Új hozzászólás Aktív témák

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Noukoum #93 üzenetére

    Kár úgy tenni, mintha nem egy valós problémát feszegetne.

    Mo. szgjművei: kb. 4 millió [link] , kb. annyi mint a háztartások száma: [link] -> minden háztartásban van 1 autó átlagban.
    Parkolóhelyek száma a paneloknál: N/A, de fogadjuk el a tapasztalatot, hogy mindenkinek jut, hely de az eloszlás borzalmas --> legyen 800 e ez is (panelok száma: kb. 800 e [link] )
    Menjen mindenki 5 ezret egy évben ( [link] ), havi: 500 km
    Töltsön mindenki 2-szer egy hónapban az 800ex2 = 1,6 m
    Legyen egyenletes a töltés eloszlása 31 napra számolva: 50 ezer töltő tudja a szükségletet kielégíteni (a fenti kiindulásból ezek folyamatosan töltenek)
    Elektromos autók fogyasztása: 15 kWh/100 km [link] (0,000015 TWh/100 km)
    Energia szükséglet: 0,000015x5x800e (fogyasztás x futás telj. x autó)= 60 TWh/HÓ!!!! - Mo. éves energia fogyasztása évente: 45 TWh

    Hangsúlyozom, hogy nem tudom mennyire valósak a linkelt adatok, de az biztos, hogy alsó hangon vannak számolva, ha igazak. Illetve pls valaki nézze át, hogy nem ütöttem-e el tizedes jegyeket.

    1. Ehhez borzalmasan nagy infrastrukturális beruházás kellene, ami nem két év. Sacc/kb akkor sem végeznénk vele, ha most nekiállunk, egy ilyen fejlesztés évtizedeken át tartana. FYI 2050-re klíma semlegesnek kellene lenni, van 30 évünk. Műszaki szemmel egyébként megvalósíthatatlannak érzem, olyan áron tudnánk csak kivitelezni.
    2. Nem számoltunk a maradék autókkal ->hatványozódik a probléma.
    3. Mellette fel kell számolni egy olyan hálózatot, ami már kész, napi gyakorlatban bizonyított.

    Pro/kontra lehet érveket felsorolni, de a fejet a homokba dugni nem kellene. Pl. a technológia fejlődik, mehet napelem a kocsik tetejére, de az áttörés már évek óta várat magára.

    Most még lehet a pár ezres elektromos autóflottánál jaszkarizni, hogy megoldható, csak akarni kell, van elég töltő, én úgyis otthon töltöm, ne vegye akinek nem jó, de mi lesz pár év múlva?

    A témához is hozzászólva: a Stellantis nem egy útmutató cég az elektromos autózás terén - mindegy, hogy PSA vagy FCA oldalát nézzük. Ha ezek pár éven belül átállnak, az azt jelenti, hogy addigra lesz olcsóbb elektromost gyártani, mint benzinest (mindegy milyen okból). Onnan pedig az emberek többsége is elektromos autókat fog venni, mert a gyártók ebbe az irányba kényszerítik őket.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák