Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Köszönöm, a tükrözést még egyszer a visszapillantóra értettem, mert az fényes bevonatú mivel állítható tükörnek, a oldalsó "tükrök" be vannak süllyesztve és ha jól láttam mattak alapból.
Tisztában vagyok vele, hogy van eset mikor a hátulról jövő fény igencsak zavaró a oldalsó tükrökben, sajnos éjszaka erre nincs megoldás(csókoltatom a városban reflektorral közlekedőket...). Nyilván a kamera ilyenkor egyszerűn csak túlexponál és nem fog megvakítani. Kb. ez az egyetlen eset amikor tényleg előnyösek.
A LED-es világítás nem villogott/vibrált benne? Ez megoldott?
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Arra viszont idealisabb lenne egy jobb elektromos hatotavu plug-in hibrid is es meg csak venni, fenntartani sem kellene meg egy autot. 80% vagy akar 90%-ban tisztan elektromos modban tudnak hasznalni napi dolgokra meg akkor is ha nincs napkozben toltve es a kis akku miatt eleg lenne otthonra is csak egy olcsobb tolto. Persze Tesla fele gyorsulast azoktol se lehetne elvarni, de ahogy latom lassan a legtobb elektromos auto teljesitmenyet visszaveszik, hogy kozelitsek a tenyleges hatotavot az igert ertekhez.
Azt is meg kell erteni, hogy minel kevesbbe tud valaki kompromisszumot kotni a hatotav, csomagtarto, teljesetmeny teren annal melyebben zsebbe kell nyulni, vagy egyszeruen el kell fogadnia, hogy a trend ellenere nem neki valo az e-auto.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#16820480
törölt tag
Mikor veszel 2 millióért új városi autót? Szerintem lassan 20 éve nem reális. A legolcsóbb Fiesta 5 milliónál indul (1 literes motorral), Corsa 1.2 4,5 millió, legolcsóbb Ignis 4,9 millió. Ha meg kell bele felszereltség is, akkor simán felmegy 6-7 millióra. Ez a Honda meg 11, amiből lejöhet a támogatás is. Persze drágább, de cserébe hipszter. Az igazi gond, hogy nincs fapados e-autó, hanem minden fityfenét beletesznek az alapmodellbe.
dabadab: Nem tudtad, csak az az igazi autó, ami egyben lenyom 1000km-t, csak az az igazi férfi, aki 200 kilóval fekvenyom, és így tovább
-
Tigerclaw
nagyúr
Most kb. a kogazdag Norvegia az a szint ahol el lehet kepzelni hogy szep jovo ele nez az e-auto kozeptavon, illetve Nemetorszagban ha megmaradnak a kiemelkedo artamogatasok es alacsonyabb listaarak. Kozottuk es koztunk meg eleg sok orszag van, ahol szinten nem latszik az, a jovokep hogy mondjuk 5-10 even belul mar csak e-autokat fognak eladni. Ja es Norvegiaban is foleg masodik, harmadik autonak veszik, meg a Teslakat is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#16820480
törölt tag
válasz Tigerclaw #53 üzenetére
Pont a Plugin hibridnél fogsz jócskán bukni a csomagtérből vagy belső térből, mert benzinmotor és akksi is kell bele, plusz egy komplex automata váltómű, ami a kettőt összehangolja.
Az olyan helyeken problémásak az elektromosak, ahol nincs megfelelő távonként töltő, de ez ugyanígy lenne benzinnel/dízellel is, a különbség, hogy jelenleg azok jobban ki vannak építve. -
kBika
csendes tag
válasz #16820480 #54 üzenetére
Pár éves használt autók simán vannak már annyiért. Akinek városba kell valami rohangálós, az nem feltétlenül újat vesz, de ha újat akkor sem 10+ körül nézeget.
Aláírom nem fair összehasonlítani egy új és egy használt autót, de pont a benzines hondák mennek el az örökkévalóságig. -
#06658560
törölt tag
Csak az eddigi városi autókkal nem kellett megijedni, ha áthúzták a táblát és menni kellett valahová. Ezzel a konkrét példánnyal viszont ez eléggé komoly probléma.
#45: nincs megtiltva cikluson belüli árváltoztatás a csökkenés irányába sem.
#42 Tigerclaw: "Az az osszesa utogyarto szegyene, hogy a vasarlok kenytelenek elfogadni, hogy tobbszazezer felarert a gyari navigacio mind hardveresen, mind szoftveresen alulmulja azt amit a legolcsobb okostelefonok nyujtani tudnak. Szar kijelzo, gyenge CPU, keves RAM, elavult szoftver/adatbazis."
Egy most piacra kerülő autóhoz a hat évvel ezelőtti legolcsóbb okostelefonok mit tudtak élményben, hardverben? Semmivel sem többet, jobbat. Ha meg még tovább megyek, egy tíz éves modellciklusú autóhoz melyik gyár vállal a mostani csúcs hardverekhez hat év múlva akkori cutting edge teljesítményt, majd utána még húsz év, de minimum tizenöt év ellátást? -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #56 üzenetére
"Pont a Plugin hibridnél fogsz jócskán bukni a csomagtérből vagy belső térből, mert benzinmotor és akksi is kell bele, plusz egy komplex automata váltómű, ami a kettőt összehangolja."
Ugyan miért kell bele komplex váltóm? Valamint az hol vesz el a csomagtérből helyet?
Az akksi miért kéne sok helyet vegyen el akár az utas, akár a csomagtérből?#51 vicze1: Ködben valahogy jobban lát a kamera, mint az emberi szem. Akkor is jobb a kamera a normál tükör helyett. Valamint kevésbé fog összegyűlni rajta hó, egyéb mocsok, ami egy normál tükörnél be tud szépen ülni. Szidtam is ezért eleget a céges Fiestát.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz #16820480 #56 üzenetére
Igazabol a hatotavnovelt elektromos kene nagyobb teret kapjon, mint pl. a BMW i3. Mini motor, akkura dolgozik nem a kerekre, mukodesileg full elektromos. Jo hat az i3 pont nem nagy csomagterre epult, de elvileg lehetne ezen az elven mukodo nagyobb auto is. Ez a modozat siman megszuntetne' a hatotav-parat (persze a fanyalgok akkor is jonnenek, hogy benzinbol ures akkuval mar csak 80-nal mehet, de azt azert mar nem lehet komolyan venni).
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #06658560 #58 üzenetére
Ez az auto vadonat uj fejlesztes es meg a gondolom visszafogott tesztelo is azt mondja hogy hulladek a navigacioja es sajnos ritka az, hogy nem alacsony felbontasu, kis meretu TN panel van a gyari naviban, amin olyan darabosan mozog a terkep, mintha visszaleptunk volna 25 evet a tortenelemben. A terkep meg meg akkor is elavult ha fizetsz erte. En tavalyelott vettem uj autot es megnezve hogy mit tud a gyari infotainment, inkabb nem fizettem ki 800k extrat a kovetkezo szinttert, meg ugy sem hogy az nem csak annak a felara lett volna. Tudjak hogy megfelelo arukapcsolassal el tudjak adni az ipari hulladekukat es a
ezt ki is hasznaljak.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
dabadab
titán
válasz Pro Koryak #50 üzenetére
Szerintem ezzel mindenki tisztában van, hogy ez kifejezetten drága autó és csak a vevők egy kis részének érdekes, akik valami miatt mégis hajlandóak érte ezt kifizetni.
DRM is theft
-
vicze
félisten
Újonnan autót venni, alapból pénz kidobása az ablakon. Vagy legalábbis én soha nem tudtam meg racionalizálni magamnak, hogy a kereskedésből való kigurulás miért kerül több millióba.
Már évek óta szeretnénk elektromos autót, de pár használt Leaf 1-est kivéve iszonyat ráfizetés a semmire. -
Busterftw
veterán
1 kivetelevel minden oldalra jutott az "iszonyú jó" kifejezes, volt ahol 2x is, szoval csak jo lehet.
-
Jakuu
őstag
Egy szoval jellemezheto. Borzaszto
-
Tigerclaw
nagyúr
Uj autot ugy erdemes venni, ha nem akarod eladni par even belul vagy nem is erdekel kulonosebben az dolog anyagi oldala. E-autoknal ez az utobbi meg hasznalt vetes eseten is jellemzo, kiveve ha nem taxinak veszed, ahol szamit a megterules ideje. Az e-auto a tobbsegnek inkabb csak hobbi, vagy valamilyen komolyabb zold elkotelezettseg, ami melle persze van egy vastagabb penztarca is. Gazdasagi oldalrol nehez megmagyarazni hogy az az optimalisabb megoldas, meg otthoni toltes eseten sem, hacsak nem fut vele nagyon sokat az ember. A Tesla pl. trendi, presztizs, foleg erre fele es meg sportauto is egyben, de gazdasagosnak az sem nevezheto. Persze ha tovabbra is toljak mestersegesen fel a benzines autok arat es kozben szinten mestersegesen toljak az e-autokra az artamogatast, valtozhat a kep, de annak mar semmi koze nem lesz a termeszetes piaci allapotokhoz es fenn se tarthato, mert sok autogyartot csodbe vihet, amikor kiesnek azok a vasarlok az uj auto piacrol akik a benzines mar, az e-autokat meg nem tudjak megfizetni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
gekkoXT
senior tag
az iGo amúgy hová lett? neki nem ez lett a fő csapásirány, hogy autókba integrlt navigációt gyártsanak? Vagy mi ment félre?
-
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #59 üzenetére
Mert valahova tenni kell. Attól, hogy "csak" egy 1 literes benzinmotorod van, az ugyanúgy megeszi az autó orrát, ahogy egy tisztán benzines autónál, az ülés alatt a tank van, valahol még el kell helyezni egy elektromos motort is, így az akksi jobbára a csomagtartó alá kerül, néha kicsit elvéve annak térfogatából. Meg a pótkerék helyéből. Csak példaképp: Honda Jazz benzines csomagtere 389 liter volt, a hibridé 303 liter amíg még futott egymás mellett a két modell.
Persze áthidaló megoldás, hogy nem kis városi autót csinálsz, hanem crossovert meg suv-ot, és a padlólemez alá teszed az extra cuccokat, csak aztán azok nagyok, rondák, de legalább divatosak mostanában. -
Bog
HÁZIGAZDA
Víz nem kerül rá, egyszerűen úgy van kialakítva. Lecsapódó pára ráfagyhat ritka esetben (de most csak tippelgetek), nem tudom, hogy kapott-e fűtést, külön gomb nincs rá, de egy csomó autóban a szélvédő páramentesítője a tükröket is automatikusan megküldi.
Tudom, hogy nem úgy van ebben az esetben, hogy menj vele egy kört és alkoss utána véleményt, mert a Honda e nem jön minden sarkon szembe, de ha bármikor lesz rá lehetőséged valahogyan, akkor tényleg érdemes kipróbálni a tükröt, mert sokkal jobb, mint amire magam is számítottam.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Amúgy értem, hogy 11m kicsit erős ajánlat egy városi autóért kábé mindenkinek, nekem is az. De ez ugyanaz a kategória, mint az elektromos Mini, árban is elég hasonló, ha a kettő között kéne választani, akkor gondolkodás nélkül hoznám el a Hondát.
Ha most újonnan akarsz egy városi, elektromos autót, akkor milyen opcióid vannak? Citigo game over, e-Up! épp nincs, de ha lenne, akkor már az is a 8 millát karcolgatja, Zoe "már 10 639 000-tól" (idézet a reanult.hu-ról), Dacia Spring talán jövőre, a Fiat 500e pedig még ennél is kisebb és gyengécskébb, de tény, hogy valamivel olcsóbb. A Mazda MX30 hatótávban kicsit jobb és az is elég egyedi, az i3 15 guriga, szóval hmm? Ezek ennyibe kerülnek újonnan úgy, hogy közben egy fapados bármi is 5-6 millió, de az e-autók általában rendesen fel vannak extrázva, ettől persze még mindig drágábbak, de a Honda e nem lóg ki felfelé ebből a mezőnyből az árképzésével.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Fall-N
veterán
válasz Pro Koryak #50 üzenetére
De nem az átlagjancsinak van és nem ide Magyarországra sem. Itt úgyis a lerúgott német "prémium" dízel való tekert órával. Külföldön (nyugatabbra), pláne állami támogatással akár alternatíva is lehet.
Egyébként is ezek még első fecskék, nem a tömegeknek szánt autók. 10-20 év múlva lesz érdekes a kérdés. De az itt pár ember által lenézett Teslák azért még ebben az évtizedben azért elég előremutatók. Igen meg is kérik az árukat, de ott is lesz olcsóbb modell, másrészt ott a hatótáv sem rossz.
[ Szerkesztve ]
-
Azért az is csodálatos, hogy mennyit fejlődött a technológia az első elektromos autó óta. Kevesen tudják, de Jedlik Ányos már majd' 200 évvel ezelőtt tervezett egyet. 1827-28 körül, a pontos dátum nem ismert.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #73 üzenetére
De befér az ülés alá és nem vesz el helyet az utastérből. Lásd Opel Grandland X.Ha jól emlékszem ugyan ugrott belőle a pótkerék, mert oda a töltőkábel ment, de nem lenne muszáj akkora akku abba sem, ha már hibrid, és elférne minden. A tank amúgy ugyanott van benne, mint a normál. Normális mérnökökkel megoldható, hogy ne vegyen el semmi hasznos teret. Csak akkor lényegesen drágább lesz a normál sorozatoknál.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Opel Grandland X, megoldották. Meg lehet oldani más modellnél is. hogy egyre kevesebb értelmes mérnök dolgozik az autóiparban, az szintén probléma.
#62 Tigerclaw: Az autó most jött ki, de nem tegnap kezdték el fejleszteni, hanem jó hat éve legalább. Egyes komponensek a modellfejlesztés előtt 1-3 évveli specifikálás során lesznek rögzítve, mert kell annyi idő felmérni mindent. Ahogy a járműipari specifikációk is általában lényegesen szigorúbbak a sima elektronikaiaknál. Plusz nem fizetik ki a többet amúgy se. (Itt jön a kérdés, mivel relatíve távolról nézi mindenki, tényleg kell olyan durva felbontás beléjük? Szerintem nem, fontosabb hogy jól látsszon. A sebességnél kérdés. melyik a biztonságosabb: minden flow, azonnal történik, így a kijelzöt nézed hosszú másodpercekig, vagy ha minden kis spéttel, miközben vissza tudsz nézni az útra? másik kérdés: megfizetnéd a felárát egy 400ppi-s OLED panelnak, ha minden kijelzőt arra cserélnének le? Azt is bevállalnád, hogy esetleg a klíma melege miatt gyorsabban öregedne a panel és hamarabb tönkre menne?
#65 vicze1. Jegesedhet, de kevésbé, könnyebb leolvasztani, plusz a formája sem gyűjti annyira, mint a normál tükör.
[ Szerkesztve ]
-
hypno skate
senior tag
Hosszas és alapos mérlegelés után úgy döntöttem, hogy ezt sem veszem meg.
Az én autóm menjen el spórolás nélkül, megpakolva (4 személy plusz teli csomagtartó) egy tank üzemanyaggal 600 km-t, és fél óra alatt fel lehessen tölteni az üzemanyag tartályát.
Az üzemanyag lehet miattam áram is. Csak megoldják előbb utóbb...A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz hypno skate #85 üzenetére
Nem valo mindenkinek a e-auto, de gyakran tul is van ertekelve. Egy nagyobb akkus hibriddel nagyon sokan tudnak ugy jarni, hogy alig kell tankolniuk, de kozben megmarad a hatotav, a gyors tankolas, sot talan gyors toltes is, joval olcsobb maga az auto es range anxiety sincs. Ezt szerintem latjak is a gyartok es egyre jobban feljebb viszik a hibridek arat is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
gt87
csendes tag
válasz Mr.Csizmás #44 üzenetére
Kérdezz meg pl. egy Vectron-on gyakran szolgáló mozdonyvezetőt, hogy mi a véleménye a kamerás tükörről. Aztán készítsd fel magad, hogy egy sor még eddig nem ismert káromkodást fogsz hallani a következő pár percben. Ja, és az a mozdony 1+ milliárdba kerül.
-
-
Fall-N
veterán
Azért maradjunk annyiban, hogy el lehet azokat a kamerákat úgy helyezni, hogy jobb legyen, mint egy sima tükör. Sőt lehet többet is, ahogy például az S-osztélyban vagy más prémium autóban van elöl és hátul a lökhárítókban vagy a hütőrácsban. Mi köze ennek egy mozdonyhoz, ami ráadásul kötött pályán mozog, így oldalra annyira nem fontos 180 fokban körbe látni?
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #06658560 #91 üzenetére
A nagyobb e-hatotavu hibridek legalabb olyan fontosak szerintem az autogyartok szamara, mint a pure e-autok, (sot talan fontosabbak is) igy megeri befektetni egyedi padlolemez kialakitasaba, ahol - hasonloan az e-autokhoz - az akku alul helyezkedik el az utaster alatt, vagyis nem vesz el helyet a csomagterbol.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Fall-N
veterán
-
Zitta
őstag
válasz mindhunter #2 üzenetére
...meg a komolytalan vidámparki kinézetén...
iPhone 12 Pro Max, Apple Watch 7, Garmin Fenix 7X Sapphire Solar, Moto X 2nd Gen, iPad 9. 2021, MacBook Pro 16', Mazda RX8 231 LE
-
HThomas
senior tag
Nem értem igazán ezt a kicsi, "környezetbarát" városi kocsi koncepciót, ami minden másra kompromisszumos... ha valaki tényleg csak a városban rohangál vele kis távokat, arra pont célszerűbb megoldás lenne a tömegközlekedés. Ha meg már fenntart egy kocsit, annak az összes nyűgjével együtt, akkor nekem annyira adná magát, hogy az a kocsi egy picit jobban kihasználható legyen (vidéki utak, külföldi nyaralás, stb). Nem a mínusz 25 centi és kisebb csomagtér miatt lesz spórolós az autó. Nekem inkább tűnik úgy, hogy ez inkább a jómódú, külvárosban élő család második, harmadik autója, amit arra használnak, hogy ha be kell szaladni a (bel)városba valamit elintézni.
Egyébként maga a kocsi jópofa. Kíváncsi leszek mikor áll át még több gyártó a kamerás tükörre...
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #92 üzenetére
Peugeot 208 benzines és elektromos változat.
#93 Tigerclaw. Nem éri meg. Milliárd Euro nagyságrendű egy padlólemez kifejlesztése, így egy modellvariánsnak egyedit kialakítani nem fér bele. Gyártási költségei is nagyok. Ehhez képest a PSA megoldotta, hogy ugyanaz a padlólemez jó legyen plug in hibridnek is. Még a más futómű sem okoz gondot.
#94 Fall-N. Hogy nem így megy? Mondom, Grandland X, ugyanaz a test nyeli el a hagyományos és a hibrid megoldást, utóbbit akár összkerékhajtással. És azért tizenöt év autóipari fejlesztési tapasztalattal tudom mondani, de, mehet így, ha normális mérnökök dolgoznak a projekten. A téma pedig az volt: hogy a plug in hibrid a csomagtérből vagy az utastérből vesz el helyet, mert muszáj neki, és ott nem volt kategória megnevezve, vagyis általánosan. Ehhez képest a Stellantis modellek bizonyítottan nem teszik egyiket sem.[ Szerkesztve ]
-
hypno skate
senior tag
válasz Tigerclaw #86 üzenetére
Egy ilyen autó önmagában életképtelen. Teljesen normális családi autózásra alkalmatlan, vagyis fenn kell tartani mellé még egy másikat is. Vagyis az elterjedésük esetén jócskán megnövekszik az üzemben lévő autók száma. Tutira jobban, mint a parkolóké, vagyis tovább nő a zsúfoltság a parkolókban.
Az anyagi részét inkább nem említem, mert a drágaság az erősen szubjektív fogalom.A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #97 üzenetére
A 208 az pont nem hibrid, de köszi a példát. Továbbra is, az állítás az volt, hogy egy PHEV esetén csökken a csomagtered és/vagy utastered, hacsak nem növeled meg az autó méretét mondjuk egészen a suv kategóriáig. Eddig ennek egyik példád sem mondott ellent, sőt a Jazz pont ezt támasztja alá.
HThomas: Azért annyira nem vészes egy ~150-200km-es hatótáv, hogy ne lehessen kimerészkedni vele városból. Persze nem praktikus hosszabb távokra, de ha mondjuk 95%-ban városban ingázol dolgozni vagy bevásárolni, és a maradék 5%-ban mennél eleve csak 100km-nél hosszabb távot egyszerre, akkor nem biztos, hogy az 5%-hoz érdemes választani járművet, főleg ha mondjuk a 95% ettől kényelmetlenebb.
Nyaralni meg szintén lehet menni ám vonattal meg repülővel, ha már a városban alternatíva a tömegközlekedés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Iphone 13 mini black 128gb 88%
- Chevrolet Captiva (2007./C100.) alufelni szett,jó állapotú téli gumikkal eladó.
- Asus Z170i Pro Gaming ITX Makulátlan állapotban! Ritkaság!
- HP T520 Thin Client vékony kliensek (1.2 Ghz, 8 GB RAM, 128 GB SSD
- Eladó 2db kifogástalan állapotú 24 -os DELL (SE2416H) LED Monitor