Új hozzászólás Aktív témák
-
kory24
őstag
Köszi mkinek a segítséget!!
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
5 éve vettem ezt az akut: EXIDE EXCELL EB620 12V 62AH, 540AOctavia mk1 1.8T 2002-ben használom.
3 nap állás után (kb. 4 fok átlag hőmérsékleten) csak 11.62 V volt benne.
Beindult nehezen . A töltés 13.96 V. Szerintetek mennyire sürgősen kell lecserélni? Eddig nap 2 x 35 km-es használatnál (heti 5 alkalommal) még nem volt gond télen sem..
Illetve ilyen esetben mennyi ideig járassam a motort, hogy egy-két napi állást kibírjon az akku?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Csaby25
senior tag
válasz molnarpeter #8006 üzenetére
Nem tudom mekkora a tálca, majd megnézem. Nem elég az a kapacitású amilyen a jelenlegi (12V 62AH, 540A - Octavia mk1 1.8T, 150LE, AUM 2002)? Electric Power-t itt Romániában nem igazán lehet kapni, valami mást tudsz (tudtok) ajánlani?
Közi!
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Akkor átfogalmazom a kérdést.
Octavia mk1 1.8T, 150LE, AUM 2002 - es autóhoz, milyen akkut ajánlotok? Jó lenne konkrét modell ha lehet. Varta szerint ezek a megfelelő paraméterek..:
60 Ah / 540 A vagy 63 Ah / 610 AJelenleg egy 5 éves EXIDE EXCELL EB620 12V 62AH, 540A van benne.
Ha van erre megfelelőbb topik, kérlek szóljatok.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #7973 üzenetére
Köszönöm! Látja? Nem látja? Na látja! Az egész cucc el
lett rejtve a biztosíték táblában, ennyi látszik ki belőle összesen.
Azért van annak egy feelingje, hogy az ebédlő asztalnál ülve is
rá lehet nézni az akku állapotára, század volt pontossággal. És
még külső hőmérőnek sem utolsó ha már csillaggarázsban áll.BUÉK!
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #8014 üzenetére
Ahhoz képest egész jó!
A Thaliámon megint vacakolt a töltés, most a testkábel gond helyett (az meg lett oldva pár éve) a plusz egyik saruja volt a gond. Ami az önindítóra csatlakozik. Bepárhuzamosítottam egy új kábelt a generátor és az önindító közé, és ha már ott jártam ("csodajó móka"), akkor az önindító és az akku közöttihez is tovább vittem. Nagyon kevés autóban van ebben az ágban biztosíték, de ez pont olyan. Így nem köthettem a bizti utáni pontra csak úgy. Költséghatékony módon egy lemezbiztosítékot vettem (200A 600Ft) és csináltam hozzá egy tartót.
Üdv Inhouse
-
Chieftec
őstag
válasz Csaby25 #8004 üzenetére
Ha 11.62V (kb. 20%) töltöttség mellett be tudtad indítani róla az autót, akkor annak az akkunak nagy baja nincs. Én arra tippelek, hogy valami lassan, de folyamatosan meríti. Első körben inkább kimérném, hogy mekkora áram folyik lezárt autó mellett. Csak ezután vennék új akksit.
-
Csaby25
senior tag
válasz Chieftec #8020 üzenetére
11.96V - ra merült egy nap alatt(nem volt bezárva). 15 perc alapjáraton 12.46V - ra töltötte fel. Hogy lehet ezt kimérni? Köszi! Amúgy az 5 éves akkuk még kellene bírják?
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
-
Inhouse
őstag
Nem kell sűrűn cserélni, reméljük. Ha a nyíllal jelölt, saruval egybeépített menne ki, nem nagyon kéne venni belőle újat...
Ebben a szakmában dolgozom. Anno volt a porcelán bizti, aztán jött a késes. Ma már a késesből is igen sokféle van, mini, micro, illetve nagyok is, pl. a Thalia utastérbe 2db 60A-esen megy be. Meg ezek elfajzásai, más tokokkal, igazából ezek is késesek, csak másképp vannak burkolva. Aztán a lemezesek, ezekből is van csupasz, tokozott, midi, mega, meg ki tudja még milyen...ááá...a mérnökök körmére is rá lehetne néha verni egyet-egyet.
Üdv Inhouse
-
_pda_
tag
válasz Inhouse #8024 üzenetére
Kellett nekem is 1-2 darab a lakóhoz, akkor kerestem rá az árakra. Mellbevágó
Nem dolgozom a szakmáimban, de azért töltöttem bennük elég időt, h képben legyek.
(autószer-villszer)
A lemezes nagy divat volt egy időben a diesel izzítógyertya áramkökben.
A mega kompaktabb, talán pontosabban kalibrálható és nem szikrázik ha kimegy -
-
Chieftec
őstag
Az rengeteg, 0,25Ax24h = 6Ah. Magyarul 10 nap alatt 0-ra meriti a teljesen feltoltott akkudat. Merj egyet zart auto mellett is. Osszeshasonlitaskent az en kocsimban 5-6mA, azaz 0,005A. Nalad ennek a kb. 50x-ese.
Pda szerintem 0,025 re gondolhattal, mint felso hatar (25mA).
-
Inhouse
őstag
válasz Csaby25 #8026 üzenetére
Minél inkább közelítenie kell a 0-t. Olyan 100mA a tűréshatár, de már az sem igazán jó. A mostani autókban sokkal több az elektronika és egy része ennek még a kulcs kivétele után is életben marad és dolgozgat. Zárd le, akkor pár másodperc múlva már a nagyja kikapcsol, de lehet olyan része, ami akár hosszú percekig életben marad. Ha egy fél óra múlva is 250mA-t mérsz, akkor ott valami gáz van. Én most 220mA-el küzdök, még nincs meg a bűnös.
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #8031 üzenetére
Nézted már a generátor vissszáramát? A diódák szoktak elég magas áramot produkálni. Némelyik autóvillanyász nincs tisztába vele. Autórádió is szokott furán viselkedni, és az utólag berakott olcsó riasztók. Bocsi ha már nézted, de kivülállóként könnyű azt észt osztani.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
A rádióval kezdtem, egy koros, de nagyszerű Pioneer. Kivéve (és persze kihúzva a csatlakozóját) is ugyanannyi a főágban a fogyasztás, úgyhogy más lesz. Szuper jó volt +5fokban visszatornászni a helyére. Már el is felejtettem, hogy kellett bevarázsolni.
A generátorra ránézek, köszönöm! Áganként tervezem kiszűrni, az utastérbe 2db 60A-es ág megy be. A riasztó is utólagos, a kp zár is, mondjuk eddig nem volt gond velük. Fogyasztásom sem volt régen, mértem párszor már. Mostanában vacakolt minden elektromos része. Na jó, nem minden, de voltak bajok a kábelekkel.Üdv Inhouse
-
Csaby25
senior tag
válasz Csaby25 #8026 üzenetére
Sziasztok! Bezárva nem sikerült mérni, mivel ahogy leveszem a negatív sarut, rögtön beindul a riasztó (amúgy ez honnan kap áramot ). Szóval lemértem, úgy, hogy nem volt bezárva. 0.7- ről visszaesett 0.1-re majd vissza 0.24-re és itt megállt. Próbáltam egy másik mérővel, aminek 10 A a max. Ezzel is 0.7-től kezdte, de 0.1-nél állt meg stabilan. Most akkor mi van ? Köszi!
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Chieftec
őstag
válasz Inhouse #8031 üzenetére
A 100mA is elég magas még igen. Ezzel is egy 10 nap állás után már kb. a felére merül az akku és a garancia is ugrik. Nálam a kézikönyvben a megadott max. értékek 24mA 40Ah, és 30mA 50Ah akkunál.
Amikkel én találkoztam: Kártyás autónál ha bent van az utastérben az "indító" és nincs lezárva, akkor folyamatosan kommunikál vele az autó. Hibás (klímakompresszor) relé, nem kikapcsoló kesztyűtartó/csomagtér/tükör világítás.
-
Inhouse
őstag
-
stickermajom
addikt
Sziasztok!
Van egy benzines K Astrám 3,5 éves gyári akkuval (most hirtelen nem tudom mekkora, valahol 50-60Ah között van. Régebben szinte csak hosszú távokon volt használva, a járvány alatt viszont többször állt hetekig, illetve tavaly decemberben 3-4 hétig is állt. Van egy Lidl-s "okostöltőm", 16-án felraktam tölteni 12,1V-ot mutatott a töltő. Feltöltöttem, karácsonykor mentünk az autóval 2x200km-t, majd pár nap állás (és egy gyújtásra rakás, illetve kétszer kinyitottam az ajtót) után megint 12,1V-ot mutatott. Feltöltöttem, másnap megint ráraktam 12,5V volt. A kulcs nincs az autóban, de bezárni nem szoktam a garázsban.
Nem igazán tetszik ez nekem, kezdjek el új akksira spórolni? Rendelek azért közben Aliról egy korábban linkelt BT-s tesztert, mert a használat módja nem fog változni a közeljövőben.
-
ddsteel
aktív tag
válasz stickermajom #8041 üzenetére
Én zárnám a helyedben a kocsit és úgy mérném utána a feszültséget, hogy áramtalanítja magát a kocsi. (Mármint napok múlva mérnék rá úgy, hogy nyitva hagyom a motorházat) Nekem nem érne meg egy hamarabb merülő akku miatti akksipótlás kényszere annyit, hogy néha benyúlhassak csak úgy a kocsiba... Már ha ettől van a merülés.
-
Csaby25
senior tag
válasz Chieftec #8037 üzenetére
Azt vettem észre, hogy amikor visszatettem a sarut, hangosabban szólt a riasztó. Az nem lehet, hogy a riasztó akkuja szívja az áramot? Tekintve, hogy 19 éves autóról beszélünk, gondolom a riasztó akkuja is ennyi idős.
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Brogyi
senior tag
válasz stickermajom #8041 üzenetére
Többször leírtam a mai autóknál már vigyázzunk a régi beidegződésekkel. Ezekben a feszültségszabályozó a központiegység, és a generátor csak periféria. Mérik a ki/bemenő töltésmennyiséget, feszültséget,áramot, közvetetten a hőmérsékletet. Csakhogy elszörnyűlködjél nálam menetközben is láttam 11,7V-t. Persze az én akksim is hasonló korú. Nyugi, tegyél úgy mint a legtöbb autós. Ha majd nem forgatja meg a motort akkor nézz új akksit. Hogy lesz így 9-10 éves a gyári akksid? Persze nem ideális a használat. Ezen segít a garázsban a töltögetés. Az utcán állóknak még ez a lehetőség sincs. Szerintem ráadásul minimum EFB/AGM akksid lesz.
Természetesen dönthetsz úgy is, hogy kicseréled, de ez pazarlás. Ha 2 hétig nem használod tedd rá a töltőt. Van aki minden este ráteszi. Ha te is minden másodpercben tudni akarod hogy menetkész a verda akkor követned kell ezt a viselkedést. Lassan a voltmérő kevés lesz az akksi állapotának felmérésére.
Nem hittem volna, hogy ezt le fog írni valaha. -
Csaby25
senior tag
válasz Chieftec #8045 üzenetére
Napi használat (2x35 km) mellett eddig nem volt gond az indítással. A kérdés az, hogy 3 napos állás után ez a 0.1 A fogyasztás megmagyarázza a 11.62 V feszültséget, vagy csak egyszerűen kigyengült az 5 éves akku és cserélni kell
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
stickermajom
addikt
Köszönöm válaszod! Tegnap este leszedtem töltőről - és ddsteel tanácsára bezártam - most délután 12,63V-ot mértem. Ez így jobban néz ki, mint az eddigiek. Negyed óra után lekapcsol amúgy minden fogyasztót az autó, de valószínűleg nyitott állapotban mégis aktív valami apróság. Azért szoktam csak rá, hogy nyitva hagyom mert a másik elektromos és minden kulcsos nyitásnál abbahagyja a töltést. Macera volt, ha valamit benne felejtettem. Megpróbálom két hetente rátenni a töltőre, hogy ne menjen teljesen tönkre. Ha mégis gond lenne a másikkal úgyis tudok hozni bele akksit.
-
Chieftec
őstag
válasz Csaby25 #8047 üzenetére
A magas szivargo aram miatt merult le ez egyertelmu. 100-250mA, nem derult ki pontosan mennyi, de egyik sem egeszseges ertek.
Ezt meg kell mindenkeppen szuntetni, utana (vagy azonnal) feltolteni teljesen az akkut es bemeretni. Ebbol latni fogod kell-e masik vagy nem.
Lutrira ha veszel egy ujat, nem lesz hosszu eletu es a garanciaigenyedet is el fogjak utasitani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- Anime filmek és sorozatok
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Escape from Tarkov
- Autós kamerák
- Mini-ITX
- További aktív témák...