Új hozzászólás Aktív témák
-
"Azt az áramot el is kell juttatni valahogy, majd letranszformálni. Egy benzinkúthoz nem muszáj csővezetéken szállítani a benzint,..."
Azt azért számold bele, hogy a kábelfektetés egyszeri költség, ami után minimális karbantartás szükséges.
A környezetszennyezés is hasonlóan oszlik meg. Az építési időszakban magas, utána közel nulla.Az üzemanyaggal azért más a helyzet. Nyersolaj kitermelés és import. Németországba tankhajókkal szállítják a nyersolaj egy részét. A nehézolaj olcsó üzemanyag, de a legkörnyezetszennyezőbb hajtóanyag címére sikeresen pályázhat. A finomítás után szállítani kell, majd szállítani a kútig.
" Pl. nekem egy 8 éves, 2 literes dízelem van és állítom, hogy zöldebb vagyok, mint egy agglomerációból naponta, villanyautóval ingázó. "
Állítod. Inkább csak rosszul gondolod. Amíg egy e-autó a fékezésekből képes visszanyerni a mozgatásba befektetett energia egy részét, egy tisztán robbanómotoros a teljes mértékben a fékrendszerrel emészti el.
Ez ugye duplán környezetszennyező. Nincs energia visszanyerés, de legalább a fékek kopása is növeli a részecske méretű szennyezést."Én sem ott szennyezek, ahol élek, mert az autóm futásának 90% -át úgy teljesíti, hogy kimegyek vele Németországba, meg haza."
Nem erről van szó. A szennyezés szempontjából mindegy hol szennyezel. A nagyvárosok szempontjából ott az előny, hogy nem (csak) a helyszínen szennyez a jármű. A fékek és a gumik az elektromos autók esetében is kopnak, de az energia előállítás szennynezése másutt történik. Nyilván az sem mindegy miből állítják elő az elektromos áramot. Németország ebből a szempontból jó helyzetben van. Az északi-tengeren folyamatosan fúj a szél. Már csak két távvezeték hiányzik az ország egyenletes ellátásához.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!