Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Ahol melózok, ott van egy Shell Hof (A8, 85.Km). Csináltam műhód screenshotot. Látható a töltő, az egyiken épp áll is egy fehér Tesla (farral). Az autóval párhuzamosan az a tető a Hof kamionbejárója. Nem lenne praktikus elfoglalni egy lakókocsival.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
Vaaagy... a jobb szélsőhöz áll be.
Persze erre lehet mondani, hogy de hát mi van, ha ott már állnak? Egyszerű: megvárja, amíg befejezik (max 15 perc, ha ennyit nem tud várni a lakókocsival, akkor neki tényleg nem való. Na nem az elektromos, hanem a lakókocsi...)Mindenre megoldásra lehet problémát találni, főleg, ha nem megoldani akarod, hanem problémákat keresel. Pl. mi van, ha épp meghekkelik az üzemanyagszállító cég szervereit, és nincs a kutakon üzemanyag? Akkor hogy mész a dízeleddel 1000 km-t? Ilyen nyilván nem történhet meg. Ja, várjál, épp nemrég de...
Meg nyilván a kalandozó magyarok is azért nem mentek Ópusztaszer 20 km-es körzeténél messzebb, mert meg kellett állni itatni
Azt kell látni, hogy az elektromos autó másképp működik, mint a belsőégésű, más előnyök, más hátrányok. Megszokás kérdése, de én nem látok semmi megoldhatatlant már a mostani, gyakorlatilag gyerekcipőben járó technológiával sem. Még erősen a fejlődési szakaszban vagyunk, 5 év múlva lehet, hogy gyökeresen más lesz minden, akkuk, töltési idő, töltőhálózat rohamosan fejlődik, csökkenek az árak is folyamatosan.Aki él és nem boldog, az téved!
-
Somatom
veterán
Sztem egy villanyossal sem centized ki a hatótávot, egy dízelnél pedig nagyobb a tartalék mozgástér. Nekem rossz érzésem kezd lenni, amikor a szintjelző 1 kockát mutat, pedig az óra szerint akkor még tudnék menni 180Km -t.
Akkor öt év múlva térjünk erre vissza! Mármint az én esetemre, mert azt erősen kétlem, hogy az átlag Magyar városlakó számára öt év múlva reális lenne egy EV.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
Szerintem sem, én is dízellel járok, de attól még nem gondolom, hogy nem lenne jó az elektromos, jobban szeretnék olyat, csak anyagilag nem engedhetem meg. Meg még sok millióan nem, mert nem olyan helyen laknak, vagy nincs annyi pénzük, vagy tüzel a macskájuk vagy ezer okuk lehet, de sokan meg igen, és ahogy csökken az árkülönbség egy elektromos és egy hagyományos között, úgy egyre többen. Én olyan 4-5 millát tudok egy autócserére szánni, ezért újat semmiképp nem veszek. Szerintem a mostani újak lesznek majd 4-5 év múlva azok, amit megengedhetek majd magamnak. Nem baj, a mostani kihúzza addig, és akkorra már minden szempontól jobban meg fogja érni.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Somatom
veterán
Sztem meg nem. Pont a fejlődés miatt rizikós. Ha eljön egy áttörés az energiatárolásban, akkor az azt megelőző technológiájú EV -k értéke a béka segge alá zuhan.
Aztán ott van a mézesmadzag faktor is. Berántják az embereket az EV -be, aztán jön a feketeleves. Számold ki, hogy mennyibe kerülne 100Km egy villanyautóval, ha csak a benzin literenkénti 110Ft -os jövedéki adójával fejelik meg a töltőáram árát![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
Számold ki, hogy mennyibe kerül, ha a benzinre és a gázolajra raknak jövedéki adót. Én minden tankoláskor számolom...
Nyilván, ez benne van, hogy a mostani elektromosok fabatkát sem fognak érni, mert annyival jobb lesz pár év múlva a technológia. Erre várok én, hogy megvehessem olcsón
De a fejlődés a belsőégésűre a legveszélyesebb, ép most fejlődi túl az elektromos. Gondolj bele, hogy 5 év múlva mennyit fog érni egy használt dízel, amikor már semelyik nagyvárosba nem lehet bemenni vele...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Ki fog találni valamit, hogy lehúzza az autósokat. Na de most is ezt csinálja. Nem értem, ez miért függ össze az elektromos vagy benzin/dízel témával. Az állam adóztat. Ilyen egy mocsok banda ez, ha mindenki gyalog menne, akkor cipőadó lenne...
(vagy megtanul gazdaságot irányítani, mert pl. USA-ban nincs jövedéki adó, aztán mégis megvannak valahogy...)
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Somatom
veterán
Az az egyenlőtlenség a probléma, hogy az elektromos töltést nem ugyanúgy adóztatja. A benzin után folyamatosan nő a kereslet, ezért még belefér. De, ez akkor sem természetes állapot és törvényszerű, hogy előbb-utóbb vissza fog ütni. Most kéne adóztatni és abból fejleszteni az elektromos hálózatot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
Igen, vissza fog, és adóztatni fogja majd - de most egyelőre ösztönzés az alacsonyabb adó, hogy erre váltsanak a népek. Ez ilyen, majd megszűnik ez a kedvezmény, ahogy többen váltanak EVre.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
[link]
Ezt is hoztam példaként, de elengedted a füled mellett. Mondjuk mivel most lehet vagy 3 e-autót használó és ezzel egyidőben lakókocsit vontató ember a kontinensen, így egyelőre nem ehhez az igényhez alakítják a töltőket.Amúgy meg igen, valóban EV sem kellene igazán városba, de ha már valamit vesz, akkor inkább EV legyen. Én nagyon várom mikor tiltják már ki a (bel)városból a belsőégésűeket (motorosokat is), megszűnne a zaj és bűz jó része.
#659: Most kéne adóztatni a benzineseket meg dízeleket, és abból fejleszteni az elektromos hálózatot, akkor lenne motiváció a váltásra is, és a károstól vennék el a pénzt. Ha az áramot adóztatják vagy az e-autókat, akkor annyi fog megmaradni a fejekben, hogy drága és kész, nem akar majd senki venni.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #661 üzenetére
Bevallom, nem néztem végig, csak addig, hogy magának a töltőállomásnak a területe legalább duplája egy normál benzinkúténak, 40 mérföldnyi kábel köti össze egy 60 hektáros napelemfarmmal és van egy külön akkumulátorházuk. Szted ez lenne a követendő példa?
Budapesten hol lenne ez a töltőállomás, meg hozzá a 60 hektáros napelemtelep, stb?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Te most tetteted az értetlent, vagy tényleg ennyire gondot okoz a téma? Lakókocsiról volt szó. Szerinted ki fog a városban lakókocsival közlekedni Ezt a töltőt vidékre, például autópálya mellé tervezték, és látható a videóban is, hogy ilyen helyen van, nem belvárosban. Mégis miért kellene ezt betenni Budapest közepére?? Mondjuk nem mintha ne lehetne megoldani a 40 mérföld kábellel amúgy...
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #665 üzenetére
Jaaa, hogy a lakókcsi? Ahhoz a töltéshez nem kell ilyen infrastruktúra, csak egy kis gondolkodás, hogy a töltőoszlop oldalt legyen. Azt hittem, hogy a hálózatfejlesztés nélküli, lakótelepi töltésre lenne példa.
Több írást olvastam már a sziget üzemről, de egyik szerint sem gazdaságos a mi éghajlatunkon (ahogy Angliában sem).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
azért meg kellene nézni a számokat, hogy a rossz városi levegő miatt (amiknek egy részét az autók adják) mennyi az egészségügyi költsége, mert hogy nem 0 az biztos.
például a dohányon is van jövedéki adó de az abból befoly összeg nem elég a dohányzás okozta egészségügyi problémák "kezelésére"... Autóknál úgy gondolom nem így van, de erre tényleg kellenének pontos statisztikák és költségek (de gondolom a megfelelő állami szerveknél ez megvan).
Továbbá szerintem az elektromos autók adóztatása mindig kedvezőbb lesz mint a belső égésüeké... persze meg fognak szűnni az előnyök (ingyenes parkolás, regisztrációs adó mentesség). A jelenleg legesélyesebb a KM alapó adózás bevezetése igazából semmi nem kell hozzá Önként lehetne fizettetni az emberekkel mert 1-2-4 évente műszakin kiderül valamint az autó eladásánál be lehetne hajtani - bár tuti lennének trükközők) de egy GPS modul berakatása az autóba nem elképzelhetetlen. De ez tuti lesz akkor minden autón és a belső égésüeknek még mindig ott lesz az üzemanyag jövedéki adója... -
Somatom
veterán
-
#16820480
törölt tag
Ha ilyen egyszerű lenne betiltani dolgokat... Ha esetleg megvan a szesztilalom még úgy 100 évvel ezelőttről. Vagy ugye dorogzni is tilos. Rengeteg extra munkát adott a rendfenntartó szerveknek, rengeteg halálos áldozata volt, és még több eü problémát is okozott, mivel nem lehetett legális és biztonságos forrásból kapni, így az ilyen-olyan főzött löttyöket itták (erre épült a moonshine ipar). Hasonlóan drogoknál, mivel nem lehet kapni hivatalosan, így nincs semmilyen szabvány vagy előírás, hanem azt kapsz amit, amiből rengeteg probléma és haláleset lehet.
Tudom, könnyebb azt mondani, hogy köcsög kormány, meg pénz, meg hatalom.
-
Ezekiell
veterán
Mindenki rohadtul környezettudatos akar lenni, amíg neki nem kényelmetlen. Hát, ez nem így működik. Legyen csak kényelmetlen.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
-
Ezekiell
veterán
Nem mindig rólad van szó Gondolom te se magadra írtad, hogy tökéletes alternatíva kell, mielőtt kitiltanak benzines/dízel autókat (hiszen neked már van) - én meg azt mondom, hogy nem kell tökéletes alternatíva, mert amíg arra várunk, lószar se történik.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
-
Ezekiell
veterán
Repterek mellett is vannak parkolók
Mire ez eljön, addigra lehet építeni sokat. De ha nem teszünk semmit, annak milyen következménye lesz? Kényelmesen fogunk megdögleni mind?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
tha_answer
őstag
válasz Ezekiell #683 üzenetére
nem nem. erdekes modon a szocialis erzekenyseg itt eltunik...
felelmetes hogy nekem kell vedenem klasszikus liberaliskent az olyan ertekeket mint a szabad mozgas joga a progresszivekkel szemben.
be lehet tiltani minden icet es csak ev mehet, de annak az a kovetkezmenye hogy egy csomo ember alkotmanyos alapjoga serul. ha mnki ki van tiltva az az igazsagos.
egy gyors only ev a belvarosban csak a tarsadalom meg nagyobb szetszakadasahoz vezet, arrol nem is beszelve hogy az űrdieselek koraban nem szennyezedoik hatarertekig a levego, sot furcsa mod inkabb kb tisztitjak a levegot a futesi meg a sutesi szennyezodesektol.
vagy tiltunk minden autot - vagy egyet sem. a sokat hangoztatott kenylemetlenseget ne lehessen elkerulni penzel, nemigaz?
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #684 üzenetére
Szabad mozgás! = autó a városban, ne told már fullba.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #684 üzenetére
Mielőtt nagyon rápörögsz: attól is szétszakadt a társadalom, hogy az EV-k ingyen parkolnak és sok helyen ingyen töltenek, ugye? Meg attól, hogy a dohányosok ki lettek dobva kb mindenhonnan, ami beltér, vagy emberi csoportosulásra alkalmas hely. Meg attól is, hogy a sofőröknek tilos az alkoholfogyasztás, miért nem tiltjuk meg mindenkinek? Vagy hogy sétálóutcában tilos autóval bemenni, miért nem tilos bringával és gyalog is? Vagy mindenkit tiltsunk vagy senkit, máshogy nem is lehet értelme
És az autópályadíjakat is töröljék el, miért csak az mehessen ott, akinek pénze van rá? Egyáltalán miért ne ingyen osztogassunk autókat, mert különben sérül az alkotmányos joga az embereknek a szabad mozgásra, hiszen jelenleg sem tud mindenki megfizetni egy autót.Demagógia a javából.
-
tha_answer
őstag
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #687 üzenetére
Mert mondjuk a sebességhatár betartását sem lehet kikerülni ugye pénzzel
#688: Igazából minden korlátozást feloldottak már, szóval nincs vírusos idő. Amúgy meg lehet bringázni, sétálni, taxizni, és városban ott van továbbra is a car sharing BP-en (MOL Limo például), ha mindenképp autó kell.
Amúgy meg akkor tessék a vidékieket is elárasztani kipufogógázzal egyenlő mértékben, mert ha szívni kell, akkor szívjon mindenki
"dehogynem, kb mnki meg tud fizetni egy autot aki dolgozik."
Jaja, ezt meséld már egy pályakezdőnek, aki a rezsi és albérlet mellett félretenni alig tud[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #683 üzenetére
A repülő nem alternatíva (és nem is környezetbarát). Nem arról van szó, hogy ne tegyünk semmit, hanem arról, hogy ne eszetlenül tegyünk bármit. Az nem reális, hogy egy városlakó külföldről/vidékről ne tudjon hazajutni az autójával. Ha lesz reális EV alternatíva a mostani utazóautókra, akkor lehet elkezdeni korlátozni, de addig nem látom értelmét. De, addig is lehetne mit tenni. Pl. megépíteni a körgyűrűt. Tudsz olyan európai fővárost tőlünk nyugatra, aminek nincs körgyűrűje?
Példa. Ha a budai oldalra akarok kerülni kamionnal, akkor vagy kerülök 60Km -t az M0 -án, vagy Komáromnál átmegyek a 10 -esre és bearaszolok a pilisi falvakon keresztül. Egy rakott kamion 35 liter körül fogyaszt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
Hogyne lehetne addig sok mindent tenni - de hát ez nem is a holnapi nap, amiről beszélünk, mint "kitiltási időpont". Sok, sok év az még, mire kitiltják az összes ICE-t a városokból. Van probléma ezzel, van teendő addig? Hogy a viharba ne, ezt senki se vitatja.
De lépni kell, és tenni. És hát az emberek olyanok, hogy a kényelmüket (lásd ICE autó akárhol akármikor) nem adják fel, ha nem muszáj, és semmit se fognak tenni, ha nem muszáj. Szóval sajnos az emberi természetből fakad, hogy "muszájjá" kell tenni.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #692 üzenetére
Sztem Karácsony teljesen jól csinálja. Tegnap (vasárnap) leugrottam a nyócba. Olyan sor volt a Rákóczin a Blahánál befelé, meg a körúton a Petőfi híd felé, hogy őszintén sajnáltam a sok marhát. Körút egy sáv, Nyugati megkeverve, Lánchíd lezárva. A kiskörúton, a Vígszínháznál, a belső sávban előztem a buszt a bringával, pedig erre hétvégén eddig még nem volt szükség. Aztán a Margit hídon minden autós lemaradt. Mindezt nyáron, vasárnap. Aki most úgy megy autóval a városban, hogy nem lenne muszáj, az egy igazi idióta.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tha_answer
őstag
válasz Ezekiell #692 üzenetére
"De lépni kell, és tenni. És hát az emberek olyanok, hogy a kényelmüket (lásd ICE autó akárhol akármikor) nem adják fel, ha nem muszáj, és semmit se fognak tenni, ha nem muszáj. Szóval sajnos az emberi természetből fakad, hogy "muszájjá" kell tenni."
mihelyst 1k euroert vehet barki nem koporso villanyjarganyt.
a videki teruletek orvosi ellatasa is muszajja lett teve, de az mar rogton ellenszenves lett. jajj
de mi a baj a minden EV IS tiltaskaval? ja hogy akkor nem csak az atlagpolgar sziv?
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #694 üzenetére
1k euróért jelenleg ice-ból ilyen 20+ éves lestrapált cuccokat lehet venni. Azért az nem egy nagy üzlet őszintén szólva, főleg ha szervizköltséget is nézel nem csak vételárat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Suzuki topik
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Házimozi belépő szinten
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!