Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
válasz stickermajom #500 üzenetére
Ezt mondhatnád annak a sok embernek is, akik belsőégésű SUV-ot vesznek.
-
stickermajom
addikt
válasz #16820480 #501 üzenetére
Mondom is, ne aggódj. A világ legnagyobb baromságának tartom, hogy a kisfogyasztású kicsi benzineseket kicsináljuk, miközben boldog-boldogtalan guruló nappalival közlekedik.
Csak ugye ez a "de a másik is kettest kapott" dolog már általános iskolában sem mentett fel semmi alól.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz stickermajom #502 üzenetére
Mondjuk a legtöbb elektromos azért nem 2,5 tonna, vannak kisebb akkuval szerelt autók, csak ott még az a baj hogy nem megy el 1000km-t. Ez is ilyen van sapka nincs sapka
-
dj79
senior tag
válasz stickermajom #502 üzenetére
A világ legnagyobb baromsága a soha nem töltött hibrid suv, ami adóoptimalizálási célokkal kerül céges vásárlásra…
nagy reform kellene a zöld rendszámok kiadásának szabályozásában. -
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #501 üzenetére
Ezt mondogatom állandóan ha az emberek az igényeikhez mérten választanának autót (és itt most a benzines-dízelesekről beszélek) már előrébb lennénk és kisebb lenne a szennyezés mértéke.
Én is járhatnék SUV-vel de minek ha ebbe a pici 2-es Mazdában elfér a család. Sőt lehetne másod autónk is, hogy párom ne nyomorogjon tömegközlekedésen de minek ha ő be tud azzal járni. Sajna én nem. Én kocsihoz vagyok kötve.
És ha még az értelmes autó választáshoz értelmes vezetés is párosulna, még kisebb lenne a környezeti terhelés. Az autók által okozott környezeti károkat legalább a felére lehetne csökkenteni a fenti két dologgal... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Ezekiell
veterán
válasz stickermajom #500 üzenetére
Semminek szvsz. Ha városban vezetsz, városi autót vegyél.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #505 üzenetére
Ehhez még azt is vedd hozzá, hogy normálisan karban is kellene tartani őket. Rendszeres élmény a lámpától fekete füsttel induló autó, most az előbb éppen egy Clio is volt, ami nem nagy, nem nehéz, de mégis képes erre
-
Elektrosokk
addikt
válasz tha_answer #478 üzenetére
ezen páran átsiklottak a tervezőasztalnál... én elvittem poltopikba is.
#507Ezekiell egy fiat500e a vársoba + egy sporkombi vagy suv a hosszú utakra. és akkor mindenki elégedett.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
Ezekiell
veterán
válasz Elektrosokk #510 üzenetére
őőőőő, nem egészen oly közel, mégis oly távol
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
dj79
senior tag
válasz stickermajom #512 üzenetére
Mai helyzet, M1: ződplakettes Audi hibrid suv 150+, Zoé 100- kmh. Szerintem mindkettő spórolt az árammal….
-
dj79
senior tag
Érdekes fejlemény [link]
-
Somatom
veterán
"Ennek eredményeként a 2035-től nyilvántartásba vett valamennyi új személygépkocsi kibocsátásmentes lesz."
Ez jó hír. Ha marad nálunk az átlag 15 éves autó életkor, akkor 2050 -ben kezdenek majd kikopni a benzines/dízel autók. Addigra én már a hamut is mamumak fogom mondani (bár, nem hiszem, hogy megérem).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Teljesen reális dátum, ebben szerintem semmi érdekes nincs.
Ez annál inkább szomorú fejlemény.
Ennek eredményeként a 2035-től nyilvántartásba vett valamennyi új személygépkocsi kibocsátásmentes lesz. Annak biztosítására, hogy a járművezetők Európa-szerte megbízható hálózatban tudják feltölteni járműveiket, az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájáról szóló felülvizsgált rendelet elő fogja írni a tagállamok számára, hogy a kibocsátásmentes gépkocsik értékesítésével összhangban bővítsék a töltőkapacitásukat, valamint, hogy elektromos és hidrogén-töltőállomásokat telepítsenek a főbb autópályákon, egymástól meghatározott távolságokra. Az elektromos töltés esetén 60 kilométerenként, hidrogénes feltöltés esetén 150 kilométerenként.Aranyos a kibocsátásmentes gépkocsi mellé rakni a hidrogént mint üzemanyagot. Jó lesz látni ahogy eu-s és magyar állami pénzeket erre pazarolunk el, mert piaci alapon senki nem fog itthon erre beruházni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
A töltőhálózat kiépülése piaci igényeken alapul, a rendelettől függetlenül épül. Ez Magyarországon és tőlünk nyugatabbra semmit nem fog befolyásolni. Anyázó embert nem nehéz találni, a töltőtelepítés nem oldja meg azt hogy b@sznak egyes helyeken javítani a töltőket.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
tha_answer
őstag
ugyanolyan szarul kezeli ezt is az eu mint a kocsikat, mit vartal?
"Az EU-nak már a tavasszal kiviteli tilalmat kellett volna bevezetni az acélra és az építőfára.
Kína kiviszi az Unióból az összes hulladékvasat, nincs alapanyaga a hengerműveknek.
Az USA meg a fát.
Nem buziznia kellene a EP-nek, hanem beavatkozni az Unióra káros gazdasági folyamatok láttán.
Kína meg az USA felzabálja Európát kiskanállal reggelire, ezek a barmok meg hagyják, hogy lepukkanjunk.
Azonnali kötelezettség szegési eljárás az uniós értékek megkárosítása miatt az Európai Unió parlamentereivel szemben.
Ezek nem fiktív eszmei értékek, ezek a károk kemény euró milliárdok, amit ez a csürhe okoz.
Ez nemcsak magyar nemzeti probléma.
Az alapanyag gyártást védeni kell védővámokkal, tilalmakkal." -
dj79
senior tag
válasz stickermajom #525 üzenetére
[link]
Ejjráérünkarramég…. -
Somatom
veterán
válasz stickermajom #525 üzenetére
Sztem Karácsony teljesen jó csinálja. Emlékszel a taxis blokádra? Azok is a hidakat zárták le. Senki sem közlekedett autóval. Mondjuk, még két hidat lezárnak felújítás miatt és ugyanott tartunk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz GreenGoblin #532 üzenetére
Pontosan. Nálunk csak egy tankkal rendelik a vontatókat, így minden harmadik napon tankolnunk kell. Nincs pótkerekünk, defekt esetén telefonon hívjuk a szervízt. A pótkocsikat tekerős, vas lábak helyett, beakasztós alukkal rendelik. Ezekkel a módosításokkal összesen nyert a cég plusz egy tonna hasznos terhet a 40 tonnás össztömegből. Ilyen körülmények között hogy férne bele több tonna akku?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
[link] telepíthetnének felénk is állomást
-
Joachim21
senior tag
válasz #16820480 #503 üzenetére
Mutass egyet, ami a való életben elmegy 500Km-t, klímával, normális tempóval!?
Másik téma: A hidrogén életképesebb megoldásnak tűnik mint az elektromos. A töltésnél arra kell vigyázni, hogy a környéken se dohányozzon senki.[ Szerkesztve ]
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
#16820480
törölt tag
válasz Joachim21 #537 üzenetére
Miért pont 500km-t? Miért nem 800-at, vagy 1200-at?
Amúgy akkor tűnik életképesnek a hidrogén, ha csak a hatótáv részét nézed, és figyelmen kívül hagyom mennyivel komplikáltabb a hajtáslánc, mennyivel megdrágítja az autót, mennyire nehéz hidrogént tárolni és szállítani, mennyire környezetszennyező előállítani jelenleg és mennyire alacsony a well-to-wheel hatásfoka ahhoz képest, hogy a felhasznált áramot akár egyből be is tölthetnénk egy autóba például.
-
dabadab
titán
válasz Joachim21 #537 üzenetére
A hidrogén életképesebb megoldásnak tűnik mint az elektromos
Ezt soha nem értettem, hogy mitől lenne életképesebb.
A hidrogén beiktatása rengeteg veszteséget okoz az energiaátvitelben, macerás a kezelése, szökik... nem nagyon látom, hogy mi lenne benne az a nagy trúváj.DRM is theft
-
Rolly
veterán
válasz Joachim21 #537 üzenetére
hidrogén esetén ugyanannyi energiából fele harmada hatótávot lehet megtenni ahhoz képest mintha elektromos autóba töltenénk.
persze majd amikor a megújulók nyáron felesleges áramot termelnének akkor jó lesz a hidrogén - és a mesterséges üzemanyagok -, mert így az olcsó energiát el tudjuk rakni télre vagy más felhasználásra...
de autóban mikor az új elektromos autók 18 perc alatt töltenek 10-80 között és 80-100 kWh-s akkukkal érkeznek ami autópályán (megfelelő sedan kasztniban) cirka 300-400 km-t jelent már nem para szerintem a "lassú" töltés. Akinek meg nem ez kell annak elég a 50 körüli akku ami lassabb töltést tud és ott a 10-80 mondjuk 26 perc (e208 és az összes PSA autó) amivel 120-150 km hatótávot kapunk pluszba 26 perc alatt.
2-3 hete egyik ismerős lement a horvát tengerpartra 4 töltéssel ez 2 óra töltési idő volt ha mi diesellel megyünk akkor 3x szoktunk megállni ami kb 1 óra szóval évi 1-2 alkalommal átlag felhasználónak már a kis e208 tudása se jelentős kompromisszum. Aki meg 1000-2000km-eket megy egy nap annak jó ideig marad a diesel.
-
Joachim21
senior tag
Attól, hogy beállsz a kútra, megtankolsz, és nem kell sátor, se hidegélelem, mert nem vesztessz aránytalanul sok időt az energia/üzemanyag visszatöltsésével. NAgyon egyszerű a matek, ha megállásonkánt 2-5 óra mire feltöltessz, az konkrétan nem életszerű. Ha 10 perc alatt megvagy, az verseny és életképes.
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
Joachim21
senior tag
-
#16820480
törölt tag
-
dabadab
titán
A ICE autókkal ellentőben az EV-s feltöltések nagyon kis része történik menet közben, nyilvános töltőállomáson (ahol ugye nem 2-5 órát töltenek, mert egy 20-80 kevesebb, mint egy óra), a domináns modell a parkolás közbeni töltés, ahol tulajdonképpen már most eljutottunk az "elég gyors" szintre. Nem nagyon látszik, hogy ez a modell miért változna meg a jövőben, az viszont igen, hogy a töltésnél a km/perc minden bizonnyal javulni fog.
Szóval mindezt összefoglalva, csak a töltési idő messze nem indokolja, hogy megduplázzuk-triplázzuk az autók energiaigényét (igen, a hidrogénes-üzemanyagcellás energiatárolásnak kb. ilyen vesztesége van)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
addikt
És ez hogyan lesz fenntartható akkor, amikor az EV-k ténylegesen tömegessé válnak? A parkolva töltés akkor járható, ha nagyon alacsony a penetráció/saját garázsod, vagy beállód van. A lakótelepeken akkor minden parkolóhelyhez raknak egy töltőoszlopot? Ezt ki fogja finanszírozni? És a betáp fejlesztését?
-
#16820480
törölt tag
Miért, a hidrogén kutak építését ki finanszírozná? Minden új építésű használ kötelező annyi garázs, ahány lakás van, egy idő után lesz elég saját parkoló, de egyébként lakótelep parkolóba is lehet ám publikus töltőt tenni, erre is vannak cégek.
A betáp fejlesztését majd az elektromos művek, ahogy jelenleg is ők teszik. Vagy gondolod hogy elektromos járművek nélkül nincs hálózat fejlesztés?