Nem, de azért vicces, hogy a problémákról sehol nem beszélnek. Engem ledöbbentett, hogy a demónak szánt Horizon is úgy szaggat, amit én VR-ban még nem láttam. Egyetlen review-t nem láttam, ahol ez meg lett volna említve. Egy 60 dolláros, exkluzív, VR képességeket bemutató játék szaggat, és nem kicsit. Én mindenhol azt mondtam eddig, hogy esélytelen egy köztes generáció, ez a PSVR2 meglehetősen elbizonytalanított. Ebben a Star Wars játékban is az orrom előtt popuppol minden (legalább a framerate rendben van). Ehhez a PSVR2-höz bizony elkélne egy PS5 Pro, mert a jelenlegi gép ahhoz sem nagyon elég, hogy meg lehessen vele demózni, hogy mit tud az új headset.
-
Moby
addikt
válasz
zozika84 #134631 üzenetére
Itt eleve esélytelen valami normális, használható feedbacket adni. Egyrészt nem érdekli őket, másrészt épp ezért lehetőséget sem adnak rá. És nem értem azt sem, hogy ilyenkor hol van a nagybetűs minőségbiztosítás, meg production value. Hogy ezt így nem látta senki, hogy ez a noname firesprite ezt így fogja kiadni, és leokézták? Vagy mindeki arra számított a sonynál, hogy úgysem fogja senki a smooth iránytás válkasztani, a pattogó forgásban meg úgysem látszik, hogy néha dráma a framerate. Ami VR-ben nem csak azért gáz, mert rosszul néz ki, és gyilkolja az immerziót, hanem azért is, mert az arra érzékenyekből instant rántja ki a motionsicknesst. Én $60-ért erre olyan refundot nyomnék, mint a huzat. Ha lenne rá lehetőség, és ha lenne mire
-
Moby
addikt
válasz
ProEvoFan #134643 üzenetére
Azt nem úgy hívják, hogy balfasz, hanem úgy, hogy gazdag
Az a teljesen más, mégpedig az összegben más, mert a sonynak csak tized ennyije volt a Bungie felvásárlására ugyanezen okból, így amiatt nem csipogott senki. De amikor a garzdag szomszéd csinálja ugyanezt, akkor meg hisztiznek, mint egy kislány. Na ez a balfaszság definíciója
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz
syler123 #134650 üzenetére
Ezzel az égvilágon semmi probléma nincs. Az MS-nek erre a bevételre fáj a foga. Nyilván fáj a sonynak is rá, csak nincs elég tőkéje hozzá. Nem fogja az MS visszatartani sehonnan, pláne a sony platformtól nem, mert ő onnan nem jár ezzel az egésszel jól. Az, hogy erről a játékosok vitáznak egymással megint csak az agyalapig tolt fanboykodás, amiben a szekértáborok fújják a magukét. Semmit nem fognak ebből a játékosok érzékelni, cod ettől még ugyanúgy lesz, különben nem termeli a zsetont. És ha nem az MS, akkor majd megveszi őket a Tencent, vagy valamelyik másik bálna. A sony nem a COD elérhetőségét akarja biztosítani, ők azt akarják elérni, hogy ne vehesse meg az MS. Jimbo szó szerint ezt nyilatkozta. Őket nem a COD érdekli, nekik az nem tetszik, hogy más fogja eltenni a lóvét.
-
Moby
addikt
Ők nem a sony értelemben véve értékelhető játékok miatt vásárolnak fel, hanem jól tejelő játékok miatt. A kettő ebben a kontextusban nem fedi egymást. Próbálkoznak ők ennek a sony-féle exkluzív szingli játékokat is csinálni valamit, de ez inkább csak ilyen látens dolog náluk. Láthatóan nem gondoljéák ezt igazán komolyan. Jól viszont nem ez hoz a konyhára, valszeg innen is ered az egész.
-
Moby
addikt
válasz
Farkassacred #134684 üzenetére
Nekem azért dobtak idén már egy 10/10-es hifi rush-t
-
Moby
addikt
válasz
fausto #134690 üzenetére
Nemtudom. Alzában van ilyen, hogy felbontott, de tegnap még volt olyan is, hogy újszerű állapotban, normál használati jelekkel. Nekem ezeknél nem tűnik életszerűnek, hogy a kódot nem használták fel.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz
Farkassacred #134693 üzenetére
Ez nem is baj, addig van náluk olcsón minden
-
Moby
addikt
válasz
ΞΔGLΞ #134719 üzenetére
Folyamatosan megy, de itt nem valami komoly légáramlatra kell gondolni. Épp csak annyit csinál, hogy ne párásodjon annyira. Kicsit kevés is, de ebben gondolom kompromisszumot kell kötni, mert ahogy a levegőt szárítja a HMD alatt, úgy a szemedet is, ami nem jó. Ha mégjobban szellőztetne, instant szemgyulladás
/ha közel teszed a külső részét felül, ahol félig nyitott a füledhez, hallod, hogy megy benne.
-
Moby
addikt
válasz
Rigormortiis #134829 üzenetére
A Tempest minden fülessel működik, nem ad hozzá semmit a playstation füles. Az egy kutyaközönséges wireless füles, inkább a kategória aljáról.
-
Moby
addikt
válasz
ratgab #134839 üzenetére
>minél jobban a tarkód irányába tolod a headset hátulját és ott rögzíted.
Nálam ez nem működik. Hiába "rögzítem" folyamatosan billen a fejemen előre, érzem, ahogy hátul csúszik felfele a hajamon. A PSVR1-et feltettem a fejemre, azt még rögzíteni sem kellett, úgymaradt instant. Ez hátul túl könnyű, elől túl nehéz, és az egész mechnanikai kialakítása nem jó. -
Moby
addikt
válasz
ΞΔGLΞ #134844 üzenetére
A durva LOD nagyon csúnya az összes VR játékban, legalábbis azokban, amiket eddig láttam. Kevés a PS5 ehhez a PSVR2-höz. Ha semmi más, ez biztosan indokolná a PS5 Pro kiadását, mert ez a foveated rendering láthatóan nem oldja meg az állandó teljesítménygondokat. Ez a Horizon is ahogy fut...dráma.
/Mondjuk a GT7-ben 2D-ben is elég randa a LOD.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz
ΞΔGLΞ #134878 üzenetére
Azzal még nem igazán játszottam. Viszont a horizonnál is elfordul nem egyszer, nem kétszer, hogy nem tudom berakni a nyilat az íjba, mert a kezem nem ott van, vagy nem tudom tekereni a kereket, a kövek összertakásánl is ott tekergeti nekem összevissza, meg ilyenek. Midnemellett meg néztem róla a review-kat, hogy mennyire kikezdehetetlenül pontos a tracking...én csak megvonom a vállam ilyenkor. Kb olyan, mintha pénzért készült volna az összes PSVR2 review.
-
Moby
addikt
válasz
sirarcheer #134903 üzenetére
A fény nem a kontroller követéséhez kell, annak van saját nem látható fénye (a koronában, amit a kezedre húzol, néha meg is lehet látni, amikor lassú a kimaszkolása, vagy nem tudom hogy tünteni el olyankor). A fény a HMD saját pozícionáláshoz kell. De ha nincs elég, akkor jelzi is. Mondjuk nem mindig látja azt sem, amikor magad mögött matatsz, de téveszt sokszor olyankor is, amikor elvileg látja.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
A teardown videóban szépen látszanak az IR ledek. A túl sok napfény inkább gátolja a trackinget, mert az tele van IR hullámhosszal.
[link][ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz
sirarcheer #134908 üzenetére
Egy próbát megérne a micsoda?
Nem értem. Én nem tudok mit próbálni, nálam olyan világos van, hogy ha ott nem lát semmit, akkor a kukába kell gyűrni az egészet
Egyébként persze, ez csak résegítés. A move ugyanígy működött: fény + gyro. Csak az még láthatófényt használt. Ez is működik akkor is, ha kikerül a kamera látószögéből, a gyro+ gyorsulásmérő, stb ezek műkösnek a fény nélkül is.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
Most nézem, hogy a videóban beszél is az IR ledek szerepéről.
-
Moby
addikt
válasz
F-ECT$ #134953 üzenetére
Hát ugye én nem adtam pénzt érte, a sony sem adott pénzt érte nekem. Így leírhatom a valós véleményem róla, és még önigazolnom sem kell
Dehát egy fanboykeltetőben a valós véleményt sem lehet leírni, ezt azért megtanulhattad az évek alatt. Nincs olyan, hogy valami nem jó, sem olyan, hogy elvárható lenne, hogy legyen jobb. Nincs. Olyan létezik csak, hogy minden úgy csudijó, ahogy van. És ha nem, akkor ott az 2 ultimate érv: máshol sem jobb, vagy ha igen, akkor nade mennyiért...Relativizálás felsőfokon. Nem veszem már fel ezeket, nem vezet sehova, csak parttalan vitákhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
És ha már szóba jött a szaggatás, akkor itt a következő "áldozata" a sony féligmeddig műkdöső VRR-ének. Tchia. Unlocked framerate, amiben kb minden tizedik frame konstans kiesik a range-ből, szóval az egész egy szaggatásfeszt
A VRR kikapcsolása legalább 30fps-re veszi, én más opciót nem találtam benne. Mármint a játékban grafikai opciót egyáltalán. Jelenleg ez a playstation-ös VRR a nemlétezés határásn egyensúlyoz, és a legtöbbször belezuhan a szakadékba.
-
Moby
addikt
válasz
ΞΔGLΞ #134969 üzenetére
A motion sickness nem a PSVR2 "hibája", vagy velejárója, hanem a VR-é általánosságban. Sőt. A PSVR2 motion sickness szempontjából elég jó, kevésbé birizgálja, mint az 1-nél, vagy más HMD-knél. Persze ettől még teljesen valid amit írsz, és ebben a kontextusban biztos, hogy rugalmasabbnak kell lenniük a kereskedőknek.
-
Moby
addikt
válasz
ΞΔGLΞ #134997 üzenetére
Megtaláltam a PSVR2 hordhatóságának a nyitját: sapka
Ilyen jó vr sessionöm nem volt az egy hét alatt, mint ma. Nem csúszik le, nem mozdul el, nem csúszik rá az orrnyergemre, emiatt nem is érzékelem a súlyát sem. Felrakom, és ottmarad örökre. Egészen más élmény így az egész, hogy nem folyton a pozícióval küzdök.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPad topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Politika
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Yettel topik
- További aktív témák...