-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sianis
addikt
válasz Dominator #699 üzenetére
Én Miskolcon vagyok műszaki informatikus hallgató.
Suliról: - hangulat nagyon jó, térjünk rá a lényegesebb dolgokra.
Amit tanítanak: - programozás(Pascal, C, C++. Linux scriptek), matematika(analízis, diszkrét matematika, valószínűség számítás), műszaki tudományok (fizika, anyagismeret, műszaki kommunikáció, termelési rendszerek és folyamatok). Eddig nekem ezek voltak, most leszek másod éves.
Amit a szakról tudni kell: -5 éves képezés, 5 félév után ideális esetben szakriányválasztás. Addig 3 szigorlatnak (matematika, számítástechnika, fizika) meg kell lenni, ha nem akkor csúszod a féléveket, míg nincs meg.
Nem mondom 100%-ra, hogy ez még mindíg így van, mivel jövőre Bsc képzés lesz, és alaposan felbolygatja a dolgokat. Ha érdekel a dolog, nézd meg a suli honlapján a dolgokat.
Bővebben: link -
Dominator
aktív tag
Ez mind szép, de minek kell egy programozónak anyagismeret, meg termelési rendszerek. Evvel az erővel maradhatnék a mostani középsulimban is +1 évre, ahol kapnék gépészmérnök asszisztensi vagy mittudomén milyen papírt, de mivel közöm nincs a natekhoz, fizikához és a műszaki tárgyakhoz, épp csak átestem már megint... na majd lesz valami.
Még az érdekelne, hogy 3D grafikát és animációt oktatnak-e valamelyik főiskolán, remélem ahhoz nem kell anyagismeret
szerk: meg egyébként is, akkor inkább ráfordítok ugyanannyi időt és megtanulom a különböző programnyelveket könyből meg szakirodalomból
[Szerkesztve] -
Dominator
aktív tag
Asszem most el is kezdem megtanulni a Turbo Pacalt, aztán a C-t
-
9CS
senior tag
válasz Dominator #703 üzenetére
Ha jót akarsz Magadnak, akkor csak az egyiket kezded el tanulni. A másikat mindaddig kerülöd, míg nem vagy gyakorlott az elsőben. (Utána meg már nem fog kelleni ) Egyébként meg a programozás igen kis része (bár mindenképpen nagyon fontos) a kódolás, ha meg tudod tervezni és elgondolni, mit is kéne pontosan csinálnia a programnak, akkor a többi már csak idő kérdése. Én a helyedben a C-vel kezdenék, vagy egyből C++. Én szerencsére ellenálltam a TP oktatásnak, és már kezdem felejteni azt is, ami megragadt. Szégyen, hogy ezt még tanítják. Persze, ha Delphi fanatikus Valaki, akkor ok.
'' - Tizenkettőt üt az óra, térjenek márrrrgghhhh... ''
-
Miracle
senior tag
válasz Dominator #702 üzenetére
ha kifejezetten programozo akarsz lenni, akkor ajanlanam figyelmedbe a programtervezo informatikuz/programozo informatikus szakokat. ezek iden indulnak eloszor, a programozo/tervezo matematikus szakok helyett. indul ilyen az orszagban tobb helyen is, pl. elte, de, szte, me, stb. van, ahol csak a foiskolai szint(programozo) indul, az egyetemi (programtervezo) nem. mielott jelentkezel erdemes elgondolkodni, hogy elmeleti vagy inkabb gyakorlati kepzesben akarsz reszt venni, mert a szak tanterveri a kulonbozo egyetemeken elternek.
es ha programozni tanulsz nem tudom elegge hangsulyozni, hogy GYAKOROLJ SOKAT!
es en a pascalt nem eroltetnem, ha nem muszajértelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
c4-eXp
aktív tag
Valaki tudna nekem egy egyszerű kérdésben segíteni? Miért van az, hogy c++ban ha elosztok egy int típusú változót egy int,float,double, vagy akármilyen típusúval, akkor eredményként intet ad? Például: int a=5, int b=3 esetén a/b-re 1-et ad eredményül.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
válasz VladimirR #710 üzenetére
Egyébként nem értesz véletlenül opengl és windows programozáshoz?
Mert még azt szeretném megtudni, hogyha dev c++ban csinálok egy new opengl projectet, akkor azon belül hol kell átírni a cuccot, hogy ne rendes fejléces window legyen, hanem popup window? Erre azért lenne szükség, mert normális ablaknál, ahol van fejléc, a hülye winfos beleszámolja a fejlécet is a koordinátákba. Ezért kéne átváltani popup windowra, mert ott nincs fejléc.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
OddMan
őstag
Hogyan lehet a CPU Usage (cpu foglaltság) értékét lekérdezni C++-ban?
Eddig a GetSystemTimes függvénnyel próbálkoztam, de nem igazán kapok jó eredményt.''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
OddMan
őstag
No most már jól működik. Nem a legszebb, de ahhoz elég, hogy lássam a 2x16-os LCD kijelzőmön a proci kihasználtságot.
//*****************************************************************************
// Get CPU Usage
//*****************************************************************************
void Monitor::GetCPUUsage(void)
{
union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}idleTime;
union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}idleTimelast;
union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}kernelTime;
union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}kernelTimelast;
union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}userTime;
union
{
DWORD64 part64;
FILETIME ft;
}userTimelast;
DWORD64 systime;
GetSystemTimes(&idleTimelast.ft, &kernelTimelast.ft, &userTimelast.ft);
Sleep(TIMEOUT); // 1 sec-et várunk
GetSystemTimes(&idleTime.ft, &kernelTime.ft, &userTime.ft);
/* little calc */
idleTime.part64 -= idleTimelast.part64;
kernelTime.part64 -= kernelTimelast.part64;
userTime.part64 -= userTimelast.part64;
systime = kernelTime.part64 + userTime.part64;
cpuusage = (USHORT)((systime - idleTime.part64) / (systime / 100));
}
Csak XP SP1 és 2003 Server alatt müxik.
[Szerkesztve]''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
c4-eXp
aktív tag
Nincs valakinek esetleg egy jó kis directx könyve pdf formátumban? Természetesen angol is jó(tudtommal csak ilyen van). De ha valaki tudna adni egy linket valami jó directx tutorialhoz, az is jó lenne. Köszi.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
OddMan
őstag
directx (hu) oldal
Bővebben: link
pdf:
Bővebben: link''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
flugi
tag
''Én szerencsére ellenálltam a TP oktatásnak, és már kezdem felejteni azt is, ami megragadt. Szégyen, hogy ezt még tanítják.''
Ezt nem értem. Mi is a problémád a Pascallal?
Azt vettem észre, hogy nagyon sokan azt hiszik, hogy a Pascal egy belépő, egy oktató lépés a C felé, ami meg maga a megváltás. Ez egyáltalán nem így van. A Pascal egyike Wirth mester sok nyelvének (tessék megnézni a Modula 3-at, az kb a Pascal továbbfejlesztése), aminek a legfőbb előnye az érthetőség, az elvi letisztultság.
A következő érveket hallottam eddig a Pascal vs C flame-kben:
- A Pascal lassú. Ilyet csak igazán lamerek mondanak, mindenki tudja hogy a nyelv és a sebesség között nincs reláció, legfeljebb a fordítóprogramjaik között. Lehet csinálni lassú és gyors fordítókat bármilyen nyelvhez. (jó, assemblyhez nehéz lassút )
- A C sokoldalúbb. Ez egy önbeteljesítő érv: a C csak azért sokoldalúbb, mert többen foglalkoznak vele, és így több programrészletet lehet C-ben találni. Ez sem a nyelvtől függ.
Tény, hogy gyakorlati feladatokban praktikusabb C-ben programozni az iparban, amikor határidők vannak, és nagyobb rendszerekbe kell tudni beledolgozni. A Pascalnak egy területen van igazi jelentősége, és ez az oktatás. Ezért nem is értem ezt a véleményt. Nem tudom, hogy milyen rossz hatással lehet a Pascal nyelv ismerete más nyelvek használatakor.
(nem úgy mint a BASIC , ahogy Dijkstra mester is mondotta volt) -
_thomas_
tag
én programozó vagyok és véleményem szerint ma már nem kellene struktúrált programozási nyelvet oktatni _magas_ szinten.(némely főiskolán még nagyon komolyan veszik ezt és aztán azt mondják felejtsd el az egészet mert az OOP teljesen más elv alapján működik).
természetesen el lehet sajátítani az alapokat struktúrált prognyelven is ,de miért ne kezdhetné az ember mindjárt OOP-vel? a Delphi -t szerintem nagyon könnyű megtanulni, és ráadásul nem kis köze van a Pascalhoz.Szóval ha mindenképpen struktúrált prognyelvet akar valaki tanulni először én a Pascalt javaslom,de ne töltsön el vele túl sok időt! aztán irány a Delphi!www.ironic-software.com
-
flugi
tag
válasz _thomas_ #725 üzenetére
de hisz a Turbo Pascalban van OOP támogatás! pl írtam Pascalban eseményvezérelt grafikus ablakkezelőt widget leszármazottakkal, miegymással.
A struktúrált programozás fogalmát kétféleképpen lehet érteni: az egyik, a megoldási folyamatot egy hierarchiába rendezhető függvényrendszerrel oldjuk meg. Szvsz ezt inkább hierarchikus programozásnak kellene nevezni. A struktúrált programozás másik jelentése az, hogy a programok alapprogramok struktúrájaként, azok szekvenciába, elágazásba és ciklusba szervezésével jönnek létre. Ez viszont éppúgy igaz a Pascalra, mint bármelyik magasszintű imperatív nyelvre.
A Delphinek ráadásul jóval ügyetlenebb az objektumkezelése, mint a Borland Pascal 6 vagy 7-ben, bár ez már szubjektív vélemény.
A pascal leszármazottjában, a Modula nyelvben (én leginkább a kettest ismerem) pedig az OOP elméleti elődjének, az ún. átlátszatlan típusnak is van támogatása. Ez még a C++-nál is komolyabb adatelrejtést jelent. (mintha a .h fájlban nem adnád meg a private és protected típusokat)
Attól, hogy középiskolai szinten oktatják néhány helyen, még mindig hasznosabb ismerni, mint nem. (És nagyon sokszor gyorsabb eszköz apró programokhoz, mint a C/C++).
(jav: néhány elírás)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
-
OddMan
őstag
DirectDraw programozás!
Bővebben: link''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
Miracle
senior tag
mingw32 nagyon remek fordito(gcc), igazabol eleg sajatsagosak a hibauzenetei, de keves szokas utan ugyan olyan hatekonyan ki lehet belole olvasni mi a lenyeg, mint mingw-bol.
jatekfejlesztes...ize... hat szerintem is erdemes egy visual studiot beszerezni, mert az egy joval komolyabb rendszer. nem igazan a fordito, hanem a kornyezet altal nyujtott egyeb szolgaltatsok miatt. perszer ezeknek csak nagy rendszerekben van erteke, es a visual studio nem olcso mulatsag ha hobbibol fejlesztesz, tehat ha nem akarsz valami nagyon komoly, kereskedelmi szinten is ertekes programot csinalni akkor SZVSZ eleg a devc++ es akkor nincs/kevesebb a lopott szoftver a gepeden.
directx regen lattam boltban igyen nagy kemenykotesu sagra szinu konyvet, amire jo nagy szines betukkel volt irva, hogy DirectX. Azt ajanlgattak nekem, elvileg az jo lehet. persze nem PDFértelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
orbano
félisten
Az. az összes tanár szidja az ELTE-n, csak Sike hajszolta hogy ebben tanuljuk a c++-t. De szerencsére Porkoláb (az egyik legnagyobb C++ agy az országban) kezelésbe vette az ügyet, úgy néz ki .NET-esedünk Így már én is el fogom végezni az elemi alkalmazások fejlesztése 2 tárgyat. DevC++-ban nem voltam hajlandó. 3x buktam meg, 1x mert a beadandót nem tudtam megírni és elegeml ett (utólag kiderült valami bug volt a templatekezelésben), előtte meg egyszer zárthelyin buktam mert fél órát szívtam, mert nem fordult le a hibátlan programom. Aztán jött egy tanás és... jaaa.. új verziójú fordítót raktak fel és meg kellett buherálni...
A vér nem válik VAZZE!™
-
c4-eXp
aktív tag
Természetesen nem kereskedelmi célra lesz a játék, csak hobbiból. Eleinte nem is akarok komoly dolgot csinálni (nem akarok olyan lenni, mint azok, akik ha már megírták az első ''hello world'' programjukat, akkor úgy gondolják, hogy jöhet a doom 4). Szóval valami jó kis egyszerű 2D-s játékot szeretnék kezdetnek összedobni directdrawban (na azért egy kígyónál többet, azon már túlvagyok). Egyébként a könyvet, amit említettél, ismerem, meg is akartam venni... De szerencsére lebeszéltek róla. Állítólag jó kis könyv, viszont van vele egy kis gond. Directx 6-tal foglalkozik. És a directx-et a 7-es verziótól teljesen átdolgozták. Nah mind1, azért van jó hír is, hogy szeptember környékén meg fog jelenni egy directx 9-cel foglalkozó könyv, amit egy Carlos nevű illető írt a prog.hu-ról. Már beszéltem vele a prog.hu-n, és azt mondta, hogy a könyv már kész, de sajnos csak szept-okt-ben jelenik meg a könyvesboltokban. Hát azt hiszem nagy űrt fog bepótolni a könyv. Azért az elég durva, hogy Magyrországon egyetlen könyv jelent meg directx témában, és az is a 6-os verzióval foglalkozik. Pedig igény az lenne rá.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
Miracle
senior tag
Regen en is hasonlo velemenyen voltam, mint te, de azt azert ne tekintsuk mar alapnak, hogy az eltes gepekre hogy van feltelepitve a devc++ en is eltes vagyok, es lattam mar mondjuk eddig meg nem volt szerencsemZHn rossz gephez kerulni, de nekem is van olyan haverom, aki mar megjarta ezzel, de a .NETet meg ne vard kicsit sem, amit tanitanak EAFon az __KEVES__ ahhoz, hogy valami kozod legyen ahoz, hogy mi is az.(jo mondat mi? ;) ) arrol meg nem is beszelve, hogy a managedc++ -rol nem is ejtenek szavakat, szoval nem nem lattam olyan embert, aki szerint barmire is jo volna az a nyelv (es most erts ide 6!!! eve .NETben programozo gurut is) A devc++ amugy ha nem basztatja sok hulye(pl az en gepemen;)) mar jo ideje jol mukodik. es a mingw32 fordito tekintheto, a gcc win32es back-endjenek, a gcc pedig igen jo minosegu fordito, gyakorlatilag 2 teljes oprenszer es alkalmazasaik epulnek ra, es sok helyen a visual studio c++ compileret is kicserelik mingw32re kereskedelmi szoftverek fejlesztesenel, kizarolag win32 platformra fejlesztes eseten is. szoval a mingw32 alapjaban veve remek fordito. csak a devc++al kell kicsit birkozni mire beadja a derekat.
értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
OddMan
őstag
Szerintem is a VC++6.0-t vagy a .NET-es verziót kellene használnod. A gcc egy nagyon jó fordító, de mivel nincsen hozzá egy tisztességes GUI felület (pl. DevC++), így rengeteg idő elmegy vacakolással. Miracle-nek igaza van, abban is meg lehet írni mindent, de egy VC-ben sokkal kevesebb szenvedéssel is célba lehet érni. Egyébként nekem azért tetszik jobban a MS VisualC++ , mert a Microsoft egy nagyon barátságos és sokat tudó debugger-t pakolt a fejlesztői környezetbe.
''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
Miracle
senior tag
visual studio .NET 2k3 pro 200E felett van kicsit. sztem 6.0-at mar nem fogsz kapni. ha te tudod, hogy neked pl. csak c++ vagy c# kell akkor azt joval olcsobban is megkapahtod, de ezekhez nem tudok meg hozzavetoleges arat sem mondani. de ha c++ kell akkor semmikepp se .NETesben gondolkozz mert az egy nagy rakas sz**. persze legjobb, ha valamely felsooktatasi intezmeny hallgatoja vagy, es kapsz a campus licensz keretein belul ingyen
értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
flugi
tag
pontosan így van, bár szerintem aki leszólta a Dev-C++ -t, mint fordítót, az nincs tisztában a fordító és a fejlesztői környezet különbségével.
Mert a Dev-C++ néha tényleg zavarbaejtően rossz. Pl ha a szintaktikai hiba egy karakteres, és a fordító szöveges hibaüzenetében a sorszám mellett a karakterszám is szerepel, akkor a DevC a karakterszámadik sorra kezd el mutatni. Tartott egy ideig, mire rájöttem
Ezzel együtt a DevC jelentősége elég nagy, mert tulajdonképpen nagyon jól használható legális és ingyenes cucc. Lehet persze varezolni, de egy suliban okításhoz vagy megveszi a suli 60-90 gépre a licenszet, vagy nem. Hát a ''vagy nem'', természetesen, ha van használható ingyenes, ugyebár.
És a tapasztalataim összességében jók, én használom a DevC++-t, valahogy szívesebben is, mint a Borlandot vagy a Visualt. És tényleg leginkább a fordító miatt. A rigolyáit meg megtanultam nagyjából.
Az ELTÉn annak idején nekem még modula2ben kellett nyomni (talán utolsó évfolyamként), aztán tanultam meg C++-ul linuxon azaz GCC-vel, egyből Qt-vel. Ez nem tett jót a nyelv átlátásának, de nagyon jót tett a hatékonyságomnak, nagyon hamar megtanultam linux alá grafikus programokat csinálni.
És a legnagyobb haszna az, hogy nem lettem ''egyIDÉs'', aki megtanulja teszemazt a Visualt, aztán tutyimutyi, ha másik IDÉvel kell dolgozni. Rendes szerkesztő meg parancssoros fordító mindig van -
flugi
tag
6.0-ás VC-t kerüld amilyen messze lehet. Egyáltalán nem C++ nyelvet fordít, legalábbis engem mindig fel tud dühíteni, hogy nem lehet ott deklarálni változót, ahol a nyelvdefiníció megengedi. pl for(int i=0;i<10;i++) alapvető C++ kódrészlet, a 6.0 VC-ben csak azt lehet hogy int i; for(i=0;i<10;i++) aztán bogarászhatod hogy melyik ciklusod közötti melyik sorokba milyen i értékek kerülnek. Broáf. (a nyelvdefinícióban természetesen a for-ban deklarált változó csak a ciklusban él, a ciklus végével megszűnik)
-
flugi
tag
azért legyünk őszinték, amellett hogy Porkoláb mester tényleg az ország egyik legnagyobb C++ koponyája, a .NET ügy ugye azért van, mert hogy-hogynem, a Microsoft egyik legkomolyabb alvállalkozója (Charles Simonyi) vele csináltatja a .NET következő generációs IDE-jét.
(a hozzászólásban szereplő ''egyik'' szavak ízlés szerint elhagyhatók ) -
c4-eXp
aktív tag
Na ne már, ez tényleg komoly, hogy nem lehet ilyet csinálni vc++ban:
for (int i=0;i<10;i++)??? Mindig kívül kell deklarálni a ciklus számlálóját? És sok ilyen hülyesége van még a vc++nak? Mert ha igen, akkor már végképp sikerült elbizonytalanítotok, hogy mit is használjak.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
Miracle
senior tag
a c++ szabvany elso elfogadott verziojaban a for ciklus deklaracios reszen levo valtozonk valoban egyel nagyobb volt a scopeja, mint a for blokk, es ha belegondolsz akar abban is lehetett valami racio, hiszen gyakran van szukseg a ciklusvaltozora a ciklus utan. persze a tapasztalat azt mutatta, hogy ennel gyakrabban van szukseg egy blokkon belul tobb for-ciklusra es a 2. szabvanyban ez szepen leszukitettek a ciklusmagra. szoval az is szabvanyos volt regen amit a microsoft csinalt, az csak a baj, hogy amikor csinaltak mar a 3. valtozat forgott (templatekkel) csak ezt a butasagot bennehagytak, kicsit erthetetlen
de ez konnyen megkerulheto egy sorral:
#define for if(false){} else for
:>:>
nade viccet felreteve builder6 forditoja szvsz sokkal szimpibb mint a vc6-e, es egyidosek.értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
OddMan
őstag
#include <conio.h>
int main()
{
// TODO: Please replace the sample code below with your own.
for (int i=0; i<5; ++i)
{
printf(''i: %d\n'', i);
}
getch();
printf(''i: %d\n'', i);
return 0;
}
kimenet:
-------------
i: 0
i: 1
i: 2
i: 3
i: 4
i: 5
Ezek szerint tényleg nem csak a for blokkon belül érvényes az i változó.
VC++ 2003 .NET-ben ferdítve.
Eddig ezt észre sem vettem.
[Szerkesztve]''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz