Új hozzászólás Aktív témák
-
johnny500
tag
Elgondolkodtam a vásárláson... 20 év múlva ha esetleg! 1 millió HUF körül lesznek már használtan
-
johnny500
tag
Tankolni olcsó lesz (bár sokat eszek jómagam is ), meg cipőt kell venni sűrűbben
-
Somatom
veterán
Talán jobb lenne, ha a két pedál egy rudazattal összeköthető lenne a meghajtással. Bevált módszer, Moszkvicsnál már évtizedekkel ezelőtt alkalmazták ezt a technlógiát.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
k-adi
nagyúr
nyugi, nem az enyém az egymilliomodik Model 3
kíváncsi leszek mennyire lesz ár-tartó ha gyorsan fejlődik az eautózás piaca
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
-
MO. 1 millcsiért vesznek használt autót legtöbben. Ide kellene leszáljanak az árak.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
Cannabis7
senior tag
"amit a Model Y várhatón sokkal hamarabb összehoz."
Hamarabb már nem tudja, hacsak nem tudnak az időben utazni, talán rövidebb idő alatt, gyorsabban.
De jó trollnak lenni
-
Shyciii
veterán
Néző pont kérdésem hogy miben vannak elmaradva. Azért a Tesla-ban levő emmc tároló eléggé gáz. Ráadásul ha beszarik, akkor csak azt cserélni nem lehet, mehet az egész egység a lecsóba. És nem ez az egyetlen ilyen alkatrésze, hogy egybe lehet csak cserélni több százezerért. Aztán a múltkori kiszakadt kerék esetén kiderült, hogy az a felfüggesztésük hagy némi kívánnivalót maga után. Az autopilot-ot meg hagyjuk. Az úgy hazugság ahogy van, miközben világelsőnek hazudják magukat, csak épp önvezetésre nem képes. Youtubeon látható, hogy sokszor még fékezni is elfelejt, s csapódik befele, miközben van már 2-3 cég is, akik önvezető taxikat működtetnek pl, csak ők nem verik a mellüket, hogy milyen istencsászárok, nem úgy, mint elon bácsi.
-
Remélhetőleg mire én Tesla-t veszek kijavítják a hibákat.
Plug Life
Nem az a baj ha egy országban szegények az emberek, hanem h ez öröké tart.
Persze ha csinos vagy és van hozzá affinitásod lehet keresni. Meg nem árt ha nő is vagy.[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
Huntszy
tag
Nem mondom, hogy ez ne lenne így de nem fair nem odatenni mellé, hogy ezt nem a Tesla csinálja hanem a komplett autóipar. Mármint az emmc-re gondolok.
Lehet cserélni külön csak a chipet, a hivatalos Tesla szervízek nem cserélik külön a chipet. Hogy miért? Azért mert nem éri meg nekik sem költségben sem időben, és így külön gyártani se gyártják h legyen rá pót alkatrész. Ezért sokkal költséghatékonyabb számukra egyben cserélni. Egy 3rd party szervíz még MO-on is tudja neked cserélni.
Nem, ez egyáltalán nem jó dolog de nem csak a Tesal dolgozik így. Egy újabb Audiban vagy Merciben a csuda mátrixfényszórós lámpánál is ha megcsesződik valami a hivatlos márkaszervíz nem fogja neked forrasztgatni a pót ledet a lámpáva. A teljes lámpatestet cserélik csak. Olyan 500.000-1.000.000 forintos áron. Ha olcsóbban akarod megúszni (mer tmár nicns garid) ott is keresni kell a 3rd party szervízes Jóskát aki megtanulta, hogy lehet okosban.
Ugyan így a sokat dícsért Priusokról is mindig odaírják, hogy nem kell félni az aksitól, amúgy is max a cella megy meg benne amit egyenként lehet cserélni. Igen, csakhogy hivatalos Toyota márkaszervíz nem csinál ilyet. Ha oda viszed be akkor vagy cserélik az egész aksit vagy mehetsz Isten hírével (a 3rd party Jóskához aki tudja, hogyan kell csak 1 cellát cserélni és meg is teszi neked).
Szóval szerintem sem fasza, hogy egy alulméretezett chip miatt kell cserélni az egész egységet mert baromi sok fölösleges szemét de ha már sárral dobáljuk a Teslát miatta ne felejtsük el, hogy az egész autóiparral karöltve csinálják mind ezt. Szóval ott tartunk, hogy mégse lóg ki a sorból (ebben a tekintetben). -
#16820480
törölt tag
Mondjuk töltésben 90%-ban el vannak maradva. Sok EV még az 50W-ot is alig tudja. Az emmc oké, nem szép, de legalább új korában működik flottul a UI, nem úgy néz ki és nem olyan lassan reagál mint egy 10 éves alsó kategóriás telefon. Motor és légellenállás hatékonyságban is előrébb vannak, akku temperálásban is, meg egy rakás apróságban, ami kívülről nem látszik.
Ehhez képest a neves német cégek annyit tudnak kb, hogy bőrülés meg lakkozott fa műszerfal.Az autopilot nem teljesen önvezető, de senki másnál sem kapható önvezető tech még (sőt, ilyen szintű sem igazából, max sáv, sebesség és távolságtartó, és még néha azok sem működnek rendesen). A Waymo például csinál automata taxit, de az egy előre feltérképezett területen működik, millió méregdrága érzékelővel megpakolva és még úgy is hibázik (volt róla cikkezés múltkor, amikor egy pár út felújítást jelző bója teljesen lebénította, aztán néha megindult magától, újra leállt, stb. Szóval "működik".
Érdemes megnézni az AI day bejelentéseket és demókat, hogy mennyit fejlődik a rendszer, és merre tartanak amúgy. És ezt kizárólag kamerákkal, semmi drága LIDAR meg hasonlók, amitől dromedárnak néz ki szegény autó. -
#16820480
törölt tag
Hát, a sima Leaf az 46kW-tal tud tölteni, az e+ változat tud 100-at, szemben a Model 3 170-ével például. Bő 10%-kal nagyobb akksiból az e+ kevesebbet tud menni. Aztán nézzük ezt az infotainmentet, mi ez a lag? Ennyi pénzért ha fognak egy alap ipad-et és oda celluxozzák, már az jobb élményt adna.
Amúgy tetszik nekem is a Leaf, és az első generációhoz képest sokat fejlődött, de azért az ilyenek még mindig nincs ott teljesen, látszik, hogy egy hagyományos autóból indultak ki.Somatom: A 15 évvel ezelőttieknek, amik első generációsak voltak. Azóta már megoldották ők is.
[ Szerkesztve ]
-
Nem semmi , hogy nem is olyan rég a cégről csak a csőd és pénzügyi nehézségeket lehetett,olvasni , most meg itt tartunk . Azért ez szép.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #18 üzenetére
Azért el kell dönteni mit szeretnénk, egy luxus autót vagy egy normál átlagembernek elérhető autót Leaf 22k£-nál kezdődik Modell 3 41k£ valóban nem egy kategória, egyik luxus másik meg egy közép kategóriás autó.
Kevés dolgot rühellnék jobban, ha egy ketyűtartót touchscreen-ről kéne nyitohatni.Leaf felsőbb felszereltséggel pont annyi önvezető techet tartalmaz mint Modell 3, csak van olyan gyártó aki nem vásárló életével játszva teszteli a béta rendszerét... Mindenható Elon megteheti.
-
#16820480
törölt tag
Hmm, volt pedig valami, hogy az újak már hőszivattyúval jönnek, de akkor ezek szerint erre rosszul emlékeztem.
vicze1: Mondjuk normális akksi hűtés nélkül nem lesz annyira jó élmény használni, és az élettartamot is rosszul érintheti. Lehet akkor már inkább egy id3, bár drágább, de annyira sokkal nem.
-
darvinya
titán
Szeretném azt hinni, hogy mostani villanyautó a jövő.
Pedig már most látható, hogy a vill.hálózat és a töltő energia ellátó nem bírja.
3 hete egyik hazai élelmiszer lánc parkolójában lévő töltője döglött le.
Pontosabb, az energia ellátó fő táp kábelei egyszerűen leégtek, vezérléssel együtt.
1 hétig építették újjá, az utolsó napon üzletben sem félnapig áram.
Azóta már töltés max. 5kW-al tölt, s már senki nem jön tölteni.
Pedig addig állandóan voltak.
Mi lenne, akkor, mikor mindenki töltene.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
DjFlanker
aktív tag
" Standard Rage Plus"
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
Noukoum
veterán
Jó! Csak gondoltam tisztázzuk a helyzetet hogy gyuri bácsi és feri mellett, na meg persze a a Föld lapossága és a rákot okozó 5G mellett még az földbe ásott elektromos autó akkumulátorok is veszélyeztetik a magyar társadalmat. Csak tudnám hogy ennyi veszély mellett hogy fog még jutni energia arra hogy a svájci, holland, belga gazdasági bevándorlókat visszaszorítsuk, hiszen azokban az országokban sokkal rosszabbul élnek az emberek mint Magyarországon. Rendben vagyunk!
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Az biztos, hogy vannak kérdések a töltéssel kapcsolatban. Pl. ha egy benzines autó 7 litert fogyaszt, akkor 100Km -enként 770Ft kerül az államkasszába jövedéki adóként. Ez összesen többszáz milliárd bevételt jelent. A villanyautók otthoni töltésén jelenleg nincs ilyen. Ha egy villanyautó 20KW -ot fogyaszt százon, akkor ugyanezzel az adóval 770/20 = 38Ft -tal kerülne többe a töltőáram KW -onként. Vagyis, a jelenleginek a duplája lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
darvinya
titán
Többről van itt szó.
Mert olcsóbb gyártani villanymotort, s autót, mint a benzinest.
Mégis 2-3x olyan drága.
Persze jönnek, hogy akku pakk ami drága.
De mihez képest.Szóval, az állami mézes bödönt nem engedik kiürülni.
Ezzel felső10000/szuperlatívuszos 100-ak nem adnák vissza a vagyonukat.
Mert akkor ki dolgozna?Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#16820480
törölt tag
Szoftverrel nem dicsekedhet egyik hagyományos autógyártó sem, annyira pocsék kb mind. Én legszívesebben egy Ioniq5 kistesót várnék, de nem tudom mikor hoznak ki ilyet, ha egyáltalán. Toyota is kb csak egy szaros SUV-ot mutatott be eddig látványterven, a többi meg majd egyszer.
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #33 üzenetére
Ioniq5 azét lett mert erre van a legnagyobb igény, ahogy az Model Y-nak sincs túl sok értelme(SEXY kirakásán kívül), de erre van igény.
A Leaf nincs túlcsicsázva és számomra pont ideális, személy szerint inkább egy "Dacia" szintű "infotainment"-tel beérem. De a kocsik árazása miatt beleerőszakolnak olyan szarságokat, amire semmi szükség. Csak azért van benne hogy benne legyen és nem azért mert hasznos.Toyota továbbra is elsősorban hidrogénre megy és sokad sorban elektromosra, ha csinálnak csak kényszerből.
-
darvinya
titán
Ha megcsinálnák a „Dacia” szintű autót a mostani akku pakkal, akkor 1200km-t el menne, s nem töltenék sűrűn.
Persze akku pakk melegedést meg kell oldani.
Mert nagy feszültségnél kis amper sűrűségnél nincs ilyen gond, csak töltéssel lenne.
Általános hálózatból nehezebb nagy feszültséget kis áram sűrűséget kihozni, mint kis feszültség mellett nagy áram sűrűséget.
De akkor jönne akku pakk melegedés probléma.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Man0gatya
aktív tag
válasz #16820480 #18 üzenetére
Mert az autóban mi a fontos, hogy egy a néha használt infotainment system jól működjön simán mint a legmodernebb telefon vagy hogy elvigyen megbízhatóan a-ból b-be vezetés közben úgysem fogod azt bújni. A tesla tett a kocsiba egy játékkonzolt, mégis minek? értelme mi? ki fog azzal játszani? elárulom neked senki párszor kipróbálják és itt ki is fújt miért? mert kényelmetlen oldalra fordított fejjel játszani, de parasztvakításnak jó...
-
#16820480
törölt tag
Jó, hát vegyél Leaf-et, ha neked az a tökéletes.
Én beérném infotainment nélkül is, vagy max tegyenek bele egy képernyőt, amire kitehetem a telefon tartalmát, de az akadozós logikátlan fos szoftver teljesen felesleges. Csak útban van így a képernyő, mert pont nem tudom tőle odacsíptetni rendesen a telefont, annyi helyet elfoglal. Vagy ha már tesznek bele, akkor csinálják normálisan. Mint amikor a Nokia megpróbált annó modern okostelefont csinálni.A Toyota annyira hidrogénre megy, hogy van egy azaz egy darab hidrogénes modelljük, elektromosból meg bejelentettek egy teljes palettát, és elvileg ők is átállnak teljesen elektromosra pár éven belül.
Man0gatya: Mert arra tesznek bizonyos dolgokat, és mert ott foglalja a helyet a műszerfalon. Vagy hagyják le teljesen, a mostani autómban sincs és megvagyok nélküle. Plusz amennyibe kerül mondjuk egy 7-ről 8"-ra upgrade a beépített kijelzőn, annyiból kb vehetnének off the shelf egy ipad-et, ami sokkal jobb élményt nyújt. Mintha ilyen 70-80 évesek dolgoznának döntéshozó pozícióban az ilyen cégeknél, és a fejlesztők nulláról próbálnák elmagyarázni nekik, hogy mi ez és mire való
-
tovgab
aktív tag
"Toyota továbbra is elsősorban hidrogénre megy és sokad sorban elektromosra, ha csinálnak csak kényszerből."
A Toyota sem első sorban hidrogén hajtású autókra "megy", ez csupán az egyik fejlesztési irányuk 1992! óta.
A Teslán kívűl minden márka kényszerből csinál elektromos autót, nem csak a Toyota.
A Toyotának annyi előnye van, amit a hibrid hajtáslánccal elért az évek alatt.
Őket még nem fojtogatja a CO2 kvóta, mert elektromos modellek nélkül is tudták tartani az előírt áltlagot, ezért ráérnek csak most elkezdeni átállni elektromos modellekre.
O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT ► iPhone 13 Pro Max ► iPhone 15 Pro
-
Füleske
addikt
Minden hónapban van csodaakku bejelentés, ismert és ismeretlen cégektől. Meg üzemanyagcella. Meg satöbbi. Csak a boltokban nincs ilyen, olcsón. A kattintás vadászaton kívül semmi sincs.
Árban valóban lesz kiegyenlítődés az elektromos és a belső égésű motorok autók között: pár éven belül ugyanannyiba fognak kerülni. De nem az elektromos autó lesz olcsóbb. Ez a drágulás már láthatóan el is kezdődött, a chiphiány ezt csak felgyorsította.
Szerintem kb. tíz év múlva inkább a belső égésű autók tulajdonosainak kell majd aggódni, pl. a megemelt adók és a no-go zónák miatt. (lásd Norvégia) -
Füleske
addikt
A Toyota ha elsősorban a hidrogént preferálja akkor sok babér nem terem nekik, legalábbis Magyarországon. Pár hónap alatt eladtak két Mirai - t.(de lehet hogy ezeket is csak márkakereskedők állították üzembe teszt és kiállítási darabnak) Az áron kívül a technológia is problémás autóba, valamint a töltőhálózat sincs meg.(és csak a marketing szerint öt perc a töltés)
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #49 üzenetére
Például milyen autóknál vannak ilyenek? Pl. az Ioniq az egyik leghatékonyabb hajtásrendszerrel rendelkezik, temperált akkus túlmelegedésről pedig még nem hallottam. Szóval szerintem semmit se számít a felhasználó szempontjából, hogy dedikált-e a padlólemez .
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD Ryzen 7 / 5 2***(X) "Pinnacle Ridge" (AM4)
- További aktív témák...
- Beszámítás! Asrock H310M i5 8600K 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RTX 3060 12GB ZALMAN S4 FSP 600W
- Beszámítás! MSI B450M R5 2600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1070 8GB ZALMAN Z1 Neo Corsair 520W
- Beszámítás! ASUS B450M R7 5700X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN S2 TG Chieftec 750W
- Beszámítás! ASUS B450M R5 5600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN S2 TG Cooler Master 650W
- Beszámítás! GIGABYTE B250M i5 7600 16GB DDR4 128GB SSD GTX 1050Ti 4GB FSP CMT160 fekete Chieftec400W