Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Hopkins95 #29 üzenetére

    A számok hogy hazudnának? :U Akkor ki és miért hazudik?

    Persze, hogy Ultra beállításokra hivatkozok, hiszen egyrészt az ember kíváncsi arra, hogy a játék teljes pompájában milyen hardvert igényel ,másrészt a tesztek is pont emiatt készülnek maximális grafikai részletesség mellett.

    Vannak fejlesztők, akik elmebeteg, értelmetlen pazarló dolgokat raknak a maximális presetbe, ami csak a sebességet viszi, de látványhoz nem ad hozzá. Vannak azonban olyan fejlesztők, akik ilyet nem csinálnak és a maximumot is normálisan meg tudják csinálni.
    Sok játék maximum grafikán azért veszít sok sebességet, mert RT-t is számol, de itt még az sincs, cserébe az árnyékok, melyek még mindig fényévekre vannak az RT minőségtől, megeszik a sebesség 500%-át. Más játék az RT árnyékok nem esznek ennyit. Ez szimplán pocsék optimalizálás.

    "A masik dolog, hogy a Guardians of the Galaxy eleve multiplatformnak készült, a God of Wart viszont még a Playstation 4-re 30 FPS köré tervezték. Valószínűleg maga a játék motorja sem magas FPS elérésére lett tervezve, szóval nem ez volt a prioritás. Tekintve azt, hogy sok Playstation játékos 30 FPS-sel játszotta végig a játékot, szerintem egy stabil 60+ FPS-nek örülhetnek a PC-sek."

    Na látod pont ezt mondom én is, pont ez a gond. Csak azért, mert 4 éve 30 fps-re lett tervezve, nem lehet kifogás PC-n. Pont azt említettem én is, hogy sokan azért vannak "elájulva" a látványtól, mert 4 éve 30 fps-en tolták, most meg sokan először látják 60 fps-n (már ha megvan hozzá a brutál erős konfigjuk). Nem veszik figyelembe az elmebeteg magas gépigényt.
    Van egy X grafikai szint ami évekkel el van maradva és van egy másik (Guardian of the Galaxy), ami teljesen más ligában játszik, nagyságrendekkel fejlettebb, miközben sokkal alacsonyabb gépigénnyel rendelkezik RT mellett!
    Engem, mint PC játékost a legkisebb mértékben sem érdekel, hogy az adott játékot néhány éve mire és hogyan tervezték. Egy AAA PC porttól a vásárló teljesen jogosan várja el, hogy a látványhoz megfelelő sebesség is társuljon. Ez (is) a portot készítő csapat dolga, ezért (is) fizetik őket.

    Csakhogy még látványosabb legyen a probléma:
    Ennek a játéknak a grafikája kb. egy szinten van "Plague Tale: Innocence" című játékkal, semmivel nem szebb, viszont amíg a God of War igényli az RTX 3060Ti-t a 1080p60-hoz, addig a Plague Tale megelégszik egy RTX 2060-al is bőven, sőt a 230 dolláros GTX 1660 Super is elviszi stabil 60 fps-en!
    Felhozhatnám még a Shadow of the Tomb Raider-t is, ami ugyanúgy 2018-as, mint a God of War konzol verziója, annyi különbséggel, hogy a SoftTR sokkal szebb árnyékokat is tud használni (RT) és még úgy is alacsonyabb a gépigénye, megelégszik Ultra RT mellett egy sima RTX 3060-al. RT off mellett a játék megelégszik egy GTX 1660S-el is. Bizony a Sony nem véletlen vette meg a Nixxes-t tavaly, kell nekik egy csapat akik képesek normálisan optimalizálni PC-re.

    Amikor azt látom, hogy a God of War grafikai szintjét normális optimalizálás mellett simán hozza egy 1660S (Plague Tale), akkor nem fogom dicsérni a God of War tempóját, amikor az 3060Ti-t kér és a raszter árnyékok 50%-ot megesznek a sebességből. E mellett amikor azt látom, hogy az egyik, tavaly megjelent játék nagyságrendekkel szebb, mint ez, úgy, hogy sokkal sokkal alacsonyabb a gépigénye, akkor szerintem érthető az álláspontom.
    Amint mondtam engem a legkisebb mértékben sem érdekel, hogy néhány éve mire tervezték a játékot (miért is kéne érdekeljen PC játékosként?). Az a lényeg, hogy most hogyan teljesít PC-n.

    "szerintem egy stabil 60+ FPS-nek örülhetnek a PC-sek."
    Na pont ezzel a felfogással van a baj, pont emiatt születnek sokszor iszonyat pocsék PC portok. Szerencsére sok fejlesztő nem így gondolkodik.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Új hozzászólás Aktív témák