Új hozzászólás Aktív témák
-
fusion33
csendes tag
Carstel 2A új töltőmet eladnám mivel 2 töltőm van és 1-et hagyok csak meg. Érdeklődni privátban.
-
fusion33
csendes tag
válasz fusion33 #398 üzenetére
2000 után gyártott gépjárművek már nagyobb feszültséggel töltenek ezeket már a modernebb calciumos akkumulátorokkal szerelik ezek a modern akkumulátorok igénylik is a magasabb töltőfeszültséget, számot nem írok mert gépkocsimárkánként eltér a Fordoké meg még magasabb. Viszont ha régi típusú alacsonyabb töltőfeszültséggel rendelkező gépjárműbe modern calciumos akkumulátort használunk akkor alultöltöttség lép fel ami idő előtti tönkremenetelt okoz. 3 típusú akkumulátor van a gépjárművekben.
1. régi típusú ólom savas
2. modernebb calciumos vagy calcium silver
3. AGM felitatott üvegszövetes
Régi típusú töltési rendszerrel rendelkező gépjárművekbe a hagyományos ólom savas akkumulátor a jó igaz sokat kell ellenőrizni az elektrolit szintet különösen nyáron.
2000 után gyártott magasabb töltési feszültséggel rendelkező gépjárművekbe a modernebb calciumos vagy calcium silver (ezüst) akkumulátorok valóak azoknál nem jelentkezik túltöltés.
Legújabb drága luxus autókba AGM akkumulátor való ha gyárilag az van benne nem szabad mást bele tenni mert úgyis tönkre megy, (kétszer olyan drágák ezek az akkumulátorok). -
fusion33
csendes tag
Nem arra gondoltam, hogy jó-e a töltése hanem, hogy újabb típusú-e a kocsi mert nem csak az akkumulátorok fejlődtek hanem a töltési rendszer is. Évjárat alapján mivel nem tudom milyen magas a töltési feszültség régitípusú a töltési rendszere a gépjárműnek így régi típusú (nem calcium) ólom savas akkumulátor való bele. Az nem biztos, hogy jó, hogy nagyobb akkumulátor lett bele téve mint az előző kivéve ha az előző kisseb volt mint amit a gyár javasol bele.
-
Cövi
csendes tag
válasz fusion33 #395 üzenetére
98-as évjáratú Mazda 323 1.5 benzin.
45 Ah volt az Exide Classic, most egy 55 Ah -ás Electric Powert vettem.
Ahol vettem az akkumulátort bemérettem a generátort, jó a töltése. Néha van egy kis nyikorgó hangja a szíjnak nyirkos időben.
A márkás akksikról (Bosch, Banner) is hallottam már olyat hogy csak pár évig bírták. -
Cövi
csendes tag
Inkább próbálom a megelőzésre helyezni a hangsúlyt. Figyelek rá hogy ne merüljön le az aksi és ne álljon használaton kívül sokáig. Az Akkukraftot néha rákötöm így remélem sokkal tovább fogják bírni az aksik.
Exide Classic akkum 2 évet bírt, soha nem töltöttem töltőről meg sokszor állt hetekig a kocsim.
Most vettem egy Electric Powert, erre már vigyázni fogok. -
-
fusion33
csendes tag
Akár milyen jó sajnos az ára miatt (60.000 Ft) nincsen realitása, míg az OPTIMATE 6, CTEK és klónjainak, Carstel/Extol Akkukraft igen.
Én le szoktam tölteni a termékek magyar vagy angol nyelvű használati utasítását PDF-ben, elolvasom mert sok hasznos információt lehet belőle szerezni.[ Szerkesztve ]
-
Cövi
csendes tag
Én tisztában vagyok vele hogy a desulfátor az nem töltő, ezért is írtam hogy szulfátos akksik kezelésére való.
De arra sokkal hatásosabb mint az Optimate töltő desulfátor funkcióval.
Amúgy nem hiszem hogy csak szakértők tudnák kezelni. Szerintem egy átlagnál valamivel intelligensebb ember kis utánnaolvasással otthon is tudná használni, csak az ára miatt nem biztos hogy megéri.[ Szerkesztve ]
-
válasz #92852736 #381 üzenetére
Így van. Korábban tévedtünk. A szürke (Conrad-os) más software-t használ, mint a zöld (Akkukraft). A szürke egy korábbi változat. A frissebb kiadás a zöld változat. Több fokozata is van. Nekem például a csepptöltése kimondottan tetszik. Ötletes.
Cövi
A desulfátor nem töltő. A töltő nem desufátor. A cél teljesen más. A profi desulfátor drága, és nem amatőrnek való. Itt most nem téged akarlak megsérteni. Sok cég reklámozza magát, hogy ez a funkció is benne van az ő töltőjében. Ezek olyan 10,5V körül csinálnak valamit, de igen keskeny sávban. Normál akksinál szinte soha nem kapcsolnak be, mert annak feszültsége nem megy le olyan mélyre csak ha égve felejted az izzókat.
A desulfator pedig nagy áramcsúccsal dolgozik, de relatíve kicsi átlagárammal. (Ez nem igaz a töltőkre.) Ezt nem kedvelik a kózponti egységek. Főleg ha a desulfátor tekercses. Visszatérve az amatőr kérdésre. Tudatlanul/tapasztalatlanul simán kinyírsz egy jó akksit is. Mint már többször említettem a tirisztoros töltő pontosan a határon van. Az tölt, és a desulfator funkció mindig, minden helyzetben működik. Nekem drága a CTEK/Optimate... Jók, elismerem, de én nem veszem meg. Pont. Bocsi ez nem csak neked szólt.
-
Cövi
csendes tag
Szulfátos aksik kezelésére én inkább ezt a profi Magyar terméket ajánlanám:
[link]
Kár hogy ilyen drága.[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz #92891904 #378 üzenetére
Van egy tippem a solar töltő helyett ha a csepptöltés érdekel és nincsen teljesen lemerülve az akkumulátor: Accumate Compact full automata nem kell félni a túltöltéstől, motorokhoz és csepptöltésre autókhoz kiváló. Ha jól emlékszem 0,6 A-rel tölt 3 vagy 4 lépésben, télen ajánlott mivel a hideg miatt nem veszi úgy a töltést az akkumulátor mint nyáron.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
A fentebb leírtakat azért javaslom mert az a tapasztalatom, hogy ezek a regeneráló, szulfátlanító, élesztő, savrétegződést megszűntető funkciók magasabb feszültséget alkalmaznak és a magasabb feszültség kárt tehet a gépjármű elektromos rendszerében ha nem annyira intelligens a töltő vagy ha intelligens akkor meg nem működik ez a funkció a gépjármű védelme érdekében Pl: OPTIMATE 6.
-
fusion33
csendes tag
Az OPTIMATE 6 magyar nyelvű használati utasításában olvasottak után azt javasolom mindenkinek aki Carste/Extol/CTEK stb töltőnek a regeneráló vagy villáskulcs funkciót használni, kipróbálni akarja előbb csatlakoztassa le az akkumulátorról az akkumulátorsarukat és ha vannak szellőződugók azokat csavarja ki biztos ami biztos.
-
fusion33
csendes tag
OPTIMATE 6 használati utasításból idézet:
Az akkumulátor „újraélesztő/regeneráló” funkciója csak a gépjárműn kívüli akkumulátorok esetén
aktiválódik (az akkumulátorhoz csatlakoztatott elektromos berendezések belső ellenállása kisebb, mint az
akkumulátoré és ezt érzékeli a töltő, miáltal nem engedélyezi ezt a töltési módot).Amennyiben az akkumulátor mélykisütött (szulfátos), a mikroprocesszor az újraélesztő funkciót indítja
el. A 3. LED dióda fog világítani. Jelentése: szulfátmentesítés. Magas feszültség mellet, kis és állandó
áramerősség küldődik az akkumulátorra. A maximális töltési időtartam 2 óra. A kezdeti töltőfeszültség értéke szabályozva van: 16V 5-másodpercig, miután a mikroprocesszor kiértékeli, hogy ez az érték megfelelő az
akkumulátor újraélesztéséhez vagy nem.
3.1 Amennyiben a kiértékelés pozitív: a korlátozott kimeneti feszültség értéke 16V, a 3. LED dióda világítani fog (újraélesztés funkció elindult).
3.2 Amennyiben a kiértékelés negatív: a magasabb teljesítményű, TURBO üzemmód kapcsol be. A korlátozott kimeneti feszültség értéke 22V lesz. A 3. LED dióda villogni fog.
3.3 Amint a kimeneti áramerősség elérte a 0,4A értéket, a 8. LED dióda fog világítani. A kimeneti feszültség értéke fokozatosan csökken mindaddig, amíg a mikroprocesszor kiértékelése alapján az újraélesztési mód végső fázisába nem ért a töltés. A TURBO üzemmód alatt a 3. LED dióda villogott, most állandóan világítani fog. 15 perc elteltével az ampmatic™ impulzus áramot fog az akkumulátorba juttatni (LED diódák 8, 9, és 10
felvillannak). A feszültség értéke 14,3V alatt marad. A következőkben az akkumulátor normál töltési
üzemmódjának az elindítására készíti fel az akkumulátort a töltő. Az itt leírt üzemmód csak a gyárilag aktivált AGM akkumulátoroknál lesz eredményes.
Megjegyzés: A gépjárműben lévő akkumulátor, mely csatlakoztatva van az elektromos vezetékekhez a TURBO üzemmód által nem lesz újraélesztve!!![ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Ha valaki direkt gyenge vagy problémás, szulfátosodott akkumulátorokat akar helyrehozni annak egy profi amerikai töltőt javasolok, ami ha kiveszik az akkumulátort a gépkocsiból és csak ekkor mert olyan intelligens, hogy érzékeli ha benne van 20V feszültséggel és alacsony Amperral helyrehozza a szulfátosodott akkumulátort. Olyan modern, hogy nem kell egy darab gombot sem rajta nyomogatni, választgatni módokat mint a CTEK és klónjai (nincs is rajta egy gomb sem) csak rá kell csatlakoztatni az akkumulátorra és mindent automatikusan elvégez. Ez a töltő az :
OPTIMATE 6
egyes oldalakon 25.000Ft-tól kapható persze van ahol 30.000Ft. -
-
#92852736
törölt tag
válasz steve brown #80 üzenetére
Szia!
Hamarosan lesz olyan verziónk, ami 12 V 4A - 12 V 0,8 A - 6 V 0,8 A, automata 4 funkciós és áramszünet esetén ott folytatja a töltési folyamatot, ahol megszakadt az áramszünet miatt. Jelenleg mi az Akkukraft-ot importáljuk, amely 9 fokozatú, és sajnos többen összekeverik a szürke elődjével, ami csak 4 fokozatú (még azt is árulják.)
-
-
#92891904
törölt tag
Sziasztok!Ezt a töltőt milyen töltésvezérlővel lehetne biztonságosan használni?: [link] (akksi 12v 72ah) Szeretnék picit ZÖLD lenni. Vagy legalább megpróbálni.
-
fusion33
csendes tag
Akinek van rá kerete, hogy 20.000 forintot adjon egy CTEK töltőért annak érdemes megvenni bár itt már nem csak a minőséget fizeti meg hanem a márkanevet is (duplán). Aki nem tud vagy nem akar 20.000 ft-ot rászánni annak a CTEK másolat LIDL Ultimate Speed LCD-töltő kiváló választás és itt csak a terméket kell megfizetni nem a nevet meg az extraprofitot. Ajánlatos nézni gyakran az akciósújság.hu-n a LIDL termékkatalógust az akció miatt.
-
nootropil
csendes tag
háát ebben most nem értünk egyet.... a CTEK tényleg rendben van..
AZ akkukraft kábelezése már így képen is teljesen komolytalan a svédekéhez képest. A CTEK kidolgozása komolyabb benyomást kelt .
Tudom hogy ez nem fontos, de már az akkukraft megrendelő oldala is tiszta gagyi.
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Cövi
csendes tag
Megvettem az akkukraftot. Már 2 akksit feltöltöttem vele.
Hogyha rajtahagyom az akksit töltés utáni fenntartó töltésen,
akkor is le kell csavarni az akksi kupakjait? -
fusion33
csendes tag
GUDE GAB 5A -t újonnan a jófogáson (most ingyenes a házhozszállítás) 7.500Ft-ért lehet venni.
-
nootropil
csendes tag
válasz steve brown #365 üzenetére
Pécsen volt egy csomó senki rá se bagózott
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
steve brown
csendes tag
Itt 7-kor nyitott a Lidl, 9-re már elfogyott mint a 20db. tehát esélytelen.
Tavaly az Aldiban mikor 4000-ért adták azt a rossz LCD-s töltőt, reggel mire odamentem nyitásra már 18-an voltak előttem a töltő miatt. Mivel nem fértem a töltőkhöz a veszett tömeg miatt, úgy tudtam magamnak kivenni egyet, hogy a kaloda másik oldala felől átmásztam egy másik kalodán és elemeltem az utolsó előttit. Ez volt kb. 2 perccel a nyitás után.
-
Harkovz
aktív tag
A kijelzős US a Lidlben nagyon megérné.Sajnos későn tudtam meg.Gondolom ilyenkor már esélytelen,akcióváltásvolt.
-
fusion33
csendes tag
Megjött a Carstel 2A azt a különbséget tapasztaltam a Lidl Ultimate Speed LCD kijelzőshöz képest, hogy jobban feltölti akkumulátort 13,2Vra az Ultimate Speed eddig 12,8V-ra töltött.
-
Harkovz
aktív tag
Most kezdtem olvasni ezt a fórumot.Van egy Tronic T4X-em.Még Lidl-ben vettem vagy 2 éve.Ahogy itt olvasom szerencsére jót választottam.Kb.2 hónapja vettem egy új akksit a kocsiba egy Exide Premium 77Ah.Ha jól olvasom jót tesz az akkunak ha néha a töltőre rakom?Nincs vele gond a kocsi is jól tölt,majdnem minden nap használom.Érdemes így is tölteni a csepptöltés miatt?És jobb ha leveszem a sarut,hogy ne legyen az autónak semmi áramfelvétele nem?Mennyi ideig legyen töltőn?Milyen időközönként érdemes töltőre rakni ha érdemes egyátlán?Tehát valóban jót tesz ez a töltő az akkunak és teljesen feltölti?
[ Szerkesztve ]
-
nootropil
csendes tag
Én ennyi pénzért a
[CTEK MXS 5.0] -t
választanám, vagy a nextol\carstel 4A -s verziót. (ezek jelenleg nem kaphatók sehol.. mondjuk).az akkukraft is teljesen jó döntés különben.
részemről a képek a conrad-nál nem győztek meg.. rendkívül "olcsó" műanyag benyomását kelti a csatlakozók sem tűnnek számomra meggyőzőnek.
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Cövi
csendes tag
Erről a töltőről mi a véleményetek?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=855978
vagy inkább az Akkukraft? -
CCHPacsker
csendes tag
Szkópom sajnos elérhető közelben nincs.
Carstelnél nem láttam eddig impulzusokat, de azt láttam, hogy erősen megemelte (szervizkulcs állásban) a töltőfeszültséget (16,5V). Ez főleg mélykisütött akkumulátoroknál lehet jó, ahol a magas feszültség még a hervadt állapot miatt nem képes komoly gázfejlődést talán. Vagy ha igen, akkor sem tart fél napig. Ahogy néztem folyamatosan figyel és korrigál, tehát jó esetben nem engedi kinyírni az akksit. Ez a magas feszültség pedig biztos, hogy bontja a lerakódott szulfátot.
A neten elérhető pár soros használati és a hozzá kapott azt írja, hogy 5.? fázisban deszulfátosít. A nemrég belinkelt Extolos (jó) használati pedig azt írja kondícionál. Még nem tudtam kimérni, de lehet, hogy itt szulfátmentesítésről szó sincs.Valószínűleg mégis a szervizkulcsot jelenti és az erősen (10,5V alá) merült akkuknál alkalmazza, melyből automatikusan átvált normál (motor ikonos) töltésre.
-
CCHPacsker
csendes tag
Ha a korábbi mért adataimat olvasod, akkor még hozott a csepptöltés is a feszültségen.
Szerintem mindenképp érdemes rajtahagyni akár 1 napot is. Kicsit megerősödik az immunrendszere Egyébiránt a legtöbb használati útmutató azt írja, hogy csepptöltésre váltáskor ~90-95%-os a töltöttség, majd a csepptöltés folyamán akár elérheti a 100%-ot is. -
Cövi
csendes tag
Sziasztok!
Szerintetek ér valamit a Carstel és az Akkukraft szulfátmentesítő funkciója, vagy csak parasztvakítás?
Csak az 5. fázisban csinálják, vagy 9. karbantartó fázisban is?
Valaki esetleg megnézhetné oszcilloszkóppal ha van rá lehetősége. -
válasz nootropil #349 üzenetére
Mit említettem szerintem jó. Hagyományos a tied. Flooded,wet,nedves típus ,így minden gombot használhatsz, és kell is. Csavarkulcs,hópihe, vagy amid van. A lényeg, hogy minnél magasabb feszültséget tolj bele. Ez abszolút nem vonatkozik az AGM-re. Ha tavaszig kibírja, és legalább minden második nap motorozol akkor simán mehet még egy szezont.
-
smpeti1
csendes tag
tesztelgetem én is az új Extol 4A-es töltőt, meg vagyok vele elégedve.. rég nem használt akkukat is felélesztett elég gyorsan. Egyébként, ha a zöld feltöltött led világít, akkor érdemes még rajtahagyni, vagy teljesen megszűnik a töltés?
-
fusion33
csendes tag
Üdv! Ma megjött a Novitec Megapulse szulfátlanító. Tízszer nehezebb mint az akku aktivátor és sípol is amikor dolgozik nem csak egy led ég rajta, egyetlen hátránya, hogy 12,8 V alatt nem működik és az akkum 12,6 V (6.5 éves) ezért csak járó motornál dolgozik és még leállítás után 1 percig akkor hallani a hangját. Minden esetre nagyon profi dolog.
-
nootropil
csendes tag
Nah vègre volt időm kicsit mèricskèlni a motoromon.. Nem egyszerű egyedül de siker:
Szoval
Terheletlenül az akksi:
13,07 V kèsöbb 12,6
Gyujtás rajta : 12,8 v amikor 13,07 tel indult
Indítózás : 10-9-8 körüliek .
Járás alatt : 13-14vJó mèg ez az akksi vagy kuka? Illetve èrdemes töltögetnem ?
Köszi
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Hát ez sokkal egyszrűbb mint gondolnád.
-Kiválasztod mit akarsz. Motor (0,8A), vagy Autó (4A)
- Elindítod, és a mért feszültség alapján már Ő dönt.
Ha alacsony a feszültség akkor desulfátor üzem (üres )
Ez egyébként ritka, és gyorsan kereszül megy rajta.
Ha normál értéket mér akkor kihagyja a desulfátor módot. Egyszerűen ennyi szerintem. -
ZüD
tag
Sziasztok, Szia Brogyi!
Lidlis töltő (nem LCD-s). Most tesztelném egy elhasznált akksival, hátha lehel bele még vmit.
Van ugyebár 4 programja:
1: 6v
2: 14Ah kisebb aksikhoz
3: 14Ah nál nagyobb aksikhoz
4: 14Ah nál nagyobb aksikhoz+AGM+ írja, hogy ÜRES (elhasznált, túltöltött akkukhoz) Azt írja a kiskönyve:
"Amikor a készülékhez egy akku telep van csatlakoztatva és a töltési folyamat beindul, az automatikusan felismeri az üzemi feszültséget(eddig értem).
Impulzus töltési üzemmódba kapcsol át, ha a feszültség 7,5V+/- 0,5 és 10,5V +/- 0,5 között van. Ez az impulzus töltés addig folytatódik, amíg az akku fesz el nem éri a 1,5V +/- 0,5V-t.
Mihelyt ez bekövetkezik, az akkutöltő arra a normál töltési módusra vált, melyet azelőtt kiválasztott. Ekkor gyorsan és biztosan fel lehet tölteni az akksit. Ezzel az eljárással a legtöbb üres akkut újra fel lehet tölteni és használni"Szóval ez azt jelenti, hogy ha nem választok programot akkor az való az üres, stb. aksik felhozásához? Vagy, hogy kell váltani erre a módra? És hogy állítom be, az impulzus töltési utáni üzemmódot előre?
Nyilván én vagyok teljesen süti, de nem értemRemélem érthető mit szerettem volna
Valaki segítsen aki képben van pls.
Előre is köszi!
-
steve brown
csendes tag
Úgy néz ki, csak szükség lenne még egy Lidl-s töltőre. Ma néztem 2 Lidl-ben is, de sajnos már elfogyott.
Esetleg ha valaki közelében még lenne, és el is küldené nekem azt nagyon megköszönném.
Ha megvenné valaki, már utalnám is az árát plussz a költségeket.Köszi!
-
CCHPacsker
csendes tag
válasz CCHPacsker #342 üzenetére
Az imént linkelt használati a 4A és 8A Extol/Carstelt is magyarázza, tehát tökéletes.
A "hány Volttól indítja a töltést?" válasz folytatása:regenerálja a mélyen lemerült akkumulátort (nem
kevésbé, mint üresen a teljes feszültség 25%-ára
kisütött ólomakkumulátor).Az esetben, ha az akkumulátor mérsékeltes szulfátos, megkísérli annak helyreállítását. Amennyiben ez az
üzemmód automatikusan vagy kézzel (csak a 8897301 modell) be van állítva, a megfelelő jelzőfény villogni
fog. A helyreállítás néhány perctől egészen két órát is igénybe vehet. A töltő ez idő alatt, a helyreállítás
üzemmódban beállítja a helyreállításhoz és a rácsok felületén lévő szulfátkristályok feloldásához legkedvezőbb töltési paramétereket. Amennyiben az akkumulátor helyreállítása sikertelen lenne, kigyullad
a hibajelzés, és az egész töltési folyamat befejeződik.Az akkumulátor jó működésére és hosszú élettartamára
az autó töltési funkciójának helyes beállítása, az
akkumulátor mély lemerítésének elkerülése és a töltő
megfelelő funkciója bír a legnagyobb hatással. Kb.
25 °C-nál már 0,5 V-tal magasabb töltőfeszültség
(azaz 14,6 – 14,9 V) – pl. az autó töltési rendszerének
helytelen beállítása következtében – egyharmaddal
csökkenti az akkumulátor élettartamát, 0,7 V-tal
magasabb pedig már 60 %-nál is többel.
Az ezzel szembeni mély lemerítés is mindig rövidíti
az akkumulátor élettartamát. Ez az a lemerítés,
amikor is a feszültség a 10,5 V-os szintre vagy az
alá csökken. Általában úgy tartjuk, hogy a 10 %-ig
terjedő kapacitásvesztéssel járó, rendszeres kisütés
(ciklikus kisütés/töltés), az akkumulátor élettartamát
jelentősen nem csökkenti. A kapacitás feléig történő
kisütés kb. ötödére (5 x), a teljes kisütés pedig kb. 10
x csökkenti az élettartamot. -
yoli666
tag
válasz nootropil #332 üzenetére
Sziasztok!
Nekem ma jött meg a Carstel 4A töltőm.
Én innen rendeltem és van is nekik: http://www.akkuauto.hu/23-akkumulator-tolt
Én még nem méregettem, de az 1 éves Varta akkum most a nagy hidegekben 3 hét állástól csöppet elhagyta magát és már rá is tettem tölteni, remélem 1-2 nap és formába hozza, mert nem szeretnék újat venni...
Nekem is van régi motor akkum, érdekes lesz, hogy mit kezd vele...
Eddig jól működik és nekem ennyit megér, főleg ha jó pár évig működne hibátlanul... -
CCHPacsker
csendes tag
Ó mit találtaaam egy Cseh oldalon
http://www.kutil.eu/storage/get/1796-e4700-navod.pdfMagyar használati utasítás Extol-hoz. Ez a 8A-es, de gondolom megtaláljátok a 4-est is.
Sokkal jobb, mint az eddigiek, amit találtam.Pl szervizkulcs magyarázata és egyben részleges válasz a minimális feszültség töltés indításra
Mélyen lemerült akkumulátor – szulfátmentesítési
folyamat jelzés. Amennyiben az akkumulátor
feszültsége a 10,5 V-os szint alatti, és nincs
elegendő kapacitása ahhoz, hogy a töltőáramot
felvegye, a töltő, az akkumulátor működésének
megújítása végett teljesen automatikusan
egészen 17 V-ig emeli a kimenő feszültséget.
Amennyiben az akkumulátor 2 órán belül
nem regenerálódik, a folyamat befejeződik, és
kigyullad a hibajelzés. Ilyen esetben az a legvalószínűbb,
hogy az akkumulátort ki kell cserélni. -
-
steve brown
csendes tag
válasz CCHPacsker #338 üzenetére
Persze hogy kellenek a teszteredmények, abba ne hagyd.
Attól hogy én nem írok, figyelek csendben.
Pl. a Carstel esetében mi az a legalacsonyabb feszültség, ahol még elindul a töldési folyamat? A sok Ctek utánzatnál az volt a probléma, hogy 7.5-10.5V alatt el sem indul. Igaz ebben az állapotban már elég gyengusz az akku, de vannak pl. olyan esetek mikor nem azért megy 7.5V alá a feszültség mert rossz az akku, hanem pl. rajta maradt pár napra a belső világítás, és ezek után kellene életet lehelni az akksiba.
A Ctek töltők 2V-ig simán bekapcsolnak, az újabb Ultimate Speed töltők 7.5V-ig, de nekem van egy régebbi Ultimate Speed, ami 10.5V alatt meg se mukkan. -
CCHPacsker
csendes tag
válasz steve brown #337 üzenetére
Aktuális a dolog, ez nem kérdés, csak bírniuk kellene készlettel. A sok laikus megveszi, mert olcsó, a tudatos vásárló meg megveszi, mert jó ár/érték arányú.
Külön kértétek, hogy írjak tapasztalatokat a Carstelről... Ha nincs rá mégsem igény, szóljatok, mert tudom mással tölteni az időm...
A Varta töltését nemrég hibaüzenettel felfüggesztette. Ha ebben a paragrafusban lehet hinni a használati útmutatónak, akkor a déndzsör lámpa oka lehet a magas önkisülés. Ergo rossz az akksi.
(ez magyarázza, hogy töltés után is max 1-2 nap várás után tudott indítani az autó)
12,3V-ra tudta feltornászni a kapocsfeszültséget 12,1-ről. Próbálkoztam újraindítani motor módban is, de a teszt fázis után jön a felkiáltójel.Kérdésem, mi okozhat magas önkisülést? Netán szárazon vannak a lemezek tetejei?
-
steve brown
csendes tag
válasz CCHPacsker #334 üzenetére
Ha nem mész oda nyitásra, nem kapsz később mert elhordják mint a cukrot...
Ma reggel 7-kor vettem egyet, de gondoltam délután veszek mégegyet. Kimentem most, de már csak a hült helyét találtam, pedig reggel volt vagy 20db.Évek óta ez megy. Már a legelső Tronic töltőmre is egy évet vártam amiatt, hogy nem mentem oda nyitásra csak kb. délben. Addigra egy db. sem volt már. Nem is értem Lidl-t hogy miért csak 20-30db-ot rak ki, holott 100-at is el lehetne adni belőle.
[ Szerkesztve ]
-
CCHPacsker
csendes tag
Most szólt egy kedves márkatárs, hogy mától LCD-s töltő kapható a Lidl-ben. Ha valaki ilyet szeretne.
-
CCHPacsker
csendes tag
Pár további tapasztalat:
Ráraktam a töltőre - a kíváncsisság kedvéért - egy teljesen halott régi akksit, amely egy hagyományos töltővel való töltés után meg sem mozdította az önindítót.
Autó ikonon nem sokat töltötte (gondolom borzasztó nagy az ellenállása már az akkunak), de csepptöltőn elketyegett. Rajta hagytam 1,5 napon keresztül.
12,1V volt a régi töltő "full" után.
1-2 óra csepptöltés múlva 12,4V
Fél nap után 12,5V
Másfél nap után 12,6VAz új Yuasa akkum vásárlásánál beszámítottak egy rosszat (súly arányában). Mondtam, hogy poénból terheljük meg a fentit. (korábban éveket állt töltés nélkül a szabadban) Ekkor 12,5V volt a feszültsége és 63A indítóáramot mértünk. (gyárija 250-300 körül) Nyilván nevetséges érték, de a totál se kép se hanghoz képest hozott valamit szerintem a töltő.
Az új Yuasa-t (60Ah 390A indítóáram) először is lemértük. 650A indítóáramot tudott a boltban Jelezték, hogy az esetleges hosszú tárolás miatt mindig több van bennük a ráírt értékekhez képest.
Majd hazahoztam és gondoltam beépítés előtt rárakom a Carstel-t, hogy tényleg 100%-os legyen. ~4 órán keresztül töltötte autó ikonon, az elején jó ideig ~2A-al.
Ekkor a 4. cilusban lehetett a töltési folyamat (impulzus töltés). 14,2V és 13,5V közt ugrált pár percenként, utóbbinál mindig csökkentve, vagy teljesen elvéve a töltőáramot.
A töltés befejeztével átállt csepptöltésre és rajta hagytam további fél napot. A végén 13,5V a feszültség, amikor levettem a töltőt. Most szépen esik vissza, Jelenleg 13,1-en áll. Gondolom 12,7-8 körül konstans lesz.Most 1 órája ráraktam egy igen merült, másfél éves Varta Blue Dynamic-ot (60Ah 540A indítóáram). Egyik oldala púpos, valószínűleg én ronthattam el egy rossz töltő miatt, mert sokáig magas feszültségen rotyogott. Ez most a nagy hidegekben szinte 1 napot sem bírt. Haldoklott. 12,1V volt, amikor ráraktam.
Autó ikon, direkt mértem az első áramerősséget: 6A-ről indult, majd relatív gyorsan visszaesett 4-re és itt stagnál. Impulzus töltés fázisban jár 14,2V és 13,3V közt kapcsolgat. Egyszer láttam, hogy felment 14,45-re, de nem rotyog. (Gondolom pont emiatt veszi el rendszeresen a feszültséget).
Púpos akksihoz nem fűzök sok reményt. Tartaléknak, bikázónak talán jó lesz még. Nem akarom felboncolni, hogy hiányzik-e belőle folyadék, mert úgysem tudom jól visszazárni.Magyarul, úgy néz ki a töltő teszi a dolgát. (6 napja folyamatosan megy)
Itt még megtaláltam meglepően olcsón a Carstel palettát:
http://alfredauto.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport/akkumulator/teszter_tolto?=&s_gyarto=CARSTEL
Azt mondja mind van raktáron, bár kétlem. Másik Webshop-nál a *FO jelölés a cikkszám végén azt jelenti a Forex-től rendeli. (Lehet van köze a Forensishez) -
nootropil
csendes tag
válasz CCHPacsker #329 üzenetére
Szia !
Köszönöm, igen a "villáskulcsra" gondoltam !Ok
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
CCHPacsker
csendes tag
Talán még egy kotyogást megengedtek.
Rájöttem, hogy az én RC töltőm is tud Pb akkut Elkerülte a figyelmem.
Ez hiányzik nekem a drága utós töltőkből. (aprólékos személyre szabhatóság/beállítás és részletes kijelzés)Csak 20Ah-s akksit lehet beállítani maximum (bár lehet, hogy feltöltené a magasabbakat is :roll: ). Ez egy régi töltő. Az újabbak biztos tudnak már bármit. Tud kisütni, amelyet a töltési áramerősséghez hasonlóan szabadon választhatok. Előbbi Pb akkunál max 1A, utóbbi max 5A. (A kisütés jó lenne az akksiknál is. Ha van az embernek ideje, kicsit "megformázza") Biztos, hogy nem olyan sok ciklussal dolgozik, mint a most vett töltő. Ez a "3 lépcsős" processzoros lehet. Folyamatos töltést mutat (egyre csökkenő áramerősséggel és maximum 14,4, de néha lejjebb állított feszültséggel), majd szól, hogy full. Utána nem kezd csepptöltésbe. (az újabbakról simán el tudom képzelni, hogy CTEK / Carstel jelleggel sok lépcsőben dolgoznak). A töltés ideje alatt figyelemmel kísérhető a töltő bemeneti és kimeneti pillanatnyi feszültsége (műszeremmel rámértem és 1 tizeden belül van az eltérés), a pillanatnyi töltőáram, az addig felvett töltés (mAh) és az eltelt idő. - és persze számtalan beállítás a "start" előtt. -
A Carstelre ráraktam a Robbe által feltöltött 17Ah-s akksit és nem sokat teketóriázott vele. ~10 perc után a Carstel is azt mondta, hogy rendben, majd átállt csepptöltésre. Az akksi a két töltő közt 12,8V-on állt.Magyarul nagy kár, hogy az autó/motor akku töltők nincsenek ilyen kijelzővel és beállítási lehetőségekkel ellátva. Ha most lenne keret (látván a piaci hiányt), biztos gyártanék egy olyan töltőt, ami egyszerre jó mindenféle kapacítású, cellájú és fajtájú akkuhoz. (édesapám ért PIC programozáshoz). A mai világ egyre inkább az elektromosságról és az energiatárolókról szól (nap-szél-HSD...) és nekem minden területre más és más töltőre kell beruházzak? Nonszensz..
Ha valakinek van kapacitása és töltő vásárlás előtt utánanéz az RC töltőknek is (10-20 ezer Ft közt már nagyon profik vannak), akkor simán lehet, hogy rátalál az általam keresett mindent tudóra. És lesz kijelzője, meg csipogója, meg személyre szabhatósága, meg rengeteg plusz lehetősége.
Gondolva a jövőre, ha valaki egyszer rátalál, kérem írja meg nekem: hbikesr (kukacka) t-online.hu
Köszönöm -
CCHPacsker
csendes tag
válasz nootropil #328 üzenetére
Gondolom a "villáskulcsra" gondolsz.
A MODE gombbal az alsó sorból bármelyik választható (motor - autó - hópihe - villáskulcs - táp).
Nyomogatod, ahol éppen világít elengeded és azt a funkciót kezdi.
Az első három opció lefut, majd csepptöltésbe vált át.
A villáskulcs, ha úgy gondolja végzett átmegy motorra (majd csepptöltésbe)
A táp meg konstansEsetleg, ha annyira rossz az akksi, hogy a motor/autó/hópihe ikonnal sem kezdi felvenni a töltést (manual szerint 10,5V alatti), akkor lehet automatikusan átugrik villáskulcsra, de tény, hogy manuálisan választható.
A felső ikonokról nem beszéltem, de gondolom egyértelmű
Első a bekapcsolást érzékelő "standby" LED. Már az akkusarukra csiptetés után is világít
Második a "hibaüzenet". Fordított polarítás, teszt / villáskulcs után rossz akksi ...
Harmadik a töltési folyamatot jelző ikon (félig akku)
Negyedik a kész. (teli akku)A bekapcs és a teli ikon zöld kivételével a maradék 7 piros.
Hosszú távú tapasztalataim nincsenek, így fenn áll a veszélye, hogy butaságot mondok, de próbálok segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
nootropil
csendes tag
válasz CCHPacsker #327 üzenetére
Uhh Hát köszönjük.. ez szép
Részemről kérdés :
a "kalapácsos" mód választható manualisan ? vagy csak program része. A 8A-s leírásában ez szerepel. !Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
CCHPacsker
csendes tag
A legolcsóbb hely, ahol megtaláltam őket.
Drasztikusan olcsóbban, mint a többi helyen. (szóltam, hogy mentek )FORENSIS:
http://alkatresz.forensis.hu/termek/htmls/?cikkkod=T01.80.028+%2AFOAhogy korábban jeleztem, sajnos a 4A-osból az egyiket sem találtam készleten. (bár lehetne futni egy alaposabb kört). A legtöbb cég a FOREX-től vásárolná. Tőlük megkérdeztem és áprilisban jönne leghamarabb. 1 céget találtam, ahol ugyancsak nem volt, de azt mondta más a beszerzési forrás és 1 nap alatt megjön. Sajnos a linket nem mentettem le. A webshop fejlécében (sötét tónusú oldal) ott volt az üzemeltető srác fényképe.
Végül 8A-est vettem a Forensistől. Szemtelen áron, mert volt kapcsolat Bár amit láttok ti is az is vicc kategória..
Ökörszabály általában, hogy az akku kapacitás 1/10-vel töltünk. Esetemben főként 60Ah akksiknál ez maximális töltőáramban 6A. Nyilván nem dől össze a világ 8A-től, de egy barátommal történt diskurálás után hamar rájöttünk, hogy kicsit fel van fújva ez a dolog, hisz egy merültebb autó akkut a generátor sokszor 60-100A-al is tölthet folyamatosan, főleg így télidőben, amikor megy ezer fogyasztó. Magyarul 8A-től nem fog lehasalni főleg, hogy processzoros töltőről beszélünk és elvileg folyamatosan tesztel/figyel.
Kisebb akksiknál, vagy ha van sok időm, akkor pedig motorra rakom, ami max 2A.Megvettem, elhoztam. Első benyomás, hogy nagy:
Értelem szerűek a funkciók, bár a szervizkulcs szerintem rosszul lett értelmezve a kezelési útmutatóban.
Inkább arra gondolok, hogy az a mélykisütött akksikat éleszti újra folyamatos nagyobb feszültséggel. Persze lehet, hogy tévedek.
A deszulfátosítás más, az a 9 ciklus egyik része szerintem.
http://forex.hu/images/pdf/01_80_088_12V-8A.pdfA használati nem mond sok újat sajnos:
Idézek (1 lapon belül). "Csak Ólom-savas akkumulátor töltésére használja!..." Odébb: "Felhasználató Ólom-savas, GEL, WET, AGM akkumulátorok töltésére" ...
Valaki nem találta meg az eredeti angolt?Sajnos rossz teszt akksijaim voltak:
- Egy teljesen töltött gondozásmentes 17Ah-s
- És egy 55Ah-s normál, nyitott autó akksi, de az szerintem cellazárlatos már régóta.Hamar átváltott így csepptöltésbe, de azért próbáltam méregetni:
- Motor ikon (elvileg max 14,4V ; max 2A töltőáram):
14,15V-ról indul (1,3A), majd relé kattan és lassan 12,7V-ra ejti (0,3A). 2-3 perc amíg leesik, nem sokkal utána újra 14,15V és így tovább.- Autó ikon (elvileg max 14,4V ; max 8A töltőáram):
14,49V-ról indul (2,5A), majd relé kattan és lassan 12,7V-ra ejti (1,4A). 2-3 perc, amíg leesik, nem sokkal utána 14,49V és így tovább.- Hópihe ikon (elvileg max 14,7V emelt feszültség ; max 4A töltőáram):
14,65V-ról indul és előzőkhöz hasonló folyamat megközelítőleges autós áramerősséggel.- Villáskulcs ikon (elvileg 17V-os "sokkolás")
Lassan elindul 13-14V-ról felfele, és 16,15V-nál megáll. Áramerősséget nem mértem. Ha szulfátosítás, akkor pulzálni kellene. Nem látszik a műszeren. Ha csinálja, akkor nagyon gyorsan és oszcilloszkóppal lehetne kimutatni. Ebből gondolom, hogy inkább mélykisütöttet próbál talpra állítani.
A gondozásmentesemnél pár mp után úgy gondolta, hogy nincs baj és ezt követően átvált motor funkcióra.- Tápegység üzemmód - szivargyújtó aljzat ikon (elvileg 13,5V és 5A)
Nem mértem. Bekapcsol, működik.- Csepptöltés:
Ha úgy érzi, hogy minden frankó (95%-os töltöttség?), motor, autó és hópihe után is átvált ebbe az állapotba. Ilyenkor már a zöld teli akku világít. 13,95V-ra áll 1,5A-től csökken folyamatosan pár másodpercen át, majd relé, 12,7V-ig engedi vár 5-10 percet és újra 13,95V, egy kis áram, majd folytatja.
Tehát fontos! NEM folyamatos, tized/század mA-eket küld az akksinak, hanem a feszültség vesztés függvényében a szintentartáshoz szükséges mennyiséget. (akár jó lehet hosszú időre is)Pár órája egy kis csepptöltés után levett 17Ah-s akksim 12,81V-on áll.
A műszerem 1 tizedes pontatlansága előfordulhat. Arra jó, hogy látni a töltőn, hogy azért nincs elrugaszkodva a gyári értékektől és nagyjából logikusan dolgozik.
Úgy vettem észre, hogy folyamatosan figyel, nézi a belső ellenállásokat, a feszültségeket és ezek alapján állítja az áramerősséget. Látszik, hogy a 8A-es töltőáram harmadával dolgozott csak maximum. Gondolom egy alaposan lemerült akksi töltésének elejénél megtolná rendesen.
Szerintem a "7"-es, "8"-as ciklusban kaphattam el a mostani akksijaim töltöttségi állapotát.A héten elmegyek a téli álmot alvó autómért és elhozom az akksiját. Régi is, szenvedett is az utóbbi időben, meglátjuk, mit kezd vele. Utána tudok tartós feszültség értékeket mondani.
Összeszerelése átlagos. Kínai de nem extra sorjás műanyag. Van egy kis súlya is, ami jó hír.
A CTEK képről jobb minőségűnek tűnik azért (bár nem fogtam még kézbe), meg ha nincs is kijelzője, de a folyamatábra követő ledjei menőnek hatnakRemélem segítettem.
Üdv:
Mátyás -
nootropil
csendes tag
válasz CCHPacsker #324 üzenetére
Na most megírhatnád, hogy hol szerezted !
És most tulajdonképp melyiket vetted ? 4A ?
Mi az , hogy ráncfelvarrott besza-behu
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
smpeti1
csendes tag
Én is megrendeltem 4A- esben extol néven 11ért...
-
CCHPacsker
csendes tag
válasz CCHPacsker #323 üzenetére
-
CCHPacsker
csendes tag
válasz CCHPacsker #316 üzenetére
Megvettem, nálam a töltő.
Először is a típusok.
2A - 01.80.0284A - (ráncfelvarrott?) 01.80.049 (sokszor a képeket keverik)
A 4A-sek már tudnak szervizkulcsot (49-es végű 6V-ot is)
A 8A-es tud tápegység is lenni
A 25A-es-nek többek közt kijelzője is van
Plusz ugye a töltőáramok...Talán mindegyiknek megvan az EXTOL-os megfelelője. teljesen ugyanaz szerintem, csak még egy néven forgalmazzák. Sőt 1-2 ezer Ft-al drágább is..
4 és 8A-es cikkszáma pár hsz-al feljebb[ Szerkesztve ]
-
Gyanítom mint a legtöbb esetben ezt is irodalmi/műfordító fordította. Ez kb. a googli fordítóval egyenlő.
Halvány lila gőze sincs a műszakiról. A szavakat ismeri csak nem jó helyen használja, és kb. tükör fordítás.
A lényeg bárhogy használod hibát nem követsz el. Ezt a Lidl-s töltő alapján írom, mert nincs Extol/Carstel töltőm.
Szóval ezekben minden védelem van, de ha az injektorra akasztod arra nem véd semmi. Elméletileg szikra nem keletkezhet, de mindig van ügyes ember aki megoldja.
Na-ná hogy annak van értelme ha az akkusarura rakod. A hosszabb vezeték veszteség.
Azért drága, hogy ne kelljen kiszedni az akksit.
Pl. én a sorrendnek se látom értelmét. Szerintem teljesen mindegy, hogy a pluszt, vagy a minuszt rakod rá előbb. Az áram úgyis csak akkor folyik ha mindkettő rajta, és a proci elengedte.
A Forex-es pdf értelmesen nem vette át ezeket a hülyeségeket. Ott úgy látszik szakik vannak nem üres fejek.
nootropil
Megelőztél[ Szerkesztve ]
-
nootropil
csendes tag
Ez a kérdés bennem is felmerült, akkor választ nem kaptam végül hosszas böngészés után arra jutottam, hogy :
TÖK MINDEGY !
A töltők leírásában az szerepel, hogy a neg polust ne az akkura kössük, még az ábrákon - oktató videókon simán rákötik !
A fix kábelszemes - kábelnél (motor pl) nem is tudod másképp ! Szóval nyugodtan mehet az akksira.
sztem
JA és igen mindenféle lekötés nélkül töltheted a fix kábelszemmel is a motort - autót .. ez a lényege az "intelligens" töltésnek. asszem
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
yoli666
tag
Sziasztok!
Olvasom a Carstel / Extol 4A töltő használatiját és nem teljesen világos két dolog:
Segítséget szeretnék kérni hozzáértőktől...1. Autónál ne az akku sarura tegye az ember a két csipeszt? (azt írja a + mehet rá a - pedig a kasznira vagy a blokkra) Ennek mi lenne az előnye? Miért nem jó ha a két sarura köti az ember, illetve miben más?
Valamint az akkuról a kábelt le kell venni?
Mert ha szivargyújtóba dugom akkor nem gond semmi... Ez hogy van?2. Motor akkunál a fix kábelt rá lehet csavarozni az akkura és lehet az akkut a helyén tölteni, mindenféle lekötés nélkül?
Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!
-
nootropil
csendes tag
válasz CCHPacsker #313 üzenetére
TE Most erről beszélsz ? :
http://www.carstel.com/pro_detail.asp?P_ID=1411
carstel 4A ?
Különben ahogy emelkednek az euro árfolyamok lehet indokolt lesz minél hamarabb megvenni. Az Extol most 11E körül van ingyenes házhozszállítással
Az Extol leírása hozzáférhető:
http://www.extol.hu/media/manuals/8897300.pdf
nem hiszem hogy a Carstel más.. lenne
Persze én is vennék egy Carstel-t márcsak a feeling kedvéért is.. hogy kicsit olcsóbban vettem
Üdv
Ps: A viszonteladóm nagyon normális volt, küldöm vissza a CTEK MXS 5.0-t .. kíváncsi vagyok, azt mondta különben hogy nem volt még gond soha.. pedig jó párat eladtak.
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
smpeti1
csendes tag
válasz CCHPacsker #316 üzenetére
A 2A-es Carstel egyebkent ugyanazt tudja csak lassabban tölt?? Mert motor akkuhoz nekem az is elég lehet, esetleg autonal tovabb hagyom rajta...
-
CCHPacsker
csendes tag
Igen, ennek van már nagyon kezdetleges kijelzője.
Azonban ilyet semmiképp sem szeretnék. Ugyanez az Einhell, Carstell (régebbi), Profi power és vagy 3 egyéb márka. Sokszor még a használatijuk is ugyanaz ezeknek a füles "régikötésűeknek".
Processzorosnak írja, de csak 3 fázisban töltenek. Ezekhez képest a CTEK szabásúak klasszisokkal jobbak.Kijelző alatt az RC töltőket értem (minimum).
Idő közben rájöttem, hogy az enyém is tud Pb-t, csak 20Ah-ig. Lefotóztam egy 17Ah-s gondozásmentessel. Majd rakok be képeket. -
válasz CCHPacsker #313 üzenetére
Te valami ilyesmit szeretnél csak ebben nincs desulfator.
[link] -
smpeti1
csendes tag
válasz CCHPacsker #313 üzenetére
akkor ezt még megvárom ..
-
CCHPacsker
csendes tag
Szervusztok!
Elnézést a kicsit megcsúszott válaszért.
Látom nagy népszerűségnek kezd örvendeni a kiválasztott töltőm Nem véletlenül tettem le a voksomat mellette, valóban nagyon bizalomgerjesztőek a tulajdonságai.Egy kis türelmet kérnék, mert nem szeretek előre inni...
Elvileg ma délután, vagy a héten legkésőbb át tudom venni a terméket. Amint megtörtént leírom a beszerzési helyet (BP), a valódi tartozékokat, az összeszerelési minőséget... Remélem kapok hozzá egy angol kezelési kézikönyvet, amelyben bővebben szerepelni fognak a paraméterei. Igyekszem ezt is bescannelni nektek, mert a mostani neten található másfél oldalas adatlap nem túl kielégítő.Utána természetesen megpróbálok méregetni feszültségeket is és közlöm veletek (összehasonlítva az Akkukraftéval), de ehhez nyilván napok kellenek majd.
Addig is kérdés: Ahogy írtam herótom van attól, hogy nem képesek (többek közt) pillanatnyi töltőfeszültség és áramerősség kijelzésére ezek a sok ezer Ft-os készülékek. Ha még meg is találom a kezelésijében a csepptöltésre vonatkozó áramerősséget, akkor is érdekelne, hogy mit mutat a valóságban. De hogy tudom megnézni? Egy akár 2-3 napos töltési ciklus idejére nem tehetem meg, hogy a műszert "bekötöm az áramkörbe". Valószínűleg az a legjobb megoldás, ha egy teljesen feltöltött akksira újra rárakom a töltőt (immáron műszerrel sorbakötve) és akkor a komplett töltési fázis több ciklusát hamarabb végigpörgeti és eljutok a csepptöltéshez. Más ötlet? Gondolom, ha töltés közben be akarnám iktatni a műszert azonnal vinnyogna, vagy újraindulna a töltő... Vagy az "áramszünet esetén megjegyzem hol tartottam" opció pont segítene ebben?Jelenleg a 4A-os kivitel NEM elérhető, ahogy tapasztaltam. A legtöbb viszonteladó beszállítója a Forex, viszont náluk sincs már. Áprilisban várható a következő adag. Elvileg van egy másik hazai beszerzési forrás is, ahol 1-2 nap alatt megjöhet. Ezt is megírom majd.
Bízzunk benne, hogy ez lesz a CTEK egyik legjobb alternatívája, beleértve a megbízhatóságot is!
-
smpeti1
csendes tag
Üdv!
Töltő vásárlás előtt vagyok, ki is néztem itt a fórum alapján a HQ HQ-CHAR 5amperes változatát, viszont ez 35Ah-100Ah-ig ajánlott, én viszont motorkerékpár akkuhoz is használnám. Kérdésem az lenne, hogy használható-e arra is? -
nootropil
csendes tag
-
boogie84
veterán
válasz nootropil #302 üzenetére
Ha arra gondolsz, h a fenti befejezett fazisok ledjei vilagitanak akk nem gaz, nalam is ilyen. En is nem reg vettem.
Ja most latom h alul vilagit mind. Az tenyleg nem jelent jot. Am ezeknek a toltoknek mennyi is a gar. idejuk?
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
-
nootropil
csendes tag
Szia !
Nagyon hízelgő hogy ilyeneket feltételezel mármint hogy kísérleti céllal rátettem egy tekercset.. nem gondoltam rá.
Egy régi valószínűleg szulfátos motor akku volt rajta, viszont az majdnem folyamatosan.. (FIAMM) 48H töltés utána 3 nap szünet.. kb így. De érdekes hogy a hibajelző nem világít, tehát nem lehet annyira nagy az ellenállása .. gondolom .
Megpróbálom a boltot megkeresni... meg nézni egy 4A-s carstel-t..
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
válasz nootropil #302 üzenetére
Mit tettél szegénnyel? A gomb nem ragadt be? Esetleg nem tettél sorba, vagy párhuzamosan egy tekercset?
Nem kedvező, hogy ilyen hamar meghalt. Boltba nem lehet visszavinni?
Próbálj meg akksit rátenni amikor be van dugva, de most valami jobb akksival próbálkozz.
Kíváncsi vagyok mire jutsz. -
yoli666
tag
válasz CCHPacsker #296 üzenetére
Szia!
Annyiért hol találtál? Én is vennék egy ilyet.
Előre is köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest