Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Ja, arrol beszelunk, hogy a dizelessel vagy a benzinessel van nagyobb gond, melyik jobb hatasfoku, stb.. es elkovetem azt a hibat, hogy osszehasonlitom a dizelest a benzinessel....
Az autogyartok sem hulyek. Azert raknak benzines melle villanyt, mert az annyival szarabb fogyasztas szempontjabol, hogy szamottevo javulast lehet elerni.
[ Szerkesztve ]
-
igen, meg azt a vizet isszuk, amibe belehugyoztunk, ez van. A bolygó zárt rendszer. Annyit megteszek, hogy 30km-nél (gyerekkel 15km-nél) rövidebb út esetén otthon pihen a dízel, arra tökéletesen elég 2 kerék is.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Apollyon
Korrektor
Mármint neked? Átlagban kb 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet egy dízel 100-on, cserébe nyolcszor annyi és veszélyesebb mérget pöfékel a levegőbe, de legalább a karbantartás is drágább. Ha ez szerinted teljesen rendben van, akkor egészségedre.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
válasz Apollyon #104 üzenetére
azok a "veszélyes mérgek" bőven jönnek ám a TSI-kből is, amiknek a karbantartása se annyira olcsó, de legalább több légkörben maradó CO2-t pöfékelnek.
Re mérgek: mit kellett volna csinálnom az előző házban alattunk lakó barommal, akitől akkor is dőlt a füst felfelé a fürdőszobában, miután a tulaj javíttatta a vízvezetékek mentén a réseket? Ill. az IQ-bajnok és haverja égő cigivel szállt be a liftbe?
Magyaro.-ra látogatva meg januárban nem dízelszag, hanem tömény szén+fa füst üli meg a komplett Alföldet (lehet más régiót is). Nem csak a kipufogó 3méteres körzetében, hanem csukott ajtó-ablak mellett a hálószobában.
nem mondom, attól, aki a szomszéd utcai oviba hordja a gyerekét dízel SUV-al, vagy aki bontószökevény, DPF/katalizátor-kiműtött "tuning"roncsokkal jár, annak be kéne zúzni a kocsival együtt a nemesebb szerveit is...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Apollyon #104 üzenetére
Azert olvass ennek utana, mert a modern, nem mokolt dizelbol a co2-n kivul nem sok minden jon.
Kentartalmat bontja a katalizator, a kormot fogja a dpf, meg a noxot meg fogja az adblue es az asr.
Nyilvan nem hegyilevego, de nem is ifa vagy zil.
Jobban felnek az aggregatok kipuff gazaitol peldaul... Semmelyik generatoron nincs gazkezeles, semmelyik hutoaggregaton sincs, marpedig az osszes hutos kamionon az megy, az osszes hutoboxon az megy, stb.
Lehetne sorolni a hulyesegeket... Nem a karbantartott euro6 dizeltol kell felni... Hanem mondjuk a 0 kompresszios, motorolajjal mukodo bkv busztol...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Apollyon
Korrektor
válasz t72killer #105 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy a benzines nem káros, de közel sem annyira, mint a dízel. Amíg vannak ezek a "klassz" kormoló dízelek, addig támadási felületet is sokat ad az only akkuról üzemelő pártiak javára.
Ami nekem nem gond, egészen addig amíg nem lesznek "elektromos autó only" zónák, annak ellenére, hogy ez a tech. nem mindenki számára megfelelő alternatíva.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
válasz Apollyon #107 üzenetére
Egyelőre itt tart a "színvonal":(, sajnos ez a kép áll a kívülállók szemében a dízelekről. Az ominózus járműveken előfordul, hogy kevesebb az utas, mint egy személykocsiban...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Én is szeretem, de ha megnézed, ehhez képest már a mai bléső égésűek is PC játékok. Akkor már nem mindegy, mi hajtja? És igen, meg lehet benne halni, pont azért fejlődött az autóipar is biztonságosabb autók irányába. Mert azért amikor meghalsz, akkor nem kellemes. (Vagy amikor nem te halsz meg, és a haverod anyjának kell a szemébe nézned?)
Amúgy sem sok értelme van az ilyen erősebb kocsiknak sima közlekedésben, mert az nem a vezetési élményről szól, főleg városban. Versenypályán tök oké, csak ott meg kiderül a közúti Scumacherekről, hogy nem tudnak vezetni.
"Ha nem lenne benzintemető, én ilyennel járnék."
Ahaaaaaa... Meg a fenntartási költségei egy villanyosnak egy bármilyen belső égésűhöz képest azonos idő alatt... (Tudnék mesélni a 10-25 év közötti autóim javításairól, amik ráadásul nem is voltak nagyon bonyolult szerkezetek.)"A-ból B-be meg tömegközlekedéssel is el lehet jutni, "
Amkor lehet, pl. azt is használom. Igazából egy jó tömegközelekedés mellett elég jól el lehet lenni saját autó nélkül, ami egy rakás városi problémát megold.
Érted, nekem is van autóm, de miért? Mert anyámhoz/anyósékhoz elég macera a tömegközlekedés, meg mert hajnali 4kor nem megy busz a pusztába, ha fotózni megyek. De kb. ennyi.
Nekem baromi jó lenne egy olyan villanyos, ami elmegy mondjuk 4-500km-t névlegesen.Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz Apollyon #107 üzenetére
A benzines marmint a "modern" kozvetlen befecsis sem veletlenul jon ki reszecskeszurovel.
Bezzeg a regi szar benzines kvazi nem kormol, mert a szivasi ciklusban az uzemanyag homolog kozeget tud alkotni a levegovel... Ez a kozvetlen befecsisnel nem tud vegbemenni.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
#89309696
törölt tag
+1
Az elektromos autókkal elsődlegesen a környezetbarátosságot kergetik, pedig sokadrangú tényezője, vannak sokkal jobb előnyei. Úgy kéne felfogni, mint egy euro8-as autót és nem úgy, mint egy 0 emissziós zöldet pukizó csodát. Rendet kéne tenni a fejekben, de egy ilyen hülye világban aligha lesz. -
válasz #89309696 #112 üzenetére
Sehol se az a cél. A hülye szavazó-fogyasztó a jó szavazó/fogyasztó.
Egyelőre a #108-ban linkelt kép mindennapisága mellett nem érzem úgy, hogy nekem kéne többtízezer EUR-t beleölnöm a városi levegő megtisztításába (ahol ráadásul alig-alig közlekedek).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Apollyon
Korrektor
Nem tagadok én semmit, ez maximum financiális probléma lehet.
Ráguglizva egyébként (petrol vs diesel) szinte mindenhol az jön ki, hogy a dízel kuka. Nyilván nem a benzines autó kipufogóját fogjuk ezentúl oxigénpalackok helyett használni, de az elektromos autó vs dízel vitában utóbbi nem állja meg a helyét. Személyautóra gondolok, még mielőtt...Ellenben nálam az akkuról üzemelő elektromos se, szóval részemről marad a benzin, amíg nem jön egy rugalmasabb elektromos autó.
Az is biztos, hogy nem vennék dízelt, mert akármilyen szűrőt raksz rá, akkor is kormol, és nem lehet megmaradni mellette. Ha nektek ez rendben van, vagy szeretitek a szagát, meg a kopogó motort, meg a megbízhatatlanságot, nekem azzal sincs problémám.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
-
Nem tudom, nálatok mi a helyzet, errefelé nincs minden utcasarkon olajfinomító. +a vegyipar pedig nem szokta kidobni a katalizátoranyagait minden körben, jártam már pár helyen "bent".
#116: majd megírja a valamelyik sötétzöld-oldal, nincs belőlük hiány.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Az akkugyár a kisebbik probléma, maga az akku, illetve a hozzá szükséges alkotóelemek problémásak. Ráadásul ismereteim szerint elég döcögősen megy a lítiumakksik újrahasznosítása.
Ha megoldják, hogy egyrészt a mai szinthez képest minimum 3-4x-eződjön a cellák energiasűrűsége és hogy a leharcolt cellákból nagyüzemben kinyerjék+újra felhasználják az anyagot - mindezt nem brutál CO2/egyéb lábnyom mellett, akkor befutottnak nevezhetjük majd a villanyautózást - előbbi feltétellel ugyebár teljesülne az épeszű hatótáv-igény is. Addig erősen béta-verzió SzVSz.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #120 üzenetére
Akkor nézd meg a belső égésű autók fejlődését. Az elején az sem volt zökkenőmentes, de még a 60-as/70-es években is elég macera volt autót tartani. Ahhoz képest nem egy nagy gáz az, hogy lassan tölt. Meg mondjuk ki hogyan használja? Én néha melóba megyek autóval, néha ki a francba a városból fotózni, néha bevásárolni. Ezek ritkák.
Még ritkább az, hogy elmegyünk anyósékhoz, az 170km, és ott vagyunk 1-2 napot. Na most ezt a jelenlegi közül is sok tudja, csak drágák. És még nagyon sokan vannak, akiknek tökéletesen megfelelne egy mostani villanyos is a 21 éves F Astra helyett.
Ja, előző melóhelynek volt 3 Ioniq-ja lízingben, a pesti telephelyre szaladgáláshoz. Egy töltéssel is éppen megfordult volna, de ott is lehetett tölteni. Kívánós verda az is.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
"Mindent összevetve a dízeles üzem sokkal mérgezőbb a benzinesnél, sokkal károsabb a környezetre is, hiába fogyaszt kevesebbet."
Nem teljesen helyes a megállapítás.
A dízel motor hatásfoka magasabb a benzinesénél.
A gázolaj kevesebb szén-dioxid kibocsájtás okoz, mint a bezin. Szén-monoxid kibocsájtása csak az Otto motornak van.
Az Euro4 van újabb előírást teljesítő dízel motor korom kibocsájtása minimális. A részecske szűri és elégeti a felhalmozott kormot. A nitrogén oxidok redukciója a mai autóknál már nem a kamu szoftverrel megoldott.Az kevesebb nyilvánosságot kapott, hogy az Otto motorok szennyezés kibocsájtásával is kamuztak a gyártók. Csak nem akkora mértékben, mint a Diesel autók esetében.
Van egy négy éves Mitsubishim. Aki ma vásárolja meg ugyan ezt a modellt magasabb gépjárműadót kell kifizetnie, mint nekem. Németországról beszélünk.Ugyan itt a belsőégésű motor vs. elektromos meghajtás dolgát is sínre tették. Az elmúlt fél esztendőben legalább 35%-t emelkedett az üzemanyag ár. Az idén még terveznek egy második CO2 kibocsájtás adóemelést. Eközben hatalmas ütemben építik ki az 1KV-os töltőhálózatot.
Én már négy éve is vettem volna elektromos autót, csak a töltés megoldatlansága tartott vissza.
A saját autóm szennyezését sem akarom letüdőzni, nemhogy másét. Nyilván ez egy tanyaközpontban nem probléma. A nagyvárosokban viszont az.
Tudom a szennyezőanyag kibocsájtás nem csökken jelentősen, de legalább nem koncentrálódik a zsúfolt helyekre.Még egy dolog, amit a kőolaj alapú üzemanyagoknál mindenki fegyelmen kívül hagy mindenki.
A nyersolaj java része olyan szállítóhajókkal érkezik Európába, amik nehézolajjal üzemelnek. A környezetszennyezés maximalizálása a dolog. Alacsony hatásfok, szűretlen szennyezőanyag kibocsájtás mellett.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Apollyon #114 üzenetére
Raguglizva Meggyozo.
(#122) Hieronymus : Persze, h nem, hulyeseg az egesz. Pl. euro 5-os viszonylatban is mar ilyen volt:
Egyik motor se jobb masiknal, dizel nyaron vag tele PM-mel, a benzines meg telen. Dizel nitroxid ad, a benzines meg mindenfele aerozolokat. Aztan mindenki eldontheti melyiktol szeretne rakot kapni. De barmelyiket valasztja baj lesz vele. NOx-et legalabb hatekonyan meg lehet fogni adblue-val.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hieronymus #122 üzenetére
(gázolaj cirka 2.7 kg/l cetánfüggő, benzin 2.2-2.3 kg/l, oktánfüggő)
energia nem vész el csak átalakul, a mozgáshoz ugyanannyi energia kell, de mivel az olajkályha láthatóan több szenet tartalmaz, ezért kevesebb kell belőle, és mivel a nyomaték mozgatja az autót nem a lóerő, valamint az öngyulladás miatt nagyobb a terjeszkedési energia, ezért az hatékonyabbnak mondható, de co2-ben ugyan ott lesznek.
az E85+15% benzin mondható a legjobbnak, annak ha jól emlékszem valami 1.6 vagy 1.7 kg/l az értéke.két dolgot kellene megvizsgálni.
1: ha annyira fontos a kibocsájtás, miért nincs padra rakva minden autó?
tudvalevő, hogy nincs két egyforma motor. valamiben (több mindenben) mindegyik különbözik. szívósor, kipuffsor, szelepek, hengerfej, dugattyú, befecsik, etc.
ez miatt az ECU kb 80%ban passzol a motorhoz... azaz megy vele, de közel sem tökéletesen.
én anno amikor elvittem padra a motorom (VFR800fi), és kapott egy commander-t, a fogyasztásom lement 1 litert, a gázreakció pedig a tarkómig húzta a mosolyom.
ez miért nincs kötelezővé téve? legyen 1000 euróval drágább az autó, de akkor az legyen jó, és nem csak a fogyasztást csökkentené, hanem a vele járó egyéb kibocsájtást is, mert sokkal jobb lesz az égés a hengerben. ezzel lehetne fogni flottaátlagban 20% co2-t.
de ugye pénz beszél, kutya baszik... ennyit a nagy zöld felfogásról.2: tisztán látható, hogy sok évnyi csökkenés után az elmúlt két évben a gépjármű-állomány kibocsájtása elkezdett emelkedni.
miért? a suv-ok miatt.
faszé' nincsenek betiltva?
nem azt mondom, hogy ne legyen erős motor, mert legyen, mert nem fogyaszt többet mint egy gyenge fos amit szét kell pörgetni, hogy 90-re felgyorsuljál vele (édesanyám 1.6 szívó seat leonja 8-9 literből közlekedett, és én sírni tudtam volna benne, a 2.3 turbós öthengeres volvo kombim meg ugyanennyiből megy, pedig +1 henger +1 turbó +700ccm +400 kiló +200ezer km és +12 év... egyszerűen azért mert van benne nyomaték, és lófax gázálláson tartja a 100-at).
szóval ez a nagy motor-sokat fogyaszt dolog nekem tapasztalatból megdőlt.
új kamionok is megállnak már 25-26 literből, pedig 12-13 literes motor, és negyven tonna, meg dupla pingpongasztal front-felület.
pontosan ezért gyárt a mazda 2.5ös szívóbenzint újabban, mert rájöttek, hogy a downsizing egy faszság.
arról nem beszélve, hogy a lófasz motor 100ezer után széthullik, a nagy meg elmegy 3-500-at, akkor melyiknek kisebb az öko lábnyoma?
na mindegy, elkalandoztam.
szóval miért nincsenek betiltva a suvok? főleg az adócsaló, kamuhibridhajtásos 5 literes dízel szarok?
ja, hogy megint kilyukadunk a pénz beszél kérdéskörhöz...mod:
és akkor itt vissza is kanyarodnék a sokat fikázott Hanulás videóhoz.
a közlekedés globálisan 12-13% co2-ért felel.
ezt próbáljuk lefaragni, 1%ért ebből a 12-13ból iszonyatos pénz és nyersanyag befektetéssel fizetünk.
ha annak a pénznek egy részét nem erre az agyrémre fordítanák, hanem kicserélnék a 40-50 éves turbinákat a szén-gáz-tökömtudja erőművekben... azzal mennyit nyernénk?
és abban is igaza van, hogy fel kellene tenni a kérdést, hogy egyáltalán képesek vagyunk-e értelmesen cselekedni...
nem, szerintem sem, pedig nem értek a témához, csak utánaolvastam, és kialakítottam egy nézőpontot, ami úgy gondolom, hogy viszonylag jól fedi a valóságot.
és akkor abba bele se menjünk, hogy úgy néz ki, hogy az R134A-s sztori is igaz...
de ugye iparhoz nem nyúlunk, mert az a szent tehén...
de amíg az emberek nem értik meg, hogy nem lehet ennyit fogyasztani, önmérsékletet kellene tanúsítani, addig igazából meg lehet b.szni az egészet amiről itt beszélünk.
kapzsiság, harácsolás, kivagyiság... ezek sokkal veszélyesebbek az ökoszisztémára, és sokkal nagyobb kárt okoznak benne mint a belsőégésű motorok...[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dabadab
titán
mivel a nyomaték mozgatja az autót nem a lóerő
Én azt hiszem, már soha nem fogom megérteni, hogy miért okoz a népnek a lehető legalapabb newtoni fizika meg a szintén tök alap forgómozgások fizikája (általános iskolai anyagról beszélünk) akkor gondot, hogy ilyeneket képesek leírni.
Valójában a motor forgatónyomatéka abszolút semmit nem számít, egyedül a teljesítménye, az összes ilyen marhaság amiatt ragadt meg, mert egy csomóan a motor teljesítménye alatt nem a tényleges teljesítménygörbére, hanem a maximális teljesítményre gondolnak és a teljesítmény és forgatónyomaték viszonyából következtetnek a teljesítménygörbére (mármint nem tudatosan, csak amolyan tapasztalati módon, ezért nem is látják át, hogy valójában mit is csinálnak).
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
tisztán látható, hogy sok évnyi csökkenés után az elmúlt két évben a gépjármű-állomány kibocsájtása elkezdett emelkedni.
miért? a suv-ok miatt.
Nem csak a suvok miatt, hanem egyre több plugin-hibrid is megteszi a hatását leginkább nyilván Európában.faszé' nincsenek betiltva?
Mert ez az egész nem arról szól hogy ártsunk az embereknek. Hanem hogy egy autóból átüljenek egy jobb autóba.
Egyébként meg ha betiltanák a suvokat akkor csökkennének az autóeladások, azt meg senki nem akarja. (Max a csóró magyarok és az elszánt környezetvédők )
Én sem szeretem a suvokat és szerintem is környezetszennyezőbb de ha egyszer a férfiaknak ez kell epenis miatt, meg aztán ott vannak a nagycsaládosok. Pont úgy nem fogják betiltani őket mint ahogy a plugint se fogják.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
szerintem akkor is a nyomaték gyorsítja az autót, a lóerő pedig a sebesség megtartásához kell.
Akkor rosszul gondolod.
A gyorsítás meg a sebesség megtartása is az energiaváltozások egyensúlyban tartásáról szól (csak az gyorsításkor az egyik oldalon még megjelenik a mozgási energia változása is), szóval mindkét helyen csak a teljesítmény szerepel:Wmotor = Wsurlódás + dEhelyzeti(t) ( + dEmozgási(t) )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nagycsaládosok... ugyan már.
suv azért kell, legyen hova betennie az arcát, mert egy normál autóba már nem fér be...
ráadásul ezen gondolkodás miatt lett a devizahitel-cunami is... "ha a szomszédnak van jakuzzija, akkor nekem is kell, ha neki van suv-ja akkor nekem is kell"
épeszű családos ember kombit vesz. nagyonnagycsaládos meg kisbuszt.
"ez kell epenis miatt"
ennyi
sose felejtem el, hogy ember mit görcsölt mire az x6-ba betett két felnire szerelt téligumit.
ennyi a suv-ról és a pakolhatóságról... ezerszer többet ér egy multipla is ebből a szempontból...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
akkor egy 1.8as benzines akármit (130ló, 170Nm) miért gyorsul le egy 1.9es dízel amiben van 130 ló és 270Nm mondjuk, miközben a dízelek általában 100 kilóval nehezebbek?
pont az audi a3-nál utóbbi 1.5öt ver az előbbire a plusz súly ellenére.
persze ott az ellenpélda is, az 1.8t, amiben 180 ló, és 240Nm van, az meg 2-t ver a dízelre.
váltóáttétel gondolom és a csiga varázsa.
értem a fizikát mögötte, de lehet látni, hogy nem mindig fedi le a képet.
mod:
ott az xc90 is, meg a többi bohócautó, azokba se nagyon kell pakolni.
ha mégis, akkor meg pont ugyan ott vagy mint egy normális kombival...
szerintem. aztán mondjuk sose volt, és sose lesz suv-om.
viszont a volvomban tök jól elalszok fekve hátul a 186 centimmel.
sok értelmét nem látom a suvozásnak, akárhogy is nézem.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
azért, hogy egy előzést gyorsan, és biztonságosan tudj elvégezni.
nem mindegy, hogy egy buszt ami 60-70el tötyög, egy 100, vagy egy 200 lovas autóban ülve előzöd meg.
miközben a fogyasztásuk kb ugyan ott van.
nem kell folyton ezerrel száguldozni, de amikor kell, akkor induljon meg.
akár nyomatékból, akár lóból, dabadab kedvéértどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dabadab
titán
akkor egy 1.8as benzines akármit (130ló, 170Nm) miért gyorsul le egy 1.9es dízel amiben van 130 ló és 270Nm mondjuk, miközben a dízelek általában 100 kilóval nehezebbek?
Egészen pontosan erről beszéltem: mert a teljesítmény nem egy szám, hanem egy görbe.
Valójában a dízel (a turbó miatt) valójában sokkal erősebb szinte az egész fordulatszámtartományon, mint a benzines, csak a csúcsteljesítményük azonos, de az nem olyan nagyon érdekes, mert gyorsítás közben nem tudod a fordulatszámot folyamatosan mondjuk 6500-on tartani.DRM is theft
-
És mióta kötelező előzni?
Biztonságosan előzni egy 60 lóerőssel is lehet, általában azért kell a nagy lóerő, hogy az idiótája tudjon olyankor is előzni, amikor amúgy nem kéne.BTW ezzel inkább a villany mellett érvelsz, mert ott aztán van nyomaték, a leggizdább is jól meg tud indulni.
Mutogatni való hater díszpinty
-
nemlehet
őstag
Autópályán ugyan úgy 130-al előzhetsz csak, tök mindegy mekkora a ménes a motorháztető alatt. Ez egy általános tévhit, hogy előzéskor át szabad lépni a sebesség limitet. Nem szabad.
És amúgy de teljesen mindegy, biztonságosan kell megválasztani az előzés körülményeit. Én egy csomó ideig egy Matizt vezettem, 52 LE, teljesen jól lehetett vele előzni. De aztán egy 80 LE régi Ford Escort-al sem éreztem úgy, hogy húú ide elkéne 2x ennyi ló. Nem kell úgy vezetni mint egy agresszív barom és ha el kell engedned a szemből jövőt hát el kell engedned.
Tudom , tudom mindenkinek cukorsokkban haldokló árva frissen szült afrikai kismamának kell az időérzékeny fagyasztott rákgyógyszert szállítani napi szinten többször ezért a cinkes előzések helyett nem lehet még várni 2 mp-et és elengedni aki szembe jön, inkább kell a 200 LE mert életek múlnak rajta.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Reggie0
félisten
"gázolaj cirka 2.7 kg/l cetánfüggő, benzin 2.2-2.3 kg/l, oktánfüggő"
Azert ez eleg meredek allitas, hiszen a konyhaso 2.16kg/l Milyen tablazatot nezel te? 0.8kg/l korul vannak ezek. Mivel nem elegyednek a vizzel, hanem usznak a felszinen logikusan 1kg/l alatt kell lenniuk, mert a viz annyi...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ez egy hulyeseg. Az elozes egyfelol a tavolsagok megtartasatol lesz biztonsagos, tehat ha rovidebb ido alatt elozol, akkor kevesebbet kozeledik a szembejovo es kevesebbet haladsz elore, tehat biztonsagos lesz az elozes.
60 loerovel legfeljebb a bicikist tudod biztonsagosan elozni.
[ Szerkesztve ]
-
nem a fajsúly volt a téma tárgya, hanem a co2-vé alakulásról beszéltünk, ezért nem írtam oda, hogy kg co2/l
sry ha ez félrevezető volt.
nemlehet
szóval nem mondtam, hogy sebességátlépésről lenne szó.
csupán annyit, hogy nem mindegy, hogy egy 60al szüttyögő busz külterületen való előzését 5-10 vagy 15-20 másodperc alatt fejezed be, egyszerűen azért mert nincs tartalék, nincs erő az autóban, ezzel pedig potenciális dynomen helyzetet kreálhatsz... mondjuk a busz mellé érve, egyszer csak hopp, megjelenik valaki szemből, de mögötted meg már ugyanúgy nekiálltak megelőzni a buszt/kamiont akármit... és padlózod, de nem megy.
ku.va szar érzés... bármikor belekerülhetsz, és hidd el, hogy mocskosul hiányozni fog a "kráft".
hcl
nehogy azt mond nekem, hogy koromfelhőt eregető busz mögött fogsz a nyári melegben csurogni a 7-esen, nyáron, 60-70el, mert komolyan falnak megyek
meg fogod előzni, ahogy a bálát szállító traktort, és a 70-80-al battyogó nyergest is.
btw sose érveltem egyöntetűen az elektromos ellen, se mellett.
csak az ellen, hogy nem "zéró emisszió", nem kellene hülyének nézni az embereket, és kurvára nem környezetbarát az, hogy a hat-nyolc éves dízelt most dobd ki, és vegyél villanyt, mert az a fasza, és az a zöld. főleg nem úgy, hogy nem bírja a hálózat, európa villamos áram termelése még mindig kb 50%ban fosszilis... több fatüzelésű erőmű is van (normális?), és már magyarországon is trend, hogy a sok villanyverdába töltjük bele a bakonyi erdőséget... nem tudom, de nekem ez durván kreténül hangzik...
dabadab:
na, akkor lassan kilukadunk valahova.
reggel felkelek, beröffentem a verdát, hagyom kicsit melegedni, meg az olajnyomást felépülni, elindulva, és gyorsítva a fordulatszám-tartomány (nálam 600-1400) nagy részében nekem a 2400Nm fog segíteni a 40-44 tonna gyorsításában, nem az 500 ló... az majd a vége fele, a végsebesség fokozásában szól be.
ezért írtam amit írtam a nyomatékkal kapcsolatban, igaz egy benzinesnél megint más az ábra, mert ott meg inkább a felső fordulatot használod gyorsításra, ahol már a Kw-é a főszerep, nem a Nm-é (még ha ezek javarészt kéz-a-kézben is járnak)
hülyén fogalmaztam, igaz inkább a dízelről van itt a vita, nem a benyásról.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dabadab
titán
és gyorsítva a fordulatszám-tartomány (nálam 600-1400) nagy részében nekem a 2400Nm fog segíteni a 40-44 tonna gyorsításában, nem az 500 ló.
Nem. Ott is a lovak fogják gyorsítani az autók, csak persze ott messze nincs belőlük 500.
Tényleg, ez olyan, mintha azt magyaráznád, hogy a tejet nem literben, hanem méterben kell mérni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Csak általában nem azt látom, hogy erősebb autókkal is úgy előznek, hogy tutira beférjen, hanem mint aki nem látja, hogy jönnek szembe. Én meg nem tudom, mi van az ő autójában, és nyilván megijedek.
Alapvetően az lenne a lényeg, hogy ne legyenek nagyon eltérő sebességű közlekedők, mert azok nem lesznek türelmesek. Az eredmény meg ez, ha betartod a 90-et közúton (már ahol nem olyan sz@r, hogy annyival sem érdemes menni), letolnak, mert egy csomó mai cuccal idegesít, hogy lassan mész.@Tüzi : "nehogy azt mond nekem, hogy koromfelhőt eregető busz mögött fogsz a nyári melegben csurogni a 7-esen, nyáron, 60-70el, mert komolyan falnak megyek "
Türelmes vagyok, megvárom, amíg normálisan meg lehet előzni. (BTW egy normális helyen a busz se ereget koromfelhőt, csak itt a Balkánon.)
Amúgy is, max. 100 lóerővel már tök normálisan lehet előzni, ne már, hogy egy átlagos nagynémetautóba muszáj legyen 150-200...Mutogatni való hater díszpinty
-
félisten
válasz Hieronymus #122 üzenetére
És a PM<10 részecskékkel mi a helyzet? Ismereteim szerint ezek a dízelek legnagyobb és legsunyibb kibocsátási rákfenéje.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
Tökéletesen egyetértek!
A 90 lóerős Astrámat tartottam optimálisnak, a 142 lóerős Civicet már feleslegesen túlmotorizáltnak érzem.
Mondjuk valamennyire közlekedési szakemberként szentnek tartom az "úton nem sietünk" elvet. Túl sok balesetes ügyem volt ahhoz, hogy ne így tegyek...
Egyébként motoron is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Noukoum
veterán
Mert van rá igény. És ha van igény nagy teljesítményű autóra akkor csinálnak. Villanyautózás megjelenésével ez sem lesz gond, ugyanis sokkal hatékonyabbak mint a belsőégésűek.
Nem az autó tehet arról hogy sokan képtelenek szabályosan közlekedni. Az meg az ország szégyene hogy ez nincs kellően büntetve.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
blackcoffee
csendes tag
Ezt mondták 100 éve is biztosan. Minek a penicillin, hadd maradjanak a betegségek, hanem jön az immunrendszer leépülés. Minek a fejlodés, hadd haljanak meg százezrek autóbalesetben. A szmog és légszennyezés (kipufogogógázak) meg gyengítik az immunrendszert, nem pedig erositik. De te csak szívjad nyugodtan ha jólesik...
-
hunluki
senior tag
Azért itt nagyban függ hogy hány kilóhoz van az a 90/150 ló
Amúgy +1 a mi a francnak suv témakörre. Városba nagy dög és szar vele parkolni/manőverezni, normális méretű autóval nem látsz át rajta rendesen, kb ugyanaz az érzés mintha busz menne előtted, pakolni szarabbul lehet mint egy kombit, de legalább terepen elvérzik, cserébe pályán tolja maga előtt a levegőt mert akkora a homlokfelülete mint sarah jessica parkernek. Személyes véleményem szerint rusnya is mind, de ez szubjektív dolog, kinek mi.
Túlképp mindent egyesít ami hátrány, de ez a van píz és nincs ész kombót ritkán fogja vissza a vásárlástól.
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Nők, nőügyek (18+)
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Üzletből, garanciával, Macbook Pro Retina 13"2020 Touch Bar i5/16GB RAM/512SSD
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!