Új hozzászólás Aktív témák
-
"Nagyjából elértük a belső égésű motorok csúcsát a mazda új benzines motorjaival nincs hová tovább menni, mert egyenes vonalú robbanás által kiváltott mozgásból nem lehet ennél jobb hatásfokkal forgó mozgást összehozni."
Ezen jót röhögtem.
Azon túl, hogy a Wankel motor, robbanó motor és mégis forgatónyomatékot állít elő közvetlenül.
Még azt is figyelembe kell venni, ha egy technológia fejlesztése áttörhetetlen akadályba ütközik, akkor vissza lépnek 1-2 technológiai szintet és onnan lehet tovább jutni. Olyan nincs, hogy nincs tovább fejlődni. Legfeljebb nem éri meg a fejlesztés. Ma sokkal hatékonyabb gőzgépeket tudnánk elő állítani.
Sőt az elektromos áram termelésében, ma sem tudunk más eszközzel hőenergiából, mozgási energiát előállítani hatékonyabban. Például áram termeléshez."Az elektromotor hatásfoka 98% körüli... "
Optimális fordulatszámon. A Tesla motorok diagramjait nézegetve inkább csak 90%. Hatvan százalékra viszonylag gyorsan felnyomja magát a motor, utána laposodik a görbe.
" 2017ben a legjobb merci motor volt 50%-os a gyártó szerint az azért remélem tudod mit jelent "
Igen tudom. A Diesel motor nagyjából 10%-al hatékonyabb.
(#309) sheratan: "[link] A ~105kmph-ról ~120-ra gyorsítás dízelnél olyan +20% fogyasztással jár, vagyis a hatótávod ennyivel csökken. Ha extrapoláljuk azt a vonalat, akkor 135-nél újabb 20%-ot vesztesz, szóval 105-höz képest már -40%."
Már bocsánat de linked és az kommented nem értelmezhető.
A motor hatásfoka nem a sebességtől függ. A motor hatásfoka leginkább a fordulatszámától függ. A modern motoroké a légnyomás és hőmérséklet, oxigéntartalom, és még rengeteg dologtól függ. De a jármű sebességétől nem.
A jármű sebessége a légellenállás nagyságát változtatja. Ez exponenciális görbe. Nem lehetséges extrapolálni a feltételezésed szerint.
Van még egy nagy gond a linkelt táblázattal. Van egy 1.6 TDCI Ford Focusom. A 105-120 sebességtartományban legalább 3 fokozatban tudok autózni. A harmadiknak ott lesz a vége, de még meg lehet dobni a gyorsítás mértékén. Negyedikben alacsonyabb fogyasztás mellett mozgékony a motor. Az ötödik még csak a nyugodt közlekedést támogatja. Nyilván ebben a fokozatban lesz a legalacsonyabb a fogyasztás.
Ráadásul a hibrid motor nem sok hasznot hajt egy nyugodt tempóval, könnyen járható autópályán. Alig van szükség gyorsításra és lassításra.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen egeret válasszak?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Peugeot, Citroën topik
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...