Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
A lakótelepeken akkor minden parkolóhelyhez raknak egy töltőoszlopot?
Nagyjából igen. Ha én csinálnám, akkor első körben mondjuk valami olyasmiben gondolkodnék, hogy (hasracsapok) öt parkolóhelyhez legyen egy töltőoszlop négy töltőkábellel, mivel amúgy az egy-egy parkolóhelyre jutó kihasználtság nem túl nagy.
Egyébként érdekes, hogy mindig a lakótelepek jönnek elő, pedig ilyen szempontból azok a legkönnyebben kezelhetőek, mivel ott sok parkolóhely van nagyon sűrűn meg eleve ott vannak a transzformátorállomások (lásd még: hol szeret szolgáltatni a Digi).Ezt ki fogja finanszírozni? És a betáp fejlesztését?
Az áramszolgáltató vagy magántőke - ahol kereslet van, ott lesz kínálat is.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
addikt
válasz #16820480 #550 üzenetére
Vagy gondolod hogy elektromos járművek nélkül nincs hálózat fejlesztés?
Dehogynincs, amit te magánszemélyként keményen megfizetsz. Amperenként 3600 Ft + ÁFA. De egy nyilvános parkolónál ez hogy megy majd? Mindenkinek lesz sajátja, és kifizeti a hozzájárulást? Vagy majd az áram árába beépül? Ezek rohadt nagy összegek, ki fogja előre megfinanszírozni?A hidrogén kút ennél több nagyságrenddel olcsóbb, mivel elég lerakni belőle néhányat.
-
8th
addikt
Az is egy jó kérdés, hogy az állam hogyan fogja ezt a pénzt bevasalni az autósokon ha azok egyszer majd villanyra váltanak, mert lemondani biztosan nem fog róla az tuti.
-
nagyúr
válasz tha_answer #558 üzenetére
Jaja. Egészen a következő választásokig...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#16820480
törölt tag
Ezeket a kérdéseket úgy teszed fel mintha valami megoldhatatlan paradoxon lenne mind.
Hidrogén kútból elég néhányat lerakni? 😂 Hány benzinkút van az országban? Mert annyira néhányat kellene lerakni belőle. Csak sokkal drágább őket kiépíteni, mert nehezebb tárolni a hidrogént. -
addikt
válasz #16820480 #560 üzenetére
Az elektromos töltőoszlopokhoz képest igen, elég néhányat lerakni.
A dolog nem megoldhatatlan, csak a finanszírozási kérdésekre nincs válasz. Az elektromos művek nyilván nem tud bevállalni több-százmilliárdos kiadást, a magánszektor szintén nem, hiszen a megtérülés nagyon hosszú, és bizonytalan. Nyilván az államnak kéne beszállnia, de akkor ezt az összeget melyik területtől veszed el? Az oktatástól, egészségügytől? Adót emelsz?
Arról nem beszélve, hogy ma a használható, első kocsinak is megfelelő elektromos autó 12-13 milliónál kezdődik. Nem látom, hogy ezek mikor veszik majd át az uralmat a pár milliós belsőégésűek felett.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz tha_answer #561 üzenetére
Azokat is választják ám, és minden országban vannak autósok, sokan...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Miért lenne a megtérülés bizonytalan? Kevés ennél biztosabban megtérülő üzletet tudok elképzelni.
Az elektromos művek a mostani hálózatot is kiépítette, látnivaló, hogy lehetséges, már megtörtént a múltban. Nem hiszem, hogy megugorhatatlan feladat lenne bővíteni rajta...Valamiért mindig úgy van ez előadva, hogy az összes elektromos autó egyszerre, minden nap nulláról százra fogja tölteni az autóját. Hát nem. Egy átlagos autós megy egy évben 25-30 ezer km-t, erre kell tervezni, ahogy nem tankol minden nap, tölteni sem fog minden nap. Egyre nagyobbak a hatótávok, egy 300 km-es hatótávú autót kb. két hetente fog tölteni a többség.
(természetesen vannak a Békéscsaba-London távot naponta kétszer leautózó tömegek, hát ők így jártak...)Aki él és nem boldog, az téved!
-
Rolly
veterán
válasz Joachim21 #543 üzenetére
Az nagyon jól látszik, hogy nem láttál / nem használtál még elektromos autót, így olyan információid vannak vele kapcsolatban ami 10 éve se volt már érvényes nem hogy most.
2-5 óra töltés otthon kell vagy célállomás töltőkön ahol bizony az ember ott van ennyi időt ez minden háznál kialakítható ahol van parkoló (beálló vagy udvar) és van 3 fázisra lehetőség. Minden hazai ház (ikerház) 1x32A áramot kap alanyi jogon (ennyi kérhető ingyenesen) és elérhető körülbelül 100e Ft felárral az 3x16A... (társasházakban 16A volt régen de manapság új társasáház minden lakásában is elérhető 1x32A van ha jól tudom de ez ebből a szempontból lényegtelen)Tehát a töltés az a mai autóknál 18-40 perc 0-80% között tovább nincs értelme tölteni... (amúgy a mi kis közép kategóriás kis akkus e208-unk is tudja a 10-80-at 26 perc alatt a 10-90-et 40 perc alatt) TEHÁT NINCS ÓRÁKIG TÖLTÉS ...
Az elektromos autókat a hazai ingatlan és autó tulajdonosok 30-40%-a (igen olvass vissza levezettem honnan szedem ezt az adatot) meg tudná oldani otthoni töltéssel.
Ami fontos, hogy egy elektromos autó általános felhasználással (értsd 15-30e km / év között) 3%-ban igényel körülbelül útközbeni töltést (45 kWh akkus autóból indulok ki, mert ez tud 300 kmt 90nnel télen autópályán is 180-200km-t).
Ultra töltőn a jövőben 18-30 percet lesznek az autók
Gyors töltőn pedig 30-40 percet
Sima célállomás töltő és 220-as konnektor meg lényegtelen ahol az lesz és az kell ott lehet 24 órát is rajta az autó.. (például egy szálloda parkolójában, egy munkahelyen vagy éjszaka otthon)"Az elektromos autózás a jelenleg elképzelt formájában a mozgási szabadság megkúrtításával egyenlő!" ez erős ferdítés, mert most hogy lassan 500 az üzemanyag nem mindegy, hogy 3000 Ft 100 km vagy én megteszek 200-300 között most 100km-re nézve 600 Ft-ból ...
Itt van két kép az első amit a kis autónkkal odavissza töltés nélkül meg tudunk tenni, a
második pedig az oda út ahol a célállomáson töltenünk kell (ultra töltőn 40 percet, gyors töltőn 1 órát, 3x16A-es töltőn 5 órát, sima 230-as dugón 24 órát) ebből szerintem elég jól látszik, hogy Magyarországon mennyire nem kompromisszum mentes az elektromos autó
-
#16820480
törölt tag
Annyira bizonytalan a megtérülés, hogy a Tesla évek óta telepíti őket, és hamarosan meg is fogják nyitni általános használatra amúgy. Ha valaki nem akar eladni elektromos autót, akkor nem fog ilyet tenni persze, lásd a többi gyártót, ahol foghúzás jelleggel megy bármi érdemi fejlesztés.
Mondjuk egy töltőoszlop kicsit olcsóbb egyébként is mint egy benzinkút, vagy főleg egy hidrogén kút. Nem véletlen amúgy hogy csomó helyen a benzinkutak nem a benzinből élnek, mert abból nem lehet, hanem a bolt forgalmából.
Egy pár milliós benzines is pont úgy elérhetetlen, ha egy összegből akarod fizetni. Egy Corsa/Fiesta kb 5 milliónál indul, az alap modell.
Megy majd lejjebb az elektromos ára is, egyelőre alig van pár éve a piacon ilyen kínálat. -
Rolly
veterán
Szerinted nem éri meg a cégeknek 60 Ft-ba kerülő áramot 80-ért árulni? szerintem megéri ha lehetne és engednék holnap telepíteném a töltőket 10-esével Panelok közé... Csak jelenleg még nincs hozzá elég autó, hogy ez profitabilis legyen... ezért most még azoknak éri meg az autó akik otthon tudnak tölteni és így nem éri meg töltőt telepíteni. De így is van itthon pár 1000 töltő már (pontos számot nem tudok) amit vagy
- piaci alapon (több kis cég telepít töltőket és például nagyobb cégek is Mol, Eon, Shel, Lukoil)
- vagy EU támogatásokból (mobility, emobi, Ionity) épültek ilyen töltők (akár önkormányzatoknál)
- vagy autógyárak jelentettek be töltő hálózat telepítést (például csak a VW group 2030-ig európába 40e töltő telepítését ígérte, de a Sellantis is hasonló telepítést jelentett be EUban)
- vagy jogszabályi kötezelettségből (lidl, aldi, penny, tesco)
#549: pont ez a lényege az autózásnak és ezt az elektromos autó tudja... Nem mertük eladni a diesel autót (most szépen havi 100e ft-ot kb bubkok rajta), de egyszerűen nincs szükség rá... Évi 4-6 útra veszem elő ahol szükséges a 500 km és lusta vagyok tölteni. Szerinted jó döntés, hogy megvan évi 2500 km-re egy autó? (amortizáció évi 500e körül tuti van bár még több is mert 4 éves az autó, biztosítás rá 150 Ft / év - kötelező casco -, és a szervíz is 100e / év körül van) Ja és heti kétheti 1x el kell menni vele egy körre (20-30 kmre) hogy ne rohagyjon bele az üzemanyag...
Már várom, hogy leteljen a 3 év az elektromos autóról és akkor mindkét autót egy nagyobb (45 a mostani) 80-90 kWh-s akkus elektromosra tudjuk majd cserélni... Bár a 3 év alatt annyit fejlődik a töltőinfrastruktúra, hogy már a 45-ös autóval is 500 km-t meg tudunk tenni 26 perc töltéssel... Mert amerre megyünk lesz töltő (Dunántúl már ilyen...) -
dabadab
titán
a magánszektor szintén nem, hiszen a megtérülés nagyon hosszú, és bizonytalan
Bizonytalan? Mitől lenne bizonytalanabb, mint mondjuk a benzinkutak építése?
Nem látom, hogy ezek mikor veszik majd át az uralmat a pár milliós belsőégésűek felett.
Ma a magyar autópark átlagéletkora kb. 15 év.
A célkitűzések alapján 2035-re (15 év múlva) lesz az, hogy minden eladott személyautó elektromos lesz.
Gondolom ebből azért nagyjából tudod saccolni, hogy 2040 előtt nem lesz elektromos többség.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Csak hát ez a mai magyar valóságban sem így van, elég rohamosan bővül a töltőhálózat és igen, panelházak előtt is van már, illetve egyre több villanyautó is fogy.
Itt a PH-n is van valaki, aki töltők építésével foglalkozik és nem úgy tűnik, hogy ne lenne mit csinálniaDRM is theft
-
Somatom
veterán
válasz Joachim21 #543 üzenetére
Tegnap jöttem haza németből. Néztem az elektromos töltőket és közben eszembe jutott valami. A benzinkutakon egymás után sorakoznak fel az autók és oldalról töltenek. Az elektromosok meg egymás mellé állnak és elölről, vagy hátulról töltenek. Ha az az álom 500Km valós hatótávolságú EV húz egy lakókocsit, akkor jóindulattal 300Km lesz a hatótáv. Hogy tolat oda a töltőhöz lakókocsival? Még ha el is férne, rövid lenne a kábel. Leakasztja a lakókocsit, rátolat a töltőre, majd visszaakasztja a lakókocsit? Zűrös procedúra 300Km -enként.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
Visszatérve korábbi hozzászólásomhoz, a környékünkön (75 ezres megyeszékhely), a lakásunk körzetében 4 töltő van, abból 2 parkolóként funkcionál, 2 pedig január óta rossz. Rá tudsz keresni, szóval oké, hogy Budapesten bővül, de az rajtam pl nem segít.
Hiába akarom lecserélni 2-3 év múlva a hibridet elektromosra, ha ez nem változik pedig az e-2008 pont elég is lenne.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Majd az a pár autós talál megoldást.
Egyébként normális töltők mellé oda tud férni utánfutó, ha egy teherautó oda tud állni. Illetve például a Gridserve az párhuzamos beállású az angoloknál. Mintha nem lehetne ezt is megoldani.Kb olyan szintű gondok ezek, mintha azt mondanák hogy jó, és ha koszos lesz a szélvédő akkor aztán mit lehet csinálni autó hívők? Hmm, ha nem látni ki akkor mennyivel lesz jobb egy lónál? Hát lemosom. És majd viszed magaddal a vödör vizet és kefét? Mert hát ugye nincs egyik istállóban sem ami ahhoz jó lenne...
-
addikt
válasz #16820480 #577 üzenetére
Majd az a pár autós talál megoldást.
Ez a jolly joker EV-fan érv. Amikor konkrétumok kerülnek szóba, akkor jön az, hogy de majd az áramszolgáltató megoldja, aki nem akar megállni 1,5 óránként, az így járt, majd töltesz otthon, ha nem tudsz, majd telerakjuk az utcát töltőkkel. Hja, és a 15-perces töltésről szóló mesékről ne is beszéljünk! Hogy ehhez honnan lesz 500 KW betáp, az jó kérdés. Majd a szolgálató megolja. Ez tényleg egy szekta, nagyon kemény. -
#16820480
törölt tag
Miért, ha van mondjuk egy x magas garázs, és nem fér be a lakókocsi, akkor mi van? Nem fog oda beállni. Érdekel ez bárkit? Nem nagyon, kivéve ha tiéd a lakókocsi.
Ha igény lesz rá majd megoldják, amíg nincs, addig minek tennék? Nem mintha olyan nehéz lenne kicsit szélesebb vagy hosszabb töltő beállót csinálni. Gondolom mindjárt jössz majd azzal, hogy ha lakótelepen lakik akinek a lakókocsija van 😄 -
nagyúr
Dehát benzint se lehet ennyi autóhoz eljuttatni. Mert a gyógyszertárba hogy megy be ennyi autós? Nem lehet majd aszpirint venni, mert a sok autós ott fog tobzódni. Meg ennyi benzint hogy fognak olajból finomítani? Ki építi fel azt a sok finomítót? Meg hogy fogják odaszállítani? Amikor konkrétumok kerülnek szóba, akkor mindig jön a terelés, hogy majd megoldja az olajtársaság. Ez tényleg egy szekta, nagyon kemény.
Gondolták a hasonló gondolkodású emberkék 100+ éve, amikor még csak a gyógyszertárakban lehetett benzint kapni. Teljesen lehetetlennek látszott (nekik), hogy akár több millió autó is benzinhez tud jutni egy ilyen kis országban...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
dabadab
titán
Ez a jolly joker EV-fan érv.
Hát ez ilyen. A történelmi tapasztalat az, hogy pontosan ez történik minden technológiával.
Most képzeld el, hogy milyen válaszokat kaptál volna pl. 25 évvel ezelőtt, 1996-ban arra, hogy hogyan lesz mindenhol szélessávú internet meg ki akarná használni és mire.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
addikt
A benzin szállítása, tárolása milliószor egyszerűbb, mint az elektromos áramé ilyen léptékben. És itt még csak nem is a távvezetékekről beszélünk, hanem az utolsó kilométerekről, amikor a lakossági fogyasztót kell kiszolgálni. Erre nincs válasz sem stratégiai, sem operatív szinten. Nem, az EU sem tudja, csak annyit mond, hogy elektrifikáció. Miközben a réz ára már most többszöröse a korábbinak, és ez nyilván nem lesz jobb. És amikor ott tartasz, hogy 100+mm2-es rézkábelek kellenek, mert akkora áram folyik bennük, akkor gyorsan rákukkantasz az árakra, és eldobod az agyadat.
Az internet (hálózat) fejlődése organikus volt, itt pedig az történik, hogy az EU azt mondta, EV lesz, a belsőégésűt betiltjuk. A technológia pedig rohan a politikai akarat után.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
dabadab
titán
Hát attól még a ráépülő ipar ugyanúgy tud organikusan fejlődni - ahogy azt elég jól láthatóan meg is teszi (illetve azt se nagyon látom, hogy a technológia rohanna a politikai akarat után, inkább azt, hogy a politika végre lépni mert most, hogy láthatóan itt van a technológia meg annak a belátható fejlődése).
DRM is theft
-
addikt
Nem 10%-ról beszélünk, hanem arról, hogy a kiépített kapacitást minimum duplázzuk, de inkább többszörözzük. Számolj utána, lakásonként egy autó (ami nyilván fikció, ennél több van), és legyen csak 3x32amperes dedikált töltő. Ez felel meg a 22 KW-os AC töltőnek. Úgy, hogy rengeteg lakásban 1x16 amper van, mi most bővítettünk 3x16-ra, de ellenőrizni kellett, hogy elég-e a betáp. Na, most leraksz az utcára mindenhova egy ilyen oszlopot, szerinted a jelenlegi betápot úgy méretezték, hogy ezt elbírja?
-
8th
addikt
válasz tha_answer #558 üzenetére
Ahhoz előbb utak kellenének.
-
nagyúr
Oké, de azt megvan, hogy mondjuk csak az utóbbi 50 évben sokkal több, mint duplázták a kapacitást? Pont annyival növelték (meglepő módon), amennyivel többre volt szükség. Varázslat, vagy egyszerűen ez így működik? 1960-ban a föld lakossága valahol 2 milliárd körül volt, most meg majdnem 8. Akkor mennyit fogyasztott egy átlag háztartás és mennyit most? Kb. megtízszereződött, és négyszer annyi ember van, vagyis negyvenszeresére növekedett (valójában jóval több, de hagyjuk). Hogy lehetséges mégis, hogy van ennyi áram? Talán úgy, hogy kiépítették hozzá a hálózatot? Na most ha már a múltban ezt meg tudták tenni, én ebből arra következtetek, hogy a jövőben is megtudják.
Ráadásul számolj utána, hogy nem fog mindenki napi 500 km-t autózni (mert ebben az esetben lenne csak igaz a számításod, hogy mennyit töltenek), sokkal inkább 50-60 km-t megy az átlag, vagyis mindjárt lehet tízzel osztani, amire gondoltál...Aki él és nem boldog, az téved!
-
addikt
De én nem az erőművi kapacitásról beszéltem, hanem arról, hogy az utolsó kilométereken brutális költség a bővítés. Földkábellel ráadásul. Ennek nem pár év a megtérülése.
És nem, az elmúlt 50 évben nem nőtt jelentősen ezeknek a betápoknak a kapacitása, pont ez a probléma. Ma már egy villanytűzhely telepítése is megbukhat ezen. Most estünk át rajta, első kézből tudom, hogy mi a csízió. Aztán ott szaros 5-6 kw-ról beszélünk, nem több százról/ezerről tömbönként.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Számoljunk!
Magyarországon a benzinkutakon elfogy kb. 2 milliárd liter benzin és 3,5 milliárd gázolaj (2019-es adatok). Ez - a spritmonitor adataiból számolva ( [link] [link] [link] )- megfelel kb. 4 TWh és 10,5 TWh áramnak, vagyis összesen 15 TWh (ebben értelemszerűen már nem csak a személyautók, hanem a kb. a komplett közúti fogyasztás benne van, teherautókkal meg kamionokkal együtt). Magyarország áramfogyasztása 2019-ben 45 TWh volt.
Szóval nem kétszeres bővülésről van szó, hanem kb plusz 30%-ról.
DRM is theft
-
nagyúr
De a mostani földkábelek hogy kerültek oda? Nem lehetséges, hogy ezt a bravúrt megismétlik? Vagy az a 6 milliárd plusz lakos mind az erőműből viszi haza vödörben az áramot, csak az eredeti 2 milliárdnak jut az utolsó kilométerekből?
Nem hiszem el, hogy ne lehetne bármilyen hálózatot bármilyen mértékben növelni.
Ha például épül egy új lakópark mondjuk 1500 lakással (pl. nemrég a Marina park a Váci út mellett), akkor mi történik vele? Nem lesz áramuk, vagy kiépíti a szolgáltató? Én az utóbbira tippelek...Aki él és nem boldog, az téved!
-
dabadab
titán
Az inkább helyi probléma lehet, nálunk minden gond nélkül adták a 3x25 A-t.
És ha csak azt nézem, hogy mennyire népszerű lett a klíma meg a villanytűzhely, nem nagyon hihető, hogy ez még mindig az ötven évvel ezelőtti igényekre tervezett rendszerrel menne.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
addikt
Az a probléma, hogy az áram nem így működik. Ha a szolgáltató kiépít 10x22 KWh kapacitást, akkor az ő szempontjából lényegtelen, hogy azt eltérő időben veszik igénybe, esetleg sosem töltenek róla, vagy 0-24-ben üzemel. A betápot a folyamatos maximális teljesítményhez méretezik, kábelből nem raknak be kisebbet csak azért, mert hátha nem használják majd mindig. Erről beszéltem, én nem az erőművi kapacitást keveslem, hanem a végponti infrastruktúrát.
-
addikt
válasz #16820480 #596 üzenetére
Nem gondolom megoldhatatlannak. Elképesztően költségesnek gondolom, amit valakinek ki kell majd fizetnie. Jelenleg arra nincs válasz EU-szinten, hogy ki lesz az.
Te most egy zöldmezős beruházásról beszélsz? Mert az a legegyszerűbb. Meglévő hálózatokat felskálázni sokkal macerásabb, és költségesebb.
-
nagyúr
De miért gondolod elképesztően költségesnek? Ha a mostani állapotot vesszük 100%-nak, akkor a 20 évvel ezelőtt 80%-volt, és simán megugrották a +20%-ot 20 év alatt, akkor a következő 20 évben a +20% miért lenne ennél lényegesen költségesebb?
Igen, elég lesz a 20%, fentebb dabadab kiszámolta neked, hogy a teljes üzemanyagfogyasztás kiváltása +30% lenne, de egyrészt nem lesz a teljes közlekedés átállva 20 év alatt, másrészt ennek jelentős része vonat/busz/kamion, ami ezután sem a lakossági hálózatot fogja terhelni. Ráadásul eleve van egy igen széles réteg, a kertesházban lakó, aki nagyrész meg fogja oldani pl. saját napelemmel a töltést. Aztán lehet éjszaka is tölteni, amikor eleve van plusz kapacitása a rendszernek stb. Szóval semmi elképesztően költségesen vagy akár csak nehezen megvalósítható dolgot nem látok abban, hogy a lakosság jelentős része 20 év alatt átálljon elektromos autózásra, legalábbis a villamos hálózatot tekintve.Aki él és nem boldog, az téved!
-
#16820480
törölt tag
Pontosan. Most ha mittomén 100 ezerrel megdrágítja a lakás árát, az összességében nem sokat jelent. Még az sem ha 1 millióval. Egy 30-40-60-80 milliós lakás árában ez elenyésző összeg szerintem.
Tapsi: Nincs "válasz", mert gondolom nem akarták szabályozni előre. Sokféle módon elő lehet ennek a költségeit teremteni. Eleve például új építésűbe nem vezetnek be már gázt, akkor úgy minden elektromos lesz (meleg víz, sütő, főzőlap, HVAC stb). Erre nincs felháborodás, hogy honnan teremtjük elő a hálózatot hozzá?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- AMD Ryzen 5 7600X - 36hónap Garancia! - Bontatlan!
- Dell Latitude 7420-i7 1185g7/16GB/512GB SSD/Windows 11 -10% 202.490 Ft
- Hp Elitebook 2570P Magyar billentyűzet I7 3520M Most Csak 34.410 Forint
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis