Új hozzászólás Aktív témák

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Noukoum #152 üzenetére

    Nem igazán szeretem ezt az téma váltogatós hozzáállást, mikor jött szóba, hogy létesültek-e elektromos töltőkutak a MOL-nál, vagy az bevásárló központoknál, önkormányzatoknál stb? Hol állítottam, hogy nem történtek ilyen beruházások? Viszont a témához kapcsolódva, hány százaléka települt ezeknek a beruházásoknak a már kész lakótelepek parkolóiba (pl. készülve arra, hogy Mo. egyik legnépszerűbb márkája 7 év múlva csak elektromos autókat árul, ha már a cikk alatt kommentelünk :) )? Tudsz esetleg olyan programot, ami ezek fejlesztését végzi? Valóban úgy érzed a kormányzati szándék megvan, a jogi környezet adott? Az EU támogatásokkal megtömött rendszer 6 év alatt 2000-et tudott elérni, és nincs közte ilyen célú beruházás [link] , és a saját tapasztalataim alapján ilyen célú beruházás a tanulmányt követő időszakban sem készült, legalábbis nem számottevő mennyiségben. Nem, továbbra sem látom hogyan lesz ebből mindenki számára (lakótelepi környezetben értve) elérhető szolgáltatás. Lesz valami, de hogy az mi, azt csak a saját vágyaid kivetüléseként vízionálod. Az általad leírt kívánsághalom példázza a legjobban mennyire korlátosan használható manapság az elektromos autó, és pont annak a rétegnek akiről beszélgetünk.
    Ez nem indokolatlan, hanem érthető szkepticizmus. Indokolatlan akkor lesz, ha nem tudsz rá válaszolni, ezért annak titulálod.

    Ki "terjeszti", hogy ennyi energiára van szükség? Egyedül Te állítod, hogy ennyire van szükség szerintem. Ezt vesézed 2 km át, azután is hogy készséggel elismertem, hogy elváltottam. Mindazonáltal a részedről még mindig ragaszkodsz hozzá, hogy minimális fejlesztésekkel meg lehet oldani, mert kikalkuláltad és elég 10 TWh :). Nem, nem elég, konkrétan csak a 7-szereséről beszélünk, nem ennyire nő, hanem ennyivel. Csupán a meglévő kapacitást kell megduplázni/triplázni. És nem, nem számoltam ezt el (még ha ezt is próbálod beállítani). Ne legyen igazam, de ez újabb Paks(okat) igényel, a minden bokorba igényelt töltőhelyed listája pedig egész egyszerűen irracionális. Mennyi lehet egy töltőhely kialakítása 1-2 mFt? Az elképzelésed szerint hány töltő hely kellene (nekem úgy tűnik bőven millió felett gondolod, ha a 2019-es 7000 autóhoz 2000 töltő kell - a minimális igények kielégítése mellett)?
    De villants pls. egy nagyot, hogy vakuljon mindenki. Szerinted milyen átalakításokat igényel az átállás, konkrétan, számokkal, időchartokkal, linkkel alátámasztva. Csak érezni szeretném, a te gondolatvilágodban hol kezdődik a lényegtelen probléma felső határa.
    A valós problémákra pedig mindig a konkrét élethelyzetek világítanak rá, engedd meg, hogy a saját környezetemből vett példát hozzak. Mikor lesz az az időpont, amikor pl. én és a földijeim el tudunk ingázni 30 km-re egy vidéki kisvárosból, egy másik kisvárosba, és nem kell 30 km-re menni (60 km oda és vissza :)) feltölteni az autót. Elég lesz egy tervezett évszám is, a nyilván linkkel alátámasztott tanulmányból, tervezetből.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák