Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
Hujujj, itt azért vannak fura számok a cikkben, mégpedig vw és prius vonalon.
Ha sietek a pályán, a hsd is bizony inkább 6,5-7 liter körül eszik.
A passattal nagyot kellett sietni, hogy 9 liter legyen a fogyasztása, nekünk a tengerpartig a tsi elvolt 7 körül, mert a hatodik fokozat elég hosszú, ráadásul a fizetőkapuknál megvolt az órás dugó simán.Ennek ellenére mi egyikkel sem érnénk oda hamarabb, a gyerekek miatt másfél óránként szünetet szoktunk tartani hosszú úton, hogy szívjanak egy kis friss levegőt / ki tudjanak nyújtózni.
-
Noukoum
veterán
Lemerül? Próbáltad?
Ha az volt a cél hogy minél gyorsabban eljusson az autó (nem az volt) akkor óriási baromság volt 120-szal menni és 100%-ig tölteni. Persze ezt ő is pontosan tudja, csak hát az érdek nagy úr.
Nem érsz rá arra hogy kevésbé terheld a környezetet és hogy kevésbé szennyezd a levegőt? Ám legyen. Ha a benzines vagy dízel (vagy hidrogén, bármi) kevésbé szennyezne mint a villany akkor én rászánnám azt a heti 1 órát míg megtankolok a benzinkúton. Nálam annyi a híres 3 perc sajnos, mert nincs otthon benzinkút. Villannyal pedig lényegében egy percet sem veszítek töltéssel, igaz én nem is akarok egyseggel münchenbe menni oda vissza. Mondjuk ha körbekérdezném az embereket, szerintem mások sem.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
addikt
Tök felesleges ezen vekengeni, mert te is féligazságokat nyomatsz, és az ellentábor is. Az elektromos autó jelenleg hatalmas kompromisszumokkal üzemeltethető még akkor is, ha tudod otthon tölteni. Ha nem, mert tömbházban laksz, akkor használhatatlan egy átlagember számára első autóként. Másodiknak, városban szaladgálni tök jó, csak ennek az ökológiai lábnyoma 1000x nagyobb, mintha mindent megoldanál egy belsőégésűvel.
-
kBika
csendes tag
Szó sem volt Münchenről, országon beluli utaknál is okozhat plusz időt... a kocsim teljesen rendbe van rakva, szóval nem érzem hogy miattam pusztulna a világ.
Illetve amíg mondjuk 10-13 millióért egy kis városi autót kapok elektromosból, 12-től már van 320d bmw ami nem összehasonlítható utazási komfortban egy hasonló árú elektromossal.
Még 1 de inkább 2 autó-generáció kell neki, hogy beérjen a technológia. -
dj79
senior tag
válasz #16820480 #252 üzenetére
comfort automatát néztem a comfort automatához az egyszerűbb összehasonlíthatóság miatt.
Persze, ha úgy nézzük, 14 év alatt volt duplázódás az autóárakban, akkor a seatom 3m alatt volt, most ugyanaz 6, vagy pl a fullos swiftet is meg lehetett kapni 3m alatt, most majdnem 6m.
Sajnos a nagy akkus leaf, illetve az e-niro is 12m, pedig valamelyik már kb elég lenne mindenesnek.
-
Noukoum
veterán
Szerintem reális a képet mutat, nem tökéletes ahogy semmi sem. Fogyasztásról meg annyit hogy én sosem tudtam annyival menni mint mások elméletileg és volt hogy gondolkodtam rajta hogy mit csinálok rosszul. Aztán rájöttem hogy nem nálam van a gond, hanem azzal hogy mindenki próbálja a saját autóját felemelni azzal hogy az milyen keveset fogyaszt mert hogy sehogy sem sikerült reprodukálni azokat az értékeket amiket mondtak az ismerőseim, de még a közelében sem jártak a valóságban mikor megnéztük. Ez a fogyasztásmánia ugyanúgy ott van a villanyautósoknál is. Csak mondjuk nem mindegy hogy 1 kWh-tal mondok kevesebbet ami 40-100ft vagy 1 liter üzemanyaggal ami 420-500ft. Sem matek, sem környezetkímélés szempontjából
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Hintalow
senior tag
Amúgy az fogja megoldani szerintem ezt a problémát, hogy az áremelkedések miatt a jövőben egyre kevesebb lesz a magántulajdonú jármű és kész. Ha mondjuk már minimum 10 millió lesz egy új autó, az a használtak kidőlésével csökkenteni is fogja másodpiacot, és létrejönnek az egyéb megoldások a kiváltására. Én ezt vízionálom legalább is.
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
dj79
senior tag
Pont azt írtam, hogy tapasztalatom alapján a hibrid fogyasztása pályán semmivel sem kedvezőbb, mint egy jól áttételezett váltóval bíró benzinesé. Ez van, a hibridség előnye ott már elveszik, a fizikát meg nem lehet megszexuálni.
Hintalow: nem, a tömegtermeléssel szerintem valamelyest csökkenni fognak az árak, főleg, ha a kínaiak komolyan gondolják a dolgot és megfizethetőbb árú autókkal betámadják Európát. Technikai dolgoknál a bétateszterek, geekek mindig többet fizetnek az újdonságokért a megjelenéskor
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Tényleg hatalmas kompromisszum hogy nem kell benzinkútra járnom, max hosszú úton amikor tölteni akarok vagy enni egy szendvicset… Erre már nem lehet mit mondani,
kBika: na jön a matek része, bele se kezdj mert nem jössz ki belőle jól. 330i 19.3m-ra konfiguráltam, fényezés, felni, kárpit semmi nélkül. És ugyanúgy drága az üzemanyag, a szerviz, nincs zöld rendszám, nem tudok otthon tölteni és még rohadtul szennyez is. Persze a fapad viszonylag értelmesebb árban van.
Egyébként sem értem, a bmw egy prémium autó, 12-13 millióért ugyan kapsz nem városi villanyautót bőven, de prémiumot fix hogy nem.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
-
kBika
csendes tag
Látom nem érted.
Megnéztem hogy 12-13 millióért milyen alternatívák vannak, ha új autót vennék.
Elektromosból csak kicsi városi autók vannak, míg 320d is kapható annyiért.
Ár alapján hasonlítottam, nem érdekel hogy az audi elektromos szedánja 35+ millió amit ha épp nem otthon töltök, szintén drágább tankolni.
Nyilván a bmw-nél sok jobb ár-érték arányú autót lehet kapni -
addikt
Próbálj már meg elvonatkoztatni magadtól, és átlag autós szemmel nézni az életet! Aki időnként városban jár, de el akar ugrani kirándulni, a szülőkhöz vidékre, és nyaralni is szokott Horvátországban. Ha én elektromossal akarnám meglátogatni anyósékat (250km), akkor egy irányba jó lennék, de ott már vadásznom kéne a töltőt a városban, hiszen náluk nem tudnék tölteni a háznál. Tegyük fel, felrakom töltőre a szekeret, addig ott malmozok a kocsiban 1-1,5 órát? Vagy menjek el taxival, aztán vissza? Ezt értettem én kompromisszum alatt. A saját dízelemmel nem kell ilyesmiken agyalnom, egy tankkal megjárom oda-vissza, de ha kifogyna, 5 perc. És nem állok meg óránként pihenni, bármi is állít erről a villanyszekta, 250-300 kilit simán le lehet pengetni megállás nélkül kényelmesen. Akár többet is, egy jó kocsiban, jó tempóban.
-
Somatom
veterán
Néztem, hogy mivel tudnám kiváltani az Espace -t. A Nissan -nak van egy méretben hasonló, villanyos hétszemélyese. 16 milla és a megnövelt országúti hatótáv 200Km. Gondolom, az sem 130 -as utazónál. Azt is kétlem, hogy elhúzná a lakókocsimat (az Espace két tonnát vontathat). Sztem kihagyom.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
Pont pár sorral feletted írtam, hogy ott van a kia e-niro., ez egy picit nagyobb, mint egy városi autó.
Noukoum: milyen autód van?
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Én azért nem néztem a magasabb felszereltséget, mert olyanokban térnek el, ami nekem nem nagyon kellene (infotainment, beépített navigációval, stb).
Az már majdnem mindegy részemről, hogy 6 vagy 12 millió, mert egyik összeg sem áll csak úgy rendelkezésemre, hogy autót vegyek belőle, így jelenleg marad az egyik sem.kBika: Aztán majd nézd meg a szervizköltségét az autónak, hogy mit mutat pár év múlva. Meg azt se felejtsd el, hogy 450-490 bele tankolni egy litert, attól függően hogy alap vagy prémium dízellel töltöd.
-
#16820480
törölt tag
Ha már elvonatkoztatás, szerintem az sem az átlag, aki rendszeresen megy a horvát tengerpartra autóval, meg több száz km-t vezet hetente a családjához haza.
Amúgy a családnál annyira nincs a közelben töltő, hogy taxizni kellene odáig?
A dízeleddel meg ugye az a kompromisszum többek között, amikor ilyen 5-10km-t kell menni, mondjuk ha bevásárolsz, mert nem szereti a motor. -
addikt
válasz #16820480 #269 üzenetére
Senki sem mondta, hogy hetente. Egy ~80 ezres megyeszékhely, persze lehet gyalogolni is fél órát az elektromos töltőig, de ez szerintem nem elvárható. Dízellel nem kötelező naponta bevásárolni, főleg, mivel a Lidl 200 méterre van. BTW semmi baja nem lesz egy modern dízelnek attól, ha időnként városban használod, de jellemzően országúton mész vele.
Itt arról beszélünk, hogy mindent 1 autóval kell megoldanod, az ilyen helyzeteket is.
[ Szerkesztve ]
-
kBika
csendes tag
válasz #16820480 #268 üzenetére
A szervizelés nem olyan vészes, mint ahogyan azt sokan hiszik.
Az üzemanyag árra nem tudok mit mondani, nekem még nem ütötte meg az ingerküszöbömet, természetesen szivesebben költeném másra, de nem tudok mit kezdeni vele.269: azért nem ördögtől való, hogy hetente több 100 km belemenjen. A baráti körömben majdnem mindenki havi 2000 km felett megy.
A dizel is kibírja, ha 10 km-re indítod be, semmi baja nem lesz.
Városi tempó mellett is tudnak regenerálni, nem csak a berögződött 130-as autópályás tempónál -
#16820480
törölt tag
Ha nagyon érdekelne a megoldás, akkor lehetne azért találni. Mondjuk egy rollerrel (akár elektromossal) pár perc lehet. De akkor ezek szerint a családtól a legközelebbi Lidl/Aldi/stb is fél óra séta, mivel azoknak is szokott lenni töltője.
Bevásárolni pár napra még oké, de egy karton tejet már nem vinnék el szatyorban azért. De a bevásárlás csak egy pléda a kevés km-re, biztos másra is használod. Ha meg nem, csak a szülőkhöz vagy évente a horvát tengerpartra, akkor az árából kb egész életedre meglenne a vonatjegy. -
Noukoum
veterán
Átlag autós szemével nézek mindent.
Tehát anyós a cél és nem lehet ott tölteni. Városban AC töltőre rárakod amíg anyósnál vagytok, vagy visszafele villámtöltővel feltöltöd és hazamész. Előbbi sokkal kényelmesebb, utóbbi inkább szívás kategória de B tervnek elmegy. Töltőt meg nem kell vadászni, max Budapesten a legnépszerűbb töltőket. Töltőt akkor kellett vadászni mikor alig volt, és az is mind ingyenes. Ez már nincs.
Villámtöltés nem 1,5 óra, még a legolcsóbb dacia spring is feltölt dc-n 1 óra alatt 10-80%-ra. Annál meg csak jobb van.
Cserébe a dízellel folyamatosan tankolni kell járni, a villannyal meg max akkor ha hosszúútra mész. De mondom, akkor se mindig. Ez egy elég nagy kompromisszum.
Sok sikert a 300km-hez két gyerekkel hátul, és asszonnyal jobb 1-en.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rover623
félisten
Majd ha minden (legalább fizetős) parkolóhely alatt indukciós töltő lesz, és az autók tudják is kezelni, akkor majd megengedheti magának minden gyártó hogy kizárólag elektromos autót áruljon...és megengedheti magának minden település, hogy kitiltsa a belsőégésű motorokat.
De addig bekaphattyák!
Minden országban milliók laknak lakótelepeken...pl. én is. Nem akarok Bivalybasznád alsóra költözni a fővárosból csak azért, hogy saját bejáratú konnektorral...és én kérek bocsánatot, hogy nincs 50-100-500 millióm, hogy kertes házat birtokoljak...viszont autóra szükségem van!primus inter pares
-
addikt
válasz #16820480 #273 üzenetére
Figyelj, nem arról beszéltünk, hogy nem lehet megoldani, hanem hogy kompromisszumokkal jár.
Most ez így néz ki: asszonnyal levisszük a cuccokat a kocsihoz, ami a ház előtt áll, beülünk, kigurulunk az M1-M7 kivezetőre, M1, lepengetünk 2 óra alatt anyósékhoz, megállunk előttük, leparkolunk, bevisszük a cuccokat.
Elektromos verdával ez így nézne ki: fél töltéssel el se tudok indulni, tehát eleve úgy kell készülnöm már előző nap, hogy feltöltöm valahol a verdát. Beszállunk, M1, leérünk, leparkolok, cuccok-asszony deponálása az anyósékhoz, majd én vissza a kocsiba, elgurulok a töltőig, rádugom, előveszem a rollert, elgurulok anyósékhoz (esőben/hóban akár), majd 1-2 óra múlva visszagurulok a rollerrel, hiszen nem parkolok egész nap a töltőnél. Utána átgurulok anyósék elé.Ha erre azt mondod, hogy nem nagyobb kompromisszum, mint belsőégésűvel, akkor gratulálok! És ez egyetlen utazás a Dunántúlon belül autópályán, a főváros és egy megyeszékhely között. Nem arról beszéltem, hogy elmegyünk a Zemplénbe szilveszter előtti nap, amit minden évben szoktunk a hutákba, ahol aztán tényleg keresheted életed végéig a töltőpontot!
Milyen AC töltőre? Nem lehet náluk tölteni, pont ez a lényeg! Pénteken megyünk, vasárnap jövünk. Hagyjam ott 2 napig a verdát a töltőoszlopon?
Cserébe a dízellel folyamatosan tankolni kell járni, a villannyal meg max akkor ha hosszúútra mész.
Mert ha rövid útra mész, akkor a villanyt nem kell tölteni? Akkor honnan lesz delej, a világűrből? Ja igen, ha otthon tudod tölteni, akkor pöpec. Ez a városi lakosság töredékére igaz. Plusz mennyi idő alatt töltöd fel a 16 amperes betáppal? Oké, legyen 3 fázis, a többi fogyasztód meg addig készenléti módban várja, hogy kapjon elektront.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Látom, rendszeresen feljön a tengerpart, de a korábbi tapasztalatok alapján ezt, mint tényezőt ki is hagyhatjuk (amúgy sincs sok töltő a pálya mellett) . A hat órás út simán lehet tizenkettő is, ha bármi rumli van útközben a pálya bármely szakaszán, a pálya melletti kutak turnusváltáskor fullon, szóval benzinessel/dízellel is elnyúlhat a tankolás, szóval zalakomáron meg kell állni aztán onnantól ezzel már nem kell küzdeni.
-
Noukoum
veterán
Ja hogy ráadásul több napig lesztek? Akkor még annyira sem gond a töltés. Nem lehet náluk tölteni? Tehát egy faluban laknak, ráadásul társasházban ahol pont véletlenül nincs AC töltő? Biztos..
Rövid úton vagy nem is kell tölteni, vagy AC-n ott töltesz vagy konnektoron a célhelyen. Hosszú úton viszont útközben általában kell a villámtöltés, bár ez autófüggő. Persze ez nem jelent gondot, hiszen amúgy is megállna az ember viszont ahol kevesebb dc töltő van ott lehet hogy nem válogathat az ember hogy hol álljon meg pihenni. Pl. Kelet-Magyarország.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dj79
senior tag
Lehet, hogy elsiklottál a kérdésem felett, milyen autód is van?
Amúgy itt egy jó kis véleménycikk.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Horvát tengerpart évek óta lazán megvan, viszont a görög tengerpart még mindig necces. Gyorsan csak nagy hatótávú villanyautóval lehetséges.
Szóval trollok legalább látnám hogy valós problémát fikáznátok, pl. kis aksis villanyautóval még szívás lemenni a görög tengerpartra. Mert a hülyeséget már leírtátok ezerszer, mindenki hallotta nyugalom.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
Jó, a roller egy ötlet volt Úgy is mehetnél, hogy a 2 óra lefelé vezető úton egy töltőnél leparkolsz 10 percre, és azzal beletöltesz bőven eleget az úthoz (és akkor nem is kell teli akkuval indulj eleve). Bár ha lakóteleptől lakótelepig közlekedsz, az tényleg nem ideális. Idővel azért a megyeszékhely is csak rájön, hogy ki kellene tenni pár töltőt máshova is.
Ha azt nézed, akkor az elektromos ennél már csak kényelmesebb lesz a belátható jövőben, a dízel pedig kényelmetlenebb (ha elkezdik korlátozni majd őket). -
dj79
senior tag
-
addikt
De ezt hogy gondolod? Hogy kihúzok az utcára egy 50 méteres hosszabbítót, mert ott tudtam megállni, vagy mi? Társasháznál ez eleve nem játszik, mert a másodikról nem lógathatod ki a hosszabbítót, a lépcsőházba meg nyilván nem dughatod be a töltődet.
Persze ez nem jelent gondot, hiszen amúgy is megállna az ember
Nem, nem állna meg, ezt fogadd el! És így a villámtöltés mind időelbaszás a belsőégésűhöz képest.
Hja, trollok, és nem valós probléma, mi? 2 hete ugyanez jutott eszembe anyósék felé a kamionok között 100-zal szenvedő Kona láttán, amikor kijött elém egy bátor előzésre, én pedig megérkeztem mögé tempóval. Akkor kibírtam röhögés nélkül a helyzetet, szépen megvártam, amíg visszasorol a másik kamion mögé, és folytatja az útját. Továbbra is kényelmes 100-as tempóval. Ő nem sietett.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
elektro barataink irigyek
mig a villany legnagyobb elonye az azonnali nyomatek megoldhato egy valtoba epitett, egyik tengelyre epitett motorral, azaz tudni fogja egy belso egesu, addig nem lesz itt 3 perces tankolas.fizika. kb 50xeres energiasuruseg kulonbseg. szivas.
az auto azert van h akkor kelljen amikor. ezt az elektromos nem tudja.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Azért annak is megvan a diszkrét bája, hogy te a fórum legelvakultabb villany-trollja trollozol itt másokat.
Sokkal érdekesebb lenne a beszélgetés ha koboldfejű majmozás és kamulabarnázás helyett konkrét tényekkel, adatokkal esetleg nyilvánosan is elérhető tanulmányokkal tudnál cáfolni egy-egy hírt, cikket vagy állítást. De te erre képtelen vagy. Ezért is vagdalkozol ilyen ingerülten ha épp nem passzol a törékeny villany-troll világképedbe amit olvasol. Teljesen tipikus mindenki hülye de te tudod a tutit. Az mondjuk nagy kár, hogy a hatalmas magabiztos tudásodból soha semmit sem osztasz meg a nagyérdeművel de talán majd egyszer, a remény hal meg utoljára. A hozzászólásaidban tények és érvek még nyomokban se, helyette megy az üres fröcsögés. Ha minden muníciód kifogy jöhet a jó öreg személyeskedés. Mások minősítgetése, de ahogy fent már tanúbizonyságot tettél róla a konkrét hazugságoktól sem riadsz vissza. Gratulálok. Nem semmi alak vagy te öregem. Esküszöm kezdelek megsajnálni. Ezzel a mentalitással rohadt szar életed lehet.#286: +1
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Idézet:
Nem megfelelő sűrűségű töltőállomások.
Ez max keletmagyarországra igaz szvsz.
Többféle, eltérő szabvány szerinti technikai megoldások.
Euban szabvány van.
Zárt, csak bizonyos gyártók autói számára elérhető töltőhálózatok.
Nagyon sok szolgáltató, különböző és néha nehezen átlátható indítási módokkal (app, RFID kulcs, manuális, stb.).Zártsággal nem értek egyet, aki hülye az benzines autóval is elmegy a villámtöltőhöz és nem fog tudni tölteni. Nem olyan bonyolult hogy tesla mehet suc-ra, a többi nem.
A másik részével totálisan egyetértek, viszont látjuk hogy a tesla megoldása világbajnok ebben is.Ez különösen országok közötti utazás esetén okoz nehézséget.
Bonyolult regisztrációt, felesleges adatokat megkövetelő töltés indításra és fizetésre alkalmazott app-ok.Határozottan egyetértek.
Alacsony kapacitású töltők.Drága, esetenként lassú (és néha perc alapon számolt) töltés.
Arra kel használni a töltőt amire való. A drága meg relatív, AC-n még mindig 1000 forint alatt van 100km és a dc is általában olcsóbb mint a benzin/dízel.
A perc alapú számlázás meg igazságtalan és pont. Nincs leírva de amitől én falra mászok az a díj amit azért fizetek mert rádugom a töltőre az autót. Tölteni akarom 10 percig, de azért fizessek ki 500-1000 forintot mert rádugtam a töltőre… Még szerencse hogy csak dc töltőknél van ilyen néha de aki kitalálta ezt annak tudnék adni más munkát… Meg ez a töltőkártya meg előfizetés…. A nagy európai autóipar tökéletesen megmutatja mit tud. És egyesek azért sírnak mert a villanyautózás kinyírhatja az autóipart euban, hát meg is érdemelnék.Akadozó szolgáltatások, gyakori technikai hibák.Rendszeres foglaltság, hosszas várakozás a töltőkre.
Első kettő pipa, bár a gyakori relatív. A foglaltsággal nem értek egyet, várakozással meg különösen nem.
Ami jól látszik ebben is hogy nem a technológiával van a baj, hanem lényegében az utcai töltés bétaságával. Ezért szokta minden józan ember mondani sajnos még mindig hogy csak akkor vegyél villanyautót ha tudsz fix helyen tölteni, mert akkor garantáltan nem lesz szívás. Most.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
Legközelebb neked is végigfotózom a kamionok mögött tötyögő benzineseket, csak hogy elhidd, hogy ez nem autótól függ, hanem sofőrtől A héten mentünk M6-on, és csak belsőégésűt láttam szélárnyékban vitorlázni, nem is keveset, és nem is ilyen 20 éves megpakolt málháslovakat.
Volt itt korábban olyan is, aki azon röhögött, hogy a 145-tel közlekedő Teslát le akarják tolni a pályán. Nyilván a sebességhatár+10%-kal menni nem elég, mert hát magyarok vagyunk, na -
Noukoum
veterán
Nem mondom meg milyen autóval járok, meg nem linkelek tanulmányt. Ez elv, ne keress benne sok logikát.
Itthon vannak akik mennének, nyilván nagyon kevesen de azért fejlődhetne a balkán is. Én se mennék autóval semmi pénzért, de aki akarna az villannyal is akarna.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
addikt
válasz #16820480 #290 üzenetére
Nyilván a sebességhatár+10%-kal menni nem elég, mert hát magyarok vagyunk, na
Sem neked, sem másnak semmi köze ahhoz, hogy a másik ember mennyivel megy. Ahhoz viszont igen, hogy a jobbra tartási kötelezettségednek eleget tegyél. Ha Tesla 145-tel ment a belsőben, és nem húzódott le, akkor ő bizony paraszt volt.elhidd, hogy ez nem autótól függ, hanem sofőrtől
Hogyan is alakul az elektromos kocsik hatótávja autópálya tempónál? Biztos, hogy nem az autótól függ? elektromosat pedig azért nem láttál, mert eleve alig van belőlük, de aki van, az is a külsőben szüttyög 100-110-zel.A héten mentünk M6-on, és csak belsőégésűt láttam szélárnyékban vitorlázni, nem is keveset, és nem is ilyen 20 éves megpakolt málháslovakat.
És hány elektromosat láttál a belsőben?
-
nevemfel
senior tag
válasz #16820480 #252 üzenetére
... egy új Jazz-t, az 3,7 milliótól már megtehető volt, most pedig 6,8 millió a legolcsóbb belőle (mivel már csak e-HEV létezik).
Hát, ez a nagy zöld terv, mint láthatod. Dotálni az elektromos szekereket, a belsőégésűt meg ellehetetleníteni az extra adókkal, meg a teljesíthetetlen kibocsájtási normákkal.
Így előbb-utóbb tényleg piacilag is versenyképesebb lesz az elektromos autózás, legfeljebb kényelmetlenebb. Cserébe ott a jóleső érzés, hogy egyrészt roppantul modern/progresszív vagy, megmentetted a Földet/Budapest belvárosát, ráadásul ezen jóemberségedet megoszthatod a közösségi médiában is! Ez is valami!
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
tha_answer
őstag
válasz nevemfel #295 üzenetére
van valami hidegrazo abba hogy a szent piac szoszoloi vannak a tiltogatasok mellett. mikor a szabad piac lenyege h szabad verseny a technologiak kozott.
mennyibe h ezek a belvarosi szeplelkek nem fognak paks2 mellett szavazni? ennyire zoldek ok. a matraba mehessen gumireszecsket szorni, de nehogyma a belvarosi korhazakba beterhessen barki mas rajta kivul extra koltseg nelkul.
-
dj79
senior tag
Kíváncsiságból tettem fel a kérdést, hogy mennyi és milyen hosszúságú használat alapján írod azt, amit, nem támadás jellegű volt.
Sheratan: "Volt itt korábban olyan is, aki azon röhögött, hogy a 145-tel közlekedő Teslát le akarják tolni a pályán. Nyilván a sebességhatár+10%-kal menni nem elég, mert hát magyarok vagyunk, na " - pont szombaton volt alkalmam pályázgatni, na most az m1-n két fajta vezetőtípus a jellemző: 110kmh tájnézegető, 150khm és felette sietős.... ez nem autótípustól függ, hanem idegállapottól, egyszerűen nehéz 130kmh sebességet tartani.
Győrtől Komáromig a külső sáv 80, a belső sáv 90 átlagtempóval jött, a nyugodtabbak a valagukon, a sietősebbek meg két sáv közt ugrálva.
Amúgy a hibrid és zöldrendszámos autók komoly szálkát jelentenek sok ember szemében, ezt anno a priussal is megtapasztaltam (még városban is), aztán zöld lámpánál az elektromos rásegítés miatt sikerült visszasorolni a "türelmetlen" kolléga elé... -
#16820480
törölt tag
Ja, hogy az nem gond, ha valaki sebességhatárt szeg, de az már felháborító, hogy nem tartott jobbra a másik Ha szabályt szegnél, de ebben valaki akadályoz, a minimum szerintem az, hogy meghúzod magad de nagyon. Tudom, errefelé pattogni, dudálni, mutogatni szokás. Én is röhögve középsőujjazok azoknak, akik beesnek mögém másfélszeres sebességgel. Majd kivárják a sorukat, ha közveszélyesen akarnak közlekedni
Miért, egy benzines hatótávja hogy alakul, arra talán nem vonatkozik az aerodinamika? Ha mondjuk a 600km-ből lesz 400, mert 160-nal tolod, akkor minden oké a 30% hatásfokú autóval. Aztán ha a 400km hatótávból lesz 300 egy elektromosban, akkor vége a világnak
Egyébként ha tényleg érdekel a téma, akkor érdemes nézegetni Björn videóit, elég jó teszteket csinál (télen -30 fokban fűtéssel és anélkül, autópályán, autóúton, stb).Nem láttam a belsőben elektromost, mert ők kisorolnak szabályosan jobbra. A belsőben csak 180-nal döngető parasztokat lehet látni, hogy az analógiád használjam
dj79: Mondjuk a zöld rendszrám önmagában tud tényleg bicskanyitogató lenni, amikor a 3 tonnás, nálam magasabb SUV-ok is megkapják, mert el tud gurulni 10 métert akkuról. Kb ahogy a rokkant parkolót is megkapják (vagy simán odaállnak, mert ki nem szarja le).
De ez nem egy megoldhatatlan állapot, csak hát megfelelő szabályzás és annak betartatása kell.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz #16820480 #299 üzenetére
Jó, ez most így tényleg már abszurd. Közismert tény, hogy az elektromos kocsik hatótávja radikálisan csökken autópálya tempónál, ezért szenved mindegyik a külsőben 110-zel. És nem, a benzines kocsinál nem lesz 600-ból 400 130-as tempónál. A Teslánál meg igen. Itt szabályos tempóról beszéltünk, nem gyorshajtásról.
Nem láttam a belsőben elektromost, mert ők kisorolnak szabályosan jobbra. A belsőben csak 180-nal döngető parasztokat lehet látni, hogy az analógiád használjam
Hát igen, 110-zel nem is illik beragadni a belsőbe, mert kíméletlenül letolnak. Illúzió azt gondolni, hogy az elektromos autósok között nem lenne 180-nal döngető paraszt, ha megtehetné. De nem teheti, mert a technikai nem engedi. Vagyis a hatótáv.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Billentyűzet gondom van
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Politika
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Wise (ex-TransferWise)
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független 2026. 01.18. Telekom garancia akku 100%
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző