Új hozzászólás Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    ...jelentős mértékben és indokolatlanul különböznek...

    Mi az, hogy jelentős mértékben? Mi az, hogy indokolatlanul? Ki fogja ezt meghatározni? Klasszikus EU-s gumiszabály.

  • galocza

    aktív tag

    válasz Tapsi #1 üzenetére

    annak idején a szockóban volt egy (tév?)hit, mely szerint a "kinti" malackóla, marlboro stb jobb, mint az itthon kapható.
    ennek utódja az a (tév?)hit, miszerint máshol (megint főleg nyugatabbra) kapható termékek - pl pékáru, mosószer, üzemanyag, édesipari termék, konzerv - jobb minőségűek.
    én ezt nem hittem sokáig, gondolva arra, h a gyártónak nem valószínű, hogy megéri külön kis piacra kakit gyártani, legalább_is a globális, külföldi márkák esetében (<-azért írtam, mert nyilván itt a pékáru nem játszik). ugyanakkor rengeteg helyről hallom (olyan helyen dolgozom, ahol sok ember megfordul s sok minden szóba kerül, nem kocsma 8), benne rokonoktól, közeli ismerősöktől. itt, a nyugati határ közelében, ahol sokan kirándulnak aSZTUriába hétvégi bevásárolni, és sokan dolgoznak/élnek nyugatabbra. az utóbbi években már hajlok rá, hogy elhigyJem, ennyi ember tán csak nem hazudik/van megvezetve.
    s ez már igazolt dolog, gyors gúgli keresés eredménye:
    gúgli

    de persze kritizálhatod, hogy a jövőben nem lehet kakibbat lenyomni a TE torkodon, mint a sógorokén...

    [ Szerkesztve ]

  • Tapsi

    addikt

    válasz galocza #3 üzenetére

    Szerintem gyakorold az értő olvasást, mert semmi olyat nem írtam, amit sugalmazol! Szóval olvasd el még 10x azt, ami előtted van, és utána próbálj meg reagálni! Értelmesen.

  • tomazin

    veterán

    válasz Tapsi #1 üzenetére

    Eddig is megvolt ra a valasz, h azert mas, mert az x orszagbam levo nepeknek kevesebb/tobb kaucsuk kell bele, hogy szivesebben megegyek. Szoval ugyanazt elmondjak es maris nem indokolatlan.

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz Tapsi #1 üzenetére

    A legelső gondolatom nekem is, ahogy olvastam :)

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • MageRG

    addikt

    válasz tomazin #5 üzenetére

    ...vagy pl. a cseh sör azért más, mint amit itthon licenszben gyártanak, mert más a víz íze.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • dabadab

    titán

    válasz galocza #3 üzenetére

    "s ez már igazolt dolog, gyors gúgli keresés eredménye:
    gúgli
    "

    Ha el is olvasod azokat a találatokat (illetve még inkább a konkrét kutatásokat, amikre hivatkoznak: [link] és [link]), akkor láthatod, hogy egyáltalán nem igazolt a dolog, egy csomó dolog ugyanolyan volt, egy nagy adag terméknél elég random módon szóródtak a dolgok (és a mintavételt tekintve nem nagyon látszott, hogy tényleges különbségről van-e szó, vagy csak a gyártási szórást látjuk), meg volt, ahol tényleges, felsorolt összetevők szintjén lévő különbség volt, de ott se volt egyértlemű, hogy a magyar piacra szánt termék rosszabb lenne.

    Ahol egyértelmű különbség volt, az a nyári vizsgált zöldség-gyümölcs részlege, ott az osztrák cuccok jobbak és drágábbak voltak.

    És ez egy olyan NÉBIH vizsgálat volt, ami azután készült, hogy a kormánykommunikáció nekiállt nyomni ezt a mantrát, hogy "mert ide csak a szart hozzák", szóval nyilván volt ott egy erős bizonyítási kényszer, ehhez képest nem nagyon sikerült kimutatniuk semmit.

    DRM is theft

  • Tikakukac

    titán

    válasz dabadab #8 üzenetére

    Sokan keverik a rosszabbat a mással. Az ukrán piacról tudok nyilatkozni, keleti gyerek lévén. Na ott minden atom cukros. Nem jobb, nem rosszabb, de a kólák olyan cukrosak, hogy 2 pohár Mirinda után már ver a víz.

    Azt kéne meglesni, hogy a polcra kirakott cuccok hogyan festenek. Mert itthon hazaiba a nem bio cuccokat lazán el tudod adni bio akárminek okosba', míg egy osztrák ezt át sem veszi. Helyi csirketelepről van az infó, közvetlen a tulajtól. És ez csak a teteje a témának :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Tapsi #1 üzenetére

    Ez egy nagyon komoly probléma, és a gyakorlatban sajnos nem is lehet nem gumiszabályokkal megoldani. Elvben lehetne, de nagyon sok esetben követhetetlen, kaotikus azonosítók tömkelegét szabadítaná a nyakunkba.

    A jó hír az, hogy a gyakorlat ezeket általában viszonylag jól kimunkálja.

    Érdekességként egy esetem 20 évvel ezelőttről -- ami nem is volt különösebben ritkaságszámba menő:

    Komoly világcég terjeszkedik, és aprópénzért megvesz egy vegyi kombinátot a vasfüggöny keleti oldalán. Ebben a gyárban addig tipikus szocialista "piacra" szánt olcsó, de működő egyen tisztítószereket gyártottak.
    Miután a cég átvette a gyárat, a fő-fő prémiumtermékének a színező és illatanyagait egyszerűen hozzáadta az addig gyártott olcsó termékhez (ez állítólag rutinfeladat volt a vegyészeknek), és a volt béketáborban onnantól ezt árulták a prémiumtermék nevével és árcédulájával.

    A saját dolgozóinak és a kiemelt ügyfeleinek persze Ausztriából szállították az összes terméket.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    Én majd arra lennék kíváncsi, amikor ez a szabályozás szembekerül a jó kis magyar/szlovák eltűnős, nem válaszolós webshoppal... :D
    Ettől függetlenül pozitív a szabályok változása.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • azbest

    félisten

    válasz MaCS_70 #10 üzenetére

    a különbségek sokszor abból is jöhetnek, hogy a gyártó megpróbál olcsósítani... valamit kicserél a receptben, a fogyasztók meg, ha észre is veszik a különbséget, akkor beletörődnek. Aztán több hasonló iteráción át a végére marha nagy különbség lesz az eredetihez képest. Egyébként a legfrisebb hasonló tapasztalatom a baba samponnal van. Új megjelenés és valószínűleg teljesen más recept (máshogy habzik, más az illata... mintha valami kommersz termék lenne)

    Nálunk az sem működik, hogy a nagyobb kiszerelés gazdaságosabb lenne, mert sokszor még arányosítva drágább is a nagy. Az édességek terén láttam, hogy németeknél nem nagyon van noname utánzat a csokikra, mint itthon, hanem ugyanaz a márkás termék kapható nagy kiszerelésben a diszkontokban is. Pl knoppers 8 - 10 - 15 ös kiszerelésben. Itthon 3as a legnagyobb és annak az ára van a kinti 8as közelében. Ja meg itt 8-asként a tortabevonós olcsó utánzatot kapni knuspi néven talán. A csomagolt sajtoknál a trappista utánzat helyett tucatnyi féle normálisabb és szerintem még olcsóbbak is voltak kinn, amellett hogy persze voltak kifejezetten drágább, innyencebb fajták is.

    A "magyar" konzervek a 10 évvel ezelőttihez képest is óborzalom szinten vannak. A hamé (a globus is az) egyszerűen csak moslék. Meg lehet nézni például egy lidle-ben, hogy ott a saját márkás, német konzerveik menniyre más szintet képviselnek. Felismerhetők az ételek és normálisabb ízük van. De más instant kajáknál is meg lehet találni a különbséget. Persze ügyesen más ízűként nevezik általában, hogy ne legyen ugyanaz. Itthon nem kapni az ottaniakat, helyette a más ízként valami hasonló szemetet. De volt, amiből találtam itthon is, csak a keletiből kihagyták a húst például (maggi 5 percces bolognai).

    Tejtermékekből is nagyon kicsi a választék itthon, annak is a többsége a gyengébb minőségű, de nem sokkal olcsóbb kommersz. A felvágott és szalámifélék is korlátozottak és drágábbak, mint kinn - kivéve azt a szintet, amit emberi fogyasztásra nem kínálnak nyugaton.

    Persze az itteni német diszkontok is csak gyenge árnyékuk a kintieknek, mert sokkal kisebb a választék (de nagyobb mint a tipikus tesco, coop és társaiknak). Meg a minőség is gyengébb, mint kinn - gyakran látni pl a savanyúságokban selejtet, ami kinn megengedhetetlen. De még az is magasan veri a mindenhol jelen lévő 1-2 tipikusan itthon kapható gyártót.

    A nébih és újságírós szubjektív teszteknél sokszor úgy tűnik, hogy nagyon kontraszelektáltak a tesztelők. Legalábbis gyakran az összetevő lista alapján vagy saját tapasztalatom szerint is gyengébbet mondják jobbnak. A minimálbéres konyhában edződött, adalékanyagokból álló, ócska szemetet ismerik, szeretik, nem a valódi és természetes ízvilág rögzült be náluk. Persze, akinek van lehetősége rászokni a jóra, az visszasírja utána, ha nem jut hozzá.

    Szóval lehet benne valami, hogy az ilyen szubjektív teszteken, ha csak a semmiből egyszer csak rendes ételt tesznek az ember elé, akkor fintorog, mert nem azt az ízt érzi, amihez hozzászokott. Ez kapóra jön az indoklásokhoz.

    Valószínűleg a vásárlóerő is közrejátszik. Itthon a nagyobb kiszerelést nem biztos, hogy ki tudná fizetni a bevásárláskor, az egyik napról a másikra élő többség. Pár forint miatt is a szemetet választják inkább, akkor is, ha arányaiban táplálóbb vagy jobb lenne a minőségibb. Így ki is kopott a kínálatból sok helyen... ahol megmaradt a minőségi, ott meg a minimális forgalom miatt marha drága. Nyugaton a magasabb minőség a kommersz, mert nem úgy élnek, hogy évtizedek óta mindig meg kell húzni a nadrágszíjat, hogy majd akkor egyszer talán jó lesz. Ezért nem is életképes itthon sok vállalkozás, ami virágzik nyugaton.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz azbest #12 üzenetére

    "Valószínűleg a vásárlóerő is közrejátszik"

    Szerintem nem "az is", hanem nagyjából az magyarázza az egészet.

    DRM is theft

  • azbest

    félisten

    válasz dabadab #13 üzenetére

    Nem feltétlen, mert ahogy írtam árban nincsenek ám nagy különbségek. Sőt. az utóbbi hónapokban olyan durva áremelkedést láttam itthoni boltokban, hogy már lehet itt drágább sok hasonló - de vacakabb minőségű termék.

    Lehet a keleti régió üzemeinek kevesebb tonna terméket kell előállítani a kisebb forgalom miatt, s ezért nagyobb hasonkulccsal kell üzemelniük, hogy kitermeljék a beruházást és egyéb fix költségeket. De itt felvetül, hogy miért kell akkor külön üzem, a keleti régiónak, miért nem jó egy nagyobb üzem. Logisztikai vagy szervezési kérdés is lehet. Vagy szimplán adóoptimalizálás miatt van.

    Lehet legalább akkora részben a kelet-európai mentalitás is az oka. Mert mélyen bele van ivódva mindenkibe, hogy ha profit kell, akkor rögtön az alapanyagokon, minőségen csökkentenek. Okosban akarják megoldani. Van amikor jól jön ez a kreatív hozzáállás, de időnként a triviális problémákra okosban gondolkodnak, akkor is ha a rendes megoldás nem lenne drágább. Ez pedig minőségcsökkenést okoz.

  • dabadab

    titán

    válasz azbest #14 üzenetére

    "Nem feltétlen, mert ahogy írtam árban nincsenek ám nagy különbségek"

    Az ugyanolyan termékek között lehet, hogy nincs, de a bevásárlói kosarak között már van. Magyarországon a prémiumabb, drágább, akár nagyobb árréssel eladható termékekre sokkal-sokkal kisebb kereslet van (nem véletlen, hogy az Aldi meg a Lidl esetén is látható, hogy próbálkoznak bevezetni mindenféle drágább dolgokat, aztán ezek ki is szoktak kerülni a kínálatból egy idő után :( ) és ez nyilvánvalóan hatással van a komplett cég pénzügyeire.

    DRM is theft

  • #73495296

    törölt tag

    válasz dabadab #15 üzenetére

    A Zott csinálta azt hogy eleinte a németnek megfelelő, magas gyümölcstartalmú gyümölcsjoghurtokat árulta itthon is. Aztán sokk kisebb volt rá a kereslet, ezért változtattak a recepten, csökkentették a gyümölcstartalmat, és egyben az árat is. Mindezt pedig az áruházak is nagyrészt követték a saját márkás termékeikkel. Megjegyzem, előtte sem voltak nagyon drágák (a Landliebe még nem volt akkoriban a magyar piacon, aztán ma arra is lett kereslet, pedig jóval drágabbak), az ok inkáb az volt, hogy itthon a fogyasztók többsége tényleg kevesebb gyümölccsel szereti.

    Megjegyzem, a söröknél is erős befolyásoló tényező a helyi ízlés. A Soproni IPA nagy siker lett, de ha egs olyan IPA-val jelentek volna meg, ami olyan keserű, mint egy angol vagy egy hazai kézműves IPA, esélyük sem lett volna, max. a sörkritikusok dícsérték volna, de a Heineken profitorientált vállalat, nem az a célja, hogy a sörkritikusokat megnyerje, hanem hogy el tudja adni. Mellesleg nekem is jobban ízlik a "herélt" IPA, mint az "igaziak". De még ezt is óvatosan vezette be, előbb kevés kocsmában próbalkoztak csapolt APA-val, majd csapolt IPA-val, ezután limitált szériaban megjelentek a boltokban az IPA-val, amit pillanatok alatt elkapkodtak a fogyasztók, és csak ezután kezdték el nagyban forgalmazni.

  • azbest

    félisten

    válasz #73495296 #16 üzenetére

    úú, a zott jogobellára emlékszem. 2003 körül még voltak nagy dobozosban olyanok, mint narancs + ananászos. És amikor szezonja volt, akkor friss gyümölcsből készült, szezonon kívül volt konzerv gyümölcsös. Meg még vagy tucatnyi fajta azonos áron. Aztán idővel mindig konzerves lett, meg különböző fajták más árazást kaptak, végül el is tűntek a hazai kínálatból a komolyabb fajták. Most főleg csak az ilyen mindent ömlesztve olcsón fajtákból van. Meg piciből van többféle fajta, de azok sem a klasszikus gyümölcsösek, hanem torta meg hasonló idióta ízűek, meg fitt változatok.

    De felvágottak terén is, amikor még nem zselatinos formázott vackok voltak mindenfelé. Hanem rendes húsból is. Ezeket sem nagyon látni már.

    Durva, hogy a mai 15 évesek már egy csomó élelmiszerrel nem találkozhattak, ami annó még normális kaja volt. Egész életükben csak a gagyit ismerték már.

    [ Szerkesztve ]

  • galocza

    aktív tag

    válasz Tapsi #4 üzenetére

    linkek?
    (és most mellőzöm az általad bemutatott arrogáns, entitled - na jó, büdösparaszt modort.)

  • azbest

    félisten

    válasz galocza #18 üzenetére

    az értő olvasáshoz? ;]

    Segítek: annyira rugalmasan fogalmazzák meg a szabályt, hogy a gyártók továbbra is más minőséget szállíthatnak különböző régiókba, mivel a gyártó megindokolja, s a gyártó szerint nem is jelentős a mérték. Plusz a gyártó azt is mondhatja, hogy nem ugyanaz a termék. Így kikerülve minden szabályt.

Új hozzászólás Aktív témák