Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
A Honda 2040-re jut el a teljes villanyosításig
Vegre egy autogyarto amelyik nem csak realisabban latja a helyzetet, de ki is mondja amire gondol.
A jelenlegi szamokbol nem lehet levonni semmilyen kovetkeztetest a jovore nezve. A luxus, premium, felsokategorias termekekre is van valamekkora fizetokepes kereslet, itt meg raadasul olyan nagy merteku mesterseges artamogatas van, ami nem csak ertekelhetetlenne teszi az eladasi szamokat, de fenntartani sem lehet.
A hagyomanyos hajtasu autok aranak mesterseges novelesevel pedig megassak a sirt az autogyartok szamara. Evrol evre novekvo mertekben csokken majd a kereslet a hagyomanyos es hibrid autokra, kozben egyre csokkeno mertekben no a kereslet az elektromos autokra. Emiatt egyre kevesebb autogyarto marad talpon es a szemelyauto egyfajta luxuscikke valik majd, foleg Europa fejlodo orszagaiban.
Arra tippelek, az autogyartok par ev mulva mar sokkal ovatosabban fogalmaznak majd. Rajonnek majd, hogy az EU csak egy piacuk a sok kozul, raadasul egy szukulo piac es nem erdemes rajuk alapozni a strategiai donteseket. Ha eladasokat es profitot akarnak, gyartani, sot fejleszteni fognak nem csak hibrid, de meg hagyomanyos hajtasu autokat is, az igeretuk ellenere. Az emberek tobbsege elerheto aru, sot olcso autot tud csak kifizetni es ezt a tenyt ongyilkossag ignoralni. A kinai szamokbol sem lehet semmi kovetkeztetest levonni a jovore nezve. A lassan masfel milliardos populaciobol termeszetes hogy a felso tizezer ott felso X milliot jelent, illetve sokkal olcsobb modellek vannak ott, mint itt, a megengedobb szabalyozas es a fizetokepes kereslet hianya miatt, illetve azert mert a sok noname autonal nem kell megfizetni a markanevet.
En csak azon csodalkozok, hogy lathatoan nem tanultak a dizelbotranybol az autogyartok, es megint nem kommunikalnak megfeleloen az almokat kergeto EU-s politikusokkal. Felultek a hype trainre mennek a szakadek fele, ahelyett hogy meghuznak a veszfeket. A nagyreszt Europai gyokeru autogyartoknak kozosen fel kellene lepniuk es jelezniuk, hogy szep dolog almodozni, de a gazdasagi, muszaki, technologiai realitas nem enged ilyen gyors tempoju valtast.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolj bele, hogy a globalis populacio nagyobb resze keptelen megfizetni az uj elektromos es hibrid autokat, sot szinten nagyobb resze barmilyen uj autot, akiknek gyartani kell valamit, mert ok alkotjak az uj es hasznalauto felvevo piac nagyobb reszet. Az Euro 6/7/akarmi besorolas, kovetelmeny meg semmit nem jelent a szegeny fejletlen es fejlodo orszagokban. Nekik a kornyezetvedelemnek ez a szintje luxus es gazdasagi teher nem csak szemelyesen az embereknek, de a vallalkozasoknak is.
A brusszeli politikusok a joletben tervezhetnek elektromos autos forradalmat, de az anyagi vonzata miatt globalisan minimalis hatasa lesz.
Egyebkent a nagyhangu e-auto tulajok jo reszenek eszebe sem jutott volna elektromos autot venni a 2 millios tamogatas nelkul, de ufonak nezik azt, aki draganak nevezi az elektromos autokat. Az meg kulonosen allsagos, ha valaki abban gondolkodik, hogy a szegenyebbek - akiknek draga az elektromos auto - fizessenek tobbet a hagyomanyos autokert, hogy abbol fedezzek az elektromos autok artamogatasat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
félisten
"Egyszeruen a nyomatek nem egy energia."
A forgatónyomaték egyértelműen nem munka (energia), még ha a mértékegysége megtévesztő is.
Én anno általános és középiskolában is úgy tanultam fizikából, hogy a félreértések elkerülése végett a Joule az a newtonméter, a forgatónyomatékra pedig méternewton néven hivatkozzunk. Aztán most pár éve az egyetemen rákérdeztem az fizikatanárnál erre, aki azt válaszolta, hogy ez sajnos kiment a divatból, és ezért hajmeresztő fogalomzavarok élnek a hallgatók fejében a két fogalom keveredéseként.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Reggie0
félisten
válasz Tigerclaw #206 üzenetére
Hat, szerintem eleve az automentesseg fele kene hajtani az embereket. Csipcsup nulla tavokra is autoval mennek es ez az igazi problema. En pl. amiota atalltam elektromos rollerre mar alig ulok autoba, mert meguszom a dugot, ajtotol ajtoig tudok menni es nincs parkolasi para. Ez akkora konnyebbseg, hogy cserebe elviselem azt, hogy nem udolgelni kell menetkozben.
-
félisten
""Az ero es az erokar egymasra meroleges"
Mondjuk ez csak nagyon rövid ideig igaz, pont akkor amikor a főtengely hajtórúddal kapcsolódó részének síkja a hengerfuratra nézve derékszöget zár be."Reggie a forgatónyomaték definíciójára utalt, nem pedig a motor egyes üzemi állapotaira. Márpedig az 1 mN forgatónyomaték definíció szerint az 1 méteres erőkar végén arra merőleges 1 N nagyságú erőnél értendő.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Sajnos nem ritkán találkoztam akár súlyos balesetek okozóitól, akár rendőrség, sőt, egyszer bíróság előtt is, hogy "Nem azért vettem xxx lóerős autót, hogy totyogjak", illetve "Miért árulnak / engedélyeznek ilyen erős autókat, ha nem lehet velük menni?" önmentegető érvelést.
Sőt, a "Ha az állam beszedi az ÁFÁ-t"..., illetve "Ha az átírás díját teljesítmény szerint fizetem", akkor az használhatom is" okoskodás is meglepően elterjedt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez az autómentesség felé hajtás kimondottam vörös posztó a szememben, amit rendszerint azok hangoztatnak, akik az aktuális élethelyzetükben nagyon jól elvannak autó nélkül.
A helyes irány szerintem az ésszerű autóhasználat felé terelés lenne, természetesen a megfelelő alternatív megoldás megteremtésével.
A mobilitás érték, az idő meg egyre nagyobb kincs.
Csak egyetlen példa:
Anno boldogult apámmal volt ebből állandó konfliktusunk. Folyamatosan csesztetett azzal, hogy ő 6x évesen a legmagasabb kitüntetések birtokában tud metrózni, és meg 2x évesen porbafingó pályakezdőként autóval járok munkába.
Csakhogy ő a busz/metróval napi 20-30 percet nyert, én meg a kocsihoz képest 60-70 percet veszítettem volna.
MaCS
UI: A városba amúgy én is csak évente 1-2 alkalommal járok be kocsival, de akkor kell is. Egyébként robogok.
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Amúgy én sem értem, mi a francért lehetnek ezek forgalomban, amikor egy-két helyen használhatóak.
Én is csak akkor autózok, amikor muszáj, melóba ha nem kell kifejezetten autó, akkor buszozok. Nem mindenki teheti meg ezt, de ha nem törne le a lába egyeseknek attól, hogy felül a buszra, máris csökkenne az autók száma.
BTW minthogy a tömegközlekedés közszolgáltatás, én különösebben jegyet sem szednék, vagy forgalmival igyenes lenne. Már ha cél lenne, hogy kevesebben autózzanak.
Mutogatni való hater díszpinty
-
"A munka nem valtozik, de a nyomatek igen."
Ezért hívják nyomatékváltó a sebességváltót!
"(#196) Tüzi:
A nyomaték szempontjából lényegtelen hol méred.
A keréken is a motor főtengelyéről származó nyomatékot méred, a veszteségek mértékével csökkenve.(#200) emvy: "Dehogy valtozik, a kereken merheto nyomatek valtozik, nem a teljesitmeny."
Nem a nyomaték változik, csak az erővektor mértéke.
Az ráható erőt N-ban számoljuk.
A nyomatékot Nm-ben.
Egyes fokozatban nagy erővel forgatja a kereket a motor viszont alig fordul a kerék.
A legmagasabb fokozatban kicsi az erő, de nagy forgatási sebesség.Az erő és a kerék kerületi sebességének szorzata mindig állandó. Leszámítva az erőátviteli veszteséget.
1 Nm nyomatékból csak az energia törvények sértésével lehetne 2 Nm-rt készíteni. Ha mégis sikerülne, kitalálnák az örökmozgót. 1 egység befektetett munkából sohasem tudsz 2 egységnyi munkát kiszedni.
A (#195) Reggie0 hozzászólásában a nyomaték és a fordulatszám diagrammát látod.
Ezt még az erőkarok kerületén számolt hosszal kell értelmezni.Megpróbálom sokkal egyszerűbben példázni.
Van egy fogaskerékpár. Az egyik fogaskerék pontosan akkor hogy kétszer forduljon meg, amíg a másik (nagyobb) fogaskerék egyszer.
A nagy fogaskerék egyszeri körbeforgatására a másik kétszer fog fordulni. Ezzel feleződik a kisebb fogaskeréken Newtonban mérhető erő. Viszont a forgás szögsebessége pontosan a duplája lesz, mint a nagyobb fogaskeréké.
Ha a kisebb fogaskereket kezded el forgatni, akkor a nagyobb keréken csökken a szögsebesség és arányosan növekszik a a rajta mérhető forgató erő.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #217 üzenetére
Nagyon nagy zavar van a fejedben.
Nyilván nem véletlen, hogy eddig egyetlen képletet sem írtál a saját igazad alátámasztására, amit meg neked írtak, azokat simán ignoráltad.
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
Az elektromosra valo atallas kozben szerintem az ilyen alternativ megoldasok eloretorhetnek az autoeladasok "karara", ami jo dolog lehet. Sot az "autok" kozott is talan egyre tobb tri/quadrocycle jelenhet meg, foleg a fiatalabb vasarlok eseten. Az europai autopiacok tobbsege jelenleg nagyon konzervativ.
A roller/hoverboard/segway nem az en vilagom. Ezeket kivaltom sajat gyalog/biciklivel, foleg hogy szuksegem is van a mozgasra. "Nagyobb" tavra johet az e-bike johet, esetleg e-robogo. Autok eseten viszont az igenyeimet az ev nagy reszeben ki tudna szolgalni egy Citroen AMI szeru valami is. Viszont a jelenlegi elektromos jarmu arazas egyik szegmensben sem sarkall vasarlasra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
válasz Elemental #212 üzenetére
Tényleg?
Kilenc éve rakták le az USA-ban az első Superchargert, most meg már a Lidl meg a lakótelep parkolójában is ott az elektromos töltő.
A világ aksitermelése az elmúlt évtizedben nagyjából a tízszeresére nőtt, miközben a fajlagos árak a tizedükre estek.
2008-ban jelent meg a Tesla Roadster, az első modern elektromos autó (elhanyagolható példányszámban), 2010-ben jött ki az első Leaf, most meg már az elektromos autók adják az európai autóeladások 7,5%-át (plusz még kb. ugyanennyi hibrid is van).
Ez nagyon nem úgy néz ki, mint egy örök ígéret, hanem mint egy baromi dinamikusan fejlődő termék meg piac.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Valaki fejében bizonyosan van!
A kívánságod szerint a képletek.:
M0 = r ×F
Remélem ezzel megérted, hogy a forgatónyomaték nem egyenlő az erőkarra ható erővel. Az erőkar is számít.
A legegyszerűbb példa, amit a vidéki földműves is megért.
Nézz magadnak egy nagyobb fát, azon is egy nagyjából egyenes izmosabb ágat.
Ülj fel az ágra, majd kezdj el kimászni az ág vége felé.
A gravitációs (gyorsító) erő mindig azonos marad. Az erőkar növelésével viszont növeled forgató nyomatékot.
Amikor beindul a zuhanás elérted az ág nyomaték tűrő képességének hatását.A nyomaték váltást fogaskerekkel érik el a járművekben. A nyomaték erő és nyomaték kar szorzata minden estben azonos marad.
Ha nem, akkor végtelen mennyiségű "ingyen" energiánk lehetne.Azt gondolom még egy link segíthet, hogy meg értsd.
Wikipédia, fogaskerék
Ebből is az "Áttétel" ad hasznos ismeretet számodra.Szólj, ha továbbra sem érted.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #224 üzenetére
Legyél kedves, írd már fel a motor főtengelyének és a keréknek a nyomatékát, ha a kerék fele olyan lassan forog, mint a főtengely.
Egyébként meg ha elolvasnád a saját magad által linkelt szócikket, akkor ott elég jól látszik, hogy a két fogaskeréken a forgatónyomaték különbözik, sőt, konkrétan azt írják, hogy "Ilyen módon a fogaskerekek segítségével csökkenthető vagy növelhető a fordulatszám (szögsebesség), illetve a nyomaték". Szóval ezek után tényleg elég nehéz megértenem, hogy honnan jön ki neked az, hogy a váltó fogaskerékáttételei nem képesek megváltoztatni azt
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
"Legyél kedves, írd már fel a motor főtengelyének és a keréknek a nyomatékát, ha a kerék fele olyan lassan forog, mint a főtengely."
A veszteségektől eltekintve azonos a nyomaték.
A szögsebesség, erőkar hossza és az erőkarra ható erő változik, de a nyomaték nem.
Már többször leírtam neked. a nyomatékot Nm-ben mérjük. Ez a munka mértékegysége is. A kerék nem végezhet több munkát, mint amit a motor biztosít.A forgatónyomatékot és a nyomóerőt sokan keverik.
Házi feladat.
Ha egy fogaskerék áttétel 1/10 tehát a hajtó fogaskerék egyetlen fordulatára tízet fordul a hajtott fogaskerék. A hajtó kerék nyomatéka 100 Nm, akkor mennyi?
Mekkora hajtott fogaskerék nyomatéka? (Nm)
Mekkora a forgatóerő a hajtott fogaskeréken, a hajtó fogaskerékhez képest? (N)
Mekkora a hajtott fogaskerék szögsebessége, a hajtóhoz képest.Gondold át, nem kell sietni a válasszal.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Hi!King
őstag
Hat nem tudom, én autóval egy kezemen meg tudom számolni hányszor jártam a Nagykörúton belül, pedig Budapesten élek és van autóm. Ha valami arrafelé kellett, jarvany előtt mindig tömegközlekedéssel mentem, mert az volt a legkényelmesebb, egyébként olyan ismerőseim is így tesznek, akik agglóból járnak be, de még a Nagykörúton kívülre, nem szivatják magukat autózassal, parkolássla, ha be kell ugraniuk valamiért.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #227 üzenetére
Már többször leírtam neked. a nyomatékot Nm-ben mérjük.
Valójában J/radián, csak ez utóbbit nem jelölik, de attól még arról van szó.
A forgatónyomatékot és a nyomóerőt sokan keverik.
Ezt a "nyomóerőt" most találtad ki, szóval egyedül téged zavar meg
Mekkora hajtott fogaskerék nyomatéka? (Nm)
10 Nm.
Mekkora a hajtott fogaskerék szögsebessége, a hajtóhoz képest.
A tízszerese.
Mekkora a forgatóerő a hajtott fogaskeréken, a hajtó fogaskerékhez képest? (N)
Az az átmérőjétől függ (még mielőtt: az átmérőnek semmi köze az áttételezéshez, lásd pl. a hernyócsavart)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
-
az agyamputáltak egyre növekvő tömege a vasfüggöny ezen részén.
bármelyik nagyobb bolthoz tartozó parkolót megnézed, egyre többször állnak be járó motorú autóval a bejárathoz, nyomkodják a telefonjukat miközben a másik bent vásárol a boltban.
sokszor állnak rá a beszállítós rámpára is ha közel van a bejárathoz.
felénk a két Tacskó mindegyikénél már külön oszlopokat fúrtak le a bejárat elé, hogy oda ne tudjanak autóval beállni.
egyre inkább az az idilli kép köszön vissza, ami az "istenek a fejükre estek" bevezető képsorában volt... mármint, hogy a szomszéd postaládájáig is autóval ment el a tag.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
Há' monnyuk' a "0 emission", "Co2 free", "Sustainable future" és hasonló marketing bullshitekkel megetetett nyugati vásárlóréteggel mindent meg lehet vetetni... főleg úgy, hogy komoly állami dotáció van rá.
Durván érdekelne, hogy [ez] tényleg elmozdulna-e erről a folyamatosan gyorsuló pályáról, mondjuk akár csak egy konstansul emelkedő pályára pusztán attól, hogy mindenki átáll elektromosra.
Mert ha nem, akkor az egész nem volt másra jó, mint megpörgetni az ipart, csinálni egy csomó szemetet a régi (?) de még bőven használható autóból...
Én a "nem"-re tenném a voksok, már csak abból kiindulva, hogy nem nagyon látszik a nagy-zöld-boom, hiába épít már boldog-boldogtalan " ződ' " erőműveket, nem akar lassulni (se) a légkör co2-vel telítődésének sebessége.
Ha pedig azt nézzük, hogy (co2 tekintetében) kb 25 év alatt 350ppm-ről felmentünk 400ppm-re, (1990-2015), akkor optimista becsléssel is 2040-re meglesz a 450, 2065-re meg az 500, és ott a roló lehúzható. Mármint úgy kb mindenkinek, és már előtte is elég durván nehezebb lesz az élet mint most.
Ebben nincs benne az ökoszisztéma folyamatosan csökkenő co2 felvevő képessége, se a folyamatosan növekvő _fogyasztásból_ történő többletkibocsájtás, se a sarki jég (eltűnésének) globális időjárás-szabályozó szerepe.
"Frighteningly, this modern rise of CO2 is also accelerating at an unusual rate. In the late 1950s, the annual rate of increase was about 0.7 ppm per year; from 2005-2014 it was about 2.1 ppm per year. "
[link]
És akkor megint ott vagyunk, hogy van-e értelme erőltetni az elektromost, bezáratni az atomerőműveket, és jelenlegi formájában hagyni működni a Szent Tehenet, és mérőegységét, a tőzsdét... és akkor itt ki kell térni az egyén felelősségére is, lásd btc, és hasonló baromságok...
Ez az egész elektromizálás, és egyéni mobilitás csak egy apró ecsetvonás egy festményen, és igazából a lokális szennyezés bizonyos formáinak mérhető, de nem 0-ra csökkentésén kívül sok haszna nincs, miközben más paraméter emelkedni fog (pl: nagyobb súly, és a gördülési ellenállás redukálása miatti abroncs-szélesség csökkenés okán fellépő fokozott gumikopás a "szállóport" növeli majd, új elektromos vezetékek, transzformátorállomások, tökömtudja telepítése, gyártása nagy tömegben, ezekbe majd áramot is kell rakni... ésatöbbi... miközben az időnk és nyersanyag/energiakészletünk durván véges)
Vagy mondjuk az állami támogatásokból lehetne indítani felvilágosító kampányokat, durva büntetőadót kivetni az értelmetlenül nagy autókra, visszahozni a gyártást kínából az EU-ba (ezzel melóhelyeket létrehozva, szellemi tulajdont védve, és a környezetvédelmi szabályok is sokkal alaposabban lennének betartva, valamint nem kellene a bolygó másik oldalára szállítani, majd onnan visszahozni a sok szart), stb.
A lehetőségek tárháza végtelen, de sajnos a Szent Tehén az sérthetetlen, és inkább betolják a parasztvakító neonfényt a pógárok' arcába a Zero Emission-nel... az sokkal egyszerűbb... a szarcunami ami jönni fog meg kit érdekel, addigra úgyis mindenki halott lesz aki most a rendszer előnyeit élvezi.
Na mindegy, én kiszálltam a vitából.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Pusztán az elektromosra átállástól nem fog változni sok minden. Akkor fog, ha elektromos közlekedés + rengeteg megújuló energia + elektromos hálózatfejlesztés. (És nem olyan hülye módon, hogy zöldterületeket fedünk be napelemmel, mint most.)
lletve mi jutott eszembe : most nyírták a füvet a háztömb előtt benzines fűkaszával, benzines levélfújóval takarítottak. Ezek lehetnének vellanyosak is. Alapból pl. halkabb.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Hi!King
őstag
Nagyvárosban a lokális szennyezés is fontos szempont, ugyanakkor pusztán az elektromos autókra támaszkodni ezen a téren nem jó megoldás. A jelenlegi technológiával, töltőhálózattal a legtöbb háztartásban második autóként jelenik meg az elektromos, ugyanúgy fenntartanak egy belső égésű motoros autót, és előbbit olyan helyekre használják, ahol szűk közlekedési keresztmetszetek vannak, ezért eleve inkább a tömegközlekedést, és esetleg vele párhuzamosan a kerékpáros közlekedést kellene fejleszteni. Emellett a helyi szennyezést sokkal jelentősebben csökkentené, ha nem az elektromos autó vásárlást támogatná az állam, hanem mint a románoknál, egy átruházható kupont kapna új autóra az, aki elviszi a régi tragacsát a bontóba, amivel a legszennyezőbb régi járművek kopnának ki a forgalomból.
Persze részben lehetne elektromos autókra is építeni, csak azt is ésszel kellene, pl. ütemezett töltéssel, és nem nagyvárosi wc-re járáshoz.
-
dabadab
titán
Az szerintem százezerszer ki lett tárgyalva, hogy az elektromos autóknak a globális CO2-kibocsátásra túl sok ráhatásuk nem lesz (nem is nagyon lehet), viszont a városok levegőminőségének nagyon-nagyon jót tenne, ha eltünnének a belsőégésű motorok.
és igazából a lokális szennyezés bizonyos formáinak mérhető, de nem 0-ra csökkentésén kívül sok haszna nincs
Ezt úgy írod, mintha ez nem lenne baromi jelentős különbsé - pedig az.
DRM is theft
-
Hi!King
őstag
A nagyvárosi autós közlekedés 3 problémával jár:
- Légszennyezés
- Zaj
- Maga a forgalom (balesetveszély, zsúfoltság)Ebből egyet orvosol az elektromos autózás, némileg csökkenti a zajt, és nem kezd semmit a forgalom problémájával, sőt súlyosbíthatja is, ha külön vesznek egy wc-re járós kocsit, ami mellesleg sokkal jobb, kényelmesebb erre a célra. Ezzel szemben az elektromos tömegközelekedés meg mindhárom problémát orvosolja.
-
-
őstag
Ez gondolom része annak, hogy kilométerre vetített CO2-vel meg üzemanyag/fenntartási Ft-okkal számolnak.
Meglepő, de:
- a dugóban 0km alatt is fogyasztanak a belsőégésűek
- két piros között nem csak fékport, de hatótávot is nyerhetszEzt megfejelve azzal az asztalveréssel, hogy de az akksit milyen nehezen hasznosítják újra (most). Bezzeg az elégett kőolajat, azt simán! Ja persze, hisz annak a környezetszennyezését már "elszámoltuk" a CO2 g/100km-ben, akkor többször nem kell meggyónni. Hiszen már nincs többé. Ellentétben az akksi létezni fog *1millió km után is, ami miatt egyszer megdobjuk a teljes életút CO2-t, aztán meg a nyakunkon marad...
Tegnap még működött...
-
Hi!King
őstag
Ha az ablakod alatt megy el egy jármű, vagy egy rakás jármű, akkor jelentős részét nem a motor hangja teszi ki a zajnak, az elektromos autó sem zajtalan emiatt. Szerintem nem normális dolog, ha egy nagyváros belvárosa, ahol megvan a mérethatékonyság a jól működő tömegközlekedéshez, autókra építi a közlekedését, akkor sem, ha azok elektromos autók.
-
-
őstag
-
-
Hi!King
őstag
De miért buszt hagyományos buszt hozol példának, amelyek sok esetben régiek, elavultak? Vess össze egy modern 1 literes, turbós, benzines, euro6-os autót egy elektromossal, ha elmegy előtted, nem lesz nagy különbség zajban, mert mindkettőnek a gördülési és a légellenás zaját fogod hangosabbnak hallani.
Egyébként városi tömegközlekedésben kimondottan szükség lenne az elektromos buszokra, de ezt már írtam is.
-
A busz csak egy példa volt, mert azért egy városban elég sok jár. És ráadásul sokat. Egyszer számold össze, hogy mennyi megy egy vonalon, ha mondjuk 10 perces követés van.
Autó : alapjárat körül lehet, de városban sok az elindulás. Olyankor azért van hangja. Az elektromos meg annyit mond, hogy bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Mutogatni való hater díszpinty
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini PC HP 400 G3 DM i5-7500T/8 Gb DDR4/ 256 Gb SSD/USB 3.0/ DP Port/ VGA Win 11 Pro 1Év gari
- Olcsó számítógép játékra! I5 6500 / GTX 1060 6GB / 16GB DDR4 / 500Gb SSD
- XFX AMD Radeon RX 7900 GRE Reference GARANCIA 2027.02.08-ig
- iPhone 13 128gb, független, bontatlan
- Lenovo Thinkpad T480s, FHD IPS érintőkij, i5-8350U (8 v.mag) 16GB RAM, 256GB NVMe, Magyar vil bill