Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
veterán
Egész korrektül néz ki! A fenderskirt külön tetszik, kár a fekete ívért benne de részletkérdés.
A hatótáv és a napelemes töltés is jól hangzik, remélem láthatunk majd ilyeneket (is) az utakon.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
725km hatótáv és 1300kg?
Még a Nissan Leaf is 1,5t és az csak egy kisebb ferdehátú, 40-es akkuval. Ez meg egy batár luxuslimuzin(nak tűnik).„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Sinesol
veterán
Talán a 70-es 80-as években voltak ilyesmi amcsi autók, nagyon idejétmúlt ez a design.
[ Szerkesztve ]
-
DjFlanker
aktív tag
"a nyilván bitang méretű telep mellett is meg tudtak maradni egy döbbenetesen alacsony, 1300 kg-s saját tömegnél"
Aha, a Mikulás meg létezikJó pilóta alagútban nem katapultál
-
Schuler888
senior tag
WOW! Nah ez az igazi Badass Design, nem a Száj-bőr traktor.. az a hatso, uhh
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
nagyrezso
csendes tag
Nagyon megosztó lesz ez a forma. Mint előttem írták régi amcsi kocsikra hajaz de az valami modernebb köntösben.
Csak ennyi.
-
atike
nagyúr
Nem kellene ezt a formavilágot erőltetni. Csúnya. Ha hajaz bármire is ha nem.
-
axioma
veterán
Mekkora lehet az a napelem? Szerintem jo esetben 5m2. Nagyon nehezen hiheto hogy ebbol egy nap alatt kap annyi toltest, ami 50 km-re eleg (finom vezetessel legyen 7-8 kWh). Nem lehetetlen papiron ilyet szamolni, de azert a gyakorlatban kivancsi lennek, mennyit csinal egy nyari honap atlagaban.
-
secretgarden
aktív tag
Ugyanaz a problema ezzel is mint a tobbi elektromos autoval, a toltes. Elektromos autonak leginkabb nagyvarosban van ertelme, es a tehetosebb emberek is javareszt nagyvarosban laknak. Nagyvarosban viszont viszonylag keves a kertes-garazsos csaladi haz. Ha tehat egy elektromos autot szeretne egy Budapesten (Londonban, Parizsban, New Yorkban, Moszkvaban, Tokioban stb.) tarsashazban elo, hogyan fogja tolteni? Kilogat egy hosszu hosszabbitot a 3. emeleti apartmanjanak ablakabol at a jardan az autojaig? Nem, az kellene, hogy minden lakonegyedi utcaban minimum 50 meterenkent legyen egy-egy toltooszlop. Mert egyebkent nem hiszem, hog yaz emberek hajlandoak lennenek 1-2 naponta par orat kavezgatni valamelyik benzinkut shopjaban amig toltodik az autojuk...
-
nagyrezso
csendes tag
válasz secretgarden #14 üzenetére
Már van egy csomó tötlőállomás. Nyilván nincs még elterjedve de már van egy pár hely ahol tudod tölteni.(szerintem ez nem a következő 2-3 évben fog beindulni) Nyilvan olyan ember nem fog elektromos autót venni aki nem tudja tölteni.
Csak ennyi.
-
secretgarden
aktív tag
válasz nagyrezso #15 üzenetére
Persze, de a legtobb ember otthon/otthonahoz kozel akarja majd tolteni, kiveve persze ha 1-2 perc alatt lehet majd tolteni oket mint a mostani benzines/dizel autokat :-) Gondold el, ha a mostani autodat hetente 3-5x el kellene vezetned xx kilometerre az otthonodtol, majd ott szobroznod masfel orat, hogy feltoltdjon... Es persze ahogy megy majd lejjebb az aruk, egyre inkabb megfizethetok lesznek az atlagembernek, egyre inkabb lakasban (vagy uramatyam panelben! :-)) számára is elerhetok lesznek, de ha nincs a haz elott/kornyeken par toltot, akkor a joember tovabbra is belsoegesu motorral szerelt autot fog valasztani...
-
Decske
aktív tag
válasz secretgarden #16 üzenetére
Nem feltétlenül otthon kell tölteni. A jövőben biztos vagyok benne, hogy a munkahelyek ezzel is tudnak majd kitűnni, hogy náluk lehet elektromos kocsit tölteni, majd akár alap szolgáltatássá is válhat.
Samsung Galaxy Z Fold 3, Asus Zephyrus G14 (2020)
-
nagyrezso
csendes tag
válasz secretgarden #16 üzenetére
Egyetértek ezzel a sokáig tartó töltéssel amit mondtál. Viszont, ha igaz ezek a hatótávok akkor nem kell mindennap tölteni a kocsit. Még gyerekcipőben jár ez a technológia szóval majd alakul valahogy. Én speciel inkább a hybrid kocsiban látom a jövőt de ez már az én véleményem csak.
Csak ennyi.
-
secretgarden
aktív tag
Igen, jelenleg ez van. Nalunk a cegnel (Anglia) a kollegak kozul 2-nek van BMW i3-asa, 1-nek Nissan Leaf-je, es 1-nek Renault Zoe. Egy toltooszlop van a cegnel, ami ket autot tud tolteni, ugyhogy altalaban fel napot ott all ketto majd a nap masik feleben a masik ketto, ha meg valaki nem elektromos autoval beall a helyukre akkor megkeresik es elhessegetik onnan :-) Egyelore ingyenes a toltes, ugyhogy gyakorlatilag ingyen jarnak az autoikkal, legalabb is munkaba. Hamarosan boviteni kell, mert tobb kollega akar venni elektromosat, tobbeknek Tesla Model 3-ra faj a foga, egy mar gyakorlatilag rendeli az elektromos Smart-jat stb. En egyelore egy (magyar gyartasu de persze jobbkormanyos!) Suzuki Splash-al autozok, de a terveim szerint a kovetkezo autom mar valami viszonylag kicsi (egymagam bejarasahoz felesleges nagy auto) de elektromos lesz. Napi tav 2x34km, azt ma mar mindegyik elektromos tudja, szoval ha lenne eleg penzem egy uj vagy viszonylag ujszeru elektromosra, akkor jarhatnek ingyen en is. :-) Legalabb is amig meg nem elegeli a ceg az ingyen aramfogyasztast :-)
-
secretgarden
aktív tag
válasz nagyrezso #18 üzenetére
Van aki szerint az onvezeto autok + elektromos kozossegi auto lesz a nyero kombo, legalabb is nagyobb varosokban jo esellyel. Mondjuk nem adsz ki £25000-£100000-et egy elektromos autora (vagy havi sok szaz fontot lizingre), hanem elofizetsz valami onvezeto autos szolgaltasra. Aztan amolyan Uber modra (nalunk meg nem tiltottak ki oket :-)) telefonodon rendelsz egy (onvezeto, elektromos) autot hogy elvigyen A-bol B-be. Ha a tavolsag megteheto egy toltessel akkor tokeletes. Ha nem, akkor az app/rendszer lerendezi, hogy az illeto elektromos auto elvisz mondjuk felutig, addigra odajon egy masik elektromos onvezeto auto amibe atszallsz, az meg elvisz a feluttol a celig, az elso auto meg elmegy feltolteni magat. En szemely szerint mar igen varom ezt (de szerintem meg legalabb tiz evre vagyunk tole), egyreszt fene se akar autot venni, annak ertekveszteset elnszenvedni, szervizelesevel, karbantartasaval, biztositasval, adojaval bibelodni/kolteni ra, plusz fene se akar vezetni, inkabb olvasgatnek vagy aludnek az autoban mikozben a robotpilota elvezeti az autot ahova kell, es felebreszt/szol amikor megerkeztunk. Mondjuk az erdekes lesz, hogy mennyivel no majd a forgalom ettol, mert ugye mi tartja vissza az embert hogy elkuldjon egy ures (utas nelkuli) autot hogy szedje ossze a lekvart a nagymamatol :-)
-
secretgarden
aktív tag
válasz secretgarden #20 üzenetére
Legjobb persze a mar egy ideje igert szemelyszallito dron lenne, mennyivel jobb lenne a 34km-es otthon-munka tavot a mostani atlag 40 perc helyett (forgalom miatt) letudni 10 perc repulessel! :-) +1 ora szabadido naponta, 250 ora (10+ nap!) extra szabadido egy evben! :-)
-
nagyúr
Szerintem jó lesz ez! A Citroën XM új formája.
Úgy gondolom van jelentősége a tető napelemnek. Kérdés, hogy az elméleti motorháztetőt miért nem csempézték be?Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
F.B.I.
veterán
[ Szerkesztve ]
Senki nem képes mindenre, de mindenki képes valamire! Segítő válaszokat köszönöm!
-
Robitrix
senior tag
válasz secretgarden #21 üzenetére
azért egy drónnal(qvadrokopterrel) sokkal nagyobbat lehet esni, mint egy elektromos autóval...
-
Na ezaz. És a Tesla Model S / Model 3 inkább hasonlít kategóriában erre az autóra, mint egy Leaf.
Ez a Lightyear is egy nagy limuzinnak néz ki erősen.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
GSP
aktív tag
Nem valami sexy.
~~~ Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet. ~~~
-
Robitrix
senior tag
azért ez nem olyan egyszerű itt ha egy parkolóban csak 50 autót rá akarsz felrakni tölteni. nagyjából 1 fázissal töltve 7 KW/h a teljesitmény(otthon házi tötltövel egy fázis 3,6 kw/h)
utcai töltök 3 fázissal nagyjából 22 KW/h-t tölt.
Vagyis kiépíteni egy parkolóban 50 töltőoszlopot és odavezeni vagy 1 MW/h teljesitményt és szétosztani azért 100 milliós vagy több beruházás. Nyilván nagy cégeknél képzelhető el, akik telephelye elött többszáz dolgozó autója parkol. nem tudom melyik cég áldozna ennyit a dolgozóira... amúgy meg infrastrukturában se egyszerű bárhová odaveznei MW teljesítményeket amihez azért karvastagságú föld kábeleket kell lefektetni. Sok helyen egyszerűen regionálisan nem áll rendelkezésre kapacitás, hogy hirtelen a város 15-20 cég parkolójába oda vezessen tucatnyi mw teljesítményt. Nincsen kapacitás honnan leakasztani hirtelen. Én dolgoztam egy évtizedet Budaörsön. ami egy dinamikus fejlödést ért el az 1950-es évekbeli kis álmos főváros melleti faluból egy 30-35 ezeres településé űgy hogy közben cégek százai települtek oda lakótelepek bevásrló központok.... vagyis durván megnövekedett a település elektromos igénye. Aztán valamikor 2000 elején már tarthatatlan volt az elektromos hálózat kapacítása. neki álltak fejleszteni. vagyis 2-3 éven át ásták a település ucáit új elektromos kábeleket végig fektetve. Gondolom közben a település is kapott vagy 1-2 új távvezeték kapacitás fejlesztést, hogy oda lehesen vinni a plusz kapacitást. Szóval nem olyan egyszerű egy településen csak úgy hirtelen leakasztani több MW energia töbletet. főleg egy olyan település esetén, ami jóval csórobb, mint egy amúgy tehetős Budaörs.
Sok gond lesz még mire alkalmaszkodnak a települések infrastrukturája ahhoz, hogy felkészültek legyenek nagy tömegű elektromos autó töltéséhez. -
Robitrix
senior tag
válasz secretgarden #19 üzenetére
nem csak az áram ára az érdekes, hanem egy töltö oszlop kialakítása is sok milliós költség. nem csak maga az oszlop kerül pénzbe, hanem az ahhoz vezető energia vezeték(földalatti kábel) kiépítése is. Nyilván angliában se olcsó felásni az utcákat és lefektetni az karvastagságú energia kábeleket) Optimális estben tudnak kábelezni a utcai kábel csatornákban.Szóval azért az ilyesmi erősen húzos költség lehet egy cégnek...... nagyobb esélyt látok rá, hogy nem ingyen töltenék a kocsikat, hanem valami kedvezményes áram áron.
-
moleculez
veterán
válasz secretgarden #14 üzenetére
Londonban élek, a belvárosban tényleg körülményes az otthoni töltés, de ahol én lakom, az kertes családi házas övezet, mindenki itthon tölti. Az utcánkban 3 Tesla meg egy i3 van.
Nekem sajnos a domborzat miatt nincs kocsibeálló, nem tudom kiépíteni a töltőt, pont az általad vázolt okból. Át kéne vinni a kábelt mondjuk a járda alatt, vagy ilyesmi, de az meg az önkori tulajdona. Pedig nagyon kényelmes lenne munka után felpattintani, aztán reggel megint tele. Egy nap annál többet úgyse használjuk.
A fenti autó megosztó szolgáltatást amúgy már Elon is felvázolta, pár éve. Az a csávó meg nem a levegőbe beszél.
Kis túlzással én (110kg) közelebb vagyok az 1300kg-hoz, mint ez a bálna.[ Szerkesztve ]
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
Robitrix
senior tag
válasz secretgarden #20 üzenetére
annyiban sporolás, hogy nem feltétlenül tart fent az ember egy saját autotazért, hogy reggel elmenjen a munkába ahol parkol 8-10 órát majd haza megy vele. Az emberek döntő részének felelegesen ott áll egy autó a nap 95%-ban felelgesen kihasználatlanul. foglalva a közterülete a parkolókat és dugot okozva az utakon. Szóval ha kilakítanának egy jól müködő szinvonalas közöségi autóhazsnálati rendszert főleg elektromos autókkal...... úgy, hogy nagyjából a nap bármely szakában rendelhess magadhoz egy járművet 10-15 percen belül. az rengeteg mindent megoldana. mind környezet védelemben, mind a dugok csökkentésében. szóval volna lehetőség a dologban, ha jól sikerülne megoldani. Sok ember felhagyna a felesleges saját autó birtoklásával.
-
Robitrix
senior tag
válasz nagyrezso #18 üzenetére
A hibridek inkább csak egyfajta átmenetekben lehet megoldás a következő 1-2 évtizedben mire átállunk a teljesen elektromos autókra. Nyilván a következő 10-20 évben is folyamatosan javulnak az elektromos autók és akkumulátorok paraméterei, amik nővelik a hatótávot és a használhatóságot.
-
axioma
veterán
[Nem lehetne rendbetenni a mertekegysegeket?]
Amugy otthon 10A 2.3kW a jellemzo, a 16A kihasznalasahoz mar fali tolto kell. Viszont napi 2x17km meg 2x25km (ket auto) fogyasztasa a 10A sot az Ampera leszabalyoz ha nem allitod at, 6A-rel tolva SE fedi le az ejszakat. Es ez jobbat tesz az akkuknak mint a brutalgyors toltes, szoval "csak" nx10A normal 230-as halozatot erdemesebb kiepiteni.
Azzal egyetertek, hogy tomegesen az esti toltesnek (plane idoben automatikusan szetkenve, csak jogalkotoi akarat kene) konnyebb lenne a megoldasa. Kiveve, ha foldfelszini a parkolo, mert akkor napelemet az autok fole... tripla haszon. -
dabadab
titán
150k EUR?....
Összehasonlításképpen (német árakkal): egy teljesen felextrázott Tesla S az 123k, de így ránézésre ezt a Lightyear One-t használati értékben még egy alap Tesla 3 is bőven veri, abból meg hármat is lehet venni ennyi pénzből.
A napelemes töltés meg elég jól láthatóan sokat nem jelent, saját maguk szerint magyar éghajlaton 270 kWh-t tud tölteni egy év alatt, ami elég elhanyagolható mennyiség, kb. négy teletank (a számaik alapján 60 kWh-s akksi van az autóban).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Robitrix
senior tag
válasz secretgarden #14 üzenetére
Azért erre is létezne praktikus megoldás. Mondjuk ha moduláris bérelhető kisebb méretetű szabványos energia telepeket használnának az autok. mondjuk 25-50 kg tömegűeket. aztán ezeket lehetne valami praktikus mozgó álvánnyal kiemelni a kocsikból majd egy olyan akár 200-300 darabos tötltőfalba belehelyezni, ami hasonlit a pályaudvarok csomagmegőrzőire. aztán a berakott energia pack helyett egy feltöltöttet vagy majdnem teljesen feltöttötet berakni a kocsiba. a kocsi mérete és szükséges kapacitása szabná meg, hogy melyikbe hány tenergia csomagot lehet betenni. egy kis autónak volna 1-2 egy közepes autónak 2-3 csomagja egy nagyobb limuzinnak mondjuk 6 csomag.
A csomag bérleti dija egyrészt a csomag bérlés árából másrészt a benne levő aktuális energia értékéből állna. Ha én laadok egy 18%-osra töltött energia csomagot és beteszek helyette egy 96%-ra tötlöttet akkor energia árban a 96% és a 18% különbözetét fizetném ki. Persze lehetne hozzá applikáció ami meg mutaná a közelben levő tötlőállomásokon szabadon rendelkezésre álló energia csomagokat. Vagyis haladok a városban és 8 perc múlva odaérek egy töltőhelyhez, akkor megnézem milyen felhasználható csomagok vannak szabadon. Mondjuk az én automba 3 csomagot lehet betenni és látok a töltőhelyen 2 100%-ra feltöltött csomagot és van egy 94%-os csomag akkor lefoglalom magamnak mind a hármat. (kicsit hasonlóan, mint ahogy helyket foglalunk egy moziban. J aztán 8 perc múlva mikor odaérek a tötltőhelyre leadok a kocsiból 3 már merülő telepet és beteszek(vagy tesznek) 2 db 100%-os csomagot és mondjuk már addigra egy 96%.os csomagot) ha így meglehetne oldani, hogy 5 perc alatt energia csomagot cseréljenek akkor nem kéne töltöre dugva 2 órát vagy többet várakozni. Persze a csomagok el volnának látva megfelelő mechanikus és elektromos védelemmel látva, hogy ne lehesen olyan egyszerüen kiszerelni egy autóból és ellopni. rendelkeznének valami véle elektronikus azonosítással. a mégis ellopott csomagokat betéve egy nyilvános tötlőállomásba rögtön riaszthatna a rendszer, hogy körözikm az adott energiacsomagot. A modszer további elönye, hogy megvolna oldava a már nagyon tönkre ment energia csomagok központi visszagyüjtése és újra feldolgozása, mivel azt a csomagokat bérbe adó cég kezében volna. Persze azt szabványosra kéne kialakitani, hogy a szabványos energia csomagot be lehessen helyezni a szabványos autók csomag trolójába. Aztán ahogy fejlödik a technika lehetne cserélni a csomagokat, mondjuk most 20 KW/h kapacitást tud egy csomag, 3 év múlva már 27 KW egy csomag kapacitása, 2 év múlva már 35 KW-os csomagot használnak…. J -
secretgarden
aktív tag
Bizony nem egyszeru
-
secretgarden
aktív tag
Moleculez: Hasonlo problema. Mi videki kis(ebb) varosban lakunk, kertes (mar amennyiben egy 6x6 meteres nyitott tér kertnek nevezheto :-)) hazban, viszont nincsen se garazs se kocsibeallo, mint mindenki mi is az ut szelen parkolunk (parhuzamos parkolas, ezert is gondolkozok mostanban egy Smarton, azzal mindig beférnék, a Splash-el csak mikor hogy, a regi Avensis-el meg szinte soha nem volt eleg nagy foghij becipokanalazni a kocsit a tobbi koze). Szoval tolteshez at kene vinni a hosszabbitot a jardan meg egy kb. 5 meter szeles fuves reszen, aztan magan az uttesten (mert tuloldalt van a parkolasos utszel)...
[ Szerkesztve ]
-
secretgarden
aktív tag
Pontosan! Volt is ilyen probalkozas, ha jol remlik talan a Fiat(?) meg a Kia(?) probalkozott ilyen tanulmannyal, az alvazban egy fedeles rekeszben volt az akkupakk, konnyen cserelheto. Egyikuk meg olyan "benzinkut"-tanulmanyt is csinalt, ahol bealsz egy meghatarozott helyre, es egy utburkolatba-aknaba telpitett robot kicsereli kb 30mp alatt a kifogyott akkupakkot feltoltottre.
Masik ut a folyekony akkuke, ahol gyakoraltilag nem toltest pakolsz az akkuba, hanem az akku kifogyott tartalmat csereled le feltoltottre (egyik vezeteken nyomja be a feltoltott cuccot masikon szivja ki a kifogyottat). https://www.nbcnews.com/mach/science/new-refillable-batteries-could-fuel-electric-car-revolution-ncna974556 es https://cleantechnica.com/2019/04/24/nanoflowcell-flow-battery-test-vehicle-surpasses-200000-miles/ es https://phys.org/news/2018-09-tenfold-liquid-batteries-electric-car.html
Aztan volt valamelyik eszaki orszagban (finn? sved? norveg?) buszokra is megoldsas, ott az otlet egy "vezetek nelkuli trolibusz". Rajottek, hogy ha nagyon gyors a toltes akkor nem kell a helyi buszokba sok szaz (vagy akar csak tobb tiz) km-re eleg kapacitasu akku, hanem eleg annyi amivel biztonsagosan (legkondival, esetleges dugokkal is kalkulalva) el tud jutni a kovetkezo megalloig. Ja, es akku helyett szuperkondenzatort hasznaltak a tanulmanyban. A megalloban volt egy toltopont, amikor megallt a busz automatikusan csatlakozott hozza, kb. 15mp alatt maga szivott eleget a kovetkezo megalloig, es lehetett menni tovabb.
-
veterán
Ennel a kocsinal semmi sem stimmel. A suly nem letezik hogy 1300. Elektromos auto es 10mp kell 0-100-hoz? Ez is eleg hihetetlen.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
dabadab
titán
"Elektromos auto es 10mp kell 0-100-hoz? Ez is eleg hihetetlen."
Ez mondjuk pont nem annyira hihetetlen, gyenge motorok vannak benne, aminek eleve könnyebbek meg nyilván a kisebb teljesítmény miatt könnyebb kábeleket is lehet használni.
Lightyear a World Solar Challenge-et egymás után háromszor megnyerő eindhoveni egyetemi csapatból nőtt ki ([link]), szóval elég jól tudják, hogy hogyan lehet könnyű, kis légellenállású napelemes elektromos autót építeni és ez a filozófia elég jól látszik az autójukon is (érdemes ránézni a 2017-es versenyautójukra, hogy kb. mit vettek alapul), csak itt azért vannak olyan problémák, hogy mire használható személyautót faragtak belőle, addigra pl. a napelem nagyjából értelmét is vesztette.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
félisten
150K€?
Ennyiért van Taycan, vagy az egész családnak model 3.
De legalább nem csak drága, csúnya is. -
veterán
Persze el lehet képzelni de aki ennyiért venne kocsit az nem hiszem, hogy ilyen gyorsulási tényezővel szeretne villogni amit még egy swift is legyorsul.
Ha meg 1300kg akkor pláne rohadt gyengéknek kell lenniük azoknak a motoroknak...
secretgarden: 150k-ért műanyagot adni kicsit erős lenne...
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
dabadab
titán
válasz secretgarden #46 üzenetére
A Koenigseggekről nem is szólva, azok is nagyrészt műanyagból vannak, aztán egy nagyságrenddel drágábban mennek (a Regera pl. 2 millió euró)
DRM is theft
-
nagyúr
Tényleg nem bántásiból, de a Multipla egy rendes felmenőktől, ötvenes évekbeli autóból jött. Amit kihoztak belöle az szerintem jól sikerült. Nekem azokkal az tünt fel, hogy iszonyat száguldoznak vele. Mint kiderült, gokartos vezetést sikerült ötvözni a tényleg családi beltérrel - ami nem csak kényelmesen nagy volt, hanem döbbenetesen magasan is ültél. Élvezetes volt!
Angliában kapott év autója dijjat.
És nem véletlen, hogy ekkora tábora lett.Ami kurva ronda volt az autózás történetében ma: valami Ssangyong Rodius, meg ugye a Pontiac Aztek.
Lássuk be, a holland terv nem egy Bugatti Atlantic, hanem egy szándékosan ilyenre készített forma. Szerintem ha ezt jól kitenyésztik, legyen csak piacon!
Ahol a Fisker is, meg Bertone is!Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
Schuler888
senior tag
válasz Polarstar #50 üzenetére
"Mint kiderült, gokartos vezetést"
Minden egyes ilyen kijelentesnel a Multiplara, MX-5osok garmadaja sirja el magat es leszbdepresszios a fenet, rohognek kozosen egy jot
"Szerintem ha ezt jól kitenyésztik, legyen csak piacon!
Ahol a Fisker is, meg Bertone is!"
Erre viszont nagy +1, es a Rivian-t ki ne felejtsuk!"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
dabadab
titán
válasz Schuler888 #52 üzenetére
Azért a Multipla nem az MX5 alternatívája volt, hanem mondjuk az Opel Astraé, ahol a német mérnököknek a vezetőülés közepét se sikerült eltalálniuk a kormánnyal
DRM is theft
-
mjani1172
addikt
Nekem a külsó 5*.
Viszont a műszaki dolgokban kis zavart érzek, az árban meg nagyot. -
soundman1
senior tag
Nézzetek utána. Már egy éve is megvolt ez az autó, csak pár hónapja mutatták be hivatalosan a nagyközönségnek. Állítólag minden eleme karbonszálas, tehát ezért is ilyen könnyű és persze ezért is olyan drága. A Toyota is dolgozik több céggel együtt már azon, hogy tudná a napelem technológiát a kocsira építeni. Nyílván azért is ilyen a formája és hossza, hogy minél több napelemet rakhassanak rá, gyakorlatilag ez egy utcai solar versenyautó.
Az 50 km az, ami egy ingázónak minimum kell, ezért ekkora a napelem elméleti kapacitása, de persze ez is csak marketing üzenet.
Mindent összevetve ez egy prototípus, ami bemutatja, hogy itt tartunk ma, ha bekerülnek majd a jelenlegi 28 %-nál nagyobb hatásfokú napelemek egy szuperkondenzátorral az akksi mellé, akkor egy Tesla 3 méretű kompaktot össze fog tudni hozni valamelyik gyártó pár év múlva, ja és persze aranyárban.SAMSUNG A53+HMW GT2; Huawei Nova5t+HMW2; Xiaomi 9SE+Watch GT; LG g6DS; Honor 7; Inew 3; HTC Desire; Motorola Defy; Samsung Omnia; MDA III
-
stellaz
addikt
válasz secretgarden #14 üzenetére
Elég sok töltő van város és ország szerte, a munkahelyem 50 méteres körzetében is van 4 db, de még a külvárosban is akad szép számmal. Meg kb lesz minden aldi-lidl-ikea-auchan parkolóban + az összes nagyobb bevásárló központban is van már.
Amúgy miért akarnál minden nap tölteni? Tankolni is naponta szoktál?
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz secretgarden #21 üzenetére
Ezt mondták akkor is mikor a vonat, meg az autó elterjedt, aztán mégsem utazunk időben kevesebbet, csak nagyobb távokat.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
dabadab
titán
válasz soundman1 #55 üzenetére
Igen, láttam, hogy honnan indultak, de azt, amit összehoztak, elég nehéz eladható termékként értelmezni.
A napelem csak dísznek van rajta, az autó szűkös és nem lehet kilátni belőle, rettenetesen gyenge és hihetetlenül drága (és mindemellé borítékolni lehet a minőségi és egyéb problémákat, mivel totál kezdő és tapasztalatlan csapat rakja össze). Miért akarná bárki is megvenni?
DRM is theft
-
Tolatókamerát meg majd rendel hozzá a kedves vásárló Kínából, mert ha már a hátsó szélvédőn nem látsz ki, ők meg nem szereltek be (még) ilyesmit...
A burkolt hátsókerék viszont (így) nem szép, de hátha lesz rá valami jobb ötletük.
A csomagtér mérete viszont egész kellemes (persze majd a csomagtér ajtajával le kell kalapálni ezt-azt, de csak apróság)"Sum ergo cogito; cogito ergo dubito" - Jonathan Hepburn
-
veterán
válasz secretgarden #46 üzenetére
Csak hogy az sportauto volt. Akkor most dontsuk mar el hogy sport autot gyartunk, vagy luxus limuzint. Ha elobbit akkor oda nem igazan acelos a 10mp ha utobbi akkor oda nem igen jo megoldas a muanyag.
dabadab: jo lesz az a muanyag carbon-nak, bornek, es aluminiumnak.[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
stellaz
addikt
Ez a hatékonyságáról szól és nem is az első ilyen koncepció, a VW XL-1 hasonló áron volt és hasonló menetteljesítményre volt képes, csak abban még volt belsőégésű motor, meg kisebb autó volt, mert nem kellett a hely a napelemeknek.
A light year one is azért lehet könnyű, mert kicsi benne az aksi, ellenben extrém alacsony a légellenállást, ezért van magas hatótávja.
De itt egy még korábbi példa, ami extrém alacsony fogyasztás mellett tudott nagy sebességet egy kicsi és relatíve gyenge motorral. Opel eco-speedster
[link][ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
e-newsee
addikt
Azért az az ipari vész stop odab@sz. Reméljük, a véglegesben nem lesz benne.
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
atike
nagyúr
válasz Polarstar #50 üzenetére
"ugyanabban az évben az angol Top Gear autós magazin szavazásán elnyerte a "A világ legrondább autója" címet is."
Komoly díj...
"a modell fogadtatása Olaszország határain kívül meglehetősen visszautasító volt, aminek oka kifejezetten a karosszéria formájában keresendő."
De amúgy:
2000-ben kapta meg a 2. helyet az év autója szavazáson.
-
e-newsee
addikt
válasz nagyrezso #64 üzenetére
Nekem érdekes, de nyilván nem reprezentatív statisztikám van a Multipláról. Egyetemen 4, utána a munkahelyi ismerőseim közül 1 olyan embert ismertem, akinek kifejezetten tetszett az a design. Nem a műszaki tartalom, a design! Mind az 5 egyén #olaszautóbuzi volt a szó klasszikus értelmében, úgymint:
- az olasz autók szépek (az összes, nincs kivétel)
- az olasz autók megbízhatók, ritkán mennek tönkre. Ha mégis, nem olasz alkatrész miatt.
- az olasz összeszerelés minőségi
- a különböző autóipari technológiák mindegyike valamilyen olasz autóban jelent meg először (ha nem, akkor is közreműködtek olasz mérnökök a fejlesztésben)
- aki a fentiekkel nem ért egyet, az biztos #németautóbuzi, és elvből gyűlöli az olaszokat
- a japán és amerikai autók kedvelői a "Bocsáss meg nekik, nem tudják mit cselekszenek!" kategóriában vannak, nem érdemes velük foglalkozni
- a francia kocsik szarok, de még mindig jobbak, mint a németek[ Szerkesztve ]
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
L3zl13
nagyúr
"vezeték nélküli kulcs"
Ez valami extra akar lenni? Úgy rémlik apám régi trabantjában sem volt vezeték a kulcson.Aki hülye, haljon meg!
-
MrCsiT
addikt
válasz secretgarden #21 üzenetére
eh, kicsiben gondolkodók.. mit személyszállító drón?!
TELEPORT KAPU!!4!!négy!!!a cikkhez: a karbantartás , javítás lesz drága ezeknél, HA egyáltalán megjelenik a termék..
[ Szerkesztve ]
"Nekem a "link" egy hivatkozás legyen, ne egy ember ?!" - by Mr.CsiT
-
e-newsee
addikt
A teleportra kéne fektetni a hangsúlyt a tudománynak! Az lenne a legkörnyezetkímélőbb, mert nem lenne szükség egyáltalán semmilyen üzemanyagra, és talán kevesebb villany is kellene hozzá, mint az elektromos kocsikhoz. Ezen kívül kb 0-ra csökkenne az utazási/szállítási idő. Csak gondolj bele, a futárcégek megszűnnének, a repülőgépek, autók csak hobbihasználatra lennének, mint most a jetski, meg a hasonlók. Nem szennyeznénk tele a levegőt kipufogógázokkal, meg zajjal. És ami a legfontosabb, megszűnne a kemtréééél!!!444!4! elmélet! Ráadásul csak megrendelnéd a terméket, és az összekészítés után ott teremne a lakásodban! Csak el ne felejtsd kinyitni az ablakot! ("Miért is kötöttem gombot a zsebkendőmre?")
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
toronyhaz
aktív tag
Vezeték nélküli kulcs? Szépen néznénk ki ha mindenki húzná a gombolyagot maga után.
-
e-newsee
addikt
Persze! Simán!
Komolyra fordítva, jelenleg az egész technológia fiktív, tehát fogalmunk sincs mennyit fogyasztana, ha létezne. Lehet akár 1W is. Semmivel sem nagyobb mellélövés, mintha azt mondanánk, hogy egy ITER méretű komplexum kell egy alma másik szobába történő teleportálásához."Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
e-newsee
addikt
Az időutazás (pontosabban az idő "visszatekerése") baromi egyszerű dolog. Csak rohadt gyorsan kell a Föld forgásával ellentétes irányban repülni. Annyira, hogy a Föld elkezdjen ellenkező irányba forogni. Ettől az idő is elindul visszafelé.
Legalábbis Supermannek bejött.
[link]"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
arn
félisten
A formaja az a volkswagen xl1re hajaz, ami tobb mint egy 10 eves koncepcio.
ez a gyartasba kerult modellfacebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
e-newsee
addikt
válasz nagyrezso #83 üzenetére
Az utángyártottat sok autó rosszul tűri. Én azokra gondoltam, amik gyáriak, csak nem olasz beszállítóktól érkeznek.
És az a vicc, hogy ezek az emberek tényleg így gondolták/gondolják."Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
nagyrezso
csendes tag
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/1TB Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Eladó xbox series s
- Új Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós"Kis Gamer"Laptop Tab 14" -35% i5-1135G7 8/512 Iris Xe FHD
- 27%-os áfás számla / SFF / MT - Brand gépek - Fujitsu / Lenovo / HP / DELL - 1 év garancia
- BOMBA ÁR! 10 Magos! Új Samsung Galaxy Book2 "Kis Gamer" Laptop -50% 15,6" i5-1235U 8/512 FHD IPS HDR
- Keresek hibás kártyákat.
- Apple MacBook Pro 14 M1 Pro 512/16gb
- Részben ÚJ! Gamer PC - i7-4770S (8x3,1GHz) 16GB/256GB SSD/RX 470 8GB/GARI! BESZÁMÍTOK
- Eladó MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G videokártya
- ÚJ Gamer PC - Ryzen 7 1700X (16Tx3,4GHz) 16GB DDR4/500GB NVMe/GTX1070 8GB/700W 80+ GARI! BESZÁMÍTOK
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen