Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyo77
tag
válasz kastner #3539 üzenetére
Te vagy az úgy tűnik aki nem ismeri a használati utasítást, objektivitás meg végképp nulla.
Osztod az észt:
"Még mindig jelzem, a Carstel 2A 20-30 milliamperrel csepptölt a végén. Mig a CTEK az utolsó 2. fázisban (7-8.) 5-2 Amper."Ennek köze nincs az igazsághoz.
Ez a töltő, ha ekkora árammal folyamatosan tölt akkor melegszik. Azóta már egy pár ember a hülyeséged miatt azt szajkózza, hogy 5-2 amperrel folyamatosan tölt de ez meg sem közelíti a valóságot.Igyekeztél belekapaszkodni a melegedés témába, de inkább csendbe maradtál volna...
-
DigitXT
nagyúr
-
Kernel
nagyúr
válasz kastner #3539 üzenetére
Pedig előzőleg kifejtettem, de mintha nem ment volna át egy szó sem. Csak ott 800 --> 400 mA-t írtam, ha már motoros módról volt szó.
Ugyanez 5 --> 2 A viszonylatában, az áramgörbe:
Töltés nélkül van az akku, leesik a feszültség 12,7 V-ra. Ekkor (kék nyíl) bekapcsol teljes árammal (5A), de ez csak addig áll fenn, míg az akku ismét eléri a 14,4 V feszültséget.
Utána az áram csökkenni kezd, 2 A értéknél a töltés leáll.
A görbe azért átverős, mert az utána következő szünet (piros nyíl) elvileg napokig tart, hiszen megvárja, míg az akku ismét 12,7 V-ra merül. A felfutás pedig meredek (zöld nyíl), mert bizonyára azonnal kapcsol, de ez mindegy is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Sanyo77
tag
válasz kastner #3536 üzenetére
Jól van, nem vetted nagyon a szívedre
DigitXT leírt mindent. Ugyan ott kellene lenni az áramerősség szintjének mint a 3-as fázisban.Mérést még nem csináltam, de float fázisban jóval hűvösebb a töltő mint a 3-as vagy 4-es fázisban.
10 napig folyamatosan 5 ampert tol? Már az elején furcsa volt, nincs az az akku ami kibírná, miután már 80%-ra fel lett töltve.. Szétnéztem, biztos félrefordították. Az angol ugyanez.
Furcsa ez megcsinálnak egy profi töltőt, leírásban meg ilyen hibák vannak.. Ellenség megtévesztése?
-
DigitXT
nagyúr
válasz kastner #3536 üzenetére
Szerintem ez az ábra úgy szar, ahogy van. Ott van, hogy áramerősség:
ha a Soft Start fázisban és Bulk fázisban is "nyomná" az 5A-t, hogyhogy
a görbék közt szemet kiverő különbség van? Nyugodt lehetsz, hogy Float
fázisban SEM tol bele 5A-t, mert nincs ami ennyit felvegyen. Lemérheted,
ha az ábrának nem hiszel. Azért szar az ábra, mert megtévesztő a felirat. -
Kernel
nagyúr
válasz kastner #3524 üzenetére
Nem az áramon van a hangsúly, más elven működik a kettő.
A Carstel 13,8 V-on tart akármeddig. 13,8 V az ólomakkuk standard, gyári adatlapokon is szereplő tartófeszültsége, amit riasztókban, szünetmentes tápokban is alkalmaznak. Mellékes, hogy eközben mennyi áramot vesz fel. Amit az önkisülése diktál.
A Ctek 10 napig tart 13,6 V-on, erre szándékosan nem tértem ki, mert ennél hosszabb távú töltés volt a téma.
Utána jön az, hogy ha esik a feszültség, akkor feltölti megint 14,4 V-ra, plusz még ezen tart, ahogy az a teljes töltöttséghez szükséges. Utána beszünteti a töltést, valószínűleg napokig töltés nélkül marad, majd ez ismétlődik.
Elvileg mindegy lenne, hogy az akkut állandó 13,8 V-on tartom, vagy pedig feltöltöm, merülni hagyom és így tovább. De az is elképzelhető, hogy az akkunak többet árt a gyakori csúcsra töltés. A pezsegtetés, ami rongálja a lemezeket stb.
Teljesen más téma, de például Li-ion akkunál is van a végfeszültség: 4,2 V. Ha ennél alacsonyabbra töltjük, akkor bizonyítottan nő az élettartam. Elektromos autók Li-ion celláit sem töltik állítólag 4,2 V-ig, mert akkor nem tudnának rá 10 éves garanciát vállalni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
nagyúr
válasz kastner #3524 üzenetére
Te amúgy egész biztos vagy abban, hogy a töltő annyit nyom az akku felé,
amennyit akar? (De legfeljebb annyit, amennyit tud?) Egész véletlenül nem
úgy van, hogy az akku annyit vesz fel adott feszültségen, amennyit tud?Megmérted a gyakorlati töltőáramot a Carstel és a CTEK esetében is?
-
pjen
félisten
válasz kastner #3528 üzenetére
Ezt most mért is írtad?Én azt írtam a CETEk haza vágta az akut,nem azt,hogy tönkre tette.Bár ha tényleg úgy forrt jót biztos nem tett neki.Lehet csak az én orrom csal,de ha az aksi pezseg én mindíg clór szagot érzek.Egy betűt nem írtam a Carstel töltőről.Ezt a Ctek csepp töltést nem is értem egy 44Ah aksinak a normál töltő árama 4,4A.
-
Kernel
nagyúr
válasz kastner #3521 üzenetére
Azt az áramot mondjuk nem folyamatosan kell érteni, az akku által felvett áram exponenciálisan csökken, egy adott feszültségről.
Valószínűleg úgy működik, hogy figyeli az akku feszültségét, ha az 12,7 V alá esik, rákapcsolja a töltést, vagyis 800 mA-ben korlátozott áramot, de 14,4 V feszültségkorlát mellett (motor esetében).
Tehát ezt kettős feltételként kell értelmezni. A fizikai törvényszerűség miatt nem jöhet létre a 800 mA áram, ha a feszültség rögtön felszalad 14,4 V-ra. Vagy úgy is történhet, hogy 800 mA folyik, de csak míg eléri a 14,4 V-ot a kapocsfeszültség.
Mivel 14,4 V-nál feljebb nem engedi a töltő (ha nem hibás), innen kezdve csökken az áram. Valószínűleg 400 mA-nél lekapcsol teljesen, majd ismét vár, míg 12,7 V alá esik a feszültség.
Tehát elméletben ez nem hangzana rosszul, bár nekem még 12 V körül is indítóképes az akku (de inkább felette, mint alatta), ezért én legalábbis nem erőltetném a 12,7 V-ot sem. A 14,4 V-ot sem erőltetném, ami a vízbontási küszöb.
A keletkező hidrogén és oxigén (durranógáz) távozik a buborékolással, illetve a hő miatt vízpára is, nem a kénsav.
Itt a görbe az áramot mutatja, ahol a két csúcs közötti töltési szünet több napig is eltarthat, ha igaz az elmélet:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
numera007
tag
válasz kastner #3372 üzenetére
Szia! Pontosan mit és hogyan, mivel mértél? Én is szemeztem a linkelt kínai csodával, de a youtube-on van egy pár videó, ahol többfélét is tesztelnek hosszú távon méréssel, és a változás nulla volt a tesztek szerint. Nálad van dokumentált változás? Csökkent belső ellenállás, vagy megnövekedett indító áram????
-
csiga8
senior tag
válasz kastner #3374 üzenetére
Értelek. Van itthon egy 2004-es Octávia II ( Golf V alapok), arra már nem biztos, hogy rá merem tenni. A 2011-es B7 Passatra meg főleg nem, mert nem vagyok műértő. Nem tudom nem-e tesz kárt a computerében a feszültség tüske.
3.000 Ft-ért most így hirtelen nem is találtam sehol. Magát az aktivátort ismerem, mikor akciós volt ( tán 2..000 Ft alatt) lett véve kíváncsiságból, a 30 éves II Golfba benne van. Lehet azért bírja már a negyedik telét az Electric Power akku. Egy hozzáértő mondta nekem, hogy az elv, ahogy működik az jó, csak igazából gyenge.
A kérdésem még mindig a linkelt deszulfátorhoz az, hogy ez hasonló, mint az aktivátor, csak jóval erősebb? Nem autóba építeném.
-
csiga8
senior tag
válasz kastner #3372 üzenetére
Értem, köszönöm a választ.
Most éppen ez a deszulfátor érdekelt volna, hogy akkor olyan-e, hasonló-e mint az akku aktivátor, azon az elven működik, stb. Laikusként annyi jött le, hogy míg az aktivátor 2-5 mA vesz fel, addig ez 40 mA-t, tehát majd tízszer erősebb. ( gondolom én)
Milyen autóba ( mennyi idős) van aktivátorod? Az autó elektronikája nem térdel le tőle?
-
kastner
csendes tag
válasz kastner #2380 üzenetére
Azért még egyszer felhívnám a figyelmedet a kulturált fórumozásra! A linkekre reagálva felhívnám a figyelmet, hogy én meg mértem. Nem feltételeztem, hanem mértem! Ha pedig valaki rákeres az aktivátorra az interneten, talál elégedett és nem elégedett felhasználókat.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz kastner #2262 üzenetére
Csak nem jó a link, mert így raktad be:
http://forex.hu/webshop/akkutoltok/carstel-automata-akkumulatortoltok/t01-80-028-677-cikk.
A végén van egy pont, emiatt téves. Pont nélkül működik vagy így:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest