Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    Engem az érdekelne, hogy mondjuk egy tízemeletes lakótelepen (vagy a belvárosban) hogyan lesz megoldva az elektromos autó töltése? Kiépítünk 100db töltőállomást mindegyik ház mellé a parkolóba?

    Igen. A lakótelepek a legegyszerűbben ellátható részek.

    És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját

    Egy villanyautót se kell naponta tölteni és ha a parkolóhelyek kellően nagy részén van töltő, akkor ez nem gond.

    Ki fogja majd kiépíteni ezt mindenhol, amikor még a jelenlegi úthálózatot sem képesek rendesen karbantartani?

    Hát pl. a közvilágítást is sikerült valahogy megoldani.

    DRM is theft

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Gargouille #48 üzenetére

    Hát szerintem meg elég valószínű hogy igazad van, és utópia:
    Tesla model s: 100kWh-s akksi -> 400V-on töltve ha azt akarod hogy 10perc alatt feltöltődjön ahhoz 1500 A-es áram kell. Az már elég combos.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #33 üzenetére

    "Csak kis köbcentis motorokkal tudják tartani az emissziós értékeket."

    Nem teljesen így van.
    A kis köbcenti úgy jön össze, hogy 3 henger, hengerenként nagyobb köbcentivel. De az 1 literes motorok még így sem tudják tartani az előírásokat. Ez évtől kezdve például a Mitsubishi, a városi autóit 1.2 literes motorral forgalmazza, az egy literes kivonásra került Európából.

    "Ezek viszont magasabb fordulaton pörögnek, autópályán többet fogyasztanak és rövidebb az élettartamuk."

    Ugye az emisszió kibocsájtás összefüggésben a fogyasztással és hatásfokkal. Amíg a nyomaték maximumig emelkedik a fordulatszám nincs gond a hatásfokkal. A fogyasztás is moderált marad. A teljesítmény maximumot nyújtó fordulatszám felett emelkedik a fogyasztás jelentősen. Növekvő fogyasztáshoz csökkenő teljesítmény társul. De ez nem köbcentiméter függő dolog.
    Az élettartammal nincs gond. Ha ma vásárolsz egy belsőégésű motorral szerelt új járművet, hamarabb fogják kitiltani a közlekedésből, minthogy tönkre menjen.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #52 üzenetére

    az átlag 99% du rádugja aztán reggelre feltöltődött.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #54 üzenetére

    Az lehet, de az eredeti nyilatkozat 10 percről szólt.

  • Semin

    senior tag

    válasz dbj19 #52 üzenetére

    Hyundai, VW, BMW stb. 800V-os rendszerrel dolgozik. Már jelenleg is.

    És nem arról beszéltem hogy teljesen. 10-80%-ra.

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz Hieronymus #53 üzenetére

    Nemááá... Múlt hét végén dumáltam egy kollégával. Újonnan vett egy 7 személyes egyterűt (asszem Combo). 1,5D. Azt mondja, hogy 130-140 -nél már 7 liter a szürcsi. Másik kollégának egy Toyota vmi egyterűje van (Proace?), 1,2 benzin (turbó). Az sem spórolós. Ehhez képest az én nyolc éves, 2.0 dízelem ugyanolyan körülmények között 6,5 -tel beéri és közben jóval alacsonyabb a fordulatszám.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    ennek a megoldásában sok kihívás műszakilag nincs.
    kiépítik panelnél, munkahelyen oszt ha nem sikerült panelnél majd töltöd munkahelyen. Ha meg 3napig nem sikerült sehol akkor megállsz tölteni a "benzínkúton" és kvzol/vársz 25percet. Úristen... Amúgy új társasházaknál nem ritka, hogy ki van már építve.
    A jelenlegi hálózatot mondjuk erősen fejleszteni kéne de amúgy is. Meg kell +1 paks.

    És ebben a pillanatban lényegében nincs a közelkedés miatt co2/nox/pm... kibocsátás.

    Az aksik meg ha fáradnak 1x év után mehetnek balanszolni, aztán meg recycling.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Semin #43 üzenetére

    A magyar bérből, fizetésből élő családok 99%nak nem megfizethető az új elektromos. Nem tudnak érte tenni. A használt vonal pedig vagy még mindig baromi drága vagy épp aksi csere elött áll a leaf.

    A szelektív hulladékgyüjtés egy teljesen más dolog. Arra mindenki képes. Rég olyan szinten kéne lennie mint ahogy Ausztriában van.

    utóoia: Ha 0 CO2t, nox, pmet... akarunk akkor Paks 2 mellé kell még egy Paks 3, a gerinchálózatot totálisan fel kell újítani, nap vonalat még 200k+ lakásra kiírni, (bős nagymaros befejezése se lenne ördögtől való) elektromos autóknál áfát... eltörölni, töltőinfrastruktúrát paneleknél, munkahelyen... kiépíteni... ha most 200%al nekiállunk 2040re összejöhetne.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Semin

    senior tag

    válasz Dare2Live #59 üzenetére

    "A magyar bérből, fizetésből élő családok 99%nak nem megfizethető az új elektromos. Nem tudnak érte tenni. A használt vonal pedig vagy még mindig baromi drága vagy épp aksi csere elött áll a leaf."

    Igen van ráció abban amit írsz, de a kulcsszó az egyelőre. Nem, sajnos nem mi fogunk jobban keresni, egyszerúen a kínálat és a technológia halad majd nekünk jó irányba.

    Lásd anno Telefon/Mobiltelefon.
    Átlag jómódú családoknak is elérhetetlen volt, majd egy tech robbanás után - kis túzással -
    ma az 5 éves gyereknek is van.

    [ Szerkesztve ]

  • Semin

    senior tag

    válasz Somatom #57 üzenetére

    És csak városi használattal - rövid utakon - hideg motorral esetleg napi 3x10 km ingázással mennyi idő alatt esik rommá a 2.0 diesel? Attól tartok elég gyorsan.
    Az 1.2 esetleg 1.0 Benzin (turbó) ezt felhasználási módot évekig is el tudja viselni.

    Nem csak autópályán használja mindenki az autóját. Ez a te preferenciád.
    Értjük, igen erre való a diesel 130-140 autópálya.

    [ Szerkesztve ]

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Semin #56 üzenetére

    Akkor már csak 750 A :DD 50%-ra meg csak alig pár száz A.
    De azt is nézzük már meg, hogy ez 1 db autó. Ha a lakótelepen él mondjuk 1000 család, ott van 200 villanyautó, ezek fele napközben elment dolgozni, este viszont feltöltené, az 100 autó. Akkor ehhez mekkora teljesítmény kell, ha mondjuk 8 órád van tölteni? (Mind a 100 autót fel akarják ám tölteni este, mert ha a szomszéd töltheti, én miért nem?) 1,25 MW.
    Átlagosan egy család napi áramfogyasztása kb 6,2 kWh. Ezt dobtuk meg a kocsikkal 10kWh-val. 6,2 helyett 16,2 kWh lett az átlagos napi áramfogyasztás családonként. Valszeg simán elbírja a hálózat a majd 3szoros terhelést.

  • hunluki

    senior tag

    válasz Semin #60 üzenetére

    Lásd anno Telefon/Mobiltelefon.
    Átlag jómódú családoknak is elérhetetlen volt, majd egy tech robbanás után - kis túzással -
    ma az 5 éves gyereknek is van.

    Nagyon jó példa. A panelban lakók töltése pedig megoldható lenne ha pl olyan lámpákat építenének ki amin van több csatlakozó, AC-val szépen lehet töltögetni. Ha meg para van és gyorsan kell akkor ott a DC töltés az említett 20 perces 10-80%-al, ha neked feltétlenül kell egy töltéssel a több száz km hatótáv, de valljuk be ez nem jellemző, 5-10 perc alatt 100+km belecsúszik, otthon oszlopról meg lassan beleszivárog este amikor nem sietős.

    Jelenleg ott tartunk hogy akinek belefér az rájön hogy ez jó dolog a velejáró kellemetlenségek ellenére is, én pl már soha nem vennék sima benzines autót. Egyrészt zöld meg környezet meg stb, gyakorlatilag ha ültél villanyban és lepadlóztad egyszer akkor tudod hogy ilyet soha nem kapsz ICE autótól, ezen felül a néma csend komfortja is megfizethetetlen plusz.

    Idővel eljutunk oda hogy egy ICE autó drágább lesz mint a villanyos, illetve a használt piacon is egyre több EV lesz. Akinek meg tényleg szüksége van az egy seggel 1000km-re az pedig szépen kicsengeti az akkor már luxusnak számító dízel árát (amiben benne van az élettartamára számolt büntije is) és tankolhatja több ezerért literenként az egyre ritkábban lévő benzinkutakról, vagy alább adja és beletörődik.

  • Somatom

    veterán

    válasz Semin #61 üzenetére

    Nem villany volt az összehasonlítás alapja, hanem a 2.0D, vs. az emissziós korlátozások miatt kényszer 1,5D, 1,2 benzin. Az elektromos teljesen esélytelen ilyen használatra.
    Az általad említett városi ingázásra eleve nem egy hétszemélyes egyterű az ideális jármű. De, egy évben három hónapot el lehet lenni vele. A többiben meg ott a bringa, roller, tömegközlekedés, stb. A főfaluban ha csak lehet, inkább villanybringával közlekedek. Villanyautóval nem lennék gyorsabb, viszont egy csomó problémát, költséget vennék a nyakamba.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • #27070592

    törölt tag

    Ha már bolygómegmentés az állandó hiszti alapja, talán ott kellene kezdeni, hogy nem szó szerint ezerféle autómodellt gyártanak és fejlesztenek az autógyártók. Mindenki közös érdeke lenne, hogy összesen készülne cirka tízféle autómodell, ami lefedné az összes hétköznapi felhasználási profilt, kisautótól a családi szedánon és kombin keresztül a furgonig, pickupig, terepjáróig bezárólag.
    Azonos, minden sarkon kapható, olcsó alkatrészek, négy-ötféle megbízható belsőégésű motor, amit bármelyik szerelő bekötött szemmel is tudna javítani bárhol a világon.
    Az a tény hogy minden évben tízmilliószám kerülnek roncstelepre használt autók, amik helyett tízmilliószám gyártjuk és vesszük az ezerféle, kolosszális pénzekből fejlesztett "új" autót, amikben gyakorlatilag egyetlen csavart sem lehet a régebbi, megsemmisítésre ítélt autókból származó alkatrészekkel helyettesíteni, mert teljesen át kell mindent tervezni, mintha ez egy követelmény lenne..
    Ez egy vicc.. siralom, nem a bolygó megmentése. A bolygó telibe sz@rása, az évi soktízmillió tonnányi hulladékkal és megbecsülhetetlen mennyiségű fölösleges munkaórával és elpazarolt energiával.

  • Gargouille

    őstag

    válasz dabadab #51 üzenetére

    "Igen. A lakótelepek a legegyszerűbben ellátható részek."

    Hát így szóban igen, de kiépíteni a megfelelő keresztmetszetű elektromos hálózatot, feltúrni a környéket stb. azért ez annyira nem triviális. Persze kijelenteni könnyű. Legalábbis kis hazánkban, ahol még az is megugorhatatlan műszaki kihívás, hogy az aknafedél egy szintbe kerüljön az aszfalttal... No meg ennek azért elég tetemes költsége is van, ekkora mennyiségben a kiépítés árát is valakinek állnia kell.

    "Egy villanyautót se kell naponta tölteni és ha a parkolóhelyek kellően nagy részén van töltő, akkor ez nem gond."

    Ha. Mindig ez a "ha". Oké, elég mondjuk 2-3 naponta tölteni (mondjuk télen -5 fokban lehet picit kevésbé fogja bírni), de akkor is kell egy elég tetemes számú töltőhely.

    "Hát pl. a közvilágítást is sikerült valahogy megoldani."

    Valóban, szinte ugyanaz a kettő. Egy madzagon lógó villanykörte (kis túlzással), meg egy elektromos autót töltő állomás. Végül is mindkettő árammal megy. :DDD

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz Dare2Live #58 üzenetére

    "ennek a megoldásában sok kihívás műszakilag nincs.
    kiépítik panelnél, munkahelyen oszt ha nem sikerült panelnél majd töltöd munkahelyen."

    Ja, csak ennyi? Akkor jól van. Már azt hittem az egész elektromos hálózatot fejleszteni kell hozzá, meg feltúrni a fél várost meg, hogy mindez rengeteg pénzbe kerül, amit majd valahogy senki nem akar kifizetni és tologatja egymásra az állam, meg az önkörmányzat... de akkor tévedtem, nincs para. Csak jön a teherautó, hozza a töltőállomást, ledobja, bekapcsolják és oszt' kész is. :D

    Viccet félretéve, az egy dolog, hogy most mutatóba kiépítettek pár ilyet áruházaknál, belvárosban stb. az meg egy másik dolog, amikor a teljes lakosságot kellene ellátni és tömegével kell telepíteni mindenhova.

    "Ha meg 3napig nem sikerült sehol akkor megállsz tölteni a "benzínkúton" és kvzol/vársz 25percet. Úristen... "

    Ha meg ez az opció lesz, akkor indul egy új sport, hogy már nem csak a szabad parkolóhelyet, hanem a töltőfejet is lehet vadászni. Mert azzal kapcsolatban erős kétségeim vannak, hogy 10-20 perces töltési idők lesznek. Egyszer biztosan, de szerintem ez nem a közeljövő. :)

    Összességében nem lennék az elektromos autózás ellen, de nekem ez úgy tűnik, hogy most van egy ilyen hype és egy picit előrébb szaladt a marketing, mint ahol valóban tart még ez az egész.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #57 üzenetére

    "Ehhez képest az én nyolc éves, 2.0 dízelem ugyanolyan körülmények között 6,5 -tel beéri és közben jóval alacsonyabb a fordulatszám."

    A vezetési stílusban van legalább 2 liter fogyasztás eltérés. Gondolom nem Otto motoros autót hasonlítasz a dízel autódhoz.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Semin #60 üzenetére

    Lásd anno Telefon/Mobiltelefon aztán újra elkezdtek drágulni és most egy jobbért kapsz egy frissműszakis autót.

  • hunluki

    senior tag

    válasz arnyekxxx #69 üzenetére

    Lásd anno Telefon/Mobiltelefon aztán újra elkezdtek drágulni és most egy jobbért kapsz egy frissműszakis autót.

    Itt a kulcsszó. Ma se jár a többség luxusautóval, így pontosan ugyanúgy nem lesz szükségük luxus EV-re. Telefonból is kapsz olyat olcsón ami a célnak megfelel, ha meg friss technikát akarsz és flagshipet akkor csengetni kell.
    Nézd meg kínát, tarolnak a kicsi és olcsó mini EV-k.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz hunluki #70 üzenetére

    Egy közepesért is kapsz egy frissműszakisat csak azzal már lesz gond a következő műszakiig. Nem mondd, hogy nem vetted észre véget ért a telefonok olcsósodása. Olcsón már csak ipari hulladékot tudsz venni.

    Nézd meg kínát,

    Az akkor fog érinteni ha Magyarország egy kinai tartomány lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz Hieronymus #68 üzenetére

    Vezetési stílusban? Sztem mindannyian ugyanúgy megyünk. Melóhelytől Münchenig, aztán München körgyűrűtől, Braunauig tempomat GPS szerinti 150, Ausztria 130, Magyarország 140.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Semin

    senior tag

    válasz dbj19 #62 üzenetére

    A matek részét értem, én valahogy így tudom elképzelni:
    (Maradjunk a telepnél, városnál :) )

    Ami fontos, mindenki csak a napi közlekedést tölti vissza. ~16kW/100km kb.
    Nem üres mindig minden :D

    Vannak cél állomás töltők:
    Ezeken lehet tölteni ha nyugi van, max. 10-20 kW /óra.

    - a, Nyilván inteligens, ha teljesítmény többlet úgy kívánja visszaveszi magát.
    - b, A tulaj megadja, hogy hosszabb ideig lesz ott, így elég a lassabb töltés mondjuk olcsóbban. stb.

    Minden parkolóban lehet sok db. (Lámpaoszlop, utcai töltők, garázsokban stb.)
    Lassú de olcsó töltés opció, parkolás munka, ügyintézés közben.

    DC töltő pontok:
    Nah itt lehet nyomatni a naftát, 10 töltő az 10 percenkén 10 autó.

    Aki siet többet fizet., és gyorsan tölt.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Gargouille #67 üzenetére

    "Már azt hittem az egész elektromos hálózatot..."

    Máskor ha lehet ne csak az első sorokat olvasd el a bekzedésből. Had idézzek az adott hszből:
    "A jelenlegi hálózatot mondjuk erősen fejleszteni kéne de amúgy is."

    "az meg egy másik dolog"

    Miben más?

    "hanem a töltőfejet is lehet vadászni"

    Még mindig nem érted, hogy ha össz nem 10 perc egy tankolás hanem 30perc akkor annyit kell csinálni, hogy 3*annyi oszlopot kell lerakni a MOL/OMVnek a "töltő/benzínkútra". Mi ebben a bonyolult?
    Az tény, hogy kellemetlen, hogy 200-400kmenként meg kell állni 30percre tölteni/kvzni az tény, de na bumm.

    "Összességében nem lennék az elektromos autózás ellen"

    Hát így elsőre mondjuk nem ez jön le. Ráadásul nagyon furcsán infrastruktúrára hivatkozva. Az egy Paks3 töredékéből megvan. Paks 3 meg sztem kell ha a közlekedésünkk jelentős részét CO2/NOX mentessé akarjuk tenni.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Somatom

    veterán

    válasz Dare2Live #74 üzenetére

    Miből történne az a hálózatfejlesztés? Ki finanszírozná és honnan remélné a fejlesztés megtérülését?

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Semin #73 üzenetére

    Ezzel szerintem az a baj, hogy nagyon sok a ha. Ha nem üres minden, ha csak a napit töltik vissza, ha csak az emberek x %-a használ elektromost, ha elég a lassabb töltést. De méretezni így nem lehet, méretezni úgy lehet, hogy ha mindenki egyszerre akarja, és valaki az asszonyét is a sajátján kívül, meg a cégest épp hazavitte mert másnap indul céges útra, akkor is bírnia kell a hálózatnak és nem lehet, hogy az összes rácsatlakozás esetén egyszer csak elmegy az áram az egész háztömbben. Amíg 10 autó van az egész kerületben, addig nincs baj, de ha 20 ezer?

    @Dare2Live:
    Szerintem meg kicsit "kellemetlen" ha a 200km-es utazás, ami 2 óra lenne, abban van egy 30 perces kényszertöltés. Ez a teljes utazással töltött idő 20%-a!
    Na meg az OMV is hogy tesz le az addigi mondjuk 5 töltőállomása mellé másik 15öt fizikailag? Meg mi lesz az a hálózat, ami egyik napról a másikra 3-szoros teljesítményt tud majd leadni?

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Semin #60 üzenetére

    A CO2 adó évről évre feljebb fogja tolni a hagyományos autók árát, ez kombinálva avval, hogy a legföbb tétel az aksi ár évről évre meredeken csökken el fogja hozni 10éven belűl azt a pontot, hogy nem éri meg hagymományost venni.

    Már csak egy Paks 3 kell meg az infrastruktúra mert anélkül szarnak egy pofon.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Somatom #75 üzenetére

    Mért Paks 3at ki? Szted?

    Viszont ez nagyon nem ráfizetés. Ez nem csak avval jár, hogy a közlekedés CO2/NOX/PM... kibocsátása lényegében megszűnik hanem avval, is, hogy az olajimportunk túlnyomó része nem kell.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #76 üzenetére

    A balanszolás egy megoldható probléma.

    Akik kis aksis autót vesznek mert az év 95%ban nem mennek 200kmnél többet (tippre kb a lakosság 80%a) azok így jártak. Amikor 200kmnél messzebb mennek egyszer meg kell állni. Na bumm.

    Akik meg sokat mennek azok nem a kisaskis verziót veszik meg.

    "Na meg az OMV is hogy tesz le az addigi mondjuk 5 töltőállomása mellé másik 15öt fizikailag?"

    Tényleg ez a gond? Vesz még 300m2 aztán oda. Épít új benzín izé töltőkutat odébb ha nem tud venni. Lehet én vagyok helikopter de a Paks 3, infra fejlesztés vagy épp a balanszolás is dimenziokakl költségesebb, bonyolultabb gond.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • hunluki

    senior tag

    válasz arnyekxxx #71 üzenetére

    Igazából nem követem, 6 éves a telefonom és amíg jön rá gyári secu update addig marad is, aztán jöhet egy új hasonló időtartamra. Droidos telóból pedig annyi van mint a szemét minden ársávban, meg amúgy is meg van mondva hogy a droid jobb mert olcsó és ugyanazt tudja mint a drága ájfón, legalábbis általában ettől hangosak a fórumok.

    Kína csak példa volt, engedjük el ezt a tartományos hülyeséget. Ha van olcsó elérhető EV akkor rá fognak pattanni az emberek mert rájönnek hogy jobb/kényelmesebb/szervízigénytelenebb és minél tovább használják annál jobban visszahozza az árát.
    Igen, meg kell szokni hogy ha hazaérsz akkor rádugod töltőre, ez kőkeményen 15 másodperc. Ha pedig nem tudod otthon tölteni akkor lehetnek kellemetlenségek, de több példát is tudok mondani panelban lakó ismerősre/kollégára aki full villannyal jár és egyáltalán nem sír miatta.

    Spórolásra a saját példámat tudom felhozni: Amíg nem volt korona addig havi 30k körül volt a tankolás költsége. Amint átváltottam (PHEV) ez leesett áramban havi 5k alá. Utoljára akkor tankoltam amikor 450 volt az OMV prémium 100-as és még félig van a tank. Kiszámoltam hogy a benzines eladási ára mellett mennyi idő után térül meg az új autó és kb 3 év alatt visszahozza az árát. Ez most egy picit lassult mert otthonról dolgozom, de még így is bőven jó vagyok, főleg hogy sok rövid út eszi a ICE autókat rendesen, a hideg motorral rohangálásnál kevés károsabb dolog van amivel bántani lehet az autót, én meg többnyire ilyenekre használom (gyereket vinni családhoz/orvoshoz, egyéb rokonok látogatása, bevásárlás, városon belüli ide-oda hurcolni nehezebb dolgokat).

    Igen, az infrának fejlődnie kell, több töltőpont kell, illetve az az appkáosz ami most van is szánalmas. Jelenleg 10 darab töltős app van a telefonomon és ezek csak AC töltők és csak Magyarország.

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz Dare2Live #78 üzenetére

    Sztem az nem nyerő ötlet, hogy minden villanyautós Paksra járjon tankolni. Tegyük fel, hogy Paks előállítja a szükséges áramot és a hálózat képes azt továbbítani 5-10KV feszültségen! De, ezt nem lehet bedugni az autók csatlakozóiba. A felhasználási helyek közelében transzformátorok kellenek, amik előállítják az alacsony feszültséget és kábelek, amik eljuttatják a felhasználó helyekre. Méghozzá jó vastag kábelek, hogy alacsony legyen a veszteség. Réz, földmunka, stb. A városokban drága a terület és egy trafóházat senki sem szeretne maga mellett. Szóval, a probléma olcsóbb és könnyebb része az áram előállítása. A drágább és bonyolultabb az eljuttatása.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #79 üzenetére

    Azért nem értem ezt a "na bumm"-al való lerendezést, mert évtizedek óta nincs szükség erre a megállásra, miért jó, hogy ezek után kénytelen leszel? Ez egy elég nagy hátralépés.
    A szállítmányozó kamion is megáll majd? Mindennek a szállítási idejére +20%? Vagy majd holtteherként cipeli a hatalmas saját akksiját? Mondjuk ilyen utazási idők mellett a vonat már kétségkívül egy jobb alternatíva lesz, és nem kell ilyesmin gondolkodni.

    Hogy vesz +300m2-t Budapesten belül pl, ahol körbe van építve?

    Lehet nehéz a balaszonlás, még így is, de ha erre rászabadul ez a rengeteg plusz ismeretlen változó (a random embertömegek random töltési szokásai), akkor még nehezebb lesz.
    Eddig aki odament egy benzinkútra, lényegtelen volt, hogy a legújabb mercivel vagy a legrégibb suzukival, ha kifizette az üzemanyag árát, akkor azonos pénzért azonos idő alatt azonos mennyiséget tankolhatott. Ha balanszolunk, az azt jelenti, hogy valahol vissza kell venni. Akkor most valaki negatívan lesz megkülönböztetve, hiába használná a töltőállomást, nem tudja, mert túl sokan használnak körülötte. Nem lesz frusztráló? Vagy majd indul a verseny a kapacitásokért?
    Én nem vagyok az elektromos autózás ellen, függetlenül attól hogy szeretem-e a rezgését egy belső égésűnek vagy sem, de ezek szerintem komoly dolgok. Sehol nem látjuk ezt működni olyan szintre skálázva, mint amilyen szinten a benzines/dízeles autók vannak a puszta számuk alapján.

  • Somatom

    veterán

    válasz dbj19 #82 üzenetére

    "Mondjuk ilyen utazási idők mellett a vonat már kétségkívül egy jobb alternatíva lesz, és nem kell ilyesmin gondolkodni."
    Ezt nemrég linkelték egy másik topikban. :N

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #82 üzenetére

    Nem jó. De had ne mondjam mennyi ennél sokkal nagyobb probléma van az életben, minthogy évi 2* kvzok egyet a benzínkúton. És minden az életben tradeoff. 2*kvznod kell az életben de a gyereked esélye rákra töredék lesz mert nincs NOX+PMx. Megéri?
    És ahogy írtam: Aki sokat megy az nem a 200km hatótávosat veszi meg.

    "A szállítmányozó kamion is megáll majd? Mindennek a szállítási idejére +20%?"

    Ez megint a szokásos gyűlölöm az elektromost akármit kitalálok csakhogy igazoljam a kognitív diszonanciámat félének tűnik.
    Mért nőne? A nagy aksis tesla semi full loaddal 800kmet fog 1.5éven belűl tudni. 10->80% 30perc. Kamionok átlagsebessége legyen 80km/h. A számolásba vedd bele, hogy a kamionsofőrok nem terminátorok, hogy 9-6hnként ne kelljen pisilniük és enniük és, hogy tachográf és hogy a akmionokat nem szokás full loadra terhelni.

    "Vagy majd holtteherként cipeli a hatalmas saját akksiját?"

    Holteher? Mint dieselknél a motor? Mért mit gondoltál kidobja? Elektromos autóknál hogy megy? wtf ez az egész.

    Én azt látom baromira elektromos autó ellenes vagy. Jah az elektromos autók cipelik holtehernek az aksit és akkor?

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Somatom

    veterán

    válasz Dare2Live #84 üzenetére

    Ha nem holtteher és az EV technikája könnyebb, akkor mitől nehezebbek az elektromos autók, mint az azonos kategóriájú ICE -k? Nálunk a főnök tekerős vas helyett, beakasztós alu lábakkal rendeli a pótkocsikat (-100Kg) és pótkerekünk sincs (tartóstól -250Kg). Ennyivel több hasznos terhet tud vinni a kamion. 16 tonna önsúlyú járművekről beszélünk. Szted hol fér ebbe bele pár tonnányi akku?

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • dabadab

    titán

    válasz Gargouille #66 üzenetére

    Hát így szóban igen, de kiépíteni a megfelelő keresztmetszetű elektromos hálózatot, feltúrni a környéket stb. azért ez annyira nem triviális

    Ez mindenhol máshol probléma, de a paneleknél jelenti fajlagosan a legkevesebb macerát.
    Egyébként ha az elektromos hálózat elbírja a nappali klímázást, akkor az esti töltést is bírni fogja.

    Valóban, szinte ugyanaz a kettő. Egy madzagon lógó villanykörte (kis túlzással), meg egy elektromos autót töltő állomás. Végül is mindkettő árammal megy. :DDD

    Igen, nagyjából ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #84 üzenetére

    Nem teljesen értem ezt a rage-t amit lenyomtál az előbb. Nem vagyok elektromos autó elleneles, ha tudnád mit dolgozom, talán nem is jöttél volna ilyennel elő. De látatlanba sem adtam rá okot szerintem, hogy ilyesmit gondolj.

    Én nem évi 2-szer megyek 200km-nél nagyobb távot egyhuzamban, és ezzel nem csak én vagyok így. Ha valaki nagyvárosi divatboltba járásosat akar játszani, azt ne kényszerítse rá másokra azzal, hogy minden mást ellehetetlenít. Most 1M-ért is tudok venni olyat ami elvisz 800km-t. Ezek után 10M-t fogok fizetni kisakksisért?

    Töredéke lesz a légszennyezés? Hányada? Tizede? Fele? Nem az autózás a legnagyobb felelős, hanem a fejlődő országok-beli ipar. Persze a nagyvárosokban máshogy van, meg egyébként is minél tisztább, annál jobb, egyetértek. Cserébe lesz rengeteg veszélyes kémiai hulladék, ami mondjuk beszivároghat a talajvízbe. Nem vagyok döntési helyzetben, de ha ott lennék, bemondás alapján nem hoznék döntést, tanulmányt olvasnék előtte ezekről, sokat.

    6 óra alatt 400km-t megy a kamion. De nem 2 tonnás autót húz, hanem hanem 40 tonnát. 20-szor annyi energia kell, 20-szor akkora akksi. Model S akksija kb 600kg. Akkor a 40 tonnából 12tonna az akksi lesz? Ez nem holtteher?? :F Feltölteni is annyival több idő, nem?
    Egy belsőégésű motor 100-200-300kg. Mellesleg az elektromos motoroknak is van tömege. Ugyan úgy kell melléjük elektronika, áttételezés, hajtáslánc stb. Üzemanyagtartályt megspóroljuk, cserébe van akkora akksi, ami egy kisebb autó tömege önmagában.
    Szerintem nem mindegy, hogy egy 1,5 tonnás autóban 300kg a motor+üzemanyagrendszer, vagy egy 2 tonnásban csak az akksi 600kg.

    Ha neked ezek a kis számolások és felvetések "wtf" meg "baromira látom hogy gyűlölod az elektromost", akkor valamiért úgy érzem, hogy nem tudsz normális fogást találni az érvelésemen.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    Mindjárt megsajnálom az autógyárakat. Ja, nem.
    Érdemi újítást a Toyota, Mazda tudott hozni, többiek elvoltak a babérjaikon.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #87 üzenetére

    az érveidből ez jön ki.

    "azt ne kényszerítse rá másokra azzal"

    A másik oldal meg ne kényszerítse rá a NOX szívásra.

    "Most 1M-ért is tudok venni olyat ami elvisz 800km-t. Ezek után 10M-t fogok fizetni kisakksisért?"

    Te most egy 10+éves használt ICEt hasonlítasz új kisaksis elektronmoshoz?

    "Töredéke lesz a légszennyezés?"

    Közlekedésről beszétünk. Igen töredéke.

    "Cserébe lesz rengeteg veszélyes kémiai hulladék, ami mondjuk beszivároghat a talajvízbe"

    Mi szivárog bele a talajvízbe? Nagyon erős a gyanum, hogy megint hoztál egy wtf indokot.

    Igen továbbra is nagyon erős a gyanum....

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dbj19

    csendes tag

    válasz Dare2Live #89 üzenetére

    A gyanú csak gyanú marad bizonyítás hiányában.

    Akkor engem se kényszerítsen senki cigarettafüst szívására. Nagyjából hasonlót mondtál. Én nem kényszerítettem senkit, hogy nagyvárosban éljen, és ne tanyán. Engem mégis azzal fenyegetnek, hogy a dízellel nem engednek majd át a várostáblán. Persze értem amit mondasz, de elég sarkosnak tartom.

    10+éves ICEt hasonlítok, mert olyan kapható, de 10+ éves elektromos nem. De hasonlíthatunk 5M-s ICE-t 5M-s elektromoshoz, meg 10M-s ICE-t 10M-s elektromoshoz is. Az egyik oldalon kapok növekvő kényelmet, teljesítményt, azonos hátótáv mellett, a másikon kisebb hatótávot. Persze teljesítmény van a motornak hála.
    Egy elektromosban csak az akkupakk értéke annyi, mint egy használt, régebbi ICE autó teljes ára. Ha fut 10 évet egy elektromos, annak az akksija milyen lesz használtan? Vagy veszed majd a kocsit 1M-t, meg még 1M-t költesz új akksipakkra?

    Az szivárog be, hogy hova tesznek annyi kiszuperált akkumulátort, a rengeteg félvezetőt? A ritkaföldfém mágneseket amikből minden állandómágneses motorban van? Persze elviekben újrahasznosítható akárhányszor, a gyakorlatban meg elásnak pár száz tonnát, aztán lehet mentesíteni.

  • doooo

    veterán

    Nincs szerencséjük. Kevesebb ideig kellett volna lobbizni ellenük, meg hagyni, hogy az olajcégek elfojtsanak minden újítást (mert hát ugye az elektromos autó szinte egyidős a belsőégésűvel, de ha nem akarunk 120 évet visszamenni, akkor is bőven akadnak a kilencvenes évekből is kezdeményezések és új prototípusok az ilyesmire), és akkor most nem kellene rohanni.
    Ettől függetlenül valahogy mégis sikerül a dolog, a PSA-nak is (ami komolyabban van jelen a témában, mint a Stellantis másik fele), nem is világos mi ez a hiszti. Minden segítséget megkapnak a kormányoktól, mindegy, hogy a tőzsdén melyik másik gyártó lufiját fújják épp abnormálisra. Meg persze kisebb profittal is kibírnák egy ideig, az átmeneti időszakban, persze ez istenkáromlás a vadkapitalizmusban, tehát nyilván elvárhatatlan (bár érdekes módon az államok segítsége valahogy belefér nekik, pedig az nem épp kapitalista jellemző).

    Ha kevésbé szigorú tervek mentén kellene haladniuk (amik így sem szigorúak eléggé), akkor is mindent az utolsó pillanatra hagynának, és akkor is hisztiznének. Ha meg még tovább odázunk mindent, nagyon rossz vége lesz. És az a rossz mindenkit érinteni fog. A Stellantist is.
    (Az automatizálás miatti, elkerülhetetlen elbocsátásokat meg nehogy már erre akarja bárki is fogni. Csak úgy mellesleg.)

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #90 üzenetére

    Akkor jó plda volt.

    "Akkor engem se kényszerítsen senki cigarettafüst szívására."...

    Másik oldal meg, hogy ne kényszerítsd rá arra, hogy ne dohányozhasson bent. Mindkettőnek nem lehet jó állam mérlegel és bumm. Pedig de szép volt ?30+éve szó szerint vágni lehetett a füstöt apám munkahelyén 10méterre nem lehetett ellátni. Rákényszerítették a a dohányosokra, hogy ki kell menni? Volt is nagy ereszd el a hajamat.

    A 21.sz talán de mindenképp az egyik legnagyobb kihívása a környezetvédelem. Én nem is a NOX/PMet érzem a fő gondnak hanem a globális felmelegedés. Aminek a fő okozója a légkör emelkedő co2je. Ahogy számoljuk a CO2 kibocsátás 25-40%ért a közlekedés a felelős. Az "állam" megint jött és durr. Még kína is 2060ra 90%os co2 kibocsátás csökkenést akar. Mert szerintük is ekkora a szar. A 90%ot nem közlekedés CO2re hanem amblokk mindenre akarják.

    "Egy elektromosban csak az akkupakk értéke annyi, mint egy használt, régebbi ICE autó teljes ára."

    Régebbi. A CO2 adó emelkedése, euro7 miatt az ICE tovább emelkedik az aksi pakk árának csökkenése, támogatások miatt ez elektromos ára tovább csökken. Aztán ahogy írtam már nem lesz értelme új ICEs autót venni és ott vége a veszek olcsó új/5/10éves ICEt.

    "Az szivárog be, hogy hova tesznek annyi kiszuperált akkumulátort, a rengeteg félvezetőt?"

    A "kiszuperált" aksik első körben mennek egy regenerálás után puffernek. Kelleni fog. Hamár puffernek se jók mert nem regenerelhatóak nagyon jól újrafeldolgozhatóak.

    "Persze elviekben újrahasznosítható akárhányszor, a gyakorlatban meg elásnak pár száz tonnát, aztán lehet mentesíteni."

    Az autó újrahasznosítás elég jó üzlet. EVs autóknál point az aksi miatt különösen jó. Természetesen ide is kellhet állami kontrol és ösztönzők. Na bumm.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Graphics

    Jómunkásember

    Szerintem nem a villany lesz a "megoldás".

    Par napja a Toyota bemutatta a hidrogénes terveit. Abban több potenciált látok személy szerint.

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • #53246592

    törölt tag

    válasz dbj19 #90 üzenetére

    Vannak megoldandó problémák, jól látod.
    Tekintve, hogy az új autó eladásoknak még mindig 90+%-a ICE, 5-10-15 év múlva ugyanúgy lehet majd venni 5-10-15 éves használt EURO6 ICE autót mint most. Ezeket meg használni is lehet majd, legfeljebb nagyvárosok belsőbb részeibe nem engednek be vele.

    A rengeteg félvezető önmagában nem lesz probléma, annyira picik. Az elektronikában vannak ettől jóval problémásabb cuccok.
    Az akkumulátorok esetében még szükség lesz újrahasznosításra, akár fix energiatárolóként, akár alapanyagként az új akkuk gyártásához. De jelenleg ez még olyan kis méretű probléma, hogy egyszerűen nincs miért ipari szintű megoldásokat kiépíteni - majd később lesz, és akkor ki is épülnek ilyenek.

  • hallador

    addikt

    válasz Gargouille #44 üzenetére

    Ez mentalitás kérdése elsősorban. A magyar ember, és igen most nem Kelet-Közép Európát írok, mert Európában a legjellemzőbb, hogy otthon az elvárás egy állampolgár részéről, hogy mindent, de mindent más oldjon meg. Ha neki kell, akkor nem is kell! (És ez nem fikázás, sajnos a legjellemzőbb emberi vonás arrafelé, (hogy is mondta Hadházi László humorista, "hát nem egy szorgalmas nemzet")).
    Például itt lakossági ötlet alapján (Tehát nem a német nem tudom én milyen minisztérium) beletették a szabályozásba, hogy nem építhető úgy semmilyen lakás, vagy ház hogy nem rendelkezik elektromos autó töltővel a családi ház, a több lakásos társasházak x %-ban olyan parkolókkal kell, hogy rendelkezzenek, ami elektromos töltésre alkalmasak.(Ahol nincs és lehetőség van rá ott el kell kezdeni kiépíteni) És nem az van, hogy jajjjj mi szegények nekünk majd ki fogja INGYEN kiépíteni, mert hát legyenek hálásak, hogy itt eladhatják a szemetüket, mert ugye otthon ez van, igaz, hogy otthon még egy tisztességes biciklit sem gyártanak belső felhasználásra, de ezért a mentalitás az nagyon "rendben" van ugye?

    Az utak karbantartásával kapcsolatban pedig mégis mit vártál? A kádár rendszerben így lettek felnevelve, és így is nevelték a gyerekeiket. (Kőbányai sörrel a kezében nehéz dolgozni, miközben hazafelé a kocsmában épp sikerült 3 féldeciért eladni a szerszámot amit ellopott a munkahelyén, és ezt nem úgy ám, mint pl itt, ahol ha ilyet csinált valaki már 50 éve is, akkor megbélyegezték, hanem otthon az állam még támogatta is az intézményesített lopást. Addig sem arról beszéltek miért kell 10 évet várni a Trabantra) A különbség, hogy akkor minden 1 - 2 évben jött a brigád, és a már akkor is szar utakra toltak egy 3 - 5 cm-es kopóréteget 10-en akikből 2 dolgozott...., 30 éve nem jön a brigád, és hát úgy is van hagyva mint minden. Ha el is lophatják, és ezzel a korrupció világbajnok szinten tartható, akkor mit szeretnél? Ezek az emberek azok az emberek, akik ott éltek 50 éve és ott élnek ma is.

    Akik most vezetik az az országot mind kádár gyerekei akkor szocializálódtak, és a legtöbbnek nem az volt a baja, hogy kádár volt a rendszergazda azzal a mentalitással elnyomással, hanem az, hogy miért nem ő.

    Miért az autógyártóknak kellene kiépíteni bármit? Ezt miért nem az állam vállalja be, hiszen a legtöbb helyen is az EU támogatásokból tették ezt meg, csak ha az EU erre ad pénzt, akkor itt arra költik, otthon meg Soros propagandára, meg apu szállította kövekre, amiből teljesen feleslegesen építenek minden szart, utak helyett.
    Ja hogy ehhez a társadalom egy része tapsol is, ami pont ahhoz elegendő, hogy fennmaradjon ez a már 60 éve korrupt rendszer, hiszen azt pont olyan kiváló szaktekintélyek irányítják, akiknek a korosztály a lopásra lett kinevelve, és ezek az emberek fel is neveltek gyerekeket, akik nem úgy fognak majd gondolkodni, hogy ez rossz... Amit írtam feljebb ugye? Ha nekem kell ezzel foglalkozni akkor nem kell, akkor jó van az úgy. Na majd ha ezt a mentalitást kinövik, akkor lehet arról beszélni amit Te akarsz.

    Szerinted mikor lesz ilyen?

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • #16820480

    törölt tag

    Helyes, rokkanjanak is bele, akik nem tudnak értelmes autókat gyártani. Majd remélem megy utána a többi cég is, akik a net-zero ígéretekkel utolsó pillanatig halogatják, hogy bármiféle változást kelljen eszközölniük.

  • nemlehet

    őstag

    válasz Graphics #93 üzenetére

    A hidrogén nagyon problémás. Több szempontból is. Nagyon meglepődnék, ha sikerülne széles körben elterjeszteni.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • Gargouille

    őstag

    válasz Dare2Live #74 üzenetére

    "Még mindig nem érted, hogy ha össz nem 10 perc egy tankolás hanem 30perc akkor annyit kell csinálni, hogy 3*annyi oszlopot kell lerakni a MOL/OMVnek a "töltő/benzínkútra". Mi ebben a bonyolult?"

    Nézd, értem én, csak ez amit mondasz az kábé olyan mintha nem vennél tudomást sem a részletekről, sem a valóságról, hanem csak egy elméleti megközelítésből néznéd.

    Először is 30 percet kávézni amíg tölt az autó? Ezek az emberek, akik 3 másodperc előnyért nap mint nap életveszélyes előzésekbe mennek bele (és törik rommá magukat meg másokat), mert "annyira sietnek", majd pont ezek mostantól békésen kávézgatnak félórákat egy tankolás miatt? Nem túl életszerű.

    Aztán meg lerakni 3x annyi oszlopot? Hova? Oké, egy autópálya melletti kútnál még talán van is elég szabad hely rá, de egy városban hova? Alig tudok olyan benzinkutat, ami körül lenne még szabad hely. Így is vérre menő harc megy minden zsebkendőnyi szabad területért.

    Aztán oké, hogy odarakod a töltőfejeket, de oda áramot is vinni kell, fel kell ásni a környéket, földmunka, kábelek, trafók stb. ez elég horror költség meg lakossági ellenállás, egyeztetések... szóval jó nagy macera mondjuk városon belül. Még egy nyavalyás tök egyszerű út felújítás is olyan nyögvenyelősen megy, hogy elkeserítő.

    Nomeg Paks3. Hát igen, a 2 is alig 10 éves csúszásban van és még az is csoda ha egyáltalán meg fog épülni. Nem műszaki akadálya van, hanem politikai meg hozzáállásbeli. De ez a valóság sajnos.

    "Hát így elsőre mondjuk nem ez jön le. Ráadásul nagyon furcsán infrastruktúrára hivatkozva. "

    Nem nagyon furcsán, csak reálisan szemlélve. Ezek a nagy ívű elképzelések rendszerint pont ezeken a "lényegtelen kis részletkérdésen" szoktak elbukni végül. És továbbra sem vagyok ellene, csak szerintem egy átgondolatlan elképzelés ez még egyelőre. Mindenki csak tapsol, hogy jaj de jó, hogy le tudtunk gyártani rohadt drágán egy erősen kompromisszumos elektromos autót, hurrá, tiltsuk is be azonnal minden mást, elérkezett a jövő. Mintha ezzel minden meg lenne oldva. Csak közben meg az összes többi körülményt figyelmen kívül hagyjuk és ha ilyen "ész nélkül" rohanunk ebben előre, akkor annak - szerintem - sírás lesz a vége.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • 8th

    addikt

    válasz #16820480 #96 üzenetére

    Én nem sajnálom egyik autógyártót sem. Évtizedekig ültek a babérjaikon nem tettek "semmit". De azért ne varrjuk az egészet az ő nyakukba a segg hülye döntéshozók is pont ugyanannyira okozói a jelenleg kialakult helyzetnek. Az autógyártók az ezredfordulón már javában onthatták volna magukból az euro5 normát teljesíteni képes motorral szerelt autókat. A tudás már akkor is megvolt rá de senki sem írta elő számukra, hogy alkalmazzák az ipari és mezőgazdasági gépek motorjain addigra már jól bevált technológiákat. Most ugyanazok a döntéshozók érezvén a társadalomtól és környezetvédő szervezetek irányából jövő egyre nagyobb nyomást ész nélkül kapkodva teljesen irreális elvárásokat támasztanak az autógyárak elé. Persze az egészet mint mindig most is a végfelhasználó szívja meg mert egy rendkívül agyonbonyolított és drágán szervizelhető autót a kap a nehezen megkeresett pénzéért. Ha állítólag a nox kibocsátás a fő probléma akkor már rég be kellett volna tiltani a dízel motort a személyautókban a benzineseket pedig kizárólag gyárilag kettős üzemre átalakítva értékesíteni. Lpg/cng + hibrid technika. Pont. Ezzel nagyrészt kihúzták volna a dolog méregfogát és sokkal gördülékenyebb lehetett volna a benzin > elektromos átmenet. Maradhattak volna a jól bevált olcsón gyártható és szervizeltethető szívómotorok így az autók is lényegesen olcsóbbak maradtak volna. Ehelyett jöttek a fűnyírómotoros bohóc verdák (pl. Volvo S80 1.6d, Mondeo 1.0T stb) amelyekről nyilvánvaló volt, hogy alig valamivel lesznek környezetkímélőbbek mint az elődjeik de a nevetséges mindenféle realitást nélkülöző teszteket ezekkel a vackokkal lehetett csak megugrani. Hogy a valóságban mennyit fogyasztanak és mennyit szennyeznek az ilyen alulmotorizált autók az már senkit sem érdekel(t). Szóval ja. Az autógyártók és döntéshozók szépen egymás kezét fogva elmehetnek a büdös picsába. Tőlem akár bele is állhatnak a földbe az sem érdekel.

  • Gargouille

    őstag

    válasz hallador #95 üzenetére

    Hogy neked mindenről ez jut eszedbe?! :DDD Nyugi én is rühellem ezt a mentalitást, ami itthon van értjük, hogy szar az egész, de azon túl, hogy ezt minden cikk alatt leírod témától függetlenül, nem értem mire akarsz vele kilyukadni? Menjen ki mindenki Németországba dolgozni? Vagy mi a konklúzió?

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Új hozzászólás Aktív témák