Új hozzászólás Aktív témák
-
Raggie
őstag
Azért ha összehasonlítasz egy 10 évvel ezelőtti böngészőről készült printscreen-t egy mostani jól dizájnolt interaktív/videós oldalt megnyitva a mostani böngésződdel van jóó sok különbség. És ez csak fokozódni fog a jövő felé lépdelve.
Egy nagy lépésként simán jöhetne már a VR vagy AR internetezés, amikor az internet külön világában "sétálva és nézelődve" böngészel a lapok között. Nekem adná. Szóval oda meg elkél majd a sok mag...[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
carl18
addikt
(#99) S_x96x_S
Kösz erről a sokprogramról nem tudtam Meglepő mire nem lehet fogni a szállakat, elképesztő
Akkor 5 év múlva lesz esély a Rockstar add egy Patchet a GTA 4 mellé ami skálázodik több szállra ?Persze nyilván egy mai gép mindenkép gyorsabb lesz, de úgy értem ha valami átlag felhaszáló csak nettezni akar. Azért egy régi I7-860/8 giga rammal alapvető dolgokra még nem használhatatlan.
Minden esetre hogy ilyen gyorsan fejlődik minden akkor már jövőre is nagyon sokat fogja csökkenteni az AMD 3000 széria árát
Csak arra vagyok kiváncsi , hogyan és mikor válaszól az intel az egészre. Azt tudom jövőre jön a Comet Lake_S Willow Cove magokkal. Kiváncsi leszek a Zen 3 ellen mire lesz elég...Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
#16939776
törölt tag
Az UX az nem csak és kizárólag azon múlik, hogy mennyi magod van és az hány Gigahertz-es tud lenni, ha akar, az abban az esetben áll, ha fix órajelen, energiagazdálkodás nélkül jár a processzor.
Az UX egy default hardverrel, default vindózon, azon múlik, hogy a feladat szétosztás milyen gyorsan-hatékonyan történik meg, hogy dolgozik az ütemező, és még esetleg azon, hogy a processzor milyen gyorsan vált órajelet, mennyi ideig nem csinál semmit, azután hogy rávezényeltek a magra egy olyan a feladatot, ami miatt órajelet is kell váltania.
És ez is, csak abban az esetben tényező, ha a CPU akadályozza a feladat végrehajtást, és nem a hátértárra vagy a hálózatra kell várni.
Ezeket a tapasztalatokat ilyen konfigok használatából szűrtem le:
1.: 4C@1,6Ghz+8GB ddr3-1600CL9+mezítlábas sata3 SSD
2.: 4C/8T 3.1-3,5GHz+16GB ddr3-1600CL9+datacenter sata3 SSD+HDD
3.: 8C/16T@3,7GHz 16GB ddr4-3200CL14+NVMe SSD
Mindhárom más-más feladatra épült, de ahogy nézem a processzor kihasználtságot, egyiknél sem a szálak száma vagy az elérhető órajel jelenti a szűk keresztmetszet, hanem az amit az imént említettem.
Ebből nekem az látszik, hogy felesleges átlagfelhasználásra akár órajelet, akár magokat számolatlanul odahordani, mert csak az ütemező és az energiagazdálkodás dolga lesz sokkal bonyolultabb, és amikor ezek épp nincsenek a helyzet magaslatán, akkor csak sokkal több akadozást fog látni a kedves felhasználó, mint amennyire a cpu elméleti teljesítménye miatt számítani lehetne.Intel-t, csak mint a piac alakulását erősen befolyásoló tényezőt szerettem volna felhozni, és véletlenül sem akarom intel-t támogatni. És persze azt sem állítottam hogy nincs értelme a sok magnak, csak arra kívántam felhívni a figyelmet, hogy elég gyengén, esetleg negatívan is skálázódhat a felhasználói élmény a magok számával, amíg nincs odafigyelve azokra az esetekre, ahol alacsony a hardver kihasználtsága.
És a desktop átlag feladataira, 0,1%-os átlagkihasználtság mellett, 64-magon default windózzal valószínű ilyen lesz a szituáció.
Amíg ez nincs kezelve, addig - szerintem - felesleges ipari teljesítményű gépeket facebookra, meg napi 10 perces online kattintgatásra eladni.[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
Szép meg minden csak a game iparnak is szólni kéne hogy próbálja már meg lekövetni és használja már mondjuk értelmes közeli fizikára ami nem igen létezik a játékokban...
Next PC Upgrade: 2022
-
#16939776
törölt tag
Abból is csak "baj" lenne, mert együtt működő AI+Fizikával, úgy, hogy ezek megfelelő számítási teljesítményt és nagyon alacsony késleltetést is kapnának, úgy gyakorlatilag nem tudnál gyorsabb/jobb lenni mint a számítógép által mozgatott ellenfeleknél. Egy most 12 órás játékot akár hónapokig tartana kiismerni, felfejlődni annyira, hogy elkezdjen stabil sikerélményt hozni, "stabilan" lehessen benne haladni.
De kinek van erre ideje?!
Én a stalkert nyomom 1X éve egyfolytában, ahogy egyre jobb a vas alatta, egyre nehezebb előre jutni, hiába játszottam ki számtalanszor az összes részt, és verziót.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz #16939776 #103 üzenetére
Ebben a logikában is van némi probléma.
Egyrészt ha az ütemező nem jól végzi a dolgát, abból nem lehet azt leszűrni, hogy a sok mag probléma, és kevesebb előnyt hordoz, mint hátrányt. Tény, hogy a magszámemeléssel bonyolódik az ütemező, de ez van. Tartani kell a lépést, és rendesen megcsinálni.
Írták korábban, hogy azon az alkalmazáson kívül, ami konkrétan az előtérben fut, hány tucat háttérfolyamat megy még a háttérben. Összességében kell nézni a rendszert, úgy pedig energiagazdálkodás szempontjából nagyon nem mindegy, hogy pl. 4 mag megy 3Ghz-en, vagy 8 mag 2Ghz--en. Szó volt még korábban az MI-ről, amit ha bevetnek a többszálúsításnál/ütemezésnél, az jelentős előrelépést jelenthet a probléma megoldásában.
És még az utolsó mondatra: Attól, hogy egy processzornak sok magja van, még nem számít automatikusan iparinak. -
S_x96x_S
őstag
> A legtöbb program egyáltalán nem ilyen.
(eddig) a legtöbb programot nem így fejlesztették ..
És az új fejlesztési paradigmához új fejlesztési eszközök kellenek ..
és sok mindent újra kell írni ..
de a forradalom elkezdődött .. Az ellenállás hasztalan ..."GCAP 2016: Parallel Game Engine Design - Brooke Hodgman"
https://www.youtube.com/watch?v=JpmK0zu4Mts"Multithreading the Entire Destiny Engine"
https://www.youtube.com/watch?v=v2Q_zHG3vqgvagy mint a fejlesztő eszközök ... GoLang ..
https://divan.dev/posts/go_concurrency_visualize/Mottó: "A verseny jó!"
-
dabadab
titán
válasz S_x96x_S #109 üzenetére
(eddig) a legtöbb programot nem így fejlesztették ..
Nem erről van szó, hanem vannak feladatok, amiket lehet párhuzamosítani, meg vannak, amiket nem.
A valós életben a feladatok nagy része szekvenciális, vagyis nem lehet párhuzamosítani, a maradéknál meg a párhuzamosítás komoly fejlesztpi befektetést igényel, ami aztán vagy megtérül vagy nem.
Pont ezért iderakni egy kivételesen párhuzamosítható problémát azzal a szöveggel, hogy "még ez is sok magot használ" minimum erős csúsztatás.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Kansas
addikt
De ha egyszerre sok nem/nehezen párhuzamosítható problémán dolgozol, azzal elég sok magot munkára lehet fogni, és lehet, hogy a problémák megoldásának összideje nem csökken, de az egész rendszer reszponzívabb tud lenni... akár már csak attól, ha a kontextusváltások idejét megspórolod.
Másrészt abban se lennék biztos, hogy minden olyan feladat nehezen/nem párhuzamosítható, amire rámondják...
Ahogy John Carmack egyszer mondta: "given enough thrust, pigs fly just fine"Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Darmol
senior tag
Gondolom az Intel pont ugyanilyen megfontolásból indult el a hibridek irányába.
Talán Intelnek és neked van igaza(d), talán nincs.
AMD fejlesztési filozófiája viszont vélhetőleg az, hogy ha a csiplet tud eleget egyszálon ami mindenre elég (lásd manapság az egyszálas játékok) akkor felesleges egyszálat tovább erősíteni, ha viszont valakinek kell a több mag akkor ott van a több mag. Skálázhatóság megoldható, ha nem kell akár le is kapcsolhatók a kihasználatlan magok.
Az AMD könnyen tud új terméket mutogatni a magszám emeléssel, és erre a jelek szerint szüksége is lesz az ARM ellen. Érdektelenség miatt nem érzem úgy, hogy ez a rengeteg mag az Intel ellen irányulna.
Mindenkitől bocsesz akit érzékenyen érint, de a fentebb emlegetett "felhasználói élmény fokozásáról" nekem az ugrott be, hogy ha ez alatt az értendő, hogy az Intel szerint a melegvizes jakuzziból játszásé az általános jövő, az sok mindent megmagyaráz.Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
Darmol
senior tag
Anno egy magról két magra az iskolapéldája miért jó a több mag.
Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
zsintai1987
tag
Erre van egy tökéletes példám:
Itt kelet EUban bermunkaskent kB 60orat dolgoztam a batman arkham knighton, óránkénti kB 12 000forintert és kaptam a munkára 5napot. Kepzelheted hogy a 1060 6gb meg rx 580 8gb és egy 7700k mellett (azóta az rx sokkal jobb lett a peccsek miatt de sokat szidtam akkor), mennyit aludhattam aban az 5 napban szerinted? (ez a 2arcos bankos "pálya" volt).
Iszonyat pénz egy játék fejlesztése. 150milio dollárba került a bioshock infinity és bukás lett pedig ott odavolt hazudva minden, ma meg szinte minden igazi!
Mikor még volt magyar crytech ott a Ryse című játék iszonyat jól nézett ki! Ott igazi fény volt, és nem "bele mapolva" a textúrába amit odahazudtak. Senki nem ismerte fel hogy a lightmap hozzád képest relatíve mozog ahogy mozogsz mint a valóságban.
Erre a játékosok: hát ez ugyanaz bár a lámpát ha ki lövöd eltűnik a fény azthitték hogy az nem kerül számítási teljesítménybe... Az a baj minél több árnyék és fény van egy játékban annál jobban eszi a VGAt mert az árnyékot 3x annyi kiszamolni2vel fentebb említette a kolléga az MI-t. Nagyon jó dolog, de ha egy Mit elegedsz és mindent bekapcsolsz rajta akkor a játékos meghal mert olyan csapatdinamikat kapsz hogy gg-rekt-reszeltek. (far cry 5 effektus hogy az mi-n kikapcsoltak a " lefelé nézést mert pityuka 8evesen easy-parketta módban meghal és jujj lepontoz metacriticen)
A codok pl ezért is használnak scriptet a kampányban és nem MIt. Ha ott MI lenne annyi katona szára szivatna a játékost.
Nem várható el a fotelharcos pityutol hogy egy swatos taktikai érzékkel-forma1es rflexekkel rendelkezzen mert a jó MI ellen nemsok esélyünk van.3700x, ASUS 570prime, 2X16GbCorsair 3200 cl16 , ház:CM 500P fehér, Seasonic Focus+ 550W 80+ GOLD, rx 5700xt nitro+
-
Crytek
veterán
válasz zsintai1987 #116 üzenetére
Ez mind csak bla bla.. továbbra se magyarázat mire a 16-32-64 mag játékra ha nem látunk a grafikán kívül fél százalék előrelépést sem az akár 10 éves játékokhoz képest sem..
Nem mellesleg ugyanez a bla bla volt anno a grafikára is hogy sok idő meg már fotórealisztikus azt a nagy fenét fotórealisztikus olyan távol vagyunk attól hogy az eszméletlen...de grafban legalább látja a vak is hogy igen fejlődik oda egyre nagyobb erő kell de fizikában semmivel nagy vagyunk előrébb mint ahol a Crysis járt 13 éve... ugyanaz van csak kb pepitában, és ettől sugárba hányok
Next PC Upgrade: 2022
-
Tetsuo
aktív tag
Egyetértek. Ráadásul az MI messze van attól, hogy emberrel össze lehetne téveszteni. Mert a játékfejlesztő kvázi dróncsapatként tekint a botokra, mint MI, meg pengén céloz, meghall mindent... de hogy humánusabb legyen, vagy valóban összetettebben "gondolkodjon", ugyanúgy félre lehetne vezetni, mint egy embert, már meghaladja a koncepciót.
A környezet, lábnyomok, egy-egy sérült tárgy vagy hogy a lövedék nyoma napokig/játék végéig megmaradjon úgy, hogy a bot abból von le következtetéseket már eleve szürreális, amíg a fejlesztők így gondolkodnak.
Én már annak örülnék, ha az úgynevezett MI-t nem szkriptelt mozgásokkal vegyítenék, hanem valódi bot által generált mozgással, ami egy következtetés eredménye.
Aztán számolhatnák RT módjára a hangot is, nem csak a fényeket...[ Szerkesztve ]
-
Huntszy
tag
válasz zsintai1987 #116 üzenetére
Hát azért az MI kérdés nem ilyen egyszerű szerintem.
Sok aspektusa lehet egy gépi ellenfélnek és nem lehet lerendezni az ügyet annyival, hogy nem lehet túl erős mert nem lenne szórakoztató.
Való igaz, hogy ha túl erősek lennének az ellenfelek akkor nem játszaná a tömeg. Megvan az a limit ami fölé nem érdemes menni. Erről sok anyag van fent neten, nem is értek hozzá jobban mint egyesek akik készítenek a témában a tartalmat.
De azt ki szeretném emelni, hogy az, hogy van egy jó MI-d nem jelenti azt, hogy fel kell ruháznod F1 reflexel és Deadshot pontossággal.
Se a gyors reflexhez, sem pedig a halál pontos headshothoz nem kell MI, egy ék egyszerű script mindkettőnek megteszi. Nem arra kéne használni az MI-t (szerintem), hogy emberfeletti tulajdonságokkal ruházzuk fel az ellent mert az anélkül is menne, pont ellenkezőleg. Emberibbé tegyük őket.
Tehát a látótávolsága, a lövéseinek a pontossága, a reagálása az ellennek be lehetne lőve olyan delayel, hogy az emberi legyen. De például a mozgásukon sok esetben lenne mit csiszolni. A random kiszaladok telibe a fedezék mögül és lelövetem magam illúzió romboló mivel ilyet értelmes ember nem tesz. Ne szaladjon ki, próbáljon meg gondolkodni, kipucolni engem onnan valamivel. Valamilyen alternatív úton megközelíteni és megfingatni. De ha mögém is került ne lőjön egyből fejbe, legyen benne a pakliban h mellé lő, hiszen egy embernél is benne van.
Vagy lövöldözős játékoktól kicsit elszakadva mondjuk egy RPG-ig. Ne vegyen észre az ellen mikor AC-ben kúszok mászok mellette ha lopakodok mert ez a lopakodás lényege, de mondjuk az, hogy simán nem vesz észre ha nem szemmagasságban vagyok hanem fölötte és még egy fáklya is világít a kezemben csak, hogy tuti legyen, na az zavaró. Engem legalábbis kizökkent a játékból mivel érezteti velem, hogy ez csak egy gagyi játék és arra scriptelték a csávót, hogy előre nézzen.
Szóval MI-el ezeket a stratégiai elemeket lehetne szépen csiszolni, nem pedig a nyers számokat mint reakcióidő, pontosság stb.
Arról nem is beszélve, hogy ha Pistike nem akarja magát taknyosra szivatni akkor ne kapcsolja be a HELL módot, maradjon normálon. Aki meg szeretné érezni egy akció játék során, hogy van tétje az meg nyugodtan bekpacsolhatja az élethűbb MI-t.
Nem vagyok egy jó online player egyébként, de FPS-eket pl pont a fentebb említett okok miatt nem szeretek single játszani. Teljesen kizökkent a játék világából, hogy mennyire egyértelműen ostobán mozognak egy csomó játékban a gépi karakterek. Csak multi játékokban mikor egy reálisan viselkedő másik ember van az oszlop mögött meg ritkán van jó story :S -
Crytek
veterán
Számomra a fizika veri a grafikát vagyis verné ha létezne fizika..
Mindig a FEAR-t hozom elő vagy a Strangleholdot.. Nos nekem elég lenne olyan graf is ami eme kettőnek volt anno ,de amit szétlövünk az omoljon, poroljon mint ahogy teszik is DE maradjanak is ott a törmelékek a porfelhő de a másodperc töredéke alatt váljon semmissé. Pl szétlősz egy folyosónyi ablakot akkor az ellen a törmeléken gázolva hallható lenne stb. Ez olyan fajta plusszt vinni a hangulatba hogy pont leszarnám hogyan néz ki a játék eszméletlen hangulatos lenne,
Next PC Upgrade: 2022
-
strogov
senior tag
"Ráadásul az MI messze van attól, hogy emberrel össze lehetne téveszteni."
Ez nem cpu kérdése. Nem létezik olyan MI ami átmenne a Turing-teszten (csalás nélkül). Ha alápakolod a világ összes cpu-ját egyben akkor sem létezik. Ez egyelőre nem erőforrás kérdése. Az, hogy játékban mikor lesz fel sem merülhet épeszű emberben. Ha netalán egyszer összejön akkor sem játékban fogják használnálni első körben.
Olyan MI létezik ami egyes feladatokban jobb, gyorsabb döntéseket hoz egy embernél. Egy akció játékban nem kell mindent hallania, mert akkor is nagyságrendekkel gyorsabb a reakcióideje ha csak a "látható" dolgokra reagál. Ha több karaktert irányít akkor saját stratégiája alapján simán megveri a játékost még akkor is ha a világ legjobbja ellen megy. Nem kell csalnia. Ahogy GO-ban, vagy sakkban se kell csalnia a világ legjobbja ellen.Egy egyszerű játékos IQ-ja nagyon messze van Kaszparov-tól és őt 1997-ben győzte le egy MI. Ma már nagyságrendekkel jobbak érhetőek el opensource-ban is, a számítási teljesítmény meg összehasonlíthatatlan az akkorival.
-
Predatorr
őstag
A trükk a monitoreladás. 4k-ban sem tudnék hova tenni 64 monitorozó ablakot, vagy nem látnék semmit az összesített grafikonokból.
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
dabadab
titán
A fizikát vagy odahazudják, mint annak idején a világítást a lightmappel és akkor folyton beleszaladsz abba, hogy nem úgy működik, mint a valóság, vagy nekiállnak tényleg szabadon alakítható világot csinálni és kb. megkapod a Minecraftot, mert kb. az, amit elbír a mai számítási kapacitás. És ezen nem segít az se, ha beraksz még egy tucat CPU-t, mert itt nagyon sok nagyságrenddel több számítási kapacitás kellene egy normális felbontású végeselemes modellezéshez.
DRM is theft
-
Robitrix
senior tag
ez azért csak részben igaz egy otthoni asztali gépre.
hiába van nekem 16 magom mondjuk ettől még nem fogok egyszerre 4 darab 4 magot használó játékot futatni párhuzamosan. Mint ahogy nem fogok mondjuk játék közben videot nézni vagy excelezni vagy nem fogok egyszerre böngészni videot nézni és excelezni... hiába volna meg a teljesítmény mondjuk 16 mag és 32 szál formájában . Nem a gép a szűk keresztmetszet technikailag, hanem én az ember, aki nem tud igazán párhuzamosan 3-4-5-6 féle dolgot csinálni. Mint ahogy nem fogok a gépen 32 szálon véges elem számítást végezni de filmet se renderelni. Jelenleg legfeljebb játékban veszek ki teljesítményt az otthoni gépemből. Minden más amit csinálok még a gépemen simán elég volna 1-2 mag. de a jelenlegi játékok tipikusan 4-6 magot vagy szálat igényelnek esetleg 8-at. de még azzal se izzasztom meg a 6/12-es procimat. Mi a fenével izzasztanék meg egy 32/64-es procit?????????? Nyilván emelkedni fog a játékok igénye is és lehet eljutunk 1-2 év múlva 10-12 szálig is. Így mire elkezdek gondolkodni majd a gépem cseréjén nagyjából akkor fogok eljutni oda hogy már ki is használom. :) Egyenlőre semmi nyomát nem látom a következő 5 évben, ami igényelne otthon 32/64-et mondjuk??????? -
Robitrix
senior tag
Ja és van róla fogalmad, hogy egy átlagos programban, ami mondjuk 64 bitre van irva valójában milyen kicsi hányadot képviselnek azon utasítások, amelyek ténylegesen igénylik a 64 bitet a végrehajtáskor? Ezért is van hogy amikor átirják a rendszert 64 bitre és a 32 bites programot 64 bittre a gyakorlatban alig lehet teljesítmény nővekedést tapsztalni a 64 bitből. az hogy mondjuk összeadjak binárisan 45-öt meg 178-at nem kell 64 bites register és cimzés. Vagy ahhoz, hogy futasak egy ciklus számlálot 1-től 1000 ig nem kell nekem 64 bites regiszter számolni. persze léteznek olyan műveletek ahol jobban jön a 64 bit a 32 helyett, de ez csak egy igen kicsi része egy futó kódnak.
-
Kansas
addikt
válasz zsintai1987 #126 üzenetére
Persze, hogy az, de nem mindegy, hogy "tudja", hol a játékos és mit csinál(pl. CoD), vagy reagál a játékosra, menetközben változó paraméterek(FoV cone, hearing distance, stb...) alapján...
(#127) Robitrix: megkockáztatom, hogy a 64-bit legnagyobb hozadéka átlagos esetben a címezhető/használható RAM mennyisége...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
dabadab
titán
válasz zsintai1987 #126 üzenetére
Azért nem feltétlenül, a sakkprogramokban sem scriptek vannak és erős a gyanúm, hogy a stratégiai játékokban is használnal neurális halókat meg hasonlókat - de persze ettől még nem lesz mesterséges intelligencia.
DRM is theft
-
Kansas
addikt
Neurális hálót ne keverd ide, az nem MI
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
zsintai1987
tag
Az Uncharted 4-et 7evig fejlesztették végtelen pénzből végtelen ember(a Sony egyiket sem árulta el), 30fpsel működik pron és mint egy repülőtér olyan hangos... Vagy a horizon zéró dawn megoldása is jó volt hogy egy frame-et 4kban a második kepkockát 1440ben rák ki és gyönyörű volt...
Ha most bármelyik kiadó azt mondaná 1000embernek, hogy tessék ittvan végtelen pénz és 12-15 év, és mindezt c-ben, vagy valami alacsonyabb matematikai progiban kézzel beírkálva mindent a kódba és az engineket el kell felejteni akkor lehet egy 360on is elmenne ilyen grafikával.
Jelenleg pl az anvil amiben vagyok azt teszi lehetővé hogy 2ev alatt legyen a játék úgy-ahogy ismétlődő mellékküldetéssel3700x, ASUS 570prime, 2X16GbCorsair 3200 cl16 , ház:CM 500P fehér, Seasonic Focus+ 550W 80+ GOLD, rx 5700xt nitro+
-
zsintai1987
tag
válasz zsintai1987 #131 üzenetére
Ja és gondolom senki nem akar 80 000forintert játékot venni hanem csak 25 000ert de akár rtx-et (amit a legtöbb ember nem is lát), élethű grafikát, ja és egy c4el egy város tégla ként omoljon össze, ezek legyenek benne
[ Szerkesztve ]
3700x, ASUS 570prime, 2X16GbCorsair 3200 cl16 , ház:CM 500P fehér, Seasonic Focus+ 550W 80+ GOLD, rx 5700xt nitro+
-
Robitrix
senior tag
azért én még emlékszem a 80-as években valamelyik hobbi számítógép magazinban poénkodó cikkre, ahol azzal viccelődtek, hogy leírták egy elképzelt jövőbeli felhasználó sirámait, aki arra panaszkodott, hogy milyen tréé a gépe mert csak 3 GB RAM van benne és 3TB háttértáróló. Ez a 64 KB-os C64-ek és 640 KB-os PC-k kora volt. akkor marha határtalannak tűntek az ilyen értékek és viccnek számítottak, hogy ennyire panaszkodik valaki. Na ma 16 GB RAM van a gépemben és éppen azon agyalok, hogy kap a gép egy 4TB-os HDD is a 2 TB-os mellé mert kevés a helyem és hogy ki kéne cserélni a az 512 MB-os SSD-t egy 1 TB-osra... a 35 évvel ezelőtti jó poén ma napi realitás. Szóval óvatosan a TB-ok számával, mert ki tudja mi lesz a jövőben!!!!!
-
Robitrix
senior tag
válasz Depression #80 üzenetére
természetesen már logikailag nem minden feladat alkalmas komoly párhuzamosításra. van ahol továbbra is szépen lépegetünk a klasszikus, szekvencia, szelekció és iteráció útján Neumann bácsi elveit követve. a feladat végrehajtásának logikája egyszerűen nem párhuzamosítható vagy csak igen minimális mértékben. Simán futhatna egy 15 évvel ezelőtti egy magos procin. Legfeljebb csak a mai pricik magasabb órajele adna némi pluszt a végrehajtáshoz.
-
Depression
veterán
Egy emberszerű mi-val felszerelt bot ellen 50% esélyed lenne. Ha 5-fő va. Egy épületben, akkor pedig gyakorlatilag nulla. A legtöbb filmben is le vannak butítva az ellenségek, pedig emberek játszák őket. A last of us 2-ben mennyi esélye is lenne egy 16 éves kislánynak? Vagy bárkinek egy terminátor ellen?
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
carl18
addikt
válasz zsintai1987 #131 üzenetére
Azért meg vannak a határok, az Xbox 360 220 Gflips körül van, kétlem hogy képesek lennének belőle sokkal többet kihozni.
Egyik konzolos (Ps4 Tulaj) haverom is folyton a felbontással dobálozik, hogy ajjja a PS4 Pro 4K az én pc-m meg nem birja a 4K-t.
Csak arról elfelejtett mindenki beszélni a konzolos megoldás egy szoftveres felskálázás ami nem egyenlő a nativ felbontással.
A sima Ps4 1,8 terreflops és már 2014-ben is jöttek cimek amik nativ 900P felbontáson futottak. Egyik jó példa erre a Watch dogs 1 része, A Dead Or alive 6 is 900-P-be fút emlékeim szerint.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
zsintai1987
tag
válasz Depression #136 üzenetére
példa: jétékfejlesztés első pár óra
Srcip: Unreal tournament 1 GOTY
normál nehézség, az ellenfél ugyanott fut, ugyanazon vonalon, snipert felemeled fej magassába katt-kill-katt-kill ennyi a játék
Ha felteszed legnehezebbre, és kattintassz szó szerint elugranak a golyó elől csak mert bepipáltak neki mindent
MI: "Lát és hall"
Látás: van a "fején egy gúla" és abban megvan határozva hogy miylen távolságból vesz észre (pl Commandos behind enemy lines) ha futsz-sétálsz-fekszel-állsz stb
Hallás: 360fokban hall a gépi AI ahogy egy ember is. Figyeli ahogy nyomod a shiftet és akkor "halk hangot adsz ki" és azt mittomén 10méterről szúrja ki. ha a ctrl-el gugosz akkor ha mögötte vagy és "lopakszol" akkor nem hall és leszúrod (AC sorozat)
A script mindig tudja hol vagy, az AI-nek megkell keresnie pl3700x, ASUS 570prime, 2X16GbCorsair 3200 cl16 , ház:CM 500P fehér, Seasonic Focus+ 550W 80+ GOLD, rx 5700xt nitro+
-
Pingüino
senior tag
válasz Depression #136 üzenetére
Azért ha csak a játékosok számát veszed figyelembe, az nem kicsi túlegyszerűsítés. Millió meg egy apró körülmény van, ami lazán feléd billentheti a mérleget akkor is, ha szám szerint túlerőben vannak veled szemben. Ha emberek ellen játszol egy játékban, akkor is megölhetsz sokakat egyedül.
-
zsintai1987
tag
Igazad van, de ha nem valami "visual scripting language"-ben készülnének akkor sokkal optimálisabban futának és csak a winyó-ssd bus sebességén múlna hogy tudja etetni 4k tartalommal a memória-vga-proci kombót. Jelenleg bármilyen engine nagyon erőforrás pazarló, viszont pl. Ori and the Blind forest 2 (vagy mi) az teljes egészében ilyen visual scriptingel készült, még büszke is volt rá a Microfost.
Persze a Microsoft a skarlát bemutatón: 4k 120frame, 8k 60 stb stb (bár azt nemmondták hogy a /jelet oda kell tenni). De a cél az lenne hogy downscalelve készüljenek és akkor szép lenne.
De van itt 2080ti tulaj aki megtudja pontosan mondani hogy az rtx mikor látszik? (nem a menüben lévő "gombra" gondoltam, hanem rendesen képpel, mert van olyan youtuber aki konkrétan magyarázza a puszta közepén hogy úúúú rtx, pedig ott "besincs kapcsolva" mert nagy nyílt terülenet a vga megpusztulna)3700x, ASUS 570prime, 2X16GbCorsair 3200 cl16 , ház:CM 500P fehér, Seasonic Focus+ 550W 80+ GOLD, rx 5700xt nitro+
-
dabadab
titán
válasz Pingüino #139 üzenetére
"Ha emberek ellen játszol egy játékban, akkor is megölhetsz sokakat egyedül."
Persze, ha a másikak jóval bénábbak. De képzeld el mondjuk valamelyik neves CSGO bajnokság döntőjét, ahol az egyik csapatban öten vannak, a másikban meg valaki egymagában: nem nagyon kétséges, hogy melyik oldal győzne.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz zsintai1987 #140 üzenetére
Azt azért ne felejtsd el, hogy az, amit abban a visual scriptingben csináltak, nagyjából megeszi a CPU 1-2%-át és nulla GPU-t (mert ami ténylegesen terheli a gépet, az az engine-nek az alaposan optimalizált része), szóval maximum ennyi a "pazarlás".
DRM is theft
-
Kansas
addikt
Mea culpa, az utsó félmondat valóban kimaradt...
Manapság minden játékokban található MI szkript-alapú, valódi MI nem létezik, még a Watson sem az. Ugyanúgy emulálják a MI-t, mint a raytracinget a lightmapekkel, vagy a fizikát... a sakkprogram se MI, hanem célgép, egyfajta szoftveres ASIC, kifejezetten a sakk szabályaira tervezve.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
válasz Pingüino #143 üzenetére
MI nem viselkedik emberszerűen, a számítógép matekban jó, de meg sem közelíti az emberi agy valós idejű asszociációs és mintaillesztési képességét, kreatívan gondolkodni pedig egyáltalán nem tud(nem, az emberi agy nem csak pár százalékig van kihasználva).
Nem véletlen, hogy valamire való multis játékosnak/csapatnak nem kihívás botok ellen menni olyan játékban, ahol azonosak a feltételek(az AI nem lát át a falakon) és nem a reflexek döntenek...Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Robitrix
senior tag
válasz S_x96x_S #109 üzenetére
A párhuzamosítást erősen megszabja a feladat végre hajtásának logikája és gyakran annak nem létező alternatívája.
Megvilágítom egy egyszerű primitív példával. (bocsika érte)
Mondjuk a feladat, hogy van egy henger alakú tartályom, amit újra szeretnék festeni, meg szeretném határozni a szükséges festék mennyiségét és meghatározni a költségeket a festési idő(munkabér) illetve a festék és felhasznált anyag értékének ismeretében.
(most tekintünk el attól, hogy 3-4 sornyi programmal megoldható) J
Az látszik, hogy gyakorlatilag 3 részfeladatról van szó.
meghatározni a tartály felületét. kiszámolni a szükséges festék mennyiségét kiszámolni a költséget
Hurrá azért ez látszik, hogy 3 részfeladatot. remek van egy 16 magos számítógépem, akkor elvben akár végezhetném a három részfeladatot párhuzamosan???????
műszakilag igen(már amennyiben volna értelme egyáltalán párhuzamos programágat indítani 1-2 utasításra) J
A gyakorlatban lehetetlen. még pedig azért, mert nekem elsőnek minden képpen meg kell határoznom a tartály területét. és annak eredménye ismerete nélkül nem kezdhetek számolásba se a 2. részfeladat tekintetében se a 3. feladatot. de a 2-es eredménye nélkül nem kezdhetek bele a 3. részfeladatba sem.
Hiszen, ha nem ismerem a tartály területét nem tudok neki állni kiszámolni a a festék kiadósásegítségével a szükséges festék mennyiség meghatározásának. Mint ahogy a festék mennyiség ismerete nélkül nem tudom kiszámolni a költséget. Mint ahogy nem tudom a munka idejét meghatározni az elvégzendő feladat nagyságának ismeret nélkül.
Ergó a feladat megoldhatatlan párhuzamosan és marad a meghatározott sorban végre hajtott lépések sorozata szigorúan egymás után végre hajtva. Egyszerűen nem létezik algoritmus, amivel a dolog párhuzamosítható.
Bocs a primitiv példáért. J
A gond az, hogy a hagyományos programok igen jelentős része egymásra épülő részfeladatok sorából épül fel, ahol az elüző feladatok eredménye szabja meg az utána kövekezők eredményét vagy végre hajtását.
Persze azért olyan lehetőségem még volna, hogy ha nem egy tartály költséget kell kiszámolnom, hanem 4,5 millió darabét különféle értékkel, akkor elindítom ugyan azt az algoritmust 16 példányban a 16 szálon és akkor 4,5 millió/16 futás idő alatt meg oldom a feladatot. na de kell nekem 4,5 millió tartályt kiszámolnom? J -
Pingüino
senior tag
Egy adott környezetben emberien viselkedni nem egyelő azzal, hogy teljesen emberi egy MI. Említették itt azt, hogy a játékok világa nem elég realisztikus. Ha ezekben a világokban szó szerint bármilyen tárgyat megfoghatnál, szétszedhetnél, szabadon használhatnál, oda bizony a jelenleg létező MI-k kevesek lennének. De menni egy pályán, lőni az ellenségre, esetleg fedezéket keresni, stb, ahoz már vannak elég emberien viselkedő MI-k. Csak ezeket az MI-ket nem pazarolják játékokra.
-
Pingüino
senior tag
válasz Robitrix #146 üzenetére
Ezt buktad.
Ha nem ennyire primitív a feladat, akkor hiába látszik szekvenciálisnak, tudod párhuzamosítani. Pl. 1. mag csak a henger alapjának területét számolja, hozzá a szükséges festékmennyiséget, majd az árat/munkaidőt. 2. mag meg a palást területét számolja, majd festékmennyiség, és ár/munkaidő, végül pedig valamelyik összeadja a kettőt.
Ebből látszik, hogy részben még egy ilyen primitív probléma is párhuzamosítható. A bonyolultabbak meg kivétel nélkül. Csak azért nincsenek párhuzamosítva, mert a szoftverfejlesztőknek nem éri meg a befektetett energia. -
Kansas
addikt
válasz Pingüino #147 üzenetére
Ez olyan, mint mikor anno mesterséges intelligencia órán fősulin Prolog-ban tanultunk programozni(hogy tudj programozni Prolog-ban, tudnod kell programozni Prolog-ban)... és kaptunk egy példaprogramot, amiben egész emberszerűen(bár korlátozottan) lehetett beszélgetni egy "MI"-vel. Csak mikor belenéztem a forráskódba, akkor derült ki, hogy Turbo Pascal-ban íródott...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Robitrix
senior tag
ja ezért is olyan bosszantó, hogy bizonyos csapajátékokban a gép ellen játsza a gép néha hülyére ver minket. Pedig olyan buta...
Mondjuk egy WOWS.ban. van olyan játék mód, ahol egy emberi csapat véletlenszerűen összerakva a netről ugyan olyan hajókból álló csapattal küzd meg, mint ők. vagyis nincsen előny egyik félnek sem. Aztán néha a gép simán lealázza az embereket. pusztán azért mert elkezdi a saját hajóit csoportban mozgatni összeadódva a tűzerejüket. Amíg az emberi játékosk szét mennek a pályán mint az ökör a mezőn. Aztán mikor összetalálkoznak egy emberrel a tengeren a koncentrált össztüzük igen hamar a hullámsírba küldi az emberi játékost. Majd sorban végeznek minden emberrel, akik egyénieskednek és kikapnak. Roppant bosszantó az amúgy primitív játék logikától így kikapni.
Új hozzászólás Aktív témák
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Vicces képek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Gyúrósok ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Háztartási gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- További aktív témák...
- Beszámítás! AMD Ryzen 7 7800X3D 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel I7 8700K processzor
- CPU T vennék-keresek.Készpénzes felvásárlás!
- ! Intel 13700KF + ASUS TUF Gaming Z790 Plus D4 + Kingston FURY DDR4 3600MHz CL18 !
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ Intel Core i5 11400F / i9 11900KF / i9 11900K tálcás processzorok 27% áfás számlával