Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alvaro

    senior tag

    válasz Gabir #286 üzenetére

    Akkor olvasd át az itteni SSD-s cikkeket, különösen azt, ami ezek lelkivilágát boncolgatja! Az SSD-kben az egyes szektorokhoz nem fix cellák tartoznak, az adatokat az SSD teljesen összevissza írja, ahol épp van hely, vagy amit fölszabadított suttyomban, mert az a cella még kevésszer volt írva. Ezek miatt a tömörítés egy jó dolog, mert annyival is több játéktere van a wear levelingnek. Emiatt még nyugodtabban fogok nagy ívben tenni arra, hogy ne töltsem meg az SSD-t, ha épp szükségem lenne némi "szemetelős" helyre - ha nem tömöríthetetlen adattal nyomom tele a meghajtót, marad ott elég szabadon akkor is, mikor a rendszer szerint rég dugig van (nem mintha most a felénél jobban tele lenne) :)
    Ez a tömörítés meg nem lassít, mert a vezérlő csinálja, "bele van számolva" a sebességébe :) Ha lassú lenne a vezérlő, persze lassulna tőle, de a SandForce tömörítője bőven hozza azt a sebességet, amivel a flash cellákba bele tudja tölteni az eredményt, így inkább csak gyorsul attól, ha tömöríthető az adat. Ha meg nem az, akkor hozza, amit (lásd random adat teszt).

Új hozzászólás Aktív témák