Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
Ha 10 percenként elmegy egy úton egy busz, ami félig van tele, akkor az autóban mérve olyan 40 autó lesz, csak ha már arról beszélünk, hogy mennyi jár...
Igen, de nem csak kereszteződésben van hangjuk az autóknak, laktál már közvetlenül forgalmas út felett, ott ahol nincs kereszteződés? Mert néhány tuning vagy elavult autót, esetleg motort leszámítva nagyrészt nem a motorhangjukat hallod, úgyhogy ebből a szempontból mindegy, hogy elektromos vagy benzines.
Félre ne értsd, én nem vagyok elektromos autó ellenes, de mint írtam, csak részmegoldásnak tartom a nagyvárosi, főleg belvárosi problémákra, a mai szinten pedig nem kellene támogatni a tehetősebbek külön wc-re járós autó vásárlását, mert az környezetileg sem tesz jót, ha a SUV mellé még egy elektromos városi cirkálót is vesznek.
-
Látom a válasz végére elfáradtál.
Megadtam a két fogaskerék méretét.Még egyszer, remélem utoljára.
A nyomatékot Nm-ben mérjük.A nyomatékot az erőkar nagysága és az erővektor nagysága határozza meg.
A nyomaték erőkara a fogaskerekek érintkezési pontja. (Ez egy gördülő pont, de ez most nem érdekes.)
A nyomaték vektor, másképpen fogalmazva a nyomóerő. Így azok is megértik, akik nem tanultak géptant.
A járművekbe épített sebességváltó valójában nyomatékot vált.A nyomaték váltó hajtott oldalán, hajtást végző nyomaték nagyságát lehet munkára fordítani a hajtott oldalon. Pontosabban a veszteséggel csökkentett nyomaték nagyságát.
A járművekben a nyomatékváltó felel a motor fordulatszáma és a hajtott kerekek fordulatszámának összehangolásáért. Korábban linkelt rajz kiválóan szemlélteti a váltó működését.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Hi!King
őstag
Akkor ott jó nagy dugók lehetnek. Ma itthonról dolgozok, ilyenkor viszonylag forgalmas alattunk az utca, és nagyobb részt a gördülését hallani az autóknak, de akkor ezek szerint felétek jobb lehet a burkolat.
Ettől függően továbbra sem értem, miért élhetőbb az olyan város, aho elektromos autók tömegei közlekednek, a rendelkezésre álló tér nagy részét elfoglalva, mint ha ugyanezt tömegközlekedéssel, így töredék annyi, lehetőleg szintén elektromos járművel odljuk meg.
-
Nem dugók, szerintem másképpen rossz a hallásunk
Egy városban meg mindenhogyan lesz autó. Sok. Akkor inkább elektromos legyen, ami van.Útburkolat meg, ja, nem csak arról van szó, amikor otthon vagy, hanem a kintlétről is. Egy forgalmasabb kereszteződés közelében azt nem hallod, amit mondanak neked.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
Hi!King
őstag
Első emeleten lakok, ésmint írtam itt sem a motorzaj a hangosabb a legtöbb esetben. Meg lent is nagyrészt a gördülés adja a város alapzaját, ha nem pont előtted van a kocsi.
Nyilván jobb, ha elektromos autók vannak benzines helyekett, csakhogy főleg belvárosi részeken nem ez az egyetlen jövőneli alternatíva. Attól, hogy az altalam említett 3 tényezőből 1-től teljesen, 1-től részben, 1-tő legyáltalan nem mentesül a belváros, ettől még a cél az lenne, hogy mindháromtól nagyrészt mentesüljön.
[ Szerkesztve ]
-
-
Arra, hogy tök jó, hogy a harmadikon a jó hangszigetelés mellett már nem hallasz szinte semmit, de amikor kint vagy, akkor azért tök jó, ha hangtalanok az autók. És elég sokat van kint az ember járványon kívül.
Nem beszélve a helyi légszennyezettségről.Mutogatni való hater díszpinty
-
dabadab
titán
folyamatos forgalom mellett ugyanúgy zajosak.
Tökre érdekelne, hogy az hogy jön ki, hogy a 1 darab villanyautó halkabb, mint 1 darab belsőégésű, de ha mindegyikből veszünk ezret, akkor már pont ugyanolyan hangosak.
Vagy hogy mi történik a motorzajjal tíz méter magasan: hova tűnik? Meg ez valami új dolog lehet, mert amikor én laktam a harmadikon, akkor bőven hallatszott a motorzaj ott is nyitott ablaknál.
DRM is theft
-
-
félisten
Az imént egy jó félórát szobroztam a kapunk előtt, és direkt figyeltem az autók hangját -- háttal állva. A villanyosakét alig pár méterről hallottam meg, a hagyományosakat viszont minimum az ötven méterre levő saroktól.
Egyébként kísérletek / számítások tömkelege vetíti előre, hogy a motorzaj csökkentésével radikálisan mérsékelhető a városok zajterhelése, ami az ott lakóknak nagyon nem mindegy.
A félmegoldásokról: kifejezetten az égnek áll a hátamon a szőr akkor, amikor azt hallom, hogy valami azért nem jó, mert csak félmegoldás. Jobb, teljes megoldás ugyan nincs, de a féllel nem foglalkozunk.
Még jó régen volt szerencsém részt venni egy falu rendezési tervének a vitáján, ahol előkerült egy komfortnövelő megoldás javaslata. A tervező azzal hárította a felvetést, hogy gondolt ő arra, de különböző okok miatt csak a falu egyik oldalán lenne alkalmazható. Erre mindenki, köztük a másik oldalon lakók is lelkesen helyeseltek, hogy nosza, akkor tessék alkalmazni. A tervező viszont hajthatatlan volt, hogy mérnökileg kerülendő az ilyen félmegoldás, és ő ilyenhez nem adhatja a nevét.
Autómentes város: arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a városban lakók is használnának saját járművet! Nyilván nem mindenki, és azok, akiknek az életvitele nem követeli meg, általában nagyon lazán mondanak le róla a többiek kárára, de azt azért vegyük tudomásul, hogy az autóra az emberek, családok nagy részének egyszerűen szüksége van.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
hunluki
senior tag
Mi zsákutcában lakunk kb 15 autó lehet itt, ebből az elmúlt 2 évben 5 villanyos lett az enyémet is beleértve, szomszédokkal beszélve még legalább 5-en terveznek váltani. Határozottan sokkal kevesebb zaj van és ez érezhető is. Ha valaki kaját rendel és jön a futárautó már két utcáról hallani, vagy ha ICE szomszéd ér haza az is határozottan megtöri a csendet.
És ez egy zsákutca ahol az autók 1/3-áról beszélünk. Felszorozva városi szintre egészen biztos vagyok benne hogy ég és föld a difi. Nem kísérletekből és számításokból hanem a saját fülem alapján.
-
zsolti75
senior tag
Én tavaly tavasszal bírtokoltam egy villanyos 3-as bömöst.
Nem volt rossz végül is. Ha valaki úgy használja, hogy munkába be 20km, haza 20km, akkor nagyon sokat lehet vele spórolni.
Én nem igazán tudtam megszokni, valamint véleményem szerint egy autó fenntartásának + értékvesztésének az üzemanyag költség csak töredéke, vagyis engem nem izgat, hogy 6 vagy 9-10 litert fogyaszt egy autó, de amikor megyek vele az legyen élvezetes.
4hónap után beszámíttattam egy nagyobba, de ettől még lehet hogy lesz még hybridem, csak nem 4 hengeres
Tisztán elektromos autó talán 10év múlva lehet érdekes számomra. -
Nem is tagadtam... Senki nem mondta, hogy nincs hangja, csak hogy sokkal kevesebb. Erre szokás használni a "hangtalan" kifejezést, amire csak valami hülye hiszi, hogy valóban tök nincs hangja...
@Zsolti75 :
"de amikor megyek vele az legyen élvezetes."
Ööööö akkor miért valami gyösszel kezdtél? Vettél volna rendes villanyost, az élvezetes.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
zsolti75
senior tag
Nem volt az gyösz, kapott egy szoftvert is, 5 körül volt 100-on.
Az elektromosan túlszabályzott működéssel volt gondom.
"Rendes villanyos" kizárt, németországba járok munka ügyben.
Egyébként vezettem Teslát, a gyorsulás eleinte tényleg élvezetes, de azon kívül semmi. A tablettől meg hányok.
Inkább egy 545e 2 év múlva. -
viharhozo
addikt
Ez nagyon nem úgy néz ki, mint egy örök ígéret, hanem mint egy baromi dinamikusan fejlődő termék meg piac.
Piac, hehe. Hanyat adtak volna el vajon, ha a belso egesut nem buntetnek, az elektromost meg nem dotalnak? Piac.Egyebkent csokken az eloretores 2025-ig. Lasd pl. itt. Persze ha meg jobban dotaljak majd, akkor meg tobb lesz belole.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
-
zsolti75
senior tag
Én inkább 95 környékén húznám meg a vonalat. Bár volt 4db e60-asom egymás után a benzines manuál elég jó konfig volt, de az is csak kikapcsolt elektronikával.
Van bespeizolva egy e34 V8, de az nem való napi használatra bármennyire is jó. A törésbiztonság sokat fejlődött azóta, volt szerencsém törni autót, nagyon nem mindegy miben ül az ember. -
Hi!King
őstag
"Tökre érdekelne, hogy az hogy jön ki, hogy a 1 darab villanyautó halkabb, mint 1 darab belsőégésű, de ha mindegyikből veszünk ezret, akkor már pont ugyanolyan hangosak."
Nem tudom, de én semmi ilyesmit nem állítottam.
"Vagy hogy mi történik a motorzajjal tíz méter magasan: hova tűnik? Meg ez valami új dolog lehet, mert amikor én laktam a harmadikon, akkor bőven hallatszott a motorzaj ott is nyitott ablaknál."
Ilyet sem állítottam, ellenben az meg engem érdekelne, hogy hogyan lehet, hogy az elektromos autók az utcán zajmentesek, a sokadik emeleten meg mégis hallani a gördülési, légellenállási zajukat. Mert amit hcl írt, abból ez következik.
-
Hi!King
őstag
"Az imént egy jó félórát szobroztam a kapunk előtt, és direkt figyeltem az autók hangját -- háttal állva. A villanyosakét alig pár méterről hallottam meg, a hagyományosakat viszont minimum az ötven méterre levő saroktól."
Azért ha folyamatosan megy egy rakás autó, akkor ha villanyos vagy plugin hibrid elektromos módban az összes, azt is jó messziről hallod alapzajként. Ahogy egy trolit vagy egy vonatot, villamost is, hogy szélsőséges példát mondjak.
"A félmegoldásokról: kifejezetten az égnek áll a hátamon a szőr akkor, amikor azt hallom, hogy valami azért nem jó, mert csak félmegoldás. Jobb, teljes megoldás ugyan nincs, de a féllel nem foglalkozunk."
Nekem is feláll a szőr az ilyesmitől. Csak nem tudom hogy jön ide, mivel én azt állítottam, hogy a 3 problémából 1-et orvosol, ami jó, 1-et félig, ami jó, 1-et nem orvosol, vagy akár súlyosbíthat is, ami nem jó. Hogy jön ide akkor, hogy ne foglalkozzunk a fél megoldásokkal?
"Autómentes város: arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a városban lakók is használnának saját járművet! Nyilván nem mindenki, és azok, akiknek az életvitele nem követeli meg, általában nagyon lazán mondanak le róla a többiek kárára, de azt azért vegyük tudomásul, hogy az autóra az emberek, családok nagy részének egyszerűen szüksége van."
Minden ilyen irányú korlátozás előnyös azoknak, akiknek bizonyos célra feltétlenül kell az autó, mivel csökkenti a forgalmat. Tehát ha pl. dugódíjat vezetnek be, akkor az előnyös annak, akinek feltétlenül be kell mennie a belvárosba, és ki tudja fizetni, mivel kisebb forgalomban tud közlekedni. Vagy ha bevezetik egy övezetben, hogy ott lakóként is csak 1 órára állhatsz meg, illetve tartózkodhatsz autóval zónán belül (vidéki városban tudok ilyen példát mondani), az előnyös annak, akinek fel kell cuccolnia a lakásába, mert sokkal nagyobb eséllyel tud ebből a célból a háza előtt megállni. Szóval minden ilyen korlátozásnak két oldala van, ezért is vicces, mikor pl. az áruszállítókkal érvelnek az autómentes utcákkal szemben, holott azoknak pont hogy megkönnyíti a dolgát, hiszen nekik lesz behajtási engedélyük az áruszállításra, cserébe nem tartják fel őket azok, akik wc-re járnak autóval, vagy a belvárosi kis utcák felét elfoglalják autó tárolással.
-
Noukoum
veterán
Azt sosem fogod megoldani.
A plugin-hibrid tök jól hangzik a papíron, azonban a gyakorlatban nagyon keveseknek ideális. Röviden: kinek lehetne jó a plugin-hibrid?
Nyilván azoknak akinek nem elég a villanyautó hatótávja és szüksége van a gyors tankolásra. Na ők nagyon kevesen vannak, azontúl teljesen felesleges nekik egy akkumulátort cipelni azért hogy a belsőégésűvel járjanak. Persze a városban járhatna villannyal, de azt az akkumulátort belelehetne rakni a tiszta villanyautókba is.
Akinek nem kell a nagyobb hatótáv (többség) annak teljesen felesleges a plugin-hibrid. Aki meg nem tud fix helyen tölteni annak a plugin-hibrid meg a villanyautó is macera lesz Magyarországon. (mármint nyilván ha a plugint tölteni akarjuk, mert ha nem fogjuk akkor szintén semmi értelme nincs.) Arról nem is beszélve hogy a benzinmotor miatt továbbra is ottmaradnak a nagyobb szervizköltségek és a folyamatos karbantartás. És ha kezdenek valamit a zöld rendszámmal, akkor garantáltan a pluginokat fogják előbb kukázni nem a villanyt.
Szóval a plugin inkább egy átmeneti megoldás, amivel kilehet játszani a kvótát mert milyen jól néz már ki hogy gyári fogyasztásnak beírunk 1.5liter üzemanyagot.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Hi!King
őstag
Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt.
Plugin hibridnél azért kevésbé kritikus a töltés, mert rugalmasabb, hiszen egy hétvégi út előtt nem kell fullra tölteni, mint az elektromost, napi ingázás vagy városi, környéki alkalmi utaknál meg megoldható nem otthon is a töltés.
Nem is írtam, hogy végleges megoldás, de a jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett a többségnek csak második autónak lenne jó a teljesen elektromos.
A zöld rendszám pedig el fog tűnni teljesen, ha elég elektromos/hibrid lesz, azzal egyetértek, hogy előbb fog eltűnni hibridnél.
-
"Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt."
Amit főleg egy ekkora országban nem értek.Nekem Fehérvár-Laposvár van néha, anyósék laknak ott, anyám közelebb. Arra már oda-vissza is elég lenne egy 400km hatótávú, amit már lehet kapni régóta. De mivel nem egyben nyomjuk le, egy 200km-essel is meglenne oda-tölt-vissza módban.
Arról nem beszélve, hogy anyám útbaesik, ott is meg lehet állni tölteni.
Butapest 70km innen, ezer évente járunk arra is.
És még rengeteg ember van, aki annyira használja az autóját, hogy elmegy a közeli valahova, meg vissza (melózni is), csak azért "nem felel meg" neki a villany, mert ha elmegy nyaralni a horvát tengerpartra, akkor közben kell tölteni.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Hi!King
őstag
Már megint a saját igényeid alapján próbálod megmagyarázni, hogy mi lehet más igénye.
Nekünk a járvány előtt úgy harmada az útjainknak nem fért volna bele a 400 km-be, több mint fele a 200 km-be, ami egyébként elérhetőbb villanyautó kínálatot jelentene. De ha valakinek csak 10%, és a magánutakra nagyrészt hétvégén mennek az emberek, akkor a hétvégi feltorlódott igények miatt nehezen vállalható az a modell, hogy akkor hétvégén mindenki autót bérel, tehát a leggyakoribb, hogy második, városban szaladgálós, vagy agglomerációs bejárós autónak veszik az elektromost. Nyilván 10 év múlva már nem ez lesz.
Az ország mérete meg nem tudom hogy jön ide, vagy úgy gondolod, hogy mostantól már örökre korlátozások lesznek a határokon?
-
"Már megint a saját igényeid alapján próbálod megmagyarázni, hogy mi lehet más igénye."
Ezt miből sikerült leszűrni? Magamat példának hoztam. Most tényleg mindenhova oda kell írni, hogy "szerintem" vagy "például?""És még rengeteg ember van, aki annyira használja az autóját, hogy elmegy a közeli valahova"
Ebből...?[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Hi!King
őstag
Amit a saját igényeidből következtettél ki. Tudod vannak, akik nem csak évi egyszer elmennek a horvát tengerpartra, hanem év közben is járnak ide-oda.
Szerk.:
Emellett pedig mint írtam, pont az autóval wc-ről járásról, illetve az autóval napi szinten városon belül munkába járásról kellene leszokni, már akinél lehetséges, és arra építeni az alternatívákat.[ Szerkesztve ]
-
"Amit a saját igényeidből következtettél ki."
Nem."Tudod vannak, akik nem csak évi egyszer elmennek a horvát tengerpartra, hanem év közben is járnak ide-oda."
És közülük soknak is elég egy 3-400km hatótáv, amúgy. Nyilván nem ritka, aki rendszerese ingázik németbe', stb., de sokkal kevesebb, mint aki megvette az Audi/BömbiVolvo/Merci/dízelmondeo/akármit.Mutogatni való hater díszpinty
-
Hi!King
őstag
Eleve csúsztatás az összevetésed, mert a 300-400 km hatótávot (amikor nem kell fűteni!) nem az alsó kategóriája tudja az elektromos autóknak, míg a hazai autóállomány életkora és az átlagos kategória alapján a belépő szintű elektromos autók is sokszor annyiba kerülnek.
Pl. ha összeveted a Dacia Sandero-t a Dacia Spring-el, 2-szeres árkülönbség úgy, hogy a Spring csak 200 km-t tud papiron. Az egyik egy teljes értékű autó, a másik városi szaladgálósnak, ingázós autónak jó.
Másrészt akárhová megyünk a szomszéd országokban, mindenütt, évszaktól függetlenül viszonylag sok magyart látunk, akár Horvátországban is, ahol legutóbb 2019 márciusban jártunk, és Isztria akkor is tele volt magyarokkal. Tehát nem tűnik rétegigénynek, hogy nem csak nyaralni, hanem hosszú hétvégéken, hétvégéken is eljárnak ide-oda mások is. Mellesleg Budapestről egy egy napos bükki túra is necces lenne egy átlagos elektromos autóval, és akkor a határon belülről beszéltünk.
-
Noukoum
veterán
Pedig baromi sokan vannak azok, akik egy autót tudnak, akarnak fenntartani, ezért a villanyautó nem jöhet szóba a hatótáv miatt.
Sokan? A mai belépő “nem városi” villanyautók több száz km-t tudnak menni egyetlen villámtöltéssel (30-35p) télen klímával autópályán 130 km/h tempóban. Nyáron vagy esetleg alacsonyabb sebességgel még annál is jóval többet. Ez nem elég?
Aki 1x millió forintot kiad egy autóra az szerinted 1 autót akar fenntartani? Nem igazán.
Plugin hibridnél azért kevésbé kritikus a töltés, mert rugalmasabb, hiszen egy hétvégi út előtt nem kell fullra tölteni, mint az elektromost, napi ingázás vagy városi, környéki alkalmi utaknál meg megoldható nem otthon is a töltés.
Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval..Nem is írtam, hogy végleges megoldás, de a jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett a többségnek csak második autónak lenne jó a teljesen elektromos.
Ja mert a többség minden nap megy Münchenbe háromszor egyseggel gondolom.
Igazán érdekelne hogy a többség hova kívánkozik menni, amire nem elég az a néhányszáz km hatótáv.
A zöld rendszám pedig el fog tűnni teljesen, ha elég elektromos/hibrid lesz, azzal egyetértek, hogy előbb fog eltűnni hibridnél.Persze csak a kettő eltűnése között lehet lesz 10 év.. ha már matek. A cégek miatt a pluginok száma hirtelen nő, ellenben a villanyautók száma itthon lassan növekszik a hazai autóeladásokhoz viszonyítva.
Szemét dolog lesz ha 5-10 év múlva elveszik a plugintól a zöldrendszámot azért mert aki normálisan töltögeti azzal nincsen gond. De számolni kell vele.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
"Eleve csúsztatás az összevetésed, mert " nem az, mert em azt mondtam, hogy most azonnal megoldható, hanem csak igények szintjén. "Elég lenne."
"Az egyik egy teljes értékű autó, a másik városi szaladgálósnak, ingázós autónak jó."
És kvasokan szinte csak erre használják a Sandero-t is"Másrészt akárhová megyünk a szomszéd országokban, mindenütt, évszaktól függetlenül viszonylag sok magyart látunk, akár Horvátországban is, "
Arra az esetre pl. lehet bérelni autót."Mellesleg Budapestről egy egy napos bükki túra is necces lenne egy átlagos elektromos autóval, "
Ha van a megfelelő helyen töltő, akkor pl. amíg mászol az erdőben, lehet tölteni. De ha ilyen igényeid vannak, akkor nyilván neked nagyobb hatótávú elektromos fog kelleni, amikor az megfizethető lesz.Mutogatni való hater díszpinty
-
őstag
"Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval.. "
Próbáltad? A plusz súly nem ad ám akkora fogyasztás többletet. Egyébként pedig konstrukció függő.
Egyébként idő kérdés... nincs is jobb, mint amikor tele van a parkoló, de van pár töltőhely, ami teljesen üres. Beállsz, bedugod. Érdemes megfigyelni. Persze, ha mindenkinek dugós kocsija lenne ez is változna, de azért nem holnapra cserélnek autóparkot az emberek.[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
Hi!King
őstag
"Sokan? A mai belépő “nem városi” villanyautók több száz km-t tudnak menni egyetlen villámtöltéssel (30-35p) télen klímával autópályán 130 km/h tempóban. Nyáron vagy esetleg alacsonyabb sebességgel még annál is jóval többet. Ez nem elég?"
Nem, nem elég. Főleg akkor nem, ha nem tudod otthon tölteni, mert nem családi házban laksz, így a hétvégi program előtt el kell vinni tölteni, és rossz esetben még útközben is 30-35 perc töltés, ha mondjuk túrázni mennénk a Tátrába vagy a Raxra, ahol jó eséllyel szintén nem lehet még tölteni.
"Aki 1x millió forintot kiad egy autóra az szerinted 1 autót akar fenntartani? Nem igazán."
Nyilván nem, de épp erről beszéltem, hogy jelenlegi infrastruktúra és hatótávok mellett második autónak való.
"Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval.."
Ja, csak akkor nem veszek plugin hibridet, ha nem akarom elektromosan használni. Nyilván ezt a döntést erősen befolyásolja a zöld rendszám, ami mint már írtam, ezer sebből vérző koncepció, ami idővel el fog tűnni.
"Ja mert a többség minden nap megy Münchenbe háromszor egyseggel gondolom.
Igazán érdekelne hogy a többség hova kívánkozik menni, amire nem elég az a néhányszáz km hatótáv."A többség 1 autót tart fenn, vagy ha többet, akkor sem feltétlenül funkcionalitás alapján, hanem inkább hogy több családtag tudjon mozogni. Ezért a hosszabb utaknak ugyanúgy bele kell férniük, mint a rövidebbeknek. Ha hétvégente csinálsz egy nagyobb programot, és ebből csak minden harmadik necces villanyautóval, akkor már nem éri meg csak akkor autót bérelni, ami amúgy is macerásabb, de elárulom, hogy nagyon sokan vannak, akik hétköznap amúgy sem használják az autójukat, mi is így voltunk ezzel járvány előtt. Nem kell naponta München, elég 3 hetente 200-300 km-re bármi, az már necces egy átlag villanyautóval, főleg ha amúgy is korán kell kelni az odaéréshez, és akkor még bekavarna egy plusz töltés.
"Persze csak a kettő eltűnése között lehet lesz 10 év.. "
Remélem nem, mert az elkeserítő lenne belvárosi közlekedés szempontjából.
-
Hi!King
őstag
"nem az, mert em azt mondtam, hogy most azonnal megoldható, hanem csak igények szintjén."
Akkor meg miért velem vitatkozol? Én is írtam, hogy idővel elég jók lesznek az elektromos autók a legtöbb embernek elsődleges autónak is. Most ami már talán mondható elég jónak, az a felső kategória, ami megfizethetetlen még a felső-középréteg jelentős részének is. Nyilván ami most ott van, az 5 év múlva elérhető áron lesz megkapható, 15 év múlva meg általános lesz a használt piacon is.
"És kvasokan szinte csak erre használják a Sandero-t is "
Nem biztos, hogy ha valaki erre használja 95%-ban, mikor látod, akkor a maradék 5%-ot meg tudná oldani máshogy, ha Springje lenne. Mondjuk mint írtam, nálunk például épp fordítva lenne, nagyjából arra lenne jó egy Spring, amit a járványig megoldottunk tömegközlekedéssel, most meg részben kerékpárral.
"Arra az esetre pl. lehet bérelni autót."
Mint írtam, ha mondjuk minden 3. hétvégén bérelni kell, már nem éri meg, és macera is. Car sharinggel még drágábban jön ki, és a legtöbb szolgáltatónál nem is érhető el ilyenre alkalmas opció, a bérlés meg minden alkalommal macera. De mintha el sem olvastad volna, amit írtam, hiszen már említettem a bérlést, mint lehetőséget.
"Ha van a megfelelő helyen töltő, akkor pl. amíg mászol az erdőben, lehet tölteni. De ha ilyen igényeid vannak, akkor nyilván neked nagyobb hatótávú elektromos fog kelleni, amikor az megfizethető lesz."
Ha nem a tobzódós parkolókat választom, hanem mondjuk a falu utolsó utcáját, vagy random beugrót az erdészeti út mellett, akkor nem lesz ilyesmi 30 év múlva sem (jó, arra már nagyobb hatótáv lesz). Épp az autó mobilitásának előnye veszne el, ha nem lehetne szabadon kiindulópontot választani a túrához, hanem feltétlenül töltőnél kellene hagyni.
-
Hi!King
őstag
válasz lionhearted #293 üzenetére
Feleségem munkahelyén Toyota hibridek a céges kocsik, nem plugin hibridek (nagyon keveset fogyasztanak ezek is amúgy, pedig átlag benzineshez képest nehezebbek). Épp arról beszéltünk nemrég, hogy ha ezek plugin hibridek lennének, akkor mekkora káosz lenne, ha kiraknának néhány töltőt a céges parkolóba, mert mindenki azokra cuppanna rá, hogy olcsóbban járhasson be....
[ Szerkesztve ]
-
őstag
"Nem, nem elég. Főleg akkor nem, ha nem tudod otthon tölteni, mert nem családi házban laksz, így a hétvégi program előtt el kell vinni tölteni..."
Csakhogy a magyar lakosság 70%+ ott él (KSH 2019). És akkor nem is beszéltünk arról, hogy leválogassuk azt a réteget, akinek van pénze akkumulátorra.
Infrastruktúra akkor a lakkosság 70%-ának adott, hiszen be tudja dugni otthon a villásdugóval.
#296: a Toyota hibridek kivételek, pont cégeknek éri meg a zöld rendszám miatt, egyébként elképesztő feláras a PHEV. Cserébe, mivel a PHEVeket a legkisebb töltővel szokták felszerelni, nem nagy durranás az infrastruktúra hozzá... egy 2x22kW töltő helyére tudsz rakni 12*3,6kW töltőt... Vagy ennél is több villásdugót.
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
"Akkor meg miért velem vitatkozol? "
Te értetlenkedsz mindenen"Én is írtam, hogy idővel elég jók lesznek az elektromos autók a legtöbb embernek elsődleges autónak is. "
BTW most is jó lenne, csak drága"Mint írtam, ha mondjuk minden 3. hétvégén bérelni kell, már nem éri meg,"
Nyilván mérlegelni kell. Szintén mindig oda kellene írnom...Amúgy a gondolkodás is működik, út közben olyan megállókat választani, ahol akad töltő.
@lionhearted : + családi házra lehet nyomni napelemet, amivel autót is lehet tölteni, meg pufferakkut is.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Noukoum
veterán
válasz lionhearted #293 üzenetére
Ez a parkolóhelyes dolog jópofa, de a töltőhely nem parkolóhely. 80%-nál illik onnan elállni szóval nem hagyhatod ott félnapra.
Hi!King: Értem és miért gondolod azt hogy nem elég az a hatótáv?
Ha nem tudod otthon tölteni akkor a plugin is felesleges.
Szerinted annak való... Ez nem tény, hanem a véleményed.
Tehát akkor mikor veszel plugint? Sosem? Nem én mondtam, hanem te.
Értem tehát a többség egy autót tart fent. Miért nem lehet ez elektromos? Tudja a 200-300km-t pályán, max meg kell állni egyszer tölteni vagy lassabban kell menni. Akkor miről beszélünk?
Szóba sem hoztam az autóbérlést, én azt látom hogy te még a 24 kWh-s Leaf korában élsz. Eltelt 10 év, a villanyautó tökéletes a többségnek ha tudnak otthon tölteni elsődleges autónak. Ellenben ha nem tudsz otthon tölteni akkor a plugin sem jó.
És itt nem arról van szó hogy bizonyos embereknek nem ideális a plugin mert az. Csak kevesen vannak.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- GAMER PC! Core i5-12400F - ASUS RTX 3060 Ti - 16GB RAM - SSD/HDD
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!