Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Jó lehet, ha ebből nem kell majd visszahívni, mint a Boltokat.
-
nagyúr
Minden gyártónak van most egy-két olyan EV a tervei között, amivel piacvezetővé válna.
Eddig csak a Teslának jött össze, és valami egészen bizarr, különös dolognak kellene történnie, hogy ez 2025-ben is ne így legyen, és még furább dolognak kellene történnie, hogy a GM legyen az, amelyik átveszi ezt a szerepet. Szszvsz...Aki él és nem boldog, az téved!
-
vicze
félisten
Ugye ami szintén nem történt meg, tűz esélye csak is kizárólag töltés közben 100%-ra töltött aksi esetében áll fenn. 13 eset volt eddig amúgy, mind parkolt töltőn lévő járművek.
Amúgy az a vicces, hogy mivel az LG az aksik gyártója, így ők állják a visszahívás és a csere teljes költéségét.
Amúgy elég esélyes, hogy ez majd előjön más gyártóknál is ahol LG volt a beszállító, pusztán a hiba jellege miatt. -
#16820480
törölt tag
Azért érdekes, hogy ez "csak 13" eset, és amikor a halálos autopilot baleseteket nézzük, ami hasonló szám, akkor meg ugye úgy tekintesz rá mintha teljesen általános jelenség lenne
Lehet hogy élő fog jönni más autókon is, de ha erre fény derült, és az LG hívja vissza lényegében, akkor ugye vissza kellett volna hívni az összes olyan modellt, ahol erre esély van. Szóval lehet érintett sok Hyundai vagy Kia, de Modell X is készül LG akkuval, ha jól tudom. -
vicze
félisten
Nem írtam, hogy "csak". Első után kell a visszahívás, és ugyanez igaz Autopilotra is.
Tudtommal Tesla is gyulladt ki nem is egy, ahogy VW is kigyullad nem is egy, Opel is kigyulladt nem is egy stb. Igen általános jelenség EV esetében bármilyen sajnálatos. Csak ha már segged alatt kigyulladó kicsiről beszélsz. ICE-nél meg még általánosabb.
Csak hogy mennyire általános Tesla prezentációból:Azt hogy egy multi mit csinál és mit kellene csináljon az két elég különböző dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Persze, piacvezető. Mi más.
-
noPublicFG
senior tag
Nem vagyok Tesla fan, de elég sok lemaradást kell az összes autógyártónak behozni elektromos fronton, ha labdába akarnak rúgni!
plus ça change, plus c'est la même chose
-
Shadowbull
addikt
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #13 üzenetére
Lényegtelen, a mondandó szempontjából, és szinte biztosan fedi a valóságot is.
-
Shadowbull
addikt
Ez erosen egydimenzios nezopont. Sem a Model 3 sem a Model Y nincs maximumra jaratva, az S/X az amire komoly varakozas van, de az is csak Europaban, mert nem sikerult meg idehozni az ujat.
Es persze Szájberizé, amit nem is gyartanak, ugyhogy arrol fogalmunk sincs mennyi ra a valos igeny.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #16 üzenetére
Esetleg olvasd el, hogy miről volt szó.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #20 üzenetére
Ez már eldöntött dolog, kár is ezen vitatkozni. Nincs mozgástér a belső égésűnek. Esetleg Afrikában lehet. Persze nem holnap fogsz itthon norvég eladási adatokat látni, de pár éve még a 3.5 % (2021) is álomnak számított volna. A növekedés itthon is hónapról-hónapra egyre nagyobb. [link]
-
vicze
félisten
Amíg nem lesznek az EV-k olcsóbbak egy bizonyos ponton meg fognak torpanni az eladások, mert elfogy a fizetőképes vásárló.
Továbbra is évektől, hanem évtizedekről van szó, mire jelentősebb változás lesz.
Csak hogy arányosítsunk. Évente jelenleg ~70millió személyautót adnak el, ebből ~2millió most talán EV. Na most jelenleg becsülten 1400millió autó közlekedik az utakon.
Még ha növekszik is duplázódva is az eladás, egy ponton meg fog torpanni, a lecserélődés, pedig ki tudja meddig fog tartani.
Simán előfordulhat egy olyan pont, hogy leesnek az üzemanyag árak és jobban megfogja érni az ICE megint.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #20 üzenetére
Hasonló dolgok várhatóak mindenhol: [link]
-
#16820480
törölt tag
Ha csak természetes piaci folyamatokat nézel, akkor lehet, hogy így lenne, de egyre több helyen vezetnek be korlátozásokat, és idővel szerintem elkezdik majd azt is, hogy több terhet raknak az üzemanyag árára, vagy a kibocsájtásra, hogy még kevesebben használják majd.
Illetve azért idén jönnek már a 20000€ körüli/alatti autók is (Fiat Panda, Renault 5), az is azért hozzá fog járulni a terjedésükhöz, meg hogy egyre több használt lesz majd a piacon, és azért itt ha a futómű és a kasztni rendben van, akkor nem sok hátrány van a használtság miatt. Pont ezt hangsúlyozta valami videóban egy kereskedő, hogy egyelőre még a futott km alapján árazzák a használt EV-ket, mert az van a fejekben, de valójában nem teljesen azzal arányos az értékük (ahogy ICE-nál megszoktuk).#21: Nyugi, csak azért jön ide, hogy beszólogasson mindenre, ami Tesla, nincs érdemi mondanivalója.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #31 üzenetére
Nem tudom mire gondolsz ezzel, de ha csak személyeskedésig tudsz eljutni, akkor inkább ne is írj szerintem.
-
Shadowbull
addikt
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #33 üzenetére
Nem tudom ki az a mindenki, de mutatsz akár egy embert, aki veled ért egyet itt? Vagy ezt az állításod sem tudod semmivel alátámasztani, csak vagdalkozol továbbra is.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #35 üzenetére
Köszi ismét, hogy nem tudtad alátámasztani semmivel amit állítottál.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #37 üzenetére
Arra kértem példát, hogy veled ért itt valaki egyet, már nem is emlékszel, kettővel feljebb van csak.
Amúgy ez a mondat nem hazugság, pont ezt csinálod sajnos. Vicze1 sem szereti Muskot és a Teslát, de ő legalább képes érdemi kommunikációra, meg utána járni dolgoknak, hozni forrásokat, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #38 üzenetére
Kit érdekel hogy itt ki ért velem egyet? Egy jelenségről beszélek, aminek a része vagy. Ráadásul nem is túl eredeti, mert az elsővel a fajtádból 2006 körül találkoztam. Azóta még több tucattal, a jelenségről meg már többen több helyen beszéltek, vagy írták cikket.
A beidézett "statisztika" pedig olyan jófajta Tesla-ferdítés, le is írtam miért.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #39 üzenetére
Persze hogy nem érdekes, hogy ki ért veled egyet, ha egyszer senki Csak akkor még minek írsz ilyeneket? "Lassan mindenki észreveszi mennyire gáz amit nyomtok." Mert ez is egy szépen levegőben lógó állítás. Vagy hogy is mondanád te, "hazudozás"
-
Shadowbull
addikt
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #41 üzenetére
Jé, sikerült forrást hozni? Elképesztő. El is olvastad, vagy csak úgy bedobod ide, mert benne van a címében a super-fandom?
-
elmo
aktív tag
válasz Shadowbull #39 üzenetére
Sajnos ez az (többek között), ahol nem veszed észre, miért tévedsz. Kit érdekel az autó életkora amikor azt vizsgáljuk, hogy kigyullad-e, vagy sem. Ha pl. van egy garázsban szunnyadó, amit évente egyszer-kétszer indítanak be, akkor az nyilván erősen eltolja a statisztika mérvadósságát. Ezzel szemben a futott km-ek alapján eléggé objektíven összehasonlítható, hogy használat közben mennyire veszélyes egy-egy modell kigyulladás szempontjából. Hm?
-
Shadowbull
addikt
Tévedni méltóztatol. Az autóknál a kigyulladásra való hajlam jelentősen növekszik az életkorral, és ennek több oka is van:
- az alkatrészek, elektromos csatlakozások, kötőelemek, tömítések, csövek, szigetelések anyaga öregszik. Ez egy egyszerű fizikai jelenség. Sokkal nagyobb a valószínűsége egy rövidzárlatnak, bármilyen tömítetlenségnek, törésnek, stb.
- minél idősebb egy autó, annál nagyobb a valószínűsége hogy nem szakszerűen szerelték vagy tartották karban, egyre gyakoribbak a barkács megoldások, a módosítások, a kontár szerelések. Ezek mind növelik a tűzveszélyt.
- minél idősebb az autó, annál többet futott, annál jobban el van kopva, egyre nagyobb a valószínűsége valami fatális hibának.Na ezért nem lehet csak úgy egymás mellé tenni a Teslákat meg mindenki mást. Eleve Magyarországon az autók átlagéletkora majdnem 15 év, de Németországban is 10 év, az USAban is 12. A Tesláké mennyi, 2?
Nagyon nem mindegy hogy egy 12 éves vagy 2 éves átlagéletkorú járműállományt hasonlítgatunk össze. De ezt tudja a Tesla is egyszerűen csak ferditenek.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #30 üzenetére
A szabályozás jelenleg csak serkenti elősegíti az EV piaci térnyerését, de van egy határ anyagilag ahol ez megtorpan bármit is csinálunk. Ráadásul a szabályozás nem óhajtja kinyírni egyik ország autóiparát nem főleg nem a német. A zöldítés még továbbra is csak egy látszattevékenység, ami sajnos szinte semmilyen formában nem hat ki a klímaváltozásra. Max. majd 100év múlva, akkor már nagyon késő lesz.
A Spring már itt van 18e és ez már a nagyon necces kategória szerinte, Fiat 500e is épphogy 20 alatt van, de azzal se mész nagy távot. Ezek mind 2. autók lesznek bevásárolni, nem a pedig valami ami a használt piacon jól fog menni.
A jelenlegi EV-kel az is probléma, hogy az aksi élettartam kérdéses, egy 10éves EV-ben mennyi marad még? És ez gátolni fogja a terjedést, mert a használt piacon kevésbé lesz népszerű. És ugye még semmilyen terv nincs, hogy az ICE-k a használt piacról kikerüljenek, szóval max. természetes kihalás, ami lesz vagy 30év. -
#16820480
törölt tag
Azért azt nézd meg, hogy mennyire ment a para az elején, hogy majd 2-3 év után akkut kell cserélni. Aztán hogy majd 5-6 év után. Aztán igazából 10 éve vannak tömeggyártásban EV-k, és olyan tömegesen nem nagyon kell cserélgetni az akkukat (kivéve talán az első generációs Leaf-ek, ahol nem volt jól megtervezve). Szóval ez gyaníthatóan nem akkora nehézség, mint gondolnák sokan, csak még nincs precedens, ezért mindenki azt fantáziál, amit szeretne róla. Valószínű, hogy előbb fog szétesni fizikailag az autó, mint hogy az akkuhoz kellene nagyon nyúlni.
De még a csökkent hatótávú autókat is le lehet passzolni majd második autónak, vagy városi rohangászósnak, vagy újrahasznosítod az akkut, mert otthoni energiatárolásba vagy hasonló helyekre még megveszik simán majd, és nem olyan sok pénzért van egy szinte új autód.Az meg hogy mondjuk 30 év még az ICE kihalása nem úgy néz azért ki ugye, hogy 30 évig még a jelenlegi helyzet van, aztán hopp, eltűnnek, hanem mondjuk 10-15 év múlva fele ennyi lesz már csak az utakon, aztán 20 év múlva már negyed ennyi talán, és így tovább. Egy idő után ez magával hozza, hogy nem nagyon fogja megérni benzinkutakat fenntartani, ami magával vonja, hogy kevesebben tudnak majd kényelmesen ICE-t használni, és így tovább.
Az a 20 ezer alatti ár már kezd amúgy egész használható lenni, ha megnézed például ott nálatok egy Suzuki Ignis kb 14 ezerről indul, egy Swift 15 ezerről, és az a fapados változat mindkettőből. Ha mondjuk 18-20 körül kapsz egy Renault 5-öt, akkor azért ez már befogható különbség. -
vicze
félisten
válasz #16820480 #46 üzenetére
"mennyire ment a para az elején, hogy majd 2-3 év után akkut kell cserélni"
Max azok akiknek 0 közük volt technikához és csak rémisztgetni akartak.Gyakorlatban nem tudjuk. 10év ami biztos utána meg csak kérdőjelek. Nem csak gen1 Leaf-ek hanem Tesláknál is van aksihiba bőven.
Amúgy van egy olyan problematika is amit igazából nagyon remélek, hogy bekövetkezik mégpedig, hogy lesz egy jobb aksi technológia, ami a jellegieket teljesen értéktelenné teszi. Ez elég könnyen bekövetkezhet a következő 10-15évben.
Nekem is az a tervem, hogy egy ~5éves használtat veszek még so-so aksival és az lesz városba rohangálós az ICE vagy majd hybrid mellé.
Az én véleményem csupán az, hogy lesz egy pont ahol az EV megáll és az aránya nem fog tovább nőni, különböző okok miatt. Rengeteg elméletet tudok felsorolni, hogy miért.
Az biztos, hogy az EV policy-k valósan semmilyen formában nem a klímaváltozásról szólnak, ahhoz sokkal radikálisabb és nagyobb változtatásokat kellene csinálni az iparban, hogy valósan csökkenjen a CO2 kibocsájtás, ami még most is nő nem csökken."fapados változat mindkettőből"
Fapados Nyugaton nagyon mást jelent mint keleten. A fapados Dacia itt az otthon kb. majdnem a legmagasabb felszereltség.Magyar árakat nézd meg egy Spring vs. Sandero-t mondjuk, ég és föld a kettő, árban és használhatóságban is.
-
noPublicFG
senior tag
-
#16820480
törölt tag
Max azok akiknek 0 közük volt technikához és csak rémisztgetni akartak.
Ez így van, és még mindig akadnak ilyenek (mostanában kevesebbet látni, de nem olyan rég, még ezzel voltak tele az itteni EV hírek alatt is a topikok)....lesz egy jobb aksi technológia, ami a jellegieket teljesen értéktelenné teszi.
Nem hinném, hogy ilyen áttörés jönne mostanában. Olyat inkább el tudok képzelni, hogy folyamatosan fejlődve 10-15 év múlva ott fogunk tartani, hogy a mostani (vagy főleg az 5-10 évvel ezelőtti) akku technológiák már elavultak lesznek, de nem lesz itt csoda egyik pillanatról a másikra. Még a solid state lesz nagy lépés, ha valaki végre megfejti, hogyan lehet költséghatékonyan előállítani.Amik most vannak új autók, mint a Kona, Soul, Ioniq, azok 5 év múlva már kb elérhető árban lesznek, és nagyon jó autók. Rövid és időnként közepes távra simán elég a kis akkus változatuk is. Hosszabb távra meg hacsak nem jársz rendszeresen, akkor nem érdemes másodikat tartani, hanem inkább bérelni kell (vagy lenyelni, hogy +2 megállód van az úton az extra töltések miatt). Sőt, amúgy lehet a városi autózásnak is előbb-utóbb ez lesz a jövője a saját autókkal szemben )hollandoknál már vannak ilyen törekvések például).
-
Squirrel
őstag
Akkuromlás szerintem szaladgálos autónál nem vészes. Én 90%-ig töltöm, evi 10 ezer km kb. 1 éves, elején 440 km-t írt ki hatótávra (90%-ra tötltve), most 432 km. Nagyobb baj a gumifogyás az irgalmatlan nyomaték meg lassítások miatt, pedig csak igen ritkán lépek oda neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- aquark: Milyen „light” RPG-t ajánlanátok kezdőnek?
- PlayStation 5
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070/S/Ti/TiS (AD104)
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Gitáros topic
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Eladó Lenovo M70q Gen 3 Desktop ThinkCentre 12GEN
- Iphone 13 mini 128Gb Green Garancia: 2025.12.21-ig
- Utolsó darab - 670.000 Ft helyett - 465.000 Ft MacBook Air Retina 13" M2 8GB / 512 SSD / Magyar
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia