Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
qué?
már reggel írtamGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
#21346560
törölt tag
Valamit nagyon rosszul csinálsz azzal az automatával...
Nekem picit több, mint 1 éve váltotta le a manuális váltós autót, de csak ódákat tudnék róla zengeni!
Pont az ellenkezőjét tapasztalom a váltójával, mint amiket írtál!Ahogy előttem is írta valaki!
Sokkal jobb, kényelmesebb, és nem utolsó sorban GYORSABB, mint a manuális váltó! -
Coyot
őstag
Jajjdeizgalmas! B5.5-t megtartottam inkább. Várok a világégésre hátha lesz 3 misiért b8.
Má' nem
-
Foglalt név
addikt
válasz #21346560 #57 üzenetére
Azt hiszem egy kicsit túlzóak a kijelentések mindkét oldalról. Az automata váltó nem tud gyorsabb lenni, mint a manuális, mivel utóbbinál önmagában képtelen váltani így nem is értelmezhető ez az összehasonlítás.
Pont itt van a kutya elásva, az egész kérdés szubjektív. Te élheted meg így és lehet objektíven is igaz a dolog, ettől még nem lesz mindenkire igaz.
Van egy mérhető része a dolognak, ha kapsz két megegyező autót melyikkel leszel bizonyos körülmények között gyorsabb. Azonban belülről még mindig élheted meg máshogy, mivel a manuálisnál a teljes döntési mechanizmus a fejedben zajlik le és emiatt az autó "reakcióidejéhez" nem adódik hozzá. Értsd, ha eldöntöm, hogy visszaváltanék, akkor onnan kezdem számolni az autó reagálását, hogy megkezdem a beavatkozást az egyik esetben a váltókarhoz nyúlok, a másiknál a gázra pöccintek, vagy éppen húzogatom a kormány füleit, befejezni pedig akkor fogom, amikor az történt amit szeretnék. Ha ez nem kiszámíthatóan megy végbe, akkor komoly büntetőpontokat oszt az agyad (legyen az egy rossz szinkrongyűrű vagy egy másra hangolt elektronika miatt). -
Coyot
őstag
válasz Foglalt név #61 üzenetére
Ez így van ha valaki racse, meg manuális fejjel gondolkodik. Az automata azért jó, mert konkrétan leszarom milyen fokozatba van meg mikor kell váltania - oldja meg engem meg hagyjon békén, mivel automata mindig jó fokozatban lesz. Még a régi Opel Omegás időkben lehetett mondani hogy feltűnően lassú egy váltó (jókis mv6 ) de manapság ez tényleg annak fontos aki sumahert akar mindenáron játszani.
Mondjuk beültetnék pár ilyen arcot egy jókis jeep grand csirkébe v8 benzinnel egy hétre, hogy érezzék milyen amikor nyugiban lehet közlekedni és csak nyúlik a váltásokkal az autó mint a takonyMá' nem
-
Coyot
őstag
Rosszul tudod, 2.5 V6 dízel és 3.0 mv6 benzinese is volt automata. De mondhatom az akkori mergákat is, azok is dög lassúak voltak, de mégis kényelmesek.
Mérce mert azok tényleg tököltek, egy mai akár amcsi takony automata amcsi piacra programozva is teljesen élhető - ha nem te vagy a sumaher.#65 Foglalt név
Akar a fene téríteni. Főleg nem itt. Ettől még elvitathatalan előnye az automatának hogy leszarod a fokozatokat mert az a váltó dolga, ezzel próbáltam reflektálni a számolós gondolatmenetedre, merthogy automatával nem érdekel mikor kellene váltani és nem érdekel mikor vált, csak oldja meg. Azt szeretném elmondani, hogy aki itt fél másodperceket számolgat az szerintem teljesen rossz irányból közelíti meg a dolgot.
A beültetés célja pedig az hogy megtudd milyen mikor kényelmes autózni és relax van. Semmi több.Amúgy minden autóm manuális - de ennek anyagi oka van inkább mint elvi vagy kényelmi, de szerencsére sokat mentem automatával is.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Foglalt név
addikt
Milyen célból ültetnéd be őket?
Ha jól értem, te inkább az automatát preferálod, ami mára kezd egyeduralkodó lenni, a legolcsóbb és legegzotikusabb autók kivételével. Ergo, bátran választhatsz kedvedre anélkül, hogy a pár maradék hülyét is megtérítenéd, nem?
Valahogy a dolog számtalan hátránya ellenére az emberben megvan ez a beteges vágy, hogy mindenki másnak is azt kéne szeretni, mint neki magának. -
-
ncc1701
veterán
válasz Foglalt név #65 üzenetére
Automata váltó célja szerintem annyi, h kényelmes legyen. Nem kell mindent belelátni, hosszú távon sokkal pihentetőbb egy automata autót vezetni.
Csapatni, pályára meg ott a manuális. Sztem ez az emberek 99,99%-nál nem szempont. -
-
válasz Foglalt név #61 üzenetére
majdnem jó helyen keresgélsz.
az automata azért lassabb, mert akkor kezd el kavarni a fokozatok között, amikorra a kéziváltót már régen átkapcsoltam. tehát kéziváltós autónál már régen az előzéshez tervezett fokozatban van az autó, és elkezdem pörgetni a motort akkor, amikor megkezdem az előzést, miközben az automata akkor kezdi el a találgatásait a fokozatok között. ezért gyorsabb a kéziváltó bizonyos helyzetekben.
maga a fizikai váltás valóban az automatánál gyorsabb, meghúzogat pár fékszalagot vagy old egy kuplungot és összetol egy másikat, ez gyorsabb, mint a kézi váltás.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #21346560 #57 üzenetére
az autót vezetni kell, nem koncertezni benne
egyébként nyilvánvalóan attól is függ, hogy kinek mi a véleménye a témában, hogy milyen kéziváltósból milyen automatába ült bele. mert ha egy 1.0 htp skodából átültetnek egy 5.0v8 nagycsirkébe, akkor nyilvánvalóan tetszeni fog a nagycsirke akkor is, ha egyébként gagyi.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
Ennek miért kell igy lennie? Az automatát is vissza tudod váltatni előre. Ott a sport mód, a 3,2,1 fokozat, vagy a teljes manuál mód, típustól függően. Ha rakottan jön az emelkedő, akkor előtte még a kamiont is átrakom manuálba, és kettőt visszakapcsoltatok vele.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ncc1701
veterán
Automatánál nincs ilyesmire szükség. A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni. Nem több idő, mint elengedni a gázt, kuplungot benyomni, váltani, kuplung vissza, és nyomni a gázt. De ha nagyon akarom, felül tudom bírálni, h melyik fokozatban legyen, de nem is emlékszem, mikor csináltam ezt. Valami nagy emelkedőn praktikus lehet kicsit hagyni forogni. De akkor sem kell, mert érzi, h kell a fordulat, és nem vált el 2000rpm-nél akkor az enyém.
Persze mondjuk ehhez alapkövetelmény, h ne valami alapmotoros vacakról beszéljünk. Szerintem valami nagyon régi, rossz tapasztalatod van, valami ezer éves, hidrós váltós, kis motoros, nyomatéktalan akármivel. Ezt alátámasztja az is, amit fentebb írtál, h le kell maradni, majd gyorsítani, és úgy előzni. Rendes autónál, amiben van valamennyi erő is, ilyesmire nincs szükség. Gyengével meg hiába a manuális váltó, úgy sem érdemes pattogni.
Írhatnál autóra példát, én is írtam.
-
-
azt kellene már érteni végre, hogy nem ugyanazt mérjük.
abban az időpontban, amikor megkezdem az előzést, akkorra a kéziváltóval már túlvagyok a váltáson, az automata még akkor kezd szöszmötölni. tehát bármennyi idő alatt váltok kézzel, és bármennyi idő alatt vált az automata, a kézi jobb, mert annak a váltási idejét nem mérem bele a történetbe, az automatáét meg igen.másrészt azt, hogy le kell maradni és úgy előzni, nem én írtam, olvass vissza.
azon meg, hogy egy 1gen olajkályha insigniából lefikáztad az autómat, mocskosul röhögök.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Lenry
félisten
ezt értem, én arra reagáltam, hogy attól, hogy nálad "ha kézzel váltok, az kéziváltó", ettől még másnál nem ez.
tehát te hiába definiálsz dolgokat egyedileg, ez leginkább csak félreértésekhez vezet.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ncc1701
veterán
Ne viccelődj, nekem csak a gázt kell lenyomnom, neked meg el kell kezdened gépészkedni. Soha semmi hátrányom nem volt az automatával, de biztos meg tudod magyarázni, h miért szar, hiszen már az ókori görögök is kitalálták, h a nyúl nem előzheti le, érheti utól a teknőst.
Egyet viszont tudok, manulális autóban x idő után fáj a bal térdem, automatában nem. Az x az adott edzésemtől függően lehet akár 30-45 perc is, automatával meg lemegyek a tengerpartra is akár.
Nem fikázom a kocsidat, nagyjából teljesen leszarom, milyen vasad van. Nekem a kocsi nem f@sztoldat, van egy igényem vele szemben, ha annak megfelel, akkor marad. Ha 5 éves, ha 10, ha 20, nem érdekel. És az sem, h mennyi millió, mert nem ettől leszek sem boldogabb, sem komolyabb ember. Aki szemében meg igen, az meg az én szememben éretlen gyerek. Kb ennyi.
Ja, és asszem pontosan tudod, h erre a vasra annyit kell költeni, mint egy 7-es bömbire, ergo asszem ez nem csóróság kérdése. -
#21346560
törölt tag
"abban az időpontban, amikor megkezdem az előzést, akkorra a kéziváltóval már túlvagyok a váltáson, az automata még akkor kezd szöszmötölni. tehát bármennyi idő alatt váltok kézzel, és bármennyi idő alatt vált az automata, a kézi jobb, mert annak a váltási idejét nem mérem bele a történetbe, az automatáét meg igen."
ÁÁÁÁÁ! Most jöttem rá, hogy csak trollkodsz!
-
-
ncc1701
veterán
Amúgy meg ha szoktál nézni totalcar videókat, akkor az is meglenne, h ugyanazt a motor-váltó kombinációt több féleképpen lehet programozni, ők is van, h egyiknél szidják, a másiknál dícsérik. Nem egyszerű a történet. Plusz nyilván függ a vélemény a vezetési stílustól is. Ha én baromkodni akarok, akkor a kis swiftemmel csinálom, szerpentinen, mert az pici, könnyen kanyarodik, könnyű, jól megy. A nagy kocsival nyaralni járok, vagy nyaralóba, családdal, nyilván máshogy vezetek, mikor nem csak a saját életem múlik a baromságomon. Vagy mondjuk teli a puttony, és nem akarom, h boruljanak a dolgok. Ergo még az is lehet, h ami nekem jó, az más szerint tök szar alapjában véve.
-
nem volt szó arról, hogy kinek mi a jó.
arról volt szó, hogy a váltó milyen. hogy ezt utána ki hogyan értékeli, a preferencialistáján hol van, arról nem esett szó. a te váltód is olyan, mint amit mondok, ezt onnan tudom, hogy TE LEÍRTAD. a te preferencia listádon a bal térded előrébb van, mint ez az előzési szituáció, és ebbe nem hogy nem kötött bele senki, véleményt sem írt róla.
Lenrynek megfelel a hatvanakárhány lóerős poroszkálás, erről sem volt egy negatív vélemény se.arról volt szó a kezdetek kezdetén, AMIKOR MÉG NEM MONDTA, HOGY MÁR MEGVETTE, hogy van egy ilyen jelenség, és döntse el, hogy együtt tud-e élni vele. tájékoztatást kapott, hogy jobban dönthessen.
nem értem, mi az egésszel a bajotok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni.
Amit bambano mondani akar, de nem nagyon sikerült neki kifejtenie, az az, hogy kéziváltóval (vagy kézzel zaklatott automatával) elő tudja készíteni a motort, visszavált, amikor már látja, hogy mindjárt előzni tud, vagyis az előzés tényleges megkezdésekor már magas fordulatszámon pörög a motor, már van turbónyomás, csupa olyan dolog, ami egy teljesen automata váltónál nem lesz meg akkor, amikor elkezded az előzést. És azt azért senki sem hiszi el, hogy ha 1200-as fordulattal gurulsz, akkor onnan egy pillanat alatt felépül a turbónyomás meg a 3000-es fordulat, hogy a 160 lóból legaláb 120-130 megjelenjen.
(A családi autónk szintén 160 lovas, kétliteres dízel, kézi váltóval).[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bzoley
veterán
Előkészíteni a motort? Mi ez, talán kelt tészta? Ez a bíbelődés ugye nem igényel időt, figyelmet. Ezért nem is fogja felfogni a különbség lényegét. Eltervezi az előzést, előkészítgeti a motort, felmos, elmosogat, aztán előz. Egy normálisan megépített autóval, ahogy mások is írták, elég elhatározni, hogy előzzünk, abban a pillanatban megindul és pár másodperc múlva le van tudva az egész. Semmi mással nem kell foglalkozni, csak azzal, hogy szabad-e az út. Én csak azért szoktam néha előre kicsit megpöccinteni a gázpedált visszaváltásra ösztönözve, hogy "óvatosabban" gyorsuljak, egyébként hajlamos elkalandozni az autó hátulja.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Előkészíteni a motort? Mi ez, talán kelt tészta?
Nem, mechanikus szerkezet, aminek az állapotváltozásai időt vesznek igénybe.
Egy normálisan megépített autóval, ahogy mások is írták, elég elhatározni, hogy előzzünk, abban a pillanatban megindul
Ilyen nincs. Még egy sokszáz lóerős szívóbenzines se indul meg instant alacsony fordulatszámról és hát a magyar utakon azért nem azok a jellemzőek, hanem leginkább a turbódízelek (meg most már a turbóbenzinesek), ahol a turbónyomás felépüléséhez kell idő.
(Egyébként persze a környezet rengeteget számít, ha valaki alföldi főutakon vezet, ahol nagyjából háromezer kilométerre lehet ellátni, az tök más, mint mifelénk, ahol tényleg számít minden másodperc, mert össze-vissza kanyarog a 84-es meg a 85-ös és forgalom is van).[ Szerkesztve ]
DRM is theft