Új hozzászólás Aktív témák
-
Graphics
Jómunkásember
Követve a fejlesztéseket, és látva, hogy a világ egyik legnagyobb autógyára a sajat hibrid megoldasi mellett ebben is lát fantáziát , en azt gondolom ez a terület még jelentős fejlődés előtt áll.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
hallador
addikt
válasz Gargouille #100 üzenetére
Dehogy mindenki nem mehet el, csak nem kellene annyira mástól elvárni dolgokat, amikor igazából máshol másnak azért van valamije, mert tett érte valamit.
Azért az nem fog menni sokáig, hogy 1970 - 1990 között amerikai hitelből nem csináltuk úgy ahogy kellene, most meg az EU-s támogatásokból nem csináljuk még mindig úgy ahogy kellene. De nekünk nem jó, na miért nem? Hát csak nem azért mert mindenki csinéljon mindent, de nehogy már nekünk kelljen. Hát ebből nem lehet megélni, vagy ha igen akkor csak úgy mint eddig, de úgy sem.
Tehát a konklúzió semmiből semmi lesz, sírás helyett.The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
#53246592
törölt tag
válasz Gargouille #98 üzenetére
pont ezek mostantól békésen kávézgatnak félórákat egy tankolás miatt? Nem túl életszerű.
Mit csináljanak ha közlekedni szeretnének? Lincseljék meg egymást? Inkább kávézzanak. Vagy a sokat autózók ameddig lehet használjanak dízelt, azt ritkábban kell és gyorsabban lehet tankolni, max. a belvárosba nem mehetnek be vele.
Aztán meg lerakni 3x annyi oszlopot? Hova?
Akárhova ahol meg tud állni egy autó. Sokkal többet is mint 3x annyit. De ezeknek viszonylag csekély része kell, hogy gyorstöltő legyen, a többi mehet lassan, olcsóbb vezérelt áramról - az autósok egy jelentős részének ez elég a napi guruláshoz elegendő töltéshez. És ezekhez nem kell 10 centi átmérőjű kábel vagy bika trafó.
tiltsuk is be azonnal minden mást
Ez hol van? Baromira nem ilyen gyors az átállás, nem is látszik még, hogy mikor lesz ilyen gyors. A 2030-as (haha) vagy 2035-ös tiltási elképzelések az új autók forgalomba helyezésére vonatkoznak.
-
arnyekxxx
veterán
Droidos telóból pedig annyi van mint a szemét minden ársávban
Csak olcsóért csak minősíthetetlenül szart kapsz amikkel az 5éves gyerekeket is csak szivatni lehetne. A használható szint folyamatosan drágul.
Ha van olcsó elérhető EV
Viszont nincs és nem is látható, hogy a közeljövőben lenne.
Igen, meg kell szokni hogy ha hazaérsz akkor rádugod töltőre
Amit te meg tudsz csinálni, én is meg tudnék csinálni, többmillióan meg nem tudnák megcsinálni mert nem tudnák semmire rádugni.
A spórolást nem vitatom de ehhez egyrészt kell a kezdeti magasabb ár kifizetése meg kell a töltési lehetőség megléte.
-
dbj19
csendes tag
válasz Dare2Live #92 üzenetére
Régebbi. A CO2 adó emelkedése, euro7 miatt az ICE tovább emelkedik az aksi pakk árának csökkenése, támogatások miatt ez elektromos ára tovább csökken. Aztán ahogy írtam már nem lesz értelme új ICEs autót venni és ott vége a veszek olcsó új/5/10éves ICEt.
Hurrá, tapsoljunk a kispénzűek autózásának ellehetetlenítéséhez!
Persze szuper lenne, ha megint 5 autó lenne egy megyében, és lehetne menni, nem lenne torlódás meg ilyenek. Csak akkor kinek az adójából fogják az úthálózatot karbantartani? Az a pár ezer ember fizeti majd, aki használja? Vagy én fizessem jófejségből, holott nem is engedhetem meg a használatát? Megnézem majd azt is, amikor eljön ez a kánaán, és hirtelen kihúzzák az elektromosok alól a támogatásokat (mert hát a benzinesek alatt sincs, miért lenne ott örökké?), akkor mennyire fognak a népek örülni ha hirtelen úri huncutság lesz az autó annyira, mint 120 éve a kezdetekkor.Szerinted 30 éves távlatú terv mennyire vehető komolyan? Azt se tudják mi lesz 5 év múlva, pláne 10, de ő most megmondta hogy 30 év múlva aztán! Rálocsolnak csomó pénzt, aztán ha 90% helyett 30% lett, akkor ez van.
A többi érvem szépen átugortad, na bumm.
@berci
Egyik kommentemnél számoltam hogy 1,25MW-os trafó kell 100 autónak ha 8 óra alatt fel akarod őket tölteni. Kb faluvégeken vannak olyanok. Na azt hogy pakolod le egy városban csak úgy, mert 3x annyit kéne tölteni? -
hallador
addikt
válasz Gargouille #98 üzenetére
Azért ez nem így van, ahogyan írod. PL: itt új állomásokat építettek ki, és praktikusan oldották meg ezeket a dolgokat (igaz így nem lehet lopni, de hát nem mindenhol az a cél, hogy apuka milliárdos legyen).
pl:
- vannak olyan bevásárló központok, ahol elég sok töltő van.
- Új állomásokat építettek, mik kb egy parkolóhoz hasonlóan elég sok autó elfér, ellentétben a sima benzinkutakkal.
Elektronisch Ladestation in Straße Deutschland und Westeuropa
Nem nagyon furcsán, csak reálisan szemlélve. Ezek a nagy ívű elképzelések rendszerint pont ezeken a "lényegtelen kis részletkérdésen" szoktak elbukni végül. És továbbra sem vagyok ellene, csak szerintem egy átgondolatlan elképzelés ez még egyelőre. Mindenki csak tapsol, hogy jaj de jó, hogy le tudtunk gyártani rohadt drágán egy erősen kompromisszumos elektromos autót, hurrá, tiltsuk is be azonnal minden mást, elérkezett a jövő. Mintha ezzel minden meg lenne oldva. Csak közben meg az összes többi körülményt figyelmen kívül hagyjuk és ha ilyen "ész nélkül" rohanunk ebben előre, akkor annak - szerintem - sírás lesz a vége.
Síírás nem lesz, és kitiltani sem akarja senki azonnal ezt honnan vetted? Azt értem hogy az 0-1 gondolkodás,vagy ahogy Virág elvtárs megfogalmazta:
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló.
mentalitással valóban sírás lesz a vége. De pont azért van az, hogy azok az országok/nemzetek szoktak sikeresek lenni, akik a 15 - 30 évre megtervezett dolgaikat képesek kivitelezni. és betartani. Na hát mondjuk az úgy nagyon nehéz ám, hogy ameddig mások a jövőjüket építik, addig mások meg mindent csinálnak, csak azt nem amit kellene.(mindezt a lopás/korrupció növelése nevében). Ha ennyire önző modon tudunk csak gondolkodni.
Ez 20 éves terv és annyi idő alatt akarják megépíteni, amit lehet. És haladnak, mert gondolkodnak, mert akarják, mert csinálnak valamit azért, hogy legyen valamijük. Persze lehet sírni is, csak abból az lesz amit most van.The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
#53246592
törölt tag
Tehát 10 MWh kell száz autónak? Azaz minden éjszaka 100kWh-t akarsz tölteni minden autóba? Minek is?
Aztán meg a mostani trafók úgy vannak méretezve, hogy a reggeli meg délutáni csúcsot kibírják. A csúcsok idején ne akarjon mindenki tölteni. Majd a mikor mindenki alszik vagy mindenki dolgozik, akkor tölthet az autó.
Akinek ez nem jó az menjen gyorstöltőre. -
hunluki
senior tag
válasz arnyekxxx #105 üzenetére
Droidos teló: X, ahogy írtam nem követem a zöld robot életútját, sose voltunk jóban, abból indultam ki amit a fórumokon olvastam hogy mindenki mondta hogy jobb, ezek szerint akkor ez mégiscsak sántít hosszú távon.
Hidd el, lesz elérhető olcsó EV is, csak még a technika drága, az aksi drága, azért csinálnak drága SUV-ot meg sportautót mert azon lehet behozni a fejlesztési költségeket. Aztán előbb vagy utóbb jönnek a plebsnek szánt népautók mert lesz rá igény és aki ráugrik az szépen profitálni fog belőle, erre hoztam a kínai példát. Nálunk Európában más a helyzet, még nem tartunk ott, itt most pont a cikkben nyekegő nagy autógyártók miatt vannak ilyen árak és ilyen termékek.
Otthoni töltés: Munkatársam panelban lakik, melóhelyen tudja tölteni, illetve amíg elmegy bevásárolni addig rápattan a bolti AC-ra, általában mire hazaér több nafta van az autóban mint indulás előtt. Ne abból indulj ki hogy csak a full lemerült és full feltöltött állapot van, ez nem folyékony dinoszaurusz, kell egy kis idő amíg átáll az ember gondolkodása.
A spórolás részét át kell gondolni. Simán lehet hogy egy személyi kölcsön is jobb üzlet mert a havi törlesztő ugyanannyi vagy kevesebb mint a havi üzemanyagköltség amit megspórolsz. Kb mint a napelem a ház tetejére, neked teljesen mindegy hogy villanyszámlát fizetsz vagy a napelem hitelét, összegben ugyanott vagy, csak a hitel előbb vagy utóbb elfogy. Vagy a lakásvásárlás: hiteltörlesztő vs lakbér. A havi kiadásod kb ugyanott van de a végére van egy lakásod/házad. Pont ugyanez van villanyautónál is, ki kell matekolni és ennek megfelelően lépni.
-
M5Norbi
őstag
válasz Gargouille #100 üzenetére
Az a konklúzió hogyha kiköltözől külföldre ne felejts el visszajönni magyar fórumokra észt osztani hogy itt milyen rossz minden. Ezt sok egykori honfitársunk imádja művelni.
Csak nem tudni hogy ezt önigazolásból esetleg jóindulatból teszik (hogy felnyissák az ittmaradtaknak a szemét) vagy azzal kínozzák magukat hogy ezzel a hú de szar hellyel foglalkoznak.
Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!
-
#53246592
törölt tag
válasz arnyekxxx #108 üzenetére
Feltéve de nem megengedve legyen 15%.
Van egy meglehetősen ambíciózus és naív terv vagy legalábbis elképzelés, hogy CO2 neutrálissá váljon az emberi tevékenység 2050-re. Van egy olyan ágazat, amely termékeit 15-20 vagy még több évig használnak. Szerinted hozzá kell-e nyúlni ehhez az ágazathoz (is) és mennyivel 2050 előtt kell hozzányúlni, ha legalább a lehetőségekhez képest szeretnénk haladni a CO2 kibocsátás csökkentésével?
Tudom, az ipar meg Kína, meg mindenki más csináljon inkább valamit, ne nyúljanak a szent tehenünkhöz! -
dbj19
csendes tag
válasz #53246592 #110 üzenetére
Igen, nézd meg az alap feltevésem: 1000 családos lakótelep, 200 villanyautóval, aminek a felét akarják csak feltölteni, és azt is csak 8 óra alatt. Model S akksija 100kWh. És nem, nem minden autóba, minden 10. család autójába. Holott ma MO-n családonként 2 autó is szokott lenni (gondolom aki villanyosat megengedhet, az 2-t is megengedhet előbb-utóbb).
Ja ne akarjon mindenki És hogy döntöd el, hogy kinek lehet, kinek nem? Lehet majd versengeni a lehetőségért?
És ha meg mégis mindenki egyszerre akar, akkor azt mondjuk bocs skacok, innentől kezdve nincs a lakótelepen villany? Vagy letilt az adott töltő, és malmozok, míg hátha sorra jutok? És ha nem jutok órákig? -
hallador
addikt
Na igen, ha valaki tesz valamit a saját életéért az elítélendő, ha pedig erre fel is hívja a figyelmet akkor aztán pláne ki kell közösíteni, mert hát na...
Igen igen a legtöbb helyen jobban csinálják, hát ilyen ez! Akkor is, ha max ennyivel jössz ide ez van el kell fogadni, ha pedig neked ez jó, akkor nem kell telesírni a fórumot, hogy ezt hogyan, meg miért, meg miből, meg meg meg meg....
Ha meg nem jön be a sírás, akkor a következő fokozat, amit Te írsz....The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
#53246592
törölt tag
1000 családos lakótelepen 200 Model S (vagy más 100kWh-s akkuval megáldott autó)?
Ha lehet hinni a statisztikáknak, ma Magyarországon egy autó átlagos éves menetteljesítménye valami 15000km körüli. Legyen 18250, akkor az 50km/nap, amihez ha jól emlékszem kb 10kWh bőven elég. Ha te mindenáron 0-100% töltögetéssel akarnád a problémát megoldani, akkor kb. 10 naponta kellene tölteni.
Mond valamit a vezérelt (leánykori nevén ejszakai) áram fogalma? Csúcsfogyasztás idején ki van kapcsolva, fogyasztási völgy esetén meg be. Ez simán megoldható töltésnél is.
Azt mindenki eldönthetné majd, saját maga, hogy neki kell-e a prémium (áras) szolgáltatás, a mindig, azaz csúcsidőben is működő töltés, amihez el kellene menni egy ilyen töltőig, nem feltétlenül lenne annyira helyben.
Értem én hogy ez nem olyan mint a begurulok a benzinkútra és megtankolok, de hidd el, meg lehetne szokni. -
dbj19
csendes tag
válasz #53246592 #116 üzenetére
Model S-t azért vettem, mert szép kerek szám az akksija. Lehet 10kWh-s az autó 100kWh helyett, de a valóságban 1000 család nem 100 autót akar tölteni, hanem jóval többet. Családonként 1 db 10kWh-s autó megfelel így a 100 db Model S-nek. Annyira akarok kilyukadni, hogy szerintem kivitelezhetetlen ez a teljes, nagy átállás, ha csak nem akarunk kollektíve visszalépni egy nagyot, és lemondani a gyors utazásról, vagy a családonkénti több autóról, vagy a bármikori rendelkezésre állásról. Vagy lehet mindent is megtartani, de az a mostani költségeknek a sokszorosa lesz, amit a döntő többség nem fog tudni vállalni.
Illetve pont a kevésbé gazdag vidékeken szükséges a nagyobb hatótáv, az alföldön nem feltétlen fogsz 15 km-enként töltőállomásba botlani, van, ahol annyin keresztül település sincs, nem mindenki autópályán közlekedik, vannak földutas helyek is.
Meg lehetne szokni, de akkor kerüljön annyiba, amiért érdemes legyen elgondolkodni a megszokásán. Támogatással sem versenyképes most, vagy ha igen, az azért van, mert a naftát ingyen teszed bele. Ha mindenkinek lesz, akkor kétlem, hogy mindenki ingyen "tankol" majd. -
madgie
titán
válasz #53246592 #116 üzenetére
Hihetetlen, hogy ezt a lakótelepes, konnektoros baromságot folyamatosan mantrázni kell, most meg már ott vagyunk, hogy minden áldott este teli kell verni minden lakónak a 100 kWh elektromos autóját
Amúgy ja, ott a vezérelt áram, meg már szépen látni, hogy lassan minden szupermarketbe jut töltő, mélygarázsokba, munkahelyi parkolókba, stb... aki ebből azt olvassa ki, hogy jajj de rossz, mert a tizediken nem tudom minden este 100%-ig tölteni az autót, az tényleg ne akarjon elektromos autót. -
dbj19
csendes tag
Látom sikerült elolvasni. 1000 család, 1000 db 10kWh-s jármű feltöltése. Ez megegyezik 100 db Model S feltöltésével. Ehhez 1,25MW-os teljesítmény kell, ha 8 óra alatt akarod feltölteni őket. Ha csak 50%-ra akarod tölteni, akkor is 1,25/2MW kell, ami már nem egy nagyközség, csak egy kis falu fogyasztásával egyezik meg
-
"A busz helyére fogok parkolni? Mert ehhez a remek tervhez bazi nagy parkolók kellenek a város határaiban, kiépített infrastruktúrával."
Ne Balkán-alsóról indulj ki, hogy évtizedek alatt b@sztunk rendes P+R-t építeni Butapestre (és máshova is), miközben rinyál mindenki, hogy nagyok a dugók...Mutogatni való hater díszpinty
-
#53246592
törölt tag
Egy 1000 családos lakótelepnek mekkora trafója van most? (főleg ha villanytűzhelyek vannak a lakásokban) Avagy jut-e most 1.25MW/1000=1.25kW kapacitás minden lakásra?
Kb. kizártnak tartom, hogy az ésszel megvalósított töltőhelyek tömege lenne a szűk keresztmetszet az átállásban.
Az erőművi kapacitás korlát és rugalmatlanság annál neccesebb lesz szerintem. -
Somatom
veterán
De, ha egyszer én "Balkán-alsón" élek? Ide nem korlátozás kell, hanem körgyűrű! Ha egy kamion jön az M1 -en és Észak-Budára szeretne eljutni, akkor vagy M1 - M0 (+75Km) - M3 bevezető - Róbert Károly krt. - Árpád híd, vagy Komáromnál leborít az 1 -esre, majd végig a falvakon (Lábatlan, Pilisvörösvár, stb.), aztán végigaraszol a Bécsi útig. Ez óriási szennyezés és forgalom terhelés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dbj19
csendes tag
válasz #53246592 #125 üzenetére
Azt nem tudom hogy ezek a hálózatok hogyan vannak méretezve, 20%-os növekedést jelentene átlagosan. A gond szerintem nem is feltétlenül ez, kitálagolva lehet megoldható, hanem hogy az esti cúscsot ennél jóval aránytalanabbul dobná meg.
@hunluki
A benzinkút elbírja, mert teleküldik naftával a tartályt, amiből 5 perc alatt bepakolsz a sajátodba az 5 állomás egyikén és mész tovább. 1000 autó 50 literes tankja 50m3 üzemanyagot jelent. És nincs szükség az útborkolat felbontására a fél kerületben, hogy a megfelelő kábelezést kiépítsd. -
Is. Minden kell.
Amúgy van körgyűrű, mégis inkább átmennek a városon, és még mindig dugó van.@dbj19 : A benzinkút és az egész benzinkúthálózat, elektromos hálózat, vízelvezetés, stb. az magától nőtt oda?
Nyilván egy nagyobb váltáshoz kell majd sok kompromisszum, sok befektetett meló. Vagy ez, vagy majd az árvíz/tornádó/jégeső/népvándorlás/stb. megoldja. De ki az, aki azt hitte, hogy minden marad a régiben?@hunluki : Az utóbbi években nem álltam sorba benzinkúton. (Fehérvár, Pécs, Kaposvár.)
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
hunluki
senior tag
Stimmel, de minden nap? Hány tartálykocsit kéne folyamatosan üzemben tartani hogy ne ürüljön le a kút? El tudna egyáltalán jutni ilyen forgalom mellett a tartálykocsi a kúthoz? Csak azért hoztam fel példának hogy észrevedd mennyire nem reális amit gondolsz a töltésről.
Nem kell túlgondolni, kint külföldön (sőt itthon is) van olyan lehetőség hogy villanyoszlopbon van 2/4 AC töltőhely. Ezekből este szépen belecsorog a nafta a kocsiba, terheléstől függően lehet szabályozni az áramerősséget. Ha nagyon sietős akkor ott a DC, 10 perc alatt 100+ km belecsorog a kocsiba.
Illetve a bevásárlós példa: Elindulsz 50km hatótávval, mész 5km-t a boltig, rádugod (az ingyenes vagy benzinnél jóval olcsóbb) töltőre, mire végzel az autóban 70km lesz, hazaérve 65km. Ha lidl-be mentél akkor egy filléredbe nem került és jobb vagy mielőtt elindultál, de fizetős cuccon is megúszod ezer-ezeröt magasságában (ezerötnél már inkább 100+km-ed lesz).
Amúgy nem tudom ez az 5 perces tankolás nálatok hogy néz ki, nekem tankolásból olyasmi rémlik hogy -ha van üres kút- pár perc amíg belecsorog maga a nafta, utána sorban állás, fizetés, esetleg egy gyors mosdó és úgy tovább, az 5 perc inkább a ritka hajnali 3-kor üres a kút és gyorsan lezavarod kategória, de inkább a duplája jellemző.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Igen, kapkodás van, mert már nincs hova tolni az inkompetenciát. A gyártókat csak a pénz érdekli, semmi más, és ez régen is kb így volt, csak régen nem tűnt úgy, hogy van komolyabb tétje. Közben meg az előzetes klíma modellek közül kb a legrosszabb ágon vagyunk, és még mindig csak szájkarate megy többnyire. Nem lenne szabad engedni, hogy még további évtizedeket tolják a felelősséget.
-
dbj19
csendes tag
Igen, kiépült, 3-4-5 évtized alatt, és nem parancsszóra.
@hunluki:
Vidéken egy munkábajárós ingázás simán lehet 50 km egy nap. Még elugrasz vásárolni, beleraksz 65 kmt egy nap. Ha most a tesco előtt mind a 300 autó elektromos lenne, akkor a 4 töltőhely halottnak a csók. Ha mindenki ott hagyja a kocsiját tölteni, mert miért állna mellette fél órát, akkor várhatom míg végez a postán/sparban/slozin, hogy sorra kerüljek. Ha nem jut hely, akkor állok és várok ki tudja meddig?A benzint tudod tárolni. A föld alatt nagy tartályban. Egyszer feltöltöd, és van időd pótolni tartálykocsiból, ha kell. Az elektromosságot jelenleg nem tudjuk elrakni napokra, hetekre megfelelő mértékben.
Önkiszolgáló kúton gyakran 5 percnél rövidebb idő is elég a tankolásra. De ha matatni akarok, akkor megtankolom és félreállok, más is használhatja a kutat.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
"Vezetési stílusban? Sztem mindannyian ugyanúgy megyünk."
Szerintem nem.
Van ugye a takarékos. Megy a kamion mögött.
Van az extra szabálykövető. Minden autó előzése után vissza megy a sávjába. Amikor utoléri a következő járművet, hátranéz és irányjelző. Gyorsít, előz, vissza. Többé - kevésbé szinusz vonalban halad. Így kicsit hosszabb utat tesz meg, de nem bánja.
Van a gyors. Nem halad átlagban a jobban a többinél, viszont a következő akadályig teljes gáz, majd erős fékezés.
Van aki sátort ver a középső sávban. A külső sáv üres, de nem érdekli. Elmenni mellette körülményes, főleg ott ahol nincs sebességkorlátozás.
Van aki halálfélelem és hátranézés nélkül ugrik ki a sávjából. Mögötte satufék, de észre sem veszi. Az előzésre koncentrál, mert figyelnie kell, már 140-el halad.
Van aki a követési távolságot értelmezi félre. Akkora távolságot tart, hogy egy autó véletlenül se férjen be elé.
Ez néha dugóban is helyszíneléssel végződik. Száz fölött már ön- és közveszélyes. Nem véletlenül mérik Németországban a követési távolságot. Utána ajándékutalványt osztanak, de olyat, amit fizetni kell.Elsőre nem értettem miért mérnek ott is ahol nincs korlátozás.
Gyorsan tiszta lett, hogy a KRESZ szerint korlátozott járműveket ellenőrzik alapvetően. De minden autónak a sebességét megörökítik. Ha a következő útszakaszon baleset történik, felhasználják a mérési adatokat a körülmények tisztázásához.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
A hidrogénnel a következő problémák vannak: az előállítása, a tárolása, a szállítása, az autóban való tárolása és az iszonyatos energiaigénye.
Kb. egyetlen dolgot lehet mellett felhozni (már amennyiben ez mellette szól), hogy hasonló kutas infrastruktúrát lehet felépíteni hozzá, mint a belsőégésűekhez.DRM is theft
-
azbest
félisten
Valamikor el kell kezdeni. Ha már eddig nem csináltunk semmit.
itt még vezetékes áram is csak a városokban volt, amikor az usában már 30A 240V bekötés gyengének számtott a kertvárosban ('60-as évek). Manapság meg 200A 240V a tipikus arrafelé (igen, 240v, split phase-zel jön ki a 120V, a kapcsolótáblán lehet választani, hogy 120 vagy 240 menjen adott körben.).
Ha nem fingűrészelés és rinyálás lenne évtizedeken át, akkor talán haladnánk is valamerre. Amióra nincs kommunista szombat, azóta alig csináltak valamit a szülőfalumban is. Vannak fejlesztések, amelyekre már annyi éve megkapták az eu támogatást, hogy már be kéne mutatni, de még egy kapavágás nem volt...
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Azt is megemlíthetjük érvként a hidrogén mellett, hogy az égésterméke vízgőz. Nincs apróbetűs rész, nincs kivétel, nincs körülményektől függőség.
Vízgőz, ami ráadásul végtelenszer és korlátlanul vissza is alakítható tüzelőanyaggá és oxidálószerré.
Már csak ez az egy tulajdonság is indokolná a használatát. És ha az olajlobbi nem uralná az autóipart, már évtizedek óta a hidrogén felhasználást fejlesztenénk. -
Szepi11
újonc
De szeretek én is álmodozni, ma az autógyártás egyenlő a szemét gyártással. Kb 5-10 évre terveznek a gyártók. Mindig van valami új a nap alatt (pl a start-stop mikor megjelent akkor az oktatómmal kiröhögtük az egészet mert a motor indításakor keletkezik a legtöbb károsanyag a nem megfelelő körülmények miatt, és jobban is kopik a kenés hiánya miatt.) Aztán a dízel a fő ellenség, mert műszakikor a füst fényáteresztő képességét néztük, és most hogy apróbbak a koromszemcsék mennyivel jobb belélegezni azt, minthogy az aszfalton legyen. A kis köbcentis turbómotorok meg hát inkább... A fejlődést az 1990-es évek környékéről kéne folytatni, mert akarhatunk zöldek lenni, de amikor egy luxusautó is pár évesen elkezd rohadni és az elektromos hálózat is csak részegységenként szerelhető (egy vagyonért) akkor mit akarunk mi használt elektromos autót 10-15 évesen? A régiek meg el fognak tűnni, lehet az dízel vagy benzines mert a cserealkatrészek minősége (lehet az neves márka is) nevetségesen gagyi. De az elektromos kamionokra kíváncsi leszek mert már most is 40T az össztömegük, abba mennyi akkupakk kell majd? A szegények, meg a középréteg (amibe kb én is tartozom mert hó végén még van mit enni) azok az államnak nem számítanak ezért 2035 től járhatunk gyalog vagy busszal mert a roncsainkat nem fogjuk tudni javítani. Az lesz az igazi fejlődés!
-
Az autó nem alanyi jog, és az emberiség fejlett része így is feleslegesen sokat autózik. (Mondjuk az ezekamaifiatalok között már sokkal kevesebben akarnak saját autót.) Különben meg tetszettünk volna olyan országot csinálni, amiben van az átlagnak pénze megfizetni a frankó autót. Lehet, hogy nem kellett volna elkefélni az elmúlt 30 évet.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Kasya
nagyúr
Amugy mi ez a nagy SUV szidasi divat? Ez az uj "diesel"?
-
Noukoum
veterán
10 éves elektromos autóknak semmi baja. Aki szegény annak most is gyalog lenne érdemes járni meg busszal. Vicces hogy jajj de drágák a
villanyautókaz új autók, ahhoz képest 480-ért ész nélkül tankol mindenki mert telik rá. A középréteg amiről te beszélsz az 70 millióért épít családi házat.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
válasz #16820480 #132 üzenetére
"A gyártókat csak a pénz érdekli, semmi más, és ez régen is kb így volt, csak régen nem tűnt úgy, hogy van komolyabb tétje."
Ugyanarról beszélünk. Aki nem egy szatyorban élte le az elmúlt néhány évtizedet az a saját bőrén tapasztalhatja az éghajlatváltozás "áldásos" hatásait. Főleg nyáron.
-
Szepi11
újonc
Igazad van, csak vidéken van amikor nem lehet megoldani busszal a kérdést. Nekem pl a munkába járáshoz kell oda-vissza 180km/alkalom ezt máshogy nem tudom megoldani, de én is szívesebben járnék egy elektromos autóval. [A mai fiatalok meg inkább a home office pártiak (én is az lennék ha tehetném) és ahhoz nem kell saját autó. (Mondjuk mások a prioritások, mert még az én időmben csorgattuk a nyálunkat egy 15-20 éves sportkupé után, addig manapság az új mobil a divat ugyanannyiért.] Az itthoni adókból (a fizetéshez viszonyítva) mindenkinek alanyi jogon járhatna már egy elektromos autó, töltővel és úthálózattal együtt.
-
#53246592
törölt tag
Igen, kiépült, 3-4-5 évtized alatt, és nem parancsszóra.
Most is van 1-2 évtized a kiépüléshez. És nem kell parancsszóra: amire igény van arra, arra a kínálat is megjelenik. Jelenleg közel nulla az igény, nagyon kicsi az EV-k aránya és ez csak szép lassan megy majd feljebb.
Az elektromosság tárolása tényleg gond, nálunk szivattyús erőművet se nagyon lehet építeni ilyen célra.
-
#16820480
törölt tag
Gondolnád, de még amúgy teljesen normális értelmes emberek is megmagyarázzák maguknak, hogy á ez nem is komoly, máskor is volt nagyon meleg meg amúgy is van természetes kilengése az időjárásnak, stb.
Nekem amúgy a nyárnál látványosabb változás az, hogy az utóbbi ~2 évtizedben eltűnt a hó télről, csak mutatóba esik általában pár centi, de el is olvad gyorsan. -
dbj19
csendes tag
Jó, de te mondod mondod ki a szegények előtt hogy nem alanyi jog, a te hangod mélyebb
@Kasya
Én károsnak tartom a SUV-okat, az egész felfogást utálom, ami környezettudatosnak állítja be őket. Biztos jobb egy 2 tonnás zöld rendszámos SUV ami 15 km-t megy elektromosan aztán 8 litert fogyaszt, mint az én 15 éves 1,1 tonnás dízelem, ami 5 litert eszik. 0 létjogosultsága van a kategóriának, terepen nem megy el, városba meg minek? Hogy lehessen rongyrázni? Cserébe hatalmas parkolóhelyet foglal, baleset esetén pedig mennyi esélyed van egy normáls autóban vele szemben? Jóval magasabb, jóval nehezebb, de annyival megy, mint te.@berci
Hiába kicsi az EV-k aránya, mégis olyanok hangzanak el, hogy innen-onnan kitiltanak másokat. Ez nem parancsszó?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad L15 G4 15.6" FHD IPS i5-1345U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Apple Magic Mouse bluetooth egér - doboz, garancia
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 13" - 2021 gyártás, M1, 8/512GB, touchbar, 85 ciklus, garancia (63)
- LG UltraGear 27GP850P-B Monitor