Új hozzászólás Aktív témák
-
Megpróbálhatjuk, csak marha messze kell menned a kongói kobaltbányáig, ahol a tesla környezeti lábnyomából kaphatsz ízelítőt. De persze a normál kocsihoz képest +fél tonnányi súly miatt elfüstölt pakura szaga se hiszem, hogy nagyon elmaradna az elégetett lángosos olajénál.
Semmi más nem történik, mint a gazdagabb nagyvárosi népség rálőcsöli a szemetét a szegényebb régiókra.Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
dabadab
titán
-
A ti városaitokban a kipufogó, a mi vidékünkön meg a bánya.
Lítium tudtommal még van bennük.
Illetve az is kérdés, hogy miből lesz áram? Szél? Nap? Esetleg a jóöreg német lignit?Illetve még egy "apróság": zúzassuk be a meglévő, egyébként full működőképes járműparkot, majd nem kevés fémből, műanyagból gyártsunk le egy újat. Ez is egy marhára környezetbarát húzás, mondhatom...
Nem érek rá egész napot vitatkozni a témáról, aláírom, ha a balansz már az elektromos felé billent (feltételezve egy ténylegesen TELJESKÖRŰ, valós helyzettel számoló lábnyom-elemzést), de igencsak messze járunk a "zéróemissön" reklámszövegtől, amivel a szektort nyomatják.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
félisten
"abban mondjuk azért nehéz vitatkozni vele, hogy 30%os hatásfokú erőművekkel termelt árammal (aminek még további 50%-a elveszik mire az akksiba kerül) tölteni az elektromos autókat, hát nem biztos, hogy értelmet sugárzó gondolat."'
Azzal az ordashazugsággaltévedéssel indít, hogy a Mátrai Erőművet veszi alapul, amikor pontosan tudja, hogy az ország 2/3-ának a paksi atom adja a kakaót. -
hunluki
senior tag
Hát, akkor a világ nagy részével nem értek egyet, már megszoktam
Igaz nem full villany hanem ampera, becses nevén hatótávnövelt elektromos. Itthon napelemről töltve az esetek 90%-ában, egy G astrát váltott és soha többet más.Szerintem valahol itt lehet az egyensúly, legyen kb 50-70km villanyos hatótáv a többit pedig egy optimális fordulaton pörgő benzingenerátor állítja elő. 2 éve van meg az autó, ez idő alatt 2 tele tank benzint nem evett alattam, a többit tisztán villannyal mentem.
Amúgy szerintem ez a plugin-hibrid dolog akkor lenne teljesen működőképes ha lenne olyan műszer ami figyelné a töltés rendszerességét, illetve az elbenzinezett utakat és ez alapján fizetnél utána adót. Egyből eltűnne a sok zöldrendszámos 300+ pacis kamuSUV.
Illetve a "műbenzin" fejlesztését is figyelemmel kísérem, egyrészt mert így a meglévő autóparkot nem kell zúzdába küldeni, másrészt tényleg a légköri széndioxid megkötéssel csak előrébb vagyunk. Így nem kell átvariálni az infrát, lehet kényelmesen otthon töltögetni nem villámtempóval hanem ráérősen, villanyos hatótáv a legtöbb ember igényét már bőven fedi, maradék időben pedig ott a fosszilis fallback. Kecske, káposzta, jóllakás, világbéke.
-
"Semmi sallang, ABS, ESP vagy bármi 3 betűs rövidítés, helyette 100% élvezet.
Meg lehet halni benne? Meg. Jobban kell koncentrálnod vezetés közben? Igen."OK!
A te helyed a versenypályán van. Nagyobb veszély, nagyobb élvezet.
Ha valóban összetöröd magad, az sajnálatos, de a te dolgod.De! Közúton közlekedve nem egyedül vagy. Ha valakit kivasalsz, az már nem csak a te dolgod.
Azok a "három betűs" izék mások életét és értékétisvédik.A közút a biztonságos közlekedésre való, nem versenypálya és nem a vezetési élvezet kiélésének helye,
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
hallador
addikt
3* annyiba keriü?
-Igen
Harmada a hatótávja a legolcsóbbmodelleknek mint akár egy swiftnek?
-Igen
Veszettül nem meg oldott a g, Örs töltés sőt egyelőre ezt csak a legdrágább modellek támogatják?
-Nem megoldott.Na akkor ha szokásos mindenhez is értünk, akkor is ha nem dolog helyett miért is éri meg ez nekem tegyük fel égy új swift helyett?
Ha erre majd lesz értelmes válaszod, akkor elhiszem neked. A szokásos mi lenne ha Magyarország Norvégia lenne értelmetlen apologizálás nem tud meghatni.
[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
#40553216
törölt tag
A gumi osztás nem megoldás, mert a porontyokat az évezredes megszokás miatt gyártják tömegével, csak 70-80 évvel ezelőttig működött a természetes életforma, azaz a megcsinált 20 gyerekből 2-3 maradt életben. De a segg hülye balos jóemberkedés első óriási faszsága az volt, hogy megszüntették a népszaporulat szabályozó tömegjárványokat és élelmiszersegélyekkel életben is tartották a tömeget, így 70 év alatt Afrika népessége HATSZOROSÁRA nőtt, miközben saját magukat eltartani nem tudják, emiatt még mindig a minél több gyereket látják a család jövője zálogának. Fasza kis ördögi kör. De az európai muszlim invázió majd ezt is megoldja, mert ha többségben lesznek, ők majd szarnak az ilyesfajta jóemberkedésre, és visszaáll a természetes egyensúly.
-
hallador
addikt
válasz #40553216 #61 üzenetére
Azért van az hogy a magát inkább jobbosnak tituláló miniszterelnök, azt pofázza folyamatosan, hogy támogatni kell a családokat? Vagy akkor most nem értem. Vagy akkor most túl sokan élnek pl Magyarországon is?
Érdekes.
Mert én mást szoktam hallani a komplettállamibocs kereskedelmi rádiókban. Vagy akkor most hogy van ez?The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
#40553216
törölt tag
Ez és az ehhez hasonló világmegváltó ostobaságok kizárólag az utópiákban hívő, ostoba balos gondolkodásmód sajátja. Hogy ez éppen zöldnek mutatkozik, ne zavarjon senki, mert ahogy Franz Josef Strauß megfogalmazta már évtizedekkel ezelőtt: a zöldek olyanok, mint a paradicsom, először zöldek, mikor megérnek, vörösök lesznek.
„Sie scheinen mir manchmal zu sein wie die Tomaten: erst grün und im Reifeprozess dann rot.” -
hallador
addikt
válasz #40553216 #63 üzenetére
"Franz Josef Strauß megfogalmazta már évtizedekkel ezelőtt: a zöldek olyanok, mint a paradicsom, először zöldek, mikor megérnek, vörösök lesznek."
És ezzel együtt ellopnak lerombolnak és tönkretesznek mindent amit érnek. Lasd: Sztálin, Kádár. És jönnek az olyan nagyszerű nyilatkozatok hogy a nagy szovjet felszbadító hadsereg felszbadított titeket, miközben 45 évig kiraboltak, elbutulást, gyilkos diktatúrát hoztak. Ami mennyivel jobb volt.
És ezért még halás sem vagy?
Ja pont ez történik most is...Ja várj csak nem nem Nyugat Európa hanem ez épp Magyarországon zajlik.
Te mit keresel meg itt, vár Kim Észak-Koreában.
Kinek mi...
[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
#40553216
törölt tag
válasz lionhearted #21 üzenetére
Tényleg növelik, nem csak a hálózatban. De ebben is szarul.
Felteszed a napelemet, amivel az év harmadában sem termelsz áramot, de mikor termelsz, akkor is tipikusan akkor, amikor nem otthon vagy, hanem a munkahelyeden. Ha ott töltenéd, akkor is előfordulhat, hogy hetekig nincs annyi napfény, amivel nullában tudnád kihozni a napelemes rendszeredet, inkább még ezzel is fogyasztod az erőművi áramot. Mondjuk decemberben az idő 90-95%-ában nem süt a Nap. -
hallador
addikt
válasz #40553216 #65 üzenetére
Ezért van az, hogy Ausztriában még vissza is termelnek a szélerőmű, és napelem kombókkal. Amit támogat az állam is.
Nem érdekes hogy pont Magyarországon nem?Kezd olyan érzésem lenni, hogy a világ összes országa hülye vezetéssel rendelkezik, főleg akik sokkal jobb létben tartják a pogáraikat.
Bezzeg a főnök🙃
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
Nekem a vágyálmom egy villanymotoros dízel: 20km-nél rövidebb utakon a villany lenne aktív, ha meg városi autókázásra vetemednék a bringa helyett, akkor hogy ne kiáltsanak ki tömeggyilkosnak - ráadásul, hogy kíméljem a dízeles rendszert - villanyra kapcsolnék. Csinál ilyet az ipar? Frászt...
#61: igen, persze "használati utasítás" is kéne a gumi mellé, illetve hogy politikai szálakat is pengessek, nem kéne a felesleget rögtön átvéve német-skandináv-stb SUV-kbe ültetni.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#40553216
törölt tag
Spec. nem a mátrai, hanem a német erőműveket.
-
#40553216
törölt tag
Azt azért fel tudod fogni, ugye, hogy a 2-3 gyerek arra elég, hogy az adott népesség ne haljon ki? És azt vajon tudod-e, hogy 1980 óta egymillióval csökkent az ország lakossága?
Értem, hogy hülyeséget hallgatsz, ezért ostoba következtetésekre jutsz, ráadásul azt sem értetted, amit írtam. Azt viszont nem értem, hogy akkor miért szólsz hozzá?#64 hallador
Miről beszélsz? Nagy katyvasz van a fejedben.#66 hallador
Hova termelnek VISSZA? Szenet és földgázt állítanak elő az így „vissza”termelt áram segítségével? Talán inkább termelnek a hálózatba. Még szép, hiszen ezért csinálták. Csak szarul. Ezért kerül háromszor annyiba a németeknél a lakossági áram, mint nálunk. Sőt, nem rég még ezért volt magasabb a kötelező átvételi ár, mint nálunk a lakossági. Aztán mikor nincs se szél, se Nap, akkor lehet használni a francia atomot és a saját barnaszenet, mint a hét elején vagy múlthéten.[ Szerkesztve ]
-
válasz #40553216 #69 üzenetére
Ez a "biomassza égetés" is egy vicc: szárítják(1) majd elégetik(2) a VIZES, alacsony enerigatartalmú FÁT, SZALMÁT, ami a természetben hagyva évtizedes távlatban szabadítaná csak fel széntartalmát, SŐT, akkor sem az egészet, mert megfelelő területen rakódva újra széntartalmú üledék képződhet belőle illetve a táplálékláncba kerülve egy része gerincesek csontvázában végezné.
#70: az egész világon, főleg a szaporisztánokban 2-3db-on kellene maximalizálni a gyerekszámot. A Föld értelmes homo-sapiens eltartóképessége (értsd: nem mátrixban élünk saját visszaforgatott ürülékünket fogyasztva kőolajtermékek társaságában egy 20emeletes betonlyukban) olyan 1Mrd fő körül lehet. Amíg ezt el nem érjük, addig pozitívum a lassú természetes fogyás - csak ezt Etiópiának, Jemennek és Nigernek is meg kéne mondani.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Hálistennek még bírja a kocsink a gyűrődést, remélem mire cserére kerül a sor, lesz valami értelmes technológia. Egyértelmű, hogy nem vagyok hajlandó egy értelmes áron beszerezhető pár éves dízel helyett 5x annyiért még mindíg erősen kompromisszumos hatótávú full villanyt venni.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
hunluki
senior tag
válasz t72killer #73 üzenetére
Én villanyra akartam, igazából keret megvolt rá de az infra még nem. Direkt nézegettem előtte a töltőket hogyan működnek, mennyire vállalhatóak az appok, villámtöltés árban hogy éri meg... a következő már tisztán villany lesz, az elvárásaim között van a rendes infra és autóból meg olyan ami 4-500km-t tud vegyesbe, pályán 300 már bőven jó, tudjon gyorstölteni úgy hogy 20p alatt bele tudjak pakolni még 300km-t és ez az egész kombóba beleférjen a család kényelmesen illetve álljon meg olyan 10-12 misi környékén.
Ha ezt tudja akkor nálam már sima a váltás, mire ez meglesz addigra lesz rendes infra is.
Ettől függetlenül ezt a külön töltögetős-mérős hibridet látom a legjobb megoldásnak.Egyen benzint/dízelt (légkörből kivonós fejlesztés alatt álló történet alapján) és ez generátorként tekerjen hogy végig optimális fordulaton járhasson és úgy termeljen. Otthon lehet tölteni, hosszabb úton meg optimálisan pörög/fogyaszt. Egyszerűen ez tűnik a legjobb kompromisszumnak, igaz ezzel vele jár az a kellemetlenség hogy cipeled mindkét hajtásláncot, illetve a ICE jóval karbantartásigényesebb mint egy mezei villany.
Rengeteg ampera van ami 3-400k km-t futott és a villanyos rendszerének semmi baja. De lásd pl a priusok is legendásan kimennek a világból kategóriát képviselik.
-
félisten
válasz t72killer #73 üzenetére
"Egyértelmű, hogy nem vagyok hajlandó egy értelmes áron beszerezhető pár éves dízel helyett 5x annyiért még mindíg erősen kompromisszumos hatótávú full villanyt venni."
Az azért ugye megvan, hogy te is és a közeli hozzátartozóid is azt lélegzitek be ami kijön a kipufogón?
-
#40553216
törölt tag
válasz t72killer #68 üzenetére
Nem a használati hiányával van a baj, hanem az ottani társadalmak primitívségével. Európában a modernitással a technikai civilizációnak nem csak a negatívumai (környezetszennyezés) jártak együtt, hanem az orvostudomány fejlődése, a demokrácia és sok más, így pl. a szaporaság nagy mértékű csökkenése is.
#71
Kényszerrel semmit nem tehetsz. Ezt csak egy globális katasztrófa „oldaná meg”.
De én nem lépnék vissza a technikai civilizációról. Nem hiányzik a primitív babonaság vezérelte élet-halál harc. A lassú csökkenés éppen a legkisebb népességet adó (15% sincs) legfejlettebb országokban van, a túlszaporulat a primitívekben. A mi lassú fogyásunk közvetlenül nem segít, csak ha összeomlik a civilizációnk és újra lesznek tömegjárványok, illetve éhínség és az ezekkel járó tömeges gyilkosságok. De ez civilizációs visszalépés is lesz.#66
„sokkal jobb létben tartják a pogáraikat”
Hát persze. És mindezt csak azért, mert ők mindenben is jobbak. Semmi más nem okozta ezt a jobb létet.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz t72killer #68 üzenetére
Mert nem lehet vele teljesíteni a hatályos emissziós előírásokat. A dízel motornak hidegen brutális emissziója van. Ez adott és semmilyen trükkel nem tudod kijátszani. Mérsékelni is csak úgy lehet, hogy arra fordítod az akku kapacitásod egy részét, hogy villany üzemmódban közlekedve az autó automatikusan előfűtse és üzemi hőmérsékleten tartsa a kipufogógáz tisztításáért felelős részegységeket. Így a belsőégésű motor beindulását követően szinte azonnal tiszta kipufogógáz távozik a dízel autóból. Ennek az az ára, hogy feleslegesen eldobod az elektromos hatótáv nagy részét és pont ettől válik értelmetlenné az egész.
-
#40553216
törölt tag
Az Egyesült Királyságban, Germaniban és Hollandiában meg azt lélegzed be, amivel a villanyautókhoz előállítják az áramot. Tényleg sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Apollyon
Korrektor
válasz t72killer #68 üzenetére
Pár éve volt dízel hibrid Q7-ből... Ez a legnagyobb ökörség, már bocs.
De mit akarsz a dízellel szenvedni? Büdös, kormol, kopog. Ott a benzines, közel se akkora gázos, mint a dézel.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
aujjobba
addikt
Nekem az a bajom, hogy minden elektromoshoz erőltetik az “önvezető” és hasonló csúcstechnikát, méregdrágán.
Kamera a hagyományos visszapillantó helyett, mindenféle radarok, egy nagy tablet mint kijelző, stb.
Miért nem lehet elérhető áron adni egy ugyanolyan autót mint a sima benzines, csak épp villanymotorral és persze akksikkal?
A villanyos hajtás amennyire tudom sokkal egyszerűbb alapvetően, mint az aktuális belsőégésűek, ahol bonyolult szoftver kell a rengeteg részegység összehangolása miatt, hogy meg tudjon spórolni néhány CO2 molekula kibocsátást a gép.Olyanra gondolok mint például a Watchmen sorozatban
Hétköznapi egyszerű autók elektromos hajtással.[ Szerkesztve ]
-
Apollyon
Korrektor
Egy modern benzines nem fog annyit zabálni, nyilván többet fogyaszt a dízelnél, de aki odafigyel az autójára (karbantartja, nem pörgeti halálra), az jobban ki fog jönni szervizköltségekkel együtt a gázolajoshoz képest.
Másrészt bármikor megemelhetik a gázolaj árát, és akkor viszlát dízel egyetlen előny.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Reggie0
félisten
Johat, barmikor megemelhetik a benzin arat es a villany arat is, most ezzel sokra nem megyunk.
Egy modern motort egy modern motorhoz hasonlitanek es forditva, nem tudom mi ertleme van ezt felhozni. Egy modern dizel sem fogyaszt annyit, mint egy regi dizel.
[ Szerkesztve ]
-
Apollyon
Korrektor
Viszont az új dízel is rohadt büdös, és kormol, mint a régi.
A gázolaj árát meg azért írtam, mert részemről ez az egyetlen előnye a benzineshez képest, de ez is csak rövidtávon, liter/km-re nézve.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Reggie0
félisten
Egyaltalan nem. Mashogy budos(szerintem budosebb, de ez egyeni kerdes) es nem latvanyosan kormol(hanem finomabb szemcseket).
Ezek viszont pont nem erdekesek autopalyan/orszaguton, hanem a hatasfok, azaz az elegetett uzemanyag mennyisege. A ara az uzemanyagnak inkabb politikai kerdes, a kornyezetet nem az ar rombolja, hanem az elfogyasztott mennyiseg. -
félisten
És azért az az apróságot se felejtsük el, hogy a gázolaj energiatartalma 15-20%-kal magasabb, mint a benziné. Ezzel nehéz hatásfokkal versenyezni.
Ha energiatartalom alapján fizetnénk a kúton, máris más lenne a dízelek megítélése.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
hallador
addikt
válasz #40553216 #70 üzenetére
Ezeket mindenki tudja amit leírtál, csak van aki külön kiemeli mint pl Te hogy okosabbnak tünj. Miközben ostobázol másokat. Hát Figyu engem ez a mentalitás a gyerekkoromra emlékeztet amikor azt hallgattuk hogy minden amerikai hülye. Miközben akkor is a technológiát onnan lopták. Meg csempészték be.
Van az a réteg akiknek ezeket nem kell elmagyarázni tudod, mert alapból ismert dolgok. Az pedig hogy n@latok el kell hát erre mit mondjak?Aztán tudod írtál egy veretes baromságot aztán most apologizálsz rajta. Lehet hogy nem kellett volna hulyeségeket írkálni.
Ja mert Ausztria annyira messze van, hogy teljesen más a domborzat nem? Legalább mint a Szibéria hómezők meg a Szahara...
Na most legalább az is kiderült hogy a tortlénelem mellett a földrajz sem az erősséged.
Tényleg én kB 10%al fizetek többet az áramért mint otthon.
Atvert a Somogyi hírlap kamuztak. Ezt hívják propagamdának bedőltél neki.
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
hallador
addikt
válasz #40553216 #76 üzenetére
"Hát persze. És mindezt csak azért, mert ők mindenben is jobbak. Semmi más nem okozta ezt a jobb létet."
Na igen, ez az ami nem érdekel.
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
Apollyon
Korrektor
Az ár csak abból a szempontból fontos, hogy azt fogják venni a tömegek ami olcsóbb, és csak másodlagos vagy sokadlagos lesz, hogy mennyire rombol.
Mindent összevetve a dízeles üzem sokkal mérgezőbb a benzinesnél, sokkal károsabb a környezetre is, hiába fogyaszt kevesebbet. Nem véletlenül hozzák fel a dízelt ellenpéldának, mert nagyobb a kontraszt, és jobban tudnak az elektromos autó pártiak ellene érvelni.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Reggie0
félisten
Nem is ahhoz hasonlitom, lasd SQ8 dizel, ami joval nagyobb tomeggel, hasmagasaggal, homlokfelulettel es sokkal de sokkal rosszabb kozegellenallassal 9 liter alatt eszik 120-nal. Ja es 435 lo...
Az en autom 200-nal eszik 10 litert, de meg 250-nel is csak kb. 15-ot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Napelem
- Villanyszerelés
- Milyen videókártyát?
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, Apple garancia, doboz, kék
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, nanoSIM, Apple garancia, doboz, szürke
- Macbook Pro 16" - i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke