-
Fototrend
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bad Pritt
nagyúr
Szedd le a mobil appot, a PS Stars részén látni fogsz arany pontokat, azokat be tudod váltani vagy játékokra vagy walletet tudsz tölteni belőle (500 pont 2000 forint). Én fél év alatt összesen 6000-et töltöttem már az egyenlegemre, nem rossz ingyen.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
God of War (2018) & God of War Ragnarök
Na hát véget ért ez a kaland is. GoW 2018 platina elmaradt 5 éve, azt most pótoltam és ha már lendületben voltam átcsúsztam a Ragnarökbe is, így a kettő együtt olyan 100 órás, kerek egésszé vált számomra. Back to back játszva őket egészen érdekes élmény volt, hogy mennyire hasonló és mégis mennyire más a Ragnarök és sajna nem mindig jó értelemben.
A 2018-as játékkal kapcsolatban igazából könnyű dolga van az embernek, abszolút szuperlatívuszokban lehet csak beszélni róla. Jó a történet, elképesztő set piece-ek között zajlik a cinematic kaland, nagyon jók a mellékküldetések és egyéb feladatok, nincs végtelenül felfújva és elnyújtva, a harcrendszer és az összeszedett eszközök függvényében megnyíló egyre bonyolultabb puzzle részek pont elegek egy 50 órás játékhoz. A nehézség nagyon jól skálázható, a valkűrök remek kihívást nyújtanak, a valkűrkirálynő az egyik legjobb boss, amit valaha sikerült lecsapnom és mellette is minden más encounter megfelelően van balanszolva a late game-hez is.
Ha kritikával kéne illetnem akkor talán a repetitív bossokat mondanám már a főszálon is, végtelen mennyiségű trollt kell likvidálni pl. és nagyon nincs köztük változó sem, mindig ugyanaz a séma és ugyanazzal az animációval ér véget. Illetve persze a boi kicsit sok volt nekem is az idegesítő fázisában, azt egy kicsit lejjebb tekerhették volna, de ezek alapvetően apróságok a nagy egészet nézve, fantasztikus élmény még így 2023-ban is, remekül öregedett.
Kevés játék van, amit trófeákon túl is maxolok, ez egy ilyen volt, minden labour megcsinálva és az összes lore entry is megvan, egyszerűen élmény volt hallgatni Mimirt a hajóban üldögélve. Korszakos mestermunka minden téren, a PS4 éra egyik legjobbja.És akkor innen átlépve a Ragnarökbe... hát nem tudom. Rossz játéktól nyilván messze van, de kicsit az volt az érzésem, hogy míg sok szempontból előrébb léptek egyet, más részeken vissza sikerült, néha nem is egy lépést. A történet például nagyon tetszett ebben is, jól folytatták, remekül szőtték bele a játékba az északi mitológia elemeit (Sköll és Hati bemutatása, illetve Fenrir születése zseniálisak voltak) és nagyon jól megcsavarták, hogy az Eddát ismerők számára is újdonság legyen. Talán kicsit hosszú volt, a 2018-as 14 órás sztorija mellett ez nekem 21 órát vett igénybe ugyanúgy Balance nehézségen.
Nagyon jók voltak a mainline bossok is, egyértelműen látszott, hogy a Santa Monica is érezte, ezen javítaniuk kell kicsit. Nem volt annyi újrahasznosítás és a több szálon zajló cselekmény miatt mindig friss tudott maradni a kihívás és még a látványon is emelni tudtak egy szintet. A vége megható volt, szép lezárást kapott a történet, egy nagyon jól követhető karakterfejlődést lehet látni Kratoson is Atreuson is, arról meg ne is beszéljünk, hogy a mellékkarakterek is úgy változtak a játékok során, mint máshol a főszereplők sem, itt főleg nyilván a két törpre és Freyára gondolok.
Ami még nagyon feltűnő volt, hogy mennyi quality of life fejlesztést kapott a mozgás, sokkal gyorsabb játék a Ragnarök. Nagyon tetszettek a fejlesztett puzzle-ök, egyáltalán nem volt olyan érzésem, hogy mindent láttam, néha rendesen out of the box kellett... volna gondolkozni. És akkor itt jön az, ami egy közel tökéletes masterpiece-t nálam letaszít a nagyon jó volt kategóriába: az állandóan pofázó és mindenben segítő companion.
Én nem tudom, hogy milyen metaadatok alapján érezte úgy a Santa Monica, hogy így el kell rontani minden feladványt, de sajna értékelhetetlen a játék ezen része. Volt olyan puzzle, amit még át se láttam és Atreus máris mondta, mit kell nézni, mit kell csinálni, iszonyat rossz volt minden ilyen rész, szinte autopilot módban zajlott a játék ilyenkor. Nem értem, miért nem lehetett kikapcsolni, hisz ezer és egy beállítási lehetőség van a játékban, simán elfért volna egy puzzle hints on/off gomb is. Ezek mellett is furcsa volt számomra, hogy mennyire modern nyelvezetet használ a játék a 2018-hoz képest mind írásban, mind szóban, nemhogy rombolta az immerziót, de még felépíteni se hagyta.
A másik, ami egyáltalán nem tetszett a berserker bossok. Volt egy-kettő, amire azt mondom talán felért a valkűrökhöz, Hrólf is egy fasza bossharc, de nagy részük szar, egyértelműen annyi volt a cél, hogy nehezebb legyen, mint az előző játék, tök mindegy, hogy érik azt el. Éles kontrasztban áll velük Gná, aki rendesen megizzasztott és mindenféle bullshit gang, kikerülhetetlen támadás meg teleportálás nélkül volt a legnagyobb kihívása a játéknak, egy élmény az a fight.
Ezeken túl a játék egészen hasonlóan működik, mint az előző, nagyon jó mellékküldetések, sok gyűjtögetés közben, érdekes helyszíneken és máris elrepült az 50 óra. Szerintem nagyon jól működnek a plusz dolgok, a bifröst támadások, a Draupnir, a többféle nyilak, egy nagyon jó alapot sikerült ügyesen továbbfejleszteniük és élmény volt a karakterek fejlesztése is, szerencsére egyáltalán nem restriktív a játék és rengeteg setupot ki tudtam próbálni.
Nehéz kérdés lenne, hogy melyik a jobb, a szívem a 2018-as felé húz a Ragnarök elrontott puzzle szekciói miatt, de nem tudok elmenni amellett, hogy sok szempontból egyszerűen jobb játék a folytatás, nagyon kíváncsi leszek, merre viszik tovább ezt a világot, de tuti óriásit fog szólni.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Hát engem en bloc zavart, hogy mennyit pofázik főleg Atreus az egész játékban, nem volt egy kussban lévő pillanata a 20 óra alatt. A sztori után viszont végre lett egy kis csönd, csak a scriptelt részeknél ment a duma és jórészt érdekes is volt, az pl. nagyon tetszett, hogy az első rész Mimir meséi után itt inkább beszélgetések zajlottak a szánkón meg csónakban. Sokszor azon vettem észre magam mindkét játékban, hogy ott vagyunk már a célnál, de nem lépek partra, inkább megvártam, míg végigmondják a történeteket, abszolút nem volt ingerem arra, hogy elnyomkodjak bármit.
Azt én is furcsálltam néhol hogy adaptálták a mitológiát, de el tudom fogadni jórészt ( ). Mondjuk szerintem jobb lett volna egy trilógia kicsit jobban elosztva az isteneket, mert így érdekes, hogymondjuk Tyr meg Fenrir között lehetett volna interakció, még ha kézleharapás nem is Baldur kapott egy egész játékot, míg Odin, Thor, Heimdall és Tyr beszorultak a második részbe, pedig legalább annyira fontosak lennének, más fontosabb istenek meg nem is szerepelnek (Hönir és Lodurr, Skadi, Forseti, Bragi, Njörd, jórészük említve sincs). Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Szerintem le van írva, legalábbis a 2018-ban Atreus mindent levésett a lore részbe és a Ragnarökben is rengeteg minden bekerült oda, bár kicsit talán szellősebben.
Faye misztikussága egyrészt abból ered, hogy a játékban igyekeztek a Jötunn népet így adaptálni, kevés konkrétummal, inkább ilyen elvont misztikus lényekként, akik mélyen hisznek a sorsban és látják a jövőt, másrészt nyilván benne volt az is, hogy ő az utolsó őrzője a népének és ezért elővigyázatos volt, kevés dolgot osztott meg még Kratos-szal is, hogy védje a sajátjait. Amúgy az nem teljesen igaz, hogy direkt halt meg, mert nem kereste a halált, csak látta előre, hogy meg fog halni és ő hitt abban, hogy a sorsunk kőbe van vésve, úgyhogy inkább segítette a családját utána is. Az egész Ragnarök, meg amúgy az első rész Freyás része is arról szólt, hogy ez az eleve elrendelés mennyire lehet igaz és azért teszünk-e valamit, mert tudjuk, hogy meg fogjuk tenni vagy azért, mert meg kell tegyük. Amúgy számomra a logikus felosztás három részben úgy lett volna, hogy Baldur a főgenya az első részben, Tyr és Thor mondjuk a másodikban, majd Heimdall és Odin a fináléban.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Élőszereplős reklám már az új gépekkel.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
-
Bad Pritt
nagyúr
Meglett itt is. Laza 50 óra, nem sietve, elég sok mindent felfedezve, strength builddel. Továbbra is tartom, hogy a játék a végére teljesen elfogyott és kipukkant, egy közel 10/10-es kezdés után a Mountaintops of the Giants vagy a Consecrated Snowfield már csak jóindulattal 6 pontos, az Ashen Capital meg talán a From leggázabb területe, egy nagy nulla. Bossok is felemásak, gyakorlatilag minden itt van, ami valaha From játékban szerepelt, de a játék utolsó harmadában konkrétan nulla új ötlet szorult, reskin reskin hátán egyen dungeon rengetegben.
Tavaly nagy kérdés volt, hogy az Elden Ring vagy a Ragnarök a jobb és most egymás után játszva őket tényleg nehéz kérdés, mind a kettő magas színvonalú játék néhány illúzióromboló hibával. Nálam mondjuk a Ragnarök jobban betalált, több volt benne a wow faktor és végig megtartott, Elden Ringnél hamar elmúlt a rózsaszín köd.
Ami elvitathatatlan, hogyegy kiváló kapudrog, vannak sokkal jobbak a zsánerben (Dark Souls 3-at, Bloodborne-t, Nioh-t, de őszintén szólva még a Lies of P-t is jobbnak tartom), de a sok lehetőség és könnyítés miatt ezt a játékot egy give me balanced God of War játékos is lazán végig tudja vinni. Várjuk a DLC-t.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz tboy93 #151558 üzenetére
Ennél jobb belépőpont nincs. Rengeteg segítséget ad a játék, ha elakadsz tudsz menni ezer más helyre és PS-en még az online része is aktív, tudsz játékos segítséget kérni, ha úgy van, plusz az itteni topikja is aktív.
Ráadásul a tavalyi évhez képest még könnyítettek is rajta szerintem, pl. van benne egy feature, hogy ha leszedsz egy csapat ellenséget akkor visszatölti az élettöltő flaskáidat, ezt sokkal gyakrabban csinálja (volt hogy egyetlen csávó után), kicsit megvariálták a poise rendszert és többször esnek össze az ellenfelek, meg rengeteget balanszoltak a játékon.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz erahurka #151561 üzenetére
A sztori mentén nagyon jó bossok vannak a legeslegutolsót kivéve, az sajna egy kalap szar. A többi fontos bossharc is elég jó, vannak kifejezetten látványosak is, Maleniát kivéve persze, az egy unfair fight, aminek nem is kéne a játékban lennie, de max a platinához kell, amúgy teljesen kihagyható.
Az open worldben rengeteg az újrahasznosítás (168 bossharc összesen a játékban és ha jól emlékszem talán 50-60 között van a konkrét boss karakterek száma, szörnyen rossz arány), szóval könnyű begyakorolni mindegyik ellen, mit kell csinálni. Sok bossnál vannak gimmick megoldások, amik trivializálják a harcot, másoknál érdemes utánanézni, mire érzékenyek és úgy könnyűek lesznek.
Illetve nem sikerült az AI-t felkészíteni arra, hogy a játékos bármikor behívhat egy segítőt, egy jó tank spirittel rém egyszerű cheeselni a legtöbb bosst és akkor az egész button mashinggé válik.
Sok az input reading a játékban, még több az aoe támadás, rengeteg ellenfél okoz status effectet, ezekkel akarták emelni a nehézséget, de inkább csak idegesítőbb lett.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz ldave #151567 üzenetére
Az első nekem is 120 óra volt Xboxon, meg aztán csináltam egyet, ahol az összes létező tárgyat megszereztem legalább egyszer, szóval most azért lett 50, mert tudtam mi merre van. Ennél a játéknál hatványozottan igaz az, hogy a játéktudás legalább olyan fontos, mint a technika, nagyban megkönnyíti az ember életét, ha tudja, mit is kell csinálni.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz frankdelgado #151660 üzenetére
Nem hír, pletyka, pár havonta előjön. Sok alapja nem lehet, ha a Playstation Studios vezetője ezt nyilatkozta két éve: And you know, Bend Studio is working on a very exciting new IP that they’re very, very passionate about. They’re building on the deep open-world systems that they developed with Days Gone. So I’m really happy for Bend Studio.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz frankdelgado #151665 üzenetére
Ha kitartóan így álltok hozzá akkor kult klasszik lesz és talán kap egy meglepetés folytatást 10 év múlva PS7-re.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz ProEvoFan #151689 üzenetére
...az aksija pedig hasonló kapacitással rendelkezik, mint a Nintendo Switch-é.
Szóval a streamingre képes eszköz ugyanannyit bír, mint a játékokat natívan futtatni képes eszköz.
...és habár az aksi lassan tölt...
És még cserébe lassan is tölt.
Két negatívumot azért így is kiemelt: az egyik, hogy nem lehet olyan wifihálózatba belépni, amihez böngészőt kell megnyitni...
Szóval utazáshoz korlátozottan használható, max mindig mobilról kell a netet megosztani.
...a képernyőnek pedig egyértelműen megvannak a határai...
90 ezresért miért is ne lennének meg.
...a másik pedig az, hogy nem lehet Bluetooth-on keresztül hallgatni a játékot.
Kommentár nélkül.
Low effort kalap szar, de rajta van a PS logo, szóval bestseller lesz.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Jó dolog ez a crossplay és cross progression, de azért néha érthetetlen rendszereket produkálnak a szolgáltatók.
Annyit beszéltetek itt a Final Fantasy-kről, hogy megjött a kedvem hozzá, gondoltam ránézek a XIV-re milyen PS5-ön. Anno toltam Steamen egy meglévő accounttal, de ott csak trial volt, most megvettem a Starter Editiont, belépnék, erre dob egy hibát, hogy a Steam free trialt nem lehet PS4/5-ön használni. Mondom no shit, odanavigálok, ahova akarja és egyszerűen nem találom, ami nekem kell, nem tudok PS változatot regisztrálni, ha a Steammel már linkelve van a Square Enix accountom.
Írtam gyorsan a supportnak, hogy töröljék a Steam linket, hátha ez megoldja, de a feladott ticketet úgy tűnik nem lehet sehol visszakeresni, visszaigazoló email sem érkezett róla, szóval azt se tudom, hol jár az ügy... Nem is értem, mi lehet egy ilyen helyzetre a megoldás, alapból fel se kéne merüljön hasonló, a Square leírásai meg annyira informatívak, amit még az Ügyfélkapu FAQ is megirigyelhetne.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz tboy93 #151700 üzenetére
50-ért nem lenne rossz, ha jobb lenne az akksi, OLED lenne a kijelző, lenne bluetooth csatlakozás meg valami basic lehetőség tartalomfogyasztásra. Illetve azt nem tudom, hogy kvázi kontrollerként használható-e, mert akkor második kontrollernek sem lenne olyan rossz kikapcsolt kijelzővel.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz nincsnév007 #152031 üzenetére
Az egyből úgy fog megjelenni.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Politika
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Mini-ITX
- EA Sports WRC '23
- Filléres Redmi érkezett
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen