Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tisztázzuk. A DPF a korom és más szilád szennyezést fogja meg.
A káros gázok kibocsájtását más rendszerek biztosítják.
Ezeket a rendszereket manipulálták. A héten osztották a bírságokat Németországban. Ebben a körben, A BMW is bekerült.Ha te a DPF-t kiszereled, meg sem mozdul az autó. A számítógép nem engedi elindítani a motort. De a kipufogórendszerből hiányzó darabot is ki kellene pótolnod. És ez nem az összes probléma.
Ráadásul a modern DPF berendezések kezelést nem igényelnek. Normális használat mellett sohasem kerülsz vele. Érdemes minőségi gázolajat tankolni. A kormot el tudja távolítani.
Az égéskor keletkező salakot viszont nem.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Elég szomorú, hogy pontosan akkor dobatják ki az emberekkel a belsőégésű motoros autóikat amikor azok végre tiszták lettek."
A több milliós városokban tényleg nincs helyük. Attól, hogy sokkal tisztább égéstermékkel rontják a levegőt, még mindig rontják a levegőt.
Amikor Münchenben kitiltották az euro4 előtti dízeleket, a koromszennyezés 2 nap alatt csökkent határérték alá a részecske szennyezés. Mindenütt. Ott is ahol nagyon magas volt.
A kitiltás lépésenként és türelmi idővel lehetséges.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Füleske
addikt
válasz Hieronymus #53 üzenetére
Ha szerinted "a modern DPF berendezések kezelést nem igényelnek. Normális használat mellett sohasem kerülsz vele" akkor mit jelent az hogy "praktikusan megakadályozzák a kétévenkénti vizsgával, a megoldom okosba megoldásokat" ?
Ilyenről hallottál-e már, ha szerinted megoldhatatlanok ezek a dolgok ? [link] -
nagyúr
Ha jól forgatja a ceruzáját a Stellantis, ebből még lehet valami jó is nekünk. Én azt mondom.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
Lenry
félisten
nem tragédia bazmeg, csak próbálom beleönteni a buksidba, hogy mit miért gondol a másik oldal úgy, ahogy.
pontosan ezt értem villanyautós hittérítés alatt, hogy lázongsz az ellen, hogy a másik oldal mekkora elmaradott kőkorszaki bunkó, mert nem érti meg amit mondasz neki, de közben a másik oldal számára fontos problémákról szemérmesen nem veszel tudomást, mert ha neked megfelel, akkor nyilván mindenki másnak is, mert ki van zárva, hogy másnak mások legyenek az igényei meg a lehetőségei mint neked.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Mondom modern autóknál.
Amelyik autónál motort kell bontani az nem modern.
Amúgy ez egyre kevésbé probléma. A használható és teljes értékű pótalkatrész nem sokkal drágább mint a kamu pótlás. A szerelési díj viszont azonos. Sőt a kamuzás okán többet lehet kérni.A ma forgalomba kerülő autóknál ez kevéssé probléma.
Az én 12 éves Ford Focus DA3 autómnál elméletileg 120 ezer kilométerenként kellene cserélni a partikel filtert. 150 ezernél ki lett takaríttatva. Most 190 ezernél tart a az autó. Ez még hozzáadott adalék folyadékot igényel. Azt pótolom amikor kell.
A cégnél újabb Forddal járok. Annak a kipufogó rendszere, mintha ott sem lenne. Nem igényel gondozást. Ha jól emlékszem cserélni csak 250 ezer kilométerenként kellene, de minőségi üzemanyaggal tovább bírja. A salak tömíti el a szűrőt, azt nem tudja a motor eltávolítani.A több évtizedes autókat legjobb lenne kiállítani a forgalomból. A linkelt videón lévő motor is kaphatna már vezetői engedélyt, a korára tekintettel.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Noukoum
veterán
Mit szeretnél megérteni te? Azt hogy ti itt azt szajkózzátok hogy 20 év múlva nem tudunk egy nyamvadt társasházhoz 100 parkolóból 25-öt ellátni nyomorult konnektorral? És ezen megy a hiszti mintha legalább a Marsra való költözésről beszélnénk. Nem megérteni az ellenoldalt, komolyan kabaré……
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
A mi házunk előtt cirka 10 parkolóhely van 18 lakásra. A szomszéd ház dettó. Ismerősöm a gazdagréti lakótelepen lakik. Már délután vadászni kell a parkolóhelyet. Ez általános szitu a városban. Sok az autó és kevés a hely. Az utak is túlzsúfoltak. Semmit sem segít ezen a villanyautó. Aki ződ, az nem villanyautót használ a városban, hanem villamost, meg biciklit.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
Alul vannak méretezve a parkolóhelyek ezekre a gepkocsis igényekre ami itthon van. Gazdagrét pl elesett. Nem ez volt a koncepció amikor a lakotelep elkészült. A lépcsőházanként pár kocsi vidáman elfért a helyeken anno - tömegközlekedés mellett.
A buszokból láthatóan több van, utas meg kevés.
Egész európában meg nálunk van a lakosság fajlagos jövedelmi viszonyaihoz képest a legtöbb gépkocsi.
A belünket is kifizetjük kocsira a számok alapján. Ha felesleges a kocsi, vagy nem tudjuk fenntartani , akkor is ragaszkodunk hozzá.
És ez látszik is! A parkoló gepkocsik legalább tizede nem nagyon mozdul szinte soha.Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
#16820480
törölt tag
Ez hosszútávra is igaz, ott a vonat.
A villanyautó azon segít, hogy ha már mindenképp autóval jár valaki, akkor is halk lesz és nem fog megfulladni a fél környék. Tök mindegy mit csinál vele, az már nem szennyez érdemben semmit, szemben egy friss benzinessel/dízellel, ahol ha leszarja a szervizeltetését a tulaj vagy nem jól használja, akkor pár hónap/év alatt meg lehet fulladni tőle, ha előtted megy az úton. -
Somatom
veterán
válasz #16820480 #67 üzenetére
Csak ne döngesse féltéglával a mellét, hogy mennyire ződ, mert nem az! Legfeljebb nem ott büdösít, ahol használja a villanyautót. De, a Föld szempontjából mindegy, hogy hol szennyezik, vagy hol zabálják az erőforrásait.
Pont az a probléma, hogy "mindenképp autóval jár valaki".[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Lenry
félisten
zabálják az erőforrásait.
azért valószínűleg gazdaságosabb - ezáltal kevésbé környezetszennyező - egy erőműben megtermelni 100 autó hajtásához szükséges energiát, mint lokálisan, 100 mini erőműben (=motor)Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
nem csoda hogy képtelenség érdemi vitát folytatni ebben a témában, ha szándékosan félremagyaráztok dolgokat
autókról beszéltem. (azt hittem egyértelmű). igen, biciklizni még faszább, de ha mindenképpen autózni kell, akkor energiahatékonyabb az erőművi energiatermelés[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Somatom
veterán
Nem a villanyautó a megoldás, hanem a "mindenképpen" átértékelése. Ha csak az közlekedne autóval, akinek mindenképpen muszáj, akkor azok akár V8 -asokkal is közlekedhetnének, úgy is tisztább lenne a levegő. A villanyautó csak a saját lelkiismeret megnyugtatására jó. Kiköltözik a városból, hogy aztán naponta bejárjon és vesz hozzá egy villanyautót, mert úgy szerinte ződ. Hát nagyon nem az.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Lenry
félisten
ezt nehéz valóban jól értékelni, hogy kinek mi a mindenképpen.
lehet, hogy te meg tudod oldani az életed biciklivel, de nem tudhatjuk hányan vannak, akik meg nem, és ők mekkora aránya az összlakosságnak
(persze biztosan jelentős arányban vannak azok, akik kizárólag kényelmi okból autóznak, ez tagadhatatlan)Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk én azért nem bringázok városban mert féltem, hogy ellopják vagy lelopnak róla dolgokat, amíg otthagyom bárhol (az meg nem túl kényelmes, hogy 3 láncot viszek mellé, hogy mindenét tudjam zárni meg egy boltba beugráshoz is vegyem le az összes tartozékot). Ezért marad a busz-villamos-metró. Vagy amikor heti 1-2x kimegyek a külvárosba, vagy nagyobb vásárlásra, akkor autó.
Tudom néhányan odáig vannak vele, de személy szerint én nagyon nem szeretnék V8-akat látni az utakon. Nem csak légszennyezés létezik, hanem zajszennyezés is. Sokkal nagyobb zajt termelnek ezek a traktorok, mint az egész nemzetközi repterünk. -
Somatom
veterán
válasz #16820480 #75 üzenetére
Egy Tesla árából sztem kijön egy V8 -as S-Klasse Merci. Sztem az autótól egy méterre nem hallod, ha jár a motor.
A bringa csak példa volt. Lehet az egy roller is, amit vihetsz magaddal. Láttam már ilyen egykerekű izét is. Azt még a bevásárlókocsiba is bedobhatod.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
CobraKai
csendes tag
Nagy igazság van benne, de amiről beszélsz az nem ez a topic.
Fogyasztói társadalom van Mo-n is, ennek a megváltoztatása szerintem nagyobb lélegzetű ügy, pl. amíg könnyebb klimatizálni a lakásokat a felmelegedés ellen, mint lemondani (akár szükségesnek vélt dolgokról is) addig nem is lesz előre lépés. -
Somatom
veterán
Félreértesz. Kinőttem én már a lázadó korszakomból, nem akarok én senkit sem megváltoztatni. Csak azért írtam ezeket, hogy egy villanyautó miatt ne döngesse senki a mellét, hogy ződ. Sanszos, hogy sok benzines/dízel autó tulaja ződebb nála.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tovgab
aktív tag
-
#16820480
törölt tag
Inkább vennék Teslát, mint S-Klasse-t, még ha egy árban lennének is (oké, talán a Model S hasonló árban van az alap S Mercivel).
Az lehet, hogy alapjáraton nem hallod a motort egy csendre és kényelemre kihegyezett luxusautónál, de amikor 5 ezres fordulaton gyorsul ki a lámpától, akkor már inkább. Vagy ha valami észlény rátesz egy sportkipufogót, mert akkor jó a autó ha hangos.8th: Lol. Hát ezt azért te sem gondolhatod komolyan hogy gyakorlatban bármit számít Állj ki egy út mellé és hallgass meg egy 1.2-es kis városi autót meg aztán valami 2-3 literes motoros limuzint. Bár persze a legrosszabbak a motorok, azokból nincs halk, csak ami elektromos. Azok nagy részét is ki lehetne tiltani a városból (vagy tegyenek rá hangtompítós kipufogót, ha létezik ilyen).
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Miért a többi autó hol parkol, a levegőben, folyóban, vagy a pusztában? Ja hogy ott parkol ahol van áram. Tehát van lehetőség a töltésre. Ha te 20 év múlva új autót akarsz venni és esetleg nincs elég parkolóhely ott ahol laksz és esetleg nem lehet ott tölteni ahol parkolsz és esetleg nincs villámtöltő a közeledben ahol tankolásnyi idő alatt feltöltöd az autót akkor esetleg kihasználod azt hogy mindenhol lesz töltő, tehát sosem kell teljesen feltöltened az autót hiszen töltheted bevásárló központnál, orvosnál, óvodánál, iskolánál, étteremnél, adóhivatalnál, mindenhol.
De gondolom téged nagyon érint a dolog hiszen 20 év múlva te új villanyautót akarsz venni. Ugye.
Inkább az a kérdés minek magyarázok egy olyan embernek aki több száz több száz oldalas tanulmányokat képtelen elolvasni és azt hazudja mindenhol hogy az akkumulátoros villanyautó nem környezetbarátabb a modern hagyományos belsőégésű autóknál. Meg aki azt állítja hogy alkalmatlan a technológia hiszen nem lehet 700km-t megtenni egyseggel vele, hiszen ez létszükséglet mindenkinek. Tehát miért etetem a trollokat? Költői kérdés volt.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #84 üzenetére
Neked pénzért sem.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
".Sanszos, hogy sok benzines/dízel autó tulaja zőldebb nála."
Elnézést a kiemelésért.
A gondolatmenetedben ott van a hiba, hogy az elektromos járművek nem ott szennyeznek nagyon ahol felhasználják az elektromos energiát.Jelen helyzetben minden járműmeghajtás kompromisszum.
Az elektromos járművek annyival kedvezőbbek, hogy a szennyezés egy része nem a felhasználás helyén keletkezik. ez teszi élhetővé vagy élhetőbbé a nagyvárosokat.Az öt - hat évesnél öregebb járművek környezet barátságáról nem érdemes beszélni.
A fiatalabbaknál se mindegyik. Amelyik tartja a 100/100 szabályt, azt nem lenne forgalomba engedni. leginkább a B betűs autók szabványa.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Somatom
veterán
Ha semmilyen autónak nincs hely, abból ott hogy lesz az elektromos autónak hely árammal? Konkrétan azon a lakótelepen vásároltam az Aldiban. Ott van két parkolóhely töltővel. Az egyiken egy E-Mini állt, de nem volt rádugva a töltőre, a másikon meg egy 1 -es Twingo. Ennyit a töltős parkolásról.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
Ha semmilyen autónak nincs hely, akkor nem lesz semmilyen autó. Ha valamilyen autónak van hely, ott lehet eautó töltő is.
Azt meg már írtam én is párszor, hogy ha nem tudod most este tölteni, akkor perpill ne vegyél, és kész. Majd ha lesz mindenhol infrastruktúra, neked akkor lesz alternatíva, addig nem. Ennyi.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
Már egyszer megkérdeztem, a levegőben parkol? Mert ott tuti nem lesz töltő. Ott ahol megáll parkolni ott lesz.
Az meg vicces hogy egy jelenlegi helyzetet vetítesz rá egy jövőbeni szituációra. Ismerős, ha holnaptól minden autó villany lenne…
Ennyit arról hogy trollkodsz.Nyilvánvalóan mivel nincsen szabályozva a rendszer ott, ezért olyan amilyen. Nyugodtan belehetett volna menni szólni, vagy megvárni a tulajt és szólni neki hogy ezek nem parkolók hanem töltőhelyek. Ha szükségessé válik akkor lesz szabályozva, még ingyenes a töltés is ha jól tudom.
Egy kérdés hány villanyautó állt ott az Aldinál akinek kellett volna tölteni de nem tudott? Egy se? Ohh, really. Meglepődtünk. Na pont ennyire jelent problémát az amit ti a technológiának a gátjának láttok. De nem baj folytassátok, ha a rendszer nem basz ki titeket a trollkodásért én mit tehetnék…„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Ezt hogy érted? Amikor parkolóhelyre vadászva kering a lakótelepen, akkor még nem tudja, hogy hol fog tudni leparkolni. Amit írsz, az csak úgy lehet, ha minden helyhez tartozna töltő.
Az Aldinál pedig tábla van, hogy csak az álljon oda, aki tölt. Csak épp szarnak a táblára. Ha jönne olyan, aki vásárlás közben töltene, az rábaszott. Ennyi.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Áfogat
csendes tag
Kár úgy tenni, mintha nem egy valós problémát feszegetne.
Mo. szgjművei: kb. 4 millió [link] , kb. annyi mint a háztartások száma: [link] -> minden háztartásban van 1 autó átlagban.
Parkolóhelyek száma a paneloknál: N/A, de fogadjuk el a tapasztalatot, hogy mindenkinek jut, hely de az eloszlás borzalmas --> legyen 800 e ez is (panelok száma: kb. 800 e [link] )
Menjen mindenki 5 ezret egy évben ( [link] ), havi: 500 km
Töltsön mindenki 2-szer egy hónapban az 800ex2 = 1,6 m
Legyen egyenletes a töltés eloszlása 31 napra számolva: 50 ezer töltő tudja a szükségletet kielégíteni (a fenti kiindulásból ezek folyamatosan töltenek)
Elektromos autók fogyasztása: 15 kWh/100 km [link] (0,000015 TWh/100 km)
Energia szükséglet: 0,000015x5x800e (fogyasztás x futás telj. x autó)= 60 TWh/HÓ!!!! - Mo. éves energia fogyasztása évente: 45 TWhHangsúlyozom, hogy nem tudom mennyire valósak a linkelt adatok, de az biztos, hogy alsó hangon vannak számolva, ha igazak. Illetve pls valaki nézze át, hogy nem ütöttem-e el tizedes jegyeket.
1. Ehhez borzalmasan nagy infrastrukturális beruházás kellene, ami nem két év. Sacc/kb akkor sem végeznénk vele, ha most nekiállunk, egy ilyen fejlesztés évtizedeken át tartana. FYI 2050-re klíma semlegesnek kellene lenni, van 30 évünk. Műszaki szemmel egyébként megvalósíthatatlannak érzem, olyan áron tudnánk csak kivitelezni.
2. Nem számoltunk a maradék autókkal ->hatványozódik a probléma.
3. Mellette fel kell számolni egy olyan hálózatot, ami már kész, napi gyakorlatban bizonyított.Pro/kontra lehet érveket felsorolni, de a fejet a homokba dugni nem kellene. Pl. a technológia fejlődik, mehet napelem a kocsik tetejére, de az áttörés már évek óta várat magára.
Most még lehet a pár ezres elektromos autóflottánál jaszkarizni, hogy megoldható, csak akarni kell, van elég töltő, én úgyis otthon töltöm, ne vegye akinek nem jó, de mi lesz pár év múlva?
A témához is hozzászólva: a Stellantis nem egy útmutató cég az elektromos autózás terén - mindegy, hogy PSA vagy FCA oldalát nézzük. Ha ezek pár éven belül átállnak, az azt jelenti, hogy addigra lesz olcsóbb elektromost gyártani, mint benzinest (mindegy milyen okból). Onnan pedig az emberek többsége is elektromos autókat fog venni, mert a gyártók ebbe az irányba kényszerítik őket.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #87 üzenetére
Ott a hiba, hogy nem gondoltad végig. Pl. nekem egy 8 éves, 2 literes dízelem van és állítom, hogy zöldebb vagyok, mint egy agglomerációból naponta, villanyautóval ingázó. Én sem ott szennyezek, ahol élek, mert az autóm futásának 90% -át úgy teljesíti, hogy kimegyek vele Németországba, meg haza.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Nekem sosem volt erősségem a számtan, de lásd milyen jófej vagyok.
Szóval feltételezzük hogy lesz majd egyszer 4 millió db teljesen elektromos személygépkocsi Magyarorszgágon. Ha jól tudom autónként az átlagos futásteljesítmény felfele kerekítve 16000 km, de ez statisztika válogatja. Én fogyasztásra a SUV mánia miatt legalább egy 16 kWh / 100km-t számolnék. Ez ugye 2560 kWh fogyasztást jelent per autó, azaz ezt felszorozva 4 millióval az annyi mint 10 240 000 000 kWh. Ez már az összes autó éves fogyasztása amit feltételezünk hogy lesz egyszer. Már csak az a kérdés hogy ez mennyi ha átváltjuk.
10 240 000 000 kWh = 10240 GWh = 10.24 TWh.Szóval jelenleg ha lenne Magyarországon 4 millió tisztán elektromos villanyautó, akkor annak az ellátására kb. 10.24 TWh energia lenne szükséges. A 2019-es magyar villamosenergia fogyasztás összesen 45.4 TWh volt. Ebből az látszik hogy ha holnap lecserélődne a teljes autópark akkor elég nagy gondban lennénk minden szempontból, de szerencsére hosszú évtizedek vannak az átállásra.
A teljesség igénye nélkül ez egy becsült adat, nyilván ennél több és kevesebb is lehetne a gyarkorlatban. Viszont azt hozzátenném hogy a töltési veszteséget ami átlagban néhány százalék (ez is egy tévhit hogy 20-30% volna) azt érdemes lehet még hozzáadni a pontosítás végett hogy végleg megszabaduljunk a buta tévhitektől!.Amit én látok hogy nálad hol csúszott el a matek az az hogy 15 kWh energia NEM 0,000015 TWh.
1 TWh = 1000 GWh , 0,000015 TWh = 0,015 GWh , 0,015 GWh = 15000 kWh.Magyarul te úgy számoltál hogy egy elektromos autó 100 km megtétele alatt 15000 kWh energiát használ el!!! És ugye 15 kWh-val akartál számolni. Nem csodálom hogy irreális számok jöttek ki.
Nagyjából ennyit.
97-es a kolléga legalább levezett egy számítást, de tőled még ennyire sem telt ki. De legalább sikerült sötétzöldezni, ha már számolás nem megy,[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Lejárt a szerkesztés,
Kedves the_answer 97-es, Áfogat legalább levezetett egy számítást még ha hibás is. Többi ott van..
Áfogat: rájöttem mit rontottál el, te Wh használtál kWh helyett! 1 kWh = 1000 Wh, azaz 15 kWh = 15000 Wh. Nem érdemes keverni a kettőt.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz