-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
8472
aktív tag
Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni Turbo Pascal programozásban. Egy progit szeretnék csinálni, ami visszadja egy szám reciprokát.
uses crt;
var x:integer;
y:real;
const szov:string='Nincs reciprok.';
begin
clrscr;
readln(x);
if x=0 then
begin
write(szov);
end
else
begin
y:=(1/x);
write(y);
end;
readkey;
end.
Ezzel csak az a problémám, hogy ha megadok neki egy számot, akkor nem igazán azt írja ki, amit szeretnék. Pl.: ha 2-t adom meg akkor kiírja, hogy 5.''ide sok nullát''E-01
Hogy tudnám megcsinálni, hogy ilyenkor rendesen azt írja ki, hogy 0,5?[Szerkesztve]
JESZ OKÉ
-
gegge
csendes tag
Helló mindenki! Bocsánat, ha rossz helyre írok, de tudna nekem valaki olyan programot ajánlani, ami képes egy programot ASKII kódra fordítani? Nagy szükségem lenne rá. Hallottam, hogy van ilyen, csak nem tudom, hogy mi és hol. Szóval tudnátok segíteni? Vagy legalább megmondani merre keresgéljek?
-
Miracle
senior tag
falu mondja:
echo -n '' ''
És az ötletért kérek jogdíjjat,mert én is így csináltam(és én már kipipáltam a tárgyat szal kérhetek)és nem kaptam a 46 teljesített kreditemre ösztöndíjjat és éhen fogok halni,ha nem kapok jutalékot
értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
Orc
senior tag
-
emitter
őstag
hali!
c-ben hogyan lehet azt ellenőrizni, h egy adott érték benne van-e egy tömb elemei között vagy nem?
Pascalban egyszerű volt, ottvolt erre az ''in'' operátor, igaz csak halmazoknák működött
viszont c-ben ha jól tom, nincsenek halmazok...
szal azt akarnám elérni, h miközben bekérek billről számokat egy tömbbe, mindig ellenőrizné a bekérés után, h nem írtam-e korábban már be ugyanazt a számot, azaz nem szerepel-e az adott szám a tömbben... ugye érthető a problémám
várom az ötleteket!
köszi előre is! -
emitter
őstag
na, hát végülis megcsináltam egy sima ciklussal az érték-ellenőrzést, de azért még mindig örülnék az egyszerűbb ötleteknek, feltéve hogy van ilyen
más:
még mindig nem sikerült megoldani azt, h ha scanf egy sima üres enter-t kap, akkor csináljon vmit (lépjen ki az adat-bekérő ciklusból)
devc++ban nem műxik a conio.h, szal a getch() se, más megoldást nem tudtok?
(sima int számokat akarok beolvasni, enter-rel elválasztva az egyes bekéréseket, előre nem ismert alkalommal kéne a bekérő-ciklusnak lefutnia, és egy üres enter-rel lenne vége) -
Miracle
senior tag
a get() fv. elvileg egy karaktert olvas be, nezd meg a doksijat.
a tombos problemara meg nincs ennel jobb C-s megoldas, de ha nem C-t hanem C++t hasznalsz, akkor az std::set<elemtipus> tipus a te baratod, insert() meg find() metodusokkal
soksikertértelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
Orc
senior tag
Azt szertném, hogy a sed egy bizonyos szó után n darab ''valamit'' tegyen.
Tehát valami hasonló kellene
echo ''blablabla'' | sed s/$/''valami''\{n}\/ de ez ugye nem jó...
az kellene, hogy a sed kezelje a kiterjesztett reguláris kifejezéseket is.(a ''-r'' opcióval sem megy)Segítsetek légyszives.Kinyomom a szemed, eltöröm a lábad... aztán mehetsz amerre látsz!
-
thaler2
senior tag
Egy kis kérdés, mert abszolút láma vagyok egyelőre a programozásban.
Mi ír ki a standard kimenetre a következő C nyelvű programrészlet?
switch (5 / 2) {
1: printf(''Morgo\n'');
2: printf(''Tudor\n'');
3: printf(''Vidor\n'');
default: printf(''Hofeherke\n'');
} -
emitter
őstag
Hát így első ránézésre semmit!
Egyrészt kihagytál pár case-t az ágakban:int main()
{
switch (5 / 2) {
case 1: printf(''Morgo\n'');
case 2: printf(''Tudor\n'');
case 3: printf(''Vidor\n'');
default: printf(''Hofeherke\n'');
}
Így már elvileg a 2. opciótírja ki, azaz ''Tudor'',
mert ugye kiértéleki a switch() paraméterét, aminek egy kifejezésnek kéne lennie, de végülis egy szám is az, szóval 5/2=2 (2.5 kerekítve), azaz a 2. pontot fogja végigcsinálni.
Viszont, mivel nem raktál minden egyes 'statement' (azaz opció) után egy break; utasítást, végre fogja hajtani a 3. és a default ágat is, vagyis a progi eredménye ez lesz:
Tudor
Vidor
Hofeherke
A helyes kód:int main()
{
switch (5 / 2) {
case 1: printf(''Morgo\n''); break;
case 2: printf(''Tudor\n''); break;
case 3: printf(''Vidor\n''); break;
default: printf(''Hofeherke\n''); break;
}
Egyébként itt tudsz a függvényről (és úgy általában a C-ről) többet megtudni: [link] AJÁNLOTT!
Sok sikert!
szerk: 8472: lassú voltam
[Szerkesztve] -
repvez
addikt
Üdv!
Szeretnék segitséget kérni töletek.Programozni szeretnék megtanulni.Milyen könyveket ajánlanátok amiböl a 0 szintröl meglehet tanulnia egy halandonak.
C++ szeretnék programozni.Megvan a DevC++4.0 és az MS VS 6.0.Dev-ben már készitettem egy egyszerü progit ,de csak a ''cin és a cout'' parancsok használatával ez az összes tudásom.
Eddig 2 könyvem van:1.C_Stroustrup 1200oldalas könyve
2. Kris Jamsa:egyszerüen c++
Az elsö könyv nem nagyon érthetö számomra ehhez már valamilyen elöképzetséget feltételez a megértése, a második jol magyarázza el a dolgokat csak nem fedi le a teljes skálát(nincs se OOP se grafika).Lehetöleg magyar és letölthetö formátumban érdekelnének, mivel nem tudok jol angolul és ezt a témát még magyarul is elég megérteni nem még egy ismeretlen nyelven.
Bocs a lámaságom miatt,de jo lenne egy használhato segitség amivel nem csak játékra használhatnám a gépem. -
c4-eXp
aktív tag
[link]
Magyar, de nem letölthető, hanem megvehető. Nekem is megvan egy ideje, szerintem jó könyv. OOP is van benne, de grafika nincs. Ha rajzolgatni is szeretnél, akkor ajánlom hozzá az opengl-t. Szerintem érdemesebb azzal kezdeni, mint a directx-szel. És ahhoz még van igen terjedelmes ingyenes segédanyag is. Asszem már belinkeltem egyszer pár hsz-szel ezelőtt.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
ALI_G
veterán
Ti mivel fordítatok OPENGL-t? BC+opengl, vagy dev C+opengl? vagy mivel?
-
KoRner™
tag
Hehe... én tök nemértek ezekhez... de az MPQ az milyen kiterjesztés? És esetleg valami programmal írható úgy, ho ''olvasható'' karakterek vannak benne?
Ohh, és bocsi, hogy ilyen baromságokat kérdezek, csak érdeklődöl.
[Szerkesztve] -
Coyot
őstag
Sziasztok!
turboC 2.01 hez létezik valami ami gyorsítja a futást újabb gépeken is? TurboPascal-hoz volt ilyen. THXMá' nem
-
Notes
senior tag
Sziasztok!
Kicsit off, de Neketek sem megy a prog.hu?
Más: A Magic-ről tud valaki valami infot, mert a grószártige interneten mindösszesen 0 (azaz nulla) infot találtam erről a programozási nyelvről (ha ez az egyáltalán).Romanes eunt domus!
-
Hale Bopp
csendes tag
Hello!
Olyan programot szeretnék csinálni a jövőben, ami a következő:
egy egyszerű programról lenne, szó, csak nem értek a programozáshoz, vagyis most akarok majd beletanulni.
Szóval van egy táblázat, amiben vannak adatok például egy kalóriatáblázat. van benne ugye az étel neve a kalória a szénhidrát és hasonlók.
na most én azt szeretném kiszámítani, hogy egy kész ételben, mennyi a kalória amit az összetevőkből állítanék össze. viszont nem akarom külön külön összeadogatni számológéppel, hanem csak rákattintok az összetevőre és egyből fel írja a listára az étel összetevői közé és a végén összeszámolja a kalóriát. remélem érthetően írtam.
milyen programmal érdemes ezt megcsinálni? excelben meg tudnám, viszont úgy szeretném, hogy a file amit csinálok egyből indítható legyen és ugye az xls-hez pedig kell az excel. ha tudtok xls ből konvertáló programot az is jó, de én még nem találtam olyant.
előre is köszi a válaszokat! -
kovsol
titán
-
emitter
őstag
Sziasztok!
Tudnátok tanácsot adni, hogy félévi nagyházinak milyen programot írjak? C-ben kell, kb 1,5 hónapom van rá, nem kell rögtön oprendszert írni , pl most még csak a fájlműveleteknél járunk. Én eddig egy függvényábárzoló progira gondoltam, valakinek van ilyesmivel tapasztalata? Egyáltalán ablakos felületre csináljam, vagy csak dos-grafikával? Nehéz ablakozóst programozni? Vagy C-builderrel azt is könnyű?
Esetleg valami más ötlet hasaonló kaliberű progihoz?
Köszi előre is!
Kristóf -
Sikoly
tag
Nálunk tavaly volt egy nagyon aranyos kis házifeladat a ZH-hoz:
aknakereső programot kellett írni!
Bemásolom ide az egész szöveget, hátha segít:
a) A játék egy MxN-es pályán játszódik. Az oszlopok jelölése betűvel (A..Z), a soroké számmal (1..26) történik. A pálya egyes mezőin bombák lehetnek. A pálya méretét (M és N) és a bombák sűrűségét (%) a játék kezdetén kell megadni. A bombák helye természetesen játékról játéra véletlenszerűen változik.
Az adatok megadása után a program kirajzolja a pályát, majd várakozik a játékos parancsára. Kezdetben minden mező helyén ? karaktert láthatunk. A játékos ezután a következő alakú parancsokat adhatja ki:
<oszlop><sor>
<oszlop><sor>!
Az első alakú parancs a mezőt „felderíti”. Amennyiben a mezőn bomba volt, a játék sikertelenül befejeződik. Ellenkező esetben a az adott mező helyén a ? helyett a szomszédos nyolc mezőn található bombák száma jelenik meg, illetve szóköz, amennyiben ez a szám 0. A második alakú paranccsal olyan mezőt jelölhetünk meg, amelyen bombát sejtünk.
A játékos egy lépésben több parancsot is megadhat, vesszővel elválasztva. Az érvénytelen parancs megadását a program hibaüzenettel jelzi. A program minden lépés után kirajzolja a módosult pályát, és újra várakozik a játékos parancsaira.
A játék akkor ér véget, ha a játékos aknát rejtő mezőre lép (veszít), vagy az összes nem aknát rejtő mezőt felderíti (nyer). Utóbbi esetben a program kiírja a játékos lépéseinek számát. Amennyiben veszít a játékos, a játék kiírja az összes mező tartalmát. A bombák helyét b betű jelzi.
b) Fejleszd tovább a játékot úgy, hogy amennyiben egy „felderített” cellának egyik szomszédján sincsen bomba, úgy a program automatikusan derítse fel az összes szomszédját is, egészen addig, amíg így nulla szomszédú cellára bukkan. A megjelölt (!) mezők nem vesznek részt az előbb említett „automatikus felderítésben”.
c) Egészítsd ki az aknakereső játékot a következő parancsokkal:
elment <állománynév>
betölt <állománynév>
Az első parancs a játék aktuális állását az adott állományba írja, ahonnan az később a betölt parancssal visszaolvasható kell, hogy legyen. Az állomány formátuma tetszőleges, de természetesen minden adatot tartalmaznia kell, ami a játék folytatásához szükséges (bombák helye, felderített mezők, megtett lépések száma). Az elment parancs természetesen csak játék közben adható ki, a betölt parancs játék közbeni kiadásakor viszont a játékostól megerősítést kell kérni.
sztem eléggé ötletes & talán még egyedi is
[Szerkesztve]---
-
repvez
addikt
Nekem is a grafikával kapcsolatban lenne kérdésem.Devc++-ban csináltam egy olyan progit ami képleteket számol ki.Az igy kapott eredményeket szeretném egy kordináta rendszerbe ábrázolni.De nem tudom hogy álljak neki hogy a koordináta tendelyek is látszodjanak és folyamatos vonallal osszekötve az eredmények.
Egy példa: Kiszámolja a progi a légellenállást és a felhajtoerö nagyságát és azt szeretném hogy az x tengelyen a légellenállás az y-on a felhajtoero legyen a két adat hányadosa pedig az a pont amit a koordináta renszerbe jelölnék.
Természetesen a kiszámitáshoz szügséges adatokat több értéken is ki kéne számolni hogy folyamatos legyen a vonal ill. hogy a válltozás láthato legyen.
Nagyon kezdö vagyok ugyhogy alap szinten mondjátok hogy megértsem. -
emitter
őstag
Én is gondolkoztam ilyen függvény-ábrázoló progi készítésén, de valszeg nem ezt fogom házinak megírni.
Ha jó az elgondolásom, én úgy csinálnám, hogy egy ciklussal bizonyos lépésközzel (mondjuk 0.1, vagy még kisebb) minden x-re kiszámlonám az y-értéket, majd az így kapott koordinátájú pixelt berajzolnám. Természetesen mindezt egy adott intervallumban, mondjuk -100 és +100 közötti x-ekre. Ja és előtte megrajzolnám a koord. tengelyeket.
Közelebbi tanácsot sajnos nem tudok adni, én is most kezdtem a C-t, a helyedben átolvasnám egy C-könyv grafikával foglalkozó részét.
Sok sikert! -
PGee
tag
-
emitter
őstag
jó, és egy girbe-gurba függvénynél hogyan rajzolsz vonalakat?
a pixeleket úgy értettem, hogy ne essen szét a fv, összefüggőnek látszódjon, ezért olyan kicsi ''felbontással'' dolgozni, amilyen kicsivel csak lehet, azaz a ciklus lépésközét nagyon kicsire kell tenni
persze lehet, h rosszul gondolom, neked biztosan nagyobb tapasztalatod van ebben
nem tudnád vhogy eljuttatni azt a szakdolit? -
c4-eXp
aktív tag
Teljesen jó a pixelenkénti kirajzolás, ha megfelelő lépésközzel csinálod, akkor nem esik szét. Én is így csináltam még pascalban egy egyszerű kis fv-ábrázoló progit. A dev-c++-nak és a vc++-nak ha jól tudom, nincs grafikus könyvtára, így kénytelen leszel gdi-t, opengl-t, vagy directx-et használni.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
PGee
tag
-
emitter
őstag
végülis az aknakereső ablakos megoldása mellett döntöttem
ha elakadok, majd jövök segítségért
addig is ha vkinek van ilyenről tapasztalata v tanácsa, szívesen fogadom -
Algee
csendes tag
Készítek egy áramkört, anely a PCI buszra csatlakoztatok. Tudna valaki segíteni, hogyan tudom az adatokat beolvasni. Egyszerű I/O művelet, nincs megszakítás kérés. Én a TurboPascalt tanultam.
Milyen fizikai címet adajak az eszköznek, hogy ne ütközzön?
[Szerkesztve]algee
-
arpi001
csendes tag
Sziasztok!
Tudna nekem valaki abban segíteni, hogy az egeret, hogy lehet beprogramozni, hogy bizonyos időközönként mindig odakattintson egy adott helyre, majd egy másik helyre, és ismét az elsőre....a végtelenségig...illetve amíg le nem állítom... ?
Nagyon hálás lennék!! -
Miracle
senior tag
ha PCI eszkozt akarsz vezerelni, akkor erre lehetoseged van ugy, hogy feltelepitesz egy regi DOS6.22-t de gndolom nem ez volt a celod.
windows alatt ez mar nem olyan egyszeru feladat, a pascalt el is felejtheted szepen. device drivert kell irnod, WDM a kulcsszo, ami neked kell, es csakis MS fele C forditoval. ez nem egyszeru feladat, nagyon nagyon keves az elerheto online segedanyag hozza, ha ezzel akarsz foglalkozni akkor mondjuk ezt a konyvet kell beszerezned:
[link]
sok sikertértelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
arpi001
csendes tag
Köszi de ebből egy szót se értettem, csak annyit hogy nehéz....
nagy vagyok egy nagy informatikus... azért tényleg köszi -
* GeniuS *
tag
Ha valaki vágja a unix programozást akkor irjon..
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- TCL LCD és LED TV-k
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen autót vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care