-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
VladimirR
nagyúr
java-s kerdesem lenne, adott a kovetkezo programreszlet:
FileReader fin = new FileReader(target);
int ch;
do {
ch = fin.read();
sout.write( ch );
System.out.println( ch );
} while (ch != -1);
fin.close();
elso korben az a bajom, hogy az olvasas nem all meg a file vegenel, hanem tovabbmegy (probaltam ugy is, hogya filereader-re van meg huzve egy bufferedreader, ugy is ugyanez van
miert?
masodszor pedig: sout egy printwiter, ami egy tcp socketre ir (vagy mire, lenyeg, hogy tcp kapcsolaton keresztul megy at az adat)
sout mukodik egesz addig, amig szoveget irok ra sout.println-nel, de amikor a fentebb kiolvasott ch-t akarom rairni sout.print-tel, akkor az mar nem megy at
szinten miert?
valaszaitokat elore is koszonom -
VladimirR
nagyúr
-
ar
tag
válasz VladimirR #651 üzenetére
Elso korben annyit latok, hogy te kiirod az EOF (-1) erteket is, amit nem hiszem, hogy akarsz. Masodsorban nem lenne artalmas a Writer.flush() metodusat hivogatni, vagy egyszeruen lezarni a kimeneti folyamot, ha elkeszultel. Harmadsorban nem artana kivetelt is kezelni .
Valahogy igy csinalnam, a kimenetet helyettesitsd be:
<code>
Reader fin = null;
try {
fin = new FileReader(''filename.txt'');
int c = 0;
while ((c = fin.read()) != -1) {
System.out.println((char) c);
}
} catch (IOException e) {
e.printStackTrace();
} finally {
try {
if (fin != null)
fin.close();
} catch (IOException e) {
e.printStackTracer();
}
}
</code> -
VladimirR
nagyúr
eloszor is koszonom, bar mar sikerult megoldanom (reszben)
a -et mar csak kinomban irattam ki, mert nem ertettem, hogy miert nem 10byte-ot olvas ki egy 10byte-os filebol (ezzel azota nem foglalkozom, hogy mas progi is ezt csinalja)
flush nem fontos, ahogy kozben megfigyeltem massal van a baj (velem, mert nem tudom, hogy tcp-n keresztul hogyan lehetne byte-okat atvinni, csak a szoveg megy, de mindegy)
a kvetelt kezelem, csak a problemanal nem jatszott szerepet, ezert nem kopiztam ide
az exec pedig valoban a runtime-ban osztalyban volt, igaz meg este megtalaltam (gugli ) de azert kosoznom a faradozasaidat -
Fade_Away
őstag
Nagyon érdekes cikk, érdemes végigolvasni, vajon ez tényleg igaz?
'' 1998. januar 1-en Bjarne Stroustrup interjut adott az IEEE 'Computer'
magazinjanak.
A szerkesztok termeszetesen az altala letrehozott nyelv [a C++ - a
ford.] objektum-orientalt tervezesben eltoltott het evenek meltatasara
szamitottak.
Az interju vegere azonban a kerdezo kisse tobbet is kapott, mint amire
szamitott, ezutan a szerkeszto ugy dontott, eltitkolja a tartalmat a
'szakma erdekeben', de mint mint sok mas esetben, az anyag megis
kiszivargott.
Ime, a teljes atirata annak, ami elhangzott, szerkesztes es stilizalas
nelkul, igy talan nem annyira rendezett, mint a tervezett interjuk.
Erdekes lesz...
____________________________________________________________________________
_______________________
kerdezo: Nos, nehany ev mar eltelt amiota megvaltoztattad a
szoftvertervezes vilagat; milyen erzes visszatekinteni?
Stroustrup: Tulajdonkeppen eppen errol a korszakrol gondolkodtam mielott
megjottel. Emlekszel? Mindenki C programokat irt, es a problema az volt,
hogy atkozottul jok voltak benne. Az egyetemek is nagyon jol oktattak.
Hihetetlen iramban ontottak magukbol a hozzaerto - megegyszer alahuzom,
_hozzaerto_ - vegzosoket. Ez okozta a problemat.
kerdezo: Problemat?
Stroustrup: Igen, problemat. Emlekszel, amikor meg mindenki Cobolban
programozott?
kerdezo: Persze, meg en is.
Stroustrup: Nos, kezdetben oket felistenkent tiszteltek. Nagyon jo
fizetest kaptak, es kiralykent tiszteltek oket.
kerdezo: Azok voltak am a szep napok...
Stroustrup: Bizony. Es mi tortent? Az IBM-nek elege lett ebbol, es
dollarmilliokat forditott programozok kepzesere, amig csak majd minden
sarkon talalni nem lehetett egyet.
kerdezo: Ezert is szalltam ki. Egy ev alatt annyit zuhantak a fizetesek,
hogy tobbet kerestem ujsagirassal.
Stroustrup: Pontosan. Nos, ugyanez tortent a C programozokkal.
kerdezo: Ertem, de megis, mire gondolsz?
Stroustrup: Nos, egyik nap ultem az irodamban, es kiotlottem a
megoldast, amely majd helyrebillenti az egyensulyt. Arra gondoltam, mi
tortenne, ha lenne egy olyan programnyelv, ami annyira bonyolult,
annyira nehezen tanulhato, hogy senki sem lenne kepes elarasztani a
piacot programozokkal. Tulajdonkeppen atvettem nehany otletet az
X10-bol, tudod, X windows. Az egy olyan atkozott grafikai rendszer volt,
hogy meg a Sun 3/60 gepeken is eppenhogycsak elfutott. Megvolt benne
minden, amire szuksegem volt. Egy igazan nevetsegesen bonyolult
szintakszis, homalyos fuggvenyek es pszeudo-OO [objektum-orientalt - a
ford.] struktura. A mai napig senki sem ir nyers X windows kodot. Ha
epeszu akarsz maradni, az egyetlen ut a Motif.
kerdezo: Viccelsz?
Stroustrup: Egyaltalan nem. Igazabol volt meg egy problema. A Unix-ot
C-ben irtak, ami azt jelentette, hogy barmelyik C-programozo konnyen
rendszerprogramozova valhatott. Emlekszel, mennyit keresett egy
nagygepes programozo?
kerdezo: Bizony, en is az voltam.
Stroustrup: Szoval, ennek az uj nyelvnek el kellett valnia a Unixtol,
elrejtve az osszes rendszerhivast, ami olyan szepen osszekototte volna
oket. Igy mar azok is, akik csak a DOS-t ismertek, jo keresethez
jutottak volna.
kerdezo: Ezt nem hiszem; rosszul hallok?
Stroustrup: Nos, most mar eleg ido eltelt, es azt hiszem, a legtobben
mar maguktol is rajottek, hogy a C++ idopocsekolas, de meg kell mondjam,
sokkal tovabb tartott nekik, mint gondoltam.
kerdezo: Pontosan hogy csinaltad?
Stroustrup: Eredetileg vicc akart lenni az egesz, sohasem gondoltam
volna, hogy az emberek komolyan veszik majd a konyvet. Meg egy feleszu
is lathatja, hogy az objektum-orientalt programozas kovethetetlen,
illogikus es nem hatekony.
kerdezo: Hogyan?
Stroustrup: Es az ujrafelhasznalhato kodhoz csak annyit: halottal mar
valaha olyan cegrol, amely ujrafelhasznalta volna sajat kodjat?
kerdezo: Nos, meg nem, de...
Stroustrup: Latod. Az igazat megvallva az elejen meg nehanyan
megprobaltak. Ott volt peldaul ez az oregoni vallalat - azt hiszem,
Mentor Graphics-nak hivtak oket -, amelyik jocskan rafazott, mikor
90-ben vagy 91-ben megprobalt mindent ujrairni C++-ban. Sajnaltam oket,
tenyleg, de ugy gondoltam, az emberek majd tanulnak tevedeseikbol.
kerdezo: De nyilvanvaloan megsem ezt tettek, ugye?
Stroustrup: A legkevesbe sem. A baj az, hogy a legtobb vallalat
agyonhallgatja a nagyobb bakloveseit, egy harmincmillio dollaros
veszteseget pedig nehez lett volna megmagyarazni a reszvenyeseknek. A
dologhoz hozza tartozik, hogy vegul is azert sikerult nekik.
kerdezo: Megis sikerult? Nos, tessek, ime a bizonyitek: az OOP mukodik.
Stroustrup: Nos, majdnem. A programfile olyan nagy volt, hogy ot percig
tartott, amig betoltodott egy 128MB RAM-mal rendelkezo HP
munkaallomason. Ezutan pedig ugy futott, mint egy teknos. Tulajdonkeppen
arra gondoltam, hogy ez tul nagy buktatonak bizonyul es egy het alatt
lelepleznek, de senkit sem erdekelt. A Sun es a HP egyszeruen tul nagy
orommel arulta elsopro teljesitmenyu gepeit, amelyekkel oriasi
eroforrasok felhasznalasaval futtattak egyszeru programokat. Tudod,
amikor megvolt az elso C++ forditonk az AT&T-ben, leforditottam a 'Hello
World'-ot [egyszeru tesztprogram, amely pusztan a fenti uzenet
kiirasabol all - a ford.], es alig hittem a szememnek, amikor meglattam,
hogy a vegrehejthato allomany 2,1MB lett.
kerdezo: Hogyan? Nos, a forditok azota sokat fejlodtek.
Stroustrup: Tenyleg? Probald ki a g++ legujabb verziojan - nem hiszem,
hogy fel megabyte-nal nagyobb a kulonbseg. Van egy csomo igen kozeli
pelda is a vilag minden tajarol: a British Telecom igen nagy galibaba
keveredett, de szerencsere sikerult kidobniuk az egeszet az ablakon es
ujrakezdeniuk. Szerencsesebbek voltak, mint az Australian Telecom. Most
hallottam, hogy a Siemens is dinoszauruszt csinal, es egyre jobban es
jobban aggodnak, ahogy a futtatashoz szukseges hardware merete
novekszik. Hat nem csodalatos dolog a tobbszoros oroklodes?
kerdezo: Igen, de a C++ alapjaban veve egy ertelmes nyelv.
Stroustrup: Ezt te tenyleg el is hiszed, ugye? Leultel mar valaha C++
projekten dolgozni? Ez szokott tortenni: Eloszor is, eleg buktatot
epitettem be, hogy csak a legegyszerubb dolgok mukodjenek elsore. Nezd
meg peldaul az operator overloading-et. A projekt vegere mar
gyakorlatilag minden modulban van, altalaban, mert a sracok ugy erzik,
tenyleg kell, ha mar egyszer ez tanultak a tanfolyamon. Ekkor ugyanaz az
operator minden egyes modulban teljesen mast es mast jelent. Probald meg
kibogozni, ha van mondjuk szaz modulod. Az adatelrejtesrol pedig annyit,
hogy neha szinte alig birom visszafojtani a nevetest, amikor hallom,
hogy a cegeknek problemaik vannak moduljaik egymashoz illesztesevel. Azt
hiszem, a szinergista szot kifejezetten a projektmenedszerek hataba
szurt kes megforgatasara hoztak letre.
kerdezo: Azt kell mondjam, kezdek erosen megdobbenni. Azt mondtad, azert
csinaltad, hogy emelkedjen a programozok fizetese? Ez
durva/gusztustalan.
Stroustrup: Nem igazan. Mindenkinek van valasztasa. Nem szamitottam ra,
hogy a dolog ennyire kicsuszik a kezbol. Mindenesetre, tulajdonkeppen
sikerult. A C++ kezd kihalni, de a programozok meg mindig jo fizetest
kapnak - kulonosen azok a szerencsetlenek, akiknek ezt a sok vacakot
karban kell tartaniuk. Eszrevetted, hogy lehetlen karbantartanod egy
nagy C++ modult, hacsak nem te magad irtad?
kerdezo: Hogyhogy?
Stroustrup: Mar elszoktal, nem? Emlekszel a typedefre?
kerdezo: Igen, hat persze.
Stroustrup: Emlekszel, mennyi ideig tartott vegigkeresgelni a
header-file-okat, amig megtalalta az ember, hogy a 'TetoFelemelve' egy
duplapontossagu szam? Nos, kepzeld el meddig tart, amig megtalalod az
osszes osztaly osszes implicit typdefjet egy nagyobb projektben.
kerdezo: Akkor miert gondolod, hogy sikerult?
Stroustrup: Emlekszel egy atlagos C projekt idotartamara? Korulbelul hat
honap. Kozel sem eleg, hogy egy feleseggel, gyerekekkel rendelkezo srac
normalis eletszinvonalhoz elegendo penzt keressen ezalatt. Vegyuk
ugyanazt a projektet, tervezzuk meg C++-ban, es mit kapunk? Megmondom:
egy vagy ket evet. Hat nem nagyszeru? Ilyen biztos allas, egyetlen
dontesi hiba miatt. Es meg egy dolog: az egyetemek olyan regen nem
tanitanak C-t, hogy hiany van jo C programozokbol. Kulonosen azokbol,
akik konyitanak a Unix rendszerprogramozashoz is. Hanyan tudnak, mit
kezdjenek a mallockal, mikor az utobbi evekben csak new-t hasznaltak -
es sosem veszodtek a visszateresi ertek vizsgalataval? Igazabol a
legtobb C++ programozo eldobja a visszateresi erteket. Mi tortent a jo
oreg -1-gyel? Legalabb tudta az ember, hogy hiba tortent, anelkul, hogy
vegig kellett volna kuldeni az egeszet a 'throw' 'catch' 'try'
lapvideken?
kerdezo: De az oroklodes biztos megtakarit egy csomo idot?
Stroustrup: Tenyleg? Felfedezted mar a kulonbseget egy C es egy C++
projektterv kozott? A C++ projekt tervezesi szakasza haromszor olyan
hosszu. Pontosabban, amig vegigellenorzik, hogy minden oroklodik, aminek
oroklodnie kell, es aminek nem kell, az nem. Es meg akkor is elrontjak.
Ki hallott mar memoriafolyasrol egy C programban? Ma kulon ipar ezek
megkeresese. A legtobb ceg feladja, es piacra dobja a termeket tudvan,
hogy folyik, mint a csap, pusztan, hogy elkerulje a folyasok
felderitesenek koltseget.
kerdezo: Vannak eszkozok...
Stroustrup: Amelyeket legtobbszor C++-ban irtak.
kerdezo: Ha ezt megjelentetjuk, teged valoszinuleg meg fognak lincselni,
tudsz rola?
Stroustrup: Ketlem. Mint mondtam, a C++ lefutoban van, es egyetlen
epeszu ceg sem kezd bele C++ projektbe tajekozodo jellegu proba nelkul.
Az pedig meg kell gyozze oket arrol, hogy ez az ut katasztrofahoz vezet.
Ha nem, megerdemlik. Tudod, megprobaltam rabeszelni Dennis Ritchie-t,
hogy irja ujra a Unixot C++-ban.
kerdezo: Atyaisten. Mit mondott?
Stroustrup: Nos, szerencsere jo humorerzeke van. Azt hiszen, o is es
Brian is mar az elso napokban rajottek, mit csinalok, de sohasem arultak
el. Azt mondta, segitene megirni a DOS C++ valtozatat, ha engem is
erdekel a dolog.
kerdezo: Erdekelt?
Stroustrup: Valoban, meg is irtam a DOS-t C++-ban. Ha befejeztuk, meg is
mutatom. A szamitogepteremben fut egy Sparc 20-on. Negy processzoron
repul, mint a golyo, es csak 70 megat foglal a lemezen.
kerdezo: PC-n milyen?
Stroustrup: Viccelsz? Meg sohasem lattad a Windows '95-ot? Ugy gondolok
ra, mint a legnagyobb sikeremre. Bar majdnem elszurtam, mielott kesz
lettem.
kerdezo: Tudod, az Unix++ gondolata meg mindig nem hagy nyugodni.
Valahol valaki biztos meg fogja probalni.
Stroustrup: Nem, miutan elolvastak ezt a beszelgetest.
kerdezo: Sajnalom, de nem hiszem hogy ebbol barmit is
megjelentethetnenk.
Stroustrup: De ez az evszazad sztorija. Csak szeretnem, ha
programozotarsaim emlekeznenek ram, es arra, amit ertuk tettem. Tudod
mennyit keres egy C++ programozo manapsag?
kerdezo: Legutobb ugy hallottam, egy igazan joert akar orankent 70-80
dollart is megadnak.
Stroustrup: Latod? Es fogadok, hogy fizetesben ennyit. Szemmel tartani
az osszes csapdat amit beleraktam a C++-ba nem egyszeru. Es mint ahogy
mar mondtam, mindegyik C++ programozo valamilyen misztikus esku altal
kotelezve erzi magat, hogy a nyelv minden egyes atkozott elemet minden
projekthez felhasznalja. Tulajdonkeppen ez nagyon zavar, annak ellenere,
hogy az eredeti celomat szolgalja. Ennyi ido utan, mar majdnem szeretem
ezt a nyelvet.
kerdezo: Ugy erted, eddig nem szeretted?
Stroustrup: Utaltam. Olyan esetlen, nem gondolod? De amikor elkezdtek
befolyni a jogdijak a konyvbol... azt hiszem, erted.
kerdezo: Egy pillanat. Mi van a hivatkozasokkal? El kell ismerned,
javitottal a C mutatoin.
Stroustrup: Hmm. Ezen gyakran toprengtem. Eredetileg igy gondoltam en
is. Aztan egyszer beszelgettunk errol egy, mar a kezdetektol C++-ban
programozo sraccal. O azt mondta, sohasem emlekszik hogy a valtozoi
hivatkozottak vagy sem, ezert inkabb mindig mutatokat hasznalt. Azt
mondta, a csillag mindig emlekezteti [a C-ben a hivatkozas jele a
csillag, mint ahogy a Pascalban a ^ - a ford.].
kerdezo: Nos, ennel a pontnal szoktam altalaban azt mondani, hogy
koszonom szepen az interjut, de ez ebben az esetben nem igazan tunik
helyenvalonak.
Stroustrup: Igerd meg, hogy megjelentetitek. A lelkiismeretem mar a
jobbik felemet marcangolja.
kerdezo: Nos, majd ertesitelek, de azt hiszem, mar most tudom, mit fog
mondani a szerkesztom.
Stroustrup: Egyebkent is, ki hinne el? Habar, tudsz kuldeni egy
masolatot a felvetelrol?
kerdezo: Igen.
Vege.'' -
=tom=
csendes tag
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám, mégpedig az, hogy Des kódoló programot kell írnom C-ben, de sajnos ott elakadtam, hogy felfogjam, magát a Des kódolást, annyit már értek, hogy 64 biten kell dolgozni!
Kérem szépen, hogy aki tud ebben segíteni az írjon már ide!
Előre is köszönöm -
Shalala
senior tag
Sziasztok !
Ert it valaki a bash programozashoz??
Kene egy kis segitseg.
Mar kesz a program csak valamiert nem mukodik megfeleloen.
Udv -
csesznik
csendes tag
Sziasztok!
Keresek valakit, aki menő valamilyen C-ben, akár Delphiben és egy picit ért XML-hez.
A program egyszerű (windows alapú), annyit csinál, hogy ha internet kacsolatot észlel, akkor megnyílik egy kis ablak, és előre meghatározott időközönként (pl. 30 mp) kacsolódik egy szerverhez és XML-en keresztül lehúz egy képet.
Bérezés megegyezés szerint, mivel relative egyszerű dologról van szó, így 1-2-3-4 napos határidő lenne az optimális
Akit érdekel küldjön egy mailt: svho@enternet.hu
üdv,
Csesznik Zoltán -
Drizzt
nagyúr
Helló. az érdekelne engem C++ban:
- cin-nel ha beolvasok valamit, akkor hogyan ellenőrízhetem, hogy a beolvasás sikeres volt-e?
- file-kezelés hogyan? Valami link esetleg?
- Grafikus képernyő kezelése hogyan?
Fontosak lennének ezek a dolgok, mert kellenének a nagyházimhoz, de sajna a VC++ 6.0-mben nincsen benne a help rész... Help pls...I am having fun staying poor.
-
Miracle
senior tag
ellenorzes alatt mit ertesz? azt, hogy megfelelo adatot olvastal-e be? akkor a legjobb megoldas talan stringbe olvasni, es onnan a <cstdlib> -ben talalhato atoi, es tarsai fuggvenyekkel tudod azza konvertalni, ahonnan es amive akarod.
filekezeles lehetseges a standard c++ libben talalhato <fstream> headerben talalhato ifstream, es ofstream osztalyokkal, ezek platformfuggetlenek, ami most ugye erdektelen, de mindemellett baromi rugalmasak, es nagyon egyszeruen hasznalhatoak (mint a cin, es cout) ha rakeresel, h ''ifstream exapmle''@google akkor 30000000 oldalt talalsz, barmelyik jo neked. egyebkent meg a www.cppreference.com oldaon talalsz egy kis egyszeru kivonatot a standard library-ban talalhato dolgokbol, szerintem mindenkeppen erdemes ha lehet ezeket hasznalni, mert ezek a legtobbet hasznalt c++ libek, nagyon jol mukodnek.
grafikus kepernyo kezelese: hat a visual studio 6-ban erre lehetoseged van, win32 API fuggvenyek hasznalataval proceduralisan(ez nagyon rossz otlet, csak mint erdekesseg emlitettem), aztan van lehetoseged a MFC-on keresztul, ami mar egy fokkal jobb, de szereny velemenyem szerint ezzel sem kellene kulturembernek foglalkozni, de ez mar hasznalhato. de ha jot akarsz, akkor erdemes elokeresni egy borland c++ buildert, vagy delphit, es abban elkesziteni a GUIt. ha ez nem megoldas, akkor a helyedben feltelepitenek egy ingyenes QTt, es azzal foglalkoznek, mert sokkal kenyelmesebb (IMHO) mint a MFC.értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
Spyx
tag
Occam fordítóra volna szükségem Windows oprendszeralá.
Sehol nem találtam működöképeset a neten.
Egy link jól jönne ha valaki már talált ilyet esetleg.Gyötrődő halálos játék: élet! Tőled én még mit kívánnék?!...
-
Drizzt
nagyúr
-
Drizzt
nagyúr
Mégegy kérdés:
Opengl-t programozni hogy lehetne megtanulni JÓL?I am having fun staying poor.
-
-
Drizzt
nagyúr
Hát igen... És képernyő törlést hogy lehet csinálni? Asszem sima C-ben még erre volt a conio.h-ban megfelelő clrscr fv. Itt is van valami ilyesmi?
I am having fun staying poor.
-
Sianis
addikt
Sziasztok!
Segítene valaki, hogy hogyan kell két C file-t összefűzni? Vagy egy programom, ahol az egyik fájlban a program törzsét, a másikban pedig a kérdéseket szeretném tárolni. Hogyan oldható ez meg? Mi az a parancs tehát, amivel egy másik C file-re tudok hivatkozni? Választokat előre is köszönöm! -
Sianis
addikt
Hali!
Másik kérdsem az lenne, hogy hogyan kell header file-t készíteni? Van valami szintaktikája, mint pl Pascalban, vagy amennyit sikerült elcsípnem, elegendő egy *.h filban megírni aextern int valami( int a, int b );
formájú dolgot? Az a baj, hogy nem tudom, hogyan kéne rákereseni valami tutrialra, mert header írást nem találok sehol. Plíz segítsetek! -
Miracle
senior tag
-
KPepe
senior tag
üdv!
A kérdésem az lenne, hogy C++ -ban mire jók a virtuális függvények, és mikor kell használni?A tüzérség előtt minden és mindenki egyenlő. A föld színével.
-
Nedudgi
aktív tag
Virtual kulcsszóval azt jelezzük a fordítónak hogy az adott fv a leszármazott osztályban (várhatóan) felül lesz írva. Ezért hogy a függvény melyik implementációját kell használni az futásidőben dönthető el. Általában absztrakt osztályokban használják (persze lehet máshol is). Egy ilyen absztrakt osztályból nincs értelme létrehozni objektumot, de származtatni frankón lehet belőle.
It took the computational power of three Commodore 64s to fly to the moon. It takes a 486 to run Windows 95. Something is wrong here. -- SC sig file UBUNTU - KDE - Rock'n'Roll
-
Miracle
senior tag
az elottem szolohoz csatlakoznek: ezek a metodusok az inline kulcsszotol fuggetlenul SOSEM lesznek inlineositva, es a hivasuk is elegge koltseges, legalabbis a nem-virtualis fugvenyekhez kepest. es ha 1 osztalynak vannak virtualis fuggvenyei, akkor az osztaly peldanyainak merete sizeof(void*) -al noni fog.
[Szerkesztve]értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
KPepe
senior tag
Kösz mindkettőtöknek!
A tüzérség előtt minden és mindenki egyenlő. A föld színével.
-
c*
aktív tag
Hi
remelem nem erti felre senki nem warezolni akarok csak a campus kereteben regebben letoltheto volt a visual studio . . . mostansag viszont egyaltalan nem lehet elerni a serveruket mert karbantartas meg mi minden . . .szoval aki tudna egy ftp t vagy barmit ahonnan le lehetne huzni az kerem jelezze ! -
Nedudgi
aktív tag
Biztos hogy onnan teszem azt a VS 6.0-t le lehet húzni? Mert én nem találtam. Viszont úgynézki a CAMPUS FTP-je nem megy viszont a telepítőkészleteket továbbra is meg lehet rendelni. Lehet hogy nem is lesz letöltögetés többet?
It took the computational power of three Commodore 64s to fly to the moon. It takes a 486 to run Windows 95. Something is wrong here. -- SC sig file UBUNTU - KDE - Rock'n'Roll
-
Nite
őstag
szevasztok! lenne egy php kódom, amit át kellene írni C-be, de ahhoz sajna hülye vagyok! ha tudnátok segíteni, nagyon megköszönném!
Bővebben: link
ja igen, a legfontosabb, hogy file-ból kellene beolvasni az elején a $bemenet változó tartalmát, és ami tömbbel van megoldva, ahelyett láncolt lista kellene
[Szerkesztve]Paid my dues!
-
Fifty
csendes tag
Szevasztok! Van egy gondom: amikor a Delphiben megírt programomat el akarom indítani, lefagy a cucc. Még akkor is, ha az csak egy tök üres form, tehát nem a programmal van gond. Szerintem a tűzfal az oka, mert amíg az nem tölt be ( valamiért a többi program betöltése után kb. fél perccel töltődik be), addig szépen fut a progim a Delphiben, de amint ez betölt, már nem tudom elindítani. Még akkor sem jó a dolog, ha kikapcsolom a tűzfal-vírusölő programot ( Axelero Internet Bizotnság a neve). Légyszi írjatok, ha tudjátok, hogyan lehetne a kettőt összehozni egymással! Köszi
-
Nedudgi
aktív tag
Ha van atűzfaladnak kérdezősködős üzemmódja (pl KPF-nek van) akkor állítsd át arra. Nekem is bele szokott ugatni a KPF ha pl.: #develop el akar indítani egy programot amit épp akkor fordított le.
It took the computational power of three Commodore 64s to fly to the moon. It takes a 486 to run Windows 95. Something is wrong here. -- SC sig file UBUNTU - KDE - Rock'n'Roll
-
VladimirR
nagyúr
regularis kifejezesekkel kapcsolatosan lenne kerdesem, megpedig az, hogy hogyan tudok olyan szovegreszletekre keresni, amik nem tartalmaznak egy adott karaktersort
konkretan arra lenne szuksegem, hogy van egy karaktersorozat, pl.:
ez nem megy
[cent]ez megy kozepre[/cent]
ez sem megy kozepre
[cent]ez megint kozepre megy[/cent]
ez megint nem megy kozepre
az a megoldas, nem jo, hogy ha azt nezem csak, hogy az eleje [cent] a vege [cent] ( /(\[cent\])(.*)(\[\/cent\])/i ), mert akkor azt kapom vissza, hogy:
[cent]ez megy kozepre[/cent]
ez sem megy kozepre
[cent]ez megint kozepre megy[/cent]
szoval a .* helyere meg be kellene tenni azt, hogy barmi allhat ott (akar egyetlen karakter is), kiveve a [cent] karaktersorozatot
van erre valami megoldas? ha van, legyetek szivesek azt is elarulni, hogy miert ugy kell megoldani
elore is koszonom -
Nedudgi
aktív tag
válasz VladimirR #684 üzenetére
Miben akarod csinálni? Linux alatt szvsz AWK-al meglehet ha másnem egy szövegfile-ba kiírod közben.
It took the computational power of three Commodore 64s to fly to the moon. It takes a 486 to run Windows 95. Something is wrong here. -- SC sig file UBUNTU - KDE - Rock'n'Roll
-
VladimirR
nagyúr
php-ben kell, preg_match() nevu fuggvenyhez, de kozben megtalaltam a megoldast
a lenyeg az, hogy a .* utan kell egy ?, hogy igy nezzen ki:
/(\[cent\])(.*?)(\[\/cent\])/i
erre azert van szukseg, mert maskulonben moho kereses tortenik, s a [/cent] kereseseben annyira eloreszalad, amennyire csak lehet, igy viszont az elso talalatnal megall -
OddMan
őstag
Van egy C++-os OOP-s kérdésem.
Van egy olyan problémám, hogy dinamikusan foglalok memóriát a new-val és amikor a delete-el fel akarom szabadítani, akkor kivételt kapok. Program futtatása alatt semmi gond nincsen, csak amikor ki akarok lépni, akkor meghívódik a destruktor és jön is a csúnya felkiáltójeles ablak. Mit rontottam el?
A forrás egy részét bemásolom alulra. Előre is köszi a segítséget.
class osztaly
{
private:
typedef struct
{
int flag;
float vec3[3];
float vec2[2];
int bone;
}model_vertex_t;
model_vertex_t *mv_ptr;
public:
osztaly(void);
~osztaly(void);
void fg(void);
}
osztaly::~osztaly(void)
{
//mem felszabadítás
delete[] mv_ptr; //ITT KIVÉTEL KELETKEZIK! MIÉRT?????
}
void osztaly::fg(void)
{
//100 elemű model_veretex_t típusú tömb foglalása
mv_ptr = new model_vertex_t[100];
}
[Szerkesztve]''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
Nedudgi
aktív tag
Ahogy érzed, de a
typedef struct
{
int flag;
float vec3[3];
float vec2[2];
int bone;
}model_vertex_t;nem egészen értem hogy mit akarsz.
Nem erre gondoltál egész véletlenül?
class osztaly
{
private:
struct model_vertex_t
{
int flag;
float vec3[3];
float vec2[2];
int bone;
};
model_vertex_t *mv_ptr;
public:
//osztaly();
~osztaly();
void fg();
};
osztaly::~osztaly()
{
//mem felszabadítás
delete(mv_ptr);
}
void osztaly::fg()
{
//100 elemű model_veretex_t típusú tömb foglalása
mv_ptr = new model_vertex_t[100];
}
void main ()
{
osztaly *a;
a= new osztaly;
a->fg();
delete(a);
}It took the computational power of three Commodore 64s to fly to the moon. It takes a 486 to run Windows 95. Something is wrong here. -- SC sig file UBUNTU - KDE - Rock'n'Roll
-
OddMan
őstag
Közben rájöttem, hogy mi a hiba, de az a bemásolt kódból nem derül ki.
A probléma az, hogy a destruktor kétszer hívódik meg, így a delete a második lefutásakor kivételt dob. Talán úgy lehet ezt megszüntetni, hogy NULL-ra állítom az első törlés (delete) után a mutató értékét és egy if-el ellenőrzöm, ha nulla, akkor már nem futtatom le a delete-et még egyszer.
[Szerkesztve]''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
Nedudgi
aktív tag
Szvsz amikor törlöd a mutatót akkor automatikusan 0 lesz. Egyébként télleg nem derült ki hogy mi a kuki a kódból.
It took the computational power of three Commodore 64s to fly to the moon. It takes a 486 to run Windows 95. Something is wrong here. -- SC sig file UBUNTU - KDE - Rock'n'Roll
-
OddMan
őstag
Igen ez így van, jól lehet látni a visualc++ debuggerében.
MÁS:
Egy kis elmélkedés: létszi javítsatok, ha valahol hülyeséget írtam.
Csak azt akarom megtudni, hogy jól értem-e a struktúrákat.
//Ez csak egy deklaráció
struct elso_s
{
int i, j;
};
//ez már definíció
struct elso_s elso;
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
struct masodik_s
{
int i, j;
}masodik; //itt már definiáljuk is, tehát létre is hozzuk a struktúrát.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//csak egy új típust hoz létre
typedef struct harmadik_s
{
int i, j;
}harmadik; //ez csak egy típus, még nincsen változónk
harmadik harmadik_v; //itt hozzuk létre a változót
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
typedef struct //miben különbözik ez ez egyel fentebbitől?
{
int i, j;
}negyedik; //ez is csak egy új típus
negyedik negyedik_v[20]; //itt hozunk létre egy negyedik típusú 20 elemű tömböt.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//Aztán még mutatókkal is végig lehetne játszani a dolgokat.
[Szerkesztve]''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
Miracle
senior tag
kevered a szezont a fazonnal.
eloszor is: c++ban a structok UGYAN AZT JELENTIK, MINT AZ OSZTALYOK azzal az apro kulonbseggel, hogy a structokban lathatosagi modosito nelkul minden public, osztalyban meg private. de ezt leszamitva ugyan ugy mukodnek, tokeletesen semmi kulonbseg nincs kozottuk, egymas ososztalyai is lehetnek. habar (ez csak megszokas) structoknak egyszeru adatszerkezeteket szoktak nevezni, ha mar konstruktornal, destruktornal, es operator= nel bonyolultabb metodusaid vannak akkor az inkabb class (de ez csak konvencio) egyebken a structok helyett erdemes boost: uple -oket hasznalni.
// struct deklaracio
struct aa;
//struct definicio
struct aa
{
int i, j;
};
//aa tipusu valtozo deklaracio/definicio
a ta;
//aa tipusu objektumra mutato pointer definicioja
a *pa;
//az aa structhoz uj tipusnev bevezetese:
typedef aa ujnev;
//ujnev tipusu valtozo definicioja:
ujnev tu;
//vegyuk eszre, hogy az ujnev tipus valojaban csak egy szinonima az aa -ra:
tu = ta; // teljesen OK
[Szerkesztve]értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
OddMan
őstag
Néha egy osztályon belül használok struktúrát is. Használhatnék osztályt is, amit ilyenkor beágyazott osztálynak hívnánk, de szerintem a struktúra ilyen esetben egyszerűbb, hacsak nem akarunk metódusokat is írni bele. Szal lehet, hogy egy picit rosszul fogalmaztam fentebb.
Egyébként én sehol nem említettem az OOP-t, csak a sima c-ben használt struktúráról volt szó.
[Szerkesztve]''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
Miracle
senior tag
visual c++ az bizony nem C, akarhogy is hasonlit a neve. es a structok es osztalyok kozott meg ha be vannak agyazva mas osztalyokba is csak annyi a kulonbseg, hogy mi az alapertelmezett lathatosagi modosito, semmi tobb. osztalyba agyazott tipusok eseten nyilvan az osztaly nevevel megegyezo nevterben kell kotoraszni, ha kivulrol el akarod erni a beagyazott osztalyt.
persze ha te C nyelvet allitasz eb a projekt nyelveken a visual studioban (bar ekkor gondolom nem hangoztatnad, hogy c++) akkor meroben mas a helyzet, ugyanis ekkor ugye nincs lathatosag, es nincsenek semmilyen metodusok, habar beagyazott osztalyok sem. tehat C structokat CSAK C nyelvben hatalalsz, c++ban CSAK osztalyokat, igaz ket nevvel is elerheted oket.értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
9CS
senior tag
Erre ötlet esetleg?: Bővebben: link
[Szerkesztve]'' - Tizenkettőt üt az óra, térjenek márrrrgghhhh... ''
-
badamoa
tag
Érdekel valakit a Computer Associates C++ rendszere? Ugy hívják hogy VISUAL OBJECT Ha érdekel a dolog akkor gyre a forumtémájához, szerintem elég szerencsétlen címen akartam bevetni.... keress rá:visual object
Indulna egy site. Most még egy forumunk van. egyébként carolus@freemail.hu címen irhatsz, kérhetsz.....Nincs más hátra - mint előre
-
9CS
senior tag
UP a forumnak, meg aki kényelmes, annak: Bővebben: link
'' - Tizenkettőt üt az óra, térjenek márrrrgghhhh... ''
-
Dominator
aktív tag
Üdv mindenkinek, gondoltam ha már számítástechnikai fórum ez, a nőügyeken kívül ide is benézek A kérdésem a következő lenne:
Jövőre tovább kellene tanulnom... persze nem önszántamból, én lusta vagyok A néhány dolog közöt, ami érdekel, első helyen áll a programozás, amit eddig sajna itthon, könyvből nem sikerült elsajátítanom.
(Próbálkoztam QuickBasic-kel néhány éve és mostanában PHP-val, de persze nem igen szántam rá időt, lehet, hogy emiatt nem sikerült semmi maradantót alkotnom.)
Ha jövőre programozást szeretnék tanulni valamilyen egyetemen, vagy főiskolán, akkor szükséges-e előtte itthon valamit tanulnom, hogy konyítsak legalább a témához? És milyen tantárgyakban kell jeleskedni? Gondolom a matek közte van Ill. milyen tantárgyak vannak egy programozó-szakos hallgató órarendjében? Előre is kösz mindenkinek, aki bővebb felvilágosítást tud adni. -
VladimirR
nagyúr
válasz Dominator #699 üzenetére
en szegeden tanulok programozo matematikusnak, itt nagyhjabol harom dolgot tanulunk: matek, programozas, gepek/halozatok felepitese, mukodese
a mateknal a kalkulus (analizis) a legkemenyebb, a programozasnal pedig a programozas alajai (pascal + c egy felevben) a szorotargy - mindketto elso feleves kurzus
en mindenkepp azt javaslo, hogy valamilyen szinten tanulj meg programozni, meg a suli elott, mert hogy itt nem tanitanak meg ra, az fix (nekem szerencsem volt, tobb, mint 10 eve programoztam mar, mikor kezdtem) - eleg egy nyelv, csak ismerd a szekvencia, szelekcio, iteracio harmast (sima utasitasok sorban, elagazas, ciklusok) es tudd hasznalni (meg egy-ket alapveto algoritmus ismerete is jo
valahol van egy konyvem, tele algoritmusokkal, majd elokeresem es leirom a cimet - nagyon jo arra, hogy megtanulj belole ezt-azt, es eleg jo peldak vannak benne, amikhez erdemes leulni (nem csak azert programozol, mert kell, hanem azert, mert hasznos lehet a progi, amit csinalsz)
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Aliexpress tapasztalatok
- Újabb kriptotőzsdéről derült ki: ömlik rá az illegális pénz
- Windows 11
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad T480s, FHD IPS érintőkij, i5-8350U (8 v.mag) 16GB RAM, 256GB NVMe, Magyar vil bill
- Olcsó számítógép játékra! I3 10100F / GTX 1660 Super / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! GAMER PC - RYZEN 5500 - RTX 2060 SUPER 8GB - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 1TB HDD
- Szücsivill Kft - villanyszerelés - kamera rendszerek - okos otthon
- ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme