Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Én is próbálok matekozni, de milyen elektromos autóval válthatnám ki a mostani dízelt? 800Km a munkahelyem, tehát 1000Km -t kéne tudjon 130 -as utazóval, hét üléssel.
Még egy-két gondolat a matekhoz. A napelem addig jó, amíg be lehet táplálni a hálózatba. Tíz éves megtérüléssel szoktak számolni, miközben ez a betáplálósdi bármikor megszűnhet.
Veszek most egy villanyautót, de a technológia rohamléptekkel fejlődik. Öt év múlva a mostani villanyautóm elavult lesz, a kutya nem fizeti ki az állapotából adódó értékét. Akkor inkább egy benzinesen/dízelen bukjak sokkal kevesebbet.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
válasz GreenGoblin #417 üzenetére
Kollégának egy Rieju NUUK Trackere van. Mentem vele egy karikát és be kell valljam marhára tetszik, de van egy komoly szépséghibája. 2,2M forint volt használtan. Ennyi pénzből százszor inkább a műhelyem fejlesztem és nem egy motorra verem el bármilyen jó is lenne.
-
GreenGoblin
tag
A technológia olyan gyorsan fejlődik, hogy nem is érdemes autót birtokolni kivéve ha van della. Valószínűleg a mostani autóm lesz az utolsóm amit kifizetek teljesen. Lízing a legjobb de mégha úgy is veszünk autót az EV-k úgy is drágábbak nem kicsit de hát megmondták lent, aki csak ül a seggén az nem fog fejlődni.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Noukoum
veterán
Államit rögtön ki is venném, mert nem hogy nincs de még azok sem tudták feltétlen igénybe venni akik akarták. Szóval inkább 14m, akkor 5.7m a difi. Ha 10 évre osztod le, úgy teljesen reális hogy egálra jössz ki (akkor 47500 / hóval több a törlesztő). Akinek összejött az állami annak még kevesebb. És ugye onnantól kezdve csak élvezed az alacsonyabb fenntartási költséget. De ugye ez új autó, ráadásul egy takarékos hibriddel való összehasonlítás.
Mert pl. abba szerintem bele se menjünk hogy milyen költségek jönnek elő egy +10 éves prémium autónál abból kifolyólag hogy belsőégésű. Abból nincs takarékos hibrid.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz GreenGoblin #454 üzenetére
Háááát...
Én benne lennék más megoldásban is, mint a saját autó, de nem hiszem, hogy lenne olyan konstrukció, ami kiváltaná. Pedig, tulképp havi két nap van igazán szükségem rá. Amikor kimegyek Németországba, meg amikor két hét múlva hazajövök. De, ha nem saját az autó, akkor a két hét kinti állást is ki kéne fizetnem.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
Nekem jelenleg nem férnek bele ilyen luxus kiadások. Egy nagyobb felszereltebb saját műhelyt akarok végre mert itt a háznál nem férek el meg a szomszédok is a pokolba kívánnak amikor bejön egy nagyobb munka és két héten át zajongok itt a családi házas övezetben. Ez most nálam mindent felülír ezért minden szabad pénzem a saját műhely projektbe tolom bele.
(Szerk.) Szóval ha lenne hirtelen 4,4millám, már nem lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #434 üzenetére
1. Nem odahaza élek. Erre felé az üzemanyag árak nem ingadoznak annyira mint odahaza.
Tehát nem itthon élsz de pontosan tudod hogy itthon nem éri meg a villanyautó. Fantasztikus.2. Igen levezettem és nálam az én szokásaimmal laza 10 év alatt térülne meg a kinézett EV autó a benzines társához képest. A havi részletem a mostanihoz képest ha leszámolom azokat amiket megspórolnék ha EV-re váltanék még mindig nagyon nagy lenne.
Na akkor miért is nem éri meg? Ahogy sejtem az utána követő 10 évben megspórolnál egy fél autó árát a belsőégésűhöz képest. Áh, szörnyű. Miért nem 3 autó árát.3. Persze 10 év után megtérülne csak addigra a technológia már elavult lenne és vehetnék újat, ergó kezdődne elölről az egész.
Jaaaa értem. Tehát ha felgyújtom a villanyautót, akkor nem adja ki a matek. Végülis.4. Amennyiben a saját bukszám ellensége lennék már rég vettem volna EV-t.
Nem azt kérdeztem hogy neked kiadja-e. Ahogy sejtettem, részletes levezetést nem fogunk kapni. De azért a villanyautó felára továbbra is behozhatatlan marad. Jólvan, nem csalódtam.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
"Ahogy sejtem az utána követő 10 évben megspórolnál egy fél autó árát a belsőégésűhöz képest. "
Hány százalékra degradálódott akksival? Főleg a sok villámtöltés után, mint itt előadott pici kompromisszum.
Szerk.: Azt nem is említem, hogy nagy valószínűséggel a jelenlegi árelőnye nem marad meg hosszútávon, maximum az éves szervizeken lehet majd spórolni. 5 éven túl azért nem kalkulálnék ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
"Mert sokaknak nincs 10 milliós tőkéje."
Igen, sokan ezért sem járnak 10 millió forintos autóval wazz.
Szürreálisan hangzik, hogy a várhatóan olcsóbb fenntartás miatt valaki minden pénzét és még többet beletoljon egy eléggé drága új autóba, akkor is ha gyúnyolódsz ezen.
"Ja amilyen infláció van ebben az országban kb. örülsz hogy nem lesz kevesebb az értéke annak a pénznek amit beleraksz állampapírba."
Ha semmit nem csinálok vele, akkor viszont biztos, hogy kevesebb lesz az értéke. Az elv miatt írtam; még egy ilyen alacsony hozamú dolog is megmutatja, hogy többéves távlatra kár a vételkori árkülönbséggel számolni.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
10 év után megtérülne ha, HA utána is ugyanazt az egy sz@rrá hajtott autót használnám amiben már az akku sem lenne a régi. Viszont 10 évig meg zsíros kenyéren élnék. Miért nem tanultam mi gondolom most ez jön?!
Mit gyújtasz te fel?!
Szerintem ne erőltesd ezt a stílust! Szégyen amit művelsz.
Köss bele ebbe is, hogy tiéd legyen az utolsó szó azt dőlj hátra büszkén hogy megmondtad ismét a tutit. Hagyom!.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Noukoum
veterán
válasz #72042496 #460 üzenetére
Gúnyolódás a trollok kiparodizálása?
Miért hangzik szürreálisan hogy valaki ahelyett hogy benzinkúton vagy a szerelőnél hagyná ott a pénzét, inkább törlesztőt fizet? Zöld rendszám előnyeiről nem beszélve.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #461 üzenetére
Mondja a másodreg aki regisztráció utáni 1 hétben kb. 100 hsz-t tolt le iPhone topikokban, full troll módban.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
De ki garantálja, hogy a következő tizen évben is megmarad?
De, egyébként tök mindegy. Eddig szándékosan többször feldobtam a kérdést, de még senki sem ajánlott olyan villanyautót, ami kiválthatná a mostanit. Innenől kenhetem a hajamra a zöld rendszám előnyeit.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #469 üzenetére
Nincs annál jobb mikor egy világ számára megmutatod meg mekkora baromságot mond valaki úgy hogy tulajdonképpen nem válaszolsz a kérdésére. Egyébként 30db hsz-t írtál eddig ide, 0 tartalommal. Gondolom nem álltok le míg le nem állítanak, lásd Somatom 50 hsz, GreenGoblin 33 hsz....
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Senki. De, a mostani autómért 3 millát fizettem. Ha GTK -ra törik, akkor talán másfelet fizet érte a biztosító, tehát másfelet buknék. Ha egy villanyautóval szopatna be az állam, akkor nagyságrendekkel több lenne a bukó, ráadásul még kompromisszumokkal sem tudja azt, amit ez a dízel.
Én nem írtam marhaságot. Leírtam a felhasználást. Belsőégésűből lenne választék (pl. az Alhambra/Sharan/Galaxy trió). De villanyosból mik a lehetőségek?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
stickermajom
addikt
Mondjuk a nulla tartalommal kapcsolatban ne zavarjon, hogy kettőnk közül egyedül én tudtam alátámasztani az egyetlen állításom valamivel, te pedig csak puffogtatod a baromságot a levegőbe.
Igazából az a vicces, hogy olyan szinten korlátolt vagy, hogy fel sem tűnik, hogy a magatartásoddal tulajdonképpen te ártasz a legtöbbet az EV-k megítélésének. Lásd még az "elvi okokból" nem linkelt, de előszeretettel hivatkozott tanulmányok, a folyamatos személyeskedés, a minden realitást nélkülöző jóslatok, stb.
Többször írtam, hogy linkeld a több száz oldalas kutatásaid, engem marhára érdekel, mert simán előfordulhat, hogy rossz szemszögből nézem a dolgokat. Ezeket rendre figyelmen kívül hagyod. Másoktól számon kéred az EV-s tapasztalatokat, miközben te sem rendelkezel velük. Így nem lehet értelmes beszélgetést folytatni.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Trollokkal nem tudok kommunikálni, ez van. Veled ment, ezek után biztos velem van a baj.
Na mindegy, sok sikert a Mobilarénának az elektromobilitásos projekthez. Sokat fognak hozzáadni a dízeltrollok, az tuti. Inkább belsőégésű autókról kéne írnotok, mert egy villanyautós sem fog ide járni így.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#72042496
törölt tag
A gúny egy kifejezésmód, a trollok parodizálása egy cél. Szerintem itt igencsak alacsonyan száll oda-vissza a "troll" jelző; volt súrlódás a különböző szempontokból és élethelyzetekből, az előbb linkelt reakciódat viszont túlzónak és unfairnek tartom.
Számomra az az anyagilag követendő példa, hogy az autót minél könnyebben meg tudja finanszírozni az ember, végig, ameddig használja. Lehetőség szerint önerőből, illetve hogy megtakarítás is maradjon. A tartalékok kimerítése plusz hitel, de azért 10 milliós autó ettől nagyon távolinak látszik. (Azt se tartom jobbnak, amikor egy túl drága benzines nyomja meg a kasszát.)
Persze, mindenki eldönti magának.
[ Szerkesztve ]
-
Joachim21
senior tag
Hagyd rájuk, láttam miket kommenteltek, sosem vezettek autót, vagy sosem mentek 3 nap alatt 5-8000km-ert, nem is értik amit írtál. Van nekem is érdekes kérdésem: Lakótelepen hogy fogják tölteni, hogy dugják rá este a kábelre? Este rádugják, 10 perc múlva már a gazsié a kábel? Láttam Pesten most is próbálják már a kábeleket lakatolni, meg valahogy ellophatatlanná tenni, mert a színesfémrajongók már most viszik a szabadon otthagyott kábeleket. Elektro-immobilitás lesz ebből hamarosan. Arról még nem is beszéltünk, hogy az áramra is kell majd jövedéki adót fizetni? 60.000 lesz a villanyszámlája egy kis családi háznak?
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
#16820480
törölt tag
Nem garantálja senki, ahogy azt sem, hogy 430 marad a benzinár.
Rögtön ajánlok a speciális igényeidnek autót, amint tudsz mondani nekem egy olyan benzinest, ami fékezésnél visszatermeli a benzint, tudom otthon tankolni a falból, teljesen hangtalan és szagtalan, valamint 0 rpm-től leadja a maximális nyomatékát, nem kormolódik be városban... Sajnos ezt még kompromisszummal sem tudja egy dízel. -
Somatom
veterán
válasz #16820480 #481 üzenetére
Minek kéne visszatermelni a gázolajat? Hogy 1200Km helyett, 1500Km legyen a hatótáv, miközben a 0 -ról az 1200Km -nyi hatótávot pár perc alatt bele lehet pumpálni? 200-400Km -es hatótávnál, amikor a 0 -ról, 400Km -re töltés órákat jelent, ott van jelentősége a visszatermelésnek. Amúgy sztem a belsőégésű és az elektromos hajtás jól tudja kompenzálni egymás hátrányait. Sajnos, ami nekem jó lenne (Ford Galaxy), abból csak idén kezdtek hibridet gyártani. Kell még pár év, mire számomra elérhető árban lesz egy használt példány. Remélem, addig kitart az Espace!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
Vagy máshogy nem pazarlás az, hogy
5-7 liter üzemanyaggal (tudom van aki 3 literrel eljár sőt van akinek tipikusan még termeli is az üzemanyagot az autója )...
elhasználsz 43,5 - 69,3 kWh energiát?
1 liter benzin: 8,7 kWh energiát tartalmaz
1 liter gázolaj: 9,9 kWh energiát tartalmazTehát az én mostani átlag 13 kWh fogyasztásom (+2x 10% azaz legyen 15,6 kWh) kevesebb mint 2 liter benzines fogyasztásnak felel meg míg 1,5 literes diesel fogyasztásnak
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #486 üzenetére
milyen erőművé? Egy naperőműé ami kb 1,5 év alatt kitermeli a gyártási / telepítési CO2-jét?
vagy egy kombinált gázerőműé ami 60% körüli? Vagy egy ezer éves szénerőművé ami 30% körül lehet?Illetve ott van például a Győri Audi gyár és a mellette lévő kertészetet fűtő gázerőmű ami áramot és hőt termel? Így télen cirka 90%-os hatásfokkal tud működni? Nyáron meg ott van a napelem az Audi gyár tetején?
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #486 üzenetére
Mennyi az olajkitermelés, finomítás és szállítás hatásfoka?
-
Rolly
veterán
most néztem egy videót, hogy egy Tesla Model X100D akku hatásfok 3-5% között csökkent.
töltöttek bele:
- 26144 kWh AC
- 1254 kWh DC
töltéssel áramotha 20 körüli átlaggal számolunk akkor 136900 KM alatt,
ha 22,5 körüli átlaggal számolunk akkor 121768 KM alatt,
ha 25 körüli átlaggal számolunk akkor 109500 km alattTehát a fentieket figyelembe véve az adott akku (nagy 90 kWh nettó bruttó 100 kWh körüli) segítségével mire 70%-ra esik az akku kapacitása addigra körülbelül 750.000-1.000.000 kmt is meg tud tenni ...
50-es akkuval (ami a kicsi autókban van) ez kb fele lehet, de akkor is 375e-500e km-ről beszélünk -
Rolly
veterán
válasz #16820480 #489 üzenetére
már itt is leírtam vagy 2x de nem fogja fel mindenki sajnos, hogy csak a százhalombattai finomító 660 GWh áramot fogyaszt cirka 300.000 elektromos autó éves futására lenne elég és ez csak a finomítás... kitermelés és szállítás valószínű ennél kedvezőbb de ha minden más ennyi lenne ami a benzinre rakódik, akkor kb 600e autóra lenne elég az az energia ami a kitermelés-szállítás-finomítás-szállítás helyett az autók el tudnának használni.
és aki szerint mindegy hogy elektromos vagy sem akkor menjen el:
- százhalombattára (kőolaj finomító)
- visontára (szénerőmű)
- csepelre (gázturbinás erőmű)
- paksra (atom erőmű)és szívjon jó mélyet a levegőbe... (ja és a visontainak max 10 évet adtak utána le fog állni )
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
..mármint ugye ilyen felhasználási szokással akár elmehet ennyit is. Kíváncsi lennék, hogy fordított töltési aránnyal ugyanez az akksi mit mutatna. Itt is többször elhangzott, hogy nincs hatótáv para, egy kis DC töltés itt-ott és mehetünk is tovább. Az említett autó alig látott Superchargert.
-
Ezekiell
veterán
válasz stickermajom #492 üzenetére
Mert ez a jellemző felhasználás - aki naponta 500+ kmt ingázik, az nem vesz EV-t, semmilyet. Szóval jellemzően otthon töltöd éjszaka, és csak ha nagy út van, akkor Superchargeren.
Mondjuk azt is megnézném, hány ilyen ember van, aki tényleg 500+ km-t ingázik per nap, és miért... Nyilván van ilyen, de hogy nem ez a többség, az is biztos
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #494 üzenetére
nem tértem át a troll vonalra... Csak leírtam, hogy aki azt általánosnak veszi, hogy egy autó 3 litert fogyaszt az nem reális... Nekem a dieselemmel tudok menni 4 literből is és tudok menni 8ból is... attól függően, hogy városban tojáshéjon vezetek, vagy autópályán 160-nal (nem jellemző rám 141-re szoktam állítani a tempomatot) ... Ezért szoktam mindig átlaggal számolni.
EV körökben is jön 1-2 ember, hogy 9 kWh-val jár meg 10-zel jár autópályán meg sok-sok kamu állítással én ott is legalább 300 de inkább 1000 km átlagát szoktam nézni.
Például amerre sokat járok Dunakeszi - Újpest - Dunakeszi... Újpest felé 10-11 kWh körüli fogyasztást tudok hozni míg visszafelé 15-16 kWh körülit... aminek a szélirány (evnél eléggé számít) és a tengerszint feletti magasság lehet az oka...
-
Ezekiell
veterán
Hát, vannak azért akik a munkkájuk miatt sokat kell h menjenek, pl gyógyszerügynökök meg hasonlók, de ebből nem lehet általánosítani. Magánemberként ennyit ingázni meg nem fog senki.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD