Új hozzászólás Aktív témák

  • TheLázs

    csendes tag

    Szia! Nem kötekedés, csak meg szeretnélek kímélni minél több felesleges kiadástól:

    - a gumifogantyú (ha ez az alu fék és kuplungkar burkolata amit feketében lehet kapni) nem ér egy fillért sem, hamar szerte foszlik.
    - visszapillantóból kormány végi bedugósat, kormány végi bilincseset és kuplung- és fékkar konzolba tekerhető M8 meneteset vehetsz. Legelsővel elveszed az index felszerelésének lehetőségét, legutolsóval pedig mindkét menetnek célszerű hibátlannak lennie, a köztes megoldást pedig csak fémszárasban vedd, mert különben használhatatlanul lobog majd a rezgésektől.
    - szívótorok papírtömítés és egyéb tömítések: miért? a szívótoroknál egy piros textilbakelit, vagy egy fekete hőálló műanyag szokott lenni. A többi tömítést tervezed cserélni? a gyengepontok a váltkar szimeringje, és a berúgó és váltókar közötti O-gyűrű ahol csöpöghet, illetve ha a két blokkfél közül csöpög, azt úgy sem otthon óhajtod majd megoldani.

    Szerintem (persze, ha még nincs ezekből):
    - onboard gyertyakulcs, gyertya, kondenzátor, megszakító
    - Slime - ha nem tervezel kereket újrafűzni a közeljövőben, megelégedéssel használom évek óta több gépemben
    - köztes üzemanyagszűrő a tank és a karbi közé Pláne, ha takarékra kapcsolsz, könnyen beszippant a tank alján lévő koszt, víznyomot, akármit, és akkor nincs mese, lehet takarítani az út szélén.

    A féklámpa érdekes szerzet ezen a motoron. Addig nincs akkutöltés, amíg a féklámpa üzemel. Ha csak az izzó ment ki, nincs semmi baj, viszont amint hiányzik a töltőegység (kis sárga téglatest 4-5 vezetékkel a lámpamaszk alatt) nem is tudsz féklámpát csiholni. Ha ez a helyzet, csak szólj, és adj egy címet, van itthon annyi felesleges ilyen töltőm, hogy lassan kidobálnám őket.

    A szerelő csinált olajcserét? A trafós gyújtás megbízható, de elvileg nem tudod eldugni a trafót sehova (és ezért látszik, sajnos én gyárifetisiszta vagyok...).

    Használd egészséggel!

    "Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

  • Steve_Brown

    aktív tag

    válasz TheLázs #1 üzenetére

    Köszönöm szépen!

    Igazából egy komplett motorgenerált megtudnék ejteni itthon. Mert minden megvan hozzá. (Apum lakatos/gépészmérnök) A blokkfelek között szerencsére nem csöpög.
    Olaj le lett cserélve a gyári könyvnek megfelelő olajra. De néha épp, hogy csöppen. (Értsd leállítás után 1 óra alatt csöppen 1-et)
    A szívotoroknál most is van egy papírtömítés, nem a karbinál hanem a toroknál. És mivel picit szakadt gondoltam lecserélem, nem nagy tétel.

    Ez a kuplungbowden idegesít.

    Ha a berúgókarnál csöppen, nem gáz veszek oda szimeringet ;]

    Csak azért kellett szerelőhöz vinni, mert ő amúgy is jobban betudja állítani. De a totál mechanikus dolgokhoz én és apum is értünk, apuméknak volt nem egy simsonja és még a szocializmusban párat nekik kellett felújítani.

    Köszönöm a segítséget! Ha a töltőtekercsre lesz szükségem megkereslek :)

Új hozzászólás Aktív témák